dajakbol 02.02.16 00:00

Po cestách-necestách Východního Slovenska.

  • Kabát: na míru, Mahdall, podobný zde

  • Svetr: no… dárek, snad Tesco, ale světe div se, 15 % vlny

  • Kalhoty: na míru, TaiMar

  • Boty: Joseph Cheaney & Sons, podobné zde

  • Klobouk: Mayser

  • Šála: po babičce

  • Rukavice: Napa Dobříš

  • Kabela: Kožená Galantéria Schubert, jinak výrobek Tuscany Leather

 Váš příspěvek
 
JMaravelo
486 příspěvků 02.02.16 09:14

Kostým. Pokud mám mluvit za sebe, tak moje dojmy jsou rozpačité. Všechno to vypadá hezky a uhlazeně, ale nemůžu si pomoct, působí to na mě jako byste byl „Pán ze značky přechod pro chodce“ (snad i tu dobu). Líbí se mi moc ten svetr i kalhoty, ale kombinace tý lékařský brašny a fedory, to je podle mého příliš a právě to to přesouvá spíš do podoby kostýmu. Když si to představím bez jedné z těchto věcí, docela to i funguje. Pokud by to bylo na mně, zahodil bych ten klobouk, ale vím, jak jsou někteří muži ujetí na klobouky, takže bych vyměnil brašnu za nějaké jiné, stylovější pouzdro. Chybí tomu šmrnc, nějakej zábavnej živej prvek. Sprezzatura.

 
stricc  02.02.16 09:40

Nenapadlo by mě, že s vámi někdy budu souhlasit, ale tentokrát jste podle mě přesně trefil můj první dojem - že pán vypadá jak z filmu.
A možná je to i výrazem, to nevím, ale připadá mi celá ta fotka taková smutná. Nicméně tohle není nic, co bych já považovala za mínus, takže já dávám zelený, protože se mi to právě takhle líbí.

 
kayav  02.02.16 09:49

To je presne i muj dojem. cele se mi to vlastne libi, ale ta taska s kloboukem tomu dodavaji nezadouci nadech teatralnosti. Jinak taska sama o sobe s emi libi moc.

 
pex
198 příspěvků 02.02.16 19:03

Souhlasím též. Vypíchl bych slova rozpačitost, uhlazenost a chybějící šmrnc.
Tato slova mě napadala při prvním shlédnutí. Do složitého příspěvku se mi nechtělo, tak si dovolím jednoduše souhlasit s Tvým…

 
MartinJ
30 příspěvků 04.02.16 23:53

Kristova noho, co je to zde zase za buranské názory…

Proč by měl být klobouk jakýmsi přežitkem? K takto krásnému kabátu se cokoli jiného než klobouk absolutně nehodí. Ke kabátu lze vzít maximálně bekovku, nic jiného. V žádném případě ne kulich! Tento kabát unese nejen fedoru, ale klidně i homburg.

Vytýkám tomuto „outfitu“ ovšem ten svetr. K takovému kabátu ideálně oblek či alespoň sako s kravatou, anebo hůře rolák. Pod šálou se to ovšem schová. Svetr se absolutně nehodí.

Délka kalhot je zcela v pořádku, česká úchylka na příliš dlouhé kalhoty je nepochopitelná. Šířka moderní, zcela v pořádku. Tzv. „potápky či později páskové“ nosily daleko užší a kratší (někteří si museli z vnitřní strany našívat zip, aby je oblékli) a s vysokými manžetami. Mimochodem tzv.„páskové“ v 50 letech nosili hodně barevné ponožky, maďarky (budapester), montgomerák, strakaté kravaty a klobouk tatra (dneska by se řeklo pork pie).

Taška se mi rovněž příliš nelíbí, když nejste lékař, ale na druhou stranu 100000× lepší než batoh přes kabát, jak denně vídám na ulici…

Boty pěkné, bez připomínek.

Příspěvek upraven 05.02.16 v 19:47

 
JMaravelo
486 příspěvků 06.02.16 17:13

@MartinJ Kdo tvrdil že klobouk je přežitek? Jinak s vámi nesouhlasím skoro v ničem. Ještě, že lidi na módu nemají tak kostnaté starosvětské názory.

 
KoraKora
2256 příspěvků 02.02.16 09:24

Vypadate tak jak vypadaval můj děda. Což je myšleno pozitivně, byl to elegan. Působí to tak trochu jako z jiné doby. Až na tu kabelu tedy. Tu nedám. Snad jedině pokud byste byl doktor z hor.

Příspěvek upraven 02.02.16 v 19:44

 
Beruska13
137 příspěvků 02.02.16 09:47

Ááááách…krom hnusného počasí je to komplet paráda, za Vámi bych se na ulici ohlédla:-)

 
ming_xing
1099 příspěvků 02.02.16 10:42

Misto te kabely lepenkovy kufr a muzete jit delat kompars do filmu :) neni to spatne, ale klobouk a brasna dost ublizuji zbytku

 
dajakbol
8 příspěvků 20.02.16 01:09

Chtěl jsem kufr. Ne lepenkový, ale kožený. Ale když jsem viděl cenu toho, který (by) se mi líbil, chytnul jsem se stolu A tentto 

 
dajakbol
8 příspěvků 20.02.16 01:14

http://www.glancshop.cz/…tesi-294.htm

http://www.morgan-motor.cz/…nky/ostatni/

Zanechávám odkazy, ale jestli k něčemu budou…

 
surabaya
395 příspěvků 02.02.16 10:52

Já nevím. V první řadě je pána třeba pochválit za snahu o styl a kvalitu. Je v tom elegance, ale nemůžu si pomoct: ta kabela mi tam nesedí a čím víc se dívám na ten kabát, vidím v něm tak trochu „ženský střih“. Pro změnu mi celkový dojem zas tolik neruší klobouk. Dávám zelené, i když není totální.

 
truchoco
98 příspěvků 02.02.16 12:38

Působíte na mě jako postava z druhé řady Farga, takže za mě dobrý :)

 
kayav  02.02.16 17:04

No jo!

 
Acrobaleno
948 příspěvků 02.02.16 13:08

Mňa by skôr zaujímalo, že v akej cenovej relácii sa pohybujú tie položky na mieru. Za mňa zelené, pretože by som sa za Vami na ulici obzrela. (Možno iný klobúk a taška).

 
IndyBZ
12 příspěvků 02.02.16 13:14

Hned jsem si vybavil roli Jana Novotného v Četnických humoreskách - epizodě Návrat ( https://youtu.be/mL1NyIGSvVk?… ). A to je právě největší problém celého outfitu, jak zde již někteří napsali. Vypadá příliš strojeně a když někomu na první dobrou vytane asociace s filmovým kostýmem ze 30. let, není to dobře, pokud to nebyl záměr.

Osobně bych změnil bych kabát, je krásný, ale covert coat je poněkud formálnější než zbytek.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 02.02.16 14:06

Za mě ano. Sice chápu na co tady ostatní naráží, ale na druhou stranu ve srovnání s některými zdějšími milovnicemi retra 50 let mi ta „teatrálnost“ připadá naprosto minimální. V tomto srovnání u mě dojem divadelního či filmového kostýmu nepřevládá. Navíc nevíme jestli to třeba nebyl záměr, neznáme Vaši osobnost a nevíme tedy co unese. Myslím, že v reálu bude záležet právě na tom, jak se Vy sám v outfitu cítíte. Pokud dobře, dovedu si představit, že celkový dojem je potom přesvědčivý a přirozený.

 
corrigan
2631 příspěvků 02.02.16 14:25

Jj dobrý :-)

 
zloba
22 příspěvků 02.02.16 14:32

Dala jsem zelené, i přes kabelu.:) strašně mi připomínáte Chucka Norrise, což je samozřejmě lichotka!

Příspěvek upraven 02.02.16 v 14:32

 
Hořáč
1491 příspěvků 03.02.16 18:08

Koukám, že nejsem sama, koho to napadlo :D

 
Mydri
169 příspěvků 03.02.16 23:44

Ne, rozhodně nejste, to byl také můj první dojem :D

 
razorblade_reloaded  02.02.16 15:27

Ja vim, ze za to nemuzete, ale vizazi mi pripominate meho byvaleho, kteremu doted nemohu prijit na jmeno a hrozne me to irituje. ale od krku dolu je to zajimavy, jen kabelu bych si odpustila

 
DRW
1227 příspěvků 02.02.16 15:32

Skvele! Styl, ktery obcas potkam i v zahranici. U nas a na Slovensku je takovy outfit vylozene zjevenim mimo nase soucasne zvyklosti. Pritom hipsteri nechodi zase az tak moc jinak obleceni. Ciste kvalitni botky, nadcasovy kabat v klasicke barve i strihu, klasicky klobouk a kalhoty s puky. Dohromady to funguje. A doktorsky kufrik, mela jsem kdysi stejny a docela lituji, ze sel pred hodne lety z domu. Panska moda od 30.let minuleho stoleti se vlastne moc v zakladech nezmenila a tohle nevypada zrovna staromodne, spise nezvykle v nasich krajich.

Příspěvek upraven 02.02.16 v 15:34

 
Lorna
89 příspěvků 02.02.16 16:12

Moc Vám to sluší. Více takto oblečených mužů, aby rozbili to outdoorové peklo, kterého jsou plné ulice. :-D Kabela se mi také moc nelíbí, ale to je věc názoru.

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 02.02.16 19:08

Dlouho jsem přemýšlela, proč mi to přijde tak asexuální a pak jsem si řekla, že za to nemůže ani vintage taška, ani klobouk, ale ten kabát - a to zejména ten límec a pidiklopy na dlouhém jednořaďáku.

Když to musí být nutně kabát do půli lýtek, tak mi třeba tohle přijde jako o moc lepší píseň.

Snaha s vůní naftalínu se tady objevuje v pánském provedení celkem často, zajímalo by mě, čím to je, protože konzervativní vnímání nemusí v žádném případě vypadat jako kostým z natáčení Četnických humoresek, ale velmi často to bohužel tak dopadne.

Příspěvek upraven 02.02.16 v 19:08

 
kolúch
445 příspěvků 02.02.16 20:54

Ten strih nohavíc vám buď robí alebo zvýrazňuje dlhé chodidlo. V kombinácii s kabelkou, lebo to nejak neviem nazvať taškou pre chlapa, pôsobíte zvláštne. Po rukavice dobré, potom už nie.

 
XIII
36 příspěvků 02.02.16 21:03

Tak tohle je epesní. Jenom ty kalhoty mi na tu dobu, kterou to evokuje, připadají snad až příliš úzké. Takové skoro potápkovské. :)

 
defilenaiguille
2675 příspěvků 02.02.16 22:18

@Lucelle
To je fotka jak z Leona :-) jen mu vyměnit černé tričko za bílé.

Příspěvek upraven 02.02.16 v 22:19

 
ještěřička
2363 příspěvků 27 inzerátů 03.02.16 08:37

36-45 let, kůže, muž, vlna, city chic, volný čas.
Já prostě nemůžu objektivně hodnotit pánské outfity…

 
Ascari
315 příspěvků 03.02.16 13:05

Jestli jste fakt doktor, který jezdí do domácností (obvoďáci na vesnicích to dodnes někde dělají, třeba za fotografem stojí sanitka-převozka) a máte to jako osobitý styl, beru zpět níže uvedené, ale… být místo té tašky nějaká kvalitnější taška „na notebook“, vypadalo by to mnohem lépe, jinak souhlasím s tím, co již bylo napsáno. Předpokládám, že jste chlap jako hora (odhadoval bych i 2m10), takže potřebujete viditelně kvalitnější věci, všechno ostatní vy vypadalo jako hadr, nicméně tohle je „overdressed“. Jinak mě nenapadá, co všechno muž asi musí nosit u sebe, že potřebuje takovou tašku…

 
AnaKarenina
450 příspěvků 08.02.16 13:58

Já vůbec nechápu, kde se bere představa nebo lépe řečeno definice toho, co je na jakou příležitost „overdressed“ v hlavě průměrného českého člověka, zvlášt, když popisek „Po cestách-necestách Východního Slovenska.“ je alespon pro mě co se příležitosti týče naprosto obecný.
Taky nechápu (ted mluvím obecně, jen mě ta poznámka k tomu přivedla) kdy a kde vzniklo přesvědčení, že rifle a košile (v lepším případě, v tom horším nějaké to „lepší“ tričko a sportovní boty) jsou nejen adekvátní, ale i nejlepší a jedinou volbou při výběru outfitu do práce, k lékaři, večer do restaurace atd. Mohla bych pokračovat a list by to byl dlouhý. Pekelníci jsou vlastně už zvyklí, že podobné outfity musí tolerovat i na akcích typu vítání občánků, dětský maškarní ples, školní akademie atd. Co už ale vůbec nechápu je intolerance k lidem, které to od přírody prostě táhne k elegantnějšímu stylu a kteří se třeba i jen na cestu do práce obléknou tak jako tady pán prostě proto, že to jejich osobnost vyžaduje a taky unese. Všeobecná degradace oblékání nejen v naší kotlině je známá a zatím co, ženě to teda ještě jakžtakž projde, když si místo povinných riflí vezme do restaurace šaty, u mužů to spěje jednoznačně ke komentáři o tom, že je dotyčný prostě overdressed. Rifle a tričko/košile jsou totiž pomalu povinné vždy a všude s výjimkou pohřbů/svateb, kde se teda očeká, že dotyčný opráší stoleté kvádro, aby ukázal, že není buran a ví, jak se obléknout. To si vždycky v duchu říkám, sakra lidi, my taky vydýcháváme váš přístup k zevnějšku nepomlouváme vás za něj, tak vydýchejte prosím nás, i když jsme v menšině. Ne každému se totiž chce strávit celý život v jakési povinné uniformě a ne každá osobnost takový stereotyp snese.

 
MartinJ
30 příspěvků 08.02.16 16:49

AnaKarenina: Moje řeč…

Příspěvek upraven 08.02.16 v 16:50

 
rozmazlená
33 příspěvků 03.02.16 16:09

Překrásný kabát.

 
SagaN  04.02.16 15:15

Kabát na míru? Se mi zdá, že v ramenou příliš nesedí.

A jinak chápu, proč ten outfit některým připomíná kostým (z televizního fundusu :D). Mně taky. Protože je to zas moc… moc úporné. Chtělo by to vynechat třeba jednu horkotěžko sladěnou část - například si vzít raději sportovní botky… nebo nějakou odvážně barevnou, moderní velkou šálu/šátek… místo klobouku čepici… prostě to něčím odlehčit.

Inspirací by mohli být pánové u Sartorialisty: http://www.thesartorialist.com/…res-paris-2/
http://www.thesartorialist.com/…frate-milan/
http://www.thesartorialist.com/…florence-51/
 http://www.thesartorialist.com/…-florence-5/

Prostě to chce trochu ležérnosti, a ne pořád takovou křeč.

 
XIII
36 příspěvků 04.02.16 20:07

Ono to je takové vošajstlich. Teď sice vypadá krapet jako z Krále Šumavy, ale když si k tomu ohozu vezme šálu a kecky, budou se mu kolemjdoucí pošklebovat, kde zaparkoval modrou budku. Popkultura je sviňa.

 
Dagbog
29 příspěvků 04.02.16 18:11

Kvalitní retro, ale:

  • klobouk moc úzký, jak korpus tak krempa
  • rukavice moc tmavé a bez kresby v porovnání s ostatní kůží (ona ostaně kůže je každý pes jiná ves)
  • kabát rozepnutý nesedí (respektive sedí napůl, takže je to v kontrastu moc vidět)

Mimochodem, vy v tom počasí a v retro stylu na cesty necesty nenosíte boty? Na linku jsou polobotky. Stejně tak klobouk a moderní kalhoty; na jednu stranu opulentně drahé na druhou stranu málo materiálu jak za krize (já vím, že momentálně stále je). Když o tom teď přemýšlím, asi se (nejen) mně zdá, že je to taková válečná přešíváná co Kotce daly.

 
dajakbol
8 příspěvků 04.02.16 22:34

Dobrý den,

děkuji všem za komentáře, postřehy, připomínky a rady. A za hodnocení. Zkusím na to nějak zareagovat…

Když jsem si tenhle outfit skládal, měl jsem představu, že by to mohlo být takové důstojné retro. Pokud se mi „povedlo“ dovést jej pro někoho až k teatrálnosti či kostýmové zkoušce, to mě až tak nežere. Co mě štve, je špatný dojem z kalhot, které jsem si na focení povytáhl, ano, jak pan prezident blahé paměti, ale ty moje katě krátké opravdu nejsou, což je snad zřejmé z druhé fotky v chůzi při pohledu na levou nohu. A myslím, že i šířka spodního okraje 22 cm je jistě blíže klasice, ne-li retru, než aktuálním trendům. Jinak ty kalhoty určitě nebyly „opulentně drahé“, jak sa domnívá kolega Dagbog, stály 90 €, což je méně než v konfekci. Klobouk… no, je mi malý, přiznávam (to byl od Dagboga dobrý postřeh), nosím ho protože barevně ladí s kalhotami. Něco s tím udělám, ale za pletenou čepici ho nevyměním. Seženu jiný. Boty… Ne, ne, nemám levé chodidlo delší než pravé a i když jsou obě č. 12, snad je to při výšce majitele 196 cm v normě:) Fotka to bohužel zkresluje; měl jsem jich udělat víc. Jo a jsou to boty, ne polobotky, myslím, že je to znát, tak nevím, proč ten zavádějící link, admine (prosím smazat). Přidávám link navádějící http://www.cheaney.co.uk/…leather-p117 Tomu jsem se chtěl vyhnout, protože jsou to boty opulentně drahé (tady to asi sedí)a nařčení ze snobství mě nejsíš nemine. Kabát… To mě netěší, ale musím uznat, že v ramenou to není, co by mělo. Snad je to tím, že rukávy nejsou zateplené jako tělo, snad tím, že jsem poměrně hubený, a to víte, na oštěp se špatně šije:) v každém případě ten žlábek na rukávu nevypadá dobře. Jinak je kabát takový hybrid. Z typu Chesterfield má materiál, patkové kapsy a vyštíhlení, z typu Mackintosh skryté zapínání až ku krku (ty „pidiklopy“ jdou ješte zapnout na první a jediný viditelný knoflík). Rukavice… neladí s botami, to mě mrzí, ale zima už byla veliká a po rukavicích v odovídající barvě jsem se sháněl, jak zpíva Honza Vyčítal, „s výsledkem chatrným, že není v zájmu republiky“. Možná by je Napa nebo Junek udělali na zazázku, ale z jejich nabídky pánských, beranem zateplených rukavic velikosti 10,5 se nedalo vybrat nic lepšího… A jejich velikostní tabulky jsou nespolehlivé! Podle nich mi měli stačit devětapůlky, ve skutečnosti potřebuji tak jedenáctapůlky. Pásek… Dobře, že není vidět. Umělá kůže a čtvrtý odstín hnědé. Kabela… Původně jsem si ji pořizoval k jinému stylu: kožený stetson, kožená bunda, rifle Wrangler a kovbojské boty :) Mám ji rád, no. A ne, nejsem doktor. Jsem jen řadový dělník na pile. Opravdu. Nelžu. Tahám se s fošnami, ne s morfiem a obinadly. Na fotce jsou v tý brašně zmuchlané monterky. Nejsou to fotky-momentky. Připravoval jsem se na ně. Pečlivě. A špatně. Kolegyně stricc to s tím smutkem trefila, ale já bych šel klidně ještě dál. Když se tak na ten výjev koukám, vybavuje se mi sonet Jiřího Dědečka, verš po verši:

O smutném pánovi

Je mi smutno, strašně smutno je mi,
já jsem smutný, strašně smutný pán.
Těžce kráčím jako okován,
sychravý den, a dým klesá k zemi.

Já nazdařbůh bloudím ulicemi,
zvenčí vcelku, vnitřně rozerván,
a má cesta nemá cíl a plán,
nežli nebýt s těmi ani s těmi.

A má cesta nemá cíl a plán, šerými se táhne alejemi,
kde je smutno, strašne smutno je mi.

Maličký a opilý jak Dán,
skomíravým vnitřním ohněm hnán,
tíhou dýmu zvolna klesám k zemi.

Ještě jednou všem děkuji. Jsem tu nový a je to můj ůplně první jakože gentlemanský outfit, nejen v klasickém, až retro stylu, ale vůbec, tak beru, že se vše nepovedlo.

Příspěvek upraven 06.02.16 v 02:11

 
stricc  05.02.16 11:44

@dajakbol Jo. To je pěkný. Já si představovala melancholického hrdinu, který za sebou spálil všechny mosty a osaměle kráčí vstříc chmurnému osudu. Tak jsem se i docela trefila.
Mně se líbíte, hoďte sem příležitostně ještě něco :-)

 
dajakbol
8 příspěvků 14.02.16 20:54

V pátek jsem absolvoval měření na třídílný oblek. Žádné zašpendlování konfekce a šití na panáka, ale individuální střih, pán bral snad dvacet mír, tak uvidím, co z toho bude. Pak to sem hodím. Nebo ne, když to nebude (podle mě) ono.

 
MartinJ
30 příspěvků 04.02.16 23:57

P. S.: Radí-li zde někdo „sportovní botky“ k tomuto kabátu, nechť zajde k doc. Chocholouškovi. Co možná nejdříve…

 
MartinJ
30 příspěvků 06.02.16 22:01

JMaravelo: Prosím o upřesnění, co z toho, co jsem napsal, je „kostnaté a starosvětské“

 
LCH  12.02.16 22:40
:)

Příspěvek upraven 02.06.16 v 01:02

 
dajakbol
8 příspěvků 14.02.16 20:29

Také v ní přenáším různé moky, možná bych pomohl ;)

 
Cornero
386 příspěvků 14.02.16 22:57

Na skole jsem si privydelaval jako compars a to co ma pan na sobe mi pripada jak kdyby to nekdo poskladal z kostymerny protoze kabat podle fotky nema zadny tvar a evidentne dotycnemu nesedi. Repsektive ja bych nechtel aby mi kabat na miru v ramenou delal tuhle neplechu. Kabela pocit kostymu jenom umocnuje

 
VandaRybna
3226 příspěvků 17.02.16 16:14

Jack Rozparovač.

 
Karin
3401 příspěvků 17.02.16 21:52

… jehož identitu, natož podobu, nikdo nezná?

 
VandaRybna
3226 příspěvků 19.02.16 09:47

Ta jest lhostejná, ale má TU kabelu. Určitě v ní má skalpely, sekáček, možná nádobu na orgány, svorky.. a tak.

 
dajakbol
8 příspěvků 20.02.16 12:22

Jste oba milí:) Kabela je stále k mání http://www.tusylook.cz/…e-hneda.html

 
stricc  21.02.16 19:26

Na mě je moc drahá, ach jo, já bych ji chtěla :-(
no nic, no. tak se s ní aspoń často foťte :-)

 
dajakbol
8 příspěvků 21.02.16 21:13

Ujišťuji Vás, že i na mě byla drahá a mnohé jsem si kvůli ní (jakož i ostatním kouskům outfitu) musel odepřít, nemluvě o tom, že trpělivě spořit mi jaksi není vlastní, tudíž sebezapření veliké:)

Věřím, že příště se už odfotím s touto taškou, jůůů, tu chci! http://www.western-jaan.cz/…zena-pnpah1/

Příspěvek upraven 21.02.16 v 21:15

 
stricc  21.02.16 23:02

Taky dobrá

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Náhodné outfity