Jsou ženy v dnešní společnosti konečně rovnoprávné?

Fotoalbum tématu (2) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Beruska_bez_tecek
704 příspěvků 08.07.13 11:40
Jsou ženy v dnešní společnosti konečně rovnoprávné?

Když už tu vzniklo vlákno o nevěře a že máme ty prázdniny, dovolím si také jednu malou odskokovku od módy. Zajímalo by mě, jak vnímáte vy konkrétně (tedy ne globální společenský, ale osobní pohled) své postavení ve společnosti, v rodině, v práci. Myslíte, že už jsou ženy rovnoprávné, nebo dokonce zvýhodněné, nebo pociťujete, že se vás společnost stále škatulkuje.

Měli jsme včera s mužským na toto téma debatu, která skončila konstatováním, že náš pohled je velmi ovlivněný sortou lidí, mezi kterými se pohybujeme. Tak si říkám, že tady jsou ženy různých věků a profesí a mohla bych se zeptat.

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 41 Další »

  Reakce:
 
teetee
499 příspěvků 08.07.13 11:46

Spíš ne. Většinou mám trošku navrch.)

 
budox
619 příspěvků 08.07.13 11:55

Ne.
Ovšem na druhou stranu si myslím, že velmi často si za to mohou samy.

 
Tleilaxan
241 příspěvků 08.07.13 11:56

@Beruska_bez_te­cek
Myslím, že máte pravdu v tom, že hodně záleží na lidech. Dlouhodobý partner mojí mamky a zároveň můj šéf je vlastně skrytý sexista, nepoznáte to na něm, ale při dlouhodobém pozorování zjistíte, že ženy vůec nebere vážně. Ale jinak ve společnosti se rovnoprávně cítím, jsem schopna se ozvat, pokud se mi něco nelíbí a to u okolí dělá dost.

 
Zebra33
2038 příspěvků 08.07.13 12:12

Asi zalezi, co si mam predstavit pod tim „rovnopravne“. Ja jsem dost staromodni a moc se neztotoznuju s takovym tim zastoupenim muzu a zen vsude rovnym dilem (v politice, ve vedoucich funkcich, v rozdeleni domacich praci :) apod. ). Pokud to budu brat tak, ze rovnopravnost je, kdyz mam stejne moznosti volby jako muzi, tak si myslim, ze mam. Kdybych se treba chtela stat bagristkou nebo nejakym podobnym typicky muzskym povolanim, tak si myslim, ze by mi nikdo zadne prekazky nekladl. Otazka samozrejme je, jestli bych neco takoveho chtela, a za sebe rikam, ze me takove ty „muzske“ zalezitosti nelakaji. Jsem asi z dnesniho pohledu divna, ale me bavi, kdyz muzu doma uvarit a napect a rozhodne se nehrnu do nejakeho sekani travy ci servisu jizdniho kola (to zas bavi pritele). Ale chapu, ze nektere zeny zas treba to spravovani kola nebo auta bavi a pak mi prijde super, ze uz je dnes pro zeny mozne se tou opravarkou kol/aut stat. Aspon teda ja si za sebe myslim, ze to mozne je (mozna je to jen moje naivni predstava).

 
katkarinka
1255 příspěvků 08.07.13 12:12

Ja si myslím, že vo väčšine áno, ale zas sa celkom libujú v tom, že robia zo seba nerovnoprávne chuderky.

 
Beruska_bez_tecek
704 příspěvků 08.07.13 12:34

@budox Já jsem si uvědomila, když jsem nad tím přemýšlela, že největším nepřítelem jsou ženám právě ženy. Překvapivě jsem se setkala s nejvíc omezenými komentáři ne ze stran mužů, ale ze stran žen. Samozřejmě za zády dotyčné, jak jinak. U mužů v mém okolí hraje roli věk, mladší ročníky už moc zatížení nejsou. Tedy pokud jsou si dostatečně jistí, že jsou chytřejší a schopnější než kolegyně a manželka.

@Zebra33 Normy jsou samozřejmě nesmysl, tím se vlastně přiznává, že jsou ženy slabší, horší a potřebují nějaké extra buřty. Jakoukoliv pozitivní diskriminaci považuji za škodlivou a kontraproduktivní.

 
lablonderousse
234 příspěvků 08.07.13 12:47

Rovnoprávné ano, co se týče rovnosti v právech, ale co se týče třeba platů žen a obecně vnímání pracující ženy jako potenciální matky, tak tam určitě nějaká znevýhodnění jsou.

 
Nian
124 příspěvků 08.07.13 13:28

Za mě jsou. Souhlasím s tím, že určitá znevýhodnění vyplývající z rozdílného vnímání rolí mužů a žen ve společnosti existují, ale je to jak vůči ženám, tak vůči mužům, a podle mě je to dobře. Alespoň já společenské normy považuji za hrubý náčrt toho, kam můžu a kam ne, a většinou si je pak každý podle sebe trochu nachýlí a zformuje, ale kdybychom žádné neměli, tak bychom žili v chaosu. Co se týče platů, tak jsem se nikdy nesetkala s případem, že by žena stejně vzdělaná a zkušená měla na stejné pozici nižší plat, než muž. Co se týče různých průměrů a statistik, tak je to podle mě prostě různými institucemi žijícími z boje za rovnost posouváno tak, aby vypadaly pro ženy hůř, než je tomu ve skutečnosti. Stačí vybrat určité obory, povolání, srovnávat zaměstnance bez ohledu na pozice, které zastávají… A to, že zaměstnavatelé vnímají ženy jako potencionální matky je myslím do velké míry způsobeno tím, že jsou české matky pozitivně diskriminovány při sporech o děti. Tím, že naprostá většina českých dětí z rozvedených rodin vyrůstá u matek, je role žen jako matek a otců „jen“ jako ploditelů vlastně potvrzena.

 
budox
619 příspěvků 08.07.13 13:38

@Nian
tak to máte štěstí, pracovala jsem ve třech firmách, tarifní základ sice stejný, ale osobní hodnocení už je někde jinde, protože žena přece bude chodit na paragraf-mimochodem nebyla jsem ani jednou.
Jsou dvě skupiny žen, které jsou ostatním ženám velmi nebezpečné, ty pohodlné, líné a pak ty, co mohou zneužívat svého postavení a dobře radit…např. HR…ano, jistě má dobrou praxi, ale co když dítě onemocní, muži nepřemýšlejí tak často coby kdyby

 
Zebra33
2038 příspěvků 08.07.13 13:44

@lablonderousse - jedna moje kolegyne z prace ma zhruba rocni dceru, ktera nedavno zacala chodit do jesli, aby se kolegyne mohla po roce na materske vratit do prace (v Nemecku dostavate prispevek na materske jen 12 mesicu). Dite v jeslich samozrejme neustale nemocne a kolegyne s nim doma. Nedavno rekla, ze kdyz to sama u sebe vidi, ze byt zamestnavatelem, tak by si trikrat rozmyslela, jestli zamestna matku s malym ditetem…

 
katkarinka
1255 příspěvků 08.07.13 13:45

No na druhej strane, zamestnávateľ by sa vás nemal vôbec pýtať, či máte nejakú rodinu…ak sa neopýta, tak sa to automaticky predpokladá, byť aj nemám rodinu a ani ju neplánujem

 
Bestyje
147 příspěvků 08.07.13 13:49

Ve společnosti a v práci jsem se cítila rovnoprávně.
Doma se tak necítím a z většiny si myslím, že si za to můžu sama.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 08.07.13 13:51

Musím říct, že mně osobně hodně vadí, jak jdou ženy proti sobě. Často žena, která prosazuje rovnoprávnost, je pro většinu žen zakomplexovaná feministka s knírkem. Taky mě rozčilují argumenty typu: chcete aby chlap zůstal chlapem, tak buďte ženami (rozuměj: nekecej a makej v domácnosti, vychovávej děti, vydělávej peníze a vypadej skvěle, jinak jsi loser a uteče Ti chlap)
Rovni si žena a muž nikdy úplně nebudou, to ani není biologicky možné. Ale měl by se změnit pohled na spoustu věcí - například domácí práce jsou vnímány jako něco podřadného, zároveň je tu silný tlak společnosti na to, aby je žena mávnutím kouzelného proutku zvládala. Bohužel tento tlak je hlavně ze strany žen. A to mě právě mrzí. Měly bychom se navzájem podporovat a ne na sebe pokřikovat - ty jsi neschopná, že to nezvládáš, podívej na mě. Případně - no jo, ta sousedka vypadá strašně, nedivím se, že jí chlap zahýbá.
Mám pocit, že chlapi nějak mají víc pochopení pro ostatní chlapy a méně řevnivosti mezi sebou. Nemám jinak tyhle stereotypy ráda, ale chlapi prostě drží spolu víc, zatímco kamarádky jsou schopné si ještě přitížit.

 
Murray
159 příspěvků 08.07.13 13:59

@Bestyje Možná něco jako: mám stejná práva, ale více povinností? (myslím doma) Taky to tak mám :-)

 
Pavlena
778 příspěvků 08.07.13 14:02
@Beruska_bez_te­cek píše: …Já jsem si uvědomila, když jsem nad tím přemýšlela, že největším nepřítelem jsou ženám právě ženy. Překvapivě jsem se setkala s nejvíc omezenými komentáři ne ze stran mužů, ale ze stran žen…

Souhlasím, za určitou část diskriminace si můžeme samy.
Drobnost, která to ilustruje: Hledali jsme nového člověka do týmu. Pohovory měl vést kolega obchodník a já. S kolegou si nejsme nijak nadřízeni/pod­řízeni, podléháme stejnou měrou zahraničnímu šéfovi. Ladila jsem schůzky s personálními agenturami, zastoupenými z 95% ženami. Aniž bych jim cokoliv naznačovala, automaticky se většina z nich začalal vyjadřovat ve smyslu: „ano, domluvím kandidáta na setkání s Vaším nadřízeným a Vámi“.
Doprčic! Pokud něco sjednává žena, a má se toho účastnit i kolega-muž, je tak nad-slunce-jasné, že žena je asistentka a muž šéf???

 
Bestyje
147 příspěvků 08.07.13 14:10

@Murray Více povinností, méně (žádný) čas pro sebe, děti jsou taky tak nějak víc moje :-/ a otrava organismu špatnou náladou je tu.

 
skl
451 příspěvků 08.07.13 14:12

To je jak ten for, kdyz se bavi 2 kamaradky a stezuji si na sve muze a ta jedna rika, no muj chlap mi vubec nepomahal, tak jsem mu rekla, ze dokud nezacne, tak s nim nebudu spat a prestanu varit…prvni tyden nevidim nic…druhy tyden nevidim nic a treti tyden sam zacal luxovat a prat.
Tak se rozejdou s tim, ze to ta druha taky takhle vyzkousi. Za tri tydny spolu mluvi po telefonu a ta druha se sveruje…tak jsem mu to rekla jak jsi mi poradila, no a prvni tyden nevidim nic…druhy tyden nevidim nic no a dneska pomalu zacinam videt na prave oko.

 
Murray
159 příspěvků 08.07.13 14:23

@Bestyje Ano, to znám. Ale jste-li doma na rodičovské „dovolené“, pak věřte, že to bude časem lepší. Jem mimo toho všeho budete potom ještě muset chodit do práce.

 
Bestyje
147 příspěvků 08.07.13 14:24

Jsem na druhé DOVOLENÉ, jedu třetí rok, o malinko lepší to možná je, ale zase mě nervuje co bude po té DOVOLENÉ. :-)

 
Diankenstein
1891 příspěvků 08.07.13 14:26

Podle mě je dneska situace taková, že si žena sama rozhodne o tom, jak emancipovaný ten její život bude. A co víc si přát, než svobodu volby?;)

 
666mahu
1490 příspěvků 08.07.13 14:28

@MP Barbucha, s ženami to mám poměrně jednoduché - jsem s nimi vesměs solidární, ovšem s blbkami a mrchami nekamarádím. :D

 
Diankenstein
1891 příspěvků 08.07.13 14:32
ženská solidarita

Viděly jste film „Albert Nobbs“?:D:D:D

 
DonChichot  08.07.13 14:34

Ad platy:
Představte si sebe samu v pozici manželky, které muž po příchodu domů oznámí, že na pozici s vyšším platem povýšili v rámci genderových kvót ženu.
Já to nehodnotím, sama pro sebe to mám vyřešené, jen chci říct, že ta mince má dvě strany.
Já osobně bych zaměstnala zdravý mix půl na půl a všechny věkové kategorie. Je to zdravé. Organizací práce se dá leccos zvládnout, včetně žen na paragrafu. Dokonce se domnívám, že využitím dostupných prostředků IT lze u mnoha profesí minimalizovat dobu strávenou v práci, což je pro ženy s mrňaty dobré. Taky zaznamenávám poslední dobou tendenci zaměstnávat spíše ženy, protože to zaměstnavatele vyjde levněji :-) Navíc ženy jsou výrazně loajálnější než muži, zvláště ty s malými dětmi. Vlastně se divím, že si toto mnoho zaměstnavatelů neuvědomuje a jedou pořád v těch stereotypech.

 
Zebra33
2038 příspěvků 08.07.13 14:35

Obcas mam pocit, ze zeny jsou k te emancipaci tak trochu donuceny i soucasnou dobou (i kdyz je asi otazka, co bylo driv, jestli slepice nebo vejce). Ja bych treba byla velmi spokojena, kdybych mohla byt dejme tomu 5 let s ditetem na materske a vseobecne se starat o teplo rodinneho krbu, jenze to bychom asi chcipli hlady :). Sice jeste deti nemam, ale uz ted je mi spatne z predstavy, ze vrznu rocni dite do jesli, pujdu pracovat na zkraceny uvazek (i kdyz, pokud hodiny prescas nikoho nezajimaji ted, tak pochybuju, ze na zkraceny uvazek to bude jine), nevyspala a se spatnym svedomim, ze toho maleho spuntika musim nechat pul dne s nejakyma cizima tetama. Obcas si preju, abych v sobe mela aspon trochu te karieristky a tu moznost volby dokazala poradne ocenit :)

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 41 Další »
 Váš příspěvek

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit