Věříte na "kurví**tka"?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Matka Vlčice  15.03.13 11:42
Věříte na "kurví**tka"?

Slovo není voleno jako hanlivé, prostě se tomu tak říká „kurví*tka“ - příměsi přidávané do materiálů, aby zkrátily jejich životnost a omezily dobu, po kterou můžete výrobky z nich používat a tím vás výrobce donutí kupovat pravidelně znovu a znovu předměty, ošacení, přístroje, které ještě když se vyráběly v 80. letech, tak vám sloužily s přehledm 5,10,20 let.

Věříte, že se tak skutečně činí - např. se přidávají vlákna do oblečení, která nevydrží sušení v sušičce a tudíž je s oblečením po pár sušení ámen - viz. článek zde http://www.penize.cz/…alni-kampane ?

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 Další »

  Reakce:
 
baltik
1704 příspěvků 15.03.13 11:51

Asi neverim
ze je to odflaknute, osizene ano, ale ze vytvareji specialni primesi, to ne

pracuju v potravinarsem prumyslu a kdyz vidim, co lide siri po internetu za nesmysly o tech podvodnicich vyrobcich, mam asi soucit i s jinymi odvetvimi

 
Matka Vlčice  15.03.13 11:53
@baltik píše:
Asi neverim
ze je to odflaknute, osizene ano, ale ze vytvareji specialni primesi, to nepracuju v potravinarsem prumyslu a kdyz vidim, co lide siri po internetu za nesmysly o tech podvodnicich vyrobcich, mam asi soucit i s jinymi odvetvimi

Já jsem taky pracovala v potravinářství a proto bych ty bludy zas tak neodsuzovala…

 
top topic
949 příspěvků 15.03.13 12:01

@Matka Vlčice :-)
Nevim, jestli bych to nazvala kurvitkem, ale verim, ze spousta veci jde vyrobit v lepsi kvalite minimalne za stejnou cenu nebo o malo vyssi.
Kdysi jsem cetla rozhovor s clovekem, jmeno nevim, ale nejaky vedec, chemik, fyzik? A ten tvrdil, ze by nebyl problem vyrobit neznicitelnou pneumatiku pro auta, ale neni to v zajmu vyrobcu tech gum:-)
Rodice maji doma robota z padesatych let. Pouziva se uz jen prilezitostne, ale porad jde, nikdy nebyl opravovany. Atd.

 
Lenka M.  15.03.13 12:10

Známy čo študuje na inžiniera má na nejakom predmete /názov neviem/ vždy okienko o tom ako nastaviť elektroniku aby sa pokazila po požadovanom vopred nastavenom počte napr. nabíjacích cyklov, hodín chodu…Takže ano verím :)

 
Lachenauerin
544 příspěvků 15.03.13 12:45

@Lenka M.
Něco podobného mi už cca před 8 lety říkal maník, u kterého jsem si vybírala tiskárnu. Silně mi rozmlouval (a rozmluvil) Packarda s tím, že mají životnost hlav nastavenou tak, aby vydržely jen pár měsíců přes zákonnou dvouletou záruku. Třeba si vymýšlel, nevím, nerozumím tomu oboru, ale na druhou stranu k tomu neměl důvod. Stejně jsme tu tiskárnu nakonec koupili u něho, jenom jinou.

 
Dorenika
464 příspěvků 15.03.13 12:51

Ano verim tomu, proste je nemyslitelne aby pred 50rokmi vedeli vyrobit pristroje odolnejsie a dnes ked je vsetko pokrocilejsie by to neboli schopny urobit za ovela nizsiu cenu, len to holt neni v ich zaujme tak ako ani auta na vodu a pod

 
Matka Vlčice  15.03.13 12:56
@Dorenika píše:
Ano verim tomu, proste je nemyslitelne aby pred 50rokmi vedeli vyrobit pristroje odolnejsie a dnes ked je vsetko pokrocilejsie by to neboli schopny urobit za ovela nizsiu cenu, len to holt neni v ich zaujme tak ako ani auta na vodu a pod

Myslím, že jste to shrnula dokonale, bohužel místo aby kvalita byla konstatní a úspor se dosahovalo racionalizací práce, zdrojů a logistiky, naprostá většina výrobců se vydala pekelnou cestou snížení kvality pod přijatelné minimum. Přitom, co si raději koupíte - nový kávovar od firmy, od níž vám vysavač slouží už perfektně 8 let, nebo si koupíte značku, od které vám odešly už dva výrobky týden po vypršení záruční lhůty? Jo, možná koupíte další šunt (samozřejmě v naději, že tentokrát to šunt nebude), ale určitě ne od firmy, která vás už jednou napálila.

 
volfish
904 příspěvků 15.03.13 12:56

Ano, na ku*vítka věřím :pankac: nebo ať mi někdo vysvětlí, proč se elektronika většiny lidí v mém okolí, kupovaná v posledních cca 5 letech, kazí vždy nejpozději za 2 roky (konec záruky) a ta, co byla kupovaná dřív, funguje.
Pračky, ledničky, televize.

Ekonomika se musí točit a je třeba vyrábět víc a víc, aby lidi nepřišli o práci. A zároveň nakupují věci, které nic nevydrží, takže musí pracovat, aby mohli kupovat pořád nové a nové věci.

 
Pirek
6775 příspěvků 15.03.13 13:01

Ku…ítko je přece ta věc, která vám zbyde poté, co jakoukoli věc rozeberete a zase složíte, přičemž ona bez tohohle ku…vítka dále bezchybně funguje.

 
cibetka 1  15.03.13 13:01

Bohužel je pravda, že firmy si dokonce velice dobře platí odborníky, kteří vymýšlí, aby např. přístroj nevydržel déle než např. 4 roky. Je to totiž docela věda. A pak se člověk diví, že dříve věci vydržely leta, dnes se obměňují každou chvíli. Kdyby byly kvalitní, trh by byl naprosto nasycen.

 
Dorenika
464 příspěvků 15.03.13 13:02

@volfish No ja vam neviem ja mam moj megastary notebook uz 5 rokov a uz mi padol, nema vacsinu pismenok, priatel nanho stupil a stale je ok :D ale kupila som si mixer ktory mi „vybuchol“ v ruke pri druhom pouziti tak ja neviem v com to je ked oboje bolo lacne

 
volfish
904 příspěvků 15.03.13 13:09
@Dorenika píše:
@volfish No ja vam neviem ja mam moj megastary notebook uz 5 rokov a uz mi padol, nema vacsinu pismenok, priatel nanho stupil a stale je ok :D ale kupila som si mixer ktory mi „vybuchol“ v ruke pri druhom pouziti tak ja neviem v com to je ked oboje bolo lacne

Ku-vítka se montují do konkrétních kusů podle randomizéru. Přece by všem okamžitě došlo, že opravdu existují, kdyby se pokazilo úplně všechno úplně přesně stejně. Takhle se objevují i kusy, které ku-vítko neobsahují.
V tom je ta fikanost celého průmyslu! Nikdo jim nic nedokáže!

(a že jsem paranoidní neznamená, že po mě nejdou :pankac:)

 
Dragowlin
262 příspěvků 15.03.13 13:12

Kamarád měl možnost jednou rozložit a složit nějakou televizi. Když ji složil fungovala. Uplně stejně jako předtím (zajímá se hodně o elektroniku). Ale zbyla miska toho co nikam nepatřilo a bylo to navíc jen za účelem postupného umírání výrobku. Smutné.

 
Schatz
81 příspěvků 15.03.13 13:17

Možná na tom něco bude. Protože se mi už dvakrát stalo, že nové zakoupené notebooky dvou různých značek se mi po měsíci provozu pokazily.

 
Matka Vlčice  15.03.13 15:37

Existence úmyslných kur-vítek prokázána http://necyklopedie.wikia.com/…urv%C3%ADtko

 
ninočka
57 příspěvků 15.03.13 16:32
@Matka Vlčice píše:
Existence úmyslných kur-vítek prokázána http://necyklopedie.wikia.com/…urv%C3%ADtko

Děkuji za odkaz, článek mě pobavil :)

 
JedovatéHádě
350 příspěvků 15.03.13 16:51

Já si vždycky říkám, jestli by ta ekonomika opravdu byla tak špatná, kdyby ty přístroje dělali kvalitní???

Vždyť můžou mít značkové servisy, kam daný výrobek přinést. Např. vysavač na vyčištění motoru, vyměnění kabelu, seřízení a nabroušení mixéru atd.

Já bych si rozhodně vybrala kvalitní mixér za vyšší cenu s tím, že mi vydrží celý život a mám ho mam nosit na revitalizaci, než laciný plastový šunt, co se mi okamžitě rozpadne…

 
regeena
24 příspěvků 15.03.13 16:52

Nedávno bol o tom dokument v televízii. spomínali okrem iného aj tlačiarne. vraj do nich dávajú nejaký čip, ktorý sa po určitom počte vytlačených strán znehodnotí a tlačiareň nefunguje. nejaký študent ten čip hľadal, aj sa mu to nakoniec, myslím, podarilo.
hovorili napr. aj o nylonkách. tie prvé, čo boli vyrobené, sa nedali roztrhnúť. preto museli vymyslieť trochu iné vlákno, ktoré síce tiež vydrží veľa, ale nie všetko.
a ešte si spomínam, že hovorili o ipodoch, v ktorých odchádzala baterka po roku (alebo dvoch), keď končila záruka. v USA kvôli tomu podali na apple žalobu. Táto výroba vecí tak, aby sa po určitom čase pokazili, má aj nejaký odborný termín, ale, bohužiaľ, si naň teraz nespomínam.

 
MP Janka
373 příspěvků 15.03.13 18:00

Nevěřím, nebo teda nevěřím, že to dělají schválně. Elektronika jde strašně rychle dopředu, hodně lidí si stejně věc pořizuje po pár letech novu, i když ta stará funguje. (Schválně, kdo z vás má doma ještě starou CRT televizi?) Takže výrobci nemají důvod vyrábět dlouhověké produkty, když zákazníci stejně produkt vymění za modernější dřív, než se ten starý rozbije, a ti ostatní mají k dispozici autorizované servisy, nám se třeba ještě nestalo, že by závada byla taková, aby nám řekli, že výhodnější je koupit nový.

 
GalianosjednimL  15.03.13 18:37

Jasně, třeba bílé plomby do zubů a nebo známé značky praček, které před 20 lety vydržely. K těm plombám to řekne každá druhá zdr. sestra.

 
Eirean
244 příspěvků 15.03.13 19:11

@GalianosjednimL Sorry, ale zrovna příklad kompozitních plomb je fakt dementní.

 
GalianosjednimL  15.03.13 19:24

@Eirean Omluva je zbytečná, když ji tak nemyslíte. No, když pominu, že nemusíte používat toto výrazivo (nemusíte/chce­te)vycházím z toho, co mi řeklo nezávisle na sobě několik zdravotních sester a zubařka: že je to reklamní trik, že moc netěsní a na rozdíl od rtuťovek tolik nevydrží a více se pod nimi kazí zuby. Tak jim to věřím, zvláště proto, že ony teda mají ty klasické.

 
Eirean
244 příspěvků 15.03.13 19:38

@GalianosjednimL Jasně, takže do frontálního úseku chrupu budete dávat lidem amalgámy, jo? Už vidím, jak bude hromada mladých (a nejen jich) holek štěstím bez sebe, že otevřou pusu a tam bude první na rána krásně svítit amg.

Že moc netěsní je hovadina, spíš naopak, drží v zubu mikroretencí, narozdíl od amg. Že by se pod nimi více kazily zuby taky ne - pod dáte hybridní kompozit nebo skloionomer, dochází naopak k eluce F- iontů do skloviny = prevence kazu.

To, že bílé plomby méně vydrží je fakt, ale tak každý si může vybrat, co se nechá do pusy dát. V současné době probíhá velmi čile výzkum stále nových materiálů, které by vyhovovaly požadavkům na estetiku i životnost, zatím se nedaří najít úplně ideální kombinaci. Můžete se zapojit do výzkumu podnětnými radami, pokud máte dojem, že je to celé jen reklamní trik.

 
666mahu
1490 příspěvků 15.03.13 21:44

@GalianosjednimL, take se mi zdaji plomby jako nevhodny priklad.
Ze kompozitni plomby vydrzi mene nez amalgamove neni zadna novinka, muj zubar mi to rikal asi pred 15ti lety. Nejtrvanlivejsi a nejestetictejsi jsou nyni plomby kreramicke.

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 Další »
 Váš příspěvek

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit