Stížnost na cokoliv

Fotoalbum tématu (347) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu

Reklama


Reklama

 
Vinca_minor
201 příspěvků 1 inzerát 16.08.18 09:29

@shanimplavky­nahrocha Správně, tinnitu se bojte, je to hajzl k zbláznění. Můj švagr metalista měl z koncertů tinnitus, tak začal dodržovat sluchovou hygienu, asi po měsíci mu to zmizelo a od té doby na koncerty nosí nějaké speciální špunty do uší, které propustí hudbu, ale ochrání sluch před randálem a poškozením.

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 09:36

Tak určitě, někomu se ty naše domácí patoky, které jen shodou okolností nesou název víno, prodat musejí. Samozřejmě znám ty popuzené reakce na návrh nepít vůbec, většinou se nesou v duchu:

  • Hitler byl taky abstinent (a nekuřák a vegetarián, dá se tím setřít víc skupin najednou)
  • abstinenti nemají smysl pro humor, jsou to suchaři, nerozumějí srandě
  • alkohol prospívá zdraví (!)
  • alkohol se hodí jako prevence…následuje výčet téměř libovolných chorob
  • moje známá, známý známého, Churchill (libovolná postava) pil jak duha a dožil se (následuje vysoké číslo) let


Jestli je to tak, proč je třeba to pití neustále obhajovat a abstinentům se přinejmenším vysmívat?
Jen připomínám, že ženy jsou k poškození organismu následkem pití mnohem náchylnější, takže bych se s pány zejména neporovnávala. Uznávám, že v naší společnosti je nepít velmi obtížné, abstinent je izolován a vysmíván.

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 09:43

Alkohol je depresogenní, na korelaci spotřeby alkoholu a výskytu depresí něco bude. Obojí je u nás vysoké.
Alkohol stojí za rozvojem diabetu 2. typu, hodně diabetiků se ve skutečnosti pitím zničí slinivku (diabetiků je u nás asi 1 mio, z toho asi 100 tis o tom neví) Alkohol zvyšuje riziko výskytu nádorů, je statisticky významný u rakoviny prsu.
Trávicí soustava tím dost trpí, kdo máte reflux, neměli byste pít vůbec.

A to vůbec nezmiňuji úrazy, dopravní nehody, domácí násilí, rozpad rodin, to platíme taky my všichni.
Naprostá většina vražd u nás jsou tzv. domácí zabijačky pod vlivem alkoholu.

 
Pirek
7027 příspěvků 16.08.18 09:45

@Paris1789 České a moravské víno si rozhodně nezaslouží nazývat patoky.

 
misionářka
247 příspěvků 16.08.18 09:53

@Paris1789 Proč „domácí patoky“? Jednak se u nás dají koupit i dobrá rakouská, německá, novozélandská a koneckonců i francouzská vína za slušnou cenu a některá moravská i česká vína jsou vynikající.

 
isko
1072 příspěvků 16.08.18 09:57

@Paris1789
Jak poznáte patoky, když nepijete?

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 10:02

Víte, že mají naši vinaři vylobbovalou v Bruseli výjimku na doslazování vína řepným cukrem?

 
isko
1072 příspěvků 16.08.18 10:05

takže předpokládáte, že všichni všechno doslazují a proto jsou to patoky?

 
Lála_druhá
431 příspěvků 16.08.18 10:06

@Paris1789
Vy jste si sice něco o alkoholu přečetla, ale poněkud jednostranné informace, což?

 
misionářka
247 příspěvků 16.08.18 10:10

@Paris1789 Mohu se zeptat, zda tedy jste abstinent ? Podle mých zkušeností se člověk k dobrým vínům musí trochu „propít“. Já nejsem žádný piják, dvakrát třikrát týdně dvě sklenky suchého bílého, ale něco málo jsem musela ochutnat, abych si vytribila chuť a poznala slušnou kvalitu. A té je v moravských i českých sklepích dostatek.

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 10:12
@isko píše:
takže předpokládáte, že všichni všechno doslazují a proto jsou to patoky?

ne, ale pokud už jim to za to stojí, asi si sami nejsou svými produkty dosti jistí, že.

 
triga
37 příspěvků 16.08.18 10:17

@Paris1789
No, tak když už se oháníte těmi dostupnými weby, mohla byste si sama na internetech najít, že píšete nepravdy o vylobbovaném doslazování vína našemi vinaři…
Třeba něco o vinařských zónách, jaké státy v rámci EU k nim náleží, co, čím a za jakých podmínek se vlastně může doslazovat.

 
misionářka
247 příspěvků 16.08.18 10:17

@Paris1789 Ono je to trochu složitější.
Je asi pravda, že Češi obecně preferují sladší vína (řečeno velmi laicky). A jelikož u nás nemáme tolik sluníčka ( ech!), masová produkce možná někdy potřebuje přidaný cukr, nevím. Ale označit naše vína za patoky, to svědčí o tom, že je asi neznáte.

 
isko
1072 příspěvků 16.08.18 10:19

Mě život poučil, že sebejistota druhého a jeho skutečná, řekněme „objektivní“ kvalita vůbec nemusí být propojené.
Na světě běhá tolik arogantních blbců a tolik zakomplexovaných, ale přitom kvalitních lidí!

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 10:20
@misionářka píše:
@Paris1789 Mohu se zeptat, zda tedy jste abstinent ? Podle mých zkušeností se člověk k dobrým vínům musí trochu „propít“. Já nejsem žádný piják, dvakrát třikrát týdně dvě sklenky suchého bílého, ale něco málo jsem musela ochutnat, abych si vytribila chuť a poznala slušnou kvalitu. A té je v moravských i českých sklepích dostatek.

abstinenci jsem zvolila proto, že jsem empiricky došla k poznání, že alkohol (ale i sladkosti a další potraviny, třeba bílé pečivo) u mne způsobují v těle zánět. Mladý organismus si s tím hravě poradí, ovšem jak jste starší, začíná to být znát. Jediné, co mohu potvrdit, je, že se to fakt vyplatí. I finančně. Třeba v těch doplatcích na léky.
Nevím, jak uživatelky došly k závěru, že neznám vína. Znám jich dost na to, abych věděla, že u nás fakt nic moc.
Na druhou stranu si myslím, že vínoznalectví se přeceňuje, většinou si na víně lidi pochutnají podle ceny a ty legendy kolem toho jsou tam spíše jako marketinkový nástroj.

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 10:22
@isko píše:
Mě život poučil, že sebejistota druhého a jeho skutečná, řekněme „objektivní“ kvalita vůbec nemusí být propojené.
Na světě běhá tolik arogantních blbců a tolik zakomplexovaných, ale přitom kvalitních lidí!

ano, když nevíte kudy kam, jste osobní. Já vám to neberu, možná jste si nevšimla, že píšu celou dobu jen o svých názorech, osobně mne neznáte, abyste mohla tvrdit cosi takového.
Ale když se vám uleví…

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 10:23

Na sebejistotě nevidím nic špatného btw. Za to, že vy ji nemáte, nikdo trpět přeci nemusí.

 
isko
1072 příspěvků 16.08.18 10:25
@Paris1789 píše:
ano, když nevíte kudy kam, jste osobní. Já vám to neberu, možná jste si nevšimla, že píšu celou dobu jen o svých názorech, osobně mne neznáte, abyste mohla tvrdit cosi takového.
Ale když se vám uleví…

Tak zrovna tohle vůbec nebylo osobní o vás, pokusila jsem se spíš zevšeobecnit zkušenost s tím, jaké lidi potkávám já.

 
misionářka
247 příspěvků 16.08.18 10:27

@Paris1789 Tak možná jste opravdu ochutnala tak vynikající zahraničí vína, že jim ani ta nejlepší česká a moravská nemohla konkurovat. Já jsem pouze běžný konzument, učarovala mi vína německá, ale běžně pijeme naši produkci a chutná nám. Tak na zdraví těch, kteří nepijí!

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 10:28
@triga píše:
@Paris1789
No, tak když už se oháníte těmi dostupnými weby, mohla byste si sama na internetech najít, že píšete nepravdy o vylobbovaném doslazování vína našemi vinaři…
Třeba něco o vinařských zónách, jaké státy v rámci EU k nim náleží, co, čím a za jakých podmínek se vlastně může doslazovat.

ale ty zóny jsou přeci hlavně proto, že naše klima není úplně pro pěstování vín vhodné. (Ono se svhodným asi brzy stane) Takže nejsme schopní konkurovat vínům z jiných oblastí.
Doslazuje se u nás.

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 10:30
@isko píše:
Tak zrovna tohle vůbec nebylo osobní o vás, pokusila jsem se spíš zevšeobecnit zkušenost s tím, jaké lidi potkávám já.

nechápu pak, proč je to v tomto vlákně a ne ve vlákně Jaké lidi běžně potkávám. Proč v diskusi o abstinenci?

 
shanimplavkynahrocha
4527 příspěvků 16.08.18 10:30
@Paris1789 píše:
Na druhou stranu si myslím, že vínoznalectví se přeceňuje, většinou si na víně lidi pochutnají podle ceny a ty legendy kolem toho jsou tam spíše jako marketinkový nástroj.

Já teda piju tak dvakrát, třikrát do roka, navíc ne zrovna víno, ale tohle se mi moc nezdá, když si představím třeba degustaci čokolády, se kterou zkušenosti mám, tak tohle by o ní asi taky řekl leckdo, kdo ty rozdíly prostě nepozná…

 
Paris1789
2633 příspěvků 16.08.18 10:31
@misionářka píše:
@Paris1789 Tak možná jste opravdu ochutnala tak vynikající zahraničí vína, že jim ani ta nejlepší česká a moravská nemohla konkurovat. Já jsem pouze běžný konzument, učarovala mi vína německá, ale běžně pijeme naši produkci a chutná nám. Tak na zdraví těch, kteří nepijí!

Berte to z té lepší stránky, aspoň vám ty nejlepší lahve nevykoupím. Koupím si místo toho šaty :-) Všichni budeme spokojení

 
isko
1072 příspěvků 16.08.18 10:32

@Paris1789

@Paris1789 píše:
abstinenci jsem zvolila proto, že jsem empiricky došla k poznání, že alkohol (ale i sladkosti a další potraviny, třeba bílé pečivo) u mne způsobují v těle zánět. Mladý organismus si s tím hravě poradí, ovšem jak jste starší, začíná to být znát. Jediné, co mohu potvrdit, je, že se to fakt vyplatí. I finančně. Třeba v těch doplatcích na léky.
Nevím, jak uživatelky došly k závěru, že neznám vína. Znám jich dost na to, abych věděla, že u nás fakt nic moc.
Na druhou stranu si myslím, že vínoznalectví se přeceňuje, většinou si na víně lidi pochutnají podle ceny a ty legendy kolem toho jsou tam spíše jako marketinkový nástroj.

Aha, takže poučená a zkušená a proto abstinující?
Ale na tom přeci není nic špatného, já osobně na tom např. oceňuji, že jste dokázala změnit názor a stojíte si za ním.
Ovšem pro vývoj další diskuse by bylo jednodušší napsat „vyzkoušela jsem - děkuji nechutná“.

 
isko
1072 příspěvků 16.08.18 10:34
@Paris1789 píše:
nechápu pak, proč je to v tomto vlákně a ne ve vlákně Jaké lidi běžně potkávám. Proč v diskusi o abstinenci?

V diskusi o abstinenci jako reakce na váš příspěvek, že si naši vinaři asi nejsou jisti sebou, a proto je na jejich víně asi něco divného.

Stránka:  « Předchozí 1 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1030 Další »

Reklama

 Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Barbara Nesvadbová vydává knihu o módě, stylu a trendech

Barbara Nesvadbová vydává novou knihu s názvem Síla stylu. V ní... Celý článek


Reklama

Články z Expres.cz

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Poslední článek:
Dobročinné secondhandy: Dobrý skutek, nebo past?

Autor: Monika

Pomáhat oblečením – to zní jako spojení příjemného s užitečným. Tak... Celý článek


Reklama