Franche 09.10.13 00:00

  • skort, boty a svetr Zara

  • trench H&M (koupeno na jaře)

Ada Pekelná komentuje

Uvolněné, stylové. Takhle nějak si představuji současnou sportovní eleganci: asymetrické sukňošortky, ležérní svetr, stejně ležérní plášť. A tenisově bílé kecky, které většinou vídám naprosto nevhodně nakombinované s upatlanou nudou, k tomuto outfitu sedí naprosto dokonale.

 Váš příspěvek
 
Oveeec
1368 příspěvků 09.10.13 01:02

Bože, jak já mám nerada příspěvky tohohle rázu…ale teď ho musím sama napsat: Dala bych jiný boty (kotníčkový šněrovací na podpatku třeba), aby to nevypadalo jako župan, protože jinak je to zajímavý.

 
Elizabeth0
104 příspěvků 09.10.13 06:52

Tak ma mě ta fotka působí asi tak, jako když jde veselá slečna v 5.30 venčit psa a jakože humorně zapózuje, byť je jen v županu, natáhnutym ledabyle přes obleček na spaní. Nic módního v tom nespatřuji, ale slečna se tady aspoň mile tváří.

Příspěvek upraven 09.10.13 v 06:52

 
Janiac
352 příspěvků 09.10.13 07:36

Úplně se vidím, jak se nechám inspirovat a někam v tom jdu :D :D :D

 
Jirkátor
1515 příspěvků 09.10.13 08:11

Nemohu si pomoci, už jsem to tu psal několikrát a napíši to zas, ale tenisky k sukni se mi opravdu nelíbí a v mém věku se to už asi nezmění. S elegantnější obuví by to vypadalo mnohem lépe.

 
Stemcells
97 příspěvků 11.10.13 12:46

To je sukně? Já myslela, že jen slečně kouká podolek.
A ještě nakřivo zapnutý, když jsem se podívala znovu.

Příspěvek upraven 11.10.13 v 12:53

 
Mala.amazonka
26 příspěvků 09.10.13 08:13

Já tomu asi nerozumím. Myslela jsem, že je tahle rubrika udělaná z toho důvodu, aby si lidé mohli potěšit oko někým, komu to na českých ulicích sluší. A ne, že se tady budou prezentovat dvě tři slečny pořád dokola a o tom, že jim to sluší by se mnohokrát dalo hodně polemizovat.
Je to škoda, protože prvotní nápad byl fajn.

Příspěvek upraven 09.10.13 v 08:14

 
zwedavka
676 příspěvků 09.10.13 08:14

Co je to takové skort a trench?
prosila bych popisky v češtině.
Ano, vypadá to jako župan přes pyžamo

 
vendulael
2151 příspěvků 09.10.13 08:34

Výraz skort jsem také neznala, tak jsem vygooglila:-). Skort = kombinace anglických slov skirt a shorts, tedy sukně a kraťasy v jednom.
Jinak trench je zkrácená verze výrazu trenchcoat, chcete- li trenčkot.

 
monel
648 příspěvků 09.10.13 08:23

Mně se to zase docela líbí, to je zajímavej kus oděvu, ty trenky nebo co../*/
slečna si to může dovolit, má hezké nohy.

 
Janiac
352 příspěvků 09.10.13 13:22

Už to tady jednou bylo- zepředu zavinovací sukně, zezadu normální trencle. Pokud vím, tak to ale zmizelo stejně rychle jako se objevilo.

 
vendulael
2151 příspěvků 09.10.13 08:28

Ten trenčkot vám v kombinaci s tímto oblečením vyloženě nelichotí, jak už tu bylo uvedeno, působí trošku jako župan. Jinak jednotlivé kousky oblečení jsou hezké ( i když skort tohoto typu není zrovna můj šálek kávy), jsou to jednoduché a vkusné kousky. Oproti tomu, co sem dáváte jindy, je toto jeden z vašich "nejslabších " modelů.

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 09:08

A mně se to líbí, župan nežupan. :-)

 
CokeLady
96 příspěvků 09.10.13 09:08

Sukně přešita z tatínkova saka, vypůjčen jeho baloňák. Tohle se fakt nepovedlo, taková krásná slečna si zaslouží lepší ohoz.

 
Micinice
198 příspěvků 09.10.13 09:40

A co byste, milé dámy, chtěly? Jak nosit buřtíkatou bundu v kombinaci s džegínami a ocvočkovanými botičkami, nejlépe na třistapětašedesát způsobů?
Nezlobte se na mě, ale tyhle slepičí, zapšklé komentáře ( typu „venčí psa“ a podobně ) si slečna nezaslouží. Není to bůhvíjaká pecka, ale Franche je v „Inspiraci“ právem..
Stává se tu z toho snůška negativních, anonymních výzvratků ( pardon )

A teď si mě třeba virtuálně ubijte..

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 09:55

Přesně tak a máte pravdu!

 
KoraKora
2285 příspěvků 09.10.13 12:03

Souhlas. I když z dnešního modelu jsem si zrovna na zadek nesedla, většinou je slečna super.

 
žlutá růže  09.10.13 12:27

To jako že má to právo být v INSPIRACI předplacený do konce života? I kdyby od teď chodila v pytli od brambor?

 
Janiac
352 příspěvků 09.10.13 13:24

Inspirace je snad o hadrech, ne o tom, kdo je má na sobě. Takže není důvod brát si něco osobně nebo mluvit o zapšklosti.
Znakem nezapšklosti tedy bude, že budeme tleskat všemu, co se objeví?

 
Micinice
198 příspěvků 09.10.13 14:17

Obrátím to.. Znakem slušnosti bude ohodnotit outfit konstruktivně.. Třeba prostým líbí/nelíbí, zelené/červené. Je to asi jen můj názor, ale „krade boty sestřičkám“ nebo „v 5:30 něco dělá se psem“ mi přijde jako naprosto zbytečný příprc, který slečnu Franche asi nijak neobohatí o to, co je na oblečení případně „špatně“.
Hezký den přeji..

 
Franche
358 příspěvků 09.10.13 14:21

@Micinice tak tak, zapšklou nebo uraženou mě to sice rozhodně neudělá ale slušnost je nějaké vyjádření na úrovni, řekla bych :-) nelíbí? ok, s tím opravdu umím žít ale i kritika se snad dá napsat normálně… tohle je akorát tak úsměvné, nicméně jestli někomu zvedne poznámka o ‚krádeži v nemocnici‘ náladu, prosím :-D

 
Voldemortka
361 příspěvků 10.10.13 17:42

No tak pardon, ale slečna do inspirace jednoduše nepatří. Neříkám to jen já, ale říká to i počet červených ramínek u většiny jejích outfitů. Budu už opravdu zlá, ale slečna nemá na to si sem dávat svoje fotky. Ať je to sebehezčí slečna, a to opravdu je, nemá vkus, neumí kombinovat, je to bída.

 
Franche
358 příspěvků 10.10.13 20:35

@Voldemortka minimálně jeden můj outfit ještě budete muset přežít ;)

 
Judy24
366 příspěvků 11.10.13 08:09

Tak nám ukažte i nějaký svůj vkusný a inspirativní model! Takhle prskat, že slečna „nemá vkus“, umí každý. Neříkám, že každý, kdo kritizuje, sem nutně taky musí dávat svoje fotky, ale tak snad existuje něco jako konstruktivní kritika, ne?

 
Voldemortka
361 příspěvků 14.10.13 10:24

Modely, které se mi líbí, kladně ohodnotím jak ramínkem tak i komentářem. Bohužel nemám čas se inspirativně oblíknout a nechat se jít fotit. A nikdo neřekl, že já jsem inspirativní. Troufnu si říct, že se hezky oblékám. Jestli inspirativně, to nevím. Ale tady nesoudíme mě, ale modely, které tu souzené mají být. Od toho tu jsou. Od toho tu jsme my. A že se mi něco nelíbí, to je holt moje věc :) Jinak musím říct, že poslední model, co sem Franche dala, jsem kladně ohodnotila ve všech směrech.

 
cocoloco
188 příspěvků 09.04.14 13:03

Patří, mně se to třeba moc líbí…

 
Micinice
198 příspěvků 09.10.13 09:42

Jinak jsem dala zelené :-D

 
ove
234 příspěvků 09.10.13 09:43

Je to dobrý, skort jsem viděla už na hodně blogerkách, nevypadá špatně. Župan se mi taky nelíbí, jinak to je fajn. A nohy máte tady parádní :-).

 
MP Marianna
64 příspěvků 09.10.13 10:12

Výborně a je to zase tady :D Někdo se oblékl trochu zajímavěji, jinak, ne úplně tradičně a už se tu na něj sype kritika ze všech stran…k čemu to Módní peklo je, když většina lidí je pořád netolerantní a zabedněná…

 
Jovo
79 příspěvků 09.10.13 10:23

Připouštím, že mě fotka už od začátku nas*ala tím „trenchem“ a „skortem“ v popisku (aby se huby zkřivily všem, co nám takhle mrší češtinu), ale i kdyby ne, stále mám problém vidět „inspiraci“ v třech nesouvisejících kusech oděvu a sestřičkovských botkách.

Víte co, svařit dohromady tři rezavé obruče taky není umění… a to dokonce ani tehdy, když to Knížák koupí do galerie za patnáct milionů. ;-)

 
MP Marianna
64 příspěvků 09.10.13 13:56

Právě že svařit tři rezavé obruče MŮŽE BÝT umění. :) Jde o koncept, myšlenku atd. Tak to prostě je, takže s tímhle argumentem moc nepochodíte.

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 14:03

Včera měl lepší argument, cituju: „Mám pravdu.“ :-D

 
Franche
358 příspěvků 09.10.13 14:14

@Jovo nemrším češtinu, jen jsem použila anglický termín - pokud vás to jakýmkoliv způsobem ‚poškodilo‘ nebo pohoršilo tak opravdu pardon :-D
zmršila bych to dle mého pouze tak, kdybych napsala něco typu ‚trenčkoutík‘ nebo nedejbože ‚šorkně‘

 
vendulael
2151 příspěvků 09.10.13 14:37

Šorkně? :-) :-) :-) To mě pobavilo, hned mám hezčí den :-)

 
pabylka
881 příspěvků 09.10.13 10:26

Obliecť sa zaujímavo predsa neznamená, že na seba nahádžem čo mi príde pod ruku. Čo sa Vám zdá na tomto modelu tak zaujímavé a netradičné, vysvetlite mi to prosím…

 
benyka
4236 příspěvků 09.10.13 10:30

Výborně a je to zase tady. Někdo si dovolil nad něčím nehýkat nadšením a už ho většina kývačů nazve netolerantním a zabedněným. :-)…No. Takže nehodnotím, jestli je ta fotka hezká nebo škaredá, jenom si tak pro sebe počítám, kolik procent asi ten model ztratí na půvabu, když si slečna ten kabát zapne. :-)

 
Go-lightly
3428 příspěvků 09.10.13 11:25

Omyl: chtěla jsem dát zelené a překlikla jsem se. Takže vřele souhlasím. Občas se tu objeví nějaká splácanina, kde nic nesouvisí s ničím, a okamžitě se najde pár nadšenkyň, co spustí: „Ó jak objevné, nebuďte čecháčkovsky zaprděné, to je vtip, to je nadsázka, jak krásné císařovy nové šaty! Však to nosí i Ta-a-ta v Hamerice!“

 
Vasa
170 příspěvků 10.10.13 10:51

Ale nene…
Někdo se oblékne zajímavě a netradičně a řeknete si „váu - fakt supr - pěkný“, ale tohle je takové hmm hmm a co jako? mě to neispirovalo, většinu ostatních taky ne…nic víc nebo míň v tom myslím není, tak z toho zas nedělejte kovbojku ;-)

 
Voldemortka
361 příspěvků 10.10.13 17:47

To není o netolerantnosti, to je o tom, že jsou lidi upřímní, když napíšou, že se jim to nelíbí a Vy se z toho můžete opupínkovat. Když se to někomu nelíbí a má argumenty, proč by to jako nemohl použít? Zabedněný je tu někdo jiný…

 
Ivull
19 příspěvků 09.10.13 11:31
Skort

Tak pardon, dámy, není to poprvé, co je skort v Inspiraci, ale předtím nikoho zdá se neskandalizoval.

Můžete si vybavit paměť zde (odkaz přímo do Inspirace jsem nenašla):

http://sweetladylollipop.blogspot.sk/…-modrej.html

Mně se kombinace skortu a tzv. „setřičkovských“ botek moc líbí. Slečna si ji vzhledem ke své délce nohou může jako jedna z mála dovolit.

V kombinaci s kabátem působí model zajímavě.

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 12:11

Nojo, jenomže to skortovala slečna lollipop a ta prý tady může všecko :-D
Ačkoli poslední dobou už jí inspirace neprýští tolik co dřív. ;-)

PS: nechápu, proč se tu rozčilujete nad výrazy v angličtině? jen tak z plezíru a nebo protože jim nerozumíte? obojí je vaše ostuda :-P

Příspěvek upraven 09.10.13 v 12:29

 
Franche
358 příspěvků 09.10.13 11:41

Ano, boty jsem ukradla v nemocnici (buďte rádi, že ne vám) - vzhledem k tomu, že jsou z nemocnice mi přišel župan jako správná volba! Pokud vás to pohoršuje můžu přijít krást k vám a k botům přibrat i kabát :-D :-D
ohledne toho, jestli ukazuju nohy nebo ne, fotit od pasu nahoru není na MP povoleno, takže omluva rozhodně na mé straně :-D
Odrůsty opravím hned, jakmile kadeřnice, ke které chodím, posune všechny zákaznice kvůli tomu, že já kvůli komentáře na MP velmi spěchám :-D :-D :-D

Příspěvek upraven 09.10.13 v 11:42

 
Fatabuna
148 příspěvků 10.10.13 17:43

Líbí se mi Váš nadhled, humor a grácie, s jakou reagujete na komentáře, z nichž se většina nese v duchu (volně cituji Adu) „Mařenka z Dolní Lhoty viděla něco nezvyklého a nějak si s tím neví rady“. Tady mě konkrétně baví, jak jste zkombinovala kusy, které by mě v životě nenapadlo dát dohromady. Kéž by se na MP objevilo více podobné hravosti a zmizela odsud maloměstská úzkoprsost.

 
lorens
1593 příspěvků 09.10.13 12:02

Bez toho trenckotu pripadne s necim kratrim, kdyz uz je chladno :), ale v trenckotu bude asi to inspirativni vyboceni.

 
kolúch
445 příspěvků 09.10.13 12:05

No nič, dámy, keď vidím koľko zeleného sa ušlo outfitu tesne pred týmto a ako to zakaždým schytá táto slečna, tak mi z toho vychádzajú tri veci. Niekde v matrixe je chyba, kolektívna slepota je reálna, alebo ju jednoducho z akéhosi dôvodu nemáte rady. Raz sa riešia nohy, raz že nie je bábikovská ako iná respondentka a tým pádom priodvážna a nemôže si dovoliť to čo ona, „odrosty“, anglické slovíčka… Samé kraviny od veci. Ešte pár diskusií a začnem kodkodákať „My takto nechodíme oblečené a ani ty nebudeš“ :D

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 12:09

:-D celkem výstižný… jim se to nelíbí, tak je to špatně :-D

 
Franche
358 příspěvků 09.10.13 12:17

Já se vždycky pídím po jedné věci - proč ti, co vždy nejvíce mluví, nemají ani jednu fotku :-D

 
Tojsemcelájá  09.10.13 12:26

Protože proto, milá píďalko.

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 12:33

Nemáte pocit, že postování (pro blbečky zveřejňování) vašich outfitů (pro blbečky oblečení) tady je tak trochu házení perel sviním? ;-)
Voni mi to smažou, ale neva, povedlo se mi to. :-D

Příspěvek upraven 09.10.13 v 12:40

 
Oveeec
1368 příspěvků 09.10.13 15:53

Největší blbeček jsem asi já, ale bohužel tomu moc nerozumím. Můžete mi ten zbytek, kromě oufitů a postování, přeložit taky do angličtiny (nebo do nějakýho jazyka, co zrovna letí, pro případ, že bych byla sto let za opicema)? Dík!

 
Cookies
35 příspěvků 09.10.13 20:11

Jo jo, ti co nejvíce kritizují, nemají ani jeden příspěvek :D. Čím to?

 
MargiFashion
12 příspěvků 10.10.13 21:56
reakce na Franche

Presne túto otázku som si dnes kládla ja. Inak ja Ti dávam zelenú. Možno by som si nedala ten plášť, ale veľmi oceňujem nápaditosť a Tvoje outfity mám rada :)

 
Franche
358 příspěvků 10.10.13 21:59

Děkuji vřele :-))))

 
žlutá růže  09.10.13 12:36

Celkem by mě zajímalo, kdo vybírá, co přijde do inspirace, a co ne. Adminka Maruška? :) :)
Jinak k dnešnímu oblečení - nelíbí se mi k tomu ty boty. Nebudu opakovat, co psai ostatní přede mnou. Dala jsem červený, protože to za inspiraci nepovažuju.
A nejsem zapšklá, Franche se mi někdy líbí, někdy ne. Když jí to (podle mě) sluší, tak jí to řeknu.

 
Admin Módnípeklo.cz
1009 příspěvků 09.10.13 13:02

Ano, outfity, které půjdou do inspirace na homepage, vybírám já spolu s redakcí.

Adminka Maruška

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 13:07

90 procent přispěvatelů vám nemůže rozumět… homepage, fuj, takový ošklivý cizí slovo :-D ;-)

 
žlutá růže  09.10.13 14:18

Fakt se bez těch cizích (anglických) slov neobejdeme? Já nechci do všeho píchat, ale obešla bych se bez nich. Outfit, postovat, skort, slim atd… Ach jo, asi jsem už moc stará, že mi to tak vadí nebo je to i profesní deformace, nevím. A argumenty, že je to tak jednodušší, než to opisovat v češtině, neberu.

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 14:41

Obejdeme, ale o tom jsem nepsala - takže obejdeme, ale jejich znalost neškodí a tudíž není potřeba se pohoršovat, pokud je někdo použije. Nebo jo? Mě osobně pohoršuje shazování toho, že někdo, kdo je evidentně zvyklý psát blog i v angličtině, to slovo napíše sem a Čecháčci se z toho můžou posr… omlouvám se, ale už mě to opravdu nasr… :-D
PS: mně je to fakt jedno, já používám denně tři jazyky a taky žiju, takže by nikoho zde nezabilo, kdyby takhle zbytečně nerejpal (nemyslim tim vyloženě vás) :-) Jedině mě napadá, že ti rejpalové mají kulový na práci a fakt bych je nechtěla mít za sousedy. Fuj.

PS: krom toho i vy používáte cizí slova, který už vůbec nevnímáte, takže to je v pořádku, ale i ty denně používaný slova byly kdysi nový a nějakej ubožák se nad nima pozastavoval… nebo snad říkáte „jdu se dívat na rozvid“, pojedu v „samohybu“, zapnu si „zdrhovadlo“? Třeba bez slova „taška“ by se nikdo z nás o tašce vyjádřit neuměl (kabela je taky cizí slovo, tím to nahradit nemůžete). :-)

Příspěvek upraven 09.10.13 v 14:47

 
Franche
358 příspěvků 09.10.13 14:46

Bez anglických se neobejdeme a pak čteme na různých místech patvary typu Angelina Joliová, Keira Knightleová apod… tak nevím co je lepší :-) ale já vůbec vlastně nevím, proč se tohle řeší - popisek není ani primární část outfitu pokud vím

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 14:52

Tohle se tady řeší, protože ty osoby nemají co řešit, tak rejpou, rejpou, rejpou… buď o dva cenťáky delší, kdyby to bylo delší, tak by to zas mělo bej to dva cenťáky kratší, když vezmete lodičky, měla byste mít baleríny, když máte baleríny, měla byste mít lodičky, ta včerejší debata o kombinaci džínsů a saka byla taky jedla, tvl já si tu zničim zdraví :-D ještě že mám nízkej tlak, si ho tady můžu zvedat na normál :-D
No nevim, já bych to okomentovala takhle: „conversation on fashion hell - same s.hit, different day“ ;-) A to ukrutný množství odbornic na módu, co se tu denně schází, to mi bere dech… možná mě klepne pepka a bude ode mě klid :-D

 
Franche
358 příspěvků 09.10.13 14:56

@corrigan jen to ne, co bych si tu bez vás počala :-D (jen netrpělivě očekávám okamžik, kdy někdo napíše, že mi lezete do… :-D)

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 15:00

Jj já jsem přesně ten typ, co potřebuje někomu lézt do pudele, to je vidět ze mojí luxusní stylizace příspěvků :-D
mě prostě fascinuje, kolik je na světě omezenejch lidí a když si představim, že je potkám na ulici nebo na cestě v autě a samozřejmě nelze poznat, že jsou to takový zakydanci, tak to aby se člověk fakt bál ;-)
nebo že by se houfovali tady? přitom to má bejt o oblečení, ale né, dycky se najde nějakej jedinec, kterej to stáhne jinam a další mu začnou přizvukovat…

Příspěvek upraven 09.10.13 v 15:03

 
Tojsemcelájá  09.10.13 16:16

Teda, potkat v autě takový uzlíček nervů, to je fakt o život. Přesně, jak říkáte.

 
Tojsemcelájá  09.10.13 16:11

Existuje nějaký pádný důvod, proč zrovna Vám lézt do…? Myslím, jestli z toho plynou nějaké výhody.

 
Tojsemcelájá  09.10.13 16:13

Existuje nějaký pádný důvod, pro zrovna Vám lézt do…? Myslím, jestli z toho plynou nějaké výhody nebo tak.

 
Oveeec
1368 příspěvků 09.10.13 15:57

„Mě osobně pohoršuje shazování toho, že někdo, kdo je evidentně zvyklý psát blog i v angličtině, to slovo napíše sem a Čecháčci se z toho můžou posr…“ Můžou bejt tokrát zvyklí psát anglicky, často to bohužel vypadá, že učebnici angličtiny otevřeli minulej tejden prvně, a s češtinou to taky nebejvá žádná sláva. A o to horší je, když se někdo neumí bez anglických slov vymáčknout a z toho, kdo nechce mít kždý druhý slovo ve větě anglický, dělá vola (tohle není na nikoho osobně. Tohle už dlouho pozoruju, proto mě to štve a proto mi stojí za to se o tom rozepisovat).

 
Oveeec
1368 příspěvků 09.10.13 15:59

„Mě osobně pohoršuje shazování toho, že někdo, kdo je evidentně zvyklý psát blog i v angličtině, to slovo napíše sem a Čecháčci se z toho můžou posr…“ Můžou bejt tokrát zvyklí psát anglicky, často to bohužel vypadá, že učebnici angličtiny otevřeli minulej tejden prvně, a s češtinou to taky nebejvá žádná sláva. A o to horší je, když se někdo neumí bez anglických slov vymáčknout a z toho, kdo nechce mít kždý druhý slovo ve větě anglický, dělá vola (tohle není na nikoho osobně. Tohle už dlouho pozoruju, proto mě to štve a proto mi stojí za to se o tom rozepisovat).

 
Oveeec
1368 příspěvků 09.10.13 16:12

„Mě osobně pohoršuje shazování toho, že někdo, kdo je evidentně zvyklý psát blog i v angličtině, to slovo napíše sem a Čecháčci se z toho můžou posr…“ Můžou bejt tokrát zvyklí psát anglicky, často to bohužel vypadá, že učebnici angličtiny otevřeli minulej tejden prvně, a s češtinou to taky nebejvá žádná sláva. A o to horší je, když se někdo neumí bez anglických slov vymáčknout a z toho, kdo nechce mít kždý druhý slovo ve větě anglický, dělá vola (tohle není na nikoho osobně. Tohle už dlouho pozoruju, proto mě to štve a proto mi stojí za to se o tom rozepisovat).

 
Oveeec
1368 příspěvků 09.10.13 16:14

Jé, nějaká technická chyba. Omlouvám se za tři vložení. Berte to třeba tak, že křičím :D

 
corrigan
2631 příspěvků 09.10.13 14:53

Mimochodem - vy jste použila výraz „profesní deformace“. Opravdu byste se bez toho neobešla? A argument, že je to tak lepší než opisovat to v češtině, ten neberu. :-D

 
vias
447 příspěvků 11.10.13 18:13
Cizí slova

Ne, bez těchto cizích slov se asi neobejdeme. Obecně existují tři důvody pro přejímání cizích slov - 1. jazyková mezera (v mateřském jazyce neexistuje výraz pro danou věc nebo není dost výstižný), 2. dlouhodobý a intenzivní kontakt s cizím jazykem, 3. vysoká prestiž státu, z jehož jazyka přejímáme, v dané oblasti. Asi se nebudeme přít, že v případě přejímání slov z angličtiny v oblasti módy jsou většinou platné minimálně poslední dva důvody, někdy i ten první. Ještě se k tomuto musí přičíst ekonomičnost jazyka (přirozený rys každého jazyka) - snaha o co nejkratší a nejvýstižnější vyjádření (proto „homepage“, nikoliv „domovská stránka“, byť je přesným ekvivalentem). Omlouvám se za ten přednáškový styl, snažím se prostě vysvětlit, proč nemá cenu proti většině cizích slov brojit. Je to naprosto přirozený vývoj, díky němuž používáme „internet“, píšeme „emaily“…a nosíme outfity, jejichž součástí je třeba skort.

 
Franche
358 příspěvků 11.10.13 18:31

Tak… a taky používáme třeba iPhone a ne iTelefon

 
Franche
358 příspěvků 09.10.13 13:18

Tak, a teď to bude ještě celé vaše chyba, uvidíte :-D

 
Doudou
1233 příspěvků 09.10.13 12:44

Já se nepovažuju za nějakou zpátečnickou. Líbí se mi moderní věci a ocením, když se někdo oblékne jinak než jak potkávám na ulici. A většinou dávám v galerii (i blogerkám) zelené. Ale tento model se mi fakt hodně nelíbí.
Fakt to vypadá, že jste sestřička, která si narychlo oblékla župan a odskočila si na oběd.
Ale díky za osvěžení trendy výrazů. Myslela jsem, že jste se s tou sukní jen přepsala.

 
TiBla
50 příspěvků 09.10.13 12:44

Suknosortky s topankami vyzeraju ako odev na tenis, sveter podla tejto fotky nedokazem posudit a ten trenckot je asi fajn, len celkovo to na mna posobi tak nijako. Velmi fadne

 
razorblade  09.10.13 13:29

Je to neco jineho, ale me se to libi a pusobi to na me pozitivnem a lezerne

 
Fuflík
203 příspěvků 09.10.13 13:38

Pro mě je tohle zajímavé, ale poměrně neslušivé. Co je slušivé, nemusí být zajímavé a opačně. Vídám tady v inspiraci moře slušivých hadříků na hezkých slečnách a moc pěkné fotky, ale opravdu by mě nikdy bez téhle rubriky nenapadlo (pro pomalejší: myslím to ironicky) vzít si na sebe pěkné šaty, lodičky a svetřík.

 
benyka
4236 příspěvků 09.10.13 13:40

@Franche Tedy konkrétně u mně je to proto, že i kdybych se oblékla jako princezna se Sáby, stejně mi to s tou zkaženou pověstí netolerantního zabedněnce nebude nic platné. :-) Resp. někdy mám pocit, že bych schytala samé červené i za „Dobrý den“.

 
Franche
358 příspěvků 09.10.13 13:49

:-D chápu :-)

 
žlutá růže  09.10.13 15:11

@corrigan Prosím vás nechytejte mě za slovo. Já napíšu jeden příspěvek a vy uděláte z takovýho prdu jedno velký hov…! Taky budu sprostá jako vy. Já používám denně taky dva jazyky, ale nikomu to necpu. A svou přednášku o zdomácnělých cizích slovech si schovejte pro někoho jinýho. Protože jen DEBIL, kterej neovládá svůj mateřskej jazyk, může napsat takový patvary jako HOMEPAGE nebo POSTOVAT.
Takže BYE, ladies :) (To abyste tomu rozuměly) :)

 
Shiro
354 příspěvků 09.10.13 15:31

Když jsem to viděl poprvé, říkal jsem si „Co ty boty?!“ pak jsem si to celé představil s jinýma botama a došlo mi, že by to vypadalo už jen hůř. Takže dávám ramínko nahoru za ty boty.

 
Betty J.
2031 příspěvků 09.10.13 15:31

Domnívám se, že oproti předchozím modelům slečny Franche (ve kterých navíc vypadala z mého pohledu poněkud nezdravě) tohle do Inspirace patří.

 
JohankaK
182 příspěvků 09.10.13 16:01

A mně se to právě líbí, že to působí tak přirozeně-vstala jsem, naházela něco na sebe a šla. A všechno je v pohodě. D!

 
JohankaK
182 příspěvků 09.10.13 16:02

Omlouvám se, nějak se to zdvojilo…

 
MP Vladenka
1289 příspěvků 09.10.13 17:16

Nejde mi to k sobě materiálově (vršek vypadá jako kostičkovaný úplet?), ani barvou, ani střihově. Líbí se mi snad jenom ty tenisky. Opravdu to působí jak už tu někdo zmínil - jako noční úbor s župánkem.

 
Adellain
59 příspěvků 09.10.13 21:13

Tak tahle fotka mi vyloudila úsměv na tváři :D, je to vtipné a milé. Za mě zelené!

 
Catlin
166 příspěvků 09.10.13 21:24

Jedno červené máte ode mne. Pořád jsem přemýšlela, co mi na tom vadí a zjistila jsem, že by se mi konkrétně tato šedá proužkovaná „sukně“ nelíbila v žádné kombinaci.

 
jazes  09.10.13 23:40

No, asi tu budu za absolutního mimoně, ale mně nejvíc nesedí ten svetr. nevím proč, materiál? volnost? nevím.
skort se mi celkem líbí, taky jsem pokukovala po něčem takovém. a když už to tu někdo nakousl, takhle se mi líbí víc než ve výše zmiňovaném outfitu „SladkéLadyLízátka“ :-D
pokud mne ujistíte, že jste si ten plášť nezapínala, dám vám zelené, deal? :-D

 
Franche
358 příspěvků 10.10.13 00:18

Nezapínala :-D :-D bylo celkem teplo a mě se líbilo, jak vlál :D

 
jazes  10.10.13 09:16

V tom případě dávám 78. zelené :-D

 
corrigan
2631 příspěvků 10.10.13 08:12

@žlutá růže jistě, máte pravdu (jako vždycky), protože jinak se to s vámi nedá :-D absolutně nereagujete na podstatu, rozumět nechcete/nemůžete a obviňujete někoho z toho, co děláte vy, takže pěknej den přeju ;-)

 
Fallon
145 příspěvků 10.10.13 17:10

Mně se líbíte jako celek, nepitvám to na boty, kabát, svetřík a kraťasosukni či co to je…

 
Franche
358 příspěvků 10.10.13 17:43

@Fallon děkuji moc :-)

 
HannaD
4 příspěvky 17.10.13 21:45

Paráda. moc se mi to líbí, projížděla jsem galerii a tento outfit mě ihned „praštil do očí“ :-) Ležérnost v netradičním…tuto neotřelou inspiraci jsem už dlouho hledala. Jednoduché, prosté a přitom naprosto výjimečné :-)

 
iveta_zla
512 příspěvků 19.10.13 17:50

Podle reakcí je vidět, jak většina Čechů vůbec nezná módní trendy a je naprosto uzavřená čemukoliv novému.

Vypadáte úžasně, jak vystřižená z francouzské Elle:-)

 
Franche
358 příspěvků 19.10.13 19:01

Ooooooo děkuji moc!!! :-)))

 
Mydri
169 příspěvků 27.02.14 02:21

Já nic, já jenom že to, že to je módní trend, vůbec nemusí znamenat, že je to hezké. Dost často i naopak. A přiznávám se, že mně se tohle nelíbí, ale ne proto, že to je nové, ale protože to je divné.

 
Anetuli
25 příspěvků 22.10.13 06:36

Náhodou to je zajímavé, žádná ukoukaná nuda, za mě zelené :-)

 
janasaska
8 příspěvků 11.11.13 22:50

Neviem, na mňa to pôsobí že jej trčí plienka… Je to nejake rozsypané :(

 
ragamuffin
19 příspěvků 13.11.13 17:21

Mě se to moc líbí. Je to svěží, čistý, módní. Bohužel dávat to na Módní peklo, kde je většina přispěvatelek militantními zastánkyněmi konzervativní velmi ženské módy, je zbytečné, škoda. Nenechte se odradit! :)

 
MalyLeprikon
15 příspěvků 22.03.14 20:49

Mně se to teda líbí :)

 
Slowly
40 příspěvků 06.05.14 17:33

Tohle se mi jako celek velmi líbí. Nějak to na mě působí harmonicky. Sice by to vypadalo divně, kdyby se ten kabát zapnul, ale ta fotka mi prostě roztahuje pusu do spokojeného úsměvu a za to dávám jednoznačně zelené.

 
Slowly
40 příspěvků 06.05.14 17:33

Tohle se mi jako celek velmi líbí. Nějak to na mě působí harmonicky. Sice by to vypadalo divně, kdyby se ten kabát zapnul, ale ta fotka mi prostě roztahuje pusu do spokojeného úsměvu a za to dávám jednoznačně zelené.

 
Madeleine24
6 příspěvků 15.07.14 12:41

Pro mě dokonalost a inspirace jako hrom! Jestli jste někdy šlápla vedle, tentokrát to jistě není ten případ.

 
Baba Slováková
179 příspěvků 18.11.14 18:31

Veľmi šik. Tenisky k sukni sú sexi, nech si vraví kto chce, čo chce.

 
Mr. Bean
42 příspěvků 19.11.14 06:20

Inu, možná pro jisté dámy. Mé libido nechávají naprosto chladným. Jakož celý tento oblek, působící na mě velmi nehezky, poněkud vypočítaně casual.

 
Mattoni02  01.03.15 12:51

Prostě sportovní uvolněná moda, ale nwm jestli bych v tom mohla denně chodit… Boty se mi líbí např k úzkým džínám, kdyby jste si k tomuto modelu vzala také úzké džíny hned byto vypadalo líp: např. třeba se mýlím…

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Náhodné outfity