Obchodníci nebo podvodníci?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
ksrenblixen
12 příspěvků 09.07.13 13:05
Obchodníci nebo podvodníci?

Jak vnímáte vývěsky ve výlohách? Čekáte, že pokud je někde uvedeno 80% sleva, tak na zboží ta sleva opravdu bude? Pokud tam není, ozvete se?
Včera jsem se koukla do jednoho dosti drahého a značkového sekáče (nejmenuji, je ale dosti oblíbený mezi stylisty módních časopisů) poblíž Malostranského náměstí a paní prodavačka mě opravdu odrovnala. Ve výloze visel nápis 80% sleva na vše. Vešla jsem dovnitř natěšena na dobrý lov a ejhle, ceny byly stejné jako jindy, některé dosti přestřelené. Na cenovkách sleva uvedena nebyla. Nicméně vyzkoušela jsem nějaké šaty a jala jsem se po té slevě ptát. Paní prodavačkou mi pak bylo vysvětleno, že musím chápat, že oni berou věci do komise a platí prodejci 50% z ceny a přeci ty věci nestojí tolik co ty nové a všechny ceny jsou již konečné. Pak jsem tedy vysvětlila paní prodavačce, že já jako zákazník nemusím chápat zhola nic o nějakých provizích, ale pokud si do výlohy vylepí slevu 80% tak čekám, že tam ta sleva bude. To že jsou věci levnější, protože jsou již použité je snad obsaženo v názvu obchodu SECONDHAND a sleva 80% je tedy klamání zákazníka. Šaty bych byla koupila, ale po takové lži tam již nekoupím nic, i když se mi moc líbily. Jak to máte vy? Doptáváte se po slevě nebo jenom mávnete rukou?


  Reakce:
 
lentilki
23 příspěvků 09.07.13 14:49

Slevy jsou mi ukradené, kupuju věci podle toho, zda mi sedí, sluší, líbí se mi a cena za ně mi připadá přiměřená/výhodná. Vědomí, že věc ještě před týdnem stála třikrát tolik, mi žádné zvláštní uspokojení nepřináší :) Naopak to ovšem funguje - zakoupená věc, kterou objevím po týdnu ve své velikosti za zlomek, mi docela hne žlučí :D Ale to se stává fakt minimálně, ani nepamatuju. To nic nemění na tom, že „vaše“ prodavačka blábolila. Myslím, že pokud se cítíte podvedena, lze takové praktiky někam hlásit (?)

edit: redukce samovolně se vyrojivších otazníků :D

 
Barbuchaa
211 příspěvků 09.07.13 15:01

Nakupuji tak, že když se mi kousek líbí a je pro mě cenově přijatelný, tak si ho koupím, sleva nesleva. Výlohy moc nesleduji.

Co mě zaujalo, byl trik Takka (a určitě to tak dělá mnohem více obchodů): koupila jsem si tam letní tílko, které se sestře zalíbilo natolik, že si ho chtěla koupit taky, měli více barev. Své jsem kupovala za plnou cenu, sestra ale měla slevovou kartičku na 30% na cokoliv (jsme ve věrnostním programu). A ono ejhle, prodejna těsně před vypuknutím akce pro „věrné zákazníky“ zvedla o cca 20% ceny některých kousků, takže cena po slevě a před byla prakticky stejná. To mi přijde jako dost vyčůrané, zvlášť, když se vlastně jedná o „věrnostní akci“ jen pro registrované zákazníky…

A ještě mě baví Tesco, tam při slevách v oblečení polovina cenovek vůbec neodpovídá, takže chodím kontrolně „pípat“ i zboží, které slevu nemá uvedenou - dost často je totiž ve slevě taky, ale nikdo o tom neví, cha :D

 
Karin
3401 příspěvků 09.07.13 17:28

Tak z toho, abych si myslela, že sleva znamená sleva, jsem dávno vyléčená. Skoro vždycky je v tom nějaký „trik,“ někdy rafinovaný, ale většinou průhledný a trapný.
Chápu obchodníky, že chtějí vydělat, ale divím se, že předpokládají, že jejich zákazník je polodement, který je rád, že se umí podepsat, takže si určitě nebude pamatovat, kolik to zboží stálo dřív, a rozhodně nebude ochoten zatěžovat mozkovnu počítáním… Snad je to tím, že na té druhé straně ta intelektuální úroveň není vyšší. Kolikrát v Intersparu nebo v Tescu žasnu, jak žonglují s procenty.
Třeba jak letos na jaře vyprodávali kalendáře…

 
kayav  09.07.13 17:33

@Karin :-D tak to je dobrý

 
PartyLover
153 příspěvků 10.07.13 16:20

To mi připomnělo, jak to mají v Albertu ( možná všude v potravinách ) s množstevními slevami.
Na cenovce bylo napsáno, že X stojí o polovinu méně od dvou kusů výše. Paní si koupila to X třikrát, no a u pokladny vylezlo z prodavačky, že to vlastně nebylo myšleno od dvou kusů výše, ale jako 1+1 zdarma, takže paní zákaznice „sklopila uši“ a za třetí X zaplatila plnou původní cenu.

Jinak minulý týden jsem si v Takku vyhlídla letní kraťasy ve slevě, ale v té době jsem byla bez hotovosti a konto bylo vysáté.
A když jsem pro ty kraťase jela toto pondělí, tak už ve slevě vůbec nebyly, ale kvůli 150Kč jsem se nerozčilovala, protože jsem je nutně potřebovala ( ostatní škaredé kraťasy ovšem ve slevě byly pořád. :-D )

 
Bender1
121 příspěvků 10.07.13 16:38

Já jsem nikdy tedy na ty slevy moc nevěřil. Už se mi i stalo, že jsem si odlepil na štítku přelepenou cenu a pod dvojitou vrstvou tam byla ta cena, ještě nižší než za cenu, co jsem to koupil. :D V TH jsem viděl nedávno slevy, tak jsem si zašel podívat, co tam mají. Polo, které jsem si kupoval před ne ani 4 měsíci ve slevách jsem teď viděl (samozřejmě také ve „slevě“) s cenou o skoro 40% dražší. :D
Nebo se mi také stalo, ale to už je trochu asi něco jiného, že v normálním Espritu jsem kupoval ve „výprodeji“ košili za necelých 500 Kč a za 2 měsíce ve Fashion Areně - Outlet jsem jej viděl za 700. :)
Je fajn mít pocit koupit něco levnější ale radši si kupuji to, co se mi líbí a neřídím se podle toho. Stejně jsem tak vybíravý, že ve slevách většinou věci co se mi líbí nevyberu.
Jen přeci v řecké mytologii byl Hermés bohem obchodníků a v neposlední řadě podvodníků. :D

 
PartyLover
153 příspěvků 10.07.13 16:49

Ale na druhou stranu musím říct, že když jsem si kdysi kupovala v Orsay kalhoty podle cenovky za „litr“ a u poklady mi paní sdělila, že stojí 150Kč, tak to se mnou samou radostí málem šlehlo. :-D
Ale to už se tak často nestává…

 
Garfie
4451 příspěvků 10.07.13 19:13

@PartyLover A na to zas já mám docela štěstí, mě už se taková věc stala minimálně 3× :-D (hlavně v HM)

 
razorblade  10.07.13 19:27

Ja si ve slevach kupuju veci, ktery bych za beznou cenu nekoupila - predevsim takove ty supertrendy veci, ktere uz za rok budou nemoderni (takhle jsem si treba letos na jare koupila za dve stovky sacko s vyraznou koralkovou vysivkou, puvodnich 1400 bych za nej nedala, kor kdyz si ho vezmu dvakrat trikrat). slevy ale mam rada treba v lindexu, kde si vetsinou pockam na akci 1+1 zlevnena vec zdarma a kupuju si tak za 4 stovky svoje obycejny kalhoty

 
PartyLover
153 příspěvků 10.07.13 19:35

@Garfie Tak to gratuluju. :-)
No občas se mi to ještě přihodí u nějakého zapomenutého posledního kousku bižuterie, ale s oblečením a ještě tak veliký rozdíl - to se mi stalo bohužel jen jednou.

 
Fuflík
203 příspěvků 10.07.13 19:43

Radši chodím do obchodů, když tam nemají cedule se slevovými akcemi. Protože se tam motá víc lidí, to dobré bývá hned pryč a slevy stejně většinou nejsou moc velké. Radši jdu v neslevových obdobích a na zapadlých a neoznačených stojanech pak často nacházím zastrkané pěkné věci, třeba poslední kusy, nebo zboží ve skutečném výprodeji, kde jsou slevy i 90%.
Tyhle cedulové slevy jsou vesměs jen taková lákadla pro masy.

 
Garfie
4451 příspěvků 10.07.13 20:51

@Fuflík Spíš myslím, že ty velké řetězce (HM, Camaieu, CA atd.) s těmi slevami předem počítají-takže cenu hodně nadsadí (však on si to někdo koupí, že ano) a pak při těch masivních slevách se dostanou vlastně na „cenu adekvátní“.

 
allinka
88 příspěvků 16.07.13 07:46

@Garfie Nevím jak HM nebo CA, ale v Camaieu jsem pracovala a nic takového se tam nedělá. Opravdu se snižuje původní cena, v několika vlnách o víc a víc procent. Resp. je to drahé už předem :), ale ceny se před slevami nezvyšují..

 
Garfie
4451 příspěvků 16.07.13 08:20

@allinka Nemyslela jsem zvyšování cen před slevami. Myslela jsem tím, že původní cena je často (neříkám že pokaždé) tak nadsazená (za takový kus hadru), že vlastně ta „slevová“ je adekvátní…a že s tím prodejce (rsp. majitel) už předem počítá.
Vlastně myslím, že říkáme obě totéž :-)

 
radio
23 příspěvků 31.07.13 22:09

100% souhlas s Karin. Rád nakupuji ve slevách a nekalé praktiky obchodníků mě nevadí, protože sám mám stanovený maximální strop, přes který nejdu v žádném případě. Takže nerozhoduje u mě sleva jako taková, ale konečná cena. Jen já určím, zda je pro mě přijatelná nebo nikoliv. A pokud není, řešení je jednoduché - nemáte Vy, má někdo jiný. Na shledanou.
Jinak si přeji, aby se většina zákazníků chovala k nepoctivým obchodníkům podobně. Nebudou-li tam po těchto zkušenostech příště chodit, obchod ztratí zákazníky a časem zmizí z trhu. Dají tak šanci konkurenci a na ní je, jak se hodlá prosadit přístupem k zákazníkům.

 
Go-lightly
3428 příspěvků 01.08.13 09:14

„Nechci slevu zadarmo.“

 Váš příspěvek

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit