Brýle dnešní doby: Mé obroučkové trápení

06.08.18 | autor Monika

Výběr brýlí připomíná volbu životního partnera. Vyzkoušíte modely, které jsou šlápnutím vedle, až nakonec s trochou štěstí najdete ty pravé.

Základ mých brýlových obtíží

Živě si pamatuju, jak jsem ve čtvrté třídě dostala poprvé dvojku z matematiky. Doma jsem řekla, že jsem neviděla na tabuli a špatně jsem opsala zadání. Pečující rodičovstvo hned jednalo, a tak moje paní očařka diagnostikovala půl dioptrie (což má asi leckdo). Obdržela jsem své první slušivé obroučky. Záhadou však zůstávalo, proč se nadále zvyšovaly jak moje dioptrie, tak stupně známkování v matice. Asi chyba ve sklech nebo co…

Každopádně za dobu své dvacetileté slepoty jsem vyměnila zhruba desatery brýle. Od dětských motivů jsem přešla přes dřevěné obroučky (tehdy neskutečně uncool!) až po současné hranaté hipsteří modely.

Dodnes si vybavuju rozhovor v Bravíčku se zpěvačkou Anastaciou, která vlastnila desítky obrouček! Její nadšení pro vybírání dalších jsem obdivovala… a stejně jako u kabelek jsem tomu nepodlehla. Výběr brýlí je pro mě totiž vskutku intimní záležitostí, kterou podstupuju jen velmi nerada. Možná za to může imaginární finanční tíha, že za těch x tisíc korun si prostě MUSÍM vybrat dobře. Možná je to těmi desítkami marných pokusů v optice, kdy vypadám jako z nepovedeného komixu, než mi nějaké brýle opravdu padnou do noty.

Příspěvek sdílený eyepiecestexas (@eyepiecestexas), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018-08-03T18:02:39+0­0:00“>Srp 3, 2018 v 16:35 PST</time>

Anonymita obchoďáku vs. intimita malooptiky

Když už je na čase vybrat nové obroučky, vyrážím do malých optik. Kdyby mi šla ve škole fyzika, tutově bych dělala v tomto oboru – fascinuje mě, jak optici zasvěceně vytahují brýle z nekonečného množství šuplíčků. Jednak nechápu, jak si můžou všechny ty tvary a barvy pamatovat. Jednak si připadám jako Harry Potter vybírající si hůlku u pana Ollivandera. Bohužel v optice musíte projít martyriem, při kterém vám na dvě stě způsobů řeknou, že „tyhle brýle taky nevypadají špatně“, zatímco vy je odhazujete v dál, jen co zahlédnete v zrcadle.

Do „hypermarketové optiky“ jsem už také mnohokrát zavítala. Možnost anonymního zkoušení a osahání všech obrouček má nespornou výhodu, nicméně tady jsem zatím nikdy nevybrala. Výběr správných brýlí mě totiž natolik paralyzuje, že při tom nesnesu vyšší počet lidí, a tak se sem plížím na tajňačku jak do sexshopu. Pomoc prodejců rovnou odmítám, protože se prostě stydím.

Zvláštní… nevzpomínám na jediné trauma z dětství, že by se mi někdo posmíval kvůli dioptriím. To až v pubertě mě jeden klučina označil za brejlovce, protože mě potřeboval argumentačně přetlačit. Zvláštní je, že o pár let později mu moje brýle při líbání nevadily…

Příspěvek sdílený loptikzilka (@optikzilka), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018-05-22T18:02:39+0­0:00“>Srp 3, 2018 v 16:35 PST</time>

Takové to domácí zkoušení

Obrýlených stydlínů však očividně žije více. Narazila jsem totiž na službu Muscat, kde naklikáte patery brýle, které vám zadarmo přiveze kurýr na zkoušku. Vy máte 5 dní na přemýšlenou a pak zas přivoláte kurýra, ať si je pěkně odveze. Potom si případně vybrané obroučky objednáte přes e-shop. Jen pro upřesnění – můžete mě obviňovat z reklamy, jak chcete, avšak moje svědomí pošpinila jen moje vlastní prokrastinace na Facebooku, kde mě Muscat ulovil reklamou na zdi.

Jak je to přesně se skly, netuším, protože jsem absolvovala jen ten výběr obrouček. Když balík dorazil, rozbalila jsem ho neprozřetelně už v kanceláři, takže si brýle prozkoušela celá redakce. Intimní zážitek se tedy mou chybou opět vytratil. :) Nicméně výsledek mě překvapil. Objednala jsem si brýle různých tvarů, spíše do hranata. Spojovala je jedna barva, o které vím, že mi zvýrazňuje barvu očí. Pátá volba zlatých kulatých obrouček byla čistě pro legraci a zajímavost.

Jako přes kopírák

Ulicím ještě stále vládnou obří hranaté obroučky – trend, který všichni následujeme, ale vlastně se spoustě lidem moc nelíbí. Všichni jsme (možná i nechtěně) ovlivnění tím, co je teď zrovna trendy a společensky přijatelné. I já jsem s příchodem velkých hran přirozeně zvětšila okuláry na „hipsteří“ velikost.

Výraznou společenskou výhodou/nevýhodou je, že tato obroučková uniforma sjednocuje ošklivky a krasavice na stejnou úroveň à la učitelky ze střední. :D Což mně osobně velmi vyhovuje – nechci nijak vynikat v davu. Věřím, že v brýlích se extrémně odráží osobnost nositele. A i když mi imponují lidé, kteří UMÍ nosit výrazné obroučky (jako třeba Anna Olšanská), já sama nemám potřebné množství kuráže… tak jako v životě.

Nicméně naše kancelářské hromadné zkoušení ukázalo, že každá přítomná má trochu jiné preference a že mezi argumenty příliš nezaznívaly ony základní poučky, jak vybrat brýle. Zkrátka pokud se někomu líbí kulaté obroučky, budou se mu líbit i na člověku, který je vyloženě nesnáší. I proto nejvíc rozporuplných reakcí vyvolaly právě ty kulaté zlaté brýle, objednané na blind. Jedné skupině přišly stylové, druhá část osazenstva je označila za doplněk pro pozéry.

John a Harry jsou zpět!

Kulaté obroučky jsem si nikdy sama nevybírala, přesto mi je od loňska v optikách nabízejí ke zkoušení. Vypadá to na boom nové vlny, se kterou jsem se ještě nesžila – mám nějak podivně vsugerované, že je nosí lidi jen na okrasu. Stále mě šokuje, kolik lidí nosí brýle pouze jako doplněk. Nad čistými nedioptrickými skly asi kroutí hlavou každý slepýš. Ani já jsem nikdy nepochopila, proč někdo dobrovolně volí čistá skla, když vidí na kilák daleko přijíždějící dvaadvacítku. Holt kvůli stylu je lidská bytost schopna lecčeho, třeba si i pěstovat zpocený nos a svět vnímat přes klapky jako kůň ze Staromáku.

My krátko/dalekozrací ale tím pádem víme, že nejsme vnímaní jako hendikepovaní a že si tu svou vadu vlastně můžeme pěstovat, za obdivu všech. Divný to svět.

Zatím odmítám být křížencem Johna Lennona a Harryho Pottera. Z unifikované kulatoobroučkové módy jsem zatím nalezla jedinou cestu – nosit čočky. Ale dejte tomu tak dva roky. Ty modré kulaté brýle mi nakonec celkem sekly. ;)

Autor

Monika

Má ráda minimum věcí - když si koupí jeden kousek, vyhodí ze skříně aspoň dva. Nakupování v secondhandech ji baví víc než v HáeMku.


Reklama

Líbil se vám článek?

Reklama

 Váš příspěvek
 
Karin
3879 příspěvků 06.08.18 21:44

Mě výběr obrouček tak irituje (protože je duševně i časově tak náročný!), že mám od roku 1998 teprve druhé brýle. Radši jsem začala nosit kontaktní čočky, tam se nic neřeší, nikdo je nevidí.

 
asterah
314 příspěvků 06.08.18 22:16

Obroučky zásadně neřeším - když jsem dostala své první brýle, otec se zašklebil a vyjádřil se, že vypadám děsně…brýle jsem zahodila na hnůj…ale svým způsobem mi pomohl - dodnes brýle nosím jen za volant a časem jsem se vycvičila tak, že vidím víc, než ti, kdo brýle nepotřebují - vidím zejména pohyb a barvy.

 
vlm
4150 příspěvků 07.08.18 18:09

Vás otec je…, tohle nechápu, takové to shazování,to jednomu sebevědomí fakt nepřidá, podobně jako když matka dá dítěti mrkev a otec na to fuj to nejez,mamo dej jí kus masa…

 
asterah
314 příspěvků 07.08.18 19:11

No, ty brýle byly jen slabý odvar toho, co mi dokázal říct - byl divný a teprve v dospělosti jsem se dozvěděla, že jakýsi důvod měl - nebyla jsem jeho vlastní a věděl to, ale jak se říká: „co tě nezabije, to tě posílí“ jen nechápu, zač ty mínusy - asi zhrzení otcové :)

 
Temperance
966 příspěvků 07.08.18 19:27

Ty mínusy nemusí být pro Vás, ale pro něj. Já sama někdy nevím, jak se vyjádřit k tomu, když někdo popisuje něco, s čím nesouhlasím. Souhlasím s autorkou/autorem, ale nesouhlasím s tím, o čem kriticky píše. Tak radši neramínkuju, aby to nevyznělo opačně, a pokud mám hodně silné nutkání se vyjádřit, napíšu to - když se to nehodí veřejně, tak do SZ.

 
asterah
314 příspěvků 07.08.18 20:23

To mě nenapadlo - díky :) já někdy vnímám věci moc zjednodušeně, ale je fakt, že se taky raději vyjádřím písemně, než „ramínkováním“

 
Karin
3879 příspěvků 08.08.18 14:28

Tak to mě fakt povzbudilo - to vědomí, že můžu na silnici potkat někoho, kdo se pyšní tím, že dokáže detekovat pohyb a rozeznat barvy :D

Příspěvek upraven 08.08.18 v 14:28

 
asterah
314 příspěvků 08.08.18 16:01

No dobře, tak jsem se vyjádřila příliš obecně - tak například v lese uvidím zvíře nebo člověka na slušnou vzdálenost daleko dřív, než manžel, který vidí výborně…za volantem brýle nosím vždy. A prosím, neptejte se mně, co je to „slušná vzdálenost“ já to neměřila, ale rozhodně tím myslím víc než 10m … :P

 
Atlacoya
2556 příspěvků 07.08.18 08:59

Mě výběr obrouček neirituje, přijdu do optiky, řeknu barvu a nechám to na optikovi. Zpravidla mám do 10 minut vybráno. Základ je vyhnout se velkoprodejnám.

Příspěvek upraven 07.08.18 v 11:26

 
Temperance
966 příspěvků 06.08.18 22:59

Kdysi dávno jsem měla spolužačku, která jen tak z plezíru zašla do optiky a zkoušela si různé obroučky. Bylo to v době, kdy já sama jsem nesnášela zrcadla (z toho jsem za těch pár desetiletí už vyrostla, zjistila jsem, že občas se na sebe podívat je výrazem ohleduplnosti k ostatním lidem), a tak úplně jsem ji nechápala. Ale něco na tom bude… To mi připomíná, že bych si měla nové brýle napsat do seznamu s nadpisem „Až našetřím“.

 
Vinca_minor
235 příspěvků 1 inzerát 07.08.18 07:59

To si musíte najít malou rodinnou optiku, kde vám optička fundovaně poradí - tyhle jsou na vás moc široké, tyhle nesedí na nose, hranaté a úzké vašemu obličeji nesluší a přesně vám řekne proč. Nakonec jsem vybrala ty, které optička vytáhla hned jako druhé, prostě koukla na obličej a měla jasno. A jsem moc spokojená. Totéž bylo při výběru dioptrických slunečních brýlí, miluju je. Takže já bych si sama bez odborné rady nikdy brýle nevybírala.

 
Atlacoya
2556 příspěvků 07.08.18 08:56

Naprostý souhlas, nejlepší je najít spřízněného optika. Mně nikdo kulaté brýle nenutil, jen jsem zadala požadavky (barva, plné obroučky) a pan optik mi odpovídající obroučky nabídl. Tak mezi řečí mi potvrdil, co mi říkala už před lety jiná optička, že je lepší, když s výběrem brýlí pomáhá někdo, kdo vás nezná. Známí vás mají zafixované s určitým typem brýlí a každé jiné jim připadají divné.

 
Vinca_minor
235 příspěvků 1 inzerát 07.08.18 09:04

Totéž mi říkala i moje optička, že je lepší, když s vámi nevybírá nikdo známý. Mých nových brýlí si skoro nikdo nevšiml, a to jsem změnila tvar i barvu. Pro mě je to důkaz, že jsme s optičkou vybraly dobře, prostě se ke mně ty brýle tak hodí, že nikoho nepraští na první pohled.

 
Temperance
966 příspěvků 07.08.18 09:16

To je dobrý nápad, že to má být někdo cizí.

 
MonikaMP
57 příspěvků 07.08.18 10:19

Na tom opravdu něco je! :) Pokud jdu s někým známým, vybírám vlastně pořád stejné obroučky. Naposledy jsem to zvládla jen s optičkou, bylo vybráno hned (fialové, hranaté, ale malé)… a reakce okolí byly ze začátku velmi rozpačité.

 
Mirt
437 příspěvků 07.08.18 13:55

(špatně zařazený příspěvek)

Příspěvek upraven 07.08.18 v 13:56

 
Paris1789
2733 příspěvků 07.08.18 09:12

Mně obroučky vybral optik, dali jsme si s tím práci a mám takové, které mi sedí. sama bych si určitě tak dobře nevybrala. Našla jsem konečně svůj tvar obrouček, což jsem do té doby nějak nedokázala. Ale je to dost drahé. Nicméně se to vyplatí.

 
JančaMP
6 příspěvků 07.08.18 09:56

V dětství jsem se nevyhnula pestrobarevným brýlím, jejichž skla mi zvětšovala oči natolik, že jsem vypadala jako opička nártoun. Pak jsem vystřídala i lepší kousky a objevila se možnost zbrušování, takže už to nevypadalo, že mám na očích dna půllitrů. Když jsem ale před dvěma měsíci měnila brýle, optička mě upozornila, že vlastně celou dobu nemám padnoucí obroučky. Můj nos je totiž hodně úzký, a proto jsou nutné brýle, které mi budou opravdu perfektně sedět. Jinak kloužou a nekoukám přes skla ve správném úhlu. A to je u mojí kombinované vady problém… takže jsem konečně zjistila, proč mi vždycky brýle nevyhovovaly na 100 %. Letos poprvé jsem taky objevila nástavec proti sluníčku, který se na obroučky nasazuje pomocí neviditelných magnetů. Tak snad budu mít míň vrásek, když už se nebudu celé léto ksichtit kvůli sluníčku :)

 
Temperance
966 příspěvků 07.08.18 10:16

Vidíte, já mám zase kost v nose poměrně širokou, takže si velmi těžko hledám brýle proti slunci. U dioptrických to není problém, ty se dělají v různých šířkách a kovové obroučky mají nastavitelné packy. Ale když jsem chtěla brýle proti slunci, které si navíc můžu dát nahoru na vlasy (které mám dlouhé a většinou nosím culík nebo na plavání drdol) a nepocuchat je, byl to docela oříšek. Tím spíš, že mám ráda odstíněná hnědá skla. Investovat do dioptrických slunečních se mi nechce, těch dioptrií zas tolik nemám a na běžné nošení mám stmívací skla.

 
isko
1134 příspěvků 07.08.18 10:26

@JančaMP
Vy nosíte brýle na čtení?

 
JančaMP
6 příspěvků 07.08.18 23:36

Nosím brýle stále… Musím mít takové, ve kterých budu schopná fungovat celý den :) A opravdu zvětšují, i když díky moderním technikám už jen nepatrně :)

 
isko
1134 příspěvků 07.08.18 21:17

Já jen že oči zvětšují jen spojné čočky, tzn. brýle na čtení. To, co si lidi kupují kvůli krátkozrakosti, jsou rozptylky, které vám oči naopak zmenší.

 
Vinca_minor
235 příspěvků 1 inzerát 07.08.18 10:09

Mimochodem pod mojí postelí bydlí trpaslík, je to takovej mrňavej hajzlík a každou noc se baví tím, že vylejzá a špiní mi brejle na nočním stolku. Máte ho doma taky?

 
Temperance
966 příspěvků 07.08.18 10:17

Nevím, já mám brýle na dálku a nechávám si je v předsíni ;-)

 
MonikaMP
57 příspěvků 07.08.18 10:20

U vás je taky??? :D

 
Mirt
437 příspěvků 07.08.18 13:56

Říkám mu skřítek Hnusníček!

Příspěvek upraven 07.08.18 v 13:56

 
isko
1134 příspěvků 07.08.18 10:26

Příspěvek upraven 07.08.18 v 10:26

 
ajatar
623 příspěvků 07.08.18 10:48

No neviem, asi ste tu mali všetci šťastie na šikovných optikov, ale mne zásadne nútili niečo, v čom som sa necítila. Keď som v pätnástich vyberala prvé okuliare, vybrali mi tenulinké oválne rámy (k oválnej tvári, omg), v ktorých som ďalších pár rokov trpela a vyzerala ako debil, než som si pred odchodom na výšku konečne mohla vybrať nové okuliare. To už boli v móde široké, zdobené bočnice, zase mi samozrejme nútili toto, pretože to vtedy chcel každý. Presadila som si svoje a bola spokojná. Že optik poradí ohľadom toho, aby okuliare plnili svoju funkciu - tj. správne sedeli na nose a za ušami, je samozrejmosť, ale tvar a farbu si chcem vybrať sama. Vlastne mi je aj celkom jedno, čo povedia ostatní, primárny je pre mňa môj pocit.

 
Lienka77
206 příspěvků 07.08.18 11:37

@ajatar Mně bylo taky úplně šumák, co si o mém výběru myslí optička. Prostě jsem chtěla brýle v určitých barvách a tvarech, ona mi je povytahovala a co se mi nejvíc líbilo, jsem si odnesla. Poslední brýle před laserovou operací jsem nosila 2009-2017.

Ale byla jsem vybírat brýle v mrňavé rodinné optice s kamarádkou - optička příjemná, měla přehled, bohužel ovšem neměla brýle, které by kamarádce 100% seděly. Ale že je bude nosit pouze na řízení, tak jsou spokojené asi obě strany :)

 
Eleeshebat
7 příspěvků 07.08.18 12:17

A to já mám zase parádní zkušenost s velkooptikou. Kupovala jsem v Tesco optice na Národce v Praze a velká spokojenost. Zrovna měli akci, že druhý pár dostanete zdarma, takže jsem za 2300 Kč sehnala dvoje obroučky. Do jedněch jsem si potom nechala dát tmavá dioptrická skla. Bez brýlí jsem absolutní slepoň, nicméně vybírat si je podle značky a vrazit do nich o x tisíc víc jen kvůli tomu, že jsou Hilfiger, Dior nebo co, to fakt nepotřebuju.
Musím ještě dodat, že servis je tam velice rychlý a dobrý. Když jsem zkolabovala (srdeční zástava) a brýle se mi rozbily, normálně mi je vyměnili. Zadarmo!

 
thecherry
41 příspěvků 16.08.18 18:57

Nedá mi neragovat. Taky jsem si pořídila brýle v Tescu, na Národní, v akci 2 brýle za cenu 1. Bohužel, skla do levnějších brýlí zhotovili špatně, musela jsem je reklamovat. I přesto, že měli kecy, tak nakonec reklamaci uznali. Vybrala jsem si jiné brýle. V těch mi skla zhotovili taky špatně. ALe už jsem to neřešila. Nosím jen ty dražší (i ty mi nesedí na nose, což jsem si všimla po čase nošení), protože mají lepí skla. Ty druhé jsou na nic, nenosím je. Brýle bych si už ve větších optikách nekupovala. Raději v menších, rodinných, s dobrými recenzemi. Obecně mám se servisem v českých optikách problém. Ve Fous optik mámě vyhotovili špatné dioptrické konfokály, a i přesto, že na ně neviděla a stály 10tisíc, tak měli velký problém ji reklamaci uznat. Přítel naopak kupoval brýle v menší Optice na Ládví a i přes to, že ho před nákupem prodavačka ujistila, že pokud na skla nebude dobře vidět, tak reklamace není problém, tak k tomu došlo a problém najednou byl. Nakonec mu nové skla vyhotovili, problém byl v špatně změřených parametrech oka, které měřili v prodejně „specialistky“. Takže nákup dioptrických brýlí v ČR je často zapeklitá záležitost a je to o štěstí.

 
asterah
314 příspěvků 07.08.18 15:07

Já brýle nosím nerada a nejen proto, že se mi to nelíbí - nenosím ani sluneční…prostě mi vadí, že se mlží, že zmoknou a nic nevidím atp. A to už ani nemluvím o tom, že od chvíle, kdy mi pořádně „změřili oči“ (změnila jsem očaře)a dostala jsem brýle, ze kterých mě konečně nebolí hlava ani po pár hodinách(což oceňuju hlavně za volantem) - ta skla jsou cylindrická - je to na zabití, protože můj mozek vyhodnocuje prostor jako pokřivený a poté, co jsem se málem přizabila na schodech, odmítla jsem je nosit celodenně - nosím je jen když potřebuju ostře vidět - třeba právě v autě.

Příspěvek upraven 07.08.18 v 15:12

 
Vinca_minor
235 příspěvků 1 inzerát 07.08.18 16:09

Proto jsem investovala těžký prachy do tenčených plastových čoček, které ani v okrajích obraz nedeformují. A už vím, že si musím nechat dát jen základní dioptrie bez cylindrů na korekci astigmatismu, ty mi totiž hrozně „tahají“ oči a bolí mě z nich hlava.

 
asterah
314 příspěvků 07.08.18 17:37

Právě že jen dioptrie bez cylindrů mi působily po čase bolest hlavy - abych ostře viděla, musela jsem mít silnější brýle - s cylindry klesly dioptrie skoro o polovinu a vidění je mnohem ostřejší. Jenže to má háček - mně se třeba zdá, že stolní deska se na jedné straně sklání - takže ve skutečnosti rovný stůl vypadá, že se kácí - totéž se děje na schodech a o chůzi v terénu ani nemluvím - vím, že si na to musí mozek zvyknout, což se nestane, když ty brýle nebudu nosit pořád. Jenže to „zvyknout“ je v řádu týdnů a já pracuji v terénu - takže než si „zvyknu“ tak se přerazím :D

 
Vinca_minor
235 příspěvků 1 inzerát 07.08.18 18:46

Já mám cylindry jen čtvrt dioptrie a optici s tím žádný problém nemají, že je nechci. Zkoušela jsem si zvyknout fakt dlouho, když jsem se dívala jen před sebe, tak ok, ale nesměla jsem hýbat očima :)

 
asterah
314 příspěvků 07.08.18 19:21

Tak to já mám na levém 3/4 a na pravém tři - bez cylindrů to na pravém bylo pět a stejně jsem neviděla ostře - hlavně za šera, což je za volantem průšvih. Kupodivu za volantem se mi prostor nezkresluje - asi jsem si zvykla, ale jak vylezu z auta, tak je to horor.
Obroučky mi pomáhala vybrat optička - ale nepřesvědčila mně - možná měla pravdu, ale já se v tom necítila dobře…uvažovala jsem o čočkách, ale moje oči je nesnesou.

 
motiva
121 příspěvků 10.08.18 18:26

Na cylindrická skla si musíte dlouho zvykat, mám je už 13 let, když jsem si je poprvé chtěla nasadit při odchodu z optiky, optička mě zarazila a řekla mi, že je musím začít nosit nejdřív doma a ven ze začátku jen s doprovodem. Trvalo to asi tři týdny, fakt jsem obzvlášť na zlínské čtvercové dlažbě musela jít zavěšená do dcery nebo kolegyně, protože jsem si připadala jak na chůdách a ztrácela jsem rovnováhu. Ale dá se na to zvyknout a jsem ráda, že už neřeším dvojité vidění ( dva komíny, dva měsíce apod.) Dnes nosím multifokály na ven a kancelářské v práci a jsem v pohodě. Výběr rámečků mě baví, kdybych měla dost peněz, určitě bych si pořídila aspoň na ven různě barevné rámečky, abych se sladila s oblečením.

 
asterah
314 příspěvků 10.08.18 19:58

Jenže já pracuji v terénu - denně - a to bych se fakt přizabila. Zkoušela jsem to doma o víkendu, máme na WC 5 schodů a ty brýle jsem musela sundat :)
Naštěstí za volantem to tak nevnímám a s novými brýlemi vidím krásně ostře i za šera, ale nošení od rána do večera jsem prostě vzdala - vidím sice neostře, ale až taková hrůza to není. Vzala jsem si je, když jsme šli na houby - to byl adrenalin! Netušila jsem, že procházka lesem může být takový horor - nakonec jsem je zase sundala - holt jsem asi měkká :D

 
may.frayn
1042 příspěvků 07.08.18 15:34

Nejlepší je, samozřejmě pro ty, co můžou, jít na laserovou operaci. Já jsem byla před dvěma lety a doteď si to nemůžu vynachválit. A to jsem se tomu bránila zuby nehty, když mi to manžel navrhoval (je to drahý a brýle mi sluší), ale pak se uvolnil termín na klinice a tak jsem do toho šla. To pohodlí v zimě, kdy se vám nezamlžujou skla a v létě, kdy můžete jít v klidu plavat, bez obav, že ztratíte ve vodě čočku (to už se mi taky stalo, dokonce jsem jednou utopila v rybníce brejle). Takže doporučuju! Moje poslední brýle byly kovový obroučky alias sexy sekretářka.

 
isko
1134 příspěvků 07.08.18 23:58

@may.frayn

ve svém raném mládí jsem to zažila u kamarádky svojí sestry. Ta byla na operaci, strašně si to vylepšení pochvalovala, ale říkala, že je divný, že lidi chodí s „nahatýma očima“.

 
vlm
4150 příspěvků 07.08.18 18:05

Za svůj život s brýlemi,to je od dětství,jsem vyzkoušela,spoustu optik včetně internetové, spouští brýlí,už tak nějak vím co mi sedne,i když byla doby kdy jsem hodně experimentovala, brýle považuji za doplněk,když už je musím mít,ale můj největší bproblem při zkoušení v posledních letech je,že se bez dioptrií nevidím.Naposledy jsem dala na partnera a tedy nic moc.v internetové optice jsem nahrála fotku a zkoušela a dopadlo to dobře.v jedné malé optice mě paní v fotila a to taky trochu pomohlo.

 
Luela
122 příspěvků 07.08.18 18:42

Jenže brýle se bez brýlí špatně zkoušej, když na sebe do zrcadla nevidíte a na ostatní se spolehnout nechcete. Otec mně vždycky natlačil do nejlacinějších, což v pubertě bylo spíš za trest. Výsledek výběru jsem viděla, až když byly zaplaceno. Sice nosím převážně čočky, ale brýle mám taky, když na sebe při zkoušení vidím :-D, to je radost vybírat. Aneb pokud máte víc jak dioptrii (u mně několikonásobně) bez kont. čoček to nepůjde.

 
Atlacoya
2556 příspěvků 08.08.18 08:38

Posledně mi optik nabízel, že mě vyfotí, když se nevidím (čočky nemám).

 
isko
1134 příspěvků 07.08.18 23:57

Příspěvek upraven 07.08.18 v 23:58

 
JUBA
95 příspěvků 08.08.18 11:37
DO AUTA - za šera, za noci

Mám ozkoušeno: do auta, za šera, za svítání, za deště či mlhy - BRÝLE O ČTVRT DIOPTRIE SILNĚJŠÍ, u někoho možná i o půl…
Brýle bydlí v autě, popř. se stěhují s paničkou do jiného auta, za volantem je nasadím při zhoršené viditelnosti (tedy pro mne zhoršené) a mám jistotu, že mi nesplyne silnice se zdí domu, jak se mi jednou ke zděšení celé posádky stalo.
Doporučila mi to paní doktorka a moc mi to vyhovuje. No a obroučky u těhle brýlí „na noční vidění“ řeším jen v tom smyslu, že mi musejí perfektně sedět na nose a jak v nich vypadám, to je mu šumák.

 
Karin
3879 příspěvků 08.08.18 14:24

Tak za tmy radši neřídím, pokud nemusím… Ale možná to někdy vyzkouším s těmi silnějšími čočkami. Nebolí vás z toho oči nebo hlava?
Já vidím za tmy ostře, ale tak nějak ploše, dvojrozměrně. Nemám odhad vzdáleností, hůř se orientuju v prostoru. Ačkoliv to není žádná hitparáda ani za dne bílého :-)

Jinak mně oční lékařka na běžné nošení doporučila nosit brýle/čočky naopak o čtvrtku slabší, aby oko bylo lehce nuceno na sobě pracovat a zlepšovat se. Nosím slabší čočky a nevnímám žádný nedostatek, tak je možná načase si pořídit zase o čtvrku slabší :-)

 
asterah
314 příspěvků 08.08.18 16:18

No vidíte - a mně se smějete - já ty oči cvičím celý život. Problémy s prostorovým viděním nemusí souviset s vaší oční vadou - ale obvykle to tak je. Oční lékař by vám měl udělat test prostorového vidění (pokud to ještě neudělal) protože náprava je většinou možná, i když někdy jen částečně.

 
Nixe Lulu
338 příspěvků 09.08.18 14:45

Tak nevím tedy s tím nošením slabších brýlí. Měla jsem to tak vlastně od dětství/dospívání (nejdřív to bylo, protože jsem věřila knížkám o alternativní léčbě zraku a součástí toho bylo brýle nenosit nebo nosit slabší). Ale výsledkem bylo jen to, že mi kvůli příliš málo častým návštěvám doktorky a málo častému měnění brýlí postupně vznikal stále větší rozdíl mezi mojí skutečnou vadou a brýlemi, co jsem nosila. A tak ještě i teď jsem dost podkorigovaná a pozvolna mi to to proto doktorka zvyšuje o 0.5 za rok.

 
shanimplavkynahrocha
4550 příspěvků 09.08.18 22:20

Můj optometrista, jeden z nejlepších v ČR, tvrdí, že to dávání slabších brýlí oči prokazatelně unavuje a ničí, ale že bohužel oční lékaři v ČR jsou v tomhle zastarale informováni.

 
Karin
3879 příspěvků 25.08.18 21:21

Moje oční lékařka je o mých očích informována lépe než váš optometrista, a tak ví, že moje oči to prokazatelně neunavuje ani neničí. A o nic jiného nejde.

 
shanimplavkynahrocha
4550 příspěvků 08.08.18 12:12

@ajatar Já se třeba zásadně setkávám s optiky konzervativnějšími, než jsem ve výběru brýlí já sama :D. Nemám problém s tím, že některé z mých brýlí mě mírně „přebíjí“, když se mi líbí.

Jinak k článku - já po letech půlobrouček a jiných oválných úzkých brýlí až ve velkých černých vnímala v zrcadle, že mě to vystihuje.

 
maarcy
85 příspěvků 08.08.18 20:11

Donedávna jsem měla brýle pouze na čtení, ale asi dva roky mám i na dálku a nosím vlastně pořád přibližně stejný tvar - momentálně mám asi patery (?). Ty první mi poradila optička a byla jsem několik let spokojená, další jsem kupovala skoro totéž, jen jsem trochu měnila barvu. Před časem jsem se nechala kamarádkou „ukecat“ na ozdobné široké straničky a to byl teda dokonalý přešlap! Jednak mi vadí, že pořádně nevidím do stran a navíc mi ty úzké obdélníky k široké tváři vůbec nesedí. Takže je vlastně vůbec nenosím, jsou to vyhozené peníze. A opravdu si raději nechejte poradit od cizího člověka, ten vás vidí úplně jinak než rodina a kamarádi a je nestranný.

 
Kakhooto
2 příspěvky 09.08.18 06:42

@isko Než příště vypustíte takový blábol, nastudujte si něco o očních vadách, prosím. Paní má hypermetropii (dalekozrakost, koriguje se spojkami), nezameňovat s presbyopií (stařecká vetchozrakost, záleží jaká je výchozí oční vada, znamená to vždy přídavek do blízka, takže kdo má třeba do dálky - 6,do blízka má - 4 nebo si dá text blíž a brýle si sundá, kdo má do dálky 0,do blízka pak +2 atd. )

 
asterah
314 příspěvků 09.08.18 07:31

Isko ale píše „spojky“ - kde je tedy podle vás chyba?
Paní je dalekozraká, ale zřejmě má kombinovanou oční vadu, protože musí brýle nosit stále, jak píše - v případě jednoduché dalekozrakosti by potřebovala jen brýle na čtení - do dálky by s takovými brýlemi asi moc neviděla - což ale neposoudím, protože já jsem krátkozraká, na blízko vidím perfektně bez korekce a s brýlemi „na dálku“ nepřečtu „na blízko“ nic.

 
isko
1134 příspěvků 09.08.18 15:12

A jaký přesně blábol že jsem to napsala? To už se spojky nenosí na dalekozrakost?

 
asterah
314 příspěvků 09.08.18 23:35

Použila jste správný laický termín - nevidím problém. Naopak vidím problém v kahooto - jestliže je opravdu odborník, nepotřebuje přece neodborníky takto tepat, že. Vsadíme se, že mi zase přímo neodpoví? :D

 
isko
1134 příspěvků 11.08.18 01:25

Jo, je to asi tak nějak, s tímhle tepáním máte naprostou pravdu.

Pro mě ve finále - když se bavíme, jestli rozptylky nebo spojky - není až tak důležité, z čeho ta vada vznikla. Jako laik jednoduše rozlišuju, na co ty brýle potřebuju - na dálku (tzn. nosím je pořád) nebo na blízko (tzn. na čtení).
A pokud mi někdo vysvětlí, že to má tak a takhle, že je to složitější - v pořádku, od toho je diskuse, abychom si to vysvětlili.

No, neodpověděla.
Popravdě ona mi pořádně neodpověděla ani Janča:-)

 
asterah
314 příspěvků 11.08.18 08:16

@isko v podstatě mi odpověděla i když ne na to, nač jsem se ptala (já chtěla vědět, kde jste podle ní vy chybovala)
Oční vady v zásadě jsou tyto: krátkozrakost, dalekozrakost, astigmatismus - ty jsou nejčastější a pak ještě tupozrakost, šilhavost, slabozrakost a vetchozrakost (u starých lidí) a všechno tohle se může kombinovat. K tomu připočtěte, že všechno je individuální, takže dva lidé se stejnou vadou vidí každý jinak. Dobrý očař (lékař) s tím počítá a zažila jsem i to, že optik určil korekci přesněji, než lékař - je to i o citu a správné úvaze. Moje matka nosí brýle odmala (dalekozrakost + astigmatismus). Chodím s ní k očnímu a do dálky dodnes vidí dobře i bez brýlí (79) sem tam zamění písmenka (astigmatismus), na ulici brýle nenosila nikdy, ani teď je nepotřebuje. Já bych měla nosit brýle (krátkozrakost + astigmatismus) ale nenosím je - jen za volantem. Na blízko vidím perfektně - přečtu každou „blechu“ - podle googlu by se u mně už měla projevovat vetchozrakost a ono nic…tolik názor laika, protože laik jsem - já mám jen semestrální zkoušku z optiky.

 
Nixe Lulu
338 příspěvků 09.08.18 14:24

Už asi 10 let mám svůj oblíbený typ obrouček - obdélníkový tvar, obroučky ne moc velké ani tlusté rámečky, taková decentní klasika.
Ovšem v posledních 2-3 letech, kdy jsem brýle musela měnit, jsem se tedy dost divila, že nebylo jen tak něco takového sehnat a paní optička mi je hledala v zastrčených šuplících (a nakonec jsem si z nich vybrala ten typ, co se mi líbí).
Opravdu nechápu tu současnou módu obrouček obrovských a tlustých (ať už hranaté nebo kulaté, zdají se mi stejně děsné, když jsou tak obří), myslím, že to není vůbec slušivé, i když někdo má třeba hezký obličej, tak to ani není moc poznat, lidi zaregistrují hlavně ty obrovské brýle.

Jinak mně nepřipadá, že by brýle na krátkozrakost zmenšovaly oči jako takové, ale spíš hlavně na těch okrajích, jak to deformuje obličej, tak to mi trochu vadí. (I když mám ty prý s hodně velkým indexem ztenčení, stejně to tak mám).

Příspěvek upraven 09.08.18 v 14:57

 
shanimplavkynahrocha
4550 příspěvků 09.08.18 22:25

Mně ty moderní teď sluší mnohem víc než ty, které popisujete. V těch, co frčely před pár lety, vypadám starší a nudná.

 
asterah
314 příspěvků 09.08.18 23:58

Já si ve všech obroučkách připadám starší a nudná - naštěstí vidím běžně i bez brýlí - brýle používám jen v autě, v kině atd. asi to není optimální, ale… :)

 
Iucinka.m
26 příspěvků 13.08.18 10:17

Tak to predsa je so všetkým, ako sa menia trendy, mení sa tovar v obchodoch. No tak máte svoj štýl. A niekto iný má zas štýl inakší. Nie, tie okuliare ktoré popisujete nie sú vzhľadom na dostupný sortiment nejaký extrém okrem toho plasťáky sú vždy o trochu masívnejšie ako kovové. A sú vlastne rovnaká klasika ako kovové, plasťáky nahradili kostené a používali sa vzhľadom k svojim vlastnostiam hlavne na vyššie dioptrie. Teraz je to už viacmenej jedno, keď máme zbrusovanie a ľahšie sklá, no aj tak majú plasťáky svoje výhody. Napr. dodávajú výraznejší vzhľad (ak to teda chceme), mávajú užšie sedlo (pre tenké nosíky) a zabudované sedlové plôšky sa nemôžu vykývať ako pri kovových. Ja mám napr. krivý nos, a kovové mi ľahko skĺznu do strany kvôli tým plôškam.

 
Kakhooto
2 příspěvky 09.08.18 15:44

@asterah Jsem optik, takže toho vím určitě víc, než vy. Ale nepřišla jsem se hádat. Jen, prosím, neuvádějte ostatní svou neznalostí v omyl. Při vyšších stupních dalekozrakosti má dalekozraký člověk problém zaostřit i na vzdálenější předměty. Ale i s nižší vadou je vhodné nosit brýle do dálky pro lepší soustředění nebo aby nebolela hlava. Je to individuální. S +čočkami rozhodně vidí i do dálky, mám to ověřené. Kombinovanou vadou bývá nejčastěji astigmatismus. Google snad umí používat každý, že?

Příspěvek upraven 10.08.18 v 00:37

 
isko
1134 příspěvků 09.08.18 21:22

Jj, hádat jste se nepřišla, ale od prvního řádku štěkáte.
To je pak těžký, taková diskuse.
Jo a… máte to teda ověřené nebo ne?

Příspěvek upraven 09.08.18 v 21:37

 
asterah
314 příspěvků 09.08.18 22:13

@Kakhooto
Já vám neodporuju, já jsem se jen ptala, v čem byla chyba - ale na to jste mi neodpověděla - nepochybuju, že o tom víte více, než já - já jsem „jen“ biofyzik a z optiky mám základní znalosti, které se vejdou do jednoho semestru - ale trochu jiné, než vy - v očních vadách se až tak podrobně neorientuju - znám jen princip :) a google nikdy není úplně spolehlivý zdroj informací - to byste mohla vědět. Vy jste patrně oční optik, že?

Příspěvek upraven 09.08.18 v 22:18

 
asterah
314 příspěvků 09.08.18 23:22

@Kakhooto
Ještě maličkost - každý člověk je individualita - ve všem - a u očí to platí dvojnásob, protože se do „vidění“ zapojuje mozek, ten skládá výsledné obrazy - ale to vy, doufám, víte.

Příspěvek upraven 09.08.18 v 23:50

 
Ready
291 příspěvků 10.08.18 14:31

@may.frayn závidím, bohužel mi operace nevyšla, musí to být skvělé!

 
Iucinka.m
26 příspěvků 12.08.18 18:54

Neviem o akej nadrozmernej či oversized hipsterej uniforme je reč. Hipsteria subkultúra je skrátka o tom byť mimo hlavný prúd a hlavný smer inspirácie je minulosť. Tak skrátka po x rokoch znovuobjavili klasické hrubšie plastové rámy tzv. geekovské alebo nerdovské (pamätáte na supermanove okuliare?) v dobe ked prevažovali tenké kovové rámy. Hipsteri ale okuliare nosia vo všetkých možných tvaroch a veľkostiach len niekedy aj hranaté a nadrozmerné. Teraz sa budú vrhať na lennonky či iné babkovské modely lebo je to retro…Nadrozmerné okuliare nie sú hocijaké okuliare ktoré sa nám zdajú nadpriemerne veľké, ale také ktoré zakrývajú lícne kosti, a takýchto okuliarov fakt veľa neuvidíte. Hipsteri na rozdiel od mainstreamu navyše preferujú jednofarebné okuliare alebo aspoň v zemitej farebnosti napr. korytnačina. Čo som videla ked som si nedávno vyberala okuliare v optike:
1. Okuliare fifleny - plastové rámy v šialenej farebnosti sú na vrchole, ťažko nájsť niečo decentnejšie nieto ešte jednofarebne.
2. Rámy s farebnými prechodmi v zemitých farbách, korytnačinové alebo polopriesvitné - hipsteri si už mädlia ruky.
3. Zaokrúhlené alebo okrúhle lennonky - hipsteri sú v siedmom nebi.
4. Návrat tenších kovových rámov, polorámov alebo bezrámovoviek - pre tých čo plakali, že nič decentnejšie nie je na trhu už roky.
Milá Monika, tie okrúhle v modrom ráme, si kúpte už teraz. Sedia k vašej užšej tvári, tak načo čakať.
Hlavná obtiaž s okuliarmi je tá, že nech si vyberieme akékoľvek okuliare, aj tak to nejako redefinuje náš vzhľad. Príliš výrazné spravia z človeka nechtiac okuliarnatého extravaganta, na druhú stranu nenápadné vyrábajú šedé myšky aj z krásavíc. Skrátka sa to musí nejako začleniť do štýlu. Nejde ani tak o to, či je ten, ktorý tvar, či rám v móde. To je hlavný dôvod prečo ľudia okuliare neznášajú a nenosia. Dostali predpis od očného na optickú pomôcku, išli do optiky, tam im optik ukázal, čo je momentálne najviac in, oni si z tej kôpky vybrali, a až po zhotovení, zaplatení a nasadení zistili, že tá rároha im špatí tvár. Svoje hrá generáciami budované presvedčenie, že to tak musí byť, skrátka, okuliare sú vec ktorá zlepšuje videnie, a zohyzďuje vzhľad. To ale nie je pravda, pri súčasnej úrovni technológie, si vlastne môže hocikto mimo ľudí s extrémnou chybou zraku, vybrať okuliare ktoré pasujú.
Takže nosme škulky s hrdosťou, je to krásny módny doplnok.

 
asterah
314 příspěvků 12.08.18 21:34

Napsala jste to krásně a velmi pravdivě. Bohužel mám v sobě tak zakořeněný odpor vůči brýlím (a to nejen z hlediska vzhledu), že brýle začnu nosit od rána do večera až 1) nebude zbytí, protože bez nich nic neuvidím 2) budu mít kolem očí vrásky, které vhodné obroučky zakryjí…doufám, že obě možnosti jsou ještě dost daleko… :D

 
Iucinka.m
26 příspěvků 13.08.18 09:51

Domnievam sa ,že až okuliare nebudete nosiť tak jedného dňa možno neuvidíte nič ani s okuliarmi. A čo na to váš očný lekár? Súhlasí s Vami a odobril Vám to nenosenie optických pomôcok? My ostatní sme okuliarnici len z nedostatku informácii?

 
asterah
314 příspěvků 13.08.18 17:16

Mám oční vadu, která se za posledních 25 let téměř nezhoršila - tím pádem mi to očař ani nedoporučil, ani nezakázal. Je to individuální - co jednomu svědčí, druhému škodí. Píšu tady sama za sebe a nikomu nic nedoporučuju.

 
Nixe Lulu
338 příspěvků 14.08.18 10:27

Nošení nebo nenošení na zhoršování vliv nemá, alespoň podle toho, co tvrdí lékaři. Pokud má někdo méně než cca 1-2 dioptrie, tak můj dojem je, že se bez korekce může v pohodě obejít a ani ho to nemusí v běžném životě omezovat. (v porovnání se mnou, která má dlouhodobou zkušenost s hodně vysokou krátkozrakostí).

Příspěvek upraven 14.08.18 v 10:29

 
asterah
314 příspěvků 14.08.18 15:51

@Nixe Lulu přesně tak to vnímám i já - ovšem při řízení auta mám brýle vždy.

 
Temperance
966 příspěvků 12.08.18 21:44

Myslím, že nejmenší zásah do vzhledu představují bezobroučkové vrtané. Ty se ovšem nedají použít ve všech případech.

 
asterah
314 příspěvků 12.08.18 21:48

Úplně nejmenší zásah do vzhledu jsou asi kontaktní čočky - jenže ty nemůže nosit každý a já jsem bohužel jedna z nich :(

 
Temperance
966 příspěvků 12.08.18 21:59

Tak čočky nepočítám…

 
Iucinka.m
26 příspěvků 13.08.18 09:41

Nemyslím si to. Aj sklá totiž zväčšujú alebo zmenšujú. Hlavne to zmenšovanie je problém, robí z ľudí šedé myšky. Tiež som si dávnejšie vyberala okuliare s heslom hlavne nenápadne, jemný rám, polorám, žiadny rám. Čo som chcela povedať je to, že či chceme alebo nie tak nám okuliare zmenia vzhľad a potom je logickejšie než hľadať to najnenapadnejšie, hladať to čo nám vzhľad pretvorí tým štýlom, ktorý sami chceme.

 
MonikaMP
57 příspěvků 13.08.18 10:24

Díky za komentář! :srdce: Početla jsem si, zasmála se a pokývala hlavou. :)

 
Temperance
966 příspěvků 13.08.18 09:51

@Iucinka.m Souhlas :-)

 
Aija
48 příspěvků 14.08.18 08:07

To je můj letitý problém a pokud potřebuji nové brýle, většinou to dopadne tak, že nechávám dát nová skla do starých osvědčených obrouček. A pokud někde čistě náááhodou natrefím na sympatické obroučky, tak si je klidně koupím jaksi do zásoby:-)

 
Hnědooká Lee
11 příspěvků 14.08.18 09:30

Já osobné mám brýle jen na čtení,a to obroučky nečeším, jedny hezké máím b práci… ale mám pět obrýlených dětí (pošítám i jejich partnery), a vím, jaké trauma vždy prožívají. Vědí, že v brýlích musí být celý den, a spíš češí, aby dobře viděli a brýle jim správně seděly na nose. A ještě jeden problém autorka nezmiňuje - když si v optice sundají ty své brýle a nasadí si cokoli bez dioptrií, nic stejně nevidí…

 
blackwidow
1 příspěvek 14.08.18 16:08

*** Dámy, ak potrebujete kvalitu a zakaždým niečo nové, skúste sa poobhliadnuť v kvalitných rodinných optikách po okuliaroch od tejto dizajnérky.
Základné okuliare sú ľahučké, v rôznych tvaroch, klipy si vyberáte z mega ponuky.. osobne som celý život túžila po tom, aby sa mi pokazili oči a mohla som nosiť brýle- štýlový to doplnok. Keď však prišlo na “ lámanie chleba” a prešla som zopár optík, vyskúšala stovky rámov a bola fakt bezradná, no v jednej optike sa na mňa usmialo šťastie a majiteľ, ktorý ma mimochodom nechal vyskúšať netušímkoľko rámov, lebo som si nechcela dať poradiť, mi nakoniec podal tie na foto, základné čierne, že v tých ma vidí. Sadli mi dokonale, na nose som ich vôbec necítila.. stále som však váhala, boli obyčajné, nič extra. Keď však priniesol môj prvý čierno-biely klip, vyhral to u mňa absolútne. Odvtedy neriešim nič, len aký klip mi ešte chýba. Každý deň môžem mať “ nové” okuliare.

edit admin - odstraněn odkaz
Ospravedlňujem sa za odkaz, nevedela som, chcela som len poradiť..

Příspěvek upraven 16.08.18 v 20:12

 
Temperance
966 příspěvků 14.08.18 19:28

Je to sice reklama, ale líbí se mi to. Miluju stavebnice :-)

 
A666
404 příspěvků 21.08.18 17:43

Tak tohle je hodně zajímavé řešení, mohla bych poprosit o odkaz do soukromé zprávy? Děkuji :)

 
Temperance
966 příspěvků 22.08.18 20:37

Poslala jsem.

 
Mirt
437 příspěvků 09.09.18 21:14

Mohla bych taky poprosit odkaz? Snažila jsem se k tomu dogooglit sama, leč neúspěšně.

 
Temperance
966 příspěvků 10.09.18 00:29

Máte ho v SZ :-)

 
Alice29
5 příspěvků 16.08.18 09:43

Výběr brýlí mi vždy způsoboval kopřivku. Když už jsem našla obroučky, které mi slušely, tak do nich moje skla nešly, protože měly tloušťku dna od sodovky. Později jsem hned za pozdravem říkala: mám 13 dioptrií a potřebuji brýle. Optik omdlel a po vzkříšení vytáhl ze šuplíku troje brýle, takže výběr byl bleskově zúžen. Nosila jsem čočky…až donedávna… jednoho dne jsem prostě usoudila, že toho mám dost a nechala si dioptrie odoperovat. Nemůžu si to vynachválit. VIDÍM. Na dálku i na blízko, prostě super

 
Nixe Lulu
338 příspěvků 16.08.18 15:48

Taky mám hodně silné (-10,5), ale ještě se mi nestalo, že bych kvůli tomu nemohla mít obroučky, co jsem si vybrala (a obruby ani nejsou nijak mohutné); mám je hodně ztenčené, což se asi dělá běžně u vysokých dioptrií (jen ta cena…)

 
Hermida
12 příspěvků 26.08.18 13:35

Může mi dát někdo tip na nějakou dobrou optiku v Praze? Chci si po čase opět pořídit nějaké pěkné celoobroučkové brýle a nechce se mi momentálně něco hledat na internetu. Rád bych se vyhnul řetězcům typu Focus atp.
Dnes je sice výběr slušný, než tomu bylo v dobách dávno minulých, ale přijde mi, že kvantita nabídky převyšuje kvalitu.

 
Temperance
966 příspěvků 26.08.18 20:48

Já jsem naposledy byla v Optik Spektrum na Vinohradech, spokojenost. Milý přístup, pečlivě a dobře mě změřili. Jenže už to je pár let.

 
shanimplavkynahrocha
4550 příspěvků 27.08.18 18:15

Optika Nové Butovice, milí lidé znalí oboru :)

Fendi vzbudila posměch šálem připomínající vulvu

Italská značka Fendi přišla se šálem, který připomíná ženské... Celý článek


Reklama

Poslední článek:
Kam se poděli hipsteři?

Autor: Matouš

Dřív si lidi nadávali do emařů, pak přišli na přetřes hipsteři. Kde... Celý článek


Reklama

Témata článku

Skleněnka

Autor: Ada

Dneska si dáme oddechové, nemódní téma. Nemáte-li to daleko do... Celý článek

Baculky poráží andílky: Kila mohou do reklam

Autor: Janča

Taky se ušklíbnete, když se na vás z časopisu usmívá retušováním... Celý článek