Arogantní a namyšlení zákaznící

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
krajta
74 příspěvků 31.10.16 10:59
arogantní a namyšlení zákaznící

I po šesti letech se divím, a čím dál více, nevychovanosti českých zákazníků, hlavně v super a hypermarketech. Hned po příchodu do obchodu se zeptá, kde máte to a to (je zvláštní že při normální velikosti hypermarketu, všechno zboží není u vstupu, ale jsou tam oddělení jako pití, suché zboží, sladkosti, mléčné apod.) samozřejmě bez pozdravu a bez prosím vás, pokud vím, zhruba ho navedu tam a tam, načež zákazník protočí oči, že jsem mu neřekla přesné místo s přesností na centimetry či ho tam nezavedla, protože když chci, aby si pro zboží zašel sám, dovolila jsem si po něm chtít opravdu hodně.
Pokud jdu přes obchod, protože mi začíná směna a přes obchod musím jít na své oddělení, nebo mám půl hodinovou přestávku (během které si musím stihnout nakoupit, je zvláštní, že zaměstnanci nemají, na rozdíl od zákazníku na nákup a courání po obchodě celý den, ale jen půl hodiny)a když si tak nakupuji a uvažuji co ještě koupit, abych se desetkrát nemusela vracet tam a zpátky a nebo abych něco nezapomněla, zastaví mě zákazník, většinou tím, že mě chytí za rameno, bez oslovení či slůvka prosím začne štěkat kde máte rýži, proč už nemáte ten toaletní papír, u rajčat máte špatnou cenu, raději to už ignoruji a neodpovídám na to, když zákazník nemá ani natolik slušné chování aby řekl prosím a ptá se mě, i když vedle mě doplňuje paní rýži a čočku a ta asi na rozdíl odě mě ví kde se jaký druh rýže nachází, ale na malý mozek a myšlení od zákazníka by to bylo trochu náročné, aby přemýšlel, že kolegyně je na rozdíl ode mě z oddělení a musel by udělat tři kroky vedle, nebo v drogerii obejít celé oddělení, které má tři uličky, aby našel překvapivě paní jak vybaluje toaletní papír.
Příběh končí na pokladně kde třetí zákazník ve frontě hází po pokladní okem, že on už tady je a má si pospíšit, zrovna na tohohle zákazníka pokladní po dvou dvanáctkách čeká a urychlí tipování zboží, protože zákazník za a.) nemůže jít na vedlejší pokladnu, která je prázdná, za b.) pokladní nemůže za to, že zákazník, kterého zrovna odbavuje si vzal věc bez kodu a on zrovna toto zboží nutně potřebuje, takže zákazník hlásí že spěchá a že to stojí padesát korun, ale kde si to vzal neví a za c.) zákazníkovi, který by měl teoreticky platit, to už potřetí zamítlo kartu, načež se dotčeně začne navážet do pokladní, že co to je za systém (u všech ostatních zákazníku celý den karty fungují) že to jeho kartu nebere, že on tam má více peněz než pokladní uvidí za celý život, buď tam ty peníze nemá nebo má překročení limit, takže mu pokladní, která ten nákup chce mít zaplacení, protože za každého blbce nebude platit nákup za 3 000 ze svého, řekne ať to zaplatí, tak je zákazník dotčení, že to je vina pokladní, ne zákazníka či jeho banky. No takže po deseti minutách přijde na řadu třetí zákazník ve frontě na řadu, který si rozmyslel nákup rohlíku a čokolády, takže to hodí do regálu vedle pokladny, co na tom, že ty rohlíky už jsou neprodejné a můžou se vyhodit a tu čokoládu bude muset zaměstnanec najít v kterém je regálu a dát ji zpátky. Při tom jak zákazník spěchá (je divné, že nakupovat půl dne mu nevadí, ale odbavení na pokladně musí být během minuty se mu podařilo prstem poškodit obal od smetany, která začala téct, takže buď ji postaví pod pokladnu, ať dál teče, ono to potom nějaký zaměstnanec potom uklidí, nebo ji sice dá na pás, ale před natipováním, se začne rozčilovat, že ta smetana je prasklá a že on si ji teda určitě nevezme (obal od smetany se poškodil sám a zákazník se nemá důvod se přiznat a zaplatit to či se alespoň omluvit. Do toho zákazníkovi začne zvonit telefon, který ne že by slušně vypnul, ne, on ho zvedne a začne se bavit, zboží se kupí, takže až konečně dotelefonuje, zboží si sbalí a potom se zeptá kolik že to má platit, i když mu to pokladní už několikrát řekla. Zákazník zaplatí, poté si zboží v klidu sbalí, samozřejmě si nevšímá pohledů ostatních zákazníku za ním, a na pokladně nechá obaly od zboží a krabici, do kterého si tam pracně naskládal na obchodě nákup a když tam měl x různých druhů zboží, tak si pokladní dovolila mu všechno to zboží z té krabice vytáhnout, aby to mohla natipovat, obaly od ochutnávek a paragon, je to zvláštní, ale v obchodě za pokladnami jsou koše kde by si zákazník mohl paragon či obaly z ochutnávek vyhodit.

Přeji všem, kteří pracují v obchodě před vánoci pevné nervy.

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Další »
Reakce:
Giuli
2931 příspěvků 31.10.16 11:32
@krajta píše:
Pokud jdu přes obchod, protože mi začíná směna a přes obchod musím jít na své oddělení, nebo mám půl hodinovou přestávku (během které si musím stihnout nakoupit, je zvláštní, že zaměstnanci nemají, na rozdíl od zákazníku na nákup a courání po obchodě celý den, ale jen půl hodiny)a když si tak nakupuji a uvažuji co ještě koupit, abych se desetkrát nemusela vracet tam a zpátky a nebo abych něco nezapomněla, zastaví mě zákazník, většinou tím, že mě chytí za rameno, bez oslovení či slůvka prosím začne štěkat kde máte rýži, proč už nemáte ten toaletní papír, u rajčat máte špatnou cenu, raději to už ignoruji a neodpovídám na to, když zákazník nemá ani natolik slušné chování aby řekl prosím a ptá se mě, i když vedle mě doplňuje paní rýži a čočku a ta asi na rozdíl odě mě ví kde se jaký druh rýže nachází, ale na malý mozek a myšlení od zákazníka by to bylo trochu náročné, aby přemýšlel, že kolegyně je na rozdíl ode mě z oddělení a musel by udělat tři kroky vedle, nebo v drogerii obejít celé oddělení, které má tři uličky, aby našel překvapivě paní jak vybaluje toaletní papír.
Ženská uvedomujete si, že zákazník ktorý ma polhodinovú prestávku v práci, tam strávi tu polhodinku a nie celý deň? Tí čo tam trávia celý deň, tak robia vo svojom voľnom čase, čo možete aj Vy. V deń svojho voľna si kľudne možete nakupovať aj 14 hodín. Ja fakt nevidím dovod prečo by som sa ja ako zákazník mala zaoberať tým, ktorá z tých dvoch rovnako oblečených predavačkiek, má práve prestávku a ktorá nie. A nebudem si hádzať korunou, či je to tá vpravo, alebo vľavo. A predavačka, ktorá ignoruje zákazníka, ktorý ju informuje o špatnej cene, lebo veď ona ma prestávku, je arogantný blbec. Na čele informáciu o prestávke napísanú nemáte, odkiaľ to má zákazník vedieť? Tak sa prezlečte do civilu, ak nechcete, aby si Vás mýlili a využívajte prestávku na to, na čo je určená. Na oddych, nie na nákupy. Tie si máte robiť po pracovnej dobe, rovnako ako ostatní ľudia. A od toho, aby som nemusela obiehať tri uličky je tam predavačka, ktorej položím otázku, keďže mám ústa a viem nimi rozprávať. Predavačka, ktorej je zaťažko odpovedať zákazníkovi na otázku, by mala dať výpoveď a ísť robiť do priemyselnej zóny k pásu. Ja želám všetkým zákazníkom menej takých predavačiek ako ste Vy.
krajta
74 příspěvků 31.10.16 11:41

Stačilo by kdyby se zákazník slušně zeptal a nebo kdyby pochopil, že to, že někdo dělá v obchodě neznamená, že zná celý obchod, co se kde nachází, co kolik stojí a proč je zrovna něco vyprodané.

Moir
2442 příspěvků 31.10.16 11:44

@krajta jděte se živit něčím jiným, třeba…na patologii, tam po vás komunikaci nikdo chtít nebude

Giuli
2931 příspěvků 31.10.16 11:57
@krajta píše:
Stačilo by kdyby se zákazník slušně zeptal a nebo kdyby pochopil, že to, že někdo dělá v obchodě neznamená, že zná celý obchod, co se kde nachází, co kolik stojí a proč je zrovna něco vyprodané.

Naozaj si myslím, že by predavačka mala vedieť kde je ktoré oddelenie. Nemusí vedieť kde je toaletný s voňou jahod, ale to, kde majú oddelenie drogérie vedieť musí.
A naozaj Vám to stačí?

@krajta píše:
Zákazník zaplatí, poté si zboží v klidu sbalí, samozřejmě si nevšímá pohledů ostatních zákazníku za ním,
Čo ma je napríklad po phľade ostatných zákazníkov? A ste si istá, že ta pani sa mračí preto, že ešte neblokujete jej nákup a nie preto, že jej včera chcípla kočka, vysťahovali ju na ulicu, syna zavreli do basy…? Vy tam máte blokovať a nie riešiť kto sa ako usmieva, tvári a čo si myslí o zákazníkový pred ním.
Barrbarrella
171 příspěvků 31.10.16 11:59

@krajta Uf, tak tu práci nedělejte, pokud Vás nebaví. Být Vašim zaměstnavatelem vyhodim Vás okamžitě.

Paris1789
5043 příspěvků 31.10.16 12:14

Tak slova „dobrý den“, „prosím“ a „děkuji“ by snad mohl používat i zákazník, v tom se se zakladatelkou vlákna shodnu. Jinak je to ale ublíženecký výlev. Mám pro vás radu: Amazon nabírá ve velkém, když nenávidíte lidi, balíky vás prudit snad nebudou.

Ghost B.C.
3962 příspěvků 31.10.16 12:17

No, je fakt, že zákazníci jsou leckdy na ránu, ale chtít po nich jasnovidectví, že vy máte přestávku, to je dost praštěný. Případně to, že máte na regálech zboží bez kódu, to opravdu není problém zákazníka. Chápu, nemůže za to ani prodavačka na kase, takže na ní nebudu jako zákazník vřískat, ale je to chyba obchodu, ne toho, kdo si to zboží z regálu vzal.

vlm
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.10.16 12:24

@krajta máte pravdu, že se zákazníci chovají jak popisujete (u vstupu kde máte TEN cukr, toaleták. kávu..prostě to co je právě akční trhák) a další každodenní perličky…,ale s vaším přístupem? co takhle takového lotra poslat ven a hezky znovu…pozdravit a celou větou..nebo jak je jako chcete vychovávat? jak už vám řekli všichni přede mnou..najděte si jinou práci, a hlavně takovou kde nepříjdete do styku se zákazníkem…malá rada když si nestíháte za půl hodiny koupit svačinu, noste si ji z domova.To že vás zákazník zastaví, je normální, prostě viděl vás a je mu jedno jestli máte zrovna pauzu, s tím musíte počítat..já jsem pracovala ve dvou řetězcích deset let, sice ne na pozici řadové prodavačky, ale to je jedno, praxe je stejná, zákazník má přednost tečka. Povinnost doprovodit zákazníka k k požadovanému výrobku je v jednom z nich důležitým bodem v mystery…a tak by se dalo pokračovat…prchejte než vás sami vyhodí, jen co si někdo všimne jak se chováte..

Sépia
426 příspěvků 31.10.16 13:16

Vy ste sa tu teda do tej krajty ale pustili! Ja to vidím inak. Myslím si že @krajta len túži po troche uznania, rešpektu a obyčajnej úcty ako každý človek.

MP blanka
2740 příspěvků 31.10.16 13:31

@krajta - no to ste musela mať včera naozaj príšerný deň. Chápem, že vás rozčúlilo, keď ste všetko, čo ste napísala, prežila tak odrazu, to musela byť šichta! Ale pokiaľ popisujete rôzne situácie, ktoré ste vy, alebo vaše kolegyne prežili v rôznom čase, môžem vás ukľudniť, že sa podobné nepríjemnosti sa stávajú aj na iných pracoviskách. A nemyslím si, že takto vyhrotené reakcie sú až tak bežné. Ja som napríklad minulý týždeň nevedela nájsť krabičku s instantnou zásmažkou v nanovo presťahovanom Kauflande. Keď som poprosila dve najbližšie stojacie / zelenina, iné oddelenie / mladé predavačky, nevadilo im, že ich vyrušujem v rozprávaní, a obe chvíľu tipovali, kde by to tak asi mohlo byť. Išla som s jednou, druhá zatiaľ hľadala inde. Nenašli sme, ale nevadí, nemusím to kúpiť hneď a zaraz. Poďakovala som sa / predstavte si, @krajta, že existujú zákazníci, čo sa poďakujú / a išla som si po ďalších položkách. Asi o 10 minút, už som bola takmer pri pokladni, ma dievčina dobehla a podávala mi jedno balenie tej zásmažky. To bolo milé, veď ma musela hľadať po celom obchode, a vôbec nevyzerala, že by som ju otravovala. Viete, v obchode, aj inde kde jednáte so zákazníkmi, nejde len o to, či tú prácu robíte, ale aj ako sa správate. Podľa mňa sú to spojené nádoby, alebo ako sa do hory volá, tak sa z nej ozýva. Ja som veľmi rada poďakovala nielen tomu dievčaťu, ale zašla som ju pochváliť aj na informačný pult. Viem, že práve v obchode nie je najľahšia práca, ale presne ako vám radí @vlm, asi to nie je práca pre vás, a nájdite si niečo iné, v záujme vás aj zákazníkov.

Ghost B.C.
3962 příspěvků 31.10.16 13:37

@Sépia Tak o slušnost a respekt k prodavačce se asi nikdo nepře. Na druhou stranu to, co popisuje krajta mi přijde jako extrémní chování hrstky blbců, kteří se dementně chovají úplně ke všem. Ale chápu, že jeden debil klidně zastíní 20 normálních slušných lidí, co zdraví, prosí a děkují.

chev
187 příspěvků 31.10.16 13:51

Jako zákazník se vždycky chovám slušně, zdravím, poděkuji za všechno, i když někdy není moc za co. Je mi jasné, že být prodavačka není žádný med, ale milé prodavačky, jistě by se Vám lépe pracovalo a dýchalo, kdybyste nebyly už preventivně přednas..né a protivné od začátku směny. Je to práce jako každá jiná, prostě nasadit úsměv a chovat se profesionálně, jelikož bez zákazníka by práce prodavačky jaksi postrádala smysl, že…
@krajta každý má někdy den blbec, arogantních zákazníků jsem před sebou ve frontě zažila také několik a bylo mi za ně až stydno, ale jistě by nám všem prospělo to brát s humorem nebo aspoň nešířit blbou náladu kolem sebe. A to zvlášť před Vánoci, které se mimochodem píší s velkým písmenem, viz http://prirucka.ujc.cas.cz/?….

vlm
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.10.16 13:51

@Sépia to jistě touží…ale ono dost často, jde hnusnému chování ze strany zákazníka zabránit slušným chováním k němu, ne že by to platilo vždycky, ale pokud se prodavačky na něco zeptá a te reaguje otráveně stylem,,jsi v sámošce tak hledej,,no koho by to nevytočilo..ale když jak píše @MP blanka úplně v pohodě projeví zájem a s úsměvem pomůžou..hned je to veselejší pro obě strany i když vlastně vůbec nepomohly :-),často přijde zákazník už předem připravený jak,,jim to tam natře,,že zase nemají něco co nutně potřebuje…a odejde vlastně spokojený, protože na něj nikdo neštěká, ale v klidu mu vysvětlí, že to a to není…ale příjde to zítra…a pak jsou samozdřejmě lidi se kterýma se nedomluvíte…necháte se seřvat..je to nepříjemný, ale těch případů není tolik, naštěstí.

DRW
2040 příspěvků 31.10.16 14:01

Dobry den, nebo prosim, dekuji je zakladni komunikacni dovednost.

Na druhou stranu dovednost prodavace je usmev (a to i kdyz mam nejaky problem, zakaznika to nezajima), pozdravit a nasmerovat ho v obchode ke zbozi, popr. mu ho pomoct vybrat a kdyz zakaznik si nevybere, tak mu s usmevem rict nashledanou.

Moje maminka pracovala cely zivot v obchode, delala leta mistrovou a nez sla na pocatku milenia do duchodu mela za sebou nekolik stovek vyucenych prodavacu a prodavacek. Mnohe z nich jsem u ni vidala na praxi. A az na vyjimky jsou to lide vstricni i k nerudnemu zakaznikovi. Pravdou je, ze zustali jen ti, kteri tuto ne velmi dobre placenou praci maji radi.

A co je nepsane pravidlo: Zakaznik nas pan! Usmev a pozdrav nic nestoji.
Ten, kdo pristupuje k zakaznikum jako obtezujicimu hmyzu, bohuzel na plac v obchode vubec nepatri.

ionicera
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.10.16 14:05

@DRW Rozhodně nesouhlasím s formulkou- náš zákazník, náš pán. Proč? Jde o naprosto rovnocenný vztah- prodávající, nakupující. Proč by měl někdo být můj pán?

Dalmitka
1784 příspěvků 31.10.16 14:13

@krajta - ja vám rozumiem a som na vašej strane; k zamestnancom v supermarketoch sa chovám maximálne slušne. Som si istá, že ja by som tú prácu nevykonávala asi ani v krajnej núdzi, je to novodobé vykorisťovanie a využívanie ľudí. A zákazníci vedia byť naozaj exoti.

Ghost B.C.
3962 příspěvků 31.10.16 14:24
@ionicera píše:
@DRW Rozhodně nesouhlasím s formulkou- náš zákazník, náš pán. Proč by měl někdo být můj pán?

Protože bez zákazníka jste jako prodejce tak nějak úplně nic? Protože k vám zákazník nese svoje peníze a je váš zájem, aby je utratil právě u vás? Obchod a služby jsou postavené na principu, že vy jako zaměstnanec jste tam pro zákazníka, ne zákazník pro vás. Pokud nebudete zákazníkovi „sloužit“, půjde ty peníze (aka vaší výplatu) utratit ke konkurenci. Samozřejmě, že prodavač/číšník/kdokoliv není sluha nebo otrok a neslouží jako hromosvod pro cizí mindráky. - edit: Uznávám ale, že ne každý nakupující, je natolik mentálně vyspělý, aby si to o tom hromosvodu na mindráky uvědomil.

Příspěvek upraven 31.10.16 v 14:32

Bacteria
436 příspěvků 31.10.16 14:28

@krajta spousta lidí se chová jako křupani kdekoliv, ne jen v obchodě - nepozdraví, nepoděkují, jsou útoční, naštvaní. Na ty narazíte všude, pokud pracujete na místě, kde jsou lidi.
Zbytek vašich stížností spíš nasvědčuje tomu, že na zákazníka házíte vinu za to, že je v hypermarketu bordel a že je nepřehledný.
Na druhou stranu chápu, že prodavačky v hypermarketu to nemají lehké - co jsem slyšela za málo peněz totální absence respektu k osobě prodavačky a zákoníku práce je na denním pořádku, ale znám i obory, kde je situace horší. Pokud to nezvládáte, dělejte něco jiného. (Prakticky nekvalifikovaná práce v čemkoliv není nikdy nic moc. Pokud nic neumím, tak nemůžu čekat, že si mě vedení bude předcházet jako nenahraditelnou součást firmy)

ionicera
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.10.16 14:31

@Ghost B.C. A kdyby tam nebyl obchod, kde si zákazník může dané zboží koupit, k čemu by mu byly peníze? Vynechte řeči o konkurenci. Bez prodejce by byl zase nakupující tak nějak úplně na nic. Mluvím o vzájemném respektu a slušnosti. Na řeči o něčím pánovi jsem alergická. Je to naprosto rovnocenný vztah. Z takových sloganů pak dost často pramení chování některých zákazníků.

chev
187 příspěvků 31.10.16 14:32
@ionicera píše:
@DRW Rozhodně nesouhlasím s formulkou- náš zákazník, náš pán. Proč? Jde o naprosto rovnocenný vztah- prodávající, nakupující. Proč by měl někdo být můj pán?

Nemyslím si, že je třeba tu frázi o zákazníkovi a pánovi chápat tak doslova, ale pokud jednou děláte ve službách, tak jste tam pro zákazníka a musíte se podle toho chovat. Úsměv, profesionální přístup, slušná odpověď i na ne zcela zdvořilou otázku atd., to je základ. Jistě, na agresora, který se na Vás přišel do obchodu „vybít“, to asi nezabere, ale i tak můžete mít následně minimálně dobrý pocit sama ze sebe, že jste to ustála a nenechala se vytočit. Prodavačku s chováním, jaké popisuje @krajta, bych okamžitě ze svého obchodu vyhodila, protože ignorovat zákazníka je prostě závažné porušení morálky, i když se dotyčný chová jako idiot. A je fuk, že mám pauzu a nakupuju si pro sebe, mám-li na sobě oděv prodavačky/zaměstnance a jsem-li na prodejně, tak mě prostě zákazník jako zaměstnance bere a nemůžu po něm chtít, aby odhadl, že teď teda jako nepracuji. To je blbost.

krajta
74 příspěvků 31.10.16 14:32

Stačilo by, aby se zákazníci naučili slušně chovat. Což si myslí, všichni zaměstnanci hypermarketů. Chování zákazníku se za posledních pět let zhoršilo. Zvláštní, že když jdu nakupovat problémy nemám s chováním zaměstnanců obchodů problémy, asi proto, že se k nim umím chovat a vždycky si dobře pokecáme a dopadne to tak, že mi nabízejí, ať k nim jdu pracovat.

ionicera
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.10.16 14:37

@chev Souhlasím s vámi. Jen když někde vidím to- náš zákazník, náš pán, vidím rudě. Stejně jako věta, kterou někteří zákazníci dost často opakují- v současné době si obchodník nemůže dovolit…a doplňte si, co potřebujete. Např. požadovat zaplacení poštovného v internetovém obchodě na zákazníkovi. Protože konkurence přeci posílá zdarma! Je jedno, že konkurence tam za půl roku není, protože si to prostě blbě spočítala a zkrachovala.

krajta
74 příspěvků 31.10.16 14:37

Tuto diskuzi jsem založila pro to, protože bych byla ráda, a nejenom já, aby se konečně lidé naučili slušně chovat. Ale dneska je v modě, a vidím to třeba na ulici, v autobuse, v nákupním centru - tudíž to vidím, nejenom jako zaměstnanec, ale jako zákazník či obyčejný člověk, že si o sobě 90% lidí myslí, že oni jsou všechno, všechno si můžou dovolit, a mi ostatní si z nich sedneme na zadek.

Ghost B.C.
3962 příspěvků 31.10.16 14:38

@ionicera Jenže jak ty řeči o konkurenci vynechat, když to dneska prostě tak funguje? Samozřejmě že v základu jsou jeden bez druhého nic. Ale aby v současnosti byly zákazníkovi peníze bez prodejce k ničemu, muselo by se jednat o absolutní prodejní monopol, a to je dnes už jen velmi málo firem (ne-li žádná).

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Další »
Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek