Zákaz vstupu v outdoorovém oblečení

Fotoalbum tématu (26) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
ještěřička
2367 příspěvků 27 inzerátů 22.11.14 11:27
Zákaz outdoorového oblečení mimo outdoor

http://archiv.ihned.cz/…rich-obchodu
Narazila jsem na tento článek.
Já s autorem 100% souhlasím a říkám: konečně! Třeba lidem konečně dojde, že outdoorové oblečení je určeno výhradně na outdoorové aktivity a ne na běžné denní nošení.
I moje kamarádka, která žije v německu, toto musela uznat, že pokaždé, když se vrací do Čech, bezpečně pozná, že už je doma, a to podle funkčních kalhot, bot a fleesových mikin, které s oblibou nosí všechny věkové kategorie.
Takže tento počin mě potěšil :-) Co vy na to?

Příspěvek upraven 22.11.14 v 11:36

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 19 Další »

  Reakce:
 
Dalmitka
1305 příspěvků 22.11.14 11:32

@ještěřička - čo ja na to? Že KONEČNE!

 
ještěřička
2367 příspěvků 27 inzerátů 22.11.14 11:35

Teď teprve vidím trošku nesmyslný název diskuze, chtěla jsem to nějak zkrátit, ale asi mi rozumíte, že jsem měla na mysli Zákaz outdoorového oblečení mimo outdoor. Tak. Nejde to už změnit.

 
ajatar
557 příspěvků 22.11.14 11:44

.

Příspěvek upraven 01.12.15 v 08:27

 
ještěřička
2367 příspěvků 27 inzerátů 22.11.14 11:49

Teď jsem si pročetla i diskuze k tomu článku, jsou zajímavé :-D Musím uznat, že je to velice diskutabilní téma a v některých případech musím dát trochu za pravdu i odpůrcům.
Například: „A taky jsem zvědavej, co bude dělat, až mu tam vlezou metaláci v řetězech a pyramidách nebo smradlavý alkopankáči. To přece žádnej outdoor neni ;)
Nebo: „Jsem pro zákaz vstupu na Sněžku v tesilkách“. A podobně.
Každopádně souhlasím také s tím, že obchod je jeho a může si tam zavádět pravidla, jaká chce a také, že ti, co v diskuzi nejvíc remcají, jsou potrefené husy.

 
NellieLovett
2314 příspěvků 22.11.14 11:50

Ono možná ani tak nejde o běžné nošení jako o různé příležitosti. Protože někoho prostě nepřesvědčíte, že košile a polobotky jsou nositelné po celý den. Spíš by si měli uvědomit meze. Když jdu do na večeři, do kina atd. bylo by fajn se převléct. Ta diskuse pod tím je fakt zajímavá.
V úterý jsem šla v Brně kolem Savoye, bývá tam pravidelná tančírna a borec kostkáče a myslím, že byl dokonce bez bot, asi partnerce v těch pohorkách šlapal na nohy.

 
Brunhilde  22.11.14 12:06

No nevím, jak vy, ale já v outdooru prakticky nikoho už nepotkávám. A to mám ten zmíněný obchod fakt blízko. A proto taky vím, že většinu času zeje prázdnotou.

 
Potrefenáhusa
10057 příspěvků 22.11.14 12:28

@Brunhilde No, já pracuju na místě se zvýšenou koncentrací mladých mužů v rejoickách, flískách, tričkách s obrázky, v létě skoro všichni nosí kraťasy a trekové sandály - mám i takového šéfa, je to fakt turista a vodák a oblečení ho vůbec nezajímá, takže když už jde nakupovat, místo svetru koupí softshellku, místo polobotek za dva tácy radši turistické boty, které užije i venku, prostě jedno oblečení na všechno. (Minulý měsíc jsme měli docela významnou návštěvu ze zahraničí, všichni měli obleky a náš pan vedoucí kapsáče a flanelovou kostkovanou košili.)
Taky máme docela dost cizinců a ti se dají fakt poznat v davu během letmého pohledu - polobotky, neošoupané džíny, košile a sako :-)
Jinak ale mi je ten zákaz spíš dost protivnej, přijde mi, že na takovou kravinu, jako je nakupování, ať se každej obleče dle svého soudu. A navrch to chápu spíš symbolicky, protože pochybuju, že zarputilej trekař ve flísce a pohorkách půjde nakupovat do obchodu s tímto sortimentem.

 
stricc  22.11.14 12:39

Tohle je na nic. Upozornění na nutnost společenského oblečení má smysl v divadlech a některých restauracích, taky to tam bývalo vždycky, aspoň se pak někdo nedivil, že ho nepustili dovnitř. Ale v krámě a navíc tímhle tónem? To se nedivím, že to nadzvedne i lidi, co tam nikdy neměli v úmyslu jít a rejoisky nikdy ani neviděli

 
ajatar
557 příspěvků 22.11.14 12:40

.

Příspěvek upraven 01.12.15 v 08:27

 
LCH  22.11.14 12:55

@ještěřička že Kučerovi hnědne košilka. My v outdooru taky neřešíme týpka v kvádru. Taky k nám není vhodně oblečený, ale tolerujeme i jiné životní styly. Tito narcistní jemní hošani docela odkrývají svoje povrchní vnímání okolí. Souhlasím s @ajatar .
Pokud se v tom vyznáte, tak na zákazu je jasně zřetelný produkt - kalhoty Moth od Rejoice. Přemýšlel jsem to dát k posouzení lidem, co vlastní tuto značku, případně se právně bránit, ale jak je mi známo, maximálně se usmějí a jedou dál. Rejoice je fenomén a uznávaná kopírovaná značka, nemají to zapotřebí:).

 
Brunhilde  22.11.14 13:04

Hudy by měl vrátit úder Zákazem vstupu v obleku. Oni ale nemusejí, protože mají zákazníků dost, že.

 
defilenaiguille
2677 příspěvků 22.11.14 13:23

@LCH
Nejdřív jsem nechápala, proč by mu měla hnědnout košile - v mých představách vzadu dole :-) Pak jsem si uvědomila, že máte nejspíš na mysli úplně jinou košili… takovou, kterou do módy zavedli Němci ve 30. a 40. letech minulého století :-(

 
ještěřička
2367 příspěvků 27 inzerátů 22.11.14 13:30

Někde jsem četla článek o vlastnících značky Rejoice a ti se skoro až styděli za lidi, kteří jejich oblečení nosí do města, vlastně se od toho úplně distancovali. Ale na jednu stranu byli potěšeni, že se podle těch jejich kalhot vyrábějí napodobeniny.

 
Optimistic
14 příspěvků 22.11.14 13:41

Šotek v mé hlavě mi nedá pokoje a říká „reklamní tah“!
Reklama zdarma v Hospodářských novinách, poměrně šťastně načasovaná - viz Sedláček a odpor k prezidentovi, rozvíjející se diskuze o buranství, co víc si může obchodník s klasickou obuví přát, přece nikdo nechce být „jako oni“.

 
Alayne
45 příspěvků 22.11.14 13:43

Copak outdoorové oblečení, představte si, že se nám po ulicích promenádují lidé v basketbalových keckách, jezdeckých perkách a dokonce i v kabátech do zákopů! Taková nevychovanost!

 
z_dediny
1034 příspěvků 22.11.14 14:02

@Alayne Ba co víc. Dokonce i ženy nosí kalhoty zlatokopů a honáků dobytka. A boty pracovnic vykřičených domů. To by se mělo zakázat. S takovou, soudruzi, ten kapitalismus nevybudujeme.

 
LCH  22.11.14 14:16

@Brunhilde Hlavně Hudy, Rock Point, Hanibal a Alpsport jsou firmy, kde nemají problém obsloužit kravaty, ale na tady to jejich vyskakování kašlou.

@defilenaiguille Ano, už v Praze bylo, že určitým lidem se zakazovalo chodit do obchodů a restaurací. Ale pos… bude taky :)

@Optimistic Taky si myslím, že to Kučerovi nesype podle jeho představ a tak vytáhl na světlo veřejný zájem.

 
Mirt
422 příspěvků 22.11.14 14:41

Úplně souhlasím se @stricc, byla bych moc ráda, kdyby se dresscode dodržoval v divadlech, restauracích, na plesech a podobných společenských akcích. Tohle mi ale přijde spíš hloupé, sice si myslím, že je absoutně na majiteli, koho si vpustí dovnitř a koho ne, ale ani jakožto „neoutdoorově“ oblékanému jedinci mě nijak nelaká ten obchod navštívit.

 
skl
451 příspěvků 22.11.14 14:46

Tak ona spousta dnesniho vice ci mene formalniho obleceni, vznikla prave z tehdejsiho funkcniho - outdoroveho obleceni

 
Dahllie
2222 příspěvků 22.11.14 14:46

Celý to chápu jako nadsázku, ale upozorňuje to na tu nevychovanost naší společnosti. Ať už to je Sedláček nebo nějaký Pepa z Horní Dolní. Jsou místa a příležitosti kam prostě patří určitý druh oblečení a kam se zase jiný zcela nehodí. Jít na promoce ve velké večerní je stejné faux pas jako vzít si do města plavky.

 
MODNIGURU
7 příspěvků 22.11.14 14:51

1. Je mi ve skutečnosti líto značky Rejoice, je to česká značka a všichni víme, jak je pro Čechy těžké udržet se na českém trhu v mezinárodní konkurenci. Ta značka je profilována jako outdoor oblečení, skutečně nemohou za to, že někdo jejich oblečení nosí do města. Osobně se s Rejoice nesetkávám tak často, občas ano, ale že by to byla uniforma ulice to tedy podle mě rozhodně není.
2. Češi jsou národem, který je do outdooru poměrně zapálen, nedávno jsem se setkala s nějakými nějakými Albánci v Londýně a ti hned „Češi, to známe, to jsou naši nejčastější turisti“; fenomén zahrádkaření, trampingu jako disciplíny související snad nemusím připomínat.
3. Řada z nás takoví skutečně jsou, to oblečení jen dokresluje jejich osobnost, já bych to rozhodně neviděla jako věc, za kterou se musíme hromadně stydět (uznávám, že do Vladislavského sálu se to nehodí), outdoor oblečení není ani levné, ani tak lehce nepodléhá opotřebení, tito lidé nevypadají ošumtěle, jinou věcí jsou různé napodobeniny, atd., ale za to nemohou ty původní značky - v tomto mají konat příslušné orgány, kdo může za to že fejky tu doopravdy nikdo neřeší.
4. Hlavním nešvarem, dle mého zdání, našich ulic, je nekvalita právě související s „rájem pro fejky“ a určitý druh nevkusu (obecně nikoli jen outdoorového), toto je fotografie „na kuchařku Láďi Hrušky stojí fronty“ Můžeme o těch lidech říct, že jsou oblečeni outdoorově?
5. Nerozumím, proč se článek opírá o Itálii, to je sice země narozdíl od ČR zaměřena v módu, ale běžně tam lidé v klasické obuvii na pole vážně nechodí: http://youtu.be/0uc3WftyNww
nebo další země módy, Španělsko: http://youtu.be/K5lxvKF5Ttw

 
ještěřička
2367 příspěvků 27 inzerátů 22.11.14 15:06

@Dahllie Přesně,souhlasím!

 
LCH  22.11.14 15:11

@MODNIGURU Souhlasím s tím, že se tohle oblečení na společenské události typu promoce, inagurace, maturita, ples či divadlo nehodí a je slušnost přijít oblečený ve společenském oděvu.
Ovšem v cizině nás nepochopili ani před revolucí, kdy Der Spiegel psal článek, že v ČR působí různě velké paramilitarní skupinky, které se soustřeďuji o víkendech kolem řek a horských chat, kde v nepřístupných terénech trénují diverzní akce. Samosebou šlo o trampské osady :) :) :).
U nás v kavárně máme všichni naši lokální značku Woox softshellky, kalhoty trika, urban bundy i lyžařské. Ten, kdo dopije kávu většinu jde na okolní kopce, sekat dřevo, odjede na svou horskou boudu, nebo si bere SNB na svah a kvůli ignorantům nebude nosit sebou sako, aby nepoškodil jejich jemnocit. :) :)
Moc by mne zajímalo, jak vlastně definují outdoor a od jaké vizáže vyhodí zákazníka:).

 
MODNIGURU
7 příspěvků 22.11.14 16:29
@LCH píše:
Moc by mne zajímalo, jak vlastně definují outdoor a od jaké vizáže vyhodí zákazníka:).

Mě by to též zajímalo. Je fleeska z tržnice outdoorem? Je jakási bunda, která si snaží hrát na budnu lyžařskou outdoor?

Jak se jmenuje tento styl:
?

Skutečně se mi nelíbí, že outdoorové značky, které řádně platí daně, jsou spojovány a označovány za viníky nevkusu v ulicích.

Skutečně může outdoor za toto:
?

Přes dvacet let tu skutečně pořádně nikdo neřešil tržnicový prodej, který je do značné míry tvůrcem tohoto „vkusu“, přestože žádný zásah se neobejde bez hromadného zabavování prodávaného zboží, i tak vesele funguje dál - v lokalitách, kde nejsou koncentrována nákupní centra, zpravidla lidé nemají ani jiné možnosti pokud nejezdí nakupovat jinam - žádné jiné oděvy se tam často vůbec neprodávají (tržnicové zboží tam bývá velmi výrazně předraženo). Přesto viníme outdoor.

PS: Možná by nebylo od věci přejmenovat onu kavárnu na „outdoor bar, sport bar“, to by ani zatvrzelí konzervativci nemohli nic namítat :-).

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 19 Další »
 Váš příspěvek

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit