Z čeho šít?

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

Elentari
9 příspěvků 07.02.13 18:49
Z čeho šít?

Dobrý den,
jsem švadlenka začátečník-nadšenec a ráda bych ušila tyto šaty: http://m-sewing.com/…l-dress.html . V použitých materiálech píšou satén, ale chtěla bych něco matného a příjemnějšího na kůži (bavlna). Bojím se, že by se „obyčejné“ plátno mohlo mačkat. A tak prosím o radu, jaký typ látky pořídit či nějaké konkrétní tipy na „retro“ látku… Díky

Reakce:

Linie
1704 příspěvků 07.02.13 20:45

Ušijte si je z bavlněného plátna na léto /předem vysrážet!/, když se šaty povedou, můžete je zopakovat v něčem luxusnějším na bál.

alca m
26 příspěvků 18.02.13 09:24

Záleží pro jakou příležitost jsou šaty určené. Pokud je to příležitost slavnostnější, tak místo saténu zvolit splývavý polyester a nebo směs polyester s viskózou, která bude příjemnější na tělo a nebo což by bylo nejideálnější na tělo úplet ve složení viskóza/ elastan, ale v cenové relaci nad 200 kč, aby se nežmolkoval. Prodává se jednobarevný i vzorovaný. Úplet se nekrčí a nepotíte se v něm jako v polyesteru. Bavlnu bych doporučila pouze na letní šaty, ale bude se příšerně krčit to už je lepší viskóza, batist, popelín, viskóza s hedvábím.

Třeba tahle látka
http://www.metrovytextil.cz/…uct_info.php?…

Linie
1704 příspěvků 18.02.13 09:32

Pokud nemáte se šitím moc zkušeností, začněte opravdu s bavlněným plátnem. To se při šití nevytahuje a dobře se z něj stříhá i šije. Úplet chce speciální stroje a není lehké z něj šít, pokud nemáte vybavení.

Příspěvek upraven 18.02.13 v 12:56

Danielle.Warheit  18.02.13 12:51

Já se přiznám, že mě většina šatových látek kouše… Takže kupuji plátno. S krčením to není tak strašné, pokud perete normálně s aviváží a nekoupíte nekvalitní bavlnu.

Jinak materiál se odvíjí také od toho, na jakou příležitost je chcete, což tu není napsané a ta informace docela chybí.

Linie
1704 příspěvků 18.02.13 12:55