Stále spolu - alternativa v maringotce

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Rezyna
495 příspěvků 24.11.15 22:13
Stále spolu - alternativa v maringotce

Právě na ČT2 běží dokument Stále spolu:
http://www.csfd.cz/…olu/prehled/ o rodině Mlčochových. Docela by mě zajímalo, jaký na to máte názor. Jde o rodinu, která bydlí odděleně od civilizace, avšak na zimu jezdí obytným karavanem do Španělska a jejich nejstarší dcera s dítětem udržuje přes zimu maringotku a stará se o kozy. Samozřejmě pobírají nějaké dávky od státu. Vždycky mám u takové alternativy pocit, že je to na úkor systému. Pochopila bych, kdyby měli např. statek a živili se zemědělstvím. Navíc ten pán, hlava rodiny, mi přijde jako manipulátor, který všechno řídí. Bohužel jejich děti si vlastně nemohou vybrat…Je to sice protipól dnešního konzumního světa, ale v tomto pojetí jsem z toho rozpačitá.

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 Další »

  Reakce:
 
Ginevra
646 příspěvků 25.11.15 22:21

@Rezyna
Už se tu o tom mluvilo, začátkem června, v diskusi Přiznání, zhruba od str. 652

 
Lucienka_M
216 příspěvků 26.11.15 21:52
Stále spolu

@Rezyna
Také jsem dokument sledovala.
Znám několik alternativců, z kterých by se lidé z MP opotili. Většinou jsou to lidé věnující se ekologii, lesním školkám atp. Snaží se vydělat prostředky na svou obživu. Na rozdíl od nich mi Mlčochovi připadají jako paraziti. Pan Mlčoch má spoustu řečí o hnusném konzumním světě, ale nestydí se žádat o dávky. Jeho děti jsou sice obratné a fyzicky zdatné, ale vyjadřovací schopnosti jsou mizivé. Navíc několik z nich zadrhávalo, což nesvědčí o příliš velké psychické stabilitě. Neútulnost jejich domova ani nebudu zmiňovat.
Teď mají vnučku, roste další generace, která se bude živit.

 
Kal3r
1 příspěvek 27.11.15 01:21

Ko

 
Rezyna
495 příspěvků 28.11.15 13:44

@Lucienka_M Jistě, já jsem také už v životě ledaskoho potkala. Nicméně si myslím, že když má někdo tvůrčí přístup k životu, a nestojí frontu kvůli dávkám, je určitě jeho věc, jakým způsobem bude žít. Avšak, jak sama zmiňujete, pan Mlčoch má dost specifický přístup. Chce žít alternativně, ale na úkor společnosti. Kdyby tuto alternativu zvolila většina lidí, tak to můžeme zabalit. Překvapilo mě rovněž, kolik dětí zadrhávalo, což je většinou důsledek (ale nejsem psycholog) právě jakéhosi psychického nátlaku apod. A skutečnost, že mají vnučku, a že jejich dcera vlastně žije dál v jejich „domácnosti“, dost šokovala…
A docela vtipné bylo, jakým způsobem „snáší“ životní styl paní tchyně, tj. matka paní Mlčochové. Pro mě to více méně mělo všechno znaky vlastně určité sekty. Tam je také guru - vůdce a všichni ho musí poslouchat a na svůj úkor. Takže jsem si kladla otázku, zda vlastně v této rodině nedochází k jistému psychickému týrání dětí a napadlo mě, proč vlastně nikdo nezasáhne. Vždyť podmínky, v nichž žijí, jsou všechno jen ne hygienické.
Když to shrnu, mně bylo těch dětí vlastně hrozně líto…Protože ony si to nevybraly.

 
Mysterious
121 příspěvků 30.11.15 06:36

Já se přiznám, že od shlédnutí tohoto dokumentu mi v hlavě běhá plno otázek. V létě, při uvedení filmu na Karlovarském filmovém festivalu, se o rodině psalo, s ódami na to, jak děti jsou chytré a nadané. To jsem v tomhle filmu tedy nepostřehla, viděla jsem tam osmiletého chlapečka, který se na jakýkoli dotaz učitelky jen uculoval, a už dospělé mladé muže, kteří ze sebe nedostali kloudnou větu. Tolik před autoritou - zkoušejícím. Na druhou stranu, v některém ze článků, na který byl odkaz v „Přiznání“, jsem četla, že poturčenec horší Turka, a že mladí Mlčochové jsou ještě horší vůči ženám, než jejich otec.
Kde si těch 6 Mlčochů najde partnerky? Tomu, že ti starší dva mají nápadnic tolik, že je rodiče musí z louky odhánět, nevěřím ani v nejmenším. Která dnešní slečna by stála o kluka, který je jak ze středověku, který smrdí korunou, považuje ji za něco, co by ho mělo poslouchat a když ne, dá jí pár facek, a který nemá žádné sociální vazby?

 
Mysterious
121 příspěvků 30.11.15 06:45

A dál: moc by mě zajímalo, jak to mají rodiče Mlčochovi se zdravotním pojištěním, jak to má celá rodina se zdravotním pojištěním, když tráví zimu ve Španělsku (tady je to asi jasné - nijak, z čeho by to platili).
Co jsem si všimla, tak děti nebyly v tom Barkasu připoutané (těžko se taky najde v obytňáku 10 míst k sezení vybavených pásy), na čelním skle jsem si nevšimla žádné dálniční náleply. No, asi jeli jen po neplacených úsecích.
Mají ten auťák vůbec pojištěný? Chodí s dětmi na očkování? Platí daň z nemovitosti?

 
Lola  30.11.15 12:02

Religionista Ivan O. Štampach sestavil následující kritéria sektářství:

  • autoritativní řízení, podřizování členů skupiny moci vůdce
  • fundamentalismus, tedy úzkoprse dogmatický vztah k vlastnímu učení či pramenům
  • uzavřenost vůči světu, přinejmenším ideová, ale v mnoha případech fyzická
  • selekce informací, ať směrem ze světa vůči členům skupiny, tak ze skupiny vůči světu

Jsem přesvědčena, že rodina Mlčochových tato kritéria naplňuje dokonale a pozitivního na tom neshledávám vůbec nic.

 
Dammy
1670 příspěvků 30.11.15 12:51

Já znám mimoňů a alternativců mraky, na film se teprve chystám, ale to, co jsem viděla v ukázkách, mi připadá jako děs.

Viděla jsem jednu sérii Farmář hledá ženu, dívala jsem se na to jen kvůli tomu samotáři, co žil s kozami. Žil v podstatě z výpěstků, velmi prostě, telefon používal jen výjimečně a občas ve městě prodal přebytky a dokoupil nějaké nezbytnosti. Hlavu asi neměl úplně v pořádku, ale nebyl to žádný pokrytec, který na jednu stranu systém zavrhuje a na druhou požívá jeho výhod - tak nějak si představuju alternativce nezávislého na civilizaci.

 
Karin
3401 příspěvků 30.11.15 14:23

Předesílám, že o té rodině nic moc nevím (loni jsem o nich viděla nějaký dokument a cosi jsem četla, ale moc mi toho v paměti neutkvělo), ale zaujala mě tady ta myšlenka, že ta rodina žije „na úkor společnosti“… (Rezyna). V čem spočívá ten úkor? V tom, že pobírají nějaké dávky? (Kdo ne, hoď kamenem.)

 
Iv_Sm
1432 příspěvků 30.11.15 14:35

@Karin Áno, spočíva presne v tom. Ja napríklad žiadne dávky nepoberám. Živím sa svojou prácou. Ono totiž, aby niektorí mohli poberať dávky, iní na ne musia zarobiť. Vám to naozaj príde normálne poberať dávky ako hlavný príjem?

 
Lucienka_M
216 příspěvků 30.11.15 14:58
Pobírání dávek

Sama jsem byla po docela dlouhou dobu příjemcem (nebo spíš moje dcera) dávek, dcera je stále velice nemocná, ale byla kritická doba, kdy jsem byla ráda, že jsem s ní mohla zůstat doma na příspěvku na péči.
Momentálně pracuji, už i na normální pracovní dobu.
Ono vůbec není jednoduché splnit kritéria příspěvku, navíc takového, kdy za vás stát platí i zdravotní a sociální pojištění. Někteří rodiče velice vážně nemocných dětí s vzácnými chorobami, které vyžadují 24 hodinovou péči (dieta, podávání léků, krmení pomocí sondy, rehabilitace) na tento příspěvek nedosáhnou.
A nyní do toho vstupuje moje rozhořčení. Jako daňovému poplatníkovi se mi vůbec nelíbí, že částí docela těžce vydělaných peněz podporuji chlapa, který se rozhodl, že si vybuduje svůj vlastní kmen a financuje ho z pěněz právě daňových poplatníků.

 
Ikeya-Seki
1090 příspěvků 30.11.15 15:04

@Karin Kamením můžu házet vesele. Oba s mužem pracujeme, děti studují, staráme se o rodiče a žádné dávky nepobíráme. Já budu ráda solidární s člověkem, který ne vlastní vinou se octne v nouzi, ale ne s takovým, který má pobírání dávek jako dobrovolný celoživotní stav.

 
yako
3224 příspěvků 30.11.15 15:14

@Dammy toho pána znám osobně a má to v hlavě v pořádku. Že je někdo alternativec ještě neznamená, že je pomatenec, jen upřednostňuje jiné věci než většina, a proto je vůči ní „alternativní“.

 
Karin
3401 příspěvků 30.11.15 15:15

@Iv_Sm Ne, nepovažuji za normální žít z dávek. Akorát mě zajímá, proč je tu propírána zrovna tahle rodina, když z dávek tady žijí tisíce lidí. Není tím trnem v oku spíš to, že žijí „alternativně?“

 
SweetPotato  30.11.15 15:17

@Karin
Jestli ta rodina není propírána proto, že o ní byl natočen film? ;-) A protože svůj životní styl prohlašuje za nezávislý.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 30.11.15 16:06
Nezávislý životní styl

Takových, kteří pobírají dávky stejně jako tato rodina, je mnoho. Stačí se podívat na nějaké záběry z ubytoven.
Ale pokud jsem si dobře všimla, tak tito příjemci dávek nenaznačují, že jsou proti většinové společnosti.
Tady jde spíš o to, že u pana Mlčocha podle dokumentu vypadá, že se staví proti konzumní společnosti, ale vesele se snaží využít všech jejích výhod.
Navíc neposílá děti do školy. Pokud vím, tak je zde možnost vzdělávat děti doma na 1. stupni ZŠ, ale už na druhý stupeň by mělo dítě navštěvovat. A co ti velcí hoši? Co to studují za školu? Jeden z nich není schopen dát dohromady holou větu. Trochu si tak nějak představuji projev Earnshawa nejml. z knihy Na větrné hůrce.
A pak mě zarazilo - nikde jsem v těch jejich obydlích neviděla jedinou knihu. A taky mi nepřišlo, že by si po večerech vyprávěli příběhy jako v kmenových společnostech.
Takže rodiče jsou vzdělaní, ale děti jsou už nevzdělané a tudíž lépe ovlivnitelné.

 
Klotylka
496 příspěvků 30.11.15 19:33

UF, tak jsem ten dokument shlédla a je pro mě docela děsivý. A nejde mi o to, že žijí mimo civilizaci, to asi dokážu celkem pochopit. Ale ty starší děti v dokumentu nevypadají vůbec šťastně, nebo alespoň spokojeně, samostatně a už vůbec ne svobodně. Ti starší hoši působí, že neumí moc samostatně myslet. Matka rodiny říká, že zůstává, aby nepřišla o děti…

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 30.11.15 19:38

@Karin Nejspíš proto, že dotyčný mluví rád o tom, jak je třeba se distancovat od konzumní společnosti. Jenže zároveň se tou naší konzumní společností nechává s radostí živit a stará se pouze o sebe a svou rodinu, nijak k fungování dané společnosti nepřispívá. On i jeho synové jsou dospělí práceschopní muži, takže ať si klidně žijí jak chtějí, ale pobírat při tom dávky z peněz těch, kteří na ně vydělávají svou prací, to je už čirý parazitizmus.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 30.11.15 19:43

A upřímně se mi hnusí pan Mlčoch již v začátku dokumentu, kde se domáhá dávek hmotné nouze pro své děti. Vůbec se nestydí, že kvůli němu musí stát na úřadě jako žebráci, přestože by se normálně mohli sami uživit.

 
Rezyna
495 příspěvků 30.11.15 19:50

@Mysterious Ano, kladete otázky, které mě napadly rovněž. Myslím si, že jejich alternativa je taková, že vlastně oni nemusí nic.-)

 
Rezyna
495 příspěvků 30.11.15 19:51

@Dammy Přesně tak. Viděla bych to podobně, pokud si někdo zvolí život na venkově, kdy si pěstuje a chová vše, co více méně spotřebuje k životu, proč ne.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 30.11.15 19:55

A skutečně nechápu, jak je možné, že muž, který zakazuje své ženě dát dětem jakoukoli jinou hračku než klacíky a šišky, může být považován za schopného starat se o rodinu.

 
Rezyna
495 příspěvků 30.11.15 19:57

@Karin Já jsem zastáncem toho, že pokud je někdo nemocný, nebo se ocitne ve složité situaci, měl by dostat nějakou pomoc. O tom žádná. Ovšem pokud je někdo zdravý a rozhodne se, že bude žít po svém, měl by si to „po svém“ také financovat a ne žádat o sociální dávky. Myslím si, že pan Mlčoch klidně mohl jako kvalifikovaný pracovník vydělat na nějaký malý domek někde na samotě, ten si postupně opravit a mít kolem např. hospodářství, které by je uživilo. To by bylo přeci naprosto v pořádku. Ale pokud je „svoboda“ a " po svém" to, že mám tzv. nataženou ruku, moc důvěryhodně to nepůsobí. Navíc scéna, kdy hodnotí výdělek synků z jejich vystoupení, mi přišla odporná. Jako by chlapci „svému vůdci“ předávali výdělek.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 30.11.15 19:58

@Rezyna Tak to tam ale evidentně funguje. Normální výplach mozku, každý zaznamenaný rozhovor mezi ním a dětmi/ženou.

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 Další »
 Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit