Móda ve službách politiky
04.02.18
| autor
Kateřina
Zdroj: www.katharinehamnett.teemill.co.uk
Královna sloganů Katharine Hamnett
1
/
5
Katharine Hamnett se dá považovat za módní návrhářku,
která jako jedna z prvních pochopila kouzlo a sílu sloganů. Od té doby se
je nebojí prosazovat, čímž nepochybně kdysi vytvořila nový trend, dnes
už spíše tradici. Začínala především s nápisy
upozorňujícími na ohrožení životního prostředí, potřebu
vzdělání a zlepšení postavení žen ve společnosti. Obrátila se ale
i k velmi aktuálním tématům – například Brexitu.
Zdroj: zleva: Sibling designers – www.nytimes.com, instalace Daniela W. Fletchera – www.hero-magazine.com
Návrháři proti Brexitu
2
/
5
Proti Brexitu se postavili i designéři ze Sibling designers –
Sid Bryan a Cozette McCreery, když si na konec své přehlídky
oblékli trička s výrazným „In“ přes prsa. A názor projevil
také návrhář Daniel W. Fletcher se svou instalací Stay, která
měla za úkol během probíhajícího referenda prosadit možnost přetrvání
v Evropské unii, ale zároveň celkově popohnat lidi k volbám.
Zdroj: zleva: Pussyhat – www.edition.cnn.com, MAGA – www.washingtontimes.com
Pletená čepice a Donald Trump
3
/
5
I jednoduché módní doplňky dokáží vyjádřit vše, co si dotyčný
přeje. Důkazem je například Pussyhat – pletená čepice,
která svých patnáct minut slávy prožila především den po
inauguraci Donalda Trumpa. Měla poukázat na prezidentovy narážky na
ženy pronášené během jeho kampaně. I když vzbudila rozruch, neuchytila
se tolik jako nápad opačný. Kšiltovky s nápisem Make America Great
Again netřeba představovat. Dodnes slaví velký
úspěch, po speciálních kolekcích pro inauguraci, Halloween
i Vánoce jejich prodej zdaleka nekončí.
Zdroj: zleva: www.thelist.com a www.independent.ie
Milované a nenáviděné první dámy
4
/
5
Ve vysoké politice móda hraje velkou roli. Nejen, že se o první a
další významné dámy perou různí návrháři, v některých případech
od nich i zběsile utíkají. Poté vznikají konflikty, jako se to stalo
například u Melanie Trump. Oblékat ji odmítli Tom Ford nebo Marc Jacobs.
Volba značek ale není jediný způsob, jak v politice vyjádřit určitý
postoj. Příkladem je Hillary Clinton, která si během své
prezidentské kampaně pohrála s barvami. Při oznámení prohry
nikomu neušla výrazně fialová barva jejího saka. V USA totiž převládá
tradice červené a modré – podle toho, zda patříte k republikánům či
demokratům. Fialová pak znázorňuje sjednocení, na které politička
poukázala i během svého proslovu. Bílá, do které se oblékla na Trumpovu
inauguraci, zase evokovala hnutí sufražetek.
Zdroj: www.nytimes.com – Burkiny od Marks & Spencer
Propagace muslimské módy
5
/
5
Móda se s politikou značně propojila i na jaře roku 2016, kdy se
rozšířila veřejná debata o tom, zda by měli světoví návrháři
podporovat muslimskou módu. Poté, co Marks & Spencer zavedl
kolekci burkin a postupně se přidávaly i další značky (H&M,
Dolce & Gabanna), se začaly ozývat nespokojené hlasy. Jeden z nich
patřil i francouzské ministryni za ženská práva Laurence
Rossignol, která prodej těchto návrhů označila za kontrolu ženských
těl a zasazovala se o jeho změnu. Otázkou zůstává, zda jde ze
strany značek opravdu o diskriminaci, nebo naopak snahu o celosvětovou
podporu kultur.
Líbil se vám článek?
Váš příspěvek
Judy24
1246 příspěvků
4.2.18 07:56
Docela jsem si to chtěla přečíst, ale tyhlety vaše idnesácký manýry
s několikastránkovými články nehodlám podporovat, sorry jako.
„Smirte se s tim, jsou takto nastaveny templates, ktere autori stranek
pouzivaji a cokoliv jineho (tj. naprogramovani zobrazeni na 1 strance stoji
cas, vyuziti procesoru, tj. zatizeni a dalsi veci).“ na této stránce je ale
naprostá většina článků na 1 stranu.
„Mimochodem pouziva se to proto, ze je to mnohem vice user friendly, kdyz
nemusite posunovat strankou.“ - s tím neouhlasím, prostě kolečkem jedu
dolů, nemusím myší hledat kde je ta šipečka. Navíc když se chci vrátit
o pár odstavců zpět tak jen popojedu nahoru a nemusím 3× klikat na šipku
zpět nebo přemýšlet, jestli to bylo na straně 2 nebo 4.
Pardon, patří samozřejmě pod @DRW
DRW
2040 příspěvků
4.2.18 10:41
@Judy24
nejsou to jen idnes manyry, ale pouziva to vetsina medii: u nas napr. na
centrumu nebo seznamu (krome super.cz) bezne. Ze zahranicnich at nejsem out of
box tematem nepr. Vogue, CNN etc..
Smirte se s tim, jsou takto nastaveny templates, ktere autori stranek pouzivaji
a cokoliv jineho (tj. naprogramovani zobrazeni na 1 strance stoji cas, vyuziti
procesoru, tj. zatizeni a dalsi veci).
Mimochodem pouziva se to proto, ze je to mnohem vice user friendly, kdyz
nemusite posunovat strankou. Rika se stareho psa novym trikum nenaucis (nekdy
mam pocit i mladeho), ale ja jsem ten stary pes, ktery takoveto nove veci
v ramci IT uci i ty mlade. Takze za me tento zpusob vyuzit zobrazeni dobre
reseni. A prisla jste/prijdete nebo taky ne o zajimavy obsah.
Příspěvek upraven
04.02.18 v 10:41
zolop
11 příspěvků
5.2.18 10:59
Používa se to proto, aby se zobrazilo víc reklamy. Víc user friendly to
není ani náhodou.
Každému vyhovuje něco jiného - mně otravuje to, že se musím pracně
proklikávat, když se chci vrátit k něčemu, co je o pár stránek
vedle…už to tu taky někdo zmínil.
Já tedy preferuji klasický plynulý posun nahoru a dolů.
XIII
71 příspěvků
8.2.18 22:32
Když si vypnete javascript, uvidíte, že ten článek je normální
standardně dlouhý text, jaké tu byly vždycky a nikdo s nimi neměl
problém. Dá se v pohodě přečíst na tři otočení kolečka - zatímco
když je rozdělený do karet, musíte čtyřikrát kliknout na
šipečku. Kde je jaká úspora?
Připouštím, že kdyby ten text měl, řekněme, patnáct až dvacet
odstavců, pak by možná mělo smysl použít na jednotlivé odstavce karty
(možná - pro někoho, kdo se nezmohl na myš s rolovacím kolečkem
nebo aspoň na klávesnici se šipkami). Ale u takhle krátkého textu tenhle
formát nepřináší vůbec nic navíc, akorát zbytečně obtěžuje
uživatele a zasérá mu počítač víc, než je nezbytně nutné.
Veselá historka z natáčení: sedím tu za mizerným VPN, takže se mi ten
článek normálně zobrazil dlouhý a až teprve vzápětí ho čtyři pětiny
zmizely, když se donačetl javascript. Takže čas, který bych normálně
strávil čtením, jsem namísto toho zabil pátráním, kam se poděl zbytek
článku a jak se k němu dostat. Ovládací prvky jsou totiž utopené vedle
obrázku - a obrázek jsem ignoroval, protože už jsem jej viděl na titulní
stránce u perexu…a některé věci fakt nepotřebuju vidět dvakrát. 
kolúch
577 příspěvků
4.2.18 16:59
Celosvetova podpora kultur.. Kultúra zahalovania zian. Fakt pecka. Spolu
s pretlacanim pripecenych tričiek s feministickymi nápismi je to ťažko
pochopiteľný mix. Už aby sa ľavičiari pobrali zase raz na
smetisko dejín.
Ta muslimka v modrém na poslední fotce vypadá jako figurka ze hry
„člověče, nezlob se“ - nechápu ženy, které tohle nosí dobrovolně -
vždyť to musí být i nepohodlné.
Když už se rozhodnu poslechnout si žvanění nějakého politika, je mi zcela
jedno, co má na sobě - zajímá mě, co říká. Obávám se, že i kdyby byl
zabalený do pytle od brambor, nebudu v tom hledat jiný význam, než že se
byl předtím vykoupat, ukradli mu šaty a nic jiného narychlo nesehnal…
Kdo chce spasit svět, může začít tím, že si nekoupí údajně trendy
politický hadr, který nepotřebuje, a který byl vyrobený otroky někde
v Asii.
Ale to už není dost „hipstr, trendy“ a navíc se tím nepochlubíte na
svém „insta“, kde máte svoje „followers“, kteří jdou za vámi jako
poslušné ovce 
...
To už i módní peklo přešlo na klikací články kvůli reklamě?? A co
místo umělého navyšování kliků začít psát zase zajímavé a kvalitní
články jako byly dříve, abyste měli více čtenářů, co??
Komentáře článku
Zobrazovat komentáře chronologicky