Strojové jehly

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

regy
1 příspěvek 25.02.13 11:59
strojové jehly

Prosím o radu ohledně strojových jehel. koupila jsem si první stroj overlock Singer 14SH754 a prvně jsem šla koupit jehly, ale nejsou přímo od výrobce, jedny jsou velikost 12/80 a na druhých je označení 100/16. Trochu se bojím jestli jsem nekoupila špatně. Mohu je v klidu použít?
Možná je tohle hloupý dotaz, ale jsem začátečník. Děkuji.

Reakce:

Moir
1800 příspěvků 25.02.13 15:33

Asi se zeptám blbě, koupila jste si jehly na singrovku? Ona totiž nemá univerzální, ale svoje a jiné do ní nejdou. Ačkoli možná overlock to má jinak, ale dost bych se divila. 80/12 a 100/16 je označení síly, 80/12 jsou v zásadě univerzální, spíše ale na lehčí materiály a 100/16 dtto, ale na mírně těžší materiály.

volfish
903 příspěvků 25.02.13 21:28

@regy mám stejný stroj (vivat Lidl) a teda dvě jehly jsou přímo ve stroji a další dvě jako náhradní v přihrádce s příslušenstvím. Počítám, že další jehly budu potřebovat případně až tak za půl roku?

DanielaS
4599 příspěvků 25.02.13 21:36

No to zalezi, jak jste drsna. Ja siju napric pres spendliky a tak jednu za mesic odrovnam. Jinak ta cisla, ktera uvadite, jsou vylozene tloustka jehly, takze pokud se do stroje da vubec dat (nepotrebuje svuj typ), zalezi jen na latce, kterou hodlate sit. Mensi cisla znamenaji tenci jehlu (a tedy vhodnou na jemnejsi latky). Jehlami 75 - 85 prosijete stredne silne latky, bavlnene platno napriklad. Na sifon vemnte 60 - 65, na stanovou celtu 100. Nekdy v tenke jehle spatne klouze silnejsi nit, byt se na pohled zda dost jemna. Naopak do jehly stovky navlecete i prosivaci nit (viz zlute stepovani na dzinech treba).

marmota-b
529 příspěvků 27.02.13 02:18

@Moir Já mám Singer (Tradition, číslo z hlavy nedám) a univerzální jehly normálně používám - ale to je teda stroj, ne overlock. Tak teď nevím, o čem mluvíte!

Moir