Arogantní prodavačky

Fotoalbum tématu (61) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
Betty J.
2031 příspěvků 5.3.13 08:27

@JedovatéHádě: neberte ten odkaz na Poláčka tak vážně, to byla jen typická židovská anekdota na téma obchod.

JedovatéHádě
350 příspěvků 5.3.13 08:38

@Betty J. já žádný odkaz neviděla…

Barbucho, já tu ale přece nevychovávám zákaznice, jednak již neprodávám v obchodě. Ani v obchodě jsem nikomu nic nevyčítala. Pokud to vy mužete ríct svým detem, proč bych to já nemohla napsat zde na fóru.

DonChichot-ano, zkoušení bez nakoupení je v pořádku. Také to tak dělávám. Jediné z toho, co jsem tu naspala, kvůli čemuž tady vedeme tuto diskuzi, vidím pouze v tom, že ani jako bývalá prodavačka nemůžu nazvat-oproti vám- věci pravými jmény a sice, že jsou zákaznice, které hned nenakoupí a jen zkouší a že některé z nich(tozn. ne všechny) bývají obzvlášt neprijemné. Nenabádám tu prodavačky, aby vychovaly své zákazníky. Ano, vím že se některé ze zákaznic se pak vrátí, copak to snad někde vyvracím? Přijde mi absurdní, že víceméně souhlasíme s přístupem k zákazníkům a přesto z vás mám pocit, jako bych tu psala něco diametrálně odlišného.

Já bych řekla, že zákazník nemá právo být na prodavačku/… nepříjemný(to jde zkrátka zcela proti všemu, čemu věřím), ale že prodavač má povinnost se k němu chovat, jako by takový nebyl.
p. s. jinak už se s vámi, ani s kýmkoli jiným o tomto bavit nebudu, myslím, že jsem to tu vysvětlila více, než dostatečně. Tak pokud chcete tak odepište, ale i kdybyste se mě na neco zeptali, tak uz na to reagovat nebudu. Urcite se vsechny shodneme, že už toho bylo více nez dost.

Betty J.
2031 příspěvků 5.3.13 08:45

@JedovatéHádě: mám pocit, že šlo o tohle:

@Sibyla píše:
Mně se vybavuje scéna z Poláčkovy hry Pásky na vousy: do obchodu přijde mladá paní, že chce vrátit látku na šaty, kterou včera koupila, protože když má člověk děti, nemůže myslet na parádu. Příručí to odmítne s tím, že ustřiženou látku zpátky neberou. Šéf to slyší, okřikne ho, ujišťuje zákaznici, že ji samozřejmě zpátky vezmou a peníze jí vrátí, on to chápe, ostatně včera její dcerušku viděl: ta je krásná! A jak bude asi chytrá… tak chytré děti potřebují výchovné hračky, tady je zrovna máme… Šéfová se přidá, velebí dítě, a maminka nakonec odejde s náručí hraček i s látkou, ze které nechá holčičce ušít šatičky. A všichni jsou spokojení. Takhle se vedly obchody za první republiky, obchodník se snažil prodat a zákazníka si udržet.
ionicera
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 5.3.13 08:48

@kiwi Jak už napsala jedovaté hádě-samozřejmě vůbec nemyslím, že bych se mohla chovat k lidem arogantně. To zažívám pouze ze strany zákazníků.

ionicera
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 5.3.13 08:50

@JedovatéHádě Naprostý souhlas. Chlapi jsou úplně jiní, ti nemají potřebu si na prodavačce něco dokazovat. Vědí, co chtějí, koupí, utrousí vtip a jsme všichni spokojení.

MP Barbucha
3716 příspěvků 5.3.13 08:57
@ionicera píše:
@JedovatéHádě Naprostý souhlas. Chlapi jsou úplně jiní, ti nemají potřebu si na prodavačce něco dokazovat. Vědí, co chtějí, koupí, utrousí vtip a jsme všichni spokojení.

Přesně jak jsem říkala, nejde o zákazníky, ale o přístup prodavačky :-) Prostě máte radši chlapy. To je celkem normální, funguje tam jiná chemie atd. Ale nepříjemná zákaznice by měla být výzva, člověk by to měl brát jako zkoušku své profesionality, jestli dokáže, aby odcházela s úsměvem.
Věta „Ženský si prostě na rozdíl od chlapů na prodavačce musí něco dokazovat“, která vyplývá z těch příspěvků vypovídá jen a jen o Vás.

Guinea Pig
1190 příspěvků 5.3.13 09:09
@uu píše:
Mně na některých prodavačkách štve ta snaha prodat věci za každou cenu a dělat ze zákazníka blbce. Když prodavačka třímá v ruce boty typově „model Hrůza, rok 1997“ a říká: To se teď nosí, to je poslední hit, určitě neprohloupíte a můžete to nosit ke všemu!Nebo si něco zkusím, je mi to viditelně malé a ona: To se teď takhle nosí, mladá paní.

Máme u nás takový velký vietnamský obchod, ve kterém se dají koupit občas docela dobré věci- mikina za stopade na volný čas, tílko na jednu akci…a prodávají tam takové ty důchodkyně s květákem na hlavě, co mají pocit, že každá mladá holka přišla krást jejich luxusní šaty z polyesteru. A tyhle dámy vždycky přiskočí a krom toho vašeho „to se teď tak nosí“ ještě občas zabijí celý nákup větou „to si teď mladé holky hrozně kupují“ no nevím, jestli si paní myslí, že chci mít stejnou věc jako půlka města…proč bych to dělala. Krom toho mám zajímavý poznatek, že dokud člověk vypadá mladě, mají dámy pocit, že tomu nerozumí a musí jim říct svůj názor (nejlépe na tykačku).

Sailorette
1594 příspěvků 5.3.13 09:12

Nejhorší zkušenosti s prodavačkami mám z řetězce sekáčů Textil House. Stalo se mi to, co popisuje @coralline s těmi punčochami, konkrétně to bylo v Textil House u Národní v Praze. Vzala jsem z věšáku svetr, vyzkoušela, neseděl, takže jsem ho na to místo zas vrátila. Za chvíli na mě huláká prodavačka, kdo dal ten svetr sem? Pojďte sem, pani, to jste byla vy, vracejte nám laskavě ty věci, kam patří, kde ten svetr byl? Já na to, že přesně tady, kam jsem ho vrátila. A ona, že to není možné, že tam být nemohl, a to je hrůza, jak jsou ty lidi líný vrátit věci tam, odkud je vzali. Vypadla jsem, protože jinak bych ji nejspíš vzteky uškrtila. Když pominu to, že jsem svetr vrátila tam, kde jsem ho vzala (asi ho tam někdo omylem dal přede mnou, pak jsem zjistila, že v TH mají svetry rozdělené na rozepínací a nerozepínací, nebo jak, takže k záměně dojde snadno), tak jak je možné, že si prodavačka dovolí chovat se takhle? S TH mám vůbec jen samé podobné zkušenosti, ty prodavačky se tam chovají jak hokynářky. V jiné poboče jsem zas byla v kabince a slyším, jak prodavačka říká, kolik máte v kabince kousků, ovšem netušila jsem, že je to na mě, protože kabinek je tam asi pět za sebou, takže jsem neodpověděla a ona neváhala a odhrnula mi závěs. Kdybych měla zrovna kalhoty dole, uvidí můj nahatý zadek všichni, kdo čekali na kabinky. O vyvolávání, které začíná slovy vážení zákazníci, ani nemluvím, to zná asi každý, kdo tam chodí. Taky nemám ráda, když si prohlížím nějaké zboží a prodavačka, co stojí poblíž, pro sebe remcá, jaký jsou ty lidi prasata, že to rozhrabou a neukliděj (nedávná zkušenost z Teska na Národní). Já to chápu, že toho mají po celém dni dost, ať si postěžují, když nejsou na place, ale tohle si prostě dovolit nesmí.

Sailorette
1594 příspěvků 5.3.13 09:34

A taky souhlasím, že každý, kdo dělá ve službách, se musí obrnit a nebrat si zákazníka osobně. Já jsem servírka, průvodkyně, vrátná, organizátorka večírků, překladatelka, tlumočnice a bůhví co ještě v jednom (oficiálně se pozice jmenuje asistentka vedení společnosti) a kdybych si měla brát osobně každého, kdo mi nepoděkuje za kafe, byla by ze mě za chvíli kyselá baba. To je problém těch lidí, že jsou nevychovaní, ne můj. A za tu dobu, co tuhle práci dělám, jsem se velmi poučila o tom, co dokáže úsměv, doporučuju používat. Na všechny to taky nefunguje, ale tak z osmdesáti procent určitě ano.

Příspěvek upraven 07.03.13 v 13:49

smrtonoška
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 5.3.13 09:35

@Sailorette Co se týče prodavaček v sekáčích, tak mám pocit, že jsou buď hrozně milé, nebo úplné megery, nic mezi tím :D To ostentativní urovnávání věcí hned po tom, jak se nima „proberu“ mě fakt vytáčí. Přitom se snažím co nejmíň to pocuchat, ale co mám dělat, když mají věci na ramínkách narvaný na sebe tak těsně, že ani nejde se podívat, jak věc vlastně vypadá bez toho, aby člověk rozneřádil půlku stojanu… Skoro mi přijde, jako kdyby i samotné prodavačky měly lidi nakupující v sekáčech za socky, které si nechají líbit jakékoliv zacházení.

Sailorette
1594 příspěvků 5.3.13 09:42

@smrtonoška Přesně ten pocit z těch prodavaček mám, že mi říkají, jsi v sekáči, máš to za pár šupů, tak co bys chtěla za servis. Přitom zrovna ten Textil House zas tak levný není. V ostatních sekáčích mi prodavačky připadají celkem normální, většinou neutrální a nebo únosně otrávené, ale u toho TH jsem už několikrát přemýšlela, jak probíhá přijímací řízení při konkurzech, ti tyhle typy musí vyloženě vyhledávat, jinak to není možné.

top topic
967 příspěvků 5.3.13 09:48

@Sailorette: Fajn je taky, když jste v obchodě a prodavačky zrovna začnou drbat odcházející zákaznici. To si tak řeknu, co hezkého si poví o mně:-)

Chari
541 příspěvků 5.3.13 10:04

@skylor Koukla jsem na ten dokument a mám z toho hodně rozporuplný pocit. Chyběl mi tam náhled druhé strany (ta je zastoupená paní v kostýmku, co nám ukáže že mají kytky z Keni, ale ta pro diváka vážně zajímavá není, působí spíš trochu komicky).
První věc, co jsem se dozvěděla, že v hypermarketech dělá opravdu málo lidí.
Druhá, že vlastně ta nařízení majitelů vážně nejsou hloupá a dávají smysl (zboží vyrovnané do řady, neexistence prázdných regálů…), ale nějaká spojka nebo kontrolor si to přebral blbě a stalo se zvykem to dodržovat. Fakt by mě zajímalo, kde se konkrétně tohle zvrtlo (to se nedozvíme protože druhá strana tam není).
Odboráře bych z dokumentu škrtla - obvlášť, když se pán rozpovídá o mesíčních ženských potížích.

Papla
516 příspěvků 5.3.13 10:21

@top topic v jednom brněnském SH jsem to zažila, tak jsem prodavačky upozornila po vyslechnutí toho, jak odporně zdrbly zákaznici přede mnou, že já už k nim tedy rozhodně nepřijdu. ( Je to SH na Vídeňské naproti Unionu, zastávka Celní)

Jiná Realita
13791 příspěvků 5.3.13 10:37

@top topic
takhle jsem přestala chodit ke kadeřnici, taky tam pomlouvali, zákaznice, samy sebe, jen co jedna z nich odešla na oběd nebo někam…a dodnes mě mrzí, že jsem odešla jen tak, a pěkně jsem to těm buchtám neřekla od plic, že se trochu nestydí :(

DonChichot
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 5.3.13 10:49

@top topic
Normálně se jich zkuste zeptat, „co asi hezkého si povíte o mně??“ Nasaďte nevinný úsměv podmalovaný skrytou hrozbou, uvidíte, jak se začnou hemžit.
Stará poučka, jíž se řídím, říká, že nejlépe je všechno řešit hned na místě. Slušně, ale řešit to. Je to velmi zdravé, pak si to s sebou netaháte a netíží vás to.

kiwi
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 5.3.13 11:27
@ionicera píše:
@kiwi Jak už napsala jedovaté hádě-samozřejmě vůbec nemyslím, že bych se mohla chovat k lidem arogantně. To zažívám pouze ze strany zákazníků.

Ovšem o tohle ale vůbec nešlo :-) Já reagovala na to, že zákazník vůbec nemá tušení, jakými problémy obchodník prochází - a že je mu to oprávněně a logicky úplně fuk.

Jinak bychom chodili nakupovat stylem - Obchodník: Dobrý den! Fňuk. Nemám zaplacenou hypotéku, bééé… Zákazník (smrká): Bobrý ben! Opustila mne manželka, búúú… a vzájemně by si nakonec, usedavě plačíce, padli do náruče. :-)

Lenka M.
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 5.3.13 11:32

Minulý týždeň som si šla k vietnamcom pre šlapky - pri dverách sedel v hormade kabeliek archetyp škaredej protivnej vietnamskej babice. Slušne som pozdravila, babizna ani nezdvihla oči a začala radšej kvílet nejaký strašný song. Hneď ako som ju minula pozrela na obďaleč stojaceho syna/?/ a pohodila na mňa bradou-načo ma syn začal veľmi neumelo „nenápadne“ prenasledovať na každom kroku..Pripadalo mi to strašne vtipné tak som sa tam schválne motala dlho. Vždy keď som sa presunula k inej poličke syn niečo vietnamsky nahlásil a babica zavrešťala niečo naspať. Tomu sa hovorí príjemná klíma na nákup :)

PS:Žiadnou rasovou neznášanlivosťou netrpím..

Sibyla
2646 příspěvků 5.3.13 11:32

@kiwi To je dobré, díky za zasmání!
Jinak, ke genderovému nakupování: obecně jsme vstřícnější k opačnému pohlaví, takže jeden známý to má s manželkou rozdělené: ona chodí do mototechny, kde je půvabně bezradná a prodavači ji obskakují, on (pokud možno s malým dítětem) na úřady, kde mu úřednice maximálně vycházejí vstříc. Na druhou stranu, existuje zvláštní atmosféra kamarádství třeba v prodejnách dámského prádla (a mezi motocyklisty) - takové spiklenectví. Ovšem pokud je zákaznice i prodavačka snesitelná.

top topic
967 příspěvků 5.3.13 11:56

@kiwi: ne, nepadli by si do náruče, dali by si po tlamě, což by byl výsledek boje o to, který z nich se má hůř:-)

DonChichot
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 5.3.13 12:27

@top topic
Ano, zajímalo by mne, jestli ještě existuje nějaká jiná země, kde občani soutěží v tom, kdo se má hůř, i když objektivní situace o tom nesvědčí.

Sibyla
2646 příspěvků 5.3.13 12:34

@DonChichot Ale ano, aspoň do jisté míry. Všimla jsem si u svých arménských obchodních sousedů, že profesionálně lamentují, jak ten obchod jde špatně a jak umírají hlady - a to i když od nich odchází obtížený zákazník. Vůbec mám dojem, že to tak funguje na jihovýchod od nás. Nejsem schopná rozlišit, jde-li o ochranu před závistivci, nebo před nepřátelskými božstvy. Ale máte pravdu, jsme národ remcalů. Velmi mě překvapila Američanka, která mi tvrdila, jak jsme milí, a jak dobrou náladu Češi mají ve srovnání s Poláky.

carries
1319 příspěvků 5.3.13 13:02

Keďže som pár rokov pracovala v obchode, mám skúsenosti z oboch strán. Je to všetko o ľuďoch. Predavačka môže byť sebemilšia, keď k nej príde zákazník, ktorého už doma alebo v práci niekto naštval a on si to potrebuje na niekom vybiť, nie je pre ňu príjemné byť na neho milá zatiaľ čo je on drzý. A na druhej strane mám zážitky zo slovenských obchodov, kde som musela hľadať predavačku po celom obchode keď som chcela niečo kúpiť alebo bola vyslovene povýšená/otrávená/nepríjemná.

Tiež mám ale dobré skúsenosti, naposledy som menila peniaze v zmenárni (bola vrámci malého obchodného centra), potom som šla nakupovať a keď som už postávala pri pokladni a čakala na rodičov, prišla za mnou pani zo zmenárne a povedala mi, že sa pomýlia a vydala mi omylom o 5eur menej ako mala. Dala som jej svoje telefónne číslo s tým, že ak by pri večernom prepočítaní pokladne zistila, že jej chýbajú peniaze (nebola si totižto na 100%istá), tak mi zavolá a ja jej peniaze prinesiem na druhý deň. Pritom si tie peniaze kľudne mohla nechať, ja som vôbec nepostrehla, že mi dala menej ako mala.

Tu v UK sú predavačky milé a ochotné, pri pokladni sa vždy ospravedlnia za čakanie, aj keď predo mnou bol iba jeden zákazník. Veľakrát sa mi už stalo, že mi predavačka alebo čašníčka pochválila oblečenie či kabelku. Prípadne sa pustíme do reči a keď tam nabudúce prídem zdravíme sa ako starí známi. Nehovorím, že je tu všetko tip top, ale momentálne si vážne neviem vybaviť negatívnu skúsenosť :D

razorblade
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 5.3.13 13:07

@MP Barbucha mno ja jelikoz jsem delala v drahem hotelu na recepci, tak mam tu latku nastavenou jeste mozna vys, nez vetsina lidi… a vzdycky kdyz se setkam s nejakym takovym chovanim mimo normu, si rikam, jaky maj benevolentni sefy, protoze ja bych za tohle v hotelu letela na minutu

merunka89
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 5.3.13 13:31

@top topic Za drbani zakaznic, by mel byt okamzity vyhazov!

Stránka:  « Předchozí 1 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 399 Další »
Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Poslední článek:
Módní nákupčí: Povolání snů, nebo hrůzy?

Autor: Kamila

Svět skloňuje velká jména návrhářů, přitom o našem šatníku... Celý článek