Klobouky na léto

Fotoalbum tématu (28) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Sibyla
2639 příspěvků 29.04.12 17:29
Klobouky na léto

Dámy (a pánové), je rozhodnuto: v létě nosím klobouky! Vyhrála jsem na Aukru tři slamáky, ještě v poslední minutě se mě pokusil nějaký vetřelec přeplatit - neměl šanci. Jeden je takový přihlouplý socialistický slamák s červenou stuhou, ten se nepočítá, ale jeden je z jemné bílé pleteniny, s rovným dýnkem, trochu fedora, a druhý širší, tmavě béžový s dýnkem kulatým, dámsky elegantní. Už týden si vymýšlím, k čemu se budou hodit: k bílým kalhotám, k dlouhé sukni, k mini… Jen aby mi seděly!
Mimochodem, na rohu Maiselovky, v butiku Marina Rinaldi jsem viděla nádhernou, prostě nádhernou kombinaci: bílé kalhoty, šedou blůzu/tuniku, a jemňoučký, průsvitný bílý slamák se širokou střechou a ozdobou ze stejné tkaniny. To bylo tak šik! No kdy nosit širáky, když ne v létě!

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 14 Další »

  Reakce:
 
chekotay
410 příspěvků 29.04.12 17:44

Existuje někde na Internetu nějaký článek rozebírající hlouběji problematiku klobouků - jaké tvary, jaké materiály pro kterou příležitost?
V Brně mají slamáky v C&A, nádherné dámské klobouky mají v Neo Módě a pánské klobouky dle italské módy v Assante. (A na Husitské v OP Prostějov, ale to je opravdu out.)
A předevčírem jsem potkal dívku v nádherném španělském dámském klobouku, měl jistě metr v průměru, a spíše víc. Moc hezké. Těším se na víc žen v kloboucích (a sukních)! :)

 
Sibyla
2639 příspěvků 29.04.12 19:05

O stránce přímo nevím, ale podívejte se na The Sartorialist - on s oblibou fotí lidi v klobouku a někdy je to inspirativní. Dnes je všechno tak uvolněné, že je možné si vzít klobouk prakticky ke všemu - s něčím neformálním to bude ležérní. Když o tom přemýšlím, jediné tabu bych viděla takové ty honosné ascotovské nebo svatební klobouky s ozdobami. A jako muž - klidně k ležérnímu saku nebo ke košili bez saka.

 
RenaLange  29.04.12 20:52
@Sibyla píše:
Dámy (a pánové), je rozhodnuto: v létě nosím klobouky! Vyhrála jsem na Aukru tři slamáky, ještě v poslední minutě se mě pokusil nějaký vetřelec přeplatit - neměl šanci. Jeden je takový přihlouplý socialistický slamák s červenou stuhou, ten se nepočítá, ale jeden je z jemné bílé pleteniny, s rovným dýnkem, trochu pánský styl, a druhý širší, tmavě béžový s dýnkem kulatým, dámsky elegantní. Už týden si vymýšlím, k čemu se budou hodit: k bílým kalhotám, k dlouhé sukni, k mini… Jen aby mi seděly!
Mimochodem, na rohu Maiselovky, v butiku Marina Rinaldi jsem viděla nádhernou, prostě nádhernou kombinaci: bílé kalhoty, šedou blůzu/tuniku, a jemňoučký, průsvitný bílý slamák se širokou střechou a ozdobou ze stejné tkaniny. To bylo tak šik! No kdy nosit širáky, když ne v létě!
 
lilip  29.04.12 21:29
No jasně, klobouk

Nosím klobouky v zimě v létě - ke všemu. Šaty, sukně, kalhoty - jen sladit se stylem oblečení. Volím zcela neutrální bílé, béžové, šedé, slaměné bez barevných ozdob, popř. papírové - jsou vdušné, ale po sezóně na vyhazov. Na tyto neutrální lze přidělat brož v barvě, jakou mám právě na sobě, tak, aby ladil. Nejlepší zkušenost mám s látkovými, teď kupuji na Fleru, uživatelka Kousky z jablíčka http://www.fler.cz/…-leto-296930 Loni jsem měla tento bílý, letos jsem ho přebarvila na červeno, a mám ho k červené kabelce - nezvládl krémy na opalování. Teď mi šije v šedém.
Určitě šikovné je krempa hustá a neprůhledná, aby clonila oči a vrch děravý, vzdušný - dno oproti tomu opět neprůhledné, aby nešisovaly vlasy. Krempu ne širší než ramena, je to nepraktické. U moře tedse široká hodí, ale zase vítr je rád odnáší, zvlášť na lodi. Já ale lezu do moře i s klobouky, protože mě jinak slunce oslní tak, že bych neviděla na synka na břehu, takže tento se mnou plaval, aniž by se namočil.

Ha, přišla jsem na to, jak přidat fotku.

Příspěvek upraven 29.04.12 v 22:38

 
Lama_z_Lana  29.04.12 21:34

Téma pro mě:)
Na léto mám zatím připravené tyhle dva kloboučky:
Modrý bude hlavně k bílým rozevlátějším šatů z madeiry, sukním a tunikám z bílé fáčoviny + světle modré nebo šedé tílko, jinak to zatím vymyšlené nemám.
No a ten druhý je už takový víc volnočasový, takže si myslím, že se dá zkombinovat skoro ke všemu.

 
lilip  29.04.12 22:41

Krásné oba- drží dobře? Neodfoukne vám je vítr?měla jsem kdysi takový zdobený široký, ale problém byl při větříku. :-( Pak jsem v něm jednou zmokla a na zahradě šel na oheň. Ale ten modrý - hm, že bych zkusila i něco nápadnějšího - inspirovala jste mne…

 
Bugatti
4051 příspěvků 30.04.12 07:52

Klobouky nosím v zimě i v létě. Mně osobně sluší 30. léta s ohrnutou krempou nad obličejem nebo taky pánský klobouk, ke sportovnějším věcem potom nosím slamák s kšiltem nebo podobný tvar z papíru (ten ale vydrží jen jednu sezónu). Když je horko a sluníčko, nedovedu si představit jít bez klobouku dál než do místního obchodu. Moc jste mne dámy potěšily, doufám, že nás bude v ulicích víc.

 
Sibyla
2639 příspěvků 30.04.12 08:16

Já mám na zimu barety, ale ta třicátá léta mě lákají. Nádherné jsem viděla v maďarském středisku v Rytířské, ale těch 2500-3000 prostě nějak nikdy nemám. Vážně uvažuji, že se naučím filcovat a vyrobím si je sama.

 
ZetKa
289 příspěvků 30.04.12 19:11

Kde kupujete slamáky? Tam co vlněné klobouky? (Tonak, Karpet …).
Nebo si troufáte na slamáky z klasických řetězců (Tesco, H&M, C&A …)?

 
Blair
359 příspěvků 30.04.12 19:16

Já mám slamák z obyčejné galanterie na malém městě. Stál do 200,– a mám ho už sedmým rokem.

 
Baara
35 příspěvků 30.04.12 21:34

Taky se chystám si letos pořídit na léto nějaký klobouk. Chtěla bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenost s tmavými slamáky. Líbí se mi nějaké tmavě modré a černé, ale bojím se, že mi to od tepla na hlavě vůbec nepomůže.

 
Lama_z_Lana  01.05.12 09:32

Ten modrý drží dobře, je mi tak akorát těsný, krempu má pevnou a slabší vítr vydržel v pohodě. Ale přemýšlím, že si do něj zabuduju nějaký sponkový systém, kdyby náhodou. Ten slamáček jsem ještě v terénu nezkoušela. ale má krempu naopak hodně měkkou a padá, mamka mi navrhla to naškrobit, ale ještě uvidím, co s tím.
Jestli se letos chystáte do Řecka, zkuste procourat krámky se suvenýry, já si loni přivezla ten modrý tuším za 4-5 euro. Měli krásné a snad ve všech možných barvách. Škoda, že mi byly velké, jinak bych si přivezla asi i víc:)

 
lilip  01.05.12 09:43

@Baara měla jsem hnědý papírový, ale teplo nevadilo. S černou slámou si nejsem jistá. Jde o to, jak bude děravý. Obecně bych ale volila právě na léto světlé barvy kloboučků. Tmavé nechávám na chladná období.
@Lama_z_Lana Jestli krempa padá, tak se obávám, že to bude jen horší - naškrobit možná, ale při prvním navlhnutí nebo osáhávání spadne úplně. Měla jsem podobný u moře, tam to nevydilo, ale do města mě to štvalo. Uvidíte - když přijdete na zlepšovák, sem s ním. :-)

 
Lanevra
371 příspěvků 01.05.12 13:48
Lanevra

Já budu muset vyhodit svůj zimní filcáček. Už je po čtyřech letech nošení trochu ušmudlaný a vybledlí, jen tedy nevím co si místo něj pořídím.

Používám kloboukové jehlice, zatím mám jen dvě, protože se špatně shání, ale užívám je do každého klobouku bez výjimky. Klobouk se jimi přišpendlí k vlasům (bohužel je nutné mít vlasy přinejmenším stažené v ohonu) a nesfoukne ho žádný vítr.
Hodně padající krempa, pokud není opravdu široká, se dá zvednout a přišpendlit jehlicí ke klobouku. Někdy to vypadá opravdu dobře a zajímavě.

 
Bugatti
4051 příspěvků 01.05.12 14:37
Kloboukové jehlice

se špatně shání, ale v některých korálkárnách jde koupit ten kovový komponent (já jsem koupila u firmy Korallo) a doplnit korálky popřípadě vinutkou v potřebné barvě. Vypadá to skvěle, nosím to v zimě i na baretech. Obyčejný baret za dvě stovky se tím povýší o kategorii výš.

 
chekotay
410 příspěvků 01.05.12 15:15

Hm, myslíte, že by se klobouková jehlice dala použít i do pánského baretu?

@Lanevra píše:
Hodně padající krempa, pokud není opravdu široká, se dá zvednout a přišpendlit jehlicí ke klobouku. Někdy to vypadá opravdu dobře a zajímavě.

A udělat si tak něco na způsob australského klobouku! :) Případně našít druky? Dobrý nápad, na vycházky do přírody to může být elegantní doplněk.

 
Lanevra
371 příspěvků 01.05.12 16:02
@Bugatti píše:
se špatně shání, ale v některých korálkárnách jde koupit ten kovový komponent (já jsem koupila u firmy Korallo) a doplnit korálky popřípadě vinutkou v potřebné barvě. Vypadá to skvěle, nosím to v zimě i na baretech. Obyčejný baret za dvě stovky se tím povýší o kategorii výš.

Jsem právě uvažovala že si nějakou vyrobím, ovšem ke mému stylu se korálky nehodí. Spíš třeba kamej, kterou jsem zatím v korálkové podobě neviděla a nevím jak bych přichytila klasickou kamej, která se dává do šperků. Také jsou moc pěkné zdobné jehlice s peřím, krajkou, mašlemi nebo látkovými květy, ty se ale v dnešní uspěchané a umačkané době běžně nosit nedají. Leda tak do divadla.
Když už jsme u jehlic do klobouku, tenhle obrázek se mi velice líbí. :-D Každá žena, která nosí klobouk a jehlici má při sobě stále dobrou zbraň k ochraně.

 
Sibyla
2639 příspěvků 01.05.12 16:26

Ano, kdykoliv se u Agathy Christie vyskytne vražda jehlicí do klobouku, Poirot prohlásí, že je to dílo muže, který chtěl, aby to vypadalo na ženu, protože jehlice dnešní generace nenosí. Agatha sama vzpomíná na své veliké secesní klobouky, připevněné několika jehlicemi, jak z nich bolela hlava, když vítr upevněným kloboukem zmítal. Ale to ovšem není problém dnešních malých.
Lanevra: cokoliv by šlo upevnit dvousložkovým epoxydem - tubičky Lepox jsou do stovky. S jehlicemi je to dobrý nápad na příští zimu. Taky by šla použít pletací jehlice, dlouhá jehla - něco z galanterie. Jinak na uchycení klobouku je praktická klobouková gumička - natáhnout dozadu pod vlasy.

 
Bugatti
4051 příspěvků 01.05.12 20:38

Pletací jehlice ne, i tenká 1 1/2, na kterých se dřív pletly jemné bavlněné krajky¨(a dnes již ani u nás nejsou k dostání) je příliš silná a poničila by klobouk. Ty jehlice, které prodávají v korálkárnách, mají na jednom konce jakoby ukončení nýtkem, aby tam držela ozdoba (korálek), na druhém konci šroubový uzávěr. Určitě se dá objednat v nějakém internetovém korálkovém obchodě. Pokud jde o kamej, určitě by šla přilepit. Já osobně jehlice zdobím vinutkami v barvě klobouku (baretu).

 
Lanevra
371 příspěvků 01.05.12 20:43
Lanevra

Sibyla: A drželo by to při každodenním používání?
Pletací jehlice ne, je tupá. Jehlice do klobouku musí být skutečně ostrá, alespoň do filcového klobouku. Do slaměného klobouku se dá vstrčit i tupá jehlice mezi sklady slaměných proutků.
U gumičky bych se bála že se mi kolem ní omotají vlasy a při sundavání klobouku si je servu. Je to prostě jen paranoia dlouhovlásky.

 
Sibyla
2639 příspěvků 01.05.12 23:30

Ne, to je přímo typ klobouková gumička, mají to v galantérii, je potažená jako třeba prádlová, jen je tenká a kulatá. Je to praktické, dřív se to nosilo běžně, viděla jsem to u válečných klobouků, a před pár lety jsem ji taky nosila. Ano, pletací by na plst nebyla, to je pravda, ale možná, že v té galantérii mají i kloboukové jehlice, jen by se jim musela hlavička vyměnit za estetičtější.

 
Lanevra
371 příspěvků 02.05.12 12:13
Lanevra

Tož já vím jak vypadá klobouková gumička a vím že se dřív běžně nosila, jen jsem paranoidní člověk.
Se schválně zkusím podívat. Stejně je zarážející že třeba v Tonakových prodejnách neprodávají kloboukové jehlice. Dřív byli k dostání právě v kloboučnictvích. To jsem se taky onehdá byla v jednom ptát (Ano, jsem naivní když to stále zkouším) a paní na mně vykulila oči a pak povídá: Něco takového existuje?
To celkem jasně vypovídá o tom, jak dobře znají prodavačky zboží, které prodávají. Pak těžko chtít od nějaké poradit při výběru.

 
Sibyla
2639 příspěvků 03.05.12 12:32

Včera mi přišla do galerie starší Irka s nádherným, slaměným (sláma to určitě nebyla, ale pro srozumitelnost), jakoby krajkovým kloboukem: byl měkoučký, ohebný, no nádhera.
Mimochodem, pravý panamák z palmových vláken, jaký nosívali mladí páni mezi válkami, se dodnes vyrábí, a je tak poddajný, že se dá splácnout, srolovat, vsunout do speciální tuby, kterou výrobce dodává, převézt přes půl zeměkoule a znovu nasadit.

 
Sibyla
2639 příspěvků 03.05.12 12:36

Jo, mimochodem: Kate je letošní královnou klobouků:
http://revue.idnes.cz/…lidicky.aspx?…
A tohle mě taky těší: " Žádná jiná Britka nemá takový vliv na současný trh jako právě ona. Oživila prodej klasické elegance."
 http://ona.idnes.cz/…-trendy.aspx?…

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 14 Další »
 Váš příspěvek

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit