Snaha aspoň o trochu estetický šatník pre tučného chlapa

Fotoalbum tématu (4) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
cashmere
57 příspěvků 01.07.12 14:04
Snaha aspoň o trochu estetický šatník pre tučného chlapa

Prosím Vás o radu. Potrebovala by som pomôcť s šatníkom jedného môjho kamaráta. Nemá vyhranený štýl obliekania, v podstate mu na tom nezáleží - nevyzná sa, a práve preto vyzerá ako vyzerá. Je to typický „džínobundař“ s ruksakom, odrbanými teniskami, škaredými nohavicami a XXL tričkami s blbou potlačou…atď. Proste lazník, socka, buran, ak by som ho mala hodnotiť na prvý pohľad a podľa oblečenia. Ale na druhej strane, keďže sa do módy nevyzná, tak je ochotný zmeniť to, a zainvestovať. Je síce mladý, ale situáciu sťažuje, to že má 120 kíl a veľké brucho. O podrobnostiach, čo sa týka konfekčných veľkostí, farebnom type sa rozpisovať nejdem, lebo to sa dá prispôsobiť, skôr by ma zaujíali tipy na styling samotného oblečenia, a je úplne jedno akého druhu, len nech to vyzerá súčasne, dôstojne, mlado a keby aj so zoštíhlujúcim efektom, tak je to výborné. Ale to nečakám, pretože 120 kíl sa jednoducho skryť nedá, a komenty, že by mal schudnúť sem nevypisujte, ani s odôvodnením, že by sa mu lepšie nakupovalo, lebo to nie je predmetom tejto diskusie, to si odložte na „Hubnoucí vlákno“, nechcem aby sa to tu uberalo iným smerom. Ďakujem.

Stránka:  1 2 3 Další »

  Reakce:
 
uu  01.07.12 14:12

Takže on v sobě probudil touhu vypadat dobře, je ochotný něco investovat (když to za něj někdo jiný vymyslí), ale nadváhu si míní ponechat? Tak hodně štěstí v téhle pohádce Jak obézní padnoucí šatník našel. Podle mě nenajde. 30 kg dolů a bude to o něčem jiném, nejen v oblékání, ale i ohledně zdraví a atraktivity pro opačné pohlaví - například.

 
cashmere
57 příspěvků 01.07.12 14:18

Ok, prvá čo nepochopila, ďalej sa to dúfam opakovať nebude. @uu práve preto som chcela, aby sa do toho nerýpalo, lebo ostatné už zabezpečené je, len s oblečením je problém. Nechce sa mi riešiť koľko už schudol atď., ani morálne kázne o zrdavom životnom štýle.

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 01.07.12 15:03

Záleží na tom, jakou má postavu, ono 120 kil může vypadat jakkoli, může mít hodně velké třeba jen břicho, nebo má i velká stehna, nebo může mít či nemít vole pod krkem (nebo to dokonce mohou být z větší části svaly), to se pak špatně radí.

Všeobecně se mi zdá, že třeba muž s břichem vypadá líp, když nosí košili do kalhot a nesnaží se maskovat břicho plandající košilí přes ně. i když je to břicho víc vidět, pořád se mi to zdá lepší, než když máš přes něho zástěru. někdy taky pomůže nošení vestiček (ležérních), které pomohou rozčlenit postavu.

Všeobecně se radí nosit různé struktury.

třeba nějak takhle?

všeobecně tmavé barvy jsou lepší, jde to podle mě docela vidět na těchto dvou obrázcích

na džínách nic špatného nevidím, když budou tmavé a jednolité, k nim ležérní košili a casual sako.

 
dominic
85 příspěvků 01.07.12 15:37

Pro mohutnejsi pany je hotovym zjevenim tradicnejsi, dnes by se reklo formalnejsi satnik. Dobre strizena kosile, vesta a sako, ne nutne vsechno naraz, dokaze ubrat peknych par kil, a kazdy chlap v tom vypada lip, nez v triku a sportovni bunde.
Nutne je pohrat si trochu s mimovolnym vnimanim, to znamena zvyraznit prednosti a potlacit nedostatky. Pokud ma pan velke bricho, ale jinak docela normalni postavu, chce to soustredit pozornost na ramena, hrud a nohy. Ramena zvyrazni dobre padnouci sako nebo kosile, vyborne taky pusobi kombinace vesty a kosile, nejlepe s ohrnutym rukavem. Zajimave kravaty nebo motylky take odvedou pozornost od bricha, ovsem vypadaji divne na silnem a kratkem krku. Kapesnicek taktez pritahuje pozornost (a beztak by nemel nikdy v saku chybet). Vyraznymi kalhotami a obuvi zase soustredime pozornost dolu.
Ceho se vyvarovat? Predevsim tenkych svetru, tj. z bavlny nebo merino vlny. Zvyraznuji tvar bricha a soucasne maji tendenci zaoblovat ramena, coz neni dobre. Trika jsou obecne nesvar, ale na silnejsich panech pusobi zvlast divne. Kdyz uz je musi nutne mit, tak aspon jako poloshirts (aka triko s limeckem), a tehdy radeji z pike, nez takove te divne lehke, tahave bavlny.
Kalhoty by mely byt spis slim fit, jinak maji tzv. efekt sloni nohy. Boty radeji lehce bytelnejsi, uzoucke spicate strevice budou pusobit divne. V oblasti materialu obecne jsou vhodnejsi prirodni, nebot silnejsi clovek ma tendenci se vice potit, a potom mu v ropnych derivatech nebude uplne dobre. Plati, ze pevnejsi a silnejsi latky jsou pro silnejsiho muze vhodnejsi, a navic byvaji pohodlnejsi, takze prechod z pekla na neco normalniho je snazsi. Tudiz kosile spis oxford nebo tvil, nez popelin, svetry idealne kasmir, atd.
Kosile s kratkym rukavem je zlo, zvlast na silnejsich panech, stejne tak kratke kalhoty. Lehke chinos a kosile s ohrnutym rukavem je do letniho pocasi tak akorat. Jo a kosile zasadne zastrcene do kalhot.
Zaverem jeste zduraznim, ze jakkoli je bespoke, nebo aspon uprava konfekce na miru zadouci obecne, u silnejsich panu to plati dvojnasob. A ve stredni Evrope ani neni velky cenovy rozdil mezi bespoke a lepsi konfekci.
Hodne stesti!

 
uu  01.07.12 15:46

Ok, omlouvám se za rejpanec, ale nějak mi to nedalo.

Ono taky dost záleží, jak je vysoký. Můžeš prosím upřesnit? A jestli je jeho postava alespoň trochu souměrná? Zkrátka jestli je to „kus chlapa“ s rameny, širokými stehny (a tím velkým břichem), nebo spíš neforemný míša kulička?

Ale když se tak zamyslím, tak bych zkusila asi kvalitní tmavé kalhoty dobrého střihu, který schová co může (černá, tmavě modrá), a k tomu třeba červený pásek a červené boty (nebo světle hnědé). Tím se trochu odpoutá pozornost od nadváhy. Spíš než košile zastrčené do kalhot (to jen upozorní na velké břicho) by mu mohly slušet takové ty úpletové svetry s dlouhými rukávy.

 
dominic
85 příspěvků 01.07.12 15:52

@uu Upletove svetry pujdou „misovi kulickovi“ :), tam neni co ztratit, ale na „kusu chlapa“ nevypadaji dobre, moc zvyraznuji „madla lasky“ a naopak zmekcuji krivku ramen.

 
uu  01.07.12 16:16

@dominic: Právě proto by měla cashmere upřesnit výšku/typ postavy, abychom věděli, jestli oblékáme „Paroubka“ nebo spíš bývalého gladiátora se zálibou ve fast foodu :)

 
dominic
85 příspěvků 01.07.12 16:24

@uu Ba. A to Jirik P. jeste neni zdaleka nejhorsi, porad aspon trochu foremny je :)

 
uu  01.07.12 16:29

@dominic: Jsou situace, kdy může být nejlépe oblečený pes :)

 
Lola  01.07.12 16:40

Jen drobný postřeh: někde jsem četla, že tuzemští objemnější pánové dělají velkou chybu v tom, že si na kalhoty dávají opasek. Důsledkem je neforemná „pivní vana“ přepadlá přes pás. Údajně se zásadně doporučují místo opasku šle, které lze pořídit i různě barevné, se vzorem apod. a mimo to, že opticky líp podpírají břicho a vytváří zeštíhlující vertikálu, se můžou stát i zajímavým doplňkem.

Přiznám se, že v praxi jsem to nikdy neřešila, neboť manžel je štíhlý a oba synové spíše hubení, ale je to taková drobná vyčteninka, která mi utkvěla v paměti.

 
dominic
85 příspěvků 01.07.12 16:47

@uu Tohle je dno. Absolutni dno. Chudak pes.

@Lola Tak tak, sle neboli ksandy. Akorat se hodi spis k formalnejsimu stylu, docela pochybuju, ze by si cesky pivni strejc najednou poridil micro-check kosili Ben Sherman, martensky a sle a otevrene se prihlasil k hnuti mod.

 
firefly
527 příspěvků 01.07.12 16:49

Pokud najdu obrázky oblečení, které mám na mysli, za chvíli je sem hodím. Zatím bych jen chtěla říct: žádné vodorovné pruhy, jako jsou na dvou svetrech, co sem hodila @uu a pozor i na materiál u toho červeného, má tendenci se to napnout přes to velké břicho, takže se vzor pletení „rozleze“ a navíc očky prosvítá spodní triko, zatímco kolem prsou to vypadá správně a normálně.
Můj tip je vsadit i na doplňky. Tzn. hezké, čisté a kvalitní boty, hezké velké hodinky. Velké hodinky na silné ruce prostě vypadají dobře. Boty dělají vizitku, to je jasné. Viděla jsem dost silnějších mužů, kterým tyto dvě vychytávky, které se stejně shání na ně, jako na hubeňoury, dost pomohly :) Hodinky klidně nějaké desingové, třeba barevné, binární, nebo tak.

 
uu  01.07.12 16:59

@firefly: Jasně, vodorovné pruhy jsou blbost (svislé ostatně taky), ty svetry jsem myslela spíš ilustrativně, co jsem měla na mysli. Véčko výstřih a nebo ten stojáček je myslím ok, volnější svetr s kulatým výstřihem taky.

@dominic: Na těch třech jsem se pohledem nejdýl zastavila u bot paní Petry. Připomnělo mi to takové ty olezlé křusky, co jsem jako dítě vídala často u nás na sídlišti na popelnicích (aby si to tzv. někdo vzal).

 
cashmere
57 příspěvků 01.07.12 18:41

@uu upresňujem, je to vysoký človek, nevyzerá, že má až 120 kg, ale nadváha je očividná. Ramená má široké, veľké brucho, a spodok tela nie je veľmi veľký, nohy má chudé a zadok tiež.

 
cashmere
57 příspěvků 01.07.12 18:49

Veru, svetre nie sú najlepšia alternatíva, vyzerá v tom zbytočne mohutne. Naozaj dobré rady čo sa týkajú doplnkov, opaskov, trakov (toto by ma nenapadlo). Ako som si na ňom mohla všimnúť, tak naozaj najlepšie vyzerá vo formálnejšom oblečení, takže sa budem asi týmto smerom uberať, len potom vyzerá zbytočne staršie, ale zase ako keby obezita vek npridávala, že?? :) takže je to koniec koncov jedno, či mu to pridá alebo uberie. Ďakujem za tipy.

 
viktorka_od splavu
7438 příspěvků 01.07.12 21:23

@cashmere: dominic to vystihl přesně, i ženy s méně dokonalou postavou vypadají líp ve svršcích „pevnějšího“ střihu (košile, halenky, saka), než v těch beztvarých (trička, mikiny, svetříky), muži to samé. dobré boty + padnoucí kalhoty jsou základ. a stejně jako u žen, košile ani sako nemusí být nic přísně formálního, „zestaršujícího“, může to být i barevné, trochu „úleťácké“ - kšandy jsou skvělý tip a doplňky taky, záleží na tom, jak moc si bude chtít hrát. pokud opravdu chce, tak si určitě svůj styl najde. hlavně, aby se v tom dobře cítil, nic nuceného muž nosit dlouhodobě nebude.

 
modra_kocka
903 příspěvků 01.07.12 22:09

@cashmere: začala bych nákupem 1 padnoucích kalhot, 1 kraťasů pod kolena/do půli lýtek a 2 padnoucích džín. Ano, džín. Třeba světle modrých a tmavě modrých, nebo modrých a šedých, nebo mnodrých a černých. Džíny proto, že pokud zatím na oblečneí zcela kašlal, tak z něj gentlemana okamžitě neuděláš. Nakoupíš-li mu hezké stylové oblečení, do měsíce bude opět nosit staré džíny. Takže začít opravdu pomalu.

Pak boty - tenisky si může klidně nechat, k tomu nějaké sandále nebo zavřené boty, případně oboje - podle toho, jaké má preference (někteří muži nenosí sandály proto, že nesnáší zaprášené nohy a písek v botách).

2 pásky podle bot - ať se je naučí střídat. Nějakou tašku, pokud je jeho stará zcela nepoužitelná. Pokud aspoň trochu použitelná je, neměnit - ať zůstane nějaký kus šatníku, který důvěrně zná.

A pak několik košil (ne oblekových, do toho asi ještě „nedorostl“, ale obyč. letních s krátkým rukávem) a triček s límečkem. Aspoň několik aby bylo takových, že budou vypadat například líp s kalhotami, než s džíny.

To je začátek, pak poroste dál. Svetry, mikiny, vesty bych zatím opravdu neřešila. Je léto, teplo, a než bude potřeba svetr nebo sako, uplyne ještě hodně vody. KDyž tak písni do zpráv, mám několik kamarádů podobné postavy v různých „stadiích“ starání se o svůj zevnějšek, podělím se zkušenostmi :) (já je neměním, ale za ta léta, co je znám, vidím posuny a tak)

 
modra_kocka
903 příspěvků 01.07.12 22:13

Jo a ještě bych doporučila, aby si koupil něco, co by sám hrozně rád měl, ale zatím si to z nějakého důvodu nepořídil. I kdyby to byla věc, která se ti nezdá být důležitá, v žádném případě nerozmlouvat - i kdyby to byla peněženka z krokodýlí kůže obřích rozměrů a lebkou uprostřed. Samozřejmě přeháním. Ale tak třeba kdyby řekl, že chce černo-bílé boty a la Jack Nicholson, tak ať si je koupí. Bude v tom možná vypadat divně, ale naučí se ten kus šatníku/botníku kombinovat.
Prostě hlavně mu něco takového za nic na světě nerozmlouvej

 
dominic
85 příspěvků 01.07.12 22:28

@modra_kocka Chinos jsou nove denimove kalhoty (ne, nebudu jim rikat ‚dziny‘, ne a ne a ne :D). Pro zacatek v tmavych barvach, aby ten prechod nebyl tak vyrazny, ale jejich pohodlnost urcite doceni.

Kosile s kratkym rukavem jsou des, ale mate pravdu, je to min drasticke. Pozor ale na material, sehnat je bavlnene neni nejsnazsi, na len ma pan jeste asi cas a umelina mu akorat kosile znechuti. Ja osobne bych porad spis preferoval neco takoveho: http://www.ctshirts.co.uk/men‚s-shirts/men‘s-casual-shirts?q=gbpde­fault|||||||218­6,||||||||

Nebo bezbolestne ta polotricka.

Kratke kalhoty dejme tomu, ale spis tesne nad kolena, maximalne tesne pod. Do pul lytek prosim ne.

Ovsem naprosto souhlasim s tim at si koupi neco, po cem fakt touzi. Moje draha maminka mi takhle kdysi koupila cerne kordove sako, ktere jsem strasne chtel, ackoli se mi k nicemu nehodilo (a nosil jsem ho s oranzovym trickem s zirafou, no) a to nastartovalo moji stylovou obrodu. Extra bod za ty korespondenty, uzasny to druh bot! :)

Btw se mi libi, jak je tahle diskuse krasne vecna a produktivni. Jen tak dal!

 
modra_kocka
903 příspěvků 01.07.12 22:32

@dominic: já jsem diskuz nečetla, odpovídala jsem jen na původní post cashmere :) To, co psal ty, čtu až teď (jsem někde v třetině, pořád odbíhám a updatuju stránku :) ). Takže jestli jsi někde zmiňoval chinos, nevím o tom.

Vycházím z toho, co vidím okolo sebe. Ono pozor, i muži s nadváhou mají různé postavy. Takže obcné rady co konkrétně nosit a co ne, nepovažuji za dobré. Jako vždy záleží na postavě.

V každém případě cashmere chtěla obecné rad, y jak ho přivést k lepšímu šatníku. Takže sorry, ale radit saka (v létě?!), obleky, navíc ještě s doplňky je podle mě dost mimo.

:)
 
modra_kocka
903 příspěvků 01.07.12 22:40

@uu @firefly : to o vodorovných průuzích a silných postavách je nesmysl. Takový módní urban legend, asi jako že černá zeštíhluje. Většině silných postav vodorovné pruhy překvapivě moc sluší a zeštíhlují :)

 
dominic
85 příspěvků 01.07.12 22:49

@modra_kocka Ale jo, vzdyt se pekne doplnujeme :)

Napada me, ze s premenou satniku je mozna lepe pockat do podzimu. Prijde mi, ze jak se damske oblekani zlepsuje s rostouci teplotou, u panu je tomu naopak. Povazuju se za dobre obleceneho mladeho muze, ale v lete mam dost casto problem, zvlast v prostredi, kde se uplne nehodi len. A je moc teplo na saka, takze je moc videt ona nejhorsi cast muzskeho odevu - misto, kde se setkava kosile s kalhotami. Navic mi je moc videt Michelin kolem pasu. Uz se tesim na podzim :)

Diky za ty pruhy, chtel jsem to zminit, ale zapomnel jsem. Je to tak, akorat tusim, ze by se nemelo stridat moc barev a nemely by byt prilis kontrastni. Nebo tak nejak to funguje.

 
uu  01.07.12 22:54

@modra_kocka: Drobný svislý proužek třeba na košili proč ne. Ale silné proužky vypadají fakt divně. Zvlášť, pokud je nosí někdo s postavou 198 cm/120 kg

 
modra_kocka
903 příspěvků 01.07.12 22:57

@dominic: jo, taky jsem po přečtení tvého postu zjistila, že se vlastně vcelku notujeme :) Podzim je pro muže ideální, to je pravda. Ale zas když začne v létě s jednoduchými věcmi jako tričko a límečkem, letní košile, chinos, tak do podzimu si už trochu vypěstuje cit pro oblečení. Co myslíš?

Stránka:  1 2 3 Další »
 Váš příspěvek

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit