@venca.krej přesně jak píše @Ivana32 možná vás to překvapí, ale pošta to nejsou jen balíky.
Česká pošta
@venca.krej
Já @giuliettka
v tomhle chápu. Pošta je jistota, pro mě. Nemusím řešit, že když balík
nepošlou zítra, ale pozítří, tak mi kurýr bude volat popozítří, a to
jsem v práci na druhé straně města (jiný rozvážecí okrsek), takže jak
to zařídit… A když už náhodou vyjde rozvoz balíku na den, kdy mám
volno, tak mi přijde v půl deváté sms, že mi budou balík rozvážet
v době 8:00-14:00. To mám sedět půl den na zadku a čekat? DPD nebo kdo má
sledování auta, kde je. Koukám na mapu, dobré, je ještě dost daleko, to
mám čas dojít domů. A šup telefon, za minutu jsem u vás.
Někteří kurýři se snaží balík dát kamkoliv, takže už ho přebírala
sousedka, měla jsem ho na druhém konci ulice v nějaké firmě, i ve firmě
na opačné straně ulice.
Zlatá pošta, teď už máme na poště i zrychlený výdej balíků, takže
přijdu, naťukám kód a za pár minut mám balík v ruce.
@Ivana32 přesně jak říkáte, všude je to o lidech. Bohužel mé zkušenosti z města ani nemluvě, tam jsem chodil pro každý balík osobně. Zkušenosti z vesnice jsou tak půl na půl. Nevíte, jak bych byl rád, kdyby ČP fungovala tak jak má - a to je asi ten problém, protože by pak rozdrtila 70% všech těchto menších dopravců
@venca.krej jaké menší dopravce máte na mysli… přece nejde o to aby pošta někoho drtila…v doručování balíků je zkrátka konkurence, já preferuji poštu. Ale pošta jsou dopisy, czechpoint, finanční služby. U nás se doručuje dobře, jinde jsou pro problémy, je to o lidech.
Můžete problémy s poštou zmírnit, stačí si pořídit datovou
schránku, přejít na bezhtovostní platby a co jde přesunout do e-světa.
Dělám to tak a na poště jsem byla naposledy někdy loni. Doufám, že
nadlouho. Vlastně ji k ničemu nepotřebuju.
V posílání balíků už pokud vím konkurence existuje.
Dobře, chápu to
Jak píšete, vše je v lidech..
Mám také pár špatných zkušeností s jinými dopravci, ale jen
vyjímečně
Kurýrní služba opět nezklamala…V 9:30 sms, že v termínu 9:00-17:00 mi bude doručena zásilka. Půl dne tu možná budu, půl dne určitě nebudu. A výdejní místa mají úplně mimo mé trasy. Takže budu volat řidiče a prosit o upřesnění intervalu… Opravdu zlatá pošta.
K České poště se nemohu vyjádřit, ale pro srovnání (pobavení?):
v Paříži si nechávám zásilky doručit k nevlastní mamince. U mne to
prostě nefunguje, zkusila jsem asi 3×. K ní v pohodě, bydlí ode mne
800 metrů. A stejně, teď mi Amazon napsal, že balíček k ní doručí
dnes večer. Jenže už před dvěma hodinami byl doručen. Někde jim to
blbne.
Dnes jsem si pochvalovala DPD, poslali e-mail a sms, že doručovat budou od
11.39 do 12.39. Přišla jsem o půl jedenácté domů, že mi to báječně
vychází a na balík si počkám. A on už tu byl. Přijeli v 9.30 a úplnou
náhodou potkali člena rodiny, který byl dost duchapřítomný a balík si
vyžádal.
To mi snad to obvyklé varování pošty - přivezeme Vám balík mezi osmou a
šestnáctou hodinou - přijde lepší.
Česká pošta zlepšuje služby. Kdo nerad vyplňuje podací lístek, tak může do konce září nerad vyplňovat adresy pro posílání balíku na poštu na webu. Kdo vyplňuje podací lístek méně nerad, tomu to usnadníme tím, že řádky pro vyplňování uděláme ještě titěrnější než byly dřív. A kdo posílá doporučený dopis, ať si trhne nohou, hlavně že zaplatí reklamu na balíky „na poštu“.
@benyka kdyby jste
měla zákaznickou kartu, nemusíte vyplňovat nic a ještě máte nějakou
kačku slevu, ale vy a kartáč to nejde dohromady
Karta ne kartáč
Příspěvek upraven 12.07.20 v 22:38
@benyka
Mně se zdají ty obdélníky, kde jsou údaje pro vyplňování, u obou
lístků stejné. Mám na mysli prostor ohraničený zvenčí černou linií a
ten samý ohraničený žlutou barvou. Ale pravítkem jsem to neměřila.
@bao-baba Řádky
jsou nižší.
@vlm Zkusím tu zákaznickou
kartu prozkoumat a dám vědět. Ale na tom, že jsou řádky na podacím
lístku nižší, prostor na reklamu větší a barevnost navíc, to nic
nemění…A když nevyplním podací lístek, co pro případ nějaké
reklamace (nemyslím reklamace zboží z e-shopu) přicvaknu k dokumentu jako
doklad, že byl odeslán?
@benyka Když máte kartu, tak Vám lístek o odeslání vydají - adresáta přepíšou z obálky a odesílatel se jim načte z karty. Nebo pokud toho posíláte víc najednou, můžete si sama vyplnit podací arch ve Wordu a ten vám pak projedou tiskárnou a dotisknou kódy zásilek.
@nihil Dík. Zásilek
s podacím lístkem máme minimum. Jen mě pobavilo, když jsem si představila
jako doklad o odeslání nějakého úředního dokumentu reklamní
leták.
@benyka tak mi to
nedalo, ten milimetr ani není poznat, první řádek je stejný,
v naděláte
@vlm Nejde o milimetr.
Když už je ten papír o centimetr delší a o centimetr širší, tak bych
byla rozhodně radši, kdyby tam bylo víc a větších řádků, nebo aspoň
jedno z toho. Nevím, jak Vám, ale mně se ještě nestalo,
že by se mi tam všechny potřebné adresní údaje vešly bez krácení. Jinak
nerozumím té reklamě na zrušení podacího lístku zrovna na podacím
lístku, protože kdo posílá hodně balíků, ten už si to určitě nějak
vyřešil, a kdo posílá jeden balík s ručně vyplňovaným podacím
lístkem za rok, tomu by byla taková služba na dvě věci.
@benyka věřte že spousta lidí co posílá víc balíků, to nemá vyřešeno vůbec. jinak řádky na podacím lístku malý jsou, tak jako většina okýnek v různých formulářích a na složenkach pokud to není psáno strojově.
@vlm Přivedla jste mě na myšlenku vyhledat podací lístek on-line. Ta možnost tu je (https://www.podacilistky.cz/) a pro moje potřeby je dostatečná a nepoměrně jednodušší než zřizovat si a každé tři roky obnovovat kvůli tomu zákaznickou kartu. Dík za inspiraci.
@benyka není zač, zákaznickou kartu neobnovujete.jen kdyby jste v ní měla průkaz zmocněnce, ten obnovujete po dvou letech, karta zůstává, ale když vám vyhovuje lístek, proč ne.
@vlm Aha. Nedbale jsem si
přečetla bod 17. obchodních podmínek (https://www.ceskaposta.cz/…minky_ZK.pdf)