@Temperance
Na prodavačku jsem si hrála na dobročinném Jarmarku, některým zájemkyním
jsem rovnou říkala, že tenhle kus oděvu není pro ně a varovala je, nechť
si to nekupují bez vyzkoušení, přesto si to ode mne vzaly. Protože to bylo
levné.
Hedvábná sukně za 50 Kč je prostě velké lákadlo.
Arogantní a namyšlení zákaznící
@benyka Na tom
preskladavani me nejvic stve, jak jsou prodavaci nerudni, protoze jsem ten den
uz stodvacata, co se pta. Ja za to fakt nemuzu, ze chci nakoupit a jit a ne si
z nakupu delat bojovku, kdo driv najde maslo. Stejne tak chapu, ze prodavaci
nepreskladavaji zbozi z dlouhe chvile, protoze se nudi a bavi je koukat na
desorientovane zakazniky bloudici mezi regaly. Na druhou stranu oni jsou placeni
za to, ze mi pomuzou. Ne ja za to, ze najdu na prodejne vsechny polozky ze
seznamu.
@Lizbeth píše:
Ta věc je hrozná, vedle u konkurence mají krásnější a o bambilion korun levnější "
Fakt by ma strašne zaujímalo kde sa berie to slovo bambilion? Chápala by som mikrilion, keď teda chcem naznačiť, že je to obrovské množstvo a Googolplex vďaka názvu Google skor pripomína niečo iné, ako najväčšie číslo, ale prečo bambilion, keď ten vobec neexistuje?
@DRW Lenže kedysi predávali predavčky vyučené v odbore, mali predmet zvaný tovaroznalectvo, dnes predávajú častokrát ľudia, ktorí o tovare nemajú ani šajnu.
@EJK uprimne tohle me vubec nezajima, kdyz prijdu do obchodu, tak chci, aby obsluha vedela, co prodava, k jakemu ucelu to je a fundovane poradila. Nemam zajem o podavace, broucouny a jine postavajici osoby na prodejne, protoze najit zbozi a vlozit do kosiku ho umim sama. Majitele obchodu by se meli nad timto zamyslet a investovat do svych zametnancu, my zakaznici bychom byli spokojeni. Priklad a inspirace pro tuzemske provozovatele obchodu: Bavorsko obchod s latkami a prizemi a dalsi galentarii jako knofliky. Po vysvetleni k jakemu ucelu latku chci, mi prodavacka nabidla latky vhodne k danemu odevu a nabizela mi automaticky barvy, ktere by mi mohly sluset, pomohla vybrat vhodnou podsivku, knofliky a zipsy. Odchazela jsem spokojena, u nas jeden proflaknuty obchod s latkami - prodavacka mavla rukou k regalu s latkami a tim to skoncilo.
@giuliettka Asi prave proto, ze neexistuje, takze vyjadruje neco nepredstavitelne velkeho.
Já věděla že rozjedu diskuzi .. ano máte samozřejmě také pravdu v tom,
slušní a milí lidé se zřejmě dotazují méně. Samoobslužné pokladny,
appky a chytré nákupy už máme, ale lidé jsou stále stejní..možná je to
i regionem.
Ale je hezké, že co člověk, to jiné priority.
Já mám svědomí čisté a vím, že vždy pomohu jak nejlépe mohu.
Negativní jsou pouze emoce a emoce ty nemají logiku..ty prostě
máme.Každého štve něco jiného, nezavděčíte se všem.
Jinak já pokud jsem dotázána na výrobek, klidně pošlu zákazníka ke
konkurenci, kde pořídí lépe..ptá se na Můj názor a nechce reklamu. Jsou
rádi za upřímnost.
Přitom stačí tak málo, slušnost a respekt na obou stranách. To jájinkovství a sebeprosazování je mor, jak v obchodě, tak ve službách a na úřadech nejvíc.
@Lizbeth Diskusia sa rozbehla a zazanamenal som, že niekto si ako predajňu predstvuje diskont typu TESCO, niekto medzinárodnú frešízu typu DEICHMAN a niekto súkromnú predajňu, kde je prítomný majiteľ, alebo je majiteľ priamo predavač. Rozdiel v prístupe k zákazníkovi, ale aj zámer, ako má byť pristupované k zákazníkovi, je v týchto prípadoch diametrálne odlišný.
@dagino
Ano..ovšem některým je to jedno, že ? Očekávají tak nějak vše všude
podle svého.
@dagino přesně tak.
Cena, kterou platíte, pokrývá veškerý provoz obchodu a v tom jsou služby
zahrnuté. Čím víc platíte, tím lepší obsluhu máte.
V supermarketech a diskontech vlastně žádná obsluha není, jenom pokladní
a doplňovači zboží, kteří by sice teoreticky poradit měli, ale jenom
když je náhodou najdete (a když se s nimi domluvíte, např. v Albertu
pracuje dost Ukrajinek).
@Jordaan tohle je
spíš reakce na to, co několikrát padlo ve vlákně - že v diskontech nebo
supermarketech není kvalifikovaná obsluha - není no, majitel nabízí co
nejnižší cenu za zboží a šetří na personálu (neobhajuju tím nějaké
nemístné chování obsluhy).
Co se týká Amazonu, to jsem psala kvůli tomu, že prodejny u nás mívají
dost napálené ceny ve srovnání s Německem nebo UK. Kdyby byl rozdíl 500 -
700,– chápu, prodavač pomohl a poradil a kdyby něco, reklamace je
snažší, ale ty cenové rozdíly bývají moc velké, řekla bych.
S ohledem na svůj aktuální stav považuju za nutné poznamenat, že ta
zákaznice, co se chová jako -íča, nebo ta nas-aná prodavačka můžou mít
PMS, čili se ocitly v moci nečeho mnohem,
mnohem silnějšího, než jsou samy, a nemůžou si pomoct a musejí
se chovat jako krávy. Jako dneska já.
Jediná šance je narvat se práškama na zklidnění nebo na pár dní zmizet
ze světa. Jenže když musíš do práce…
Omlouvám se vám proto za všechny kachny ve službách lidstvu.
@Oliva tahle teorie je z vaši hlavy,nebo to mate nejak podlozene?On by majitel chtel kvalifikovane kvalitni zamestnance,ale jaksi nejsou lidi,jaky material ma s takovym musi pracovat a je to rok od roku horsi.Ja pracovala ve dvou supermarketech cca 10 let,tak o tom neco málo vim,Skoleni pro zamestnance,hlavne pro vedouci a vedouci useků,byla samozdrejmosti. V pripade,dotazu zakaznika na dane zbozi,je povinnost zamestnance dovest ho az k regalu s vyrobkem (Billa).V pripade ze sam nevi najit nekoho kdo vi.Jestli se tak deje v realu je vec dalsi…Ale napr dnes s nami sel v jednom hobbymarketu prodavac pres celou prodejnu,s usmevem az ke zbozi co jsme nebyli schopni najit.
Ano v řetězcích je zaměstnanec školen, aby byl vstřícný, ochotný, milý, vždy pomohl a vždy šel se zákazníkem až na místo určení. Ale není to odborná obsluha nějakého sortimentu..a po pravdě mě mrzí, když není zákazník spokojen, pokud mu nedokážu doporučit víno, přesně vyjádřit kvality pracího prášku, nebo vybrat přesnou rýži k jeho receptu. Na to školeni nejsme.
Dnes po poledni Asko.Prodavac ,,dobry den vybirate nove zidle do
kuchyně,?ja:,,ano,už asi dva roky,, on:,,a dnes je den,D,?ja:,,obavam se ze
ne,,.on:,,tak kdyz budete neco potrebovat,reknete,,nabidka stejna jako minule a
predminule…tak chodime tu a tam na nejakou sednu u jedne jsme tak nejak
vahali..uzbjsem o ni uvazovala a prodavac je zpet.,,zaujali vas
neco??,nene,,tak prominte,kdyby prece jen,reknete,, Za chvili jsme se dali na
ústup cestou pres kuchyne a tam objevili zidle i stul což už je jiné tema,jen mě potesil pristup
obsluhy,nevnucoval nam nic protoze mu bylo jasné ze nevi co hledame,a kdyz bylo
potreba byl po ruce zkazal jak stul rozlozi,a dalsi technicke veci a tak to ma
vypadat
Spec. prodejny jsou vzdycky drazsi, i v Nemecku. Porovnani s Amazonem je trochu problematicke, nektere veci jsou tam levnejsi, nez v normalnim obchode, nektere ne, spis se to musi hlidat a porovnavat (kdyz chcete nejakou konkretni vec), nejake drasticke uspory od toho ale necekejte, to musi clovek mit spis stesti na momentalni slevu/posledni kus a pod.. Zrovna tyhle boty v me velikosti jsou jen o 5 euro levnejsi, nez jsem zaplatila v obchode. No a mam je hned a s poradenstvim od fesneho prodavace.
@giuliettka Včera jsem byla v drogerii, prodejna byla velká a za roh, tak jsem se hned nezorientovala a začala prohlížet regály. Paní od pokladny se ptá, co hledám. Říkám, že vložky. Na to paní přes celou prodejnu „Mařenkóó, paní hledá vložky, běž jí to ukázat!" „Cóžé?“ „Vlóžký! Tádý pro tu pání!“
Přišlo mi to hrozně vtipný a byla jsem ráda, že nejsem ve věku, kdy bych se za ten nákup styděla.
EDIT: během PMS jsem nikoho nepokousala, jen jsem si poplakala u jednoho filmu.
V posledním čísle časopisu Dtest je velký spotřebitelský test mooncups, kdyby to někoho zajímalo a chtěl se rozhodovat k nákupu poučeně.
Jednu vtipnou historku - v pondělí mě zákaznice zcela vědomě zezadu
nabořila svým bokem a odhodila do toaletních papírů..myslela si totiž ,
že jsem její známá Verča, která má stejné vlasy a naušnice..Když jsem
se vyhrabala a ukázala ji obličej, strašně vyděšeně se mi začala
omlouvat..Toliko k zákazníkům
@vlm v okolí mám Billu a Albert a je mezi nimi velký rozdíl. Billa je OK, Albert ne. Nejmíň dva roky pouští smyčku s nabídkou zaměstnání, slibují různé výhody až bych měla chuť praštit se svým zaměstnáním a jít tam, když je to tak skvělé, ale něco je očividně jinak. Nikdo tam nezůstane. Občas smyčku nepouští, pracují tam noví lidé a za pár týdnů zmizí. Četla jsem, že Albert má nejnižší mzdy ze srovnatelných řetězců a celkem bych tomu věřila. Vím, že nejsou lidi, ale práce se zaměstnanci a mzdová politika je součást podnikání, a Albertu se to očividně moc nedaří.
Manžel kolegyně má velký obchod, sportovní speciál, sháněl nedávno prodavačku a doma si stěžoval, že mu tam chodí samé čtyřicetileté baby a on by si představoval mladou fajn holku. Je mu asi pětačtyřicet, mimochodem. Kolegyně se ho ptala, jestli si uvědomuje, že právě mluví s „čtyřicetiletou babou“ která je jeho manželka. Vztekal se, že to je něco jiného. Jemu nešlo mu o to, jestli jsou ty „baby“ kvalifikované nebo ne.
Takových příhod z první ruky znám docela dost…
Zaměstnanci obchodu by měli být ochotní a obsloužit, ale nejvíc záleží na vlastníkovi obchodu, jak si to uspořádá, takové to je.