Přiznání MP

Fotoalbum tématu (797) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
ertz
1098 příspěvků 5.11.21 15:02

@MarryJu Nemohli mít střelecké závody? U nás se konají právě u podobné chaty, zvou i veřejnost. Nedávno jsem byla v lese dětmi a zazněl jen jeden (asi) výstřel, taky jsem nevěděla, jestli se máme odplazit, takže chápu ten strach a děs.
Zajímavé je, že někdy se ten zvuk nese opravdu z velké dálky. Máme v lese vojenskou střelnici a někdy ty výstřely jsou opravdu hodně slyšet, jako kdyby stříleli někde na poli a ne daleko v lese.

zwedavka
1297 příspěvků 5.11.21 18:53

@MarryJu Podle popisu se mi nezdá že by šlo o lov zvěře, to by bylo pár výstřelů a ne taková kanonáda, zvěř po prvních výstřelech zdrhne a není na co střílet. Spíš si někdo hrál na vojáky nebo stříleli na terč(e).

bao-baba
2049 příspěvků 5.11.21 21:58
@MarryJu píše:
Ted se stávají myslivci hlavně bohatí pánové co si v českých lesích mohou zastřílet a sypou do zdruzeni peníze

Však i mezi poslanci byla myslivost velmi populární (nevím, jak je to teď po volbách). Překvapilo mne, jak velkou část ČR pokrývají honitby.

zwedavka
1297 příspěvků 6.11.21 06:28

Ano, veškeré zemědělské a lesní pozemky, mimo zastavěné území obce (a pár výjimek) jsou honební pozemky, pokud to nejsou odloučené menší pozemky, tak jsou zahrnuty do některé honitby.

pavka_l
1368 příspěvků 6.11.21 08:49

@giuliettka Zkuste si něco o myslivosti zjistit..

giuliettka
9238 příspěvků 6.11.21 09:55
@pavka_l píše:
@giuliettka Zkuste si něco o myslivosti zjistit..

Tož ďakujem za radu. Schuti som sa zasmiala. Vaša predstava, že človek má odpor len k niečomu o čom nič nevie ma pobavila. Na grc z poľovnictva je mi práve preto, že o tom niečo viem…

zwedavka
1297 příspěvků 6.11.21 11:22

Ano, i mezi myslivci jsou hovada, jako všude. Je jich menšina, ale je na ně víc vidět, na ně se obrací zájem veřejnosti a médií. Činnost té většiny slušných je mediálně nezajímavá a proto ji média nezmíní nebo ten článek skoro nikdo nečte. Dočkali se myslivci ovací, že utlumili africký mor prasat na Zlínsku? Já článek v tomto duchu v neodborném tisku nezaznamenala, jenom pár zmínek o profesionálních ostřelovačích, kteří jim pomáhali v rámci výkonu svého povolání, myslivci, kteří to dělali ve svém volném čase dobrovolně, médiím nestáli za zmínku.
Stávají se nehody se střelnou zbraní, ovšem ve srovnání se sportem nebo ježděním v autě je to vysloveně bezpečná zábava, statisticky vzato. Ovšem média každé neštěstí rozmáznou a omílají pořád dokola mnoho týdnů a vzniká dojem, že je jich mnohem víc.
Je ve veřejném zájmu, aby byla zvěř lovena, zvěř škodí, např. na polích a v lese, mezi přemnoženou zvěří se šíří nemoci (např. AMP). A je celkem jedno, jestli myslivec loví s důkladnou znalostí všech souvislostí nebo jenom pro lov samotný, kýžený veřejný zájem je naplněn tak jako tak.

giuliettka
9238 příspěvků 6.11.21 11:35
@zwedavka píše:
Je ve veřejném zájmu, aby byla zvěř lovena, zvěř škodí, např. na polích a v lese, mezi přemnoženou zvěří se šíří nemoci (např. AMP).

Keby ti veľacteni myslivci nastrieľali "škodnú " tak sa zver nepremnoží. A ako škodí v lese? Tým že im ohloda pár stromov a oni potom nemôžu predať drevo na zisk?

pavka_l
1368 příspěvků 6.11.21 12:26

@giuliettka No z Vašich komentářů to tak nevypadá… ;-)

zwedavka
1297 příspěvků 6.11.21 16:25

Ano, okus sazenic a náletů je natolik velký, že neumožňuje obnovu lesa bez velkých nákladů na ochranu proti zvěři a opakovanou vysadbu. U větších stromků dochází k ohryzu či loupání kůry, buď se ani nedožijí mýtního věku, nebo se sníží kvalita dříví a nehodí se na prkna či trámy, ale maximálně na palivo. Jednak nám tyto sortimenty budou chybět, jednak se sníží zisk z lesa a ten jde u státního lesa do státního rozpočtu, čili nám všem. No a taky chybí druhová pestrost, některé druhy dřevin, typický jedli, sežerou jako první.

Porkpiehat
3090 příspěvků 7.11.21 11:38

Včera jsme byli na večeři a jeden z účastníků vyprávěl zážitek kamaráda. Onen kamarád jel autem, pár metrů před autem mu přeběhl divočák a za ním hned lovec, který pálil jak o život. Tj. vůbec nedodržel nařízení, že se nesmí střílet ve směru silnice, on dokonce pálil přímo na silnici uprostřed dne, kdy byl celkem provoz. Tak prý ten dotyčný kamarád z auta vystoupil a dal mu jednu do držky. To, že našel za pár dní u svého domu postřeleného vlastního psa, je jistě jen náhoda.
Ve Francii nikdo zvěř nedokrmuje (aspoň ne tady na jihu). Myslivecká lobby je ve Francii celkem silná, takže opakovaně se snaží žádat o povolení odchytů několika druhů pěvců (např. kos nebo skřivan). Ptáci se chytají buď do sítí nebo na lep.
Jestli někdo z vás neví, co to je chytání na lep, tak to se děje tak, že se natře tyčka lepidlem, na ní se chytí pták. Bohužel lep nerozeznává druhy, takže tam končí jakýkoliv ptáček, který je pak odlepen postříkáním benzínem (na rozpuštění lepidla) a „puštěn“ zpátky do přírody, bohužel jsou mu někdy vytrhána brka nutná k letu a je tedy odsousen k úhynu, tedy pokud už neuhyne předtím, protože se mu přilepí zobáček. Stejným způsobem jsou uvolněny i povolené druhy, ptáček je pak umístěn na několik hodin do tmy a poté do klece, kde se chudák rozespívá jak smyslů zbavený. To přiláká ostatní ptáky, které pak lovec pod stromem odstřelí.
Argumenty federace lovců - týká se to jen několika krajů, několika lovců a jsou stanovené kvoty na odchyt. Nedávno jsem někde četla v rozhovoru (nevím jestli to nebyl nějaký kandidát na prezidenta), že „jen to nechte povolené, týká se to jen několika starých lovců, tak jim na stará kolena neberte zábavu, mladí už tenhle lov nedělají“.
Až se ve Francii přemnoží komár tygrovaný (na jihu Francie už je) a nebude ptáčků zpěváčků, kteří by je lovili, tak budou všichni brečet.

Oveeec
3131 příspěvků 7.11.21 11:48

@Porkpiehat Čekám, kdy vám někdo napíše, abyste si o myslivosti něco zjistila, konkrétně to, že jsou to vlastně ochránci přírody :(

Porkpiehat
3090 příspěvků 7.11.21 12:25

@Oveeec Dopředu hlásím, že tyhle informace o lovu ptáků mám z médií + cílené vyhledáváné informace na internetu. Ale už jen fakt, že je to v (nejspíš) v celé Evropě kromě Francie zakázané, nahrává tomu, že nejsem jediná, komu to přijde ujeté :-) Kdyby stříleli hejna špačků nad vinicemi, tak pro to ještě můžu mít pochopení. Nedaří se mi najít proč vlastně ty ptáky střílí (že by si nechali přilepit skřivánka, aby pak doma poslouchali jeho zpěv, o tom dost pochybuji), ale předpokládám, že je sežerou. Hledala jsem si recept, kde se nějaký takový ptáček použije. Pro otrlé třeba zde plnění drozdi http://www.cuisinefacile66.fr/…isins_TI.php . Prý dva drozdi na osobu. Drozd se nadívá jednou! kuličkou hroznového vína (a vypadá to, že do něj nacpali basketballový balon). Kolik masa z takového švitořilka oberou, to by mě fakt zajímalo.
Naštěstí to bude asi málo vyhledávaná zábava. Pokud by byl konec světa a moje děti plakaly hladem, tak budu první, kdo bude natírat větve a chytat ptáky. V době hojnosti mi smysl požívání ptáčka, kterého stejně musím dochutit plátkem slaniny, uniká.

Oveeec
3131 příspěvků 7.11.21 12:30

@Porkpiehat No jo, lidi jsou a vždycky byli zmlsaní. Na druhou stranu nad kuřetem se nepozastaví nikdo, a já teda nechci zjišťovat, čím projde takový lapený ptáček, ale jestli si někdo myslí, že kuře je milosrdnější, tak není. Třeba moje máma začala jednu dobu přísně bojkotovat zvěřinu, ale upřímně, zvěřina si žije volně v lese a pak ji tedy bohužel někdo zastřelí, což s sebou sice nese stres a v horším případě i delší trápení, když se nestřelí čistě, ale ve srovnání s tím, co si vytrpí prasata nebo krávy ve velkochovu, to pořád ještě není špatné.

giuliettka
9238 příspěvků 7.11.21 12:55
@Porkpiehat píše:
Drozd se nadívá jednou! kuličkou hroznového vína (a vypadá to, že do něj nacpali basketballový balon). Kolik masa z takového švitořilka oberou, to by mě fakt zajímalo.

Pozeram občas kuchára čo jazdí po Francúzku a predstavuje miestnú kuchyňu. Som si doteraz myslela, že najzvlaštnejsie jedlo je ta kreveta, ktorú otvoria a jej výkalmi, ktoré vytlačia z ritneho otvoru, ochutia mäso, on doslova povedal "pomažeme si ju hovnami " potom to jedia. Ale plnený drozd mi pripadá uchylnejsi. Tí francúzi si to pohŕdanie za to, že zožerú všetko čo je v mori, na zemi a vo vzduchu, ak to nie je lietadlo, alebo ponorka, fakt zaslúžia.

ertz
1098 příspěvků 7.11.21 14:06

@Porkpiehat Myslím, že to dělají ještě na Maltě nebo Kypru a v Itálii. Jestli je to tam legální teda nevím. Taky bych řekla, že ten plátek slaniny asi bude vážit víc, než ten ptáček, tak se divím, že jim to stojí za to. Přece jenom z toho prasete se člověk aspoň pořádně nají.

Vinca_minor
3043 příspěvků 7.11.21 15:52

@Porkpiehat Tady máte něco o lovu ptáků v českých zemích: https://www.idnes.cz/…mazlicci_bma

zwedavka
1297 příspěvků 7.11.21 17:53

Je tam několik věcných chyb, např. sluky a sojky se již neloví.
Ptačí budky v minulosti sloužily pro snadné vybírání mladých např. špačků.

Oveeec
3131 příspěvků 7.11.21 19:27

A mimochodem spousta ptáků umírá taky kvůli sklizni oliv na olej. Je hrůza, že ať sáhnete po čemkoli, je to spojené s nějakým zabíjením, utrpením nebo ničením přírody.

Vinca_minor
3043 příspěvků 7.11.21 19:53

@zwedavka Díky za upřesnění. Ten článek je tři roky starý a nevím, jaká pravidla platila tehdy a teď.

Vinca_minor
3043 příspěvků 7.11.21 19:56

@Oveeec Spousta ptáků umírá kvůli kočce domácí. Nemáte nějakou, která může chodit ven anebo venku žije?

Porkpiehat
3090 příspěvků 7.11.21 20:02

@Vinca_minor Děkuji za odkaz na článek. Takhle bych si představovala přirozený vývoj situace. Vím, že se v minulosti ptáci chytali, jak na jídlo, tak na prodej. A stále bych to chápala v opravdu chudých zemích (s plným žaludkem se snadno odsuzují jiní).

@ertz Ten plátek slaniny mě na tom právě pobavil. Spolu s představou, kolik masa asi získají z takového ptáčka, když většinu těla tvoří hrudní koš, pořád tápu, v čem je to takový zázrak, že se této zábavy někdo nechce zbavit.

giuliettka
9238 příspěvků 7.11.21 20:07
@Vinca_minor píše:
Spousta ptáků umírá kvůli kočce domácí. Nemáte nějakou, která může chodit ven anebo venku žije?

A spousta kvoli lietadlám. Viete, že pristatie lietadla na rieke Hudson bolo kvoli zrážke z berneškami? A viete, že následne kvoli tomu nechali zastreliť okolo 50 tisíc vtákov, ktoré migrovali na ceste z Kanady presne v trase lietadiel ktoré štartujú z newyorského letiště La Guardia?

ertz
1098 příspěvků 7.11.21 20:13

@Porkpiehat Když si vzpomenu, jak jsem kdysi měli husy a kačeny, kolik práce dalo to oškubat, vykuchat, naporcovat a zmrazit - no, ale aspoň z toho nějaké maso bylo. U toho ptáčka zpěváčka je snad hladný i náš kocour, když ho občas uloví. @Vinca_minor @Oveeec Taky skleněné plochy, dráty a kdoví co ještě. Člověk na to nesmí tak myslet - krmítko už jsme nachystali a sýkorky už se shlukují.

Oveeec
3131 příspěvků 7.11.21 21:01

@Vinca_minor Ano, spousta zvířat umře kvůli tomu, že je sežere jiné zvíře. Což považuju za něco jiného, než když spousta zvířat umře kvůli lidské…jak to říct. Jasně, výskyt koček asi taky není úplně přirozený. Jenže ono dneska není přirozené skoro nic, protože asi už neexistuje v přírodě oblast, kterou by lidi, jak to říct slušně, nerozhodili. Takže jsme zase u toho, co jsem říkala, a sice, že je hrozné, že kam člověk šlápne, tam sto let tráva neroste.

Stránka:  « Předchozí 1 2035 2036 2037 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 2045 Další »
Váš příspěvek

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek