Baculky poráží andílky: Kila mohou do reklam

26.06.18 | autor Janča

Taky se ušklíbnete, když se na vás z časopisu usmívá retušováním vylepšená kráska? Časy se mění. V kampaních se objevují reálné ženy.

Ještě nedávno se na molech a v reklamních kampaních ukazovala hlavně mladičká děvčata kost a kůže. Například přehlídky Gucci a Dior bývaly pověstné svými příliš štíhlými modelkami a až po vlně kritiky byli majitelé těchto značek donuceni ke změně. Nyní tedy modelky musí mít minimálně velikost 34 a dámské oblečení nesmí předvádět dívky mladší 16 let. No i tato pravidla jsou k zamyšlení, že?

Naštěstí se karta pomalu obrací a konečně je opět ražena ženskost. Mnohé modelky, herečky i blogerky ukazují, že dokonalost není reálná, a nebojí se přiznat strie, celulitidu a třeba ani povadlou kůži na břiše.

Osobně tuhle změnu společenského pohledu vítám s radostí. Sama mám sice 45 kilo i s postelí, ale rozhodně to nevnímám jako něco krásného. Naopak. Přála bych si pravé ženské tvary. Ovšem příroda ke mně v tomto směru nebyla právě štědrá.

Bývalo hůř. Když se vrátím o deset let zpátky, i tahle váha se mi zdála příliš vysoká a jako další metu jsem si nastavila 38 kilo. Dosáhla jsem jí… a pak si téměř tykala s řadou doktorů. To je ale dlouhý příběh a rozhodně za můj stav nemohly superštíhlé modelky. Nicméně procházení časopisů s vyretušovanými kráskami mému náctiletému sebevědomí nijak neprospívalo.

Navíc tou dobou začaly být v módě sociální sítě. S kamarádkou jsme trávily hodiny výběrem toho správného modelu (bokovky a krátký „topíček“), líčením (černé spodní linky, slepené řasy tunou řasenky a třpytivý lesk na rty) a nacvičováním dokonalých póz. Následně jsme pečlivě volily nejlepší záběr. Pokud jsme na fotkách byly obě, bylo to složité. Když jedna měla pocit, že jí to tam sluší, druhá ve svém případě rozhodně nesouhlasila. Po třech hádkách a stém projití desítek fotek výsledek k dokonalosti dotáhly závěrečné úpravy v počítači, které sestávaly z přepálení světel, což zaručovalo značné vyhlazení pleti a zvýraznění očí. No a mohlo se s fotkou hrdě na facebook. To byly starosti, že?

Jenže… my jsme chtěly vypadat jako dámy v časopisech a reklamách. Přály jsme si být dokonalé a nedocházelo nám, že ona dokonalost je uměním profesionálních vizážistů, fotografů a grafiků.

Zrádný instagram

Čas plyne a sociální sítě jsou čím dál víc součástí našich životů. Právě třeba instagram realitu často opomíjí. Přeci jen: vyfotíte se přes aplikaci, na fotku hodíte nějaký ten filtr… a dílo je dokonáno. Pupínek, vrásky, ďolíčky na stehnech a dokonce taky kila navíc – všechno jde skrýt a tvářit se ve stylu „Takhle dokonalá jsem už ráno vstala.“

Naštěstí se konečně blýská na lepší časy. Změna začala postupně. Sem tam se nějaká celebrita ukázala na internetu bez make-upu. Naše srdce zaplesala a někdo se škodolibě zasmál, že přece jen jde o normálního člověka. Postupně se hvězdy nebály přiznat i špíčky a jiné nedokonalosti. A pak se do toho vložily blogerky (alespoň některé). Na instagramu se díky nim objevují skutečné fotky, bez příkras a retuší.

Úspěch mají také plus size modelky, jakou je třeba Saffi Karina. Popravdě… v případě řady z nich jde prostě o krásné ženy s normální postavou, módní průmysl je ale považuje za plnoštíhlé. Nezbývá než doufat, že se právě z nich stane spíš klasika než výjimka.

Příspěvek sdílený ????S A F F I (@saffi_karina), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018-02-09T18:02:39+0­0:00“>Úno 9, 2018 v 10:02 PST</time>

Značky mění strategii

Kult krásy se postupně mění a navrací se o několik dekád zpět, kdy za krásnou byla považována skutečná žena, nikoliv nereálný sen, jemuž se přiblížila jen hrstka vyvolených. Marketingová oddělení některých značek s oděvy zareagovala a do reklamních kampaní najala dívky, které nemají 90:60:90. Konečně nám tak není předhazováno, že tahle čísla jsou dogmatem krásy. Třikrát hurá!

Příspěvek sdílený H&M (@hm), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018-05-01T15:00:12+0­0:00“>Kvě 1, 2018 v 8:00 PDT</time>

Andílci neprodávají

Příkladem, kde se trend „normálních holek“ ještě neprojevil, je značka Victoria's Secret. Už v loňském roce se začalo psát o poklesu tržeb tohoto světoznámého výrobce spodního prádla. Dokonalí andílci jsou sice nádherní, ale realitě běžné ženy rozhodně neodpovídají. Když si pak minikalhotečky VS oblékne někdo, kdo nemá velikost nula, vypadají poněkud… jinak.

Příspěvek sdílený Victoria's Secret (@videovictori­assecret), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018-06-25T13:23:53+0­0:00“>Čen 25, 2018 v 6:23 PDT</time>

Krása ženy netkví ve 40 kilech

To značka Curvy Kate na to jde úplně jinak. Prádlo ukazuje na modelkách, které její zákaznice vystihují. Takže ne na ženách, co si po celý den vystačí s třemi kolečky mrkve.

Co se týká poprsí, nemůžu moc soudit, protože vlastním zhruba mínus A a dokonce ani v těhotenství jsem se přes B zřejmě nepřehoupla. Nicméně povolala jsem při vytváření tohoto článku ke konzultaci obdařenější kolegyni, s níž jsme porovnaly nabídku Victoria's Secret a Curvy Kate. Nejvíc ji u první značky zaujala tenká ramínka. Od srdce se zasmála představě, že by je měla nosit při své velikosti E. Na první pohled je znát, že Curvy Kate mnohem více odráží potřeby a požadavky běžných žen na padnoucí spodní prádlo.

Příspěvek sdílený curvykate (@curvykate), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018-06-01T14:04:04+0­0:00“>Čen 1, 2018 v 7:04 PDT</time>

V boji za normální holky

V Čechách máme velkou bojovnicí za reálné zobrazování žen. Je jí Kristýna Dolejšová, která se svým projektem Za normální holky poukazuje na škodlivost nesprávného vnímání sebe samotných i toho, co je nám předkládáno sociálními sítěmi a mediálními kampaněmi. V jeho rámci také vydala knihu Bez filtru, jejíž část výtěžku jde na podporu činnosti neziskovky Anabell, která pomáhá dívkám s poruchami příjmu potravy.

Příspěvek sdílený Láska(vý) projekt by KRISTYNA (@zanormalnihol­ky), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018-06-21T13:43:58+0­0:00“>Čen 21, 2018 v 6:43 PDT</time>

Ewa Farna vs. bulvár

Zpěvačka Ewa Farna patří k českým celebritám, které svou postavou vzbuzují pozornost. Bulvár ji nejednou nesmyslně označil za korpulentní (a mnohdy i hůř). Ewa má evidentně pisálky drbů na háku a nechybí jí nadhled a zdravé sebevědomí, protože její odpovědí byla písnička Mám boky jako skříň.

Změnu ve vnímání ženské krásy vítám také jako máma malé holčičky. Přeju si, aby neměla marketingem zkreslený pohled na to, jak má žena vypadat, a také aby si věřila a měla se ráda taková, jaká je. A co vy? Sledujete společenskou proměnu a co váš boj s vlastním sebevědomím? Dejte vědět do komentářů.

Autor

Janča

Miluje doby dávno minulé, proto má šatník plný retro a vintage kousků. Nad módou se snaží přemýšlet udržitelně a nakupuje hlavně v second handech nebo u českých tvůrců.


Reklama

Líbil se vám článek?

Reklama

 Váš příspěvek
 
Lizbeth
412 příspěvků 27.06.18 09:18

..neuběhlo ani 20 let a budu v kurzu :)

 
Paris1789
2666 příspěvků 27.06.18 09:50

To jste mi udělali schválně!

 
pavka_l
684 příspěvků 27.06.18 10:01

Přesně to mě napadlo, když jsem po přečtení diskuze viděla ten článek.

 
JančaMP
6 příspěvků 28.06.18 21:49

Omlouvám se, že článek takhle vyzněl. Upřímně řečeno, měli jsme ho v redakčním plánu už dlouho, takže diskuze, ve které jste si o tématu psali, byla shoda náhod :)

 
Paris1789
2666 příspěvků 29.06.18 10:32

Dělala jsem si legraci, na druhou stranu mne těší, že si to tady čtete :-)

 
Paris1789
2666 příspěvků 27.06.18 10:19

Ewa Farná je hezká žena, ta podle mne nepatří mezi ty obézní krasavice.

 
KlaudieS
1674 příspěvků 28.06.18 22:57

Vážně? Za mě už tohle není skříň, ale půlka patra IKEA.

Příspěvek upraven 28.06.18 v 22:58

 
JUBA
93 příspěvků 27.06.18 11:00

ANO. U mne 1*, co se týče tématu. Jo. Ostatně co mi jinak zbývá, do velikosti 36 jsem dorostla někdy ve 12 letech…

 
Alterations
665 příspěvků 27.06.18 11:13

V článku je zmínka, že ty nové už ne vyhublé modelky mají velikost 34. Ale to je strašně malá velikost ! Za průměrnou velikost považuji 38 - 40.

 
Karin
3869 příspěvků 28.06.18 11:41

A kdo říká, že modelka má mít průměrnou velikost?

 
Paris1789
2666 příspěvků 27.06.18 12:28

Tak co jsem se tak dívala na prezentace řetězců, mají ony (kromě Zary) celkem normální modelky, velikost 36-38. Sice je to pořád na hony vzdáleno rozměrům běžné populace, ale už to nevypadá jako reklama na Dachau. S přesunem prodeje na web je to nutné, potenciální zákazník to musí vidět na někom s podobnými proporcemi.
Na módních přehlídkách to ale myslím pojede dál, na vyhublých ženách ty šaty vypadají prostě líp a každý záševek je pro návrháře nepřítel.

 
Paris1789
2666 příspěvků 27.06.18 12:31

Nicméně celou tu kampaň proti vyhublým modelkám vnímám jako pokryteckou, primárně by mělo být cílem, aby každé dítě vyrůstalo milované v harmonickém prostředí, což je ale mnohem těžší, než něco zakázat. Navíc web snese všechno a tam tyhle anomálie budou stejně bujet dál, když je z mol a lajfstajlových magazínů vykážete.

 
Nayada
13 příspěvků 27.06.18 12:44

K poklesu tržeb VS 2017 - „Zaznamenala totiž problém s prodejem mýdel, svěc či dražších podprsenek. Také zaznamenala nižší počet návštěvníků obchodních center. Akcie společnosti výrazně oslabily.“
Situace letos 1Q 2018 - Tržby za první tři měsíce fiskálního roku meziročně vzrostly o 8 % na 2,626 mld. USD. Růst tržeb z oblasti Victoria´s Secret meziročně vzrostl o 15 p.b. oproti období prvního čtvrtletí roku 2017, kdy růst tržeb klesl o 14 %

Můžete mi prosím říct, z čeho usuzujete, že štíhlé ženské už neprodávají?

 
Paris1789
2666 příspěvků 27.06.18 12:53

Tak klasika, lidem se daří dobře, tak si kupujou luxusní zboží. Naopak HM je v potížích, jeho zimní kolekce zůstala ve skladech.
Velikost modelek je nepodstatná.

 
JančaMP
6 příspěvků 28.06.18 21:50

Podle některých zdrojů z roku 2017 skutečně VS pocítila pokles i v prodeji spodního prádla, přičemž podle odborníků bylo jednou z příčin to, že se andílci nepodobají ženám s běžnou konfekční velikostí (což je pravda) :)

 
Karin
3869 příspěvků 27.06.18 14:04

Sorry za OT, ale: Victoria's Secret - Victoria´s Secret. Vnímá a chápe někdo ten rozdíl?
Já už jsem skoro smířená s tím, že neumíte česky, ale že byste neuměly, vy holky v redakci, ani psát v textovém editoru?

 
Atlacoya
2540 příspěvků 28.06.18 08:36

Já umím napsat je ', to nad shiftem, to není apostrof, že?

 
Karin
3869 příspěvků 28.06.18 11:23

Je.

 
JančaMP
6 příspěvků 28.06.18 21:53

Děkuji za upozornění, chybu vnímám, chápu a opravuju :) Náš redakční editor je někdy věc zapeklitá, nic nám nenahradí, neporadí… :)

 
Lizbeth
412 příspěvků 27.06.18 17:35

..ohledně VS a hubenosti jejich produkce - viděla jsem nedávno na YT video, kde rozložitá boubelka ( a také hezká a zábavná žena) nakupovala ve VS svou velikost a naopak si pochvalovala jak ji to sedí na její mega rozměry a jak je to kvalitně udělané..To že se na molech předvádí Nadlidi ještě asi neznamená že oni tomu podřizují i prodej v obchodech.

 
Gorilka
930 příspěvků 28.06.18 07:49

Victoria's Secret - Victoria´s Secret.

Z pohledu typografie je to rozdíl. Z pohledu wysiwig editorů je to putna, zvlášť když je zapnuto automatické nahrazování.

 
Karin
3869 příspěvků 28.06.18 12:11

Tak to aby si ho Janča zapnula, anebo se naučila psát apostrof.

 
Temperance
903 příspěvků 02.07.18 15:48

wysiwyg (what you see is what you get)

 
agdalena
3 příspěvky 28.06.18 10:27
Doufám, že baculky nezvítězí

Je dobře, že z přehlídkových mol a fotografií módních kolekcí mizí anorektické vychrtliny, ale nerada bych se svou vel.38 dožila toho, že budu pro módní průmysl vychrtlina, protože za normální se prohlašují dámy s nadváhou.
Asi by bylo dobré si uvědomit, že pojem plnoštíhlost je eufemismus.
Při pohledu na hubené modelky chudinky puberťačky propadají poruchám příjmu potravy, zatímco když jim budem cpát exhibicionistky boubelatky plus size a projekty „jsem šťastná, jaká jsem a nikdo mi do toho nebude kecat“, tak budou sportovat, zdravě a přiměřeně jíst a snažit se nevypadat ve dvaceti jako rozkydlá mašina?

 
asterah
290 příspěvků 28.06.18 22:38

Sorry, ale posuzování podle velikosti, kterou žena nosí, je nesmysl - pokud máte velká prsa a jinak jste štíhlá, můžete velikost 38 použít tak max jako hadr na podlahu - vlastní zkušenost.

 
agdalena
3 příspěvky 29.06.18 04:11

Pardon, to je ale nějaké zmatení na Vaší straně. Já se tu biju akorát za to, aby obezita nebyla přijata za vzor a normu. O velikosti poprsí jsem ani nepípla. Stejně jako o výšce.

 
Denca-17
9 příspěvků 28.06.18 11:56

Písnička ,,Mám boky jako skříň" není odpovědí Ewy Farné, je to předělávka písně od Meghan Trainor, která má stejné ,,poselství„.. Nevím, jestli ji redaktorka viděla někdy v poslední době vystupovat, ale říci o ni, že je korpulentní, mi nesmyslné nepřijde. Tím, že se budeme vyhýbat některým výrazům, nebo měnit jejich význam a o tom, co dříve bývalo obezitou, nebo přinejmenším nadváhou, budeme tvrdit, že je ,,normální“ na podstatě věci nic nezměníme. Připadá mi, že je to vše z extrému do extrému :/ Populace tloustne a výrobci chtějí prodávat, takže prostě začali jít na ruku boubelkám, to je celé..

 
JančaMP
6 příspěvků 28.06.18 21:52

Ano, Ewu Farnou jsem viděla, dokonce sleduji její instagram… a musím přiznat, že mi opravdu přijde jako ženská s normální postavou, nikoliv korpulentní nebo dokonce obézní. V článku jsem chtěla ale hlavně poukázat na to, že ji bulvární média často pranýřují za její postavu… což dle mého názoru dělají nesmyslně.

 
agdalena
3 příspěvky 28.06.18 22:05

Média kritizují Farnu nesmyslně? Farna 05 2018 Neměla byste si vzít paní Jančo lepší brýle?

 
zuzulique
301 příspěvků 29.06.18 13:42
och!

v týchto šatách by každá vyzerala o 10 kíl väčšia :D

 
Iucinka.m
26 příspěvků 12.08.18 19:35

Milá Janča, slovo korpulentný je slušný výraz označujúci niekoho kto má veľké telo. Slečna Farna ho rozhodne nemá malé, má ho vlastne podstatne väčšie ako priemerná žena v jej veku. Slovo obézny tiež nemá hanlivý podtón, je to termín z medicíny označujúci niekoho s výraznou nadváhou. Opäť môžem potvrdiť - slečna Farna je obézna. Bulvárne média vždy budú niekoho pranierovať a vyhľadávať chyby, nechutnosti a škandály, je to ich hovniválske poslanie. Ale hovoriť na rovinu ako sa veci majú je svätá povinnosť. Plnoštíhly, pevný, pri tele, ten čo má pár kilo naviac - všetko sú to eufemizmy ktoré používame pri niekom kto ma výrazný problém s váhou, lebo doňho nechceme štuchať. Lenže keď má raz niekto priliš veľa telesného tuku, tak je skrátka tučny a bodka. Faldy mu deformuju postavu, zatažuju klby, srdce a metabolizmus. Nie je to nič pekné, zdravé a pozitívne pre telo a ducha. Takže otvorte oči. Body positivity by mala byť niečo je pozitívne, nie niečo čo zľahčuje závažný problém.

 
Alterations
665 příspěvků 28.06.18 12:41

@Karin Vůbec nikdo to neříká. Pokud by ale „řetězce“ a jemu podobní chtěli zacílit na masu nás, průměrných lidí, možná by se jim dařilo, pokud by jejich modelky byly jako my.

 
lorens
1886 příspěvků 28.06.18 19:14

Boubelky obézní se mi nelíbí, ale když se podívám na fotku Candice Swanepoel z loňské after party VS, nechtěla bych tak vypadat ani za nic, andílek neandílek. Vlastně mi opačný extrém přijde více-méně stejně nepřitažlivý.

 
Karin
3869 příspěvků 29.06.18 01:28

To v dekoltu, co vypadá jako brutálně svraštělá pokožka, je „neviditelná“ látka šatů. (Candice navíc měsíc nato oznámila druhé těhotenství - minulý týden porodila , čili na té fotce už musela být těhotná - takže nezdravá nebude :-) )

I hubení mají právo na život. I lidi s klíčními kostmi mají právo na život :D

Příspěvek upraven 29.06.18 v 01:31

 
Paris1789
2666 příspěvků 29.06.18 10:35

tady je to ale spíše nevhodná volba šatů, jinak vypadá podle mého názoru docela dobře.

 
lorens
1886 příspěvků 29.06.18 09:23

@Karin Vidím a vím, jen souvislost s mým názorem na krásu těla nevidím. :)

 
Karin
3869 příspěvků 29.06.18 19:50

Na téhle fotce by se mi taky nelíbila. Ale musím říct, že jsem horší fotku nevygooglila :) Jinak imho vypadá normálně.

 
shanimplavkynahrocha
4530 příspěvků 29.06.18 10:15

@Karin Když je někdo těhotný, neznamená to, že není nezdravý. Otěhotnět, donosit a porodit zvládaly i ženy po letech v koncentráku.

 
Karin
3869 příspěvků 29.06.18 19:47

To téma se dá odehrát opravdu daleko :-)
To, že je někdo štíhlý (a Candice je podle fotek opravdu jen velmi štíhlá, nikoliv kachektická), nemusí nutně signalizovat chorobu. Přestaňme na hubené ženy lepit laické „diagnózy.“

 
Eleeshebat
7 příspěvků 29.06.18 14:11

Na jednu stranu super, na druhou stranu…např. server buzzfeed.com píše, že 68% amerických žen má velikost 16-18, což je skutečně poněkud děsivé. Pokud se nemýlím, tak naše české průměry 38-40 odpovídají zhruba 8-10 (nebo tak nějak). A oslavovat, že i ty obezlice jsou krásné, mi přijde stejně tak nebezpečné jako oslavovat, že krásné jsou ty nerealistické vychrtlice. Čím to, že módní průmysl jde ode zdi ke zdi :-/

 
Paris1789
2666 příspěvků 29.06.18 20:01

Nedávno iDnes publikoval článek o jakémsi řetězci v Británii, který nacenil oblečení podle velikosti ve smyslu čím větší, tím dražší. Zvedla se vlna nevole a nějak tuhle cenovou politiku asi neobhájili. Při té příležitosti jsem se z textu dozvěděla, že průměrná velikost oblečení je v Británii 16. Díky tomu jsem pak pochopila i ty velikosti u Marks and Spencer.
Každopádně má Británie problém, resp.NHS má problém, něco takového zřejmě dorazí i k nám, jak se tak koukám na školní děti.

 
Bugatti
4084 příspěvků 30.06.18 08:57

@Paris1789 Zvyšovat ceny s ohledem na velikost nemá žádné opodstatnění. Kdysi se tu o tom obšírně diskutovalo: https://www.modnipeklo.cz/diskuse
/xxxl-hadry-876/
Při dnešních elastických materiálech to stejně může vést jedině k tomu, že obtažená trička na „boubelkách“ budou ještě obtaženější.

 
Paris1789
2666 příspěvků 30.06.18 11:28

Neobhajovala jsme tuhle cenovou politiku, konkrétně já si myslím, že práce je mnohem mnohem dražší, zejména u těchhle zákazníků, kteří na kvalitu materiálu moc nehledí.

 
shanimplavkynahrocha
4530 příspěvků 30.06.18 23:48

@Karin Já si ani nic takového nemyslím a nepíšu, jen mě zaujala argumentace těhotenstvím. Těhotnět a rodit zdravé děti zvládají i ženy v konečných stádiích rakoviny… To fakt nemá s celkovým zdravím až tak moc co dělat. Já třeba pokaždé otěhotněla v období únavy a podlomené imunity.

 
vlm
4109 příspěvků 01.07.18 11:56

@shanimplavky­nahrocha je ri mumo tema, tedy s tim co jste napsala souhlasum, jen me prekvapilo, vy uz mate deti? mam zato, ze jste vdana, ale studujete, deti nemate, ale hodne sester s detmi, nebo si vas pletu?I kdyz moc srm nechodile,mohla jste za tu dobu dostudovat a dve deti tychle za sebou stihnout :-)

Příspěvek upraven 01.07.18 v 12:01

 
julie74
2048 příspěvků 01.07.18 17:04

@Eleeshebat uz jsem tady debatovala vedle, tak uz jsem sem nechtela, ale…velikost 16 je podle me u nas 44. Tak tu ve vetsine pripadu ns horni casti tela mam. A zcela asertivne . Ne nejsem obezni ani naznakem . Tudiz soudim ze velke mnozstvi nositelek teto velikosti take nemusi byt obezni. …dalsi podoteky jsem asertivne polkla..

 
Eleeshebat
7 příspěvků 10.07.18 15:20

Kdybyste viděla fotky u toho zmíněného článku, pochopila byste :-D- Samozřejmě rozlišuju vychrtlá-hubená-štíhlá-sportovní-/atletická-krev a mlíko-s dolíčky-silnější-mírná nadváha…až do těch obézních. V té Americe skutečně většina děvčat jsou extrémně obézní a jakkoliv je fajn, že jsou spokojené se svou hodnotou jako člověka a nezaslouží si šikanu, tak propagovat jejich vzhled a chválit ho, aby se náhodou někdo necítil uražen, to je prostě špatně…

 
julie74
2048 příspěvků 10.07.18 15:47

Ale to můžeme takhle mluvit do večera a nikam nedojdem. Prostě když se ohradím proti tomu odezdi ke zdi, jak píšete i vy, neglorifikuji tlusté a obézní a nehájím jejich právo očekávat, že i ostatní přiberou do stejné krásy. Ale když se podívám na tuto převodní tabulku, nemůžu prostě ani u výše uváděné americké velikosti mluvit o obezlicích. Je to extrémismus a ten je jako jakýkoliv jiný extrémismus naprd. Já nosím velikosti od 42 do 46, prosím, přikládám i fotečku, tolik jsem ochotná udělat v diskuzním nadšení. Necítím se být obezlicí… :))) :)))

 
asterah
290 příspěvků 11.07.18 14:09

Rozhodně nejste „obezlice“! Mám velmi podobnou postavu a také nosím velikost 42,44 podle střihu - kvůli vršku…

 
lorens
1886 příspěvků 01.07.18 17:40

@julie74 z praxe odzkoušeno US vel. 4 odpovídá vel. 36 u nás. 16 je potom 48 a 18 je 5O, což už poněkud děsivé je. Ale 38-4O jako nejběžnější velikost dospělé ženské populace v ČR se mi taky nezdá. Jsem zrovna v ČR a se svou 36 si přijdu tenká a menšinová.

 
julie74
2048 příspěvků 01.07.18 17:55

@lorens Paris píše o 16 v Británii, našla jsem si převodní tabulku a tam se mluví o 44. Ale klid, bez problémů mám v šatníku i 46. Já jenom, že mě štve, jak ten odezdizmus všichni rádi přebíráme a jedeme v něm taky.

 
lorens
1886 příspěvků 01.07.18 19:01

@julie74 někde jsem četla, že jelikož populace za posledních x let vyrostla a ženám se změnil tvar postavy, mají méně výrazný pas, některé oděvní firmy přidaly 7cm v pase, 6cm kolem boků a velikostní označení nechaly stejné. Podle toho by byla i dnešní malá velikost kdysi děsivá. :)

 
julie74
2048 příspěvků 01.07.18 19:10

@lorens no aby nevznikl dojem, že jsem si nevšimla toho, jak se nám populace nazvětšovala, rozhodně všimla. Ovšem taky jsem si všimla, že možná pod tímto dojmeme jsme se poněkud zradikalizovaly a to co bylo kdysi považováno za partu štíhlých nebo normálních žen , byla by dneska parta obéz, které je slovy mého otce potřeba prohnat strništěm.

 
julie74
2048 příspěvků 01.07.18 19:19

Prostě vadí mi jak se posunulo to co je normální. Buď se na normální prohlašují xxxxxl modelky, nebo ta paní co žije s televizním rybářem. Tohle byly v těch štíhlých dobách ženy považované za štíhlé, krásné a sportovní. taky to měly svým vystoupením prezentovat…
Za co by je tak prohlásilo MP :)))

 
Pudloslava
7 příspěvků 14.07.18 20:37

tyhle mají na sobě svaly a maličko tuku, dneska ale holky se stejnou váhou mají sádla o hodně víc.

 
lorens
1886 příspěvků 01.07.18 19:46

@julie74 Určitě. Nedávno jsem koukala na jeden starší český film tak ze sedumdesátek a v šantánu tam meli grupu tanečnic, dle dnešní míry jedna špekounka vedle druhé, samý muffin a pneu. :) Tenkrát to byla určitě hezká, štíhlá postava.

 
julie74
2048 příspěvků 01.07.18 20:13

@lorens přesně, přesně, přesně… taky, jsem něco takového nedávno viděla, péra na hlavách a muffinky. Dneska by se pánové potrhali smíchy. A když vidíte jak vypadaly sportovkyně, a to ještě řádově do osmdesátých let, sportovkyně na vrcholové úrovni. Dneska by s tím neobstála ani na okresním přeboru. Jestli tam nebude nějaký zakopaný pejsek, že je strašně malinká ta mezerka kdy jste TO ONO. Tak proč se vlastně snažit a nevykašlat se na to.

No tu poslední úvahu moc nekomentujte, taková sociologie samodomo :)))

 
benyka
6320 příspěvků 01.07.18 21:36

Mě hlavně štve, že se dneska nebere v potaz výška postavy. To vám nějaká „osmatřicítka“, aniž by řekla, kolik měří, klidně vynadá do baculek a nejradši by vás poslala do… fitcentra, jen proto, že ke své výšce potřebujete čtyřiačtyřicítku, a přitom nerespektuje, že s každými čtyřmi centimetry výšky máte nárok na jednu šířkovou velikost navíc. Přitom konfekce se šije vesměs na průměrnou výšku postavy 164 cm, a když už přece jenom je u větších velikostí nějaký rozdíl v délce (šatů, kabátů, kalhot), je zanedbatelný. Takže vyšší postavy mají silně omezené možnosti nejen kvůli šířce (běžná konfekce končí někde u velikosti 44, která je ještě k tomu většinou hned vyprodaná - proč asi), ale hlavně kvůli délce (pas nad pasem, všechny sukně kromě maxi- nad kolena).

Příspěvek upraven 01.07.18 v 21:40

 
Eleeshebat
7 příspěvků 10.07.18 15:16

Naprostý souhlas. Já se svými 185 cm nosím velikost od pasu nahoru 38 a od pasu dolů 42-44 a nejsem tlustá, jen mám velký rozdíl mezi pasem a boky, který je vzhledem k té výšce ještě markantnější (ano, jsem z těch, co už od 13 slýchají, že budou dobře rodit). Takže pokud by mě někdo posílal do fitka, tak věru nevím, jak bych tam tu pánev zúžila :-DD

 
asterah
290 příspěvků 11.07.18 14:12

Já to mám naopak - nahoře 42,44 a dole 38 a nejsem obézní. Já bych musela ve fitku hubnout prsa - znalkyně přes špeky by mi určitě poradily nějaké vhodné cviky :D :D

 
Agraynel
81 příspěvků 17.07.18 15:20

Bohužel není vždy pravda, že ta se širokými boky bude dobře rodit - můžete mít jen velké lopaty pánevních kostí, ale otvor skrze pánev můžete mít vůči velikosti zadku relativně malý :D

 
asterah
290 příspěvků 17.07.18 22:12

To je pravda - stejně jako neplatí, že čím větší prsa, tím lepší kojná…bohužel předsudky jsou asi nepřekonatelné.

 
zuzulique
301 příspěvků 02.08.18 10:30
som na tom podobne

„pánev“ zužovať netreba, pri tomto type postavy treba cvičiť práve hornú časť tela, aby sa to opticky vyrovnalo…tiež som hruška a vcelku to funguje, teraz mám pevnejšie ramená a pekne, ale jemne sa mi začínajú rysovať svaly a postava viac pripomína presýpacie hodiny :)aj napriek tomu, že nie som obdarená, mám po 10 mesiacoch cvičenia pocit, že mi zostali prsia, ktoré inak stratím okamžite, keď schudnem 10 kíl, ako tentoraz, samozrejme zadok sa mi nezmenší nikdy :D túto anomáliu pozorujem na sebe prvý raz a vcelku sa tomu teším! :)

 
MP Karkulin
5 příspěvků 02.07.18 08:28

To, že řetězce zvětšily velikosti, je pravda. Jsem drobná a váha ani míry se mi už dlouho nezměnily. Zatímco dřív jsem běžně chodila ve velikosti 34, ba dokonce 36, teď pracně hledám velikost 32 (i u stejných značek, kde jsem dřív nosila velikost větší) a stejně je mi ještě půlka věcí volná v pase (nosím hodně sukní). Nezbývá mi, než upravovat, šít nebo si nechat šít. Což ale musí zřejmě většina lidí s jakkoliv nekonfekční postavou…

 
Agraynel
81 příspěvků 04.07.18 09:08
...

Jako je skvělé, že se móda vyvíjí směrem k „normální ženské postavě!… ale osobně se mi nelíbí ani glorifikace obezity a prohlašování, že "být tlustý je normální a krásné“. Ano, daná žena se může cítit krásně a skvěle, to je o osobním pocitu každé z nás (a je to tak dobře), ale hlavní aspekt, na který lidé zapomínají je to, že to NENÍ zdravé!! Ano, teď se možná ty slečny se sto kily a velikostí 50 cítí zdravě a skvěle, ale to rozhodně nebude trvat věčně. Zdraví a tělo máme jenom jedno a měli bychom o něj náležitě pečovat přiměřeným pohybem a vyváženou a zdravou stravou. Ukazatelem ale není štíhlost, variabilita normální váhy je větší, ale vychrtlost a ani obezita mezi „zdravě vypadající postavy“ rozhodně nepatří…

 
kozarohata
150 příspěvků 23.07.18 19:44

Trend nedokonalosti je naprosto v pořádku a vítám jej taky, ač sama nepatřím k obdařeným s ženskými křivkami atd. ale stejně jako extrém kostnatých vyhublin se mi nelíbí opačný trend, kdy se různá monstra s obrovskou a nezdravou nadváhou veřejně prezentují jako modelky s tzv. zdravým sebevědomím. opravdu po mě nechtějte, abych toto ještě považovala za něco přirozeného a hezkého (neboli vocaď pocaď) :D

Příspěvek upraven 27.07.18 v 18:59

 
benyka
6320 příspěvků 25.07.18 08:27

Dneska jsem narazila na vypečený článek. Máte-li velikost 44 není pomoci, MUSÍTE se prostě oblékat tak, abyste vypadala tlustá, jinak by kolem „baculek“ nemohli dělat takový humbuk: https://www.prozeny.cz/…krivky-49025?…

 
Iucinka.m
26 příspěvků 12.08.18 19:45

Neporozumela som. Šaty sú celkom vkusné a sedia na modelke, ktorá nie je žiaden prutik. Sedeli by vlastne aj štíhlejším. A čo sa týka veľkosti 44, tak to už je pre mackov.

 
asterah
290 příspěvků 12.08.18 21:43

Milý „macku“ - já občas sáhnu po velikosti 44 kvůli většímu poprsí - některé menší halenky a trička přes prsa nepřetáhnu a v něčem chodit musím - halenek, triček nebo šatů s netopýřími rukávy zas tolik není…jinak nejsem macek ani náhodou - což pipinky s „kuřecím“ poprsím asi nepochopí nikdy! Nemám pas jako koloseum ani prdel jako štýrský valach, bohužel nemám dost zbytečných peněz, abych si dala ty odporné kozy zmenšit - asi tak. :P

Příspěvek upraven 12.08.18 v 21:45

 
benyka
6320 příspěvků 12.08.18 23:31

Mám velikost 44, jsem prostě (retro) macek.

 
asterah
290 příspěvků 13.08.18 17:20

@benyka jestli vy jste macek, tak já jsem čínský bůh srandy…ale je možné, že se tady najde zvířátko, které vás mezi macky vřadí :D

 
benyka
6320 příspěvků 13.08.18 18:00

@asterah Jo, jo. Nemusíme chodit daleko. Například všichni prodejci konfekce. :-)

Značka Vans připravila kolekci s obrazy Vincenta van Gogha

Značka Vans vytvořila kolekci ve spolupráci s amsterodamským Muzeem... Celý článek


Reklama

Poslední článek:
Dobročinné secondhandy: Dobrý skutek, nebo past?

Autor: Monika

Pomáhat oblečením – to zní jako spojení příjemného s užitečným. Tak... Celý článek


Reklama

Kabáty: barvy, kombinace, inspirace

Autor: Ada

Minulý článek, v němž figuroval kabát ve velbloudí béžové, měl... Celý článek

Háčkované, pletené, pro Fler jako zrozené

Autor: Ada

Ne, nebojte se, už nebudu básnit. Mé památníčkové veršíky z... Celý článek