Tadashi Shoji je borec.
Fashion Week New York: co mě zaujalo
14.09.13 | autor Ada
Newyorský módní týden skončil, cirkus se přesouvá do Londýna. Co ze široké newyorské nabídky (kolem 170 nových kolekcí!) stojí za pozornost?

Návrháři na přehlídkách představili spoustu stylů, prvků, trendů i barev. Hodně kolekcí bylo minimalistických, střihům sekundovala i barva (nebyly výjimkou přehlídky, které se odehrály pouze v bílých a béžových odstínech). Dalším trendem je černobílá kombinace a různé černobílé vzory - geometrické, květované. Stále je in vrstvení průsvitných vrstev, krajky a výšivky. Naopak poněkud ustoupily velkoplošné digitální tisky. Barvy na příští jaro a léto jsou spíš tlumené nebo pastelové, s několika červenými a oranžovými výjimkami.
Šaty z kolekce Dennise Bassa rovnou ilustrují klíčové výrazy "černobílé vzory", "květy" a "pastelové odstíny". Jeden vzor, skoro stejné šaty a dvě provedení - pro křehké blondýnky i pro výrazné tmavovlásky.

Zdroj: style.com
Oscar de la Renta se držel své klasiky: inspirace zlatou dobou haute couture, těžké hedvábí, promyšlené střihy, výšivky.

Zdroj: style.com
Padesátkové retro je jinak zřejmě definitivně out, kromě de la Renty už se ho drží jen osvědčená Barbara Tfank (a zdá se mi, že ani ta už ne tak bezvýhradně jako dřív):

Zdroj: style.com
Obrazové digitální potisky zřejmě vystřídá čárová grafika. Proplétané linie a křivky do kolekcí začlenili např. (na fotce zleva) Dion Lee, Carolina Herrera a Ohne Titel.

Zdroj: style.com
Barevné bloky a velká geometrie byly také spíš na ústupu. Našla jsem jen několik málo příkladů, mezi nimi např. tento černobílý (Giulietta) nebo nenápadně barevný (Louise Goldin).

Zdroj: style.com
Kolekce Donny Karan byla africká, v zemitých tónech, s odpovídajícími vzory a s halenkami z úžasného hedvábného materiálu.

Zdroj: style.com
Teď se podíváme na nějaké ty průsvitné vrstvy. Uplatnila je Carolina Herrera, v mnoha případech spolu s geometrickými liniemi:

Zdroj: style.com
Kolekce Monique Lhuillier patřila k barevně výraznějším, nejméně polovina modelů zářila oranžově, broskvově, fuchsiově a jahodově. Druhá polovina se držela pudrových odstínů a všechny modely byly jemné jako dech. Vrstvy průsvitných látek doplňovaly aplikace, výšivky a korálky.

Zdroj: style.com
Marchesa šila své modely z mlhy pochytané za šera a z útržků noci, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Zdroj: style.com
Šaty Tadashiho Shojiho jsou klasická práce s průsvitnou látkou a jemnými aplikacemi, zato model Threeasfour vypadá jako poskládaný z perforovaného papíru.

Zdroj: style.com
Nejhezčí hrátky s krajkami a výšivkami připomínajícími krajky (na šatech vlevo je vzor vyšitý drobnými černými korálky) předvedla Lela Rose:

Zdroj: style.com
Prostříhávané a vysekávané krajky, Honor a Vivienne Tam:

Zdroj: style.com
Výšivky na šatech byly jemné a nenápadné i barevné a výrazné (oba modely Naeem Khan):

Zdroj: style.com
Opakem šatů z vrstev šifonů a organz byly pečlivě střižené a tvarované modely z tuhých lesklých látek. Ne každému sluší éterické vlání. Marissa Webb, Ruffian:

Zdroj: style.com
Králem tohoto stylu byl nepochybně Zac Posen. Však se podívejte na jeho střihové machrovinky:

Zdroj: style.com

Zdroj: style.com
Finále bude rudé jako u Ralpha Laurena. Ten uzavřel převážně černobílou kolekci, uprostřed oživenou neonovou vsuvkou, dvěma velkolepě rudými modely, které jako by se sem zatoulaly od Valentina. A jestli nebudete mít v šatníku róbu barvy krve, pořiďte si aspoň dlouhé červené rukavice! (Z absolventských kolekcí Parsons The New School for Design.)

Zdroj: style.com
Komentáře článku
Zobrazovat komentáře chronologicky