Reklamace

Fotoalbum tématu (4) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 14 Další »
waw
336 příspěvků 9.2.13 19:00
@eva.evca píše:
Zajímat se o stav vaší reklamace ale samozřejmě musíte sami.

Což samozřejmě není pravda.

„Zákonem není výslovně upravena otázka, zda je prodávající povinen spotřebitele informovat o tom, jak byla reklamace vyřízena, či zda je povinností spotřebitele, aby se sám o vyřízení reklamace informoval. Nejasnosti v této otázce byly odstraněny až nálezem Ústavního soudu ze dne 10.11.2009, sp. zn. III. ÚS 2983/08, který zaujal k této otázce jednoznačné stanovisko. Podle Ústavního soudu je třeba povinnost prodávajícího vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace, vykládat extenzivním způsobem ve prospěch spotřebitele, a to s ohledem na účel zákona, jímž je právě ochrana spotřebitele jako „slabší strany“ právního vztahu založeného spotřebitelskou smlouvou, a dovodit tak, že takto zákonem stanovená povinnost zahrnuje, resp. předpokládá i podání informace o vyřízení reklamace prodejcem.“

To, že se tuto povinnost valná většina prodejců snaží hodit na zákazníka, je věc druhá..

waw
336 příspěvků 9.2.13 21:11

@Barbuchaa Tak zrovna s Mixerem mám zkušenost velmi špatnou (Brno-Vaňkovka). Sestra tam loni reklamovala téměř novou tašku, které se rozjel zip. Pominu-li kyselé ksichty a řeči prodavačky, proběhla první reklamace v pořádku - vada byla uznána a taška opravena. Bohužel oprava spočívala v tom, že zip byl nasazen zpět a na konci zašit třemy stehy nití. Druhý den se opět rozjel, takže jsme do obchodu naklusaly znova - tentokrát už nám tašku pomalu ani nechtěli vzít na reklamaci, že jim to dodavatel neuzná a kdesi cosi. Nicméně jsme si stály na svém, takže nakonec opět opraveno stylem nasazení (tentokrát už se to neobtěžovali ani zašít). Když se to stalo potřetí, chtěly jsme vrátit peníze - bohužel to nešlo, zip opět nasazen. Nechaly jsme ovšem výslovně do protokolu zapsat, že pokud vada nastane i počtvrté, budou nám peníze vráceny. Netrvalo dlouho a tašku jsme šly reklamovat počtvrté. Po hodinovém osočování, že jsme závadu způsobily samy a schválně apod. nám konečně byly vráceny peníze. Znechutilo mě to tak, že do toho obchodu už nikdy nevlezu.

Je sice hezké, když člověk ví, jaké má ve vztahu k prodávajícímu práva, horší je jejich uplatňování. Protože pokud je na druhé straně někdo s kým se nedá mluvit a zákon si vykládá po svém, svých práv se nedomůžete. A do soudního sporu se pouští jen málo zákazníků, což prodejci velmi dobře vědí, a proto z toho těží a dovolí si to, co si dovolí..

eva.evca
16 příspěvků 10.2.13 09:41

Aha, tak to jsem nevěděla. Ještě by mě zajímalo, co přesně to znamená. Jestli vám mají zavolat, napsat dopis nebo odpoví, když se zeptáte?;-) Každopádně 31. den máte nárok na vrácení peněz, pokud není reklamace vyřízena, to je podle mě lepší se zeptat, pochybuju, že vám budou volat, že to nestihli.

Karakas
343 příspěvků 10.2.13 12:31

@ifoun obavam se, ze neuspejete v prodejne. Ja jsem si asi pred dvema lety u nich koupila svert Cozy. Mela jsem ho anad 3× a na strane se udelala dirka, jakoby se uvolnil nopek a rozjela se dirka cca 7 mm v prumeru. Jelikoz stal svetr skoro 5tis. logicky jsem ho reklamovala s tim, ze chci novy vyrobek, ze svetr jsem koupila pred 2ma mesici. (Ja to mam s reklamaci komplikovanejsi, neb ziju v zahranici, proto tak delsi casovy usek od reklamace). Na miste mi vymenit svetr nechteli, ze pry to musi poslat na posouzeni. Ptam se kam, tak ze pry do DKNY. Rikam ze to asi tezko, kdyz vyrobek prodavaji oni a ze asi Donna ma neco jinyho na praci nez posuzovat dirky na svetrech z celeho sveta.
Ok sepsali jsme reklamaci, kde jsem uvedla, ze pozaduji vymenu zbozi v nejhorsim pripade penize. Volali mi za 30 dnu presne, at si svetr vyzvednu. Ptala jsem se, ci je novy, tak pry ze ne. Pozadala jsem je, aby se vzpamatovali, vzdyt vstupem do EU i pro Ceskou republiku plati evropske normy v oblasti zaruk. Prava a povinnosti spotrebitele i prodejce upravuje OZ. Pri reklamaci do 6ti mesicu od zakoupeni vyuzivam tzv. vyvratitelnou domnenku, ze rozpor s kupni smlouvou existoval jiz pri prevzeti (par 616 odst.4 OZ), tudiz je to prodejce, kdo musi dokazat, ze vyrobek reklamovanou vadu nemel. Pokud tak neucini, muzu pozadovat vymenu veci-coz chci- anebo odstoupeni od smlouvy. Podotykam, ze v obchode nemaji ani zkusebni kabinky na zkouseni obleceni, takze neni ani sance videt chybu.
Volala jsem tam za dalsich 14 dnu, tak pry at si pro svetr prijdu. No nevymenili, jen z rubu stahli nitky, aby tam nebyla ta dirka, takze z rubu koukaly zatazene nitky. Byla pak dost neprijemna scenka, kdy jsem nasadila asertivni desku, prodavacky byly nervni, nechteli mi dat ani kontakt na zodpovedneho vedouciho, furt volaly nejake managerce obchodu, ta se mnou mluvit odmitla,, na mou stranu se pridalo i par zakanic, jak ze se to prodavacky chovaji, atd atd. Skoncila jsem tim, ze dobra, davam to k soudu. Coz jsem prostrednictvim pravnika kde ziju ucinila a pozadovala i nakldy na cestu. Pravni kancelar prijala nas pravni problem jako vymahatelny, a dostala jsem zpet 300 EUR. Mezitim jsem si v P&C v Bratislave koupila dalsich 5 techto svetru v ruznych barvach. Byly uz daaavno ve sleve a jeden stal 49EUR v dobe, kdy jej V obchode v Zelezne prodavali za plnou cenu, tedy 4990 CZK.
Takze doporucuji se klidne obracet na pravnika. Nemuzete prohrat a veskere naklady i za pravni pomoc ponese zalovana strana. Chce to se nebat, a nenechat si s… hlavu.
Zvlastni, ze problemy s reklamaci jsou jen v Cesku, nekdy i v retezcich. A to me i vylecilo nakupovat v Praze, teda krome jednoho jedineho obchodu, kde nikdy neodolam:-)

uu
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 10.2.13 12:40

.

Příspěvek upraven 10.08.13 v 10:44

waw
336 příspěvků 10.2.13 19:31

@eva.evca V jedné prodejně mám zkušenost takovou, že si vezmou telefonní číslo a ve chvíli, kdy je reklamace vyřízená, tak vám pošlou sms, že se pro to můžete zastavit. Klidně už za týden, či 14 dní. To mi přijde jako slušné jednání.

ifoun
338 příspěvků 10.2.13 20:00

@Karakas já jsem se o úspěch v obchodě už ani nesnažila, ale přímo z DKNY mi poslali novou peněženku, dali mi vybrat z x modelů, co měli na skladě. Zátoveň řekli, že si můžu vybrat i jakoukoliv jinou z webu. Dost detailně se ptali na to, kde jsem to kupovala, tak doufám, že jim pak vyčinili, že jim prodejna kazí jméno :-p Já už do toho obchodu nevlezu, i když značku mám moc ráda, radši objednám z webu.

Karakas
343 příspěvků 10.2.13 20:52

@ifoun tak ja jim tam poslu taky moji zkusenost. Ja jim psala na info mail, ci maji prodejnu v Praze, neb na strankach ji nemaji uvedenou. I jsem si myslela, ze v zelezny jsou fejkova prodejna podle chovani, protoze mozek mi to nebere. Prej at si klidne napisu, zavolam kam chci, ze ni novej sveyr nedaji, i kdyz visel na krame. Psala jsem na COI, a tam mi dalu sice zapravdu, ale ze mi pomoci nemohou, ze to musim resit obcansko-pravne, coz jsem udelala.
Mohla bych Vas poprosit, na jakem emailu s Vami komunikovali, prece jen jsou to 2 roky a rada bych zminila i vasi zkusenost pokud nebudete proti. Resp. ze na zaklade Vasi pozitivni zkusenosti bych jim chtela napsat, s kym obchoduji.

ifoun
338 příspěvků 11.2.13 18:48

@Karakas já jsem psala vyloženě na amerckou centrálu DKNY. Mají na webu formulář. Následně to pak se mnou řešila dánská pobočka. Respektive vadnou peněženku jsem posílala do Dánska.

smrtonoška
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 13.2.13 11:30

Kabelu s utrženým uchem jsem v Deichmannu úspěšně vyreklamovala, respektive peníze jsem dostala zpátky na dárkovou kartu… No alespoň něco - o peníze na ruku se mi hádat nechtělo a ani nevím, jestli jsem na ně měla nárok. Ale ta karta se taky šikne.

LadyOfGallifrey
739 příspěvků 22.2.13 15:12

Hlasim dalsiu reklamaciu vo Van Graaf - zacal sa parat aj dalsi kasmirovy sveter, ktory som si u nich kupila. Peniaze som dostala naspat, ale tretiu sancu im ohladne svetrov uz nedam :-/

ifoun
338 příspěvků 22.2.13 15:26

@smrtonoška Měla. Já bych se nehádala, suše bych to oznámila. Posledně mi takhle nechtěli dát peníze zpátky v Domi, prý si musím něco jiného vybrat. Když jsem několikrát slušně požádala o peníze, ale nechtěla mi je vydat, tak jsem prodavačce slušně řekla, že pokud neví, že na to mám ze zákona nárok, vysvětlí jí to můj právník. Než jsem vytočila číslo, byly peníze na stole. Jinak já sice volala kamarádovi právníkovi, ale to byl samozřejmě jen podfuk, on řeší úplně jiné věci (i když toto určitě taky ví). Chudák byla bílá jak stěna :)

Caralina
916 příspěvků 22.2.13 15:54

Mě je těch prodavaček skoro líto, ony jsou ty poslední, kdo má nějaký vliv na to, jak ten obchod funguje. Osobně bych za něco podobného s gustem seřvala majitele, ne holčinu, která ty hadry za minimální plat prodává. Na druhou stranu, sehnat majitele nebo šéfa nebývá jednoduché. Prodavačka na něj asi mobil dobrovolně neposkytne.

ifoun
338 příspěvků 22.2.13 17:34

@Caralina mně je líto těch, na které řvou zákazníci neprávem. Už jsem se i na pár zákazníků osopila, většinou dost zírali a zmlkli. Ale pokud jsem v právu, tak to slušně a klidně řeknu a trvám na tom.

smrtonoška
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 22.2.13 19:08

@ifoun Dobré vědět. Jako pokud bych v tom obchodě nakupovala spíš výjimečně, tak bych asi požadovala vrácení peněz vehementněji… Ale vzhledem k tomu, že boty nakupuji téměř výlučně v Deichmannu, tak vím, že nejpozději začátkem jara se pro dárkovou kartu najde využití ;-) A je v podstatě dobrý pocit mít ji takhle v záloze s tím, že ty peníze nerozflákám na něco jiného, což bych jinak asi udělala.

PavlinkaK
96 příspěvků 28.2.13 16:49

Loni před Vánocemi jsem si pořídila v Zaře péřový kabát, elegentní, ke kolenům. Nebyl úplně levný a nosila jsem ho cca 3 měsíce. Letos po začátku zimy jsem si všimla, že je látka poměrně „oblýskaná“, nevím jak to popsat, zkrátka vypadá celkem obnošený. Vzhledem k tomu, jak často jej nosím (jen v mrazech) mám chuť jej reklamovat. Myslíte, že mám šanci uspět? Díky za názory

medice
31 příspěvků 28.2.13 17:08
@ifoun píše:
monicka ha detto : Když jsem šla někdy loni do Promodu, tak mě překvapilo, že měli napsáno, že zboží ve slevě nelze ani reklamovat ani vrátit. Není to náhodou proti zákonu? Myslela jsem, že všechno by mělo jít reklamovat.Samozřejmě že jde reklamovat. Nešlo by to jen tehdy, pokud by byla sleva například kvůli nějakému konkrétnímu kazu - tak ten reklamovat už nemůžete. Ale zlevněné zboží obecně ano.

Něco podobného se nám stalo v Tally Weijl:
mladší ségra si koupila šaty „na ples“, ale když nám je doma ukázala, bylo jasné, že v tom na ples rozhodně nepůjde, prostě roura, končící pod zadkem a nad prsy…Hned druhý den jsme šly šaty vrátit, jen vyzkoušené, s viasčkou…a slečna na pokladně se nám div nevysmála, že prý to jsou šaty z výprodeje a ty se vrátit nemůžou. Když jsem se zeptala, z jakého důvodu, ukázala letáček s instrukcemi pro nákup v obchodě a skutečně tam byl jeden bod týkající se vracení zboží a to, že zboží z výprodeje vrátit nelze. Chvíly jsme se dohadovaly a pak prý z vlastní dobré vůle svolila k tomu, že si můžem vybrat jiné zboží stejné ceny…a ještě dodatek, vybraly jsme zboží např o 5 kč levnější než zmiňované šaty…a to že prý nejde, že musíme vybrat ve stejné či vyšší hodnotě.
Tak by mě tedy zajímalo, zda mají na takové jednání právo- víte někdo o něčem, čím se v tomto případě ohánět? Připadá mi nesmyslné nemoct reklamovat či vrátit zboží ze slev, „i když to mají napsané“ :)

Rosalyn
925 příspěvků 28.2.13 17:15

@medice Problém bude v tom, že nevhodný výběr není důvod k reklamaci. To by šaty musely mít nějakou vadu.

medice
31 příspěvků 28.2.13 17:18

@Rosalyn Ale v případě zakoupení zboží je možné od kupní smlouvy odstoupit, nebo ne?

Rosalyn
925 příspěvků 28.2.13 17:31

@medice Ano, ale jen v některých případech:

  • smlouva byla uzavřena v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek
  • smlouva byla uzavřena mimo provozovnu nebo na dálku
  • zboží má neodstranitelnou vadu, více odstranitelných vad nebo se odstranitelné vady opakují
  • zboží je v rozporu s kupní smlouvou
  • reklamace nebyla vyřízena do 30 dnů
  • pokud se k tomu prodávající ve smlouvě sám zavázal


Bližší informace viz zákon.

medice
31 příspěvků 28.2.13 17:38

@Rosalyn Díky, takže jsem vlastně jen zhýčkaná ostatními prodejci, kteří umožňují vrátit zboží bez udání důvodu do x dnů :)

Rosalyn
925 příspěvků 28.2.13 17:43

@medice Proto je lepší se prodejce zeptat předem, jak je to s možností vrácení nebo výměny zboží.

merunka89
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 28.2.13 18:11

Zaplat Budha, ze ja se nemusim potykat s tak neprijemnymi situacemi. Moje zkusenosti z reklamaci je ta, ze kdyz si neco koupim a doma zjistim, ze se mne to vlastne nelibi, tak to jdu vratit a kdyz se mne nahodou zepta prodavacka na duvod a ja ji odpovim, ze jsem si to rozmyslela, ze se mne to uz nelibi, tak ani nemrkne a vrati mi penize. Dalsi vyhodou je, ze kdyz jste majitel kreditni karty toho ktereho department store a vec byla koupena na jejich kartu, tak nepotrebuji ani ten prodejni listek. Svemu vnukovi se dost casto netrefim do jeho pubertalniho vkusu a prodavac se ani nepta, zrejme maji zkusenosti :-)
Asi to s temi reklamacemi bude tim, ze zde porad plati, ze jestli nekdo drzi byznys nad vodou, tak je to jen a jen zakaznik, nikdo jiny.

ionicera
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 28.2.13 18:57

@merunka89 A pak nemá být krize. Něco koupím, rozmyslím si to, tak šup s tím po x dnech zpátky, kdy to mohli dávno prodat někomu, kdo o to měl opravdu zájem. Vůbec se nedivím, že obchody krachují. Takový vlezdoprdelismus zákazníkům nemůže normální obchod, nemluvím o nadnárodních řetězcích, přežít.

merunka89
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 28.2.13 19:18

@ionicera myslim, ze silne prehanite, ja zde nastesti zadne obchody krachovat nevidim, vy ano? Tohle zde zazivam uz 30 let a jeste jsem nevidela, ze by takovy Macy's krachoval z toho, ze nekdo neco vrati neco, jenom proto, ze se mu to prestalo libit. To by musel krachovat i v tom pripade, kdy se po sezone vsechno zlevni o 50 az 80%. Budete se muset smirit s tim, ze tak to nekde tak je a smytec, nenechte se vysmat i s vasim vleztodoprdelismus :-) Neni nad spokojeneho zakaznika, jedine ten se vraci… dostavate cervene raminko :-)

Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 14 Další »
Váš příspěvek

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek