Reklamace jídla

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Jackie Daniels
156 příspěvků 25.03.13 00:29
Reklamace jídla

Dnes jsem si v restauraci dala vídeňskou kávu. Čekala jsem kafe se šlehačkou, vzhledem k tomu, že to není úplně nóbl podnik (ale ani zaplivaná čtvrtá cenová) tak s umělou šlehačkou. Zřejmě používají nejlevnější tesco value, no chuť to byla strašlivá, nahořklá, prostě předčila mé nejhorší očekávání. Ale od šlehačky k tématu - nakonec jsem se nijak neozvala a teď toho trochu lituji.

A tak se ptám… Máte zkušenosti s reklamací jídla v restauracích? Jak se obsluha tvářila, jak reagovala? A vůbec - jak na to, myslíte si, že toho někdo zneužívá, jsou na to čeští restauratéři připraveni?

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 Další »

  Reakce:
 
yamama
184 příspěvků 25.03.13 04:27

@Jackie Daniels Kdyz Vam neco nechutna, anebo se Vam neco nelibi, tak se ozvete. Slusne, nicmene durazne. Pro kazdeho poskytovatele sluzeb je (anebo by mela byt) konstruktivni kritika zakladem kazdodenniho businessu. Treba si to majitel/ provozni neuvedomil, ze to hostum vadi a muze naopak nalakat nove na „domaci slehacku“ - jen mu to musi nekdo rict.

 
blacken
2320 příspěvků 25.03.13 05:26

Abych vrátila jídlo, to už musí být… ale přesto už se mi to dvakrát stalo. Jednou jsem si dávala hermelín (z oddělení jídelního lístku bezmasá jídla) a při rozkrojení jsem zjistila, že je proložený šunkou (což v lístku nebylo) - obsluha byla velmi nepříjemná, ač jsem byla slušná. Oznámili mi, že na nové jídlo bych musela počkat, takže jsem seděla o hladu a koukala na ostatní stolující, kteří už měli samozřejmě jídlo hotové.
Podruhé v pizzerii si jeden člověk od našeho stolu objednal extra ostrou - a oni to tabasco omylem nalili ke mně. Tam to proběhlo bez problémů.
Ale myslím, že je třeba se v případě problému ohradit, protože koneckonců jako host snad máme nárok.

 
LorelaiH.
2998 příspěvků 25.03.13 07:56

To mi připomnělo historku, jak jsme byli s přáteli v jedné restauraci a kamarád si objednal svíčkovou. Tu mu přinesli, kamarád se pustil do jídla a hned remcal, že maso mu moc nechutná, že je nějaké šlachovité, nicméně jej snědl. Když chtěl číšník odnášet prázdný talíř, kamarád si mu začal stěžovat na (ne)kvalitu masa. Číšník byl velmi zdvořilý a sdělil mu, že mu to měl říct dřív a ne až ho snědl. Nakonec mu při placení z ceny jídla odečetli cenu masa a kamarád odešel spokojen. A podotýkám, že to nebylo v žádné nóbl restauraci, ale tzv. „výletní“.

 
Uživatel je onlinehelenkka
251 příspěvků 25.03.13 08:51

Když mi bylo asi sedmnáct, reklamovala jsem v hospodě pivo :-D Bylo fakt hnusný. Normálně ho odnesli, s tím že bylo poslední ze sudu, a přinesli nové a dobré. Postupem času mě ale odvaha opustila, takže asi před půl rokem jsem v cukrárně poslušně zchroustala oschlý zákusek…

Jinak můj otec šel do obchodu (Globus) reklamovat šunku, protože se mu zdálo, že je divně cítit, a vrátili mu peníze.

Příspěvek upraven 25.03.13 v 09:16

 
Sailorette
1589 příspěvků 25.03.13 09:01

Kdysi jsem v jedné kavárně vracela taktéž vídeň, byla zdrclá šlehačka. Obsluha měla milion keců, že tu šlehačku už dávali mnoha hostům a nikdo si neštěžoval, nakonec přinesli jinou vídeň s tím, že otevřeli šlehačku novou, ta už byla v pořádku. Zkažené kafe od nás zaplatit nechtěli, ale s tím přístupem, co měli, jsem se tomu skoro divila.
Nedávno jsme byli na pizze, chtěla jsem veganskou, ale protože všechny ty vegetariány bývají úplně bez chuti, dávám si mexickou bez masa a sýru. Když mi to přinesli, nebyly tam chilli papričky, takže opět chuť nula. Seděli jsme rovnou u pece, kuchař viděl, že se moc netvářím, sám se přišel zeptat, jestli je všechno ok, tak jsem mu řekla, co je problém, omluvil se, prý mu to špatně řekla servírka, pizzu mi vzal, papričky znova zapekl a ještě pak na mě celou dobu pomrkával a zasmáli jsme se společně hysterickému čísníkovi, co byl na všechny hosty tak hnusný, že bylo snad až vtipné. Takže v tomto případě mi reklamace dokonce udělalala dobrou náladu:)
Co by si reklamaci zasloužilo, ale nedošlo k ní, byly jelení medailonky v Krumlově v pivovaru. Jeden den jsme si je dali a byly vynikající, akže jsme na ně druhý den šli znova a zklamání bylo obrovské, bylo to nepoživatelné, tuhé, omáčka jiná, bylo vidět, že asi vařil jiný kuchař nebo měli nějaké špatné maso. Neměli jsme náladu se hádat, takže když servírka odnášela téměř plné talíře, řekla jsem jí, že s předchozím dnem je to nesrovnatelné, že se to nedá užvýkat, požádala jsem jí, ať to sdělí kuchaři. Servírka jen řekla, že kuchař je stejný, takže jsme zaplatili hříšné peníze a jeli jsme domů. Mně pak zpětně dost mrzelo, že jsem se neozvala včas a rázněji. Hrozně nerada vyvolávám nějaké konflikty, musím mít zrovna správnou náladu.

 
Sailorette
1589 příspěvků 25.03.13 09:02

Jo a ještě jsem v hospodě u nás pod bytem reklamovala jedno jídlo, byla to nějaká směs a bylo to tak odporné, že se mi z toho dělalo zle, podle mě bylo zkažené maso. Tam mi to vzali bez problému, omluvili se, nabídli, že mi uvaří něco jiného, ale mě už přešla chuť.

 
PavlinkaK
96 příspěvků 25.03.13 09:09

Šlehačka byla patrně zkažená, měla jste se ozvat rovnou, ještě by vám po ní mohlo být zle.. Jako bývalá servírka se nemám problém ozvat s čímkoliv, naopak mě občas kamarádi krotí, že je to jedno ale někdy zkrátka není.

 
anjeliik
24 příspěvků 25.03.13 09:30

Myslím si, že všechno záleží na tom, jak člověk siutaci řeší. Rádi chodíme do jedné restaurace na steaky, můj známý má rád opravdu rare a byl schopný ho několikrát vrátit, že je moc propečený, už si na něj ale zvykli a všechno v pohodě.. ovšem nejvíc nesnáším ignoraci některých číšníků a sevírek, kteří zaměňují colu a pepsi (objednate coca-colu, dostanete pepsi) a když chcete mattonku, tak donesou prostě něco perlivého..nevadí mi, když se omluví, že něco nemají, vadí mi, když se to snaží nějak blbě nahradit. Strašně jsem se těšila na bramboru v alobalu k jídlu, dostala jsem smažený americký brambory zabalený ve studenym alobalu a babička mě tehdy ještě okřikovala, ať jsem zticha a nedělám scény! :D

 
Karoleenah
2322 příspěvků 25.03.13 10:02

No, já si vždycky říkám, že přece nemám tolik peněz, abych si mohla dovolit vyhazovat je za něco co nechci, takže nemám problém se ozvat když je potřeba, ale naštěstí se to moc často nestává, přece jen mě to trochu stresuje. :D
Jídlo jsem reklamovala dvakrát v životě, jednou mi v jedné lepší brněnské restauraci propekli steak míň než jsem chtěla a já krvavé prostě nejím, tak co bych se neozvala, že. Tam to nebyl vůbec žádný problém, obsluha je tam standardně na úrovni, takže jsem se rozhodně necítila jako nepříjemný šťoural nebo tak něco…
A podruhé jsem reklamovala jídlo v jedné docela známé výletní restauraci na Vysočině, kde jsem si dala koprovku a k ní mi přinesli houskové knedlíky ohřívané v mikrovlnce, tzn. tvrdé tak, že nešly ani ukrojit. Číšník byl takový ten bodrý vesnický typ, který po hospodě roznášel jídlo s řevem „tak kdo si objednal ty kočičí zvratky!“, takže se mi příčilo s ním cokoliv řešit, ale přemohla jsem se a koprovku jsem nakonec neplatila, i když nové jídlo jsem si už neobjednala a radši si dala o kus dál v mnohem příjemnější cukrárně jednu rakvičku se šlehačkou navíc. :) Ale to byl fakt odporný zážitek tak nějak celkově.
Taky si pamatuju, že otec jednou koupil v Bille kuře, které si na prodejně špatně prohlídnul a ono bylo zespod úplně zelené, o smradu nemluvě, tak jim ho obratem přinesl zpět a v masném úseku tenkrát dělali všechno proto, aby jim tam neudělal scénu, protože je to samotné dost vyděsilo. Takže vlastně taky žádný problém. :)

 
Woey
135 příspěvků 25.03.13 10:16

Já jsem jednou reklamovala sushi (podotýkám, že to nebyla sushi restaurace), protože bylo z nedovařené rýže :) Kuchař evidentně neochutnal, než nám to poslal…ale vyměnili nám to bez problémů za jiné, které už bylo v pořádku.

 
HertaDeOran
866 příspěvků 25.03.13 10:22

@Jackie Daniels

Taky miluju vídeň - v jedné horské chalupě jsem se pána výslovně ptala, jestli je šlehačka umělá a on tvrdil, že samozřejmě ne - za koho je mám. A hádejte jaká byla - umělá! Takže jsem to samozřejmě vrátila, odmítla zaplatit a ještě jsem s pánem vedla „hovory H“
Vidím to jako vrchol drzosti, tvrdit mi něco, co není pravda a čekat, že to sežeru:(

 
coralline
822 příspěvků 25.03.13 10:28

Jídlo jsem zatím vracela jen jednou v životě. Chtěla jsem středně propečený steak, dostala jsem vysušenou podrážku, 10 minut jsem žvýkala jedno sousto a zbytek vrátila. Obsluha reagovala slušně, přinesli mi nový steak. Ten tedy byl taky více než středně propečený, ale dal se aspoň kousat, tak jsem to nechtěla už řešit. Obecně jsou mi takové situace velice nepříjemné, i když vím, že jsem v právu. Budu na tom muset zapracovat.

 
Jackie Daniels
156 příspěvků 25.03.13 10:59

To mi připomnělo, jak si jedna známá objednala v restauraci právě něco s flákem masa, které ale bylo poněkud tuhé, ač dobře dochucené. Při vracení talíře řekla číšnici, že to maso bylo ‚tuhý jako podešev‘, načež se jí číšnice zeptala, co je to podešev a tím celou stížnost úplně zazdila… :)

 
stes  25.03.13 11:09

Pozor na reklamaci pití nebo předkrmu před hlavním jídlem! Nedávno jsme s kamarádkou velice slušně reklamovaly pivo, které bylo teplé a džin s tonikem, který byl přinesen smíchaný, ač jsme při objednávce říkaly, že každé zvlášť. Keců ze strany servírky bylo dost, ale výměna proběhla. Horší bylo, že jsme si teprve pak objednaly jídlo…kamarádka to málem neudržela v taxíku, já to stihla domů jen taktak a křeče jsme měly ještě dva dny potom.
Jinak po této zkušenosti reklamuji cokoliv bez problémů, špatné služby či zboží za svoje peníze nereklamuje jen hlupák.

 
anjeliik
24 příspěvků 25.03.13 11:13

@stes To máte pravdu, před několika lety jsem byla na brigádě jako pomocná síla v kuchyni a jeden z našich ‚kuchařů‘ se také nestyděl upravit jídlo ošklivým (blíže nespecifikovaným) způsobem, když měl někdo ‚kecy‘. Smutný

 
Sekhmet
1918 příspěvků 25.03.13 12:41

Jednou mi v pizzerii přinesli mou oblíbenou Margherittu téměř zcela syrovou a na ní nakrájená rajčata byla ťupkatá od hniloby. Vrátila jsem to bez ochutnání, číšník byl v pohodě, omluvil se, ale protože do nekuřáckého zabloudil tak jednou za hodinu, v době reklamace byli všichni u stolu už po jídle a jen jen se třásli, aby mohli odejít, tak jsem si nové jídlo neobjednala a byla jsem hlady. Nicméně celý náš stůl (tři lidé) neplatil ani korunu.

 
firefly
527 příspěvků 25.03.13 13:06

Jídlo jsem reklamovala zatím jen jednou.
Objednala jsem si steak z lososa (byl v denní polední nabídce), dostala jsem kus lososa smažený v trojobale.
Asi bych se ohradila hned, jak to pokládali na stůl, měla jsem chuť na nějaké lehčí jídlo, rozhodně ne na nic z friťáku, navíc mi přišlo, že tím chuť lososa musí nutně utrpět… ale ve chvíli, kdy pokládala servírka talíře na stůl jsem nějak nedávala pozor a tak jsem si to uvědomila až když odešla. Řekla jsem si, že holt budu mít lososa smaženého. Zakrojila jsem do něj, dala si celkem malé sousto do pusy a au, byly v něm tři krátké (nějak řeříznuté) kostičky. Vybírat si je v restauraci z pusy není nic moc příjemného, navíc přes trojobal není šance je vidět předem. Zkusila jsem další sousto ukrojit z další strany, a s kostmi to bylo to samé. Vůbec nechápu, jak to kuchař porcoval.
To už jsem nevydržela, zavolala si obsluhu a rovnou jsem jim, slušně ale důrazně oznámila, že jsem si zaprvé objedna steak z lososa, který si takhle nepředstavuji, a zadruhé že je to plné kostí - před obsluhou jsem z toho odřízla strouhanku a i servírka na to koukala dost vyděšeně. Ptala se, jestli chci novou porci, tak jsem řekla, že děkuji, ale že už mě přešla chuť (což byla pravda… ještě v tu chvíli jsme měla jednu krátkou kost v puse a maso bylo celé nasáklé olejem).
Servírka jídlo, ze kterého jsem zobla dvě sousta, odnesla. Na účtě nám ho pak přinesli naúčtovamné. Tak jsem si jí zavolala znovu a omluvila se, že nevidím důvod jídlo, jehož kvalitu jsem rovnou reklamovala, platit. Tvářila se nepříjemně, ale přinesla jiný účet.
Zážitek nepříjemný, ale jsem ráda, že jsem si stála za svým.

 
MP Maggie
991 příspěvků 25.03.13 13:19

S reklamacemi jídla mám různé zkušenosti, např i s reklamací kyselé šlehačky na kávě. Snažím se být milá a věcná. Většinou se obsluha omluvila, někdy poděkovala za upozornění a zjednala nápravu. Jednou jsem nebyla spokojená s opakovanou reakcí obsluhy - neochota, staré pečivo, nepořádek na stole v prázdném podniku, tak jsem si následně stěžovala mailem u majitele. Ten mě kontaktoval telefonicky, zjistil podrobnosti a jako omluvu mi po kurýrovi poslal dort.

 
Jetthro
1129 příspěvků 25.03.13 13:28

Hmm, tak nejak ani nevim kdy jsem naposled mela nejaky problem s jidlem, ale bude to hodne davno (ted teda nepocitam treba pripady kdy dostanu jinak propeceny steak, to mi uz ani jako problem neprijde protoze kdyz uz se to stane tak vzdycky vsude bez problemu prinesou novej kus masa). Asi to bude tim ze mam svoje oblibeny mista kde mam jistotu, ze dostanu dobry a kvalitni jidlo :) pripadne kdyz jdu nekam kde to neznam tak si to misto proklepnu, prectu si recenze (vyborne se na to da vyuzit foursquare) a na jejich zaklade tam bud jdu nebo ne, pokud teda je vyber mista na mne. Kamaradi to maji nastesti podobne, taky se maji radi a podnik celkem peclive vybiraji :)

 
VeronikaProsteNika
269 příspěvků 25.03.13 13:33

Já se ozvu. Jednou jsem vracela víno - bylo to ve vinotéce ještě s gymplem, takže jsem rozhodně nepila žádný hogofogo, ale tohle byl regulérní ocet, to s vínem nemělo nic společného…
V restauraci jsem jednou musela vrátit zapečené těstoviny - myslím, že se jim tam vysypala slánka, protože první a poslední sousto chutnalo jako kdybych si nabrala lžíci soli a polkla - ještě ted je mi blbě když si na to vzpomenu. Číšník to ochutnal a řekl mi, že je to normální. To se mi zvedl žaludek podruhé…
Občas vracím maso, protože není dodělané, jednou jsem vracela kuřecí kapsu, protože maso i po tepelné úpravě smrdělo a nejsem sebevrah, abych to jedla…
Reklamuju s úsměvem, mile, nikoho neprudím, jenom oznámím a poprosím o nápravu :-)

 
Sekhmet
1918 příspěvků 25.03.13 13:33

Ještě si vzpomínám na svá studentská léta a naši „palačinkovou večeři“ s přáteli ve studentském bistru na Hvězdě. Nejdřív nám spletli objednávku, pak přinesli jednu z palačinek s červíkem (byl asi v oříšcích, co na ní byly nasypány), následně nás obsluha polila pivem (v průběhu dvakrát), dvakrát se ztratila účtenka - jednou ji navíc bylo nutno vysušit, neboť padla za obět onomu rozlitému pivu… Pamatuju si, že jak večer pokračoval v podobném duchu (aneb co se má podělat, to se podělá), servírka se už bála k našemu stolu jít a nám už připadalo směšné úplně všechno (ač jsme byli docela střízliví). Drama z toho nikdo nedělal, byli jsme studenti stejně jako ti, co tam obsluhovali…

 
Mylady2
12409 příspěvků 25.03.13 14:05

Chodím jen tam kde nic vracet nemusím;-) a když už se ocitnu mimo Phu (Brno a jiné menší města) tak si dávám takové jídlo u kterého je vyšší jistota že bude chutnat… Nebo aspoň trochu :-D

 
LorelaiH.
2998 příspěvků 25.03.13 14:38

Ještě jsem si vzpomněla (jelikož je tady hodně zkušeností se zkysnutou šlehačkou na kávě) - jednou jsme si s manželem v jedné hotelové restauraci objednali vídeňskou kávu, šlehačka byla v pořádku (sice umělá, ale co už), ale ta káva byla normálně kyselá! Řekli jsme to servírce, ta se velice divila, že tu samou kávu (rozpustnou Jihlavanku!) pili normálně němečtí hosté u snídaně a neříkali nic. Tak jsme jí řekli, že si nevymýšlíme, ať ji zkusí. To se asi lekla, takže kávu bez řečí odnesla a přinesla jinou, ta už byla v pořádku:)

 
celebrian
521 příspěvků 25.03.13 17:17

Já jsem reklamovala jídlo jen jednou a bylo to docela komické. V Miláně mi v restauraci přinesli pizzu na níž kromě mých oblíbených mořských plodů byly i připečená vlákna z utěrky či nějakého hadru. Zavolala jsem si číšníka a nastal hlavní problém - jazyková bariéra - on uměl anglicky, tak good afternoon, What do you want? a sorry nic víc z něj v tomto jazyce nevypadlo :-) (a to to byla restaurace na hlavní třídě, kde se pohybuje celý rok velký počet turistů - asi to byl zřejmě nějaký brigádník :-) ) no a já jsem se znalostmi italštiny na tom v té době nebyla o moc líp :-) Ale když jsem mu před očima začala z pizzy vytahovat vlákna, pochopil a moc se omlouval. Pizzu jsem dostala novou a výbornou.

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 Další »
 Váš příspěvek

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit