Šití vs. nápad

15.06.11 | autor Ada

Posledně jsem psala, jaká je škoda, když někdo umí šít, ale nemá dobré nápady, nebo se inspiruje na špatných místech.

Pak je ovšem taky opačný případ, a sice švadleny, které mají dobré nápady, ale pokazí šití. Aby nedošlo k mýlce, domácí tvoření rozhodně podporuji a líbí se mi, když se ženy, zvlášť mladé holky, které by trh raději viděl jako poslušné konzumentky, pouštějí do vlastnoručního vylepšování šatníku. Tam chyby odpouštím. Jakmile to ale někdo jde prodat, v Pekle se rozeznějí sirény a čertomobil vyjíždí spotřebiteli na pomoc.

Za čítankový příklad děkuji čtenářce Helce, která o něm napsala do komentářů.

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/saty-retro-prouzky-1758818

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/saty-retro-prouzky-1758818

Nápad je skvělý: pěkná látka v jemných barvách, proužky, jednoduchý áčkový střih ve stylu šedesátých let, kytičková spona v ladícím odstínu. Ovšem to provedení nám malinko kulhá. Nesesazený vzor v bočním švu bije do očí a veškeré tvarování nahrazuje pásek. Pasové záševky (tvarování v pase) u tenké látky tolik potřeba nejsou, to opravdu zastane pásek, stahovací šňůrky, stuha apod., ale bez prsních to prostě NEJDE.  Jednoduchým záševkem z bočního švu by se ani nepoškodila celistvost vzoru. Aby se průramek neodchlipoval, musela modelka na fotce šaty na bocích stáhnout pod páskem dolů a udělat si tam sklad, takže to jakž takž vypadá, ovšem hýbat se v těch šatech bych moc nedoporučovala. Někomu zamáváte a vzápětí si budete muset šaty popotáhnout dolů a znovu založit.

Další šaty, stejný systém:

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/saty-sedesatky-v-lila-1700819

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/saty-v-bublinkach-kolekce-jarni-probuzeni-1700918

Hernajs, paní Cha(nko). Vždyť vy máte na to romantické retro oko, zákazníci nakupují, nespěte na vavřínech a prozkoumejte nové možnosti. A nečuřte se, když vás k tomu někdo vybídne (pozn. pro čtenáře: já nic, viz zmíněný komentář), holt na tom asi něco bude. Větší střihová pestrost vám ostatně může přivést další zákazníky.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou mnoha článků na Pekle.


Reklama

Líbil se vám článek?

Reklama

 Váš příspěvek
 
tlapkoun  15.06.11 14:17

a je to vážně škoda, protože paní má dobré nápady - povšimněte si u fialkových puntíkových šatů oboustranného pás­ku.

geniální.

stejně jako ty páskové spony, jsou skvělé.

bohužel nedotažené :-(

 
MP Vera
229 příspěvků 15.06.11 14:18

A vida, mne, neznalou šití a jeho pravidel napadlo, že u těch prvních šatů je to protilehlé sesazení schválně…
Jinak palec hore za to přátelské motivační pošťouchnutí na konci článku, teď jen aby se dotyčná chytla za nos.

 
aduš  15.06.11 14:18

Souhlasím, ty nesouhlasící pruhy na stranách vypadají hrozně a horní díl všech šatů pytlovitě. Ale ta poslední „bublinkatá“ látka je rozkošná. Kdyby byl lépe pořešen vršek, kde je jinak moc hezký střih, jen je to tak divně poskládané, hnedka bych je brala.

 
Lucil  15.06.11 14:24

Ty látky jsou moc pěkné a celkově mám tenhle typ a styl šatů ráda, kdyby to bylo lépe ušité, taky kupuju :)

 
tlapkoun  15.06.11 14:26

já bych ty první šaty taky brala hned :-) ale pytel mít prostě nemůžu, záševky potřebuju i na zástěře…

 
Evka  15.06.11 14:55

Vím, že tu poukazujete na provedení šatů, ale dovolím si upozornit i na modelčin postoj. Na všech fotkách je shrbená, výraz trpitelský. Prostě taková prezentace mi připadá taky nedotažená (a nemyslím tím, že by si měla na prezentaci zboží najímat smažené mrtvoly, stačí, kdyby se narovnala a nasadila milejší výraz).

 
Arabrab  15.06.11 14:55

Nadherne saty, ale s mou velikosti prsou bych se taky primlouvala za zasevky

 
Francois  15.06.11 14:58

to tetování na ruce ke stylu těch šatů vyloženě sedí :)
to je článků v poslední době, ani to nestíhám číst ! jen tak dál, kvalitní potrava je třeba pravidelně.

 
Dadina  15.06.11 15:11

Super! Taky se mi líbí cit pro barvy a takový čistý styl.Mmch už několikrát jsem o podobných šatkách uvažovala,ale pořád jsem se nemohla rozhoupat. Takových se dá teď na Fleru najít spousta a těžko říct,kdo koho tak trošku kopíruje.Ale třeba nápad se střihově jednoduchými šaty a oboustranným páskem-nebo nějak ozvláštněným- už jsem zaznamenala několikrát
TAdy pár příkladů: http://www.fler.cz/…tiku-1774998
http://www.fler.cz/…lden-1771094
http://www.fler.cz/…etro-1770083
http://www.fler.cz/…-3v1-1701278
http://www.fler.cz/…jsem-1674139
http://www.fler.cz/…likem-999926
 http://www.fler.cz/…-leta-908869

 
Jana  15.06.11 15:20

Rozhodně lepší mít chytré nápady a vkus a šít hůře, než umět šít, ale pouze nevkusné věci…každý totiž má šanci naučit se šít, ae vkusu se člověk nenaučí, to prostě v sobě má nebo nemá…
Zlepšit ušití těch šatů a budou z toho moc pěkné kousky :-)

 
zuzi  15.06.11 15:23

No tak Lusinda z fleru jednoznačně vede! wow, líbí se mi tyhle jednoduché věci. A šaty „kafe s mlíkem“ mě naprosto uchvátily-nádhera!!!

 
Alena Čechová  15.06.11 15:38

Za ty nenavazující pruhy bych normálně zavírala do šatlavy!! To je přeci absolutní základ, kdo udělá TOHLE ať o sobě ani ze srandy netvrdí, že je švadlena. Vždycky, když něco podobného spatřím, se mi spontánně otvírá kudla v kapse: na tu zhotovitelku i na tu natvrdlou zákaznici.

 
Veronika  15.06.11 15:50

To je přesně, co mě rozčiluje - neexistující střih (obzvlášť v horní části) - což projde tak u velikosti S. Jak je někdo M nebo L a má prsy větší než A, takovéhle šaty s něj akorát udělají neforemnou kouli. Tolikrát bych si už koupila hezké šaty z fleru, ale neexistující formování vrchní části šatů mě odradilo. Některé „švadlenky“ to řeší velice sofistikovaně - šijí pouze ve velikostech S a M…

 
opiFka  15.06.11 15:56

Mně se líbí ty první - tedy až na to šití samozřejmě - ta barevná pruhovaná kombinace je skvělá.

 
Zuza  15.06.11 16:00

po bližším ohledání prvních šatů je zřejmé, že prsní záševek tam je a ten taky způsobil, že se vzor rozjel. od toho jsou na většině střihů tzv. sesazovací značky. a modelka má taky prsa (nebo záševky) jinde, než by měly být.

 
baconeba  15.06.11 16:01

První šaty prsní záševek mají - je schován těsně pod tím šedým či jakým ccc a 2-3 cm pod průramkem viz první foto. Je ale asi krátký a mělký
Upřímně řečeno mi takto rozjetý vzor ve švu nevadí - podle mně to dokonce vypadá zajímavěji než kdyby navazoval a dělalo by to obruče. Osobně bych to ještě o malý kousek vychytala aby to sedělo opravdu přesně protiběžně.

 
Táňa  15.06.11 16:23

Ha, už jsem našla univerzální recept jak se zavděčit Peklu. Dámy, pokud se budete řídit těmito osmi body, bude vás hřát u srdíčka, že jste oblečené Podle Adina Vkusu™:

  1. retro vždy a všude
  2. sukně a šaty v délce po kolena. Ne delší, ne kratší.
  3. džíny jen pod pohrůžkou domácího násilí
  4. batoh ditto
  5. lodičky s decentním podpatkem. Ne úplně bez, ale ne zase moc vysoký - to byste byly za kurvy.
  6. kabelku zásadně koženou. Pozor ovšem na značku - kabelka s logy LV je totální faux pas. I kdyby byla pravá.
  7. bacha na podprdu
  8. když svatbu nebo ples, tak úzké splývavé šaty a v žádném případě korzet. Ten má totiž každej.

Toť vše. Lather, rinse, repeat. Invence se netrpí - proč taky, vždyť my máme přece VKUS, na rozdíl od těch mas, které si nosí, co chtějí.

 
Táňa  15.06.11 16:25

Jo, a ještě něco k článku - pruhované šaty celkem v pohodě, záševky docela chybí, ale nesesazený vzor na boku mě netrápí. Druhý a třetí model mi ovšem jak střihem, tak látkou značně připomíná takové ty polyesterové haleny, které nosila moje babička…

 
Estrella  15.06.11 16:35

Pěkný je ten komentář od Heleny u předchozího článku, kde píše, že autorka šatů její komentář, kde poradila smazala, aby ho nečetly ostatní čtenářky. Už chápu přemíru tleskačů u každého hnusu..

 
Konvalinka  15.06.11 16:50

Zmršeného střihu je fakt škoda, šaty tohoto typu můžu, použité látky mají moc hezký vzor. Dokonce za ně paní ani nechce nekřesťanské peníze. Taky se mi líbí, že modelka (155 cm) je přibližně stejně vysoká jako já a šaty jí sahají akorát nad kolena, to se dnes skoro nikde nedá sehnat, všechno se šije na vysoké ženy:(

 
Baba Jaga  15.06.11 16:51

Veroniko, i nositelky velikosti S a M potřebují záševky. To že jsou hubené nebo malé ještě neznamená, že nemají tvary, kterým chtějí dát vyniknout. Ani štíhlé ženě pytel nesluší, pokud nejde o splývavou látku.

Táňo, mnoho z nás by se pod tvůj výčet i podepsalo. Jen kdybys to nezaváděla ad absurdum. Nikdo tu přece nedogmatizuje tak, jak to podáváš ty.

 
tom  15.06.11 17:02

Nevím jak u šatů, ale třeba u košil bývají špatně sesazené rukávy i u značek, které se u nás běžně označují jako luxusní…

 
DIVA  15.06.11 17:14

to Tlapkoun: :-) oboustranné pásky začala dělat Kirsten na Fleru. Od té doby už to dělá kde kdo. Jakmile někdo přijde s nápadem, každý bez inspirace to zkopčí, třikrát protočí a má s tím daleko větší úspěch. Proto někteří návrháři už dávají nápadité věci jen do obchodů.. ale to už je docela jiný příběh.

 
K  15.06.11 17:17

„Šaty nejsou určeny zákaznicím, které vyžadují vypasovaný vzhled a navazující proužky:)“ Paní už si své nedostatky pod šaty dokonce vyhradila !! :)

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 15.06.11 17:42

Táňa: šestka by souhlasila. Ale jestli se chceš oblékat i podle toho zbytku, tak nejsem proti, mohlo by to vypadat dobře.

 
Velryba grónská  15.06.11 17:43

Dle mého názoru, pokud by byly šaty tvarovány na tělo, ztratil by pásek smysl. Záhyby pod ním jsou zdobným prvkem na jinak nudných šatech. Je ovšem smutným faktem, že šaty z tkaniny přepásané páskem jsou jako takové velmi nepohodlným oblečením, a je skutečně nutné neustále je hlídat, upravovat a popotahovat. Od té doby, co jsem objevila pleteniny, a to už je hodně dávno, se k letním tkaninám vracím jen velmi zřídka a jen ve specifických případech (sukně a halenka zvlášť, žádný pásek). Nedávno jsem vytáhla ze skříně zapomenutý bílý plátěný kabátek s páskem, a za půl hodiny, co jsem ho měla na sobě, jsem zjistila, že na to prostě už nemám nervy. :-)

 
Karolina
193 příspěvků 15.06.11 17:43

to je zvláštní přístup.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 15.06.11 17:49

Velryba: i kdyby byly šaty na tělo, pásek by plnil svou ozdobnou funkci. Dekorativních záhybů lze dosáhnout i jinak - ušít je tam - potom aspoň nikam nelezou a zůstávají na svém místě.

 
chanka  15.06.11 17:49

Protože se mě článek týká, chtěla bych reagovat. Předesílám, že nejsem vyučená švadlena. Šiji přibližně rok a velmi ráda.
Nejprve: Pruhované šaty v proužcích opravdu nesedí. Při ušití prsních záševků se mi celý vzor posunul. Nevěděla jsem si s tím rady a zároveň jsem nechtěla šaty nechat bez záševku. Takže výsledek je takový, jaký je.
Po to, co mi zmíněná paní napsala komentář a dále jsme pod zbožím řešili, jak šít, opravdu jsem komentáře smazala. Je spousta zákaznic, kterým posunutí proužků a absence záševků nijak nevadí.
Knihy o šití mám, konkrétně jednu z těch, které Ada doporučuje, a postupně se učím šít tak jak se má. Zkusila jsem i vypasovanou halenku http://www.fler.cz/…riku-1778077, snad bude vaše kritika mírnější. S pozdravem, Hanka. P.S. K mému strnulému shrbenému výrazu chci dodat, že většinou fotím samospouští a výraz, který mám, je plný napětí, kdy foťák cvakne:)

 
Providence  15.06.11 17:55

Jen na téma tetování versus retro šaty - mně to nevadí. Sama tetování, byť tedy ne na takto viditelném místě, mám, tak nejspíš proto, ale prostě si nemyslím, že by kérka doživotně odsuzovala ke gladiátorkám, černým roztrhaným síťovaným punčochám, cvokům s trny a piercingu. Můžete mít samozřejmě jiný názor, ale podle mě máme i my právo být občas za dámu, i když nám ta kérka výsledný dojem trošku kazí :-)

 
Olinka  15.06.11 17:56

Mně se líbí všechny šaty, ty poslední asi nejvíc, ale zpracování hodně pokulhává. Mamka si včera donesla jedny šaty ze sekáče - krásné, krémové, nahoře krajkový vzor a pod ním podšívka. Ale taky bez záševků. Jinak štíhlá mamka, která má ovšem prsa a boky, v tom vypadala jak těhotná - pytlovitě odstávaly přes pás. Taky jsem jí řekla, ať si k tomu dá nějaký pásek, protože bez něj to vypadá hrozně. Dneska se všechno šije na ploché prkna po vzoru modelek, jen větším velikostem se na každé straně přidá pár cenťáků… Ty holky na fleru by toho přece mohly využít a dělat šaty na slovanské typy, kterých je u nás deset do tuctu. Jenže to už je asi moc práce:-( Přitom konkrétně od slečny/paní cha se mi líbí skoro všechno:-)

 
Táňa  15.06.11 17:58

Ado, nechci, mám svůj styl a kopíráky neberu :) Retro mě neba, podpatky nenosím, sukně zásadně dlouhé a široké a kabelky plátěné. Je mi jasné, že tu budu v menšině - i kdyby už jen tím, že se odmítám vysmívat lidem, kteří neladí se zdejším pekelným vkusem :)

 
Velryba grónská  15.06.11 17:59

Ada: To je fakt, záhyby by se zašít daly. Pásek by pak měl být chycen do poutek (to by měl být asi i teď) a na boku by musel být zip.

 
Velryba grónská  15.06.11 18:04

…Ovšem pak by stálo za úvahu, jestli ten pásek nepřišít na šaty natvrdo jako okrasu.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 15.06.11 18:07

Táňa: neexistuje pekelný vkus… jen pekelný nevkus.
Asi bys tu chtěla vidět nějaká pravidla, proti kterým by ses mohla vymezit, ale nejsou tu. Což víš, protože sis je nakonec musela napsat sama.

 
modra_kocka  15.06.11 18:09

na Fleru mají prodejci i smysl pro humor :))))) Velmi pobavilo tohle: http://www.fler.cz/…olky-1158601

 
tlapkoun  15.06.11 18:13

to TÁŇA:

myslím, že to dovádíš hodně ad absurdum :-)

retor je prostě všeobecně pěkné, proto ho má hodně lidí rádo.

ale že bych ho třeba osobně nějak moc nosila, to ne. za sebe můžu říct, že nosím všecko. kdyby tu ada dala článek o módě a la asos, dorothyperkins nebo toshop, budu slintat taky :-P klidně bych nosila i prvorepublikové šaty, kdyby mi je někdo ušil.

 
Karolina
193 příspěvků 15.06.11 18:16

Táňa: prosimtě co si vymýšlíš? to že občas řekne že retro je hezký říká prostě proto že se jí líbí a je to její blog, ale nikdy neměla nic proti dalším stylům…nepleteš si výroky ady s některýma výkřikama v komentářích? tam bych spíš hledala lidi co by chtěli všechny sešněrovat aby vypadali jako jackie o. nebo brooks brothers.

 
Lola  15.06.11 18:26

Tlapkoun: upřímně řečeno, zdá se mi, je dosud nikdo nevynalezl lepší společenské šaty, než co se nosily právě za první republiky. Retro nenosím (prostě v kombinaci s mým ostatním vzezřením v tom vždy neomylně vypadám jak chudá příbuzná vděčně přijímající obnošené šatstvo po šťastnějších bližních), ale večerní šaty Adiny Mandlové (třeba z Kristiálna) bych brala všema deseti, a když vidím šaty Nataši Gollové na večírku ve filmu Eva tropí hlouposti, tak slintám jak bernardýn.

 
Helka  15.06.11 18:29

Rozhodně jsem Chanku nechtěla nijak krizizovat. Příspěvek na Fleru ani tady v Pekle nebyl vůbec hanlivý. Na Fleru jsem radila, co by šlo udělat líp a poradila jsem odbornou literaturu. Tady v Pekle jsem to uvedla v reakci uživatele Fler. JAk jsem řekla: látky hezké, jen to chce zapracovat na technikách. Peklo není jen o kritizování a tohle byl zrovna ten příklad. Ada to vystihla tak, jak jsem to zamýšlela. Bohužel některé komentátorky asi nepochopily.
Chanka: ty záševky můžou být i svislé pod prsama: pouzdrový střih. Pak by vzor seděl a pásek by mohl zůstat na ozdobu. Jen tak dál. :o)

 
Táňa  15.06.11 18:35

Tlapkoun: S výrokem, že je něco „všeobecně pěkné“, bych zacházela opatrně - kolik lidí, tolik chutí. Navíc se za retro dá považovat klidně i tohle: http://farm4.static.flickr.com/…759075cb.jpg
Tak co, líbí? Je to všeobecně pěkné? :))

Karolina: Asi jsi mě nepochopila. Proti Adě nic nemám, můj komentář byl samozřejmě zaměřen na komentátorky :) Jsem hodná duše, tak jsem jim chtěla ulehčit módní rozhodování ;))

 
tlapkoun  15.06.11 18:39

táňa:

ani ne, ti řeknu :-D

no ale tobě by se to líbit mohlo - odporuje to totiž oněm peklo-pravidlům, které jsi výše jaksi pomluvila :-D

 
Táňa  15.06.11 18:43

Tlapkoun: Nojo, odhalila jsi mě, jsem skrytý fanda devadesátkové sportovní módy :D Ale pssst, nechci aby se to o mě moc vědělo, jinak bych se mohla dostat do Pekla :D

 
Chanka  15.06.11 18:48

to Helka: já jsem se taky nezlobila, jen jsem chtěla naši konverzaci přesunout do vnitřní fler pošty. Právě na základě naší konverzace jsem šila halenku s tolika záševky :), takže si myslím, že jste mě posunula dál.

 
Sibyla  15.06.11 18:49

Ad nesesazené pruhy: do galerie mi chodívá starší paní duchovního založení (čili: je jí fuk, co má na sobě), která nosívá vodorovně pruhovanou košili, jen levý přední díl je pruhovaný svisle. Vždycky uvažuji, zeptat se neodvážím, zda: 1)to koupila u Vietnamců, 2)jí to šila příbuzná a nevybyla látka. Víc možností mě nenapadá.

 
Olinka  15.06.11 19:09

Sibyla: to je záměr, ne? Já měla košili (ba ne, ještě mám ale bůhvíkde), která byla z proužkované + tak nějak jakože etno vzorované látky, obě v naprosto shodných odstínech. Košile byla proužkované, až na lemy rukávů, límce a jednoho předního dílu, který byl z té druhé látky.

 
Frankie
213 příspěvků 15.06.11 19:18

To Chanka: Vaše šaty se mi dost líbí, ale mám silnější postavu a velká prsa, takže pokud nejsou šaty dobře ušité, vypadám v nich jak těhotná medvědice:) Pokud byste zlepšila techniku šití, určitě bych se stala vaší zákaznicí, šaty jsou totiž přesně podle mého vkusu. Držím palce;)

 
Jiřina  15.06.11 19:23

Vrátím se, z dovolením k tomu, co je na pruhovaných šatech špatně. Pruhy na bocích sesadíme po celé délce až k záševku. Ten ušijeme na správném místě a ve správné velikosti a ten kousek nad záševkem nám nebude navazovat - ale je to pod paží a jen pár centimetrů. Při pohledu z boku budou vidět perfektně navazující pruhy. Poznámky, že budou vypadat jako pneumatiky, si nevšímám.
Také na halence bych našla chyby, ale přesto paní obdivuji, že pokud šije jen rok, jak píše, tak šije velmi dobře a nápaditě. Nedostatky /s naší pomocí/ postupně vychytá. Kéž by takto šily absolventky oděvních škol!

 
Bára  15.06.11 19:35

Focení s prostiradlem je snad ještě horší než u zapatlané zdi.
Když pomineme šití, kdyby takhle chodila oblečená každá žena v tomhle věku, svět by byl hned o něco hezčí.

 
Jiřina  15.06.11 19:47

Ještě k rovným šatům: Tento střih /bez podélného tvarování/ sluší jen málokomu. Stačí mít vystrčený zadeček nebo větší prsa a hned je po dojmu. Naopak vypasované pouzdrové šaty vypadají dobře na /skoro/ všech typech postav, i ve větších velikostech.
Ovšem, chce to zvládnout princesový střih a všití zipu.

 
Eliška  15.06.11 20:40

Tvůrkyně těch šatů celý problém s nedokonalým šitím vyřešila následujícím vzkazem: „Šaty nejsou určeny zákaznicím, které vyžadují vypasovaný vzhled a navazující proužky:)“ (viz http://www.fler.cz/…uzky-1758818)
Tož, taky řešení :D

 
chanka  15.06.11 20:43

to Eliška: a také jsem dala na svůj profil odkaz na tento článek, aby všichni věděli, že moje šití není dokonalé a kritiku beru

 
Eva  15.06.11 20:45

Náhodou ta kérka je super, miluju novodobé pin-upky, nastrojené, nádherné líčení a účesy a potetované jsou kolikrát od hlavy k patě. Doladit účes a autorka šatů i fotek by se tomuto stylu celkem blížila:)
Chance držím palec, taky se pokouším občas něco šít a výsledky jsou obdobné, chce to prostě vychytat, praxi a nenechat se odradit:) Jen s prodejem bych asi počkala, až všechno dovedu k dokonalosti. Ale zas když je poptávka…zákaznice vidí, co kupují.

 
Eliška  15.06.11 20:55

Tak až teď jsem dočetla opravdu celou diskuzi… Pořád trvá, že mě ten vzkaz pro zákazníky pobavil, ale jinak držím autorce palce :) S nápady i se šitím :)

 
Eliška  15.06.11 21:05

to Chanka: reflektuji a tedy beru zpět, s omluvou za zavádějící vzkaz. A bez ohledu na proužkovou aféru a ten - no, prostě je zábavný :) - vzkaz: máte na Fleru moc hezké kousky.

 
Mafinka  15.06.11 21:07

Uz me tady zas nekdo (Tana) vytaci tim starym „at si kazdy nosi, co se mu libi, kazdymu se muze libit neco jineho“ - ano, ale objektivni nevkus proste existuje. Je spousta veci, ktery nejsou muj styl, nelibi se mi, ale nerekla bych o nich, ze jsou nevkusny. A pak je objektivni nevkus, jehoz me vnimani se celkem dobre kryje s vnimanim spousty zde, takze na tom asi neco bude.

 
Šlupička  15.06.11 21:38

Chanka: U mě máte nejméně 10 bodů za odvahu vlézt do jámy pekelné a přijmout kritiku. To se tak často nevidí. A držím Vám palce, šití je potvora a špatně se krotí.

Táňa: Ano, co se líbí jednomu, nemusí se líbit druhému. Ale také si myslím, že obecný nevkus existuje. Já se např. nechci dívat lidem na spodní prádlo, sama své na odiv také nedávám. Ani nechodím mezi lidi v kombiné - viz některé rádoby šaty ze „saténu“. A vůbec si nemyslím, že Ada tvoří nějaká pravidla, jen poukazuje na určitou mez slušnosti, která se vytrácí, nebo upozorňuje na nedostatky, kterých si třeba jako obyčejní spotřebitelé ani nevšimneme, ale mohou nám způsobit škodu, přinejmenším tím, že investujeme do něčeho, co nám dlouho nevydrží.

 
ibra  15.06.11 21:44

Při prohlížení jsem narazila ještě na tuto sukni.Proč proboha je tam tak blbě ten zip?http://ww­w.fler.cz/zbo­zi/sukne-chodim-do-acka-ii-rezervace-1758929
Za zmínku stojí i šaty modrá laguna, ty mají převzorováno-nejen, že je jiný vzor na sukni a vršku, ale horní díl má ještě jiný vzor vpředu a vzadu.

 
to on  15.06.11 22:21

Táňa: Já myslím, že devadesátky naopak zase frčí, stačí se podívat do řad našich slavných fešnblogerek: http://2.bp.blogspot.com/…MG_6585a.jpg …pozor, nechybí ani vykukující šprnda :-)

 
Georgina  15.06.11 22:29

Taky mám prsa a boky, takže se mi šaty můžou líbit jen zdálky na té fotce, na nošení ani náhodou.

 
Velryba grónská  15.06.11 22:41

To On: Tomu říkáte devadesátky? Tomu já říkám spadla do potoka na chatě u tchýně a její „devadesátky“ se mezitím suší někde na hambalkách. :-)

 
Groundfly  16.06.11 00:22

Chanka: Nechci dalekosáhle opakovat to, že šatům by více záševků slušelo. Koukla jsem se na tu halenku, co jste ušila po reakcích na šaty, je super! Lístkovaný vzorek není rozbitý nijak rušivě a prostě vůbec obdivuji, že jste na kritiku reagovala konstruktivně. A musím smeknout před Vaším výběrem látek, jsou nesmírně něžné…

 
Monika  16.06.11 06:39

Tak těch proužkovaných šatů je opravdu škoda. Byly by báječný, kdyby to ta paní dotáhla do konce…

 
Varvana  16.06.11 07:27

To Chanka : Váš výběr látek je skvělý, pokud budou „záševky“ (třeba někdy v budoucnu) asi začnu zase nosit šaty a stanu se Vaší zákaznicí.

 
Jas39grippen  16.06.11 09:02

Hurá..mám radost z kultivované odpovědi uživatelky Chanka. To se jen tak nevidí.

Ve vaší práci vám přeji jen to nejlepší a spoustu spokojených zákaznic!

 
Arry  16.06.11 09:25

Hm, to sezazení na boku mě docela štve. Na Fleru jsem viděla pár krásných sukní, které ale prostě jsou úplně mimo (případně, jsou-li z více dílů, tak nejen na boku, ale i v rámci těch jednotlivých dílů - nejsem tedy švadlena, takže netuším, jak moc se dá toto vychytat…), takže jsem je nakonec nezakoupila. U nějakého droboučkého vzoru se to třeba ztratí, ale kolikrát je to jak pěst na oko a hrozně mi to vadí. Snad si více tvůrkyň přečte tento článek a trochu na sobě zapracují:)

 
DIVA  16.06.11 09:33

Dle mého už se to tady moc neliší od Fleru a fandovských komentů pod těmi „uměleckými dílky“. Jediné, co zůstává vtipné jsou Ádiny postřehy.

 
zara  16.06.11 09:41

sakra, take krasne latky!

 
pasazovarevolta  16.06.11 09:44

Šaty nejsou určeny zákaznicím, které vyžadují vypasovaný vzhled a navazující proužky:) - výrobce si z té smazané konverzace přeji jen něco odnesl a doplnil pod zboží upozornění :-D

 
Sibyla  16.06.11 11:09

Olinka: právě že je všechno vodorovné až na ten jeden díl. A je to běžná pruhovaná látka trochu pánského stylu, nic extravagantního.

 
Jeník  16.06.11 13:40

Pro Chanku: Ta vzpomínka na afriku: http://www.fler.cz/…riku-1778077 má podle mě mnohem lepší fotopresenatci než ostatní kousky. Je to vykročení správným směrem, držím palce.

 
chanka  16.06.11 15:50

Zdravím, děkuji všem za připomínky, názory a podněty. Šaty z proužky jsem momentálně stáhla z prodeje, protože právě pracuji na jejich „tvarování“ ( s proužky už nic nenadělám). Výsledek, ať už bude jakýkoliv, odprezentuji a budu vděčná za každý další názor.

 
miňo  16.06.11 16:11

Reakce hodná dámy!

 
Destiny  16.06.11 18:48

„Reakce hodná dámy“ je přesně i můj komentář :) Obdivují paní Chanku za to, že kritiku přijala tak otevřeně, myslím si že je to hodně vzácná vlastnost. Mimochodem, nová halenka je opravdu moc hezká.

 
MP Coraline
119 příspěvků 16.06.11 20:07

musím říct, že tahle diskuze mě potěšila…,,oběť" se tu kultivovaně vyjádřila a všichni to tu vzali a umí ji i přes chyby pochválit. Kéž by se to takhle dalo směřovat i pod jinými články:). Jinak k paní Chance: je skvělé, že jste projevila snahu zlepšovat se, protože pokud drobné chyby vychytáte, Vaše tvorba bude (jak vidím, tak nejen pro mě) velmi zajímavá a hodná pozornosti. Už teď patříte k tomu lepšímu, co na Fleru je (hlavně tím vkusným, jemným stylem), jen tak dál :)

 
Baba Jaga  16.06.11 21:21

Chanka: klobouk dolů, jak nesete kririku, respekt. Mně se líbí i ty poslední šaty tady. Na mou posatvu by sice nebyly, ale jsou hezké. Halenka je taky fajn, jen by se mi líbil větší výstřih. Ale to je jen moje osobní preference a jsou lidé, kteří hledají právě tohle. No a vaše áčkové sukně se mi líbí moc. Je vidět, že vkus máte, tak přeju hodně zdaru v pilování techniky. Věřím, že se vám to vypltatí. Hodně pekelnic natěšeně čeká… :-)

 
Andrae  17.06.11 05:57

to Chanka:
Smekam, je naprosto jasne, ze mate vkus (ten vyber latek je uzasny), ale to, ze umite prijmout kritiku a jeste se z ni poucit - to z vas udela jednou skvelou svadlenu, u ktere bude sit i pani Prezidentova!

 
Andrae  17.06.11 05:59

A moc se i libi doplnky - perly, srdicko, spavne boty a hlavne ten kloboucek!

 
daruru  17.06.11 10:07

Chanka: Mně jenom tak napadlo - vyplatí se Vám to vůbec za tu cenu šít? Pokud vím, Fleru zaplatíte 11% z prodejní ceny a tyto zahraniční quiltovací bavlny taky nejsou nejlevnější. Pokud budete vypracovávat záševky, sesazovat pruhy, všívat zip příp. podšívat, obdržíte za svou práci míň než dělnice v Číně. A pokud zvýšíte cenu, stane se výrobek neprodejným.

 
Makinka  17.06.11 10:51

Já vím, že to tu zaznělo už nejmíň desetkrát ,ale taky musím říct, že přístup Chanky mě vyloženě nadchnul. Chci se naučit šít a je fakt, že dokud bych neměla pocit, že je to supr, prodávat bych to nezačala, ale na druhou stranu čím větší odbyt, tím víc toho ušije a tím rychleji se naučí nový featchury. Takže i to má své plus. A Chanko, myslím, že po téhle diskusi si klidně můžeš založit i svůj vlastní blog, kde budeš prodávat, protože já osobně patřím mezi ty, co u tebe nakoupí, jakmile budou šaty tvarované. A musím i souhlasit s tím, že fotky v přírodě jsou dobrá prezentace výrobku, stejně jako pózy. Fakt se mi líbí, že pracuješ na všech aspektech. Já vím, já vím, pořád to samý dokola, ale musela jsem to napsat. Fandím nápadům.

 
Ewy  17.06.11 21:35

doporučuji podívat se sem..
Málem jsem umřela úděsem…
 http://www.fler.cz/zbozi?…

vyšívání jména psů na obojky? stará džínová sukně a v ní vystříhané dirky?!!!!! konec světa se blíží

 
Jiřina  18.06.11 07:49

Daruru: Cena ruční práce je všeobecně velmi podceněná. Každý si myslí, že je to hned, jednoduše sešité, stroj má každý doma…Ale! Pokud to má být dobře řemeslně zvládnuté, výrobek originální, materiál kvalitní, tak to bohužel nemůže být levnější než konfekce. Tam sekají množství stejných šatů, střihají najednou desítky kusů, šijí na průmyslových strojích, bez vymýšlení postupů a zkoušek.
Divím se těm, kdo prodává na Fleru za pár korun, kdy se ani nemůže vyplatit koupit látku, nebo v Poptávkách někdo hledá šaty za 500kč. Takto může pracovat nějaká sousedka, která šije doma v kuchyni a pracuje jen ze zábavy. Jako zaměstnání se vším okolo jsou ceny někde jinde, bohužel.

 
daruru  18.06.11 13:54

Makinka: Pokud budou šaty tvarované, tak Vám pravděpodobně nesednou. Jelikož šaty nejsou z úpletu, postavě se nepřizpůsobí, a sednou tak velmi málo lidem. Tento druh šatů je lepší šít přesně na míru.
Jinak souhlasím ve všem s Jiřinou.

 
MP Vera
229 příspěvků 18.06.11 13:59

A já jsem díky tomuto článku konečně pochopila proč mám problém s nedávno koupenými letními šaty - líbil se mi drobný vzorek i materiál (trochu evokují 50. léta), ale v horní části právě vůbec nejsou tvarované (v pase jsou do gumy a s úzkým páskem), takže pytel co přidává kila - připadám si v nich jako matróna a to mám váhu tak akorát…chjo.

 
chanka  18.06.11 15:20

Daruru: ohledně ceny práce při dokonalejším vypracování máte určitě pravdu. Více práce navýší cenu, sníží počet zákazníků kvůli ceně, ale také kvůli velikosti, která nepadne každému. Nabízí se zakázkové šití, ale to je při prodeji přes internet nemožné, protože zákaznice se neumí změřit a nemohou rozešitou věc vyzkoušet.

 
Velryba grónská  18.06.11 16:40

Vero, a zkusila jste hodně široký pásek (cca 8 a víc)? Ten by mohl výrazně pomoct.

 
MP Vera
229 příspěvků 18.06.11 16:46

Velryba: už mě to taky napadlo, příležitostně se po nějakém podívám…díky.

 
bertulka  18.06.11 20:23

Tak nevím, vám se všem fakt ty šaty tak líbí? Mně se teda nelíbí ani jedny, i kdyby byly ušité technicky správně. Zvlášť ty poslední dvoje mně silně evokují vzpomínku na kuchařky ve školní jídelně v zástěře.

 
blanka  19.06.11 00:24

Chcieť si cez internet kúpiť dobre padnúce / tvarované na moje krivky / šaty je ako vymyslieť kvadratúru kruhu .

 
pájja  20.06.11 14:29

Šaty připomínají zástěry. Pominu nenavazující vzor, ale zpracování průramků je tristní. Stejně tak odstávající výstřih. Ramínka bych volila užší, zbatečně rozšiřují postavu. Dokonce bych i obětovala víc látky a šaty střihla vzorkem diagonílně, střed uprostřed dílů a krásně by vynikla barevnost proužků. Krásná látka, ale střihem zcela nedoceněná!

 
Jitushka  22.06.11 14:51

Ewy: Hrůza. To někdo rozprodává pozůstalost po babičce?

 
Baba Jaga  22.06.11 20:30

Bertulka: no právě! Krásné vzpomínání na léta dětské bezstarostnosti, pošťuchování s kluky ve frontě, první lásky (bože, sedí ob stůl naproti mně!), řízek jak podrážka, čaj barvy, vůně i chuti tátových vyluhovaných fuseklí… ach…

 
bertulka  23.06.11 19:12

baba Jaga:
Nic proti vzpomínkám, ale proč toto proboha nosit?! Vždyť to přidá aspoň deset let a deset kilo!!! Taky ze sentimentu nezačnu shánět kdysi běžný voskovaný toaleťák.....

 
Andy  07.07.11 14:47

a hele! poučujete o vkusu a přitom máte na ruce takové ošklivé tetování…tím jste u mě klesla

 
Ada  07.07.11 15:41

Jak souvisí šití s tetováním?

 
A.C.  07.07.11 16:28

Obojí se dělá jehlou :D

 
Soňa  02.08.11 18:52

Souhlas - takové pěkné šaty, takový pěkný materiál a nápady - probůh záševek je přece naprosto triviální záležitost - ostatně já si záševkuju tak 80 % koupených vršků, neboť mám postavu typu přesýpacích hodin a je to práce tak na 20 minut, pokud si to ještě pečlivě žehlíte.

Ale souhlasím s Daruru, toto nejsou materiály do konfekce,spíš takový polotovar, pokud to nebudete šít někomu na míru, nebude mu to sedět. Ale musím opravdu těžce POKÁRAT za ten nesesazený vzor u prvních šatů - to je začátečnická bota a je to pro ostudu.

 
Pfg  16.09.11 20:16

ta dotyčná má skvělé nápady, myslí jí to výtvarně a šicí stroj celkem ovládá. Ovšem už ne tak střihy…leckde odstává výstřih, průramky jsou špatně vystřižené…

Průhledný overal pro odvážné

Znáte herečku Keyshia Ka'oir? Že ne? Po tomto módním prohřešku si... Celý článek


Reklama

Poslední článek:
Vyměníš aneb Debilní kecy na Vinted

Autor: Monika

Vítejte v českém second-hand byznysu, kde se komunikace degraduje... Celý článek


Reklama

Nekoukejte na fotky

Autor: Ada

Nemyslím tady v Pekle. Tady můžete (jestli to vaše zdraví unese).... Celý článek

Ladislava

Autor: Ada

Zdroj: nyx.cz Ano, ohoz má být sladěný, ať už si pod tím... Celý článek