Arogantní a namyšlení zákaznící

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Další »
emef
2425 příspěvků 8.7.18 23:38

@dagino Zalezi taky na nacasovani. Nemam rada, kdyz vejdu do obchodu, jeste se ani nerozhlednu a uz je u me prodavacka a pta se, co si preju.

Yaay
265 příspěvků 9.7.18 13:15

@dagino sama som koli tomu prestala chodit do Sephory. Len co som vosla, hned sa na mna vrhol nejaky predavac, ja ze dakujem, nepotrebujem pomoc, presla som k dalsiemu regalu, tam hned dalsia predavacka, a proste som sa uz bala pri nejakom vyrobku zastavit, potazmo sa ho dotknut. Mala som z toho nervy tak som radsej odisla. Teraz nanajvys nakukujem od vchodu, do vnutra sa neodvazim :)

lorens
2168 příspěvků 9.7.18 13:51

@Yaay Na dotaz „A poradíme nejako?“ jsem už alergická. Jak mi chce radit, která kabela nebo kus oděvu se mi bude víc hodit, když o mém šatníku nemá anung.

Uživatel je onlinebarvinok
655 příspěvků 9.7.18 22:56

.

Příspěvek upraven 02.10.18 v 14:58

lorens
2168 příspěvků 10.7.18 09:08

@barvinok Držela jsem v každé ruce kabelku, každou jiné barvy a vrtěla se před zrcadlem. Krom toho se mi formulace „A aj poradíme ne(j)ako“ nezdá zvlášť půvabná. Kterou barvu samozřejmě neporadila. Vím, že to mají dělat, proto radši riskuju, že mi naskočí pupínek, než abych byla na prodavačku protivná. Byl to relativně malý, naprosto přehledný obchod. Naopak ve velké šalandě, kde mám problém něco najít, nenajdu často ani radiče.

Paris1789
3960 příspěvků 10.7.18 09:21
@lorens píše:
Naopak ve velké šalandě, kde mám problém něco najít, nenajdu často ani radiče.

Většinou ani obsazenou pokladnu, můj případ.

dagino
788 příspěvků 10.7.18 18:17
@lorens píše:
@barvinok Držela jsem v každé ruce kabelku, každou jiné barvy a vrtěla se před zrcadlem. Krom toho se mi formulace „A aj poradíme ne(j)ako“ nezdá zvlášť půvabná. Kterou barvu samozřejmě neporadila. Vím, že to mají dělat, proto radši riskuju, že mi naskočí pupínek, než abych byla na prodavačku protivná. Byl to relativně malý, naprosto přehledný obchod. Naopak ve velké šalandě, kde mám problém něco najít, nenajdu často ani radiče.

To bola neprofesionálna predavačka. Profesionálna sa pýta tak, aby ste nemohli odpovedať krátko áno-nie. Napríklad: na akú príležitosť kabelku hľadáte?

emef
2425 příspěvků 10.7.18 18:51

@dagino Tak to je hodně vlezlá otázka. Prosím míň „profesionálních“ prodavaček v obchodech. ;-)

giuliettka
4886 příspěvků 10.7.18 18:56

@emef Tiež vás pri tom napadla odpoveď čo použila @benyka v susednom vlákne? Do rakvy! :-D
Bála som sa to napísať, aby som nenaštvala @benyka.

emef
2425 příspěvků 10.7.18 19:03

@giuliettka Tak to mě nenapadlo, ale chtěla bych vidět tu reakci. :-D

benyka
7652 příspěvků 10.7.18 19:04

@giuliettka Však vy víte, že mě nemůžete naštvat. :-) To je fakt dobrá odpověď. Mě nejvíc irituje otázka „Můžu vám nějak pomoci?“ Už by manažeři mohli vymyslet něco rozumnějšího, protože třeba boty si kupuju (a vybírám) o čtyřicet let déle než dotyčná prodavačka, a svoje problémy s tím, narozdíl od ní, znám. …Takže pochopitelně decentně odvětím „Já se jenom tak dívám“.

lorens
2168 příspěvků 10.7.18 22:50

@dagino Ke koupi kabelky došlo takto: Ucpalo se přetlakové sítko nebo jak se ta věc v espresso strojku jmenuje. Na internetu jsem se dopídila, že je potřeba zakoupit jakousi čistě přírodní chemikálii, která sitko zaručeně odecpe a též, kde to dobrodiní mají. No a cestou tam - jé, kabelky… nic nepotřebuji, nic nechci, ale podívám se, co mají… a hele, malá FURLA… sice jsem říkala, že malou nechci, ale tato není zas tak malá, tam by se mi vešla i peněženka a vlastně všechno… a nemá ani to výrazné kovové zapínání a je ve slevě…černou určitě nechci, vínovou taky ne, už mám a málo nosím… ta šedá není špatná… nebo radši tu béžo-růžo nebo co to je… ne, tu ne, béžová je nuda…nebo, že by přece jen, béžová se hodí ke všemu…ne, ta šedá je hezčí a šedou aspoň takto šedou nemám…no tak vezmu tu šedou…nebo že by…ale ne, vezmu si tu šedou. Deset minut před nákupem jsem ani netušila, že nějakou kabelku ten den koupím. Příležitostně ji někam vezmu. :)

Uživatel je onlineJordaan
8813 příspěvků 10.7.18 23:45

@lorens

Jste mi pripomela, ze mam pristi tyden narozeniny :-D

zwedavka
1028 příspěvků 11.7.18 20:36

Jak vám mohu pomoci? - Chybí mi pětistovka, abych si to mohla koupit…
:-)

Lizbeth
1018 příspěvků 12.7.18 09:05

Já dost dobře nechápu některé zákazníky, kteří se vyptávají zaměstnanců aniž by sami vyvinuli nějakou iniciativu. Já jako zákazník pokud něco sháním, projdu krám, najdu příslušné oddělení a když nenajdu věc, pro jistotu se zeptám zda jí vedou, mají, nebo je vyprodaná nebo na jiném místě, které mě nenapadlo. Prostě se ptám, až když si nevím rady. Ale spousta lidí se ptá stylem, že vejdou do prodejny 7000 metrů čtverečních a ihned u vchodu vychrlí : Máte pivo XY..tím mě vždy dost rozhodí, protože pivo XY míváme běžně a je mi divné, že by ho nenašel, neviděl.Proto se ptám zda byl v oddělení piva. NE nebyl ( udivený výraz)..a čeká že mu odpovím zda je či není.Chápu, že nasměrovat zákazníka v tak velkém obchodě je nutné, hlavně pokud tam nikdy nebyl a nechce ztrácet čas, ale informace o jednotlivých produktech aniž by si uvědomil, že je v samoobslužném typu obchodu je prostě unavující.

Pracuji 15 let v ochodě a můj názor je takový ( a myslím, že není povrchní, ala brigáda ), že arogantních, nevychovaných, sprostých, neslušných zákazníků je více než těch opačných. A proto se možná zákazníci setkávají s arogantními, nevychovanými, sprostými a neslušnými prodavači - mají co si zaslouží.
Já zachovávám funkčnost a slušnost i při styku s vyloženě vulgárními zákazníky, ale opravdu na to každý nemá a někdy na povrch vybublá něco co mělo zůstat uvnitř.

To není obhajoba ničeho, jen blbci jsou na všech frontách.

Přidám ještě pár hlášek,které mi vždy fakt zvednou náladu:
Taková velká firma a vy nemáte… ( libovolnou věc na planetě ) "
Ta věc je hrozná, vedle u konkurence mají krásnější a o bambilion korun levnější " ( tak co tu sakra dělá ?)
Nemůžu najít Pitralon..My ho nevedeme..Ale ano, vždy ho tady kupuju ( výraz, jsi tupá). Ne pane Pitralon jsme nikdy neměli, to bych si pamatovala, pracuji tu již dlouho, je mito líto. Ale já ho tady pravidelně kupuju, míváte ho v akci..tady někde v levo dole..GRRRRRRR

benyka
7652 příspěvků 12.7.18 09:21

@Lizbeth No vidíte. Já zase vidím svůj dotaz hned po vstupu, jestli něco konkrétního vedou, jako že prodavačce šetřím nohy a čas, protože kdybych to hledala po prodejně, musela by za mnou běhat, pak by mě musela oslovit a zeptat se, čím mi může pomoci, a teprve pak bych jí řekla to samé, co bych řekla na začátku, totiž že hledám to a ono. Jinak mě nesmírně štvou hypermarkety, které považují za nutné co chvíli naprosto přeskládat sortiment. Hořčici jsem v našem Kauflandu objevila až po třech měsících od reorganizace, když už jsem ji fakt potřebovala a zeptala jsem se, kde ji najdu. Ocet jsem neobjevila dodnes.

Paris1789
3960 příspěvků 12.7.18 09:28

@Lizbeth
Nebojte, samoobslužné pokladny a chytré obchody vás tohoto břemena brzy zbaví.

Adeena
1368 příspěvků 12.7.18 09:45

@Lizbeth Nechce se mi věřit, že za celý den, kdy se setkáte se stovkami zákazníků (pracujete-li ve velké prodejně), by více než polovina byla arogantní a sprostá. Arogantních zákazníků rozhodně není víc, jen Vám více utkví v paměti. Protože stačí jeden blbec, aby Vám zkazil den a nepomůže ani 10 extrémně příjemných zákazníků. Vlastní zkušenost.

Lála_druhá
471 příspěvků 12.7.18 09:48
@Lizbeth píše:

Pracuji 15 let v ochodě a můj názor je takový ( a myslím, že není povrchní, ala brigáda ), že arogantních, nevychovaných, sprostých, neslušných zákazníků je více než těch opačných.

Jako fakt? Z těch stovek a tisíců zákazníků je jen menší část normálních slušně vychovaných lidí? Pokud je slušných ovšem (doufejme) v populaci většina, kam tito teda chodí nakupovat, posílají své arogantní příbuzné či přátele?

Paris1789
3960 příspěvků 12.7.18 10:00

Jinak konkrétně já se snažím kontakt s personálem prodejen omezit na minimum, pokud bych měla nějakou appku, v níž bych si mohla vyhledat umístění konkrétního zboží, tak ji použiju. Jenže hypáče to samy nechtějí, naopak chtějí prohnat zákazníka pokud možno všemi uličkami tak, aby on koupil i to, proč tam nepřišel. Je ironií této situace, že samotný personál chmuří, přitom mu to vlastně taky pomáhá větším obratem.
Haha.

z_dediny
1108 příspěvků 12.7.18 10:29

@Lizbeth Nakupuji nerada. Když přijdu do neznámého obchodu pro konkrétní věc, přivítala bych orientační plán prodejny hned na začátku. I když ani to by nejspíš nepomohlo, protože některé zboží je ukládáno podle podivného klíče. Třeba v jednom obchodě mají mrazicí boxy na dvou vzdálených místech. Ani po roce jsem nepochopila, proč je část zeleniny na jednom konci prodejny a část na druhém, proč jsou prášky do pečiva úplně jinde než mouka, proč jsou konzervované zeleninové saláty jinde než nakládané okurky. To se pak nedivte, že se lidé ptají, kde co najdou. Tedy ti, kteří to chtějí koupit. Lidé jako já to nechají plavat a jdou nakoupit jinam.

Temperance
2006 příspěvků 12.7.18 11:22

@Adeena Já bych tomu rozuměla spíš tak, že většina slušných zákazníků si zpravidla v samoobsluze poradí sama a obsluhu oslovuje, jen když si opravdu neví rady. Zatímco ti nevychovaní mají potřebu s prominutím prudit kohokoli. Takže bych souhlasila s tím, že mezi zákazníky samoobsluhy, kteří osloví obsluhu, bude víc těch protivných nebo naštvaných než slušných.

DRW
2039 příspěvků 12.7.18 11:44

Vim, ze to neni dneska neni moderni, ale uvitala bych samostatne pekarstvi, ovo_zelo, masnu, mlekarenskou (tj. vse od mlecnych vyrobku) etc. nez pobihani po velkem hypermarketu, ktery se mi snazi nabidnou svuj unifikovany vkus vyrobku. Radeji male obchudky v rade na ulici nebo klidne v tech velkych „halach“, ale hlavne ne x tisich metru plochy, ktera nabizi vsechno a nic. Nechci nakupovat v jednom obchode od rohliku po tv, ale pekne v malem. Dobre, takovy „konzum“ mel taky neco do sebe ci potravinova samoska. Ale jinak mensi obchod je za me lepsi. A k tomu veci znala, zkusena prodavacka by byla k nezaplaceni. Vzdyt kdysi napr. v detske obuvi prodavacka dokazala poradit i jaky typ boticky koupit. Sice nediagnostikovala vadu, ale byla schopna doporucit vhodne boticky, aby to ditko nikde netlacilo. Jsem mozna staromilec, ale styska se mi po zpusobu prodeje, ktery je obcas stale k videni v zahranici, kdy prinesete napr. latku a vybirate si k ni doplnky, boty etc. a prodavacka vam snese zbozi a primeruje s vami, diskutuje, co se hodi vic a nakonec bud odejdu s tim, co potrebuji, nebo mam pocit, ze mi prodavac, aspon pomohl, co by se mohlo hodit a pripadne objedna. A o tom je prace prodavace, mit znalost o zbozi a umet kvalifikovane poradit. Neni to o tom, ze stoji na prodejne, vybaluji a jsou otraveni.

andano
805 příspěvků 12.7.18 11:46

Asi by bylo dobré, kdyby si lidé lépe uvědomovali své role.

Slovo „obsluha“ v sobě obsahuje sdělení, že je tam proto, aby zajišťovala zákazníkovi servis pro jeho nákup. Tj. představa obsluhy, že zákazník prudí pokládáním dotazu, kde je hořčice, když si ji přece může najít sám… je mimo.
Ostatně obsluha by měla vědět, že organizace prodejny spěje k tomu, aby se zboží nedalo snadno najít - pro uplatnění efektu „zákazníku hledej a přitom zjisti, co bys koupil jiného“, ale nesmí se to přehnat tj. když chce něco koupit, tak by neměl odejít s tím, že „zpruzená prodavačka dělala kyselé ksichty, že se mi nechce hledat hořčice - sem už nejdu“.
Taky by měla aspoň tušit, že zákazník bude kupovat tam, kde se cítí lépe. A pokud to nebude v této prodejně, bude mít menší zisky, menší prémie, menší potřebu zaměstnanců…

Zákazník by si měl uvědomit, že do obchodu se chodí nakupovat a ne si na někom pohonit ego a vylít vztek - pak bych ho považovala za arogantního - ale troufám si říci, že taková většina opravdu není.

A k obsluze (ne)radící

  • pokud mi prodavačka řekne, že si myslí, že mi ty šaty úplně nesluší - to bude obchod, kde sice dnes nekoupím, ale přijdu znovu,
  • pokud mi prodavačka řekne, že si mám koupit oblečení, které mi evidentně nesedí a říká mi, že to tak má být, protože se to tak nosí, no ale jak chcete… tam už nevlezu.


A úplně nejlepší je, když obsluha respektuje, že mám vlastní mozek, oči… a chci se rozhodnout sama a dává až vyžádané rady.

Temperance
2006 příspěvků 12.7.18 12:00

@andano Zákazník, který se zdvořile zeptá, kde najde hořčici, neprudí. Prudí ten, který se rozčiluje „jak to, že nemáte tu hořčici, co jsem si ji tady kupoval před půl rokem?“ ;-) Nebo ten, který obsluhu seřve za to, že je hořčice jinde, než bývala - ta obsluha si nevymyslela, že se zboží v samoobsluze stěhuje, to se děje - bohužel - všude, ale ty holky (dámy, kluci, pánové) za to fakt nemůžou. Aneb, jak se říkávalo, „Ton macht Musik“.

A pokud jde o prodavačku, která mi řekne, že mi zkoušený kus oděvu moc nesedí - všechny palce nahoru!

Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Další »
Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Poslední článek:
Módní nákupčí: Povolání snů, nebo hrůzy?

Autor: Kamila

Svět skloňuje velká jména návrhářů, přitom o našem šatníku... Celý článek