“To se jmenuje trend – je to záměrná subjektivní zastaralost předmětu na základě jeho vzhledu.”
LOL, jako podobnej žvást bych čekal někde v komentářích ale napsat to
jako článek na odborném webu, to teda respekt Chudák Westwood, jež se stala obětí
systémového plánování, nebo umění či architektura, jejíž trendy jsou
očividnou konspirací pravděpodobně řádu zednářů aby rozhýbali
ekonomiku napr. po křížových výpravách
Tohle už je skutečně naprosto k smíchu
tenhle server
AC24 míchá dojmy s pojmy s podstatně
větší elegancí teda
EDIT: jen tedy upřesním. Trend rozhodně nebyl vymyšlen na podporu ekonomiky. Možná objeven jako pomocník, ale určitě ne vymyšlen. Trendy zde byly od doby co zde byla vůbec nějaká móda a archeologie nám v tomto vcelku snadno dá za pravdu. Trendy se objevují v historii např. se sbližováním západní a orientální kultury, s objevem nových technologii, uměleckých směrů, materiálů… Na nějakou plánovanou ekonomiku jsou vázány vskutku pouze okrajově. Je pravda, že válka přeměnila textilky na továrny na nábojnice a po válce se to vše opět změnilo na výrobny textilu. Vláda samozřejmě textilní průmysl podporovala, protože jak se píše v článku, stála na tom státní ekonomika. Problém byl, opět jak se píše v článku, že byla relativně nízká kupní síla, což znamenalo, že běžní lidé to nekupovali - už jen z toho důvodu, že uměli šít a měli šicí stroje doma (tady naopak je srovnání s životem za železnou oponou více než na místě). Vše se mění právě s příchodem designerů, kteří se začínají objevovat současně se startující ekonomikou a tedy jejich věci opět můžou lidé kupovat. Tohle je naprosto stejné jak po první, tak druhé světové válce. Jsou to oni, kdo vnáší do základní středové módy nové prvky a odlišnost. Čím je ale ekonomika bohatší, tím vlivů co módu ovlivňuje přibývá a začíná se uvolňovat, tak jako celkově to co se děje ve společnosti. Díky tomu se tu pak objevují věci jako SEX (butik), který by samozřejmě jinak vůbec nemohl uspět.
A když se autorka podivuje pak nad vlivem ulice, tak celé to nakonec
dorazila globalizace. Jak byli trendy dřív vázané na jednu lokalitu a lidé
neměli takový rozhled, stačilo jim skutečně na několik sezon chodit v tom
samém baloňáku (a tady si opět to celé dobře můžeme ukázat na životě
za železnou oponou) ovšem jakmile se na vás začnou hrnout vlivy z celého
světa, trendy se přes sebe začnou přelévat ve vlnách a vytvářet různé
bizzarnosti - např. když přijdete dnes do HM a v pánské sekci najdete
veselé ponožky a vedle toho sukni a roztrhané černé tričko pro goth ninji
(kdo si mi pamatuje z dřívějška, já vám říkal že přijdou ).
Dnes už agentury ví, že nejsou žádnej trend setter. Tenhle pojem je dost fiktivní dneska. Jediné co se děje je, že “agentury” sledují nálady ve společnosti, aktuální trendy a pak se po nich svezou. Díky silné ekonomice a velké kupní síle se tím nemusí ani moc trápit a můžou to sekat “jak baťa cvičky”.
Závěrem: zastarávání a trend spolu souvisí jen okrajově, ale je pravda, že se na to přišlo velmi chytře v americe - s módou to ale zas tak nesouvisí. Koho to zajímá, doporučuji dát do googlu slova “žárovka”+“konspirace”
Příspěvek upraven 06.11.18 v 15:31
Komentáře článku
Zobrazovat komentáře chronologicky