@Bongani já mám pocit, že je míněna ta látková cedulka za krkem či na boku…na některých je přímo naznačeno, že se má odstřihnout.
Reklamace
@Pirek Já myslím, že ne - k reklamaci díry v tílku, křivých švů nebo sraženého trička cedulku fakt nepotřebují. Jde spíš o to, že tam můžou mít různé kódy zboží, takže bez cedulky se jim to může špatně identifikovat, ale to je jejich problém.
@Tebah
Jojo, říkal pán, že kvůli kódu. A že dle ČOIky by tam měly zůstávat,
a naznačil, že pouze blahovůlí prodejce se přijímají i věci bez nich.
No mně to přijde jako blbost, u botů nebo spodního prádla cedulky nejsou a
reklamovat je lze bez problémů.
@Pirek
Cedulky ako visačky zavesené na odevoch? Tzn. nie tie plastové všité
v odeve?
To by som si to vyjadrenie ČOI rada pozrela Asi ho k nahliadnutiu nemal, však?
@Pirek aha, tak to mi přijde pitomost, pokud to jdete reklamovat. Cedulky bych se dožadovala akorát při výměně z Vaší viny a to ještě říkali, že cedulka může být volně, nemusí už být přidělaná.
Přece nebudu nosit půl roku šaty s cedulkou, co kdybych je náhodou chtěla reklamovat..A boty s nálepkou na podrážce
@Pirek píše:
u botů
u BOT, botů je zpotvořenina (a u spodního prádla cedulky jsou, resp, zcela výjimečně nejsou a označení velikosti a symboly údržby jsou natištěné přímo na látce)
@Pirek já si právě myslela, že myslíte tyhle všitý, ale z další diskuse mi vyplynulo, že se jedná o ty cenovky na provázku…
teď jsem koukala do nějaký diskuse, kde si paní stěžuje na totéž a že prý ani nestačí přicvaknout odstřiženou cedulku k účtence, ale že ona to tak odteď bude radši dělat, protože s kilometrovejma cedulkama chodit nehodlá
ale zboží jí nakonec vzali
A co nám k našemu cedulkovém tématu poví SOS?
Domníváme se, že takové tvrzení je nesmyslné, i kdyby ČOI tvrdila,
že je tato součástí oděvu, nezbavuje to prodejce z odpovědnosti za vady
ve Vašem soukromoprávním vztahu. ČOI otázku posuzování vad zboží
prakticky neřeší, řeší pouze povinnosti prodejce týkající se
přijímání reklamací apod. Pokud je na zboží vada, která s ustřižením
cedulky vůbec nesouvisí, nehraje toto, dle mého, žádnou roli. Navíc by
potom bylo zcela nelogické na tyto štítky naznačovat, kde je možno je
odstřihnout.
S pozdravem
Klára Langerová
Odborná právní poradkyně
Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace
Mečová 5, 602 00 Brno
@Pirek Paní evidentně reklamuje špatně, měla chtít vrácení peněz, když neměli její velikost. A to zkoušení si větší velikosti, o které předem věděla, že jí nebude - kdyby jí prodavačka řekla, ať pobíhá po obchodě v kalhotkách, tak to taky udělá?
@Tebah to je problém
hodných naivek já bych si ty kalhoty taky vyzkoušela a že
jsem měla chtít peníze, by mi došlo až bych vylezla ven
Ačkoli dneska už asi ne, ale před pár lety bych se nechala zblbnout zcela
jistě.
Nemám ráda konflikty a je jednodušší ustoupit rovnou, než se nejdřív
hádat a vyměknout v půlce hádky - to je pak jeden za ještě většího
pitomce.
@Rybushka Já se taky
nechci hádat, ale na druhou stranu nevidím důvod, proč bych měla skákat,
jak prodavačka píská. Mně se v podobných situacích osvědčila taktika
zaseklé gramofonové desky - neustále opakovat Váš požadavek, např. chci
vrátit peníze. Ještě se mi nestalo, že by nefungovala, navíc není
příliš náročná a nevyžaduje žádné extra přemýšlení - nejlepší
odpověď mě taky obvykle napadne až venku
@Tebah jo, u mně hodně záleží na přístupu druhý strany - nesnáším takový ty ukřivděný lidi, co se tvářej, že pro mě dělaj maximum a já jsem nevděčná. Mám pak špatnej pocit, že jsem zlá a ubližuju jim - racionálně vím, že je to pitomost, ale je to tak zakódovaný, že občas opravdu radši vyzkokuším kraťasy, jnež se tam s tímhle pocitem hádat (ono to ani moc v tomhle stavu nejde)
aneb - každej jsme jinej a co je pro jednoho jednoduchý, může bejt pro
jinýho naprosto nepřekonatelný, stejně jako to skákání snožmo
@Rybushka Váš
přístup má aspoň tu výhodu, že Vás prodavačka nebude titulovat jako TU
paní
Edit: nebo taky TU krávu (ale to až po Vašem odchodu .
Minuly tyden jsem si koupila svetr v Lindexu se slozenim 40% merino vlna a zbytek viskoza. Dneska jsem ho poprve vyprala, podle pokynu na cedulce, prat pri nizkych teplotach, maximalne na tricet, kontrolovala jsem pred tim, nez jsem ho hodila do pracky, jestli tam neni rucni prani, zapla jsem jemne pradlo prave na tricet, pouzila prasek na vlnu… No a svetr ma asi polovicni velikost, co predtim, a zfilcovatel. Spolu s nim jsem prala i ciste merino a prezilo bez uhony… Takze mam nejakou aspon minimalne sanci, ze ho vyreklamuju? Netusim totiz, jak dokazu, ze jsem ho opravdu nehodila do pracky na sedesat.
@Zuzulli Vtip je
v tom, že Vy nic dokazovat nemusíte, naopak to musí dokazovat obchod, že
jste prala jinak - v praxi nemožné Prodavačce sdělte, že jste prala dle pokynů
a trvejte na sepsání reklamace - musí Vám vyhovět. Kdyby se cukala, jen
prostě do zblbnutí opakujte, že to chcete sepsat.
Dekuju za odpoved, dopoledne jsem se tam stavila a k memu prekvapeni stacilo sdelit, ze svetr neprezil prvni vyprani… Slecna na chvilku odbehla a pak se vratila s tim, ze si mam misto nej vybrat jine zbozi. Docela jsem koukala, jak rychle to bylo. Ale pobavilo me, ze pri srovnani se stejnym svetrem ve stejne velikosti byl skoro polovicni.
Achjo. Poprve v zivote musim jit neco reklamovat. Boty. Nejake nove
zkusenosti s CCC?
U bot, ktere mam dnes poprve na noze, se mi v miste pod patou „vylomil“
podpatek-asi sroub. Podotykam, ze za bezene chuze, zjistila jsem az kdyz mi ta
noha v tom zacala „plavat“. Takze jestli se mnou budou chtit hrat hru na
opotrebeni, budu zla!
@queenmargot Tak
to rada slysim, hned po praci tam skocim. Kazdopadne se tesim, jak pujdu domu
v pracovnich pantoflich
Takže jak dopadla reklamace v CCC. Naštěstí dobře. Proběhla výměna za nový (stejný) pár. Tak musím doufat, že jsem měla smůlu na vadný kus, protože jiné se mi tam nelíbily. Ale kdyby se mi to prý stalo znova, tak mi to opět vymění, no.
Hmmm..tak k moji radosti jsem sla reklamovat znova uplne stejnou zavadu -
jen se mi tentokrat podarilo urvat ten podpatek uplne. Na noze jsem je mela tak
5-6×…no treti sanci jsem jim uz teda nedela, ale v rychlosti jsem si vybrala
podobny typ boty a podpatku, takze mam obavu, ze pujdu reklamovat znova, protoze
takovy podpatek potrebuje poradny sroub. Ale to uz bych teda brala bez podpatku,
nebot na to nebudu mit nervy.
Utechou mi budiz to, ze jsem v nahradni obuvi vypadala sice furt blbe, ale za
to stylove. K sedym pouzdrovym satum s cernym sakem a sedou kozesinovou salou
se moje svitive modro-ruzove tenisky do fitka vyjimaly skvostne