Nevím, jak tento článek zhodnotí ostatní uživatelky, ale mám silný dojem, že toto téma je pro jinou cílovou skupinu, než jakou je čtenářstvo Módního pekla.
Nadpřirozené schopnosti módních blogerek
22.02.17 | autor Kateřina
Všimli jste si, že se i ty nejlepší blogerky podepisují na fotkách svým specifickým výrazem v obličeji? Novodobé trendsetterky mají miliony sledujících a už jim nestačí jen pózovat na fotkách, nebo psát o tom, co si hezkého koupily. Ve svých dvaceti letech se stávají úspěšnými podnikatelkami, návrhářkami, majitelkami e-shopů a tvářemi drahých módních a kosmetických značek.
Tohle téma už nakousla Ada v článku o tom, jak blogerky inspiraci nešíří, naopak ji zabíjejí. Na konci ale uznává, že se najdou i dobré stránky, chce to jen pevné nervy a dobré oko.
Jsou ale tyhle „It girls“ opravdu tak inspirativní? Co jim dopomohlo k milionům čtenářů a odběratelů na Instagramu? Čím se doopravdy živí a jaký to má dopad na módní scénu? A hlavně – co vlastně můžeme od nejúspěšnějších módních blogů čekat?
Seznamů nejznámějších a nejvíce vydělávajících blogerek existuje spousta. Většina z nich se ale neliší, protože ohromující spolupráce a vysoká čísla mluví samy za sebe. Já vybrala deset blogerek, které se umístily nejvýše, a to ze stránky Fashionista. Vydávají tento seznam každý rok – pokaždé znovu aktualizovaný.

Dívka, která se nebojí žádného outfitu
Chiara Ferragni si své první místo zaslouží právem. Jednu dobu měla na Instagramu víc odběratelů než americké Vogue a za rok si vydělá klidně i 8 milionu dolarů. Nyní ji na jejím Instagramovém profilu sleduje přes 8 milionů uživatelů a na Facebooku se pyšní kolem milionu fanoušků. Její spolupráce nejsou o nic méně ohromující. Se svou řadou bot se proslavila po celém světě. Jako reakci na to si otevřela butik v Miláně (je totiž původem Italka) a založila svůj vlastní e-shop.
Během své kariéry se objevila na obálkách časopisů jako Elle, Harper's Bazaar a Vogue, čímž se stala první blogerkou vůbec, která se dostala na přední stranu nejprestižnějšího časopisu na světe. Tím výčet jejího dosahu zdaleka nekončí. Vydala svoji knihu, která nese stejný název jako její blog – The Blonde Salad. Dále spolupracovala se značkami jako jsou Dior, Guess, Chanel nebo Louis Vuitton. Dokonce se objevila v žebříčku úspěšných Forbes 30 pod 30, vyhrála několik ocenění a v roce 2016 se stala tváří značky Pantene. Na jejím blogu najdete módu, kosmetiku i životní styl.
Chiařin blog vypadá jako výklad luxusního butiku. V oblékání se ničeho nebojí. Proto si z jejích outfitů si vybere jak chronický minimalista, tak někdo ochotný nosit předražené chlupaté pantofle.

„Sexy dračice“ funguje na Facebooku
Kristina Bazan zase na celém žebříčku vyhrála na Facebooku, kde má přes dva miliony odběratelů. I na Instagramu se chlubí podobným číslem. Ani jakou autorka nezaostává, v roce 2015 vydala úspěšnou knihu On The Go. Stala se tváří značky L'Oreal Paris, pro kterou také vytvořila make-upovou řadu. Spolupráce se značkami jako Valentino nebo Louis Vuitton jí není neznámá a ve svých 23 letech už rozhodně udělala slušnou kariéru. V září minulého roku dokonce vydala i vlastní písničku a videoklip. Na jejím blogu můžete kromě outfitových článků najít i něco o cestování nebo kosmetice. Kristina se u svých článků nebojí rozepsat, a tak patří mezi ty blogerky, které vám mimo fotky předají i něco navíc.
Když se podíváte na fotky, které Kristina sdílí, všimnete si, že volí outfity hlavně v černé, bílé a červené a především všechno upnuté. Na fotkách se podepisuje smyslným pohledem s pootevřenými ústy. Tohle sexy vzezření jí možná dodává pár let navíc, ale na její fanoušky rozhodně funguje.

Julie se umí usmívat!
Julie Sariñana má kromě populárního blogu také Pinterest, který se těší velké oblibě. Mnohem větší sledovanost má ale její účet na Instagramu s 4,3 miliony fanoušků. Julie se rozhodla využít obrovskou publicitu pro vlastní podnikání a založila si e-shop s minimalistickou a pohodlnou módou, který se proslavil především tričky s výstižnými popisky. A dál to bylo jako u úspěšných návrhářek a celebrit. Její oblečení nabízí např. i obchodní dům Nordstrom. V roce 2015 také spolupracovala s H&M a se stala tváří jejich letní kolekce. Nedávno se také podílela na kolekci šperků pro Lionette by Noa Sade.
Julia možná neoslňuje svou kreativitou. Minimalistické oblečení s častým výskytem džínsů samo o sobě inspirativní není. Neodolatelnost outfitům dodává Juliin záhadný úsměv, kterým zdobí téměř každou vystavenou fotografii. Ten ji bezpečně odlišuje od masy zkroucených ksichtících se modelek.

Oduševnělá podnikatelka Chriselle
Za zmínku stojí také Chriselle Lim, korejsko-americká blogerka, která kromě stránky má i kanál na YouTube s více než půl milionem odběratelů. Vedle různých spoluprací se značkami jako Victor & Rolf, Bvlgari nebo Estée Lauder se také nedávno prošla po mole, mimo jiné i na přehlídce Rebecy Minkoff's. Má vlastní tým, který jí se vším pomáhá a zdá se, že zvládá vše. Podělí se s vámi o kosmetické, módní nebo cestovatelské triky. Ukáže nám poslední trendy a dá rady o tom, jak se dostat do módního průmyslu. Často také sdílí svůj rodinný život. Má dvouletou dceru, a tak dává i tipy na výchovu dětí. V roce 2016 také právem vyhrála cenu za blogerku roku.
Chriselle mezi mladými blogerkami působí tak trochu oduševnělým dojmem. Je jedna z mála, kterým už bylo přes třicet a je to vidět i na jejím vyzrálejším postoji k módě. „Investujte do základního. Nemá smysl vyhazovat všechny peníze za trendy zajímavé kousky, utraťte je raději za nadčasové oblečení - košile na míru nebo kvalitní kabelka,“ radí Chriselle na svém blogu.

Víc než patnáct minut slávy
Zatímco dřív jste byli odkázáni jen na módní časopisy, vycházející jednou měsíčně, dneska vás účet na Instagramu a módní blogy denně zásobují nápady a nenaleštěnými momentkami ze „skutečného života“, které jsou pro nás čím dál lákavější.
Některé blogerky umí poutavě psát o módě a životním stylu, podělí se o zajímavosti o návrhářích a z módním průmyslu, jiné se drží jen outfitů s podrobnými odkazy na e-shopy (sem se řadí například Atlantic-Pacific).
Podle jejich aktivity na sociálních sítích to vypadá, že hlavně nosí drahé oblečení a mají to štěstí, že se dostanou na všechny důležité módní akce a večírky. Většinou je za tím ale hodně práce.
Úspěšná blogerka má osobitý styl oblékání, zajímavé názory, které je radost číst a musí umět tvrdě pracovat. Jakmile tohle rozpoznají společnosti jako Dior, Chanel a další, nabídnou jí spolupráci. Tak se dostávají blogerky do prvních řad na týdnech módy a jejich vliv je nesporný: V USA prohlásilo 61% uživatelů internetu, že si něco koupili jen proto, že to viděli na blogu.

Ostatní blogeři
Kromě téhle blogerské špičky narazíte na internetu samozřejmě na mnohem větší hromady průměrných a podprůměrných blogů. I ve světě módních blogerek to totiž funguje jako všude jinde. Vrcholnou kvalitu těch nejlepších a nejúspěšnějších doplňuje řídký odvar pro masy. Možná to pak na oko vypadá, že má každá patnáctiletá „holka od vedle“ díky připojení k internetu stejnou šanci. Aby se z vás stal „trendsetter“ budete ale i do začátku potřebovat víc než mobil a touhu se předvést.
Pokud nechcete přímo udávat módní směr, ale jen si blogováním trochu přivydělat, možná se vás ujme nějaká méně prestižní značka. Všichni jsme přece už slyšeli o dokonalých hodinkách Daniel Wellington nebo o náramku Pandora, že?
Jaké módní blogy stojí za pozornost podle vás?
Komentáře článku
Zobrazovat komentáře chronologicky