Ochotné prodavačky

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
daniela11  18.06.12 09:12
ochotné prodavačky

Jako reakce na Adin poslední článek se strhla lavina stížností na prodavačky. Protože také prodávám, zajímalo by mne, jak by se podle vás měla chovat ochotná prodavačka. Já to dělám tak, že se zákazníka zeptám, jestli mu můžu poradit -někdo mi ani neodpoví a zatváří se jak kdybych byla obtížný hmyz- a podle odpovědi už ho buď obsluhuju nebo ne. Ale spoustu lidí obtěžuju už jen tím, že se zeptám. Opravdu málokdo je schopný normálně komunikovat. A nejlepší je, když příjdou 2 kamarádky, mě totálně ignorují a ani neodpoví a pak se dohadují spolu, že něco nemůžou najít a kde to asi máme. Naštěstí docela prosperujeme tak nejsme zas tolik závislí, jestli zrovna tu jednu věc prodám, ale je to někdy kurs snižování sebevědomí.


Reklama

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 16 Další »

Reklama

Reakce:
 
seznam.mih  18.06.12 09:18

Ochotnou prodavačku si představuju tak, že když vejdu do obchodu, nechá mě rozhlédnout se po obchodě a pokud tam jsem delší dobu, nebo vypadám, že něco sháním, tak se mě zeptá, jestli nechci poradit. Popřípadě jestli něco potřebuju já od prodavačky, aby nenahodila ksicht stylem neobtěžuj mě od sudoku a něco si kup a vypadni. Bude komunikativní a bude příjemná.
Osobně jsem ale radši, když mě prodavačky neobtěžují otázkami, co hledám.

Příspěvek upraven 18.06.12 v 09:19

 
miki.mikouš  18.06.12 09:18

Dělala sem prodavačku v trochu lepším obchodě, zeptat se byla naše povinnost a vždy to bylo především o vybalancování kdy a koho. a pravda je, že byla spousta lidí, kteří to brali jako obtěžování, ale zase spousta lidí se právě kvůli nám vracela ráda, protože šlo prostě o ochotu.,,jak vám to sedí?,, byla častá otázka, lítaly sme případně pro jiný vělikosti, jiný střih, radily… a ženský se vracely. kšeft roku sem měla, když přišel takový mladý nenápadný páreček, on ajťák, ona holka v džínách s batohem a vorvaněm a nakonec sem jim prodala za 30 tisíc hadry :-D

 
MUDr.Lant
389 příspěvků 18.06.12 09:30

Je příjené, když prodavačka pozdraví (ano, najdou se takové, které nejsou schopny odpovědět na pozdrav), dále pak, když mi dá minutu dvě na rozhlédnutí se a pak se zeptá, zda potřebuji s něčím poradit, přinést velikost a podobně. Je mi nepříjemné, když vejdu do obchodu, ani se za mnou ještě nezavřou dveře a už chce prodavačka vědět, co chci, často totiž při vstupu do obchodu nevím konkrétně co chci a nejsem to schopna specifikovat.

 
LadyPapajka  18.06.12 09:41

Myslím, že to mám stejně jako už tu bylo řečeno:

ANO:

  • nechat rozhlédnout, v případě delšího zdžení se zeptat co sháním, pokud nic nesháním řeknu „Díky, nic konrétního.“
  • odpovědět na pozdrav (nemusím být nutně pozdravena s každém obchodě)
  • v případě, že nemá velikost, kterou bych chtěla, nabídnout, že zkusí zjistit, zda je jidne
  • doporučit mi, když tápu (občas přijdu s tak konkrétní představou, že to nikde nemaj)

NE:

  • ani nezvednout oči od křížovky, když zákazník přijde (úplně jsem alergická na chování, které vyznačuje, že ne ony jsou tu pro mě, ale já pro ně a div se nemusím doprošovat. Do takového obchodu se většinou nevracím)
  • nebýt k dostižení. Ano chápu, že někde se v práci nezastavíte, ale když zrovna v obchodě není dvacet lidí a já potřebuju nutně vyndat jinou velikost bot ze skladu, nechápu, proč po celém obchodě není noha prodavačky. Myslela jsem, že alespoň jedna by tam měla být.)
  • obecně se chovat nepříjemně, nevrle, ale s tím se člověk dnes už téměř nesetká. (I když, dělám na recepci na hodně luxusní adrese, kde jsou byty. Tuhle přijel pan z pizzou a div me nezadupal do země, že nikomu pizzu nepoveze nahoru -vytahem do 2patra- že je dovážka a ne donos. Chápu to v paneláku, kde by asi nikoho nenapadlo nechat ho chodit nahoru, ale přece jenom, tohle je trochu jiná adresa a nemusel by udělat skoro nic. Ty lidi jdou samy proti sobě)


EDIT: NE A NE -tykání v obchodech. Ano, já chápu, že to je určitá subkultura a je to tam normální, a bohužel, když sháním kvalitní kalhoty na snowboard, musím tam jít. Netykejte mi. NE.

Příspěvek upraven 18.06.12 v 09:44

 
Šošana  18.06.12 09:41

Myslím, že záleží na „tónu“, jakým se prodavačka ptá. Ale ani to není přesné. Zkrátka z některých cítím tlak, je to možná v hlasitosti, za jak dlouho se zeptá, v jisté rozhodnosti, s kterou se ptá - to všechno je mi velmi nepříjemné. Pokud se zeptat musí nebo vycítí, že by měla, navrhuji snažit se o nevtíravost, respekt, naladění se na zákazníka - což asi chce trochu víc času, než ho sejmout mezi dveřmi.
Nedávno na mě prodavačka v SH halekala do kabiny: „Je vám něco, mladá paniii?“ Já ohromeně: „PROSÍÍM?“ „Jestli vám něco je…“ (jako ze zkoušených věcí - mně bylo spíš z ní).
Podobně mi připadá, že by vietnamští prodejci byli oblíbenější, kdyby jim někdo z Čechů vysvětlil, že to okamžité nabízení bereme nějak jinak. Oni to jistojistě považují za zdvořilost.
Ale třeba zastupuji podivínskou menšinu.

 
Karoleenah
2322 příspěvků 18.06.12 09:45

Pokud jde o obchody s oblečením a doplňky, tak očekávám, že po vstupu do obchodu mě prodavačka s úsměvem pozdraví, ideálně jako první. Nechá mě v klidu prohlídnout zboží, pokud vznesu dotaz tak poradí, pokud možno dokáže i pomoct s výběrem, nic mi nevnucuje a taktně dokáže upozornit, pokud mi něco vyloženě nesluší nebo jinak nesedí. Taky má dobrý přehled o tom, co prodává - ví jak se co pere, co se k čemu hodí, na jaké příležitosti se co nosí (aneb prodavačku doporučující mi na formální událost páskové sandálky bych asi přizabila :D). Na skvělé a velmi ochotné prodavačky jsem zatím narazila v Brně v Peek & Cloppenburg, u Blažka a v Pietro Filipi, dobré zkušenosti mám i s prodavačkami u Bati v brněnském NC Krpole. A vzorem veškeré ochoty je pro mě neznámá prodavačka z DM drogerie, která, když viděla mého otce beznadějně bloudícího mezi regály se seznamem v ruce, se ho ujala a všechno mu snesla k pokladně. :D

 
GreatSusan  18.06.12 09:52

Asi jak pise Mudr. Lant und Sosana. Jeste bych dodala, ze je fajn, kdyz ma prodavacka trochu povedomi o tom, co prodava. Dokaze me vytocit do bela (a dohnat k nenakupu, i kdyz vec potrebuju), kdyz se zajimam o urcite (spis specialni) zbozi a zjistim, ze ackoliv jsem amater a danou vec jsem pred odchodem jednou googlovala, tak toho vim vic, nez prodavajici a dotycny mi neni schopen jakkoliv poradit. Celkove se mi nelibi, kdyz je prodavajici tupa, ignorantska a nekomunikativ­ni osoba.

 
GreatSusan  18.06.12 09:54

@Karoleenah s DM mam taky bezvadnou zkusenost, jsou fakt ochotny. V Nemecku je to nejoblibenejsi drogerie vubec a maji vybornou povest ohledne chovani k zamestnancum.

 
MUDr.Lant
389 příspěvků 18.06.12 09:58

Souhlasím s GreaSusan, prodávající by měl být informován minimálně na stejné úrovni jako nakupující neodoborník. Při nákupu auta jsem se setkala s „úžasnou“ prodejkyní: Jooooooooo, ste si vybrala tédéíčko, no", prosím Vás, má auto zámek řadící páky? „Jééé, to já nevím, jak to jako poznám“. S nákupem jsem byla velmi rychle hotová, po těchto dvou větách.

 
zelena
156 příspěvků 18.06.12 09:59

Ja sa teda s neochotou predavačiek stretávam zriedka. Dokonca aj tie v super/turbo/hyper marketoch sú milé a usmiate, keď sa im človek slušne pozdraví. Akurát nie som veľmi komunikatívny človek, keď sa jedná a cudzích ľudí, takže také to priskočenie ku mne, hneď ako vojdem do obchodu mi je nepríjemné. Konieckoncov, keď niečo konkrétne hľadám, tak sa spýtam sama. Takže mne stačí, keď pozdravia a tvária sa príjemne.

 
MUDr.Lant
389 příspěvků 18.06.12 10:00

@ GreatSusan, Kaloleenah, to jste asi nenakupovaly v DM na Chodově, takový čurbes v obchodě a neschopnost a neochotu prodavaček jsem ještě neviděla.

 
seznam.mih  18.06.12 10:02

Mamka má podobnou zkušenost, jako Karoleenah jen s rozdílem, že se jednalo o obchod Body basic. Ségra napsala mámě sáhodlouhej seznam, co všechno odtamaď chce. Když pak mamka chtěla poradit, kde to tam má, tak si prodavačka vzala ten seznam a všechno jí to přinesla k pokladně a ještě spolu chvíli kecaly. Doma si jí pak vychvalovala. Bylo to někde v Praze. Už si nepamatuju, ve které prodejně.

 
Poustevnice  18.06.12 10:04

Protože jsem si poprvé v životě pořídila podvazkový pas a rozhodla jsem se pro nošení punčoch (chodím pouze v sukních nebo šatech), chtěla jsem si minulý týden v našem okresním městě koupit úplně ty nejobyčejnější punčochy, abych to natrénovala.
Prodavačka (paní tak kolem 45ti let) po mé žádosti vyjekla: Jéžiš, to už se ani nedělá, punčochy na podvazky!
Chudinka, asi nemá doma internet a gůgl, jinak by věděla, že sortiment punčoch na podvazky začíná od cca 25 korun až klidně do 17 stovek za pravé hedvábné punčochy.

Takže za mě: nejvíce mi vadí, když prodovačka nerozumí sortimentu.

 
kolasice
138 příspěvků 18.06.12 10:05

Osobně by mi stačilo, kdyby mi prodavačka slušně odpověděla na pozdrav, dál stála v pozadí a až v případě mé očividné bezradnosti se chopila iniciativy. Umím se zeptat sama a myslím, že by stačilo počkat, zda si zákazník očima řekne o pomoc, ale taky chápu, že se ptát musíte, a že lidé jsou různí a zkusit se to (z hlediska obchodníka) musí. Snažím se proto nabízenou pomoc odmítat slušně a s díky.

 
any2
246 příspěvků 18.06.12 10:05

Kromě všeho, co už bylo řečeno mi vadí, když se na mě dívají jak na zloděje. Celou dobu vám stojí za zády, dívají se pod ruce. Chápu, musí hlídat, jinak by ukradené zboží museli platit. Když za mnou celou dobu po obchodě někdo chodí, radši odejdu, je mi to vážně nepříjemné. Ideální prodavačky jsou v Ústí u Markse a Spencera. Pozdraví, poradí, přinesou, upozorní na novinky. Udělali z tohohle řetězce můj nejoblíbenější obchod.

 
Blair
359 příspěvků 18.06.12 10:06

Nechci se moc opakovat, souhlasím skoro se vším výše zmíněném - pozdravit, milé vystupování, přehled o zboží atd.

Ještě bych snad dodala malý poznatek, proč někteří lidé nemají rádi prodavačky, které se „vnucují“. Spousta lidí chodí do obchodů jen okukovat a ne nakupovat… Možná proto jim to „Máte přání?“ přijde vlezlé, berou to jako rozkaz koupit a mohou si připadat trapně, když nic nekoupí.

 
carsa
545 příspěvků 18.06.12 10:08

Uvítala bych prodavačku někde poblíž zkušebních kabin, abych ji popřípadě mohla požádat o větší/menší číslo. Pokud se mám znovu celá obléknout, jít ke stojanu a zase svlékat, docela často mě to od nákupu odradí.
 c.

 
MUDr.Lant
389 příspěvků 18.06.12 10:09

@Blair, ano pro někoho to může být vlezlé i z tohoto důvodu. Ale myslím, že prodavačka by měla vždy chvíli počkat (minimálně v krámu s oblečením, v lékarně asi ne), až se zákazník alespoň trošku rozhlédne kolem.

 
Karoleenah
2322 příspěvků 18.06.12 10:12

@any2 Přesně takovou zkušenost s pronásledováním mám z drogerie Schlecker v Praze na Andělu, byla jsem tam všeho všudy dvakrát, vždycky navečer když bylo v obchodě poloprázdno a sekuriťák mi celou dobu pomalu šlapal na paty a když jsem v podřepu vybírala cosi dole v regálu, stál celou dobu přímo nade mnou. Příšerný. A to si troufám tvrdit, že nijak podezřele nevypadám. Nikde jinde se mi to naštěstí zatím nestalo.

 
Mori  18.06.12 10:12

Narozdíl od některých předřečnic mi nevadí, když se mě prodavačka zeptá, jestli sháním něco konkrétního nebo potřebuju poradit, ačkoli většinou (slušně) odmítám. Zato mi vadí, když mi u toho stojí za zadkem a tváří se nasupeně. A zrovna před týdnem se mi takhle jedna postavila do bubliny a ani se neobtěžovala s tou otázkou. Její chyba, koupila jsem to, co jsem v tu chvíli držela v ruce, a to jsem byla připravená utratit dvakrát tolik:-) (já vím, pohotová/aser­tivní/sebevědo­má žena by nekoupila nic a šla ke konkurenci, ale nemůžu po sobě chtít všecko)

 
GreatSusan  18.06.12 10:13

Jeste bych dodala, ze mi pripada hrozne, co pise tazatelka - ze lide neodpovi na primy dotaz. Pripada mi to hulvatske, trapne a buranske. Staci se usmat a rict, ze se chci jen podivat a situace je pro obe strany jasna.

 
Rahja
164 příspěvků 18.06.12 10:14

.

Příspěvek upraven 27.12.15 v 12:44

 
teresaK
55 příspěvků 18.06.12 10:19

Já třeba moc ráda chodím do drogerie Schlecker. Ne proto, že by měli tak úžasný sortiment, ale kvůli velmi milé a ochotné prodavačce. Často mi poradí její zkušenosti s některými výrobky. Je vidět, že se o kosmetiku zajímá a baví ji to. Vzhledem k tomu, že je velmi decentně a přirozeně nalíčená tak jí i věřím :)

V prodejnách s oblečením jsem taky spíše typ, kterému vadí když mi někdo „dýchá na záda“, stačí mi když je prodavačka poblíž kdybych se na něco chtěla zeptat.

 
any2
246 příspěvků 18.06.12 10:20

@Karoleenah Mě už se to stalo několikrát, překvapivě v obyčejných levných obchodech, jednou jsem si dovolila z kapsy vytáhnout peněženku a podívat se, jestli mám dost peněz (nad policí s peněženkami). Svou peněženku jsem vrátila do kapsy a šla dál. Přihnala se ke mě prodavačka kontrolovala co mám v kapse za peněženku, když viděla, že svou, ani se neomluvila. Řekla něco ve smyslu no jo to je tvoje a odešla. Praštila jsem košíkem o zem myslela si něco o tom kam si ty věci může umístit a to jsem je vážně potřebovala. Troufám si říct, jestli někdo vypadal podezřele, tak spíš ona než já.

Příspěvek upraven 18.06.12 v 10:36

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 16 Další »

Reklama

 Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Kurková poprvé na pražském Fashion Weeku

Nejznámější česká supermodelka Karolína Kurková vůbec poprvé... Celý článek


Reklama

Poslední článek:
Roláky: 8 inspirací a jedno peklo

Autor: Admin Módnípeklo.cz

Že rolák není nudný jsem ukázala v předchozím článku. Samotný rolák... Celý článek


Reklama