Češi a obleky: Proč plesová sezóna bolí

04.01.19 | autor Matouš

Jak to, že čeští muži nemají úctu ke společenskému oblečení a k obleku se chovají, jako by to byly plesové montérky?

* Dorazit v obleku a hned u vstupu sundavat kravatu? Holt takový je český styl. Zdroj foto: Irina Braga / Shutterstock

V tanečních jsem se nenaučil polku ani valčík. Místo toho jsem dostal lekci toho, jak může být oblek otravný. O pauzách se chodilo před kulturák a zpod barevných zimních bund čouhala saka, která nikomu neseděla, protože při jejich nákupu bylo podstatné, aby se v tom dalo „dobře hejbat“. Kdykoli to šlo, kravata se schovávala do kapsy, a vykasaná košile se proměnila v symbol volnomyšlenkářství.

Cestu zpátky k saku jsem pak hledal dlouho. V Česku sice máme letitou tradici plesů, ale to neznamená, že se na společenské akce umíme obléct. Nikdo nás to nenaučil.

Když mi bylo patnáct, koupili mi naši oblek, několik košil, kravat a povinné bílé rukavičky. V září začala taneční. Sako a kalhoty se tehdy proměnily v něco, čím se opovrhovalo. A tahle školácká rebelie nás provází i v dospělosti. K obleku nemáme úctu, a proto společenské události vypadají tak, jak vypadají.

Martyrium v obleku

Dodnes si pamatuji na hru, kterou taneční mistři považovali za zábavnou. Sako se obracelo naruby, kalhoty se vyhrnovaly a potom se tancovala mazurka. Z takového večera si respekt k obleku neodnesete. Nakonec nám ani nepřijde divné, když se ihned po obřadu svatebčané běží převléct do něčeho pohodlnějšího, když se uvolňují uzly na kravatách, když někdo přijde na ples v saku a džínách.

Oblek nenosíme hrdě, představuje kus oděvu, který prostě musíme přetrpět. Jednak proto, že přináší až moc pravidel, jednak to není zrovna to nejpohodlnější, co nám svět módy dal. Navíc si ho většina z nás oblékne jednou dvakrát do roka, tak proč se s ním zabývat?

Čas od času se i v tuzemských médiích objeví dobrodruh, který se pokusí spasit české kulturáky dobře mířenými radami ohledně toho, že hnědé boty nebo světle šedé obleky na večerní akce nepatří, že kapesníček musí mít jiný vzor než kravata, že cpát cokoli na pravou klopu se nemá. Přitom by ale stačilo, kdyby z plesů konečně zmizely košile s krátkými rukávy a kalhoty s délkou až po taneční parket.

Nemáme učitele

Udělal jsem hromadu chyb a ještě dost jich udělám. Na maturiťák jsem šel ve světle šedém obleku, jedna z mých košil za časů tanečních byla oranžová (dodnes netuším, jak mě mohlo něco takového napadnout a ve výsledku se mi i líbit), měl jsem šílené boty s hromadou zbytečných švů, ale alespoň nebyly na suchý zip.

Vzory toho, jak máme vypadat v obleku a proč ho vlastně musíme nosit, v Česku prakticky nenajdeme. Stará známá aféra kolem Vladislavského sálu a režiséra Sedláčka ve fleecové mikině je toho důkazem. Možná jsme si na ignorování pravidel vytvořili určitou identitu a vnímáme oblek jako montérky, které poslouží na konkrétní výkon a pak se zase odloží.

Robert Sedláček se na předávání státního vyznamenání v roce 2014 moc nevyfiknul... Zdroj/Autor: MAFRA / František VlčekRobert Sedláček se na předávání státního vyznamenání v roce 2014 moc nevyfiknul… Zdroj/Autor: MAFRA / František Vlček

Víc je víc

Potom ale přichází další extrém. Začneme se zabývat tím, jak na plesech vypadáme, více, než by bylo zdrávo. V tu chvíli chce každá maturantka vypadat minimálně jako císařovna Sisi a většina pánů dostane nějaký báječný nápad, jak kvádro vylepšit. Rozbor dortových šatů vydá na samostatný článek, jehož závěrem by nejspíš bylo, že KD není Zimní palác v Petrohradu a že minimalismus ještě nikdy nikomu na kráse neubral.

Mě ale zajímají obleky a konkrétně jejich nejzajímavější vylepšováky, které každou sezónu zaregistruji. Vždycky alespoň jednoho tanečníka napadne, že si vezme černou košili s bílou kravatou, případně červenou košili a černou kravatu. Výjimkou nejsou ani zábavnosti jako doplňky s úsměvnými nebo infantilními vzory. Podařilo se mi zaregistrovat několik svetrů. Také kombinace saka z jednoho obleku a kalhot z druhého je víc než častá. Kapitolu samu pro sebe pak představují konverzky ke společenskému oblečení. Na střední to byla rebelie, teď je to ale trapnost.

Motýlek na ples?

Před pár lety nám Karel Schwarzenberg připomněl, že existuje motýlek, a zvlášť mladší generace tenhle doplněk přidala do svého šatníku. Jenže obyčejný jednobarevný motýlek se snadno okouká, takže nastupuje kreativita. Ta nás dovedla až k oblibě dřevěných motýlků. Na počátku to bylo příjemné oživení, teď ale takových alternativ klasiky potkáte tolik, že se z kuriozity stalo klišé.

Kam teď?

Myslím si, že není podstatné nacpat si do hlavy tu hromadu pravidel krásně zpracovaných v infografech na Pinterestu. Podstatnější bude si začít obleku vážit a smířit se s tím, že si v něm moc pohodlí člověk neužije. Neříkám, že to bude jednoduché, koneckonců žijeme ve státě, kde se boj za rejoicky v kavárnách proměnil v kruciátu za obranu lidské svobody.

I tak věřím, že černý oblek (svatby-pohřby-plesy) s bílou košilí a decentní kravatou, která nebude z ptákovin, jednou popularitu a zejména respekt získá.

Budu rád za vaše úlovky z českých kulturáků, pište do komentářů.

Autor

Matouš

Už na střední obul zlaté tenisky a zjistil, že pánský šatník nekončí modrou a černou barvou. S radostí sleduje, jak se čeští muži přestávají bát módy. Inspiraci hledá hlavně na jihu Evropy a v Latinské Americe.

Líbil se vám článek?
Váš příspěvek
Paris1789
3661 příspěvků 04.01.19 16:07

Jsou obleky, v kterých se hýbat dá a současně v nich lze i vypadat dobře, jenže ty stojí víc, než je našinec ochoten obětovat. Stojí víc, než sada zimních gum na vozidlo střední třídy. Asi tak.

Semtex
40 příspěvků 04.01.19 19:01

Úcta k obleku? Co? Proč? Není to pánbůh, ale pořád jen kus oděvu, spotřební věc. Montérky to jsou, ale spíše než plesové bych řekla, že kancelářské.

Spíš než o neúctě k obleku by se dalo mluvit o vlastní pohodlnosti (proč bych nosil oblek, když se v něm nedají dělat pořádný dřepy ani nelze vzpažit), absenci základního smyslu pro kulturu a ignoraci společenských pravidel neboli etikety. Případně o neschopnosti vybrat si takový oblek, v němž se chlap bude cítit sebejistě a příjemně.

Divna_Martinka
16 příspěvků 04.01.19 19:05

Konečne super clanek.
Na plesich je dobre videt jak jsou muži nerudni a nervozni a nejradej by se videli s kapsacema, ledvinkou a fleecovou mikinou…pravy cesky vidlak. A to chci.

sirena007
1130 příspěvků 04.01.19 20:48

Oblek je docela lichotivý oděv, schová pupek, nohavice nebývají slim… Je škoda, že ho muži častěji nevezmou na milost

Helenuše
335 příspěvků 04.01.19 20:51

Kamarád, který nosí kvalitní oblek v práci denně (velmi dobře placený právník), oblek nazývá jako „montérky“. Pro něj to prostě je pracovní oděv. Nic hanlivého na tom označení nevidím.

holly.golightly
45 příspěvků 04.01.19 20:56

Otázka obleků, respektive nenávist mužů vůči nim, mi nedává spát. Na jistém nejmenovaném (a dosti pekelném) fóru pro nevěsty je jedna diskuze za druhou, ve které dámy řeší, co mají obléknout svému partnerovi na jeho vlastní svatbu, když oblek odmítá/žádný nemá a nebude si ho kupovat, protože by ho neunosil/by se v něm chudáček trápil. Většinou to dopadne tak, že nevěsta má šlehačkové šaty, zatímco ženich kalhoty,vestičku, kšandy, conversky a nezbytného dřevěného motýlka. Nejvíc mě ale zaráží, v čem všichni ti zarputilí odmítači obleků chodí na promoce a pohřby, když oblek dle svých slov nepotřebují. Na to, že by měli někdy v životě navštívit cokoliv, co by se blížilo plesu, nebo divadlo, radši ani nepomýšlím.

sirena007
1130 příspěvků 04.01.19 21:57

@holly.golightly Co se týče vhodného oděvu do divadla, potkala jsem před lety v Dlouhé Petra Novotného (tzv. baviče) coby diváka a měl na sobě sice oblek, ale se sakem s krátkým rukávem - to už by byly lepší ty montérky!

holly.golightly
45 příspěvků 04.01.19 22:05

@sirena007 To je zajímavé řešení problematické situace „nevemu si voblek, dyť je tam vedro“. A konečně se tím najde i uplatnění pro společenské košile s krátkým rukávem.

sirena007
1130 příspěvků 04.01.19 22:26

@holly.golightly No vidíte, vlastně je to pozitivní jev! Ale zjev to byl strašný…

benyka
7126 příspěvků 05.01.19 16:14

Dámy, ale uznejte, že dlouhé plesové šaty bez rukávů v libovolné barvě a provedení dle vlastního vkusu jsou pro nás při tanci po všech stránkách dost velká výhoda. Nezávidím mužům předpisový oblek na ples a přála bych jim v tomto ohledu podstatně větší svobodu.

Vinca_minor
739 příspěvků 05.01.19 21:12

Muž si bere pod sako oblekovou vestičku a při jídle anebo při večerním tancování sako sundá a zůstane v košili a vestičce. Moc mu to sluší.

Vinca_minor
739 příspěvků 05.01.19 21:14

A moc se mi líbí, jak ve Vraždách v Midsomeru chodí detektivové v obleku neustále. Vypadají v něm dobře a nezdá se, že by jim vadil v pohybu nebo ve vyšetřování.

Příspěvek upraven 05.01.19 v 21:15

zolop
11 příspěvků 07.01.19 15:47

Ja by som sa uvaril a oblek prepotil a zničil. A to sa mi obleky páčia, ale nie je to oblečenie na leto pre človeka, ktorý sa potí a vadí mu teplo. A nehovorte mi, že si treba kúpiť kvalitný a v takom sa človek nepotí. Menej ako v polyesterovom, ale potí.

Dani17
443 příspěvků 06.01.19 09:28

@benyka Vzhledem k tomu, že trpím, pokud je mi někde horko, tak v tomto muže také lituji. Už leta jsem neměla na sobě silonky, nějak mi prostě vadí v pase (no spíš přes břicho ;)) A pokud jsem se například v tanečních patřičně zahřála, není nic odpornějšího než přilepené silonky na těle. Letos to hodlám vyřešit samodržícíma punčochama. Budu mít totiž spodničku a pod ní je vedro i bez silonek. Čeká nás druhý ples v rodině. Na ten první ani vzpomínat nechci. :-( Maturitní ples syna. Za měsíc…šaty mám ve fázi nastehování. Manželovi musím zkrátit kalhoty. Druhému synovi koupit košili.
S tím pohodlím obleku je to tak jak se tu píše. Manžela jsem donutila, prostě nedala prostor na odmítnutí, že jsme oblek koupili. První oblek v životě v 54 letech. Má velmi netypickou postavu. Zkusil sako a začal dělat prostná, že nebylo možné se podívat jak mu sedí. Když jsem houkla at se zklidní, tvářil se dotčeně…zkoušení mužů v obchodech, však to znáte. Nakonec jsme koupili…Je to právě ten typ muže, co si myslí, že se v obleku bude cítit jako ve funkčním triku. Nicméně je mi jich fakt líto, tolik vrstev ve vytopeném sále…ale třeba tam bude zima. Zase na druhou stranu, já se drasticky zpotím i při svižné procházce na rovině. Takže jsem silvestrovskou procházku, čítající 9km, šla téměř od samého začátku úplně mokrá a naštvaná. Manžel polorozeplý a v pohodě. Takže ten problém s termoregulací mít nebude.
Syn maturant si nicméně obleky, pěkné kalhoty a boty oblíbil, takže ten bude v naprosté pohodě. Jen doufám, že jeho slečna nepřijde v černé. Krásná mladá, štíhloulinká, protože malinká, dívenka.
Horší je to pak s myšlením druhého syna, který je AS. A odmítá tam jít, oblékat se ap. A tak vysvětluji, dělám osvětu a doufám…lákám ho na jeho bývalé učitele :-D

Edit: Jak to tak po sobě čtu, zdá se mi, že jsem se v jednom odstavci zamotala. Čeká nás maturitní ples syna. Ples na který nechci vzpomínat, se udál před 25 lety, kdy jsme byli ještě bez dětí.

Příspěvek upraven 08.01.19 v 16:59

Alterations
702 příspěvků 06.01.19 12:50

V článku je zmínka , že pisatel udělal strašnou chybu, když šel k maturitě ve světlém obleku. Myslím, že to žádná chyba nebyla. Kluci by si podle mého měli vzít příklad z toho , jak obleky sluší sportovcům, pokud je do nich zřejmě povinně navlečou při nějaké výjimečné sportovní akci. Také sportovní redaktoři v televizi vypadají podle mého tak , jak by se měli snažit vypadat mladí muži v dnešní době.

julie74
3044 příspěvků 06.01.19 14:24

@Dani17 já nevím, když by šel druhý syn na maturák bratra v černých kalhotách a roláku, nebo v nějaké jiné verzi víceméně společenského oblečení. Já myslím, že je fajn jít pěkně oblečený, ale zase aby z toho byl úplně vyřízený - s ohledem na jeho AS.?? Samozřejmě je také otázka, jestli se akce koná na Žofíně nebo někde v kulturáku. Za mě nejhorší plesové zlo košile z krátkým rukávem. To je něco tak, ale tak strašného, fuj hnus … Hned za tím jsou dívčí šaty končící 2,5 mm pod spodním lemem kalhotek a kopající do sebe jednu štamrličku za druhou. Na stojáka, rovnou u pultu.

Dani17
443 příspěvků 06.01.19 16:42

@julie74 Ne ne to je o.k. Oblek má. Není sice černý. Měl ho na závěrečné zkoušky, ale má k tomu pastelovou zelenkavou košili. Jde o to, že je to trochu pecivál. Ale jelikož je společností uznán jako zdravý jedinec, musí se v životě trochu otrkat. Takže tyto malé společenské akce by měl taky ozkoušet. Nebudu ho tam držet násilím ;) Mrknem na začátek, využiju ho na tanec, aspoň jeden, protože je vyšší než já. :-D A pokud bude chtít, a to bude, odvezem ho domů. AS se musí učit jak to v životě chodí, trenovat ap. Jednou tady nebudem, tk aby se naučil co nejvíc. Ale taky mu oblekk moc sluší :-D

julie74
3044 příspěvků 06.01.19 17:14

@Dani17 No já že máme AS v rodině, tak bych mu na to taky nedala omluvenku na účast, přesně, ať se zavede :))), myslela jsem to spíš jako omluvenku na kompletní oblek :))). Že ho má, není pro něj předpokládám argument na to, aby si ho také oblékl.

mmch, jak se dívá společenský požadavek na tmavě šedou košili do ještě tmavšího nebo černého obleku ? Na ples ve velmi nenóbl kulturáku ?

asterah
427 příspěvků 08.01.19 18:05

Svým způsobem je velká škoda, že si AS člověk nemůže aspoň na pár hodin vyzkoušet na vlastní kůži :)
Já tyto společenské akce ze srdce nenávidím a vyhýbám se jim. Někdy to bohužel nejde. Pro mně je to jen spousta cizích lidí, zbytečné konvence a kravál - bohužel i pěkná hudba většinou řve zbytečně nahlas a špunty do uší jaksi nejsou nejvhodnější plesový doplněk :D

Dani17
443 příspěvků 08.01.19 18:38

Jste také AS? Máte pravdu, chtělo by to vyzkoušet na vlastní kůži. Syn se někdy cítí zbytečný, k ničemu. Naštěstí kolegové ho berou takového jaký je…ale když k někomu pocítí sympatie a pak ho dotyčný zklame, dlouho to v něm vězí. A co se týká akcí, tak je na tom stejně. Nesnáší hluk, nesnáší moc lidí.....Ale nechci aby se moc uzavíral.....a třeba jednou najde spřízněnou duši.

asterah
427 příspěvků 08.01.19 19:07

Ano, jsem. Naštěstí lehčí forma, ale i tak mám za sebou dost kotrmelců a před sebou taky…to uzavření se do sebe nelze moc řídit vůlí - prostě to přijde a je to nutná obrana - spíš se snažit, aby v tom nezůstal moc dlouho.
Přeju mu hodně štěstí :)

Lucelle
329 příspěvků 06.01.19 19:40

Před lety tu byl podobný článek a z něj mi utkvělo v hlavě slovní spojení, které problematiku trefně vystihuje - okázalé plebejstvi. Buranství stavěné na odiv. Hlavně nepusobit, že mi záleží na tom, jaký udělám dojem.
Zvláštní je, že za tohle nesebevědomí nemůže totalita, jak vidno z televizních inscenací, v obleku se odehravaly i domácí návštěvy a v divadle jsou dnes nejlépe oblečenými muži senioři.

shanimplavkynahrocha
4591 příspěvků 06.01.19 22:06

@Dani17 A ma muz oblek z vlny? Jestli polyester, tak jeho vztah k oblekum nezachranite.

JMaravelo
544 příspěvků 07.01.19 08:21

Dobrej článek, kterej si nemá potřebu na něco hrát, jak to bývá často zvykem. Souhlasím, dobrá rekapitulace.

Wounded Knee
31 příspěvků 07.01.19 09:18

Oblek jsem začal nosit rád až od chvíle, kdy jsem si pořídil takový, ve kterém se na mě ze zrcadla koukal Bond. James Bond. Do té doby to byly ty hrůzy, které se pořizovaly do tanečních s tím, že mají vydržet aspoň do maturity, ideálně do promoce.

Dani17
443 příspěvků 07.01.19 09:44

@shanimplavkynahrocha Tak jsem šla juknout do skříně ;) Přiznávám, že ač od fochu, v pánské modě jsem úplný neznalec. Vlastně všichni tři moji chlapi, mají oblek od Koutného. Nikterak nesnižuji jejich pověst, ale je to značka dostupná našim fin.poměrům. Cenové relace u Blažka, Bandi ap. by mi neprošli ani náhodou. I při tomto placení se o manžela pokoušel infarkt :-D Tak a teď co jsem zjistila. 44% vlna, 53% polyester a 3% lycra. Těší mě teda, po vaší otázce, že tam ten podíl vlny je. Manžel už toho v obleku mnoho nenachodí. Počítám ještě možná promoce a svatba a pak.....víte kam ;) Ale aspoň tak mohu doporučit synovi na příští model.

K vánocům jsem synovi koupila jedny ty pestré fusekle, Happy socks. Ponožkovice jsem nějak nemohla pochopit jak to tam chodí. Vybrala jsem ne moc šílený model, spodek celý tmavě modrý a nahoře cca dvoubarevný, příčetný a ladící vzor. A dneska mi říkal, že se jeho slečně nelíbí a nemá je nosit před ní ......ta mládež......

Alterations
702 příspěvků 07.01.19 09:59

V diskusi se používá zkratka AS. Může mi někdo vysvětlit co znamená ? Mluví se o tmavých pánských oblecích jakoby musely být jen černé. Přitom jsou vhodné všechny tmavé barvy : modrá, zelená, hnědá , šedá a různé jejich odstíny. Víc můžům sluší. Černá je barva spíše pohřební. Pořídit si bílou košili s dlouhými rukávy by v době internetu neměl být problém a pro všechny případy by ji měl mít každý muž v zásobě. V nejvyšší nouzi vypadají v ní mladí chlapci přijatelně i bez saka či vesty.

asterah
427 příspěvků 08.01.19 18:23

Aspergerův syndrom = určitá porucha autistického spektra.

Dani17
443 příspěvků 07.01.19 10:33

@Alterations Promiňte, už jsem na tu zkratku tak zvyklá ;) AS je Aspergerův syndrom. Porucha autistického spektra. Není autista jako autista. Asperger je normálně fungující jedinec, který má obtíže spíš v komunikaci a pochopení různých sociálních vzorců chování. Sama nedokážu přesně specifikovat.....Chodí normálně do práce, udělal si výuční list. Je pracovitý, šikovný a hodný. Jen někdy prostě moc silně prožívá „nespravedlnost světa“ a těžko chápe víc květnatou mluvu a sdělení. Ten náš např. ;)

asterah
427 příspěvků 08.01.19 18:29

To vnímání tzv. „sociálních vzorců chování je problém“, protože AS to může někdy posuzovat jako stádnost, někdy jako zbytečnost až pitomost apod. AS to prostě nevysvětlíte - max vám bude ochoten uvěřit, že je to svým způsobem potřeba uznávat, pokud má k vám důvěru - pochopí to logicky, ale cítit to tak nikdy nebude… :)

Dani17
443 příspěvků 08.01.19 18:34

Ano to máte pravdu. Ale jinak to nejde, pokud chceme, aby se v životě uplatnil. Naštěstí s námi rodiči dokáže komunikovat a tak si často vysvětlujeme konkrétní situace. Konkrétní jednání kolegů a vysvětlujeme si co a jak je dobře, co špatně. Většiou chápe a uznává. Ale pak nastane okamžik a než se stihne zamyslet, vybuchne a nechá průchod svým emocím. Blbé je, že si pomáhá vulgárními slovy. Což prý je pro ně taky typické, ale i to se snažím korigovat.......

asterah
427 příspěvků 08.01.19 19:22

Je fajn, že máte takový přístup - u mně se to doma lámalo přes koleno a všechny odlišnosti (kterých není málo) byly chápány jako nevychovanost a nezvládnutelnost, včetně toho, že jsem měla odjakživa úplně jiné zájmy, než moji vrstevníci (cvok). Absolvovala jsem řadu psycho vyšetření a IQ testů a nevěděli si se mnou rady. Naštěstí jsem měla velké štěstí na učitele, jinak by byl ze mně asi totální asociál. Když mi před cca 5 lety diagnostikoval doktor AS (vlastně náhodou) dost se mi ulevilo - konečně jsem pochopila, proč… Ty výbuchy emocí jsou hrozné a víceméně neovladatelné - mě nutili se ovládat až na hranici mých možností, což mi zůstalo a je to na jednu stranu dobře, jenže časem se ze mně stává přetopený kotel a pak zákonitě jednou za čas bouchnu - většinou, když to nikdo nečeká a obvykle to spustí úplně nepodstatná hloupost :D

Dani17
443 příspěvků 08.01.19 20:40

Můžu rozvíjet diskusi dál tady, Nebo raději SZ? ;)

asterah
427 příspěvků 08.01.19 20:55

Na zkratky jsem poněkud pitomá (stejně jako na ikony) - vždycky si pod tím představím něco jiného - jestli to ale chápu správně, tak ano, jen nevím, jak…

Příspěvek upraven 08.01.19 v 22:09

Dani17
443 příspěvků 09.01.19 09:09

SZ = soukromá zpráva. Nechtěla jsem, abysme tu moc rozjeli diskusi o tom našem, když je to o oblecích ;) Tak mrkněte, možná už na váas mrká obálka se zprávou. Tady ve vašem profilu.

Judy24
856 příspěvků 09.01.19 14:57

Úplně chápu, proč s diskuzí přecházíte do soukromých zpráv, ale musím se přiznat, že jsem si všechny příspěvky vás obou v této diskuzi s velkým zájmem přečetla. Oba vaše přístupy mi přijdou skutečně obdivuhodné.

ATEH
72 příspěvků 07.01.19 12:09

@holly.golightly Nic jako společenská košile s krátkým rukávem neexistuje ;-)

Vinca_minor
739 příspěvků 07.01.19 13:24

@Dani17 Mě zaujala knížka Podivný případ se psem o dospívajícím chapci s Aspergerem. Je spíš pro mladší ročníky, ale můžu doporučit:) Třeba jak učitelka chlapci kreslí smajlíky a on se podle nich (bez jejího vědomí) snaží odhadnout emoce druhých lidí:)

shanimplavkynahrocha
4591 příspěvků 07.01.19 13:49

@Dani17 Jasne ;). Synovi rozhodne doporucuji davat na slozeni pozor. Vlna je prodysna a nezpusobuje nadmerne poceni a pocit jako ve skafandru.

asterah
427 příspěvků 08.01.19 18:20

Můj manžel má oblek jako „pracovní oděv“, takže musí mít k dispozici aspoň tři obleky pro různé příležitosti - hlavně obchodní. Potíž je v tom, že je vysoký (193), štíhlý, poměrně široká ramena, tak sehnat na něj oblek, který by mu opravdu dobře seděl, je problém. Nakonec jsme skončili ve velkém obchodním centru v Polsku cca 50 km od hranic, kde jsme konečně našli, co jsme potřebovali - ve značkovém obchodě, který byl samozřejmě i v Ostravě, ale výběr se nedal srovnat. A tak když manžel potřebuje cokoliv z oblečení, jedeme rovnou tam. Není to sice levný obchod, ale raději koupíme méně věcí a kvalitních.

julie74
3044 příspěvků 08.01.19 19:15

@asterah to je jako psát,chtěla bych si zkusit mít natřikrát zlomenou nohu, nemusela bych na ples… Chápu že taková svatba nebo pohřeb v blízkém příbuzenstvu se blbě odříká, ale ples??? Mě nebaví, teda nechodím tam…

asterah
427 příspěvků 08.01.19 19:28

No, natřikrát zlomenou nohu si vyzkoušet může každý - dokonce není až takový problém si to představit - AS si nevyzkoušíte a ani nepředstavíte…jen mě napadlo, že by to pro lidi mohlo být zajímavé…

Odmítnout může člověk v podstatě vždycky a všechno. Můj manžel si sice v „plesání“ naštěstí moc nelibuje, ale bohužel občas se vyskytne příležitost, kdy s ním na takovou nebo podobnou akci prostě musím - jako manželka. Oba to bereme jako pracovní záležitost a snažíme se nějak si to užít. Ale do lodiček na vysokém podpatku mě nedostane nikdo :D

Příspěvek upraven 08.01.19 v 19:32

julie74
3044 příspěvků 08.01.19 20:07

@asterah no ja že jak to máme v rodině, tak to trochu vidím jako rouhání. Ale nechtěla jsem vás rozhodně mentorovat, to se omlouvám :)))
a k tomu plesu, minulý rok jsem jeden absolvovala v 8-9 cm podpatcích, letos si hodlám pořídit stříbrné balerínky. Ke královsky modrým šatům. Jestli seberu odvahu a budu v tom proklatě krásná, možná MP oblažím fotkou. :)))

asterah
427 příspěvků 08.01.19 20:25

Hi hi, no a já s tím žiju a tak to tak neberu - občas (často) plácnu něco, co mně napadne, že by to mohlo být zajímavé a nedomyslím následky.

Mám díky gymnastice v minulosti uvolněné kotníky a tak se na ně s chutí vymlouvám, ale skutečný důvod je, že vysoké podpatky z duše nenávidím a tak je prostě ani doma nemám - sice tím občas budím lehké pohoršení, ale to je mi jedno. Mám naštěstí celkem malou nohu vzhledem k postavě, ale i kdyby to tak nebylo, stejně bych to neřešila. Mám dvoje - dalo by se říct balerínky - určené přímo pro tyto příležitosti - jedny černé a druhé červené (sice nemám červenou ráda, ale na doplňcích mi nevadí)

Stříbrné balerínky ke královské modré budou vypadat moc hezky - určitě tu odvahu seberte a dejte sem fotku :)

Dani17
443 příspěvků 08.01.19 20:39

Šiju si tmavě modré šaty ala 50.leta. Sakra nedaří se mi vychytat záševky. Chytám z tono nervy a depku. Ples se blíží, zip ještě nemám, protože není.....lodičky jsem koupila u deichmanna, docela to ladí. Fotkou se pochlubím, zjistila jsem, že fo´ták schová nedokonalosti :-d

asterah
427 příspěvků 08.01.19 21:02

Tmavě modrou mám ráda, ale mně moc nesluší, tak ji obdivuju na druhých :)
Já letos na ples nemusím a mám z toho přímo ďábelskou radost - 50 léta, tam se nosily moc pěkné věci.

profesorka
80 příspěvků 11.01.19 09:51

každého muže zkrásní padnoucí oblek, ty dřívější tesilové byly oblýskané po
nošení.Je pravdou, že buranské typy je nosit nebudou, ale kdyby viděli,jak jsou mužní, třeba by si to rozmysleli. Vrcholem je ovšem smoking, ale ten je finančně náročný. Kdo by nechtěl být jak agent 007?

Ryger
15 příspěvků 15.01.19 20:45

Když mi u dveří zazvoní pánové v obleku, tak je rovnou vyhazuji a ani se neptám co prodávají.

Jirkátor
1569 příspěvků 16.01.19 06:58

Zrovna v sobotu jdu na (vesnický) ples a tak budu opět s mírným pohrdáním a i pobavením sledovat, jak pánové začou postupně odkládat saka a povolovat a pak i sundavat kravaty a vykasávat rukávy u košile. Po 23. hodině už si připadám jako hodně velký exot, jelikož mám stále sako na sobě, horní knoflík košile pořád zapnutý, kravatu utaženou a nemám s tím sebemenší problém. Prostě jsem na společenké akci k níž oblek patří a tak to respektuji i když to třeba není úplně pohodlné. Než tam pobíhat jen v kalhotech s vykasanou košilí, to je pak lepší tam vůbec nechodit.
Dámy se sice postupně nesvlékají, tak jako pánové, (což je někdy opravdu dobře :) ), ale pohledem na jejich garderobu se často bavím už od začátku, ale to si nechám jako komentář k nějakému jinému článku.

Aija
56 příspěvků 16.01.19 07:20

Matouši, zapomněl jste na malý hadry! Poměrně hodně pánů, na které je dost vidět, nosí malé obleky nebo alespoň saka. Vypadají jako kdyby si je půjčovali od mladších bráchů. Abych byla konkrétnější, tak ukážu prstíkem na herce Hejlíka, ale je jich daleko víc. A jestli se berou jako vzor, tak potěš koště…
Matouši, že nemáte žádné malé sako?!:-)

RenataRen
512 příspěvků 09.02.19 19:55

@Vinca_minor Jestli to nebude tím, že to jsou herci;-) A doopravdy nevyšetřují:-)
Nevím, jestli policisté v Anglii skutecne chodí v obleku, u nás myslím většinou nikoliv…

Cornero
415 příspěvků 10.03.19 23:06

Ja mam oblek ve velike ucte a milerad si na ples, do divadla kamkoliv vezmu skvele padnouci oblek naleziteho strihu a barvy ale co si budeme povidat - proste to neni levna zalezitost vzhledem k tomu kolikrat maji nekteri lide moznost oblek navleknout. Chci tim rict ze pokud budu vydelavat 50k plus nebo budu oblek nosit denne do prace tak se mi vyplati do nej investovat koupit si nekolik obleku treba i na miru..pokud vecerni oblek vezmu na sebe 3× za rok tak koupim cerny oblek ze Zary za 5k k tomu boty za 2k a za pet let me nebude mrzet kdyz ho neonoseny vyradim protoze uz mi nebude sedet tak jak bych chtel. Pokud bych mel takhle vyradit hezky oblek za 10k a vic tak uz me to bude hodne mrzet

Před šesti lety se zřítila textilka Rana Plaza

Módní svět si připomíná šest let od zřícení textilní továrny Rana... Celý článek

Poslední článek:
Módní nákupčí: Povolání snů, nebo hrůzy?

Autor: Kamila

Svět skloňuje velká jména návrhářů, přitom o našem šatníku... Celý článek

Na míru z Votoče

Autor: Ada

Zkusili jste se někdy podívat, co se na Vinted, dříve Votočvohoz,... Celý článek

Cool rady

Autor: Ada

Nevíte, jaké si vybrat večerní šaty, aby vám slušely a hodily se k... Celý článek