prostě a jednoduše: Peníze

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

Katy
91 příspěvků 18.11.11 23:21
po prokousání se diskuzí u Vídně bych ráda všechny komentáře typu je to o penězích/není to o penězích přesunula jinam. mám ze všech diskuzí pocit, že tohle téma je dost „výbušné“ a každý k němu má co říct.
takže nahazuji pár úvodních tezí:
Češi raději utrácí za jiné věci než aby investovali do svého vzhledu
u jiných národů je to nejspíš jinak
nedostatek vkusu je výmluva pro zanedbaný vzhled
atd atd.
pokud budu mluvit za sebe, jsem tak napůl mezi dvěma skupinami, o kterých mám pocit, že se tu vytvořily (i s málem lze udělat hodně/někdo na to prostě nemá). jsem student (i když pobírám stipendium) a pracuji na částečný úvazek. žiji v Praze, děti nemám. celkem máme s mužem po odečtení nákladů na bydlení cca 8.000 Kč na jídlo a útraty. rádi se pěkně oblékáme (zvlášť já, jsem hodně „na hadříky a botičky“) a dobře jíme, ale prostě musíme volit kompromisy. nekoupím si boty za 5.000 ani obden pravý parmazán v italském obchodě, přestože bych ráda. koupím si boty za 1200, když se rozšoupnu, protože jich chci hodně a tím pádem je střídám. koupím strouhaný parmazán v bille. jsem si vědoma toho, že luxusní zboží je tu od toho, aby tvořilo určitou vrstvu odlišnou od všech ostatních. já si nemůžu dovolit luxusní zboží, a např. boty za 5.000 pro mě luxusní jsou, i když mi třeba vydrží pět let. když šetříme, tak na dovolenou, protože společné zážitky jsou pro nás důležitější. myslím, že to podstatné, co tady řešíme, je právě míra kompromisu nebo toho, co zvolím vzhledem ke své situaci. ano, samozřejmě, že můžu být ráda, že si můžu koupit ten strouhaný parmazán za 30 korun, protože jsou lidi, kteří za těch 30 korun musí pořídit oběd pro celou rodinu - a takových lidí je podle mě hodně. pro ty pak neplatí argument, že se dá obléknout i v sekáči, protože prostě nemají na ten sekáč (i když chápu, že o takových př