marmota-b 21.08.12 00:16

Inspirace 50. léty na dubnovou svatbu

  • Klobouk - Peachfelt (Made in USA), dárek, stáří a cena neznámé

  • Kabátek - zděděný od kamarádčiny maminky (asi 70. léta), knoflíky vyrobené mým dědou

  • Šaty - vlastní výroba, asi 350 Kč za látku

  • Kabelka - ???

  • Boty - second hand Český Brod, 140 Kč

 Váš příspěvek
 
Alhambra
861 příspěvků 21.08.12 13:00

Na první pohled nic moc. Když si to představím bez klobouku a bílých punčocháčů, tak by na tom mohlo něco být.

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 19:23

Myslíte vůbec bez punčocháčů, nebo jinou barvu?

 
Alhambra
861 příspěvků 21.08.12 19:32

Normální tělové by byly určitě lepší. nevím, z jakého materiálu je sukně a kabát, ale oba kousky na mě působí dosti těžce, skoro zimně. A boty jsou k tomu moc jarní. Myslím, že i to mě „ruší.“

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 20:55

Kabátek je rozhodně spíš jarní, žádný zimní kabát; asi to opravdu dělá to, že je mi vzadu moc volný a látka je docela - ne zrovna tuhá, ale prostě trochu „stojí“. Na statické fotce ale ta „stojatost“ víc vynikne než v pohybu. Uvidím, co udělá, když ho víc projmu.
Bílé punčocháče jsou asi trochu takový můj úlet. Jakože když už punčocháče (nemám je moc ráda), tak aspoň tyhle. No, příště budu vědět. :-)

 
Curlygirl
1901 příspěvků 21.08.12 14:53

Působí to dost staře a staropannensky a přidává roky i kila.

 
Miluna Mia
194 příspěvků 21.08.12 15:21

Přesně tak! Holka vypadá docela mladě, když si odmyslím ty hadry. Ale jako celek to působí, že k nám přijela sestřenice z Bavor z počátku minulého století.

 
v.slana
8 příspěvků 21.08.12 17:25

Kabátek bych nahradila nějakým jiným výrazným doplňkem, třeba šálou. Klobouk se mi naopak moc líbí.

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 19:20

Díky za radu, šály mám ráda, při příští příležitosti to zkusím.

 
Cuckyna  21.08.12 17:42

Sukně by měla být kratší, rukávy na kabátku užší, klobouk k něčemu jinému (i když přijde mi že je vám možná ttrochu malý), podpatky vyšší prosím.

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 19:10

Kritiku beru, díky za konstruktivnost. Jen doufám zase vy uznáte, že se tím nebudu ve všem řídit… Mám krátké nohy a naopak dlouhý trup, což může působit dojem, že sukně je delší, než je (i když připouštím, že je delší, než se dneska nosí; kdyby byla opravdu z 50. let, byla by do půli lýtek, a to už mi vůbec nesedí). A mám poněkud vyčnělá kolena a v krátkých sukních to nevypadá moc dobře, zvlášť když se snažím o klasiku. Souhlasím ale, že vyšší podpatky by to asi zvedly - i tu délku sukně.

Příspěvek upraven 21.08.12 v 19:19

 
Cuckyna  21.08.12 21:22

Pokud máte pocit že máte vyčnělá kolena tak noste sukně které vám sedí, samozřejmě že si to musíte přizpůsobit. Pro prodloužení spodní části těla a zkrácení trupu doporučuju, aby byl vidět lem sukně a dát ho do pasu. A silonky pryč, ať už máte sebebledší nohy, neschovávat, jsou hezké, nemáte se za co stydět.

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 21:31

Nešlo mi o bledost, tou si hlavu nelámu, šlo mi o to, že ten den byla docela kosa. :-)
Jinak to s tím lemem sukně mi prosím vás nedává smysl. Lem v pase?

 
Cuckyna  21.08.12 21:35

:D Myslela jsem to tak, abyste posunula tu hranici mezi spodní částí oblečení a horní částí oblečení do pasu - takže noste věci do pasu, nebo pokud máte šaty tak kabátek kratší a vypasovanější, udělá vám to dělší nohy.

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 21:46

To pak jo. To souhlasím.

 
MP Lisbeth
85 příspěvků 21.08.12 18:32

Nechci nikoho urazit, ale toto je teda fakt nehezké, slečna na mě působí jako stará panna vypravená do kostela ke zpovědi (tvar a délka sukně, punčocháče a boty by se hodily pro venkovské babičky ve věkové kategorii 70+)
ale sako je pěkné, abych taky jenom nekritizovala

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 18:58

Zpovědí jste mě trochu urazila, jsem evangelička - totiž ne že bych byla protikatolicky zaujatá, ale že mě uráží ten celkový zjednodušený obraz. Jinak to beru jako konstruktivní kritiku a za ni děkuju. :-)

Příspěvek upraven 21.08.12 v 19:13

 
razorblade  21.08.12 18:52

Ja se omlouvam, ale prijde mi to hrozny. sako a sukne samy o sobe nejsou spatny, ale dohromady to pusobi prilis hampulacky. boty tohoto typu nemam rada, proto se k nim nevyjadruju… ale v kombinaci s bilymi puncochaci to pusobi staropanensky. mno a ten klobouk, ktery by byl fajn s jednoduchymi saty a jinym typem obliceje tomu uz jen nasazuje korunu:(

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 19:17

Myslíte, že když se kabátek vzadu zabere, bude to lepší? Tam to má rezervu, s kterou by se mělo dát něco dělat.
A taky by mě zajímalo, jaký typ klobouku by se vám k mému obličeji hodil.

 
razorblade  21.08.12 19:23

Kabat by se hodil spis k uzkym kalhotam. s tim kloboukem nevim… mozna zkuste trochu „pridat vlasy“.. myslim tim rozpustit si je a pridat patku. ale ja nejsem zadny modni znalec… proste se zkuste priste trochu odvazat

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 19:27

Však já bych to snad od „módního znalce“ ani nebrala… neoblékám se pro módní policii, ale hlavně sobě a druhým pro radost. :-) Stačí mi prostě zdravý úsudek, a proto jsem ráda za ty konstruktivní komentáře, které jsem dostala.

 
Lama_z_Lana  21.08.12 20:25

Škoda, že jsi sem nedala fotku pouze v těch černých šatech, protože v těch Ti to sluší opravdu moc! (prošmejdila jsem Ti trochu blog :) )
Jinak ten klobouk s velkou mašlí je krásný - co bych já k němu mohla říct jiného.

Příspěvek upraven 21.08.12 v 20:27

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 21:06

Díky za chválu. Jó, kdybych sem dala variantu bez kabátku, zas by mi všichni vytkli, že to mám moc černé. :D (Už se taky stalo.) Ale jsem zas ráda, že kromě strhání dostávám i konstruktivní komentáře - proto jsem to sem hlavně házela, takže jsem ráda, že dostávám i komentáře a ne jenom ramínka (to nic neřekne, to si můžu myslet, že se dotyčným nelíbí padesátkové retro).
Klobouk miluju a vzít si ho nedám!

 
Roseline
2319 příspěvků 21.08.12 20:28

Pro jednotlivým kouskům nic nemám, ale celek mi moc nesedí. Jak už bylo zmíněno, kabátek působí těžce, na jaro bych zvolila něco lehčího. Navíc bych ho nosila spíše k úzkým sukním/kalhotám. Kombinace bílé punčochy + černá sukně se mi také nezamlouvá, tělové by tady byly lepší. Bílé punčochy se mi líbí v jiných barevných kombinacích a spíše v zimních měsících. Ale dávám bod za klobouk a retro stylizaci :-)

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 21:00

Úzké sukně mi moc nesluší, ale kalhoty jsem od té doby takové nějaké klasické užší v šatníku našla, a souhlasím, vypadá to k nim docela dobře.

 
Roseline
2319 příspěvků 21.08.12 21:15

Tak aspoň užší, širší kabátek a širší sukně dělají širší postavu - ale je možné, že ve skutečnosti je výsledný dojem úplně jiný, fotky občas klamou :-)

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 21:26

Tady zrovna asi trochu klame; jindy mi fotka ukáže, co v zrcadle nevidím, ale tady ten kabátek působí bachratěji než v reálu (aspoň to tvrdila sestra, která fotila). Jak mu tady pořád všichni říkají „kabát“, tak to právě vůbec není pravda. Taky to možná dělá ta ostrá barva: na neutrálním pozadí vyniká a tak trochu si přidává…
Můj osobní verdikt zní: rozhodně projmout. A pak se uvidí.

 
Denyna
4101 příspěvků 22.08.12 08:48

Mně se to jako styl padesátých let líbí. Je to změna. Dala jsem zelené.

 
marmota-b
529 příspěvků 22.08.12 09:18

Díky.

 
RenaLange  22.08.12 09:00

Sako je krásné, za šaty „sama šila“ máte můj obdiv, kabelka pěkná, jen ty bílé punčošky a botky placatky se mi k tomu nelíbí, připadá mi to jak odstřižené z jiné fotky. Klobouk Vám sluší moc, jen bych nebrala černý na svatbu.
Od toho saka nemůžu odtrhnout oči jak moc Vám sluší!

 
marmota-b
529 příspěvků 22.08.12 09:21

Děkuju - i za kabátek, ve skříni pookřál. :D
No, vážně: díky za tipy. Klobouk, pravda, černý na svatbu asi není ideální… kdybych měla vhodný v jiné barvě, vzala bych. Takhle jsem neoodolala a vzala tenhle…

 
morwinyon
17 příspěvků 22.08.12 09:23

Mě se celý outfit moc líbí. Holky, koukněte se někdy na Chictopia.com, ať se taky vymaníte z české bojácnosti. Slečna nebo paní perfektně vystihla, co je teď v kurzu.

Příspěvek upraven 22.08.12 v 10:48

 
marmota-b
529 příspěvků 22.08.12 10:11

Stránka se mi nezobrazila; jinak inspiraci hledám hlavně na šicích blozích. :-)

P. S. Asi vám vypadlo I - Chictopia

Příspěvek upraven 22.08.12 v 10:14

 
morwinyon
17 příspěvků 22.08.12 10:48

Vypadlo, diky za upozorneni :)

 
seznam.mih  22.08.12 10:51

Za mě plus! ten Kabátek vám závidím (já snad dám na milost modrej barvě). Ty boty bych osobně zvolila jiný, ale to je jen moje averze vůči špičatým botám.

 
marmota-b
529 příspěvků 22.08.12 11:08

Špičaté nejsou. Jen užší. Já že špičaté si představuju jako to, co se tak kolem dokola kritizuje tady na Pekle…
Modrou barvu vemte na milost, modrých je spousta a každému nějaká sluší. :-)

 
seznam.mih  22.08.12 11:12

Mě se nelíbí jakákoliv špička. Rychle je okopu a esteticky se mi taky nijak nelíbí :)
Právě, že modrej je všude okolo a mmaka mě v mládí pomalu o jinej barvy neoblíkala, tak jsem k ní získala takovou averzi, že mám doma akorát jednu sukni modrou a jedno tílko. Tílko je x let staré už proděravělé a tu sukni jsem ušila ze zbytky látek, co jsem doma měla. Vypadám v ní jak selka.

 
marmota-b
529 příspěvků 23.08.12 17:26

Nu, proti gustu žádný dišputát. Já jen, že záleží na spoustě okolností, a i když se modrá mnohdy užívá uniformně (i doslova), dá se s ní hrát jako s jakoukoli jinou barvou.

 
MP Lisbeth
85 příspěvků 22.08.12 20:35

@marmota-b omlouvám se za tu zpověď, nic osobního, myslela jsem to s nadsázkou

 
marmota-b
529 příspěvků 23.08.12 14:25

Já to beru. Leží za tím moje snaha poukázat na něco obecného, co se mi jeví taky mírně pekelné.
A sice tohleto kritizování s nadsázkou, které se ale - třeba i nevědomě - naváží do nějaké skupiny lidí, přičemž většinou se mi zdá, že kritizujíci takovou kritikou dokazuje, že o těch lidech vlastně nic neví… Taky to nebylo osobní na vás - proto jsem vám taky hned napoprvé nenapsala tenhle sáhodlouhý příspěvek, jen jsem si trochu dloubla, taky trochu v nadsázce.
Totiž v tomhle konkrétním případě je mi ta skupina lidí (můžete říct paradoxně) něčím blízká, takže jsem to už nevydržela… U člověka, který jde do kostela ke zpovědi, se myslím zcela právem může říct, že je jedno, co má na sobě. Ne proto, že by snad bylo z obecně lidského hlediska jedno, jak o sebe dbá, ale proto, že v takové situaci v ideálním případě dbá o jinou část člověka než zrovna tu, co je na první pohled vidět (a z mého pohledu mnohem podstatnější, i když zpověď je pro mě cizí). Takže srovnávat bych to nesrovnávala. Kritizovat moje šaty můžete, ale duchovní život jiných s tím nemá co dělat. Kdybyste byla řekla jenom „stará panna“, obraz by taky byl a neurazilo by to snad nikoho, leda mě, a to je moje věc. :-) (A ještě v tom asi hrálo roli to, že svatba byla v kostele a byla na ní spusta lidí, co ani nejsou křesťani. Tak mě nějak podvědomě dostal ten obraz, že do kostela se chodí ke zpovědi.)
Omlouvám se za tenhle kanón na vrabce. Schytala jste něco, co mě žere už dlouho, takže znovu: není to osobní. Jen jsem se taky potřebovala vysvětlit.

 
paffg
376 příspěvků 23.08.12 15:43

Hodnotím, že jste to vysvětlila s noblesou :)))

 
janiiiv
781 příspěvků 23.08.12 02:19

Líbíte se mi celá od hlavy po špičky bot, jen možná ta kabelka není tak úplně stylová ;) Nezdá se mi, že by Vám byl ten kabátek nějak volnější. Preferovala bych botky s malým podpatečkem (kačenka se tomu snad říká?), jen mám dilema, jestli s tím T, nebo bez - T se mi zdá takové stylové, bez něj by Vám to zase opticky prodloužilo nohy. A teď babo raď, že.

 
marmota-b
529 příspěvků 23.08.12 14:31

Pro mě má to T dvě výhody: je to stylové, a boty mnohem líp drží na noze. Na delší chození rozhodně lepší. Na zvláštní příležitosti, na druhou stranu, by možná bylo dobré mít další variantu.

 
Soňa3  23.08.12 08:08

Dokonalé. Já vím, že na někoho jdou z bílých punšoch mrákoty, ale je fakt, že v jistých obdobích se prostě nosily. Podle mě celé dobře.

 
marmota-b
529 příspěvků 23.08.12 14:29

Díky. Je příjemné vědět, že někdo to vidí jako já - ale je taky poučné vědět, že někdo ne.

 
paffg
376 příspěvků 23.08.12 15:33

Tohle je sice hezká barevná kombinace, ale dohromady s tím cosi není v pořádku… Boty po babičce - nechť, antikoncepční bílé punčochy…možná i to přežiju bez mrákot, ale: sukeň a kabátek spolu střihem nekomunikují (k těmto kabátkům se v 70-kách nosily kalhoty do zvonu), a hezký klobouk - však nasazený jak Krakonoš.

osobně bych vyměnila punčochy (klidně i za ladící barevné (tm. modré nebo žluté), ale respektuji i ty bílé, sukni zvolila k tomuto kabátku úzkou, nebo by k této sukni (šatům) musel mít kabátek od pasu tak 5 až 8 cm přesah do sukně - prostě kratší, celou postavu to odlehčí. A klobouk - ten se musí narazit více do čela, aby dáma zvedala bradu jak to umí francouzky!

Příspěvek upraven 23.08.12 v 15:40

 
marmota-b
529 příspěvků 23.08.12 17:12

Hm, kalhoty do zvonu - právě jste mi hodila inspiraci, ke kterému dalšímu kousku z mého šatníku ten kabátek můžu nosit. :D Původně je k němu sukně stejné barvy, tu jsem taky dostala (dohromady to ale nosit nehodlám, je to moc ostře modré najednou!), tak mi ta módně-historická asociace nějak nesecvakla.

Klobouk do čela zarputile nosím a sestra (která fotila) mi ho zarputile pořád strká víc dozadu. ;-) Tak hezky budu zarputile nosit dál! Máte pravdu - zvedá to hlavu a nutí mě to chodit rovně, cheche.

 
paffg
376 příspěvků 23.08.12 21:01

Každopádně se mi líbí vaše odvaha vybočit z řady a vůle nosit klobouky. Já jich mám 7.

 
marmota-b
529 příspěvků 24.08.12 02:29

To mám ještě co dohánět - já jich mám pět. :D

 
paffg
376 příspěvků 24.08.12 11:04

Píšu si vás do spřízněných duší!

 
klubo  23.08.12 16:59

Líbí - zelené, je to vtipné osvěžení. Myslím, že to slečnu(?) nijak nedeformuje, je to takové panenkovsky cudné. Možná bych pro jistou hravost, kterou to v sobě má přidala nějakou brož, korále, náušnice či puntíčkový šáteček(ne nutně vše).

 
marmota-b
529 příspěvků 23.08.12 17:14

Ne nutně vše! Asi bych volila ty korále.

 
Ant.
245 příspěvků 23.08.12 19:45

Na Český Brod je toto dosti odvážně, protože Broďáci by mohli občas být oblékáním příkladný materiál pro Módní peklo, Ada by se vyřádila. Sama zde bydlím a obléknout si na sebe něco neobvyklého a originálního (viz. foto) často vzbudí jen nepříjemné komentáře a kousavé poznámky, mám své zkušenosti. Palec nahoru za odvahu!!! Model je stylový, líbí se mi:-):-):-)

 
marmota-b
529 příspěvků 24.08.12 08:54

Nějakou dobu to trvalo, než jsem se začla odvažovat… ale s překvapením jsem zjistila, že si na mě ani nikdo neukazuje. Aspoň ne viditelně. :-)

 
Ant.
245 příspěvků 24.08.12 20:02

Broďáci prostě nejsou zvyklí, že někdo vyčnívá z davu. Občas koulí očima a myslí si něco o povrchnosti, za to naše milé městečko občas nenávidím. To sako vypadá náramně, modrá je kouzelná:-) Dnes jsem nafotila klobouky, možná přidám inspiraci:-)

 
Soňa3  24.08.12 07:31

Já si nemůžu pomoct, ale připadá mi, že spoustě lidí, dělá problém pochopit, že ten model měl nějaký účel (tím nemyslím příležitost), ale měl něco vyslovit o své nositelce a jejím přístupu k životu, připadá mi, že spousta lidí by z toho chtěla mít spíš toto:

(nadsázka, ale bylo by dobré nesnažit se každého nastrkat do nějaké unifikované formy).

 
Lanevra
371 příspěvků 24.08.12 19:51

Koukám že tu dle mého názoru mnoho lidí nepochopilo, oč se slečna snažila. Já usuzuji, že chtěla budit dojem, jako že vyskočila ze starých dobrých časů a ten dojem na mne rozhodně budí. Asi bych zvolila vyšší podpatky, ale jinak to sako má krásnou barvu a 50. a 70. letech se prostě nosili tvrdé látky. To nebylo jako ty dnešní, do který se foukne a ony se rozpadnou. Však taky kabát pár desetiletí přežil bez větší úhony.

 
Fialové kafe  24.08.12 20:19

Oceňuji odvahu vybočit ze stáda, padesátky jsou úžasné ale musí se umět nosit. Nejdříve bych vyměnila punčochy za tmavé, šaty by bez saka fungovaly dobře, ale vzhledem k tomu že už ho máte: nechala bych si zúžit rukávy.

 
Missy B
52 příspěvků 24.08.12 22:21

Mě se to strašně líbí :) Kabátek je kouzelný :)

 
kopuletka
2 příspěvky 28.08.12 12:10

Kdybych Vás potkala, asi bych si myslela, že se někde poblíž konají historické slavnosti.

 
llolla
2102 příspěvků 28.08.12 22:32

Me se to libi od pasu dolu, prave me nejvic- v pozitivnim smyslu slova- zaujaly ty puncochy. Sako by se dalo nejak zabrat a vypasovat, aby vam vice lichotilo, ma moc hezkou barvu. Pokud nejste ostrihana na kluka, pak bych rozpustila vlasy a klobouk si nechala.

 
akubra
354 příspěvků 31.08.12 13:49

Připadáte mi jako čtyřicetiletá dcera kvakera, která vzdala ambice na sňatek. Velmi usedlé a velmi neforemné. Možná to je dáno jenom tou příležitostí - svatba, chci věřit, že jinak v něčem podobném běžně po světě neběháte, bylo by to jenom k vaší škodě.

 
Smajluška
24 příspěvků 26.11.12 16:43

Velice se mi to líbí :-) A ty boty - závidím! Za mě zelené :-)

 
Anofeles
327 příspěvků 08.12.12 13:49

Já tomuto způsobu oblékání říkám nedělní návštěva kostela a nějak to nemusím. Kloboučky vůbec (je vyjímečné, když se mi na někom líbí), sukně příliš nabíraná, bílé punčocháče jsou otřesné. Hezké je sako, jak střihem, délkou, tak i barevně v kombinaci s bílými velkými knoflíky. Jako celek ale ne.

 
marmota-b
529 příspěvků 10.12.12 10:36

V tom případě se prostě neshodneme na stylu, a asi ani na životním stylu. Přesto děkuju.

 
AnnyLunden
102 příspěvků 18.02.15 19:28
inspirace

Mě to tak špatné nepřijde. Problém je hlavně v tom, že sako vyloženě křičí „Hej, já jsem ze sedmdesátek!“, takže z toho padesátá opravdu nevyždímete :D Sukně má na 50's správnou délku, tam tedy chybu nevidím. Samozřejmě by mohla více široká a skládaná, to by rozhodně k iluzi těchto let dopomohlo více. Boty s přezkou do T jsou záležitost spíše první republiky, na 50s mají podpatky fatálně nízké, v této dekádě se naopak poprvé pořádně rozjela móda vysokých podpatků. Bílé punčochy celému outfitu, řekla bych, ani nepřispívají, ani neškodí. Klobouk je divný, nevyhraněný, a padesátá léta vám také nijak nedotváří. Škoda, že nemáte rudé rty, to by byl velmi lehce vytvořený dobový prvek :)

 
marmota-b
529 příspěvků 08.04.15 17:11

Po téhle zkušenosti jsem se zařekla, že už nikdy nenechám svou sestru kecat mi do klobouku - když si ho posunu víc do čela, ten dojem je okamžitě úplně jiný.

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Náhodné outfity