Co jste vždycky chtěli vědět a báli jste se zeptat

Fotoalbum tématu (923) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
andano
832 příspěvků 22.2.20 10:01

@czDanda
Můj případ (a spousta dalších z té doby) by se snad již dnes neměl opakovat.
Nejsem odborník, ale jak jsem byla tehdy taky náležitě vystresovaná (byla jsem už v 6. měsíci), první, s kým jsem to řešila, byl můj kamarád, který končil medicínu.
A ten po tom šel a a ptal se přímo hlav pomazaných a zjistil, že vlastně teprve testují případnou souvislost a přesnost a vypovídací hodnotu… a protože je to (pro matku) nenáročný test z krve, tak ho nařídili dělat všem gynekologům a sledovat a zvlášť hlídat vysoké hodnoty.
A asi s nimi přitom zapomněli více komunikovat… takže ti se s matkami nepárali a rovnou je upozorňovali, že jim test hlásí postižení…

Posléze se už vychytalo, že je to velmi citlivé nejen na délku těhotenství, ale zvýšení mohou způsobit i jiné zdravotní dispozice matky - což u mě pravděpodobně byly trvale zvýšené jaterní testy.

Puffin
249 příspěvků 22.2.20 10:14

@czDanda Myslím, že i tenhle náš malý rybníček opomíjí to množství testů, které ukázaly správný výsledek. I já mám osobní zkušenost s jedním nesprávným výsledkem. (Tentokrát zase naopak falešně negativním), ale jak to tak počítám, tak znám z blízkého okolí minimálně 20 příkladů těhotenství, kdy prenatalní diagnostika fungovala tak, jak měla. (Včetně třeba včasné diagnostiky vrozené srdeční vady - to mimino se pak rovnou rodilo v nemocnici, kde tuhle vadu operují, a i proto mu byla poskytnuta opravdu dobrá péče.)

porjk
3009 příspěvků 22.2.20 10:55

@andano Takové “omyly” jsou bohužel i v současnosti, pořád se na to nedá spolehnout stoprocentně. A ty nervy během čekání nikomu neprospějí. Já znám z blízka i opačný případ, test napověděl problém, který lze po porodu chirurgicky vyřešit a nakonec se ukázalo, že jde o daleko rozsáhlejší postiženi. Ovšem možnost ústavní péče, myslím, rodiče vůbec nepřipustili.

andano