Jaká matka, taková Katka

Sobotní dopoledne v nákupním centru, aneb jak vést dceru k eleganci od útlého věku: pink is absolutely NOT the new black :-D

magnifica, 02.12.15 00:00, z kategorie: Pekelné rychlovky a bizár



   Váš příspěvek
 
stricc  02.12.15 10:04

Správně. Prostě NE. Za žádných okolností nedovolit holčičce obléknout oblíbenou barvu! Když sama nevidí, jak je ta růžová odporná, nechť ji matka poučí, případně jedná z pozice autority. A světový mír bude hned na dohled.

 
Čertice1
149 příspěvků 02.12.15 13:50

Tak teď jste trochu mimo, ne? :) Člověku snad dojde, že se jedná o barvu ve vlasech, a ne o oblečení :)

 
Magpy
92 příspěvků 02.12.15 18:27

Aha tak hlavně že už to víme… K článku - starosti některých lidí bych fakt chtěla mít…

 
kocurM
595 příspěvků 02.12.15 20:00
Tak nevím z čeho je poznat, že jde jen o vlasy,

Když je tam ta věta „pink is absolutely NOT the new black“.

 
Čertice1
149 příspěvků 02.12.15 21:43

A má matka na sobě něco růžovýho?

 
andiedvorakova
331 příspěvků 03.12.15 01:31

Vlasy třeba…

Příspěvek upraven 03.12.15 v 01:33

 
kocurM
595 příspěvků 02.12.15 19:59
Někde jsem četla, že se staráte o vnoučátko,

Takže určitě víte, že to by byl světové války začátek:-) Ale docela by mě zajímalo, čím má udělané ty vlasy. Křída?

 
stricc  02.12.15 20:24

Já nevím, možná nějakým tím sprejem, jak tu někdo psal? U nás to prodávají v papírnictví ve všech možných barvách, ale nikdy jsem to neviděla v procesu aplikace.

 
coralline
822 příspěvků 02.12.15 10:14

@stricc Obecně s Vámi souhlasím. Ale tady jde asi hlavně o to, že mají obě tu růžovou ve vlasech.

 
stricc  02.12.15 10:36

A proč se to nesmí?
Jistě, já vím, taky si dovedu představit líp upravenou i paní i dítě. Ale ani jedna z nich nevypadá nijak katastrofálně, prostě normálka. Proč mají obě růžovou ve vlasech, to přece nemůžete vědět. Líbí se jim to, sdílejí nějaký soukromý vtip, který okolí nezná, jdou zrovna ze školní besídky…
Zkrátka a dobře, byla bych docela ráda, kdyby zdejší arbiter elegantiarum laskavě nechal děti na pokoji.

 
Čertice1
149 příspěvků 02.12.15 13:59

Ani Ada nenechává děti na pokoji. Schválně jsem si prošla pár jejích článků. Co třeba toto?
http://www.modnipeklo.cz/…o-na-snezce/ Ty dvě holky v legínách. Podle mě jim ještě 15 nebylo.
Nebo co toto? http://www.modnipeklo.cz/…buti-jezero/ Sama Ada píše: „Strakaté letní šaty, barevné punčocháče a kecky - tady není dobře nic. Fakt, že jde o dítě, takové oblečení neomlouvá.“

Naprosto souhlasím, že jaká matka, taková Katka. Matka bude zřejmě ještě dost mladá, a už je oblečená jako stará bába. Sukně, škrpály, proč ten červenej přeliv, proboha???
Jindy tu jste schopný zkritizovat kdejakou maličkost, a tentokrát to nevidíte???

 
stricc  02.12.15 14:14

A je snad Adino hulvátské chování omluvou pro chování kohokoliv dalšího? Sím, vona si začla?

 
Čertice1
149 příspěvků 02.12.15 14:19

A napsala jste jí, že se vám to nelíbí?

 
kocurM
595 příspěvků 02.12.15 20:02
Čertice1: Vy musíte mít poslední slovo,

Že?

Příspěvek upraven 02.12.15 v 20:03

 
vendousek
11 příspěvků 05.12.15 20:11

Nemyslím, že paní má růžovou barvu v peroxidových vlasech protože jde s dcerou ze školní besídky, ale připomnělo mi to mou zkušenost… Ve čtvrté třídě jsem moc prosila maminku, aby si na školní besídku vzala sytě růžovou rtěnku a stříbrnou halenku. Nebyla vůbec nadšená, ale když v ní opravdu přišla, byla jsem tak šťastná, protože jsem si myslela, že mám nejhezčí mámu v celém sále:-)

 
Rezyna
495 příspěvků 02.12.15 10:46

@stricc Naprosto souhlasím, když si holčička v tomto věku oblékne růžovou, protože ji třeba má ráda, tak se snad nic hrozivého neděje. Já si myslím totiž, a znám to ze svého okolí, že většina děvčat zrovna z tohoto vyroste.-). A rozhodně je mi milejší, když malé děvče svítí růžovou, než když je oblečeno jako na pohřeb. Jediné, co se mi hodně nelíbí, jsou vlasy obou aktérek, myslím, že x centimetrů střihu by jedině prospělo, ale to je ostatně jejich věc.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 02.12.15 11:04
Podle mne docela ok

Neříkám, že by se nenašlo pro paní i holčičku hezčí a modernější oblečení, ale toto podle mého názoru peklo není.
Holčička je oblečená tak nějak úměrně věku. Jak už tady někdo psal, většinou to s věkem přejde. Jak já ráda vzpomínám na doby, kdy jsem měla holčičku v růžovém (teď mám černomůrku).
Paní má na sobě sukni (podobnou jsem si ve slevě pořídila před mnoha lety v době rodinné finanční krize jako slušnou sukni k lékaři a na úřady), která sice není moc kvalitní, ale neuráží, mám pocit, že stejný svetr má moje sestra, je s vysokým podílem bavlny a spíš lila. Také mě neuráží.
Pramínky na vlasech nemohu posoudit, protože nevím, co vedlo k jejich vzniku, zejména na vlasech maminky. Přijde mi, že jsou udělané smývacím sprejem. Taky jsem je měla kdysi ve vlasech, dcera mi je udělala, holt tohle barvení pramínků patří k určitému věku a asi si tím projdou všechny holčičky.

 
cocoloco
188 příspěvků 02.12.15 16:35

Tak tohle peklo je. A ani to, že jde i o malou holku na tom nic nemění, protože vzor její maminky je peklo a když to ta malá má doma, tak pekelnicí zůstane. Bohužel. A světu mír.

Příspěvek upraven 02.12.15 v 16:36

 
kocurM
595 příspěvků 02.12.15 20:05
Tak pravil Zarathuštra.

Howg. Myslím, že nemáte pravdu. Jen proto, že se to tu na Peklu pořád opakuje jako nějaká mantra, nemusí být dcera za čas přes kopírák. Může být, ale pravidlo to není.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 03.12.15 01:36

Takhle to vždycky nefunguje. Já třeba nezdědila módní vkus ani po jednom z rodičů. Jistě, ovlivnili mě v mnoha jiných věcech, v těch je podvědomě a někdy i vědomě „kopíruji“, ale zrovna v módě ani trochu. K některým věcem si prostě dojdete sama, pokud o to stojíte. Na světě je velké množství lidí, které můžete mít za vzor. Nejsou jimi jen rodiče.

 
VandaRybna
3248 příspěvků 03.12.15 07:36

Nostalgicky vzpomínám, jak jsem vycházela s penězi, když jsem s prvním manželem a s miminem bydlela v garsonce za 6500 měsíčně s celkovým příjmem domácnosti 14500:-)).

Vzpomínám na nákupy mého a dětského oblečení v místní diakonii, 5 kč za kus. Bylo to fajn. Sadu „slušného“ oblečení jsme měla jen jednu, z jednou za půl roku koupeného kousku za 500 jsem se radovala jak malé dítě…

Z pohledu na Matku a Katku cítím nedostatek peněz, ale to je opravdu asi tak všechno co negativního na adresu těchto dvou dam (malé a velké) můžu prohlásit.

 
cocoloco
188 příspěvků 03.12.15 19:20

Uzasne, jak vas vytoci evidentni pravda. Kdyby tam ta mala nebyla a fotku poslala pani sama, tak ji tu umlatite. proste je to naprosto
nevkusna smes oblečení vc bot se spickou, co se nosily hoooodne davno a bylo to divne i tehdy. Holcicku nehodnotim. Opet rikam, je to vizitka maminky. holka je proste v ruzove, ma ji rada jako vetsina v tomto veku.ale maminka je peklo. A jsme na peklu. Tak sem netahejte rodinne zazemi a dohady…

 
stricc  03.12.15 22:48

Vyvěštit z jedné fotky málem celou telenovelu je nesmysl, souhlas. Ale je tu takový detail: tahle rubrika není galerie a ta paní SE sem nevyvěsila ani sama ani s dcerou, aby předložila svůj obleček k posouzení nebo pochlubení. Zlomyslně ji cvakla a vyvěsila jiná uživatelka. To je podle mě rozdíl, protože jak již bylo řečeno mnohokrát, nejde o nijak skvělý model, ale ani o peklo hodné vyvěšení na veřejný pranýř.

 
cocoloco
188 příspěvků 07.12.15 13:10

Muj nazor je konstantni. Je to peklo a je oblecena nevkusne. Ciste, ale nevkusne a navic neni ani upravena. Takze peklo. A jestli se vam to líbí, ok, mate právo na svuj nazor. Pak ale nechapu, proc jste tady. Tato fotka je tu treba jako pouceni Tak opravdu ne.

 
Ascari
315 příspěvků 04.12.15 18:26

A kdyby dcera řekla tatínkovi „tatínku, já ti chci strojkem oholit hlavu, jako to mají všichni ti pánové na ulicích“, tak by jí to bylo taky povoleno?

 
Brunhilde  02.12.15 11:10

Mně připadá nejvíc pekelná ta sukně - délka, vzor, styling, všechno - a navíc v kombinaci s botami.
Strašně mne irituje, jak jí zadek tu sukni vydouvá, to je pekelný a velice běžný nešvar.

Příspěvek upraven 02.12.15 v 11:10

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 11:14

Sukně mi přijde příšerná, ale když máte zadek, ona se vydouvá každá sukně. nebo ne? tedy krom těch pompézně nabraných v pase, které hodně odstávají.

 
Brunhilde  02.12.15 11:21

Asi jo, pak to ale má udělat nějak jinak, tohle je prostě šeredné.
Však o tom psala Ada nedávno, kde kreslila dva identické outfity, jeden na vysoké štíhlé ženě a druhý na obyčejné buchtě. Ta vydouvající zadnice tam byla taky. Díky jí se všechno změní v pytel.

 
Marťavesel
42 příspěvků 02.12.15 12:55

Takže radíte paní co?, ořezat vydouvající zadnici? Třeba je ta paní sama, rozvedená a raději dcerce dopřeje oblíbený kroužek, nebo zábavu, než by utrácela tisíce za značkové hadérky, jen aby náhodou nebyla středem pozornosti na Pekle. Holt má jiné priority, to ještě neznamená, že si zaslouží kritiku.

 
Brunhilde  02.12.15 13:56

Radím paní se jinak obléci, to je všechno, je-li rozvedená, takto pojednaná ještě asi sama dlouho zůstane.

 
Marťavesel
42 příspěvků 02.12.15 14:06

„obléci jinak“ je rada nanic

 
Lucienka_M
216 příspěvků 02.12.15 14:09
Obléci jinak

Milá Brunhildo,

neviděli jsme paní zepředu, ale zezadu vypadá docela dobře, nemá špatnou postavu. Taky záleží na dobré povaze a mnoha dalších vlastnostech. No a kadeřníka nebo lepší šaty by jí mohl právě zaplatit ctitel, zvlášť pokud se mu to, co má na sobě nelíbí.

 
Marťavesel
42 příspěvků 02.12.15 14:17

Anebo se můžou složit zdejší kritičky jejího vzhledu, když ten pohled na ní neunesou. Ukážou jí jak na to, kde na to brát a nekrást a totálně ji zblbnou, že všechno ostatní půjde stranou, hlavně že bude „in“. Ne, raději ne, ta malá by mohla přijít o třeba bezva mámu.

 
Brunhilde  02.12.15 15:12

Tohle už se tady probíralo aspoň milionkrát, nemám vůbec chuť tyhle diskuse absolvovat znovu.
Bavíme se o tom, jak je oblečená a ne o jejím charakteru.
Paní nemá úplně dobrou postavu, má těžký zadek a krátké nohy, což se dá dobrým stylingem potlačit. Ani to není drahé, jen by musela vyhodit tu strašnou sukni, ke které má zřejmě citový vztah, protože jinak si neumím vysvětlit, že ji nosí.
Zase má hezké vlasy, kdyby si je přestala zohavovat, byl by to její bonus.

Příspěvek upraven 02.12.15 v 15:14

 
Marťavesel
42 příspěvků 02.12.15 15:53

Tak paní poraďte, jak maskovat velký zadek(který podle mě zas tak velký nebude, ta fotografie může hodně zkreslovat), sukně jste zavrhla. V kalhotách to asi taky nebude to pravé ořechové, takže co byste volila?

 
Brunhilde  02.12.15 16:04

http://www.modnipeklo.cz/…ji-oblect-1/

 
Makinka
24 příspěvků 03.12.15 12:58

Paní není hruška, vždyť má ramena širší než boky.

 
Makinka
24 příspěvků 03.12.15 12:57

Brunhildo, jen několik postřehů:

  1. Zadek se pod rovnými sukněmi vydouvá vždycky, protože je ze své podstaty kulatý. Není nešvar, když se pod oblečením rýsují křivky a stejně tak není prohřešek křivky mít.
  2. Z jedné fotky pořízené zezadu v obchodě se těžko posuzuje něčí postava, takže není úplně rozumné říct, že paní má těžký zadek a krátké nohy. Nehledě na to, že nic takového nemá, je to prostě normální ženská, zcela očividně ani nemá nadváhu. Tyhlety soudy o něčí postavě nás naučily ženské časopisy, takže máme pocit, že s nikým není něco v pořádku.
  3. U barvy na vlasy bych tipla, že si udělaly s dcerou hezké odpoledne, nalakovaly si nehty, nabarvily hlavy a vyratili koupit panenku. Ale to už jsou jen dohady.
 
Brunhilde  03.12.15 14:14

Takže jinými slovy píšete, že byste se klíďo oblékla stejně?
Hle, zrodila se další módní ikona a ni o tom neví.

 
Makinka
24 příspěvků 03.12.15 14:58

@Brunhilde Koho se ptáte, mě nebo předešlých diskutujících?

 
VandaRybna
3248 příspěvků 03.12.15 07:38

K vašemu příspěvku nemám co dodat, kdo nezažil aspoň lehce nedostatek, nepochopí…

 
Atlacoya
2146 příspěvků 02.12.15 16:37

Vzdouvat se bude každá sukně, akorát u sukní se vzorem je to nápadnější.

 
Brunhilde  02.12.15 19:36

Mýlíte se, je možné pořídit si takovou sukni, která vám to dělat nebude.
Proto máte ve zkušební kabince víc zrcadel, abyste se viděla i z boku (ne-li zezadu).
Nevím, jak vy, ale já si to kontroluju (no ale nemám zadek, musím se přiznat)

 
Pruhovaná
79 příspěvků 05.12.15 17:01

Nemáte zadek, chudinko? To Vám někdo v osmnácti vyšrouboval šroubek?
No, ale vážně - mít placatej zadek, kterej nevydouvá sukni, je pěkně nepěkné.

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 11:13

Soudě dle oblečení a poničených vlasů s barevným cákancem paní docela pochybuju, že by v oblasti módy kohokoli k čemukoli vedla.

 
Já_a_Kačí
60 příspěvků 02.12.15 11:16

Nechte prosím děti na pokoji. Být to já s dcerou, tak mi bude hodně úzko. Třeba měla holčička představení. Třeba před ním měla trému, tak jí máma uklidnila tím, že si mázla tu růžovou do vlasů taky. Třeba se holce představení nepovedlo, tak jí máma vzala do hračkářství, aby si vybrala nějakou ptákovinu pro radost. A teď kouká, jak se jí na pekle vysmívají. Ano, pokud by s sebou neměla malý dítě (proboha, MALÝ DÍTĚ), mohlo by se říct, že uťápla. Ale takhle? Je to zlé, ubohé a zbytečné. Jděte do háje.

 
ming_xing
1101 příspěvků 02.12.15 11:26

Na ruzove u devcatka nevidim nic az tak divneho, spousta holcicek si na ruzove trva a tezko je dostanete do tvidove satovky :D horsi je to s maminkou, neupravenou a v nepadnoucim obleceni, tam je jakesi pekelne poselstvi, ktere podprahove predava..

 
pabylka
881 příspěvků 02.12.15 11:35

Panebože, ked si spomeniem, do čoho som sa i cez protesty mamky navliekala v tomto veku ja - kombinátorka vzorov a farieb, tak toto mi prijde ešte uplne v pohode. Do decka by ste sa nemali obuvat, milá redakcia. Pani sa mi sice nepáči, ale peklo si predstavujem inak.

 
defilenaiguille
2677 příspěvků 02.12.15 12:12

Pár minut před přečtením této rychlovky jsem četla článek http://www.super.cz/…zasnuby.html o Courteney Cox a na poslední fotce byla s dcerou. Děti prostě mají svoji hlavu http://media.super.cz/…a0300-167265?…

Já jsem se ve věku růžové holčičky snažila nabarvit si pramínky vlasů tónovacím tužidlem a nebylo to vůbec vidět, z čehož jsem byla ukrutně zklamaná. Také jsem si natajňačku nalakovala nehty na červeno, bohužel byla neděle večer a doma ani kapka odlakovače. Abych mohla druhý den do školy, tak musel vypomoci soused s ředidlem. Škoda, že už si lidi nemůžou jen tak v klidu dojít do obchodu v obyčejném oblečení (a klidně i s růžovou hlavou), aniž by se nemuseli bát, že je někdo vyfotí a bude se jim na netu posmívat.

 
vendousek
11 příspěvků 02.12.15 12:19

„vést dceru k eleganci od útlého věku“ je pěkná blbost. Děti by měly mít tu výsadu, že si mohou obléct to, co se jim líbí. Také se mi např. líbí krásné dřevěné hračky a můj syn má největší radost z těch šílených barevných plastových. A až si začne vybírat oblečení, to bude…:-)

 
RenaLange  02.12.15 13:06

Tohle je článek na pěst, kritizovat dítě. Ne že by se mi ty jejich vlasy líbily, ale nic pekelného neshledávám.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 02.12.15 13:09

@Marťavesel
Jsem šťastná, že jsem se tu zatím nenašla na fotografiích odstrašujících případů.

 
SweetPotato  02.12.15 13:44

Šmajrá, to je zase aféra! Potkat je v obchodě, nejspíš si jich vůbec nevšimnu. Kdy jindy chodit v růžové, než ve věku té holčičky?
Ano, pozastavila bych se, kdyby jí maminka barvila vlasy pravidelně, dělala kompletní make up, vycpávala podprsenku… Ale o tom nic nevíme, že? Holčičky kolem nás občas nějaký ten vymyvatelný pruh mají, třeba na oslavu či karneval. A občas ukecají i maminku, proč ne. Nebo se to líbí i té paní, no když nic horšího!
Mám kolegyni odmítající barvy, chodí od hlavy v patě v černé, když se jó odváže, má kousek tmavě šedý. Jenže téměř stejně obléká i malou dceru a tu holčičku to začíná malinko poznamenávat. Jednak vídám, jak dychtivě kouká na cetky jiných (třeba to dožene v dospělosti ;-) ), jednak vidím, jak koukají ostatní děti na ni.

 
kocurM
595 příspěvků 02.12.15 20:08
Jo tak to může být zajímavé,

Až se dcerka utrhne z mateřského řetězu… :-)

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 14:15

Kritizovat dítě je pěkná blbost a adminovi poslední dobou (i s ohledem na směšné články a jiné radosti, kterými nás oblažuje) asi straší ve věži.

na druhou stranu jsem si jistá, že za chvíli tady bude zase dvacet příspěvků o tom, jak paní je určitě po rozvodu, všechno si odpírá, vše pro dítě, pro sebe nic…a proto sama vypadá jako vystřižená z dvacet let starého časopisu, a kdo to nechápe a nerespektuje, po tom kamenem.

jak k tomu přijdou ti, kteří se bez problémů kritizují třeba v oficiálních článcích ady, protože nemají u sebe dítě, které by na jejich stranu strhlo útlocitnost a přízeň davů?

možná by každý, kdo se na peklo registruje, měl podepsat, že bere na vědomí, že se tu kritizují lidé, kteří objektivně vypadají blbě (děti vynechme, prosím). neb na tom peklo stojí. a je (většinou) jedno, z jakého důvodu tak vypadají. jestli proto, že jim je to fuk, protože, že to chtějí, protože, že to jinak neumí. pokud se to bude řešit u každého zjevu, tak on každý má většinou nějaký důvod, proč omluvit jeho momentální nelíbivý vzhled, tudíž není důvod, aby peklo existovalo. když to někomu vadí, proč sem vlastně chodí? na stránky programově založené na kritice.

 
kocurM
595 příspěvků 02.12.15 20:12
Tak já sem například chodím kvůli fotogalerii,

Zdejší jízlivosti nemusím. Jediné, co uznávám je Adina kritika přešlapů na úrovni čouhajících kalhotek, ramínek, nesoudnosti k vlastním špekům apod. Tahle paní není zezadu nic moc, ale je oblečená slušně a průměrně. Jo, ty vlasy… no dobře, ale vypichovat tu zrovna ji je i dle mého názoru ukázka té horší, drbní stránky Pekla.

 
SweetPotato  02.12.15 14:22

@Jiná Realita
„Objektivně vypadají blbě“???
Máloco mi přijde subjektivnější, než hodnocení krásy a ošklivosti.

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 14:33

Ok, tak budeme slovíčkařit.

samozřejmě, že se najdou lidé, kteří budou i vysušené neupravené vlasy, mastné vlasy, malé velikosti, trčící prádlo, umolousané kabáty, vytahané svetry, staromódní boty, škaredé sukně…vnímat jako hezké. nicméně všeobecně jde o věci nepěkné. nevím, jak jinak to napsat. žádná objektivní dokonalá pravda neexistuje, ale nějaké falešné objektivno si tvořit musíte a dobře víte, jak jsem to myslela. alespoň doufám.

nicméně jsem měla pravdu, protože např. @Marťavesel už jede.

nechápu, proč někdo s názorem, že nepěkný vzhled je jedno, hlavně když je duše krásná, chodí na módní peklo a pohoršuje se kritikou nepěkných vzhledů. na webu, kde je jedno, jestli jste dobrý anděl nebo jaderný fyzik, hlavně, když hezky vypadáte.

 
Marťavesel
42 příspěvků 02.12.15 14:47

Ano jedu, protože ta kritika mi tady přijde zbytečně krutá, a rozumná rada žádná. Kritizovat umí každý, je to tak jednoduchý. A chodím sem hlavně proto, že čekám, že občas s tou kritikou se může objevit i rada.
Možná kdybychom tu paní viděli i zepředu byl by úsudek úplně jiný. Nepěkný vzhled soudit jen podle fota zezadu?

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 14:50

Myslím, že špatné vlasy a neslušivá sukně se dají poznat i zezadu. nemám představu, co by muselo být vepředu, aby to tento dojem zvrátilo. navíc jedno z hesel pekla zní - mějte představu též o tom, jak vypadáte zezadu. což mimochodem není výmysl rozmazlených fiflen z pekla, ale třeba mně to říkala už moje babička.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 02.12.15 14:59
Objektivně ošklivá

Přiznávám, že jsem objektivně stará, ošklivá, hrbatá, s nadváhou s křivými zuby a křečovými žilami a z důvodů finanční občas i pekelně oblékaná.
Protože takto nechci působit (první dojem dělá hodně a přeci jen pracuji s lidmi), tak jsem vyrazila na tyto stránky.
Ovšem pod kritickými ohlasy se například až bojím se v něčem nafotit v rubrice Peklo radí. Ono něco jiného je o svých nedostatcích vědět a něco jiného je, když vám je někdo na férovku a s gustem sdělí.
A teď k paní: v minulé rychlovce byla neomluvitelně pekelná paní s kraťásky, tady myslím nikdo nepíše, že paní je elegantně obléklá.
Pěkně to nazvala DRW je to předpeklí, nevymyká se to šedivému průměru.
Mně osobně se oděv paní také nelíbí, ale zároveň mě nijak neuráží.
Podle vlastní zkušenosti paní zařazuji podle oblečení okamžitě do nižší příjmové skupiny, nevím, zda je rozvedená, hledá přítele, má ho atd., což mi je srdečně ukradené.

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 15:04

V peklo radí vám nikdo neudělá vůbec nic. od toho to téma je, že se tam může člověk vyfotit i obalený krepákem a všichni se pokusí mu bez zaváhání poradit, jaká barva krepáku by byla lepší.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 02.12.15 17:04

Pro vás není Peklo radí, ale Pro ty, co tápou v módě. Tam se radí a podporuje.

 
LuthienTinuviel
5 příspěvků 01.01.16 12:26

Ano, otrhané a špinavé věci a mastné vlasy jsou objektivně nepěkné, ale to, co vám připadá jako staromódní boty nebo škaredá sukně, se opravdu někomu jinému může líbit. Prohlásit na Módním pekle určitou věc za hnusnou neznamená, že se ta věc stane okamžitě hnusnou pro celou populaci.

 
stricc  02.12.15 14:23

@Čertice1 ano, samozřejmě a víc než jednou

 
DRW
1231 příspěvků 02.12.15 14:36

Pink is not new black. To je opravdu pravda. To, ze jaka matka takova Katka ve vetsine pripadu je taky pravda, ackoliv zeny v urcitem obdobi o sebe dbaji, ale pak s prichodem let, falesne spokojenosti vjedou do koleji svych matek.

Pani mi spada do kategorie, jde to k sobe, neumim to a v lete chodim jako lesana. Dcera je oblecena umerne veku a ma mnohem lepe upravene vlasy nez maminka, ktera je ma opravdu desne. Suma sumarum takova bezna ulicni sed. Neni to WOW, ale do pekla to nepatri, spise do predpekli, ale opravdu vice maminka nez holcicka, taj je takovym prumerem deti jejiho veku.
Ale chapu admina, proc to tady dal. Opravdu svym vkusem ovlivnujeme i sve deti. A na teto fotografii to je opravdu videt, at to bylo jakkoliv. Nespekulujme, proc tomu tak je, ale hodnotme to, co vidime. Ja vidim spatne nebo lepe receno halabala (nepremyslim o tom) oblecenou zenu se spatnymi vlasy a holcicku ve uniforme devcatek jejiho veku, s vlasy vicecimene upravenymi.

Příspěvek upraven 02.12.15 v 14:37

 
pabylka
881 příspěvků 02.12.15 14:46

Ja som proti tomu, aby sa tu kritizovali deti. Sama viem, ako je občas tažke v tomto smere korigovat. Ked sa chce obliect od hlavy k pate do ružovej, tak nech. Ja sa snažim deckam kupovat oblečenie triezve, ale i z toho su schopne vyrobit kombinaciu ako od kolotočov.

 
Maleficie
156 příspěvků 02.12.15 14:59

@Čertice1 Jen jste nějak zapomněla dodat, že to je Ádina kritika k oblečení pro slavnostní příležitost - divadlo.

Edit: Špatné zařazení. Patří to k: Nebo co toto? http://www. modnipeklo. cz/…buti-jezero/ Sama Ada píše: „Strakaté letní šaty, barevné punčocháče a kecky – tady není dobře nic. Fakt, že jde o dítě, takové oblečení neomlouvá.“

Příspěvek upraven 02.12.15 v 15:00

 
Čertice1
149 příspěvků 02.12.15 21:51

A co na tom mění, že je to kritika oblečení pro slavnostní příležitost? Tady jde o to, že na fotce je dítě! Příště lépe čtěte.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 02.12.15 15:04

Pokud se mi někdy podaří mít dceru, ať mi pro mě za mě klidně obarví na růžovo celou hlavu.

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 15:07

No některým to v cjmdns docela dost sluší, ta růžová hlava :)

 
katango
1356 příspěvků 02.12.15 15:20

@Brunhilde Esli vono to není tím, že paní je focena seshora, což postavu nutně deformuje. Osobně bych si tedy ty kecy o těžkým zadku a krátkejch nohách odpustila, ale máme svobodu projevu i (zatím) po projevu.

 
Brunhilde  02.12.15 15:38

Paní má klasickou slovanskou figuru, jakou má více než polovina žen v Čechách. Takové figuře prostě tohle nesluší.
A ne, nemám perfektní figuru, nijak na tom neulpívám, jasně že vím o svých nedostatcích a když jdou potlačit pomocí oblečení, je to pro mne dobrá zpráva!
Tím chci jen říct, že když takto paní chodí po světě, dost si škodí, ale jak jste správně napsala, škodit si je v naší zemi legální.

 
Brunhilde  02.12.15 16:50

Tak hlavně, že jindy si ty kecy neodpustíte, rovnováha zůstane každopádně zachována :-)

 
Josephinni
1 příspěvek 02.12.15 15:33

Nechápu tady to všeobecné rozhorčení nad kritikou dítěte. Vždyť to je právě věc matky, aby vychovávala. Tzn. ano, máš ráda růžovou, vem si růžovou mikinu nebo legíny, ale dohromady je to prostě moc.
Naprosto přesně si pamatuju, jak mě maminka vynadala (a to mám neuvěřitelně tolerantní a hodnou maminku), když jsem jí jako malá, asi dvanáctiletá, přišla naproti na autobus a měla jsem na sobě žlutou sukni a růžové podkolenky - naprosté peklo! Hned jsem si podkolenky musela sundat a jaká to byla lekce!
Jsme na módním pekle, obličeje nejdou vidět, tak proč takové reakce? O to tady přeci jde…

 
Pinot Noir
8538 příspěvků 02.12.15 15:50

Děti by se tedy kritizovat neměly, jak to tak sleduju, ale mně se zdá, že ta holčička má strašně mastné vlasy, tak to berte jako kritiku její matky. Pokud jsou jen mokré, tak se hluboce omlouvám.

 
DRW
1231 příspěvků 02.12.15 16:58

Mimochodem i kritikou vychovavame, pokud ony nekritizovane slecny cca o par let pozdeji s gustem kritizujete na modnim pekle. Dite se musi s kritikou naucit vyrovnavat, v dospelem veku uz se to nikdy nenauci.

Příspěvek upraven 02.12.15 v 16:58

 
stricc  02.12.15 17:52

@DRW nikdo není povinen vyrovnávat se s kritikou ve stylu „jaká matka taká Katka“ bez ohledu na věk. Nevěřím, že existují lidi, co si z posměchu vezmou správné poučení a vděčně se s ním ztotožní. Nanejvýš se přizpůsobí ze strachu. Nebo radši nebudou ze strachu před dalším posměchem bezstarostně chodit nakupovat, aby je zas náhodou někdo nevyfotil. K čemu je to dobré a komu to pomůže?

 
cocoloco
188 příspěvků 02.12.15 16:37

Nevkus na celé čáře. Mám sousedy, jejich maminka a dcera si takto barví vlasy proto, že se jim to líbí a přijde jim to prostě „správně ujetý“. Je to prostě splácané, ač ty kousky s něčím jiným mohou vypadat dobře. Ale pokud dobře vidím, tak to korunují kozačky do pěkné špice. Barvu ve vlasech holčičky bych pochopila, kdyby byla aspoň dobře udělaná. Je to vizitka maminky, ne holčičky, ta za to nemůže.

Příspěvek upraven 02.12.15 v 16:43

 
Shiro
354 příspěvků 02.12.15 17:01

Copak o to, holčičce by se ta růžová dala odpustit, ale její mamka vypadá jak čarodějnice z říše Pokémonů.

 
Lola  02.12.15 17:15

Ta růžová ve vlasech holčičky mi připomněla mladšího syna, kterak si ve věku zhruba pěti let v rámci svého vědeckého výzkumu koupelnové kosmetiky nanesl na blonďaté vlásky vzorek jakéhosi šampónu či kondicionéru pro barvené vlasy, který jsem vyfasovala v kadeřnictví.

Dopadlo to nepopsatelně a nešlo to umýt. Jeho kamarádi to ale kvitovali s nadšením, prej „fakt hustý“.

 
stricc  02.12.15 20:30

Nevlastní syn jako malý chodil jistou dobu se svítivě žlutým kolečkem v černých vlasech, protože si udělal bouli na hlavě a jeho vlastní matka neměla žádný lepší nápad než nalít mu na to kysličník.

 
Nyxx
512 příspěvků 02.12.15 17:23

Oblečení matky mi připadá takové normální- nic prudce originálního ani elegantního, ale peklo to není. U bot mám tedy trochu pocit, jako by měly kurví špici, ale možná je to jen postavením nohy a zdá se mi to. Dítě bych nechala vyřádit, kdy jindy jsou takové úlety jako obléct se celá do růžového a k tomu si ještě udělat růžový melír omluvitelné? Když si to nezkusí teď, bude si to chtít splnit později, třeba v pětačtyřiceti. Možná je matčin růžový melír dceřina práce, v tom případě mi to přijde v pořádku, stejně jako nošení šperků, které matkám vyrobí jejich děti. Odmítnout něco takového je ještě větší peklo než to nejpekelnější oblečení.

 
Brunhilde  02.12.15 19:34

„U bot mám tedy trochu pocit, jako by měly kurví špici, ale možná je to jen postavením nohy a zdá se mi to.“
Jsou tam!

 
Chamonix
650 příspěvků 02.12.15 19:27

@Marťavesel @Lucienka_M

Hezké a vkusné oblečení přece nesouvisí s jeho cenou. To je teda dost primitivní názor.

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 20:25

Ještě k tomu, že každý zadek udělá vzadu na sukni vydutý tvar. abych nezavdala příčinu k omylu, myslela jsem tím klasické pozadí jakékoli ženy, krom anorektiček, žen s divnými proporcemi, které určitě nejsou ideálem krásy, hladovějících modelek, a žen opravdu hodně hodně hubených přirozenou cestou (= které se tak narodily). ne velký zadek.

žena zezadu vypadá většinou takto, nebo by myslím mělo být žádoucí, aby tak vypadala. jen v některých sukních to vypadá hůř. kulatý zadek štíhlé ženy se do jiné sukně, než velmi áčkové, prostě nijak neschová.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 03.12.15 11:53

Vždyť je taky nesmysl ho schovávat. Větší zadek ještě neznamená ošklivý zadek. Dle mého zcela subjektivního pohledu na věc se nic nevyrovná většímu pevnému zadku v pouzdrovce.

 
Makinka
24 příspěvků 03.12.15 15:03

A to já znám i lepší věci :)

 
Anka F.
204 příspěvků 02.12.15 21:57

@ Chamonix myslíte? To si teda od Vás ráda nechám poradit, kde pořídit hezký, vkusný, levný a teplý kabát. A třikrát prosím - pro sebe a 2 dospívající dcery. Těším se na tipy.

Příspěvek upraven 02.12.15 v 21:58

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 22:40

Záleží na tom, co považujete za levné.

já mám třeba jeden už asi třetí nebo dokonce čtvrtý rok z tesca, za 900 kč ve slevě. je v něm i vlna. už se mu páře podšívka, ale nosila jsem ho docela dost. v tescu se nějaký ten kabát dá vybrat asi každý rok, třeba není superkvalitní, ale je aktuální.

pak mám asi dva z ebay, do 1000 i s poštovným. a tři nebo čtyři za 200-300 ze sekáče.

jestli jsou vkusné, to nevím, každý má jiný vkus. hodím fotky, nechci se jimi chlubit (třeba ani k chlubení nejsou), jen ilustrativně. to jsou ty sekáčové. šedý je vlněný, zelený sice není, ale je to huňatý polyester, který celkem hřeje.

 
VandaRybna
3248 příspěvků 03.12.15 07:47

Ten modrý (zelený?)je krásný. Počítám, že z Tesca je ten šedý, dcera měla odtamtud podobný, moc jí slušel. Pravda je, že pěkný kabát, co vydrží 2-3 roky se dá koupit třeba za 1200. Ale dokážu si představit, že takové peníze jsou v rodině s napjatým rozpočtem velká suma, zvlášť násobeno třeba 3×, to už máme 3600 a takové číslo už vypadá jinak.

A co se týče sekáčů, tam už zásoby kvalitně ušitého koukatelného oblečení z 90. let kvapem docházejí a nastupují tam generace hadrů z nového století, které byly hnusné a nenositelné už ve chvíli, kdy opustily výrobní závod.

Příspěvek upraven 03.12.15 v 07:59

 
bilaholubice
3 příspěvky 02.12.15 22:30

Asi jste dlouho nebyli v Ostrave ;-) bezny standard…:-)

 
AnoNe
839 příspěvků 02.12.15 22:36

Holčička je už dost stará na to, aby si oblékala to, co sama chce. A zřejmě u holčiček ve třídě frčí růžová, tak se od maminky logicky nenechá navléknout do elegantní šedé nebo něčeho podobného. Maminka je sice oblečená bídně, ale neřekla bych, že dost na to, aby si to zasloužilo místo v rychlovkách.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 02.12.15 22:55

@Chamonix
@Jiná Realita
Vcelku vám mohu blahopřát, že jste ještě nedostatek ani nezahlédli. Kabátky na fotkách jsou moc hezké a je dobře, že si můžete kabátek třeba i z výprodeje dopřát i každý rok a můžete oblečení střídat.

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.12.15 23:11

Možná, že můj nedostatek v mládí byl větší, než ten váš současný. možná ne. ale myslím, že mikiny sešité ze zbytků asi nenosíte. já jsem je nosila. zbytek mi buď někdo doma upletl, nebo jsem ho po někom zdědila, nebo koupila v sekáči. jako dospívající jsem až opravdu hodně pozdě dospěla do fáze, že bych si měla možnost vybrat, co si koupím.

o nedostatku nejen oblečení přece jen něco vím a rozhodně jsem ho minimálně zahlédla.

takže si o to víc vážím toho, že momentálně mám v podstatě všechno, co potřebuju.

Příspěvek upraven 02.12.15 v 23:13

 
Lucienka_M
216 příspěvků 03.12.15 08:30
Nedostatek

@Jiná Realita
Teď se budeme přetahovat, kdo na tom byl v mládí hůř :-)
Znám mikiny přešité z bombarďáků, ručně pletené svetry, šité věci… jo to je moje mládí. A taky poděděné, třeba i přešívané věci.
No a pak pár let hezkého a kvalitního oblečení a pak zase doba, kdy kabát za 1000,– je rozmařilým luxusem.
Ale jestli se člověk něco naučil, tak to, že módní, kvalitní věci jsou sice krásné, ale pokud je nemám, tak taky žiju a nebudu přeci zakyslá z toho, že je nemám. Vždycky jsou lidé, kteří jsou na tom lépe než já, ale jsou i lidé, kteří jsou na tom hůř.

 
Anka F.
204 příspěvků 02.12.15 23:56

@ jiná realita
Tohle bude věta spíš do přiznání, ale jdu do toho - Vás obdivuji.
Líbí se mi, jak se oblékáte, podle různých náznaků se v penězích netopíte a jste oběma nohama na zemi. Navíc jsou mi na Vás sympatické i další věci. A kabáty máte super! (Vlastním podobný tomu prostřednímu - mám ho ze sekáče :-).

Několik let jsem odkládala to, že potřebuju nové kozačky a nový kabát a teď, když to opravdu potřebuju, tak se to sešlo i se zimními botami a kabáty/bundami mých dospívajících dětí a s mými zuby :-(. No a dva implantáty - to je cena briliantového šperku :-(

Hraběcí rady (nejen Chamonix) o tom, že vkusné odívání nesouvisí s penězi mě vytáčejí. Třeba výprodeje fungují v centru Prahy nebo někdo má geniální sekáčový zdroj nebo někdo má čas či má blízko ověřené obchody a může kontrolovat slevy, ale tohle se na severomoravském maloměstě moc použít nedá. Kupní síla je malá, takže i obchodů je míň. Vzhledem k výšce našich postav je velká fuška koupit v zásadě cokoliv použitelného (všechny měříme necelých 160 cm), nehledě na puberťácký vkus a puberťácké řeči :-). Bohužel zkušenost je taková, že v těch dražších obchodech jsou i lepší střihy a někdy se to dá použít i bez krejčovské úpravy. Bohužel se hlásím k primitivnímu názoru, že kvalita často souvisí s cenou.

 
Brunhilde  03.12.15 07:10

Zrovna uživatelka JR to oblékání na venkově zvládá.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 03.12.15 08:42
Věci odcházejí ve skupinách :-)

@Anka_F
Nám se to vždycky také sejde. Manžel kupodivu bral docela pěkné prémie, i přemýšleli jsme, jak je použijeme.
Dcera po několika letech chození ve věcech od popelnic (punk) projevila přání si koupit nový svetr, triko, džíny a sukni. S radostí jsem jí vyhověla. Ještě toužila po svitkovém citlivém filmu do foťáku (koníček, který není až tak levný).
Doma nám odešly police v lednici, máme uražené jedno rameno lustru, potřebujeme zkultivovat předsíň. Manžel by potřeboval nový zimník a boty.
Ovšem odkráčel počítač (dcera ho potřebuje do školy, já k práci), potom dceři dietní váha (váží se na ní potraviny, léky, musí se vážit alespoň na desetiny gramu) a mne opustily zimní boty (bosa chodit nebudu). No tak jsme prémie zcela vycukali. A to manžel se děsí, že bude muset platit u zubaře. Člověk si musí vybrat priority a někdy to prostě krásné oblečení není.

 
Brunhilde  03.12.15 09:41

To mi povídejte, zrovna nám uhnil dřez :-)

 
DRW
1231 příspěvků 03.12.15 09:09

Nevim, ze by v nekterem severomoravskem meste ci mestecku byla takova bida. Nedelejte ze severni Moravy dupu sveta. To by jste mne jako rodilou Ostravacku, bydlici dnes na samote u lesa docela dost nastvala. Mam s bidou 155 cm a nestandartni postavu, presto se na vyber obleceni nevymlouvam. Ano muzu si dovolit koupit nebo usit veci z kvalitnich materialu. Ale taky vim, ze kousek za hranicemi v Polsku se daji koupit za velmi maly peniz luxusni kousky. Jen je treba vyrazit v dobe vyprodeju a ne na trznici. Ale i v obchodech je skoro stejny vyber jako v Praze. Proflaknute znacky najdete vsude. Rozdil je v drazsich obchodech, ale tam by jste stejne nejspis nesla.

Znate nouze naucila Dalibora housti. Mnohe zeny nouze ci nedostatek v obchodech naucila skvele sit ci plest. V dobe, kdy byly dcery mladsi jsem sila furt. Takze, kdo chce kona (v tomto pripade investuje cas a sije, plete nebo vyrazi kousek dal za vyprodejem) nebo si stezuje.

 
Brunhilde  03.12.15 09:39

„dupa světa“! :-)
Supr termín.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 03.12.15 01:33

Ono je třeba uvědomit si, že i kdyby její matka byla celá oděná v Chanelu, neznamená to, že holčička tak bude oděná taky. V tomto věku nemůžete od dítěte přece očekávat, že se bude v odívání chovat po vzoru matky. Vliv matky se projeví až později, když se slečna vyblbne v pubertě. To máte jako s výchovou, všechno se prostě neprojeví hned. Puberta bývá divoká a až po ní se dozvíte, koho jste to vlastně vychovali. Děti nemám, ale kdybych měla, trvala bych pouze na tom, aby dítě dodržovalo hygienické návyky a nosilo šaty čisté, dostatečně zahalující a neobnošené. Ale to jakou chce barvu a jestli do ní chce být oblečené celé, to by mi bylo srdečně jedno. Však by se jednou ukázalo, zda jsem byla vkusným vzorem či ne… Takže tady bych změnila u holčičky jen jedno. Ať si má vlasy dlouhé třeba na zem, touží-li po tom, ale ať si je pravidelně myje. Když jsem chodila na základní školu, měla jsem kamarádku, u které byl doma zaveden systém „hlava se myje jednou za 14 dní“. Týden kamarádka chodívala s vlasy tak mastnými, že se rozdělovaly do pramenů. Od té doby jsem na tohle háklivá.

Matka má vlasy hrozné, to bez pochyby. Tohle by potřebovalo přestat s peroxidem a pořádně ostříhat. Doufám, že z tohohle si holčička brát příklad nebude, až vyroste.

Co se týče růžové ve vlasech, přijde mi, že malá asi dostala takové ty barvící křídy a mamka jí dovolila, aby je použila i na ni. Paní to má na vlasech tak podivně umístěné, že to snad nemůže být ničím jiným… Prostě vyhověla dcerce, to už tak rodiče dělají, když vlastně o nic moc nejde.

 
Chamonix
650 příspěvků 03.12.15 07:27

@Anka F.
Nevím, co myslíte „hraběcími radami“. Peněz opravdu nemám nadbytek. Nakupuji hodně ve výprodejích, nevyhýbám se ani sekáčům a občas ani Vietnamcům.

 
Chamonix
650 příspěvků 03.12.15 07:36

Vy, které máte děti ve věku té holčičky, je necháte si oblékat úplně, co chtějí? Neříkejte, že je aspoň TROCHU neusměrníte :-) Obracím se na ty, které opravdu mají zkušenost s dětmi. Nic ve zlém, ale „kdybych měla..“ a „až budu mít…“ (děti, holčičku apod.) je bohapusté teoretizování. Přece nenechám dítě nahastrošit na sebe úplně cokoli. I syna jsem se snažila LEHCE ovlivňovat a šlo to bez problémů.
Prostě jestli matce není shůry dáno nebo se ani nesnaží (doufám, že diskuze nebude pokračovat na téma „matka se snaží, ale…“), tak dítě vypadá takhle. A není to přece kritika dítěte, jak se tady mnozí rozohňují, ale matky.
Ale ať si klidně chodí každý, jak chce, ale tady jsme prostě na PEKLE :-)

 
VandaRybna
3248 příspěvků 03.12.15 08:01

Samozřejmě, že nenechám! Když je venku pod nulou, řeknu dceři, ať si vezme ještě rukavice.

 
VandaRybna
3248 příspěvků 03.12.15 07:30

Je naprosto otřesné, jak dnešní generace školní mládeže trvá na vyzkoušení všech možných propriet k úpravám svého vzhledu, to za našich mladých let nebývalo!

 
Brunhilde  03.12.15 07:38

Přiznám se, že mne osobně děti z módního hlediska nezajímají. Ať už se oblečou jakkoli, dokud nechodí nahé a špinavé, je mi to jedno.
Ale dospělí lidé mají na sebe dbát.
Mamka to nevychytala, to není v penězích, ve stavu (vdaná/samoži­vitelka), to je prostě rezignace na sebe samu.
V minulém dílu dokušou Zlatá mládež ukazovali romské ženy z Chánova. Nelze ty holky podezírat, že se topí v penězích, ale bylo na nich vidět, že vědí, co jim sedne a jak o sebe pečovat. Vkus měly poněkud výstřední, ale vypadaly dobře!

 
VandaRybna
3248 příspěvků 03.12.15 08:03

Jak které, ale holčiny, které s našimi výtečníky žily v bytě překvapivě nesplňovaly škatulku romky z chánova. Byly hezké a dokázaly se jasně a klidně vyjadřovat.

 
Brunhilde  03.12.15 08:29

No dost možná je problém v těch škatulkách, že.

 
Brunhilde  03.12.15 09:44

Prima, teď se začneme vzájemně mlátit po hlavách svými nuznými životy.
Miluju tyhle přestřelky, kdo je na tom hůř, sebelítost z toho stříká na všechny strany spolu s adrenalinem.

 
ming_xing
1101 příspěvků 03.12.15 09:53

@Lucienka_M myslim, ze vetsina z nas nejake to obdobi nedostatku zazila (ja si treba zrovna dvakrat nepiskala na zacatku studii, kdy jsem byla rada, ze mi krom bydleni a jidla zbylo na skripta). ale nedostatek financi prece neznamena, ze si clovek musi kupovat naprosto typove nevhodne a nepadnouci obleceni. samozrejme, kdyz mam omezeny rozpocet, sahnu po levnejsich vecech, nakupuju mene casto, ale neni duvod se nahastrosit do cehosi pytloviteho, co vypada, ze jsem se oblekala po tme a sahla po prvni veci, co mi prisla pod ruku. ja v tomto vidim spis nezajem o svuj vzhled jako takovy, rezignaci.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 03.12.15 10:44
Staré věci

@ming Xing
Jenže třeba osobně mluvím o době, kdy jsme si opravdu nemohli dopřát ani oblečení ze sekáče nebo z výprodeje.
Pokud jsme měli v té době něco nového, tak to byly boty, na těch jsme zase tolik nešetřili. Dítě potřebuje správné boty, kožené, já vzhledem k otokům nohou kvůli křečovým žilám taky a manželovi jsem prostě nekvalitní boty zakázala :-)
Takže v podstatě kvůli této prioritě už na oblečení moc nezbývalo.
Z doby, kdy jsem pracovala jsem měla několik pěkných, nadčasových kousků. Nevím, jak se to stalo, ale asi stresem v nemocnicích a nočním podáváním léků dceři se mi podařilo nabrat 10 kg (stravovací návyky jsem nijak neměnila), která nejdou dosud dolů, takže mi poněkud tyto věci byly najednou na nic. Navíc celá ta věc se stala přes léto, to jsem nosila šaty a přírůstek váhy nebyl tak patrný.
Takže jsem byla potom na podzim a v zimě ráda, když jsem něco dostala. Některé věci byly docela pěkné, ale úplně mi neseděly, člověk ale byl rád třeba za teplý svetr nebo slušnou halenku, u které vám neodletoval horní knoflíček.

 
AndreaRaur
8 příspěvků 03.12.15 10:18

Podle mě je s přimhouřením obou očí dcerka zatím celkem OK vzhledem k jejímu věku. Ale bože chraň, aby dospěla do stylu své matky :)

 
Anka F.
204 příspěvků 03.12.15 10:33

Oblékání a móda je vždycky o penězích. Bylo to tak odjakživa a je to tak samozřejmě i dnes, ojedinělý nákup ve slevě či sekáči to nezmění.

Admin touhle fotkou přestřelil. Je to trochu slepičí rychlovka.

 
DRW
1231 příspěvků 03.12.15 11:01

Obleceni neni jen o penezich, bohuzel to lide nechteji moc casto slyset. Mnohdy je to o tom, jak prekonat nepohodli, napr. tim, ze se nebudu flakat po diskuzich na netu, mastit hry, kourit etc. a zacnu pro to neco i delat, tj. naucit se sit, plest apod.
A pak hned to nejdulezitejsi dokupovat do satniku, takove veci, ktere neodejdou do vecnych lovist po prvnim vyprani nebo se tam nehodi. Naucit se planovat, nejen financovani jidla, elektriny, vody a tepla, ale i obleceni. Premyslet o nem z dlouhodobeho hlediska. Mnohdy zeny ci muzi s omezenym poctem svrsku vypadaji mnohem lepe nez ti, kteri lateri, ze kvalitu si nemuzou dovolit a v almare maji kvantum hadru.

 
Anka F.
204 příspěvků 03.12.15 15:45

@DRW
S dlouhodobým plánováním mám problém - neumím to. Podobným přístupem jsem se řídila, když jsem si po prvním dítěti šla koupit svůj první zimní kabát (do té doby jsem nosila kabáty po mamince…), byl z OP Prostějov, ve slevě stál astronomických 6 tisíc (před rokem 2000 to bylo dost peněz) a myslela jsem si, že bude teplý a vydrží. Teplý nebyl a za rok se začal žmolkovat.

Paní prodavačka mi v obchodě navíc „dobře“ poradila, takže když jsem váhala mezi velikostí, jednoznačně zavelela: radši větší. Já jsem si bohužel neuvědomila, že kojit budu jen omezenou dobu a plínku přes prsa taky někdy sundám.

Před cca 7-8lety jsem si pořídila hezký a relativně teplý kabát. Taky za bratru 5 a půl tisíc. Ale chodím do práce, slušný kabát přece potřebuju, že. Bohužel taška od notebooku udělala svoje a kabát je místy ošoupaný.

Kdybych nebyla taková zmrzlina, hledala bych určitě levnější, možná i v Tescu. Ale já potřebuju kabát na ZIMU, který bude mít v sobě podíl vlny, ne jenom polyester. No a kabáty z vlněných látek s vyšší gramáží jsou drahé.

Někomu se 5 a půl tisíc za kabát bude zdát v pohodě, pro někoho to je astronomická suma. Já jsem něco mezi. Je to pro mě vysoká částka a vím, že když špatně nakoupím je to na hodně roků dopředu. A po svých osobních zkušenostech už pochybuju, že pokud máte omezený příjem, vyplatí se kupovat takhle drahé oblečení a čekám jen na slevy.

DRW - opravdu uvítám, když poradíte konkrétní polský obchod.

Lucienka_M - klobouk dolů.

 
DRW
1231 příspěvků 03.12.15 17:24

Nema to smysl vysvetlovat :( Radeji kupte dceram sici stroj, par metru levnych latek, vlnu, jehlice a zaplatte kurz siti. Bude to pro ne vyborna investice do budoucna, budou umet neco, co jim prinese moznost se lepe a kvalitneji oblekat.

Příspěvek upraven 03.12.15 v 17:31

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 04.12.15 16:02

Aha, takže mít růžovou barvu na hlavě je úspornější, než ji tam nemít? Móda je hlavně o vkusu a ten má spousta lidí špatný. A jelikož se vnímání estetiky tříbí v kontaktu s ní, tak se spousta lidí ani nemá kde naučit. Začarovaný kruh.

Hezkou myšlenku jsem četla v rozhovoru s designérem Janem Čapkem, podivoval se nad tím, jaký je v českém školství kladen důraz na literaturu a jak by takový předmět „vizuální kultury“ vkusu národa pomohl.

 
janulik03
3400 příspěvků 03.12.15 11:39

@Brunhilde jak odhnil drez? Mne sused minulý týždeň hlásil, že mu uhnil palec na nohe. Ale to bude asi skor dobrou slivovicou, a jej následkami dlhoročnými, nie nedostatkom penez.

 
Brunhilde  03.12.15 12:05

Zdejší crew by zřejmě konstatoval, že jsem mizerná hospodyňka a nejspíš je to i pravda.
Prostě uhnil, jsem si toho protékání nevšimla nějak, no. A pak se tak trochu propadnul.

Příspěvek upraven 03.12.15 v 12:06

 
Lucienka_M
216 příspěvků 03.12.15 14:45
Dřez

To si budete muset měnit pracovní desku?
Před Vánoci v kuchyni za plného provozu velice nemilé.

 
katango
1356 příspěvků 03.12.15 11:56

@VandaRybna Já mám ze sekáče (internetového) kabát Max Mara velbloudí barvy, stál kolem tří stovek i s poštovným. Baloňák Burberry dtto. Černý baloňák Versace dtto, ale ten je pánský. Nicméně to mi nevadí.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 03.12.15 14:06

Teď se mi oči zvětšily na dvojnásobnou velikost. Prozradíte, o jaký jde internetový obchod?

 
Lucienka_M
216 příspěvků 03.12.15 15:48
internetový sekáč

To chceme vědět všechny :-)

 
andiedvorakova
331 příspěvků 03.12.15 14:01

Už jsme zase u těch financí. Nechci nikoho naštvat, nekloním se tak úplně na ničí stranu, protože mi přijde, že je to případ od případu. Jen bych ráda popíchla aspoň některé, aby se zamysleli nad tím, jestli finanční nedostatek občas není způsoben spíš prioritami, než malými platy. Nedávno jsem potkala v jednom supermarketu takovou průměrnou českou rodinku. Všichni v obnošeném outdoorovém oblečení, maminka s odrostem 10 cm a mastnými vlasy… Kupovali cigarety za pět set korun. Kdyby si paní v srpnu, září a říjnu dala stranou těch pět set (jsem milosrdná a předpokládám, že to byla zásoba na měsíc a ne třeba na týden), tak si v listopadu mohla koupit kožené kozačky na zimu. Třeba na eobuv je za tu cenu v pohodě seženete. A to vůbec člověk nemůže vědět, kolik dalších peněz takhle tihle od pohledu chudí lidé vyhodí z okna za něco, z čeho je nulový užitek. Většina z nás zkrátka není tak bohatá, aby si mohla dovolit úplně vše, co chce. Koupí-li si někdo raději cigarety než kvalitní zimní obuv, je to jeho volba. Nejde ale předpokládat, že každý, kdo vypadá jako šupák, je šupákem, protože nemá jinou volbu. Možná je prostě pro něj důležitější kouřit, chodit každý den na pivo nebo sníst denně tři tisíce prázdných kalorií. Každý si může měsíc zapisovat kolik za co utrácí a pak vyhodnotit, jestli by nešlo něco změnit. Pokud nejde, pak to tak je a nedá se nic dělat. Takoví lidé také jsou - dělají to nejlepší, co v dané situaci mohou a vycházejí jen tak tak. Proti takovým by nikdo neměl říct ani slovíčko. Když se ale občas mrknete v hypermarketech lidem do košíků, musíte uznat, že na hromadnou finanční krizi to zrovna nevypadá.

Soudit tedy z fotky, že se paní ocitá ve špatné finanční situaci, je nesmysl. Nemůžete vědět, jestli její manžel každý týden nekupuje basu piv a denně nevykouří krabičku cigaret. Stejně tak přece nemůžete soudit její povahu podle toho, co má na sobě. Svět není černobílý. Neplatí, že zanedbaní lidé v nepadnoucím oblečení mají skvělou povahu a jsou skvělými rodiči a ti, co o sebe dbají, mají povahu hroznou a starají se víc o sebe než o vlastní dítě. Kolikrát to bývá přesně naopak. Tím, že si oblečete lodičky, se z vás špatná matka nestane. Tečka.

A teď mě sežerte.

 
Brunhilde  03.12.15 14:12

Negatif, jsem zrovna po jídle.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 03.12.15 14:36
Preference, priority

Úplně s vámi souhlasím.
Je to o prioritách, několikrát jsem to i v příspěvcích zmiňovala.
S námi bydlel v době největší finanční krize kocour, byl chabrus na žaludek, takže jsme pravidelně chodili na veterinu, než se zjistilo, že má zánět žaludku a ne neprůchodná střeva. Takže asi 3× náběr kočky, rentgen, léky, ošetření, speciální dietní žrádlo - tato legrace nás stála během 5 měsíců kolem 5 000,–. To, co se zvládlo našetřit šlo na kocoura. Přeci jsme se nemohli dívat, jak se trápí, byl to člen rodiny.
Proto teď nemám zvíře, mám strach, že by mohlo být zase být nemocné (a určitě by bylo, všechna zvířátka občas marodí). Po kocourovi si dcera pořídila potkana, ten si uhnal zápal plic, léčení nás stálo kolem 2 000,– :-), další dva potkani byli naštěstí docela zdraví, jenom jeden měl nějaké roztoče, takže na veterině na to něco dostali).
A zapisovat výdaje není od věci - v jedné situaci jsme se ocitli s příjmem asi 24 000 na celou rodinu, přičemž asi 12 000 šlo jen na nájem a energie.
Dcera v měla v té době velmi tvrdou dietu, 1 kg mouky vyšlo asi na 140 Kč, těstoviny (250 g) asi na 40 Kč, chleba 250g také kolem 40 Kč.
Zapisovali jsme si všechny výdaje, hledali levnější alternativy, zvládli jsem si i naspořit na 14 denní pobyt na českých horách.

Příspěvek upraven 03.12.15 v 15:37

 
stricc  03.12.15 14:32

@andiedvorakova se závěrečným odstavcem souhlasím, to je jasné a platí to všemi směry. Oblečení nedělá člověka, ale vyrábí stereotyp, to už tak je.
Ale vždycky jdu do vývrtky, když si tady přečtu něco o těch prioritách ve smyslu „někdo to prokouří a někdo (=ten inteligentní) nelení a vrazí ty prachy do hadrů“. Taky ty prachy můžou vrážet do nákupu porcelánových sošek. Zajímavé je, že když se někdo pozastaví nad drahou kabelkou, okamžitě se spustí řev, že jsou to přece její peníze, může si s nimi dělat, co chce, ale když někdo utrácí za jiná potěšení či neřesti, tak je to hned příklad katastrofální neschopnosti zvládat vlastní život.
Ta paní vypadá jako někdo, kdo shledá, že oblečení je čisté, zakrývá, co má zakrývat, barvy se vzájemně nemlátí, nebude to nepohodlné a odpovídá to ročnímu období a příležitosti, což jí stačí, tak jde. Srovnávat ji s někým v polorozpadlých teplákách není fér. Zkrátka ji móda nebaví. Nebo, jak poznamenal někdo výše, nemá pro to buňky a takhle jí to připadá OK. Jenže ta paní povinnost slušného oděvu na veřejnosti dodržela a nic dalšího už povinnost není. A v žádném případě není povinnost odpírat si, co by sama chtěla, jen aby vyhověla nárokům jakýchsi pekelnic.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 03.12.15 14:38
Moc hezké

Moc hezky jste to napsala.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 03.12.15 21:42

V tom já s vámi souhlasím. Já přece netvrdím, že by všichni měli investovat do oblečení a drahých kabelek. Ani to, že ti, kteří peníze prokouří, jsou pitomci a kdo koupí boty je chytrý. I když v situaci, kdy vám mrznou nohy v polorozpadlých converskách a vy si stejně pořád raději koupíte cigarety, by se dalo polemizovat o tom, zda není rozumnější si na chvíli odepřít cigarety a koupit boty. Nehledě na dopad na zdraví. Ale to už je každého volba, jak moc se o vlastní zdraví bude starat.

Mě osobně spíš točí názor, že kdo nevypadá jako z žurnálu, vypadá tak, protože nemá peníze. Jako kdyby se všichni chtěli oblékat jako Dita von Teese, ale neměli na to finance. Snažila jsem se říct, že hodně lidí tak vypadá z vlastní volby, a že kdyby jim na jejich vzhledu záleželo, potom si kvůli tomu odpustí něco, na čem jim záleží méně. Nemínila jsem vůbec říct, že je něco špatného na tom ignorovat módu. Dokonce jsem ani neřekla nic ošklivého na adresu paní na obrázku. Moderně oděná není, ale slušně ano. Osobně mi to stačí. Já navrhovala pouze udržovat vlasy malé slečny nemastné a ostřihání maminky. Toť skutečně vše. :)

Příspěvek upraven 03.12.15 v 21:43

 
stricc  03.12.15 22:57

Teď souhlasím bez výhrad.

 
GorgonaM
696 příspěvků 03.12.15 15:07

Asi jsem nějaká posunutá, vidím akorát holku, co má (nejspíš) fajn vztah se svou mámou.

Jinak moje děti si bez ohledu na pohlaví vydrží dost dlouho ladit moje náušnice k nachystaným hromádkám oblečení, tak nevím, jestli na ně taky nemám nějaký neblahý vliv :lol:.

Příspěvek upraven 03.12.15 v 15:11

 
Anka F.
204 příspěvků 03.12.15 15:08

@ andiedvorakova
Ano, svět není černobílý.

Víte co, já s Vámi i s ostatními, že vkusné a přiměřené oblečení není JEN o penězích, v zásadě suhlasím. Ale má to pár háčků.

Zásadní předpoklad je, že to musíte umět, aby to vypadalo dobře, nebo aspoň použitelně, což není každému dáno.

Jinak vypadá, když se v sekáči obléká štíhlá studentka ve 20-25ti letech, jinak když ze stejného zdroje nakupuje žena středního nebo zralého věku, s průměrnou nebo podprůměrnou postavou.

Je rozdíl, jestli v sekáči MŮŽETE nakupovat, protože Vás to baví, vidíte přidanou hodnotu v ekologickém chování nebo vyjímečném retro kousku a máte to S ČÍM „normálním“ dokombinovat, nebo v tom sekáči MUSÍTE nakupovat a kombinujete pouze s obnošenými věcmi z domu nebo ze sekáče. Tohle už je vyšší dívčí.

Sekáče jsou nárazovka na kterou se nedá spoléhat a potřebujete spoustu času nebo vyjímečný zdroj - Katango, podělte se, prosím!

Šití není levná alternativa k nákupu oblečení (látky jsou v normální obchodě docela drahé). Nehledě na to, že dobře šít, tak aby to vypadalo profesionálně a použitelně je docela náročné. (Nemyslím tričko na doma, ale třeba tvarované šaty, saka, kabáty).

Priority - správná poznámka. Konkrétně naše rodina - nekouříme, nepijeme, jíme dost ovoce a zeleniny, občas rozmařile nakupujeme nějaké semínka ve zdravé výživě. V listopadu jsme oběma teenegerkám museli pořídit brýle (v souhrnu necelých 5 a půl tisíc), které dostaly přednost před ostatním.

A teď mi řekněte, jestli by Vám nebylo líto, že musíte dospívající dceři koupit obnošený kabát ze sekáče, protože ji docela sedí a na jiný navíc nemáte peníze. Pokud si teda nechcete půjčovat nebo jít žebrat k prarodičům.

Ale dost, podstatu téhle rychlovky nejlíp vyjádřila Stricc - za žádných okolností holčičce nedovolit obléknout oblíbenou barvu. Světový mír bude hned na dohled!

opraven překlep

Příspěvek upraven 03.12.15 v 15:15

 
andiedvorakova
331 příspěvků 03.12.15 21:53

A já s vámi také souhlasím. Jak jsem řekla už výše, nemínila jsem vůbec říct, že se všichni musíme oblékat moderně a slušivě a musíme nosit drahé věci.

Samozřejmě, že ve chvíli, kdy jsou tu nutné výdaje, které nelze přeskočit (tak jako jde přeskočit výdaje na pivo nebo cigarety a nic se nestane), jde to, co lze ještě nějakou dobu postrádat, stranou. Kdyby si někdo raději koupil třetí kožené kozačky, než brýle pro dceru, vyletím jako čertík z krabičky taky.

Já jsem možná ten typ, co si raději koupí ty boty, než cigarety, ale nevyžaduju po cizích, aby to měli stejně. Jen mě irituje, když někdo vyhodí měsíčně několik tisíc do alkoholu, cigaret atd. a pak nadává, že je hrozně chudý a jak je svět nespravedlivý. Stejně tak by mě to ale štvalo u někoho, kdo za to nakoupil tunu makeupu nebo hadrů.

Mimochodem, semínka já můžu taky :)

 
Ascari
315 příspěvků 04.12.15 18:52

Souhlas. Člověk, který má na alkohol a cigarety, by v životě neměl vypustit z pusy nic o finančních těžkostech.

 
ming_xing
1101 příspěvků 03.12.15 15:14

@andiedvorakova mate uplne pravdu, uroven oblekani zavisi i na osobnich preferencich. to nejsou jen zminene kartony cigaret a basy piv.. spousta zen utrati nemale penize napr. za manikuru. jsou sice vymodene do prisernych hadru, ale hlavne jim pulmetrove drapy zari milionem trpytek a barvicek..

 
SweetPotato  03.12.15 16:57

@stricc
Tak jsem se tu psala s odpovědí pro andiedvorakova, ale zjistila jsem, že jste to napsala dříve a mnohem lépe. Kde to můžu podepsat?

 
Strašidlák
56 příspěvků 03.12.15 17:19

Celkově to není výkřik módy, ale oblečení čisté, nezmuchlané a i ty boty má paní vyčištěné, což dost lidí zanedbává. Když si vzpomenu co jsem na sebe byla schopná jako dítě natáhnout, tak je holčička ještě oblečená celkem v pohodě. Vlasy jsou kapitola sama pro sebe, ale spíš bych postavila na pranýř tu kadeřnici, někdo to stříhat a voživit musel.
Peklo samo začíná být peklem.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 03.12.15 21:55

Voživila nejspíš dcerka. A řekla bych, že tohle odbarvení přímo křičí peroxidovou barvou z drogerky…

 
Anka F.
204 příspěvků 03.12.15 17:50

@ DRW
Nemyslím si, že taška Crumpler je úplně nekvalitní…

Pořídit si excelovskou tabulku na oblečení, do které budu psát cenu, stav zachování, délku nošení a pak to vyhodnocovat v barevných grafech - to je nápad! To tu ještě nebylo :-)

 
Anka F.
204 příspěvků 03.12.15 17:52

@ DRW
Reagovala jsem na příspěvek, který mezitím zmizel nebo mám problémy s načítáním stránky?

Příspěvek upraven 03.12.15 v 17:59

 
Chérie1
19 příspěvků 03.12.15 18:55

Súhlasím s tým, že odev detí by sa nemal kritizovať, pokiaľ nejde o oblečenie na slávnostnú príležitosť (divadlo, svadba, atď.)…

ale nerozumiem jednej veci: prečo pri každom článku, v ktorom autor skritizuje dané oblečenie, začnú siahodlhé diskusie o charaktere, rodinnej a peňažnej situácii odfoteného človeka s cieľom ospravedlniť voľbu daného outfitu?
oblečenie pani na obrázku nie je žiadne módne nebo, pravdepodobne sa ani o módu a vkus nezaujíma. mňa osobne jej oblečenie ničím neuráža, vyzerá byť čisté a veľkostne sedí, ale z objektívneho hľadiska sa skrátka nedá popísať ako pekné.
takže prečo by na Pekle malo byť zakázané povedať, že použitie danej kombinácie/stri­hu/farieb je škaredé alebo nevkusné?

v poslednej dobe si všímam, že po akejkoľvek kritike sa v komentároch strhne vlna protestujúcich ľudí, ktorí začnú vymýšľať príbehy o tom, že človek na fotke určite nemá peniaze, má ťažký život, a teraz tu tvrdíte, že pani je rozvedená a určite si tak skoro niekoho nenájde… tí, čo o píšu, by sa nad sebou mali zamyslieť.

 
Anka F.
204 příspěvků 03.12.15 20:47

@ cocoloco
asi jste nereagovala na mě, ale odpovím vám, proč spoustu lidí vytáčí tahle pekelná rychlovka - asi proto, že na paní není nic extra pekelného a s její kritikou se jaksi kritizuje i dítě.

Je přece rozdíl, mezi kritikou toho, kdo suveréně vystavuje na odiv na rozteklém těle svoje zaprané spodní prádlo, má špinavé boty a dlouhé barevné nehty a kritikou téhle paní.

Kritizovat normálně, byť ne úplně šik oblečnou paní, že nemá moderní kozačky se mi nelíbí.

 
cocoloco
188 příspěvků 07.12.15 13:05

Tady jsme na pekle. A prave sem patri i kritika neceho tak neestetickeho, jako jsounnapr. kozacky do spicky.

 
Anka F.
204 příspěvků 03.12.15 20:51

@ DRW škoda, že jste smazala svůj příspěvek ze 17:24 :-(

 
magnifica
12 příspěvků 03.12.15 23:14

Omlouvám se vsem, ktere pohoršilo uveřejnění fotografie mladého děvčete, tato dvojice se mi libila a take me hnedka napadlo přísloví viz nadpis. Jak vest dite od útlého veku k módě ma byt samozrejme ironie… Kazdopadne se omlouvam vsem, ktere to urazilo a maji pocit, ze fotka zde nepatří, bylo to Foceno v Ostrave dopoledne v sobotu.

 
Ascari
315 příspěvků 04.12.15 18:55

Já to z „etického“ pohledu za problém nepovažuji. Obličeje vidět nejsou.

 
Brunhilde  04.12.15 10:07

Prima, vyhlašuju anketu: komu se zdá styl paní následování hodný, nechť lupne zelený věšák, komu ne, ať se vyjádří červeně.
Bude-li významná převaha zelených, měla by paní vědět, že je novou módní ikonou a gratulace posíláme do Ostravy, líhně nového módního stylu?

Příspěvek upraven 04.12.15 v 10:08

 
stricc  04.12.15 10:31

@Brunhilde Dala bych to jinak: Kdo si myslí, že paní chce v klidu a bez obtěžování nakupovat x kdo si myslí, že bez lépe střižené sukně, vlasů a bot jí nic neprodají :-)

 
Ascari
315 příspěvků 04.12.15 18:24

Tak jo, jestli do té záplavy příspěvků „kdysi chudých, co to zvládly“, může s pár poznámkami muž…

Jak pozoruji kolem sebe (ulice, MHD…), tyhle sklony k „voživování“ a experimentování s barvami ve vyšším věku mají, ehm, „prostší typy“, a tím myslím spíš intelektuálně. Jenže to chudák holčička neví, pokud to byl její nápad. Ona evidentně někde viděla už tak odbarvenou blondýnu s růžovou ve vlasech a řekla „mami, to chci“. A protože matka si řekla, že splnění tohoto přání nevyžaduje moc energie a financí, no tak malé nabarvila vlasy. A pak ona matce… Horší by bylo, pokud by to bylo obráceně, tj. experiment matky. Pak platí první věta tohoto odstavce o prostších typech. Jenže i ty si dělají děti.

Podle mě v poslední době sílí trend u dětí zvaný „malí dospělí“. Hlavně u holčiček. A nejde jen o elegantní módu. Mně je 38 a nepamatuji si, že by „za nás“ byly miniaturní péřovečky nebo prostě jiné „zmenšeniny“ typicky dospěláckého oblečení. Windstoperky, šusťákovky na kolo, atd. Musím říct, že se mi to docela hodně líbí. Jenže právě ta přeplácanost růžovou je pravý opak. A přijde mi, že hlavně u holek „zlatá střední cesta“ pro ty, co se neumí zamyslet, moc není. Kluci to mají jednodušší.

Pokud jde o matku: oblečení žádná hrůza, ty vlasy jsou strašný. I kdyby dcera dupala nožičkama a mlátila pěstičkama, rozhodně bych jako otec (být u toho) nedovolil „maminko, já ti chci nabarvit vlasy“. A u oblečení jsem v podobných případech zastáncem přístupu „v jednoduchosti je krása“. Ano, takového toho obyč stylu, který se tady na MP často kritizuje - typ slimky a bundička - což je styl, který nevyžaduje žádné šílené investice a který by měly v pohodě zvládnout všechny výše píšící pekelnice, které argumentují stylem „buď oblečení, nebo jídlo pro dítě“.

Edit: A tím hraním na módu u holčiček bych moc neargumentoval. Představte si, že by vám řekla „maminko, já chci tatínkovi oholit strojkem hlavu, jako to mají ti pánové na ulicích“. Už vás vidím, jak jdete pro manžela a strojek. Stačí říct růžové ve vlasech „ne“.

Příspěvek upraven 04.12.15 v 18:29

 
theline
16 příspěvků 04.12.15 18:28

Tak ja se bez muceni priznam, ze se mi sice modni kreace na zminenem fotu nijak zvlast nelibi, ALE…

ac sama se o modu docela dost zajimam a dle svych financnich moznosti svuj satnik doplnuji a obmenuji, jsou dny, kdy to proste nedam a je mi tak nejak jedno, co mam zrovna na sobe. Mozna ten den mam pracovni volno a mou jedinou spolecenskou udalosti je vyzvednout deti ze skoly a dopravit syna na fotbal. A tak si treba ani neumyju vlasy, protoze to prece jeste jeden den vydrzim, i kdyz uz asi nevypadaji jako z televizni reklamy. O absenci make-upu snad ani nema cenu psat. K tomu nevliknu svuj cerny burtovy kabat (peklickovy) a obuju antisexy, zato superpohodlne polobotky, protoze, zatimco syn hraje fotbal, jdu na petikilometrovou prochazku. A treba se pak jeste po ceste domu zastavime nakoupit. No a nestesti v podobe pekelneho fota muze na svete…
Dale se vetsinou zdraham posuzovat matky podle obleceni jejich dcer. Moje 11leta (172 cm) dcera naprosto odmita elegantni, divci odevy. Nejlepsi jsou vytahana trika s potiskem, stare, jednobarevne kratasy, teplaky, mikiny, tenisky. Preferuje modrou, nesnasi ruzovu a cervenou. Saty a sukne odmita, prece nebude vypadat jako nacancana holka. Oblekne je jen v pripade absolutni nutnosti. Kdyz ji chci trochu vyparadit, musim na to jit „od lesa“ (Zrovna jsem ji koupila saty v namornicke modre, posete zlatymi hvezdickami. Ty se ji nastesti libi.) Navic ma jemne, mirne vlnite vlasy, takze, kdyz zafouka vitr, vypada jako neucesana.
A potom babo rad…

 
theline
16 příspěvků 04.12.15 22:28

Jeste poznamka, kterou prosim berte s jistou nadsazkou:

Ne vzdy lze podle obleceni odhadnout financni situaci daneho jedince. Napriklad:

https://www.ssense.com/…ater/1317663

http://www.ysl.com/…96134rd.html#…

Doufam, ze se nevyprodaji drive, nez si na tu krasu nesmirnou stihnu nasetrit :)

 
katango
1356 příspěvků 06.12.15 12:53

@andiedvorakova Baloňák Versace - http://www.megasecondhand.cz/, Burberry http://www.second-hand.cz/, kabát Max Mara http://www.second-hand.cz/ (tady si nejsem 100% jistá). Momentálně jsem v očekávání svetru Roberto Cavalli, ten je přes tisícovku, z http://www.sekactym.cz/.

Ovšem musí se tam chodit furt, ne že to mají pokaždý, když tam přijdu.

 
katango
1356 příspěvků 06.12.15 13:01

Dodávám ještě http://www.mujoutfit.cz/, http://www.stramanda.cz/, http://danika.mimishop.cz, http://www.moda-lucia.com/.

 
Anka F.
204 příspěvků 07.12.15 00:48

@katango

Díky!

 
Nanynka_02
447 příspěvků 07.12.15 23:13

Mně teda jako největší peklo přijdou maminčiny peroxidové vlasy. Oblečení je v mezích české normy a růžové vlasy jsou evidentně krátkodobá záležitost, nějaký smývatelný halloweenský sprej.

 
aailyyn
807 příspěvků 09.12.15 17:54

Růžová není zlo. Růžová ve věku děvčátka je normálka. Proč mají obě divně růžový vlasy, no, tak dovedla bych si představit, že holčička je z růžový hlavy nadšená (nepodnikaly jste v tomhle věku pokusy s barevným krepákem?) a prostě chtěla, ať si mamka udělá vlasy taky.

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

DIY: Jak vyrobit kožený náramek

Ada napsala zhruba před rokem povedený článek Hobby na víkend:... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit