Stížnost na cokoliv

Fotoalbum tématu (471) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
Porkpiehat
1885 příspěvků 15.12.19 22:29

@Birdonawire Takhle nějak si představuji úterní generální stávku… První fotka - verze @Porkpiehat v Provence, druhá fotka - verze @Birdonawire v Paříži.

Schválně jaké fotky postneme v úterý večer/ve středu ráno.

benyka
7987 příspěvků 16.12.19 12:02

Zase dneska zpráva, že auto srazilo neviditelného chodce. V poslední době o tom doma dost mluvíme, protože to nebezpečí cítíme, kdykoli vyjedeme za tmy. Překvapuje mě, že i ve městě, kde je pouliční osvětlení, nejsou přecházející chodci vůbec vidět, a to ani na přechodech! Je to nějaké jiné než dřív. Myslím, že ta dnešní pouliční světla jsou možná úsporná, ale svítí málo. Chodci ve tmě na chodníku to snad stačí, aby viděl na cestu a nespadl někam do díry, ale motorista, když se blíží k přechodu, vidí v první řadě reflektory protijedoucích vozidel, pak bílé pruhy přechodu a jako bonus kolo slabého oranžového světla ve vzduchu pod lucernou, které ale v oblasti nad vozovkou do výšky cca do 2 m nad přechodem (tj. právě tam, kde by měli být chodci zřetelně vidět) neosvítí nic, protože proti bílým reflektorům protijedoucích aut nemá šanci. Z přecházejícího chodce jsou pak horko těžko vidět na poslední chvíli nohy od kolen dolů, ale až když je osvítí vaše reflektory, což je pozdě, nebo jenom mihnoucí se stíny, když procházejí před reflektory protijedoucích vozidel, což je ještě horší. Myslím, že přecházet na přechodech je za těchto podmínek nebezpečnější než mimo ně, protože nelze spoléhat na to, že mi motorista dá na přechodu přednost, když mě vůbec neuvidí. Z cesty po městě, ať pěšky nebo za volantem, se stala ruská ruleta. Pokud na to někdo upozorní, pochybuji, že úřady nařídí, aby se nad přechody pověsilo něco, co skutečně svítí. Určitě bude jednodušší nařídit chodcům, aby nosili na hlavě čepici s blikajícím majákem a reflexní pásky kolem kotníků, protože hlava nehlava ekologicky šetříme elektřinou.

DanielaS
5057 příspěvků 16.12.19 12:25

U nas zrovna pred tydnem srazila mlada holka matku s kocarkem, co prechazela za tmy na prechodu. Dvoulete dite je v komatu. Je mi strasne lito vsech.

julie74
3672 příspěvků 16.12.19 13:53

Souhlasím, včera jsem dceři oblepila koloběžku reflexními pásky a světlem. Měla jsem jich několik i na kočárku.

Birdonawire
372 příspěvků 16.12.19 13:56

@Porkpiehat Mam dve moznosti: teleworking nebo dojit pesky 55 minut.

Porkpiehat
1885 příspěvků 16.12.19 14:03
@Birdonawire píše:
@Porkpiehat Mam dve moznosti: teleworking nebo dojit pesky 55 minut.

Teleworking je nuda, vnes do života trochu vzrušení :-) Teď mě napadlo, že když lecjaká cestovka nebo zážitková agentura nabízí adrenalinová dobrodružství, že by si mohli do nabídky služeb doplnit i „Stávkující Paříž“. To je adrenalin, to je vzrušení. Kam se na to hrabe bungeejumping, seskok padákem a výstup na Mont Everest.

Matmys
2564 příspěvků 16.12.19 14:20

@benyka To je moje noční můra, že někoho sejmu na přechodu (resp. na silnici). Sice jezdím pomalu (pořád ve městě), ale stejně, ty lidi prostě NEJSOU vidět a vrhají se v rámci „absolutní“ přednosti do vozovky kdykoli a kdekoli!
Popsala jste to dobře, sice máte červená ramena, ale to bude asi od chodců, kteří nejezdí.
Takže na vás, co jste klikli na červené, apeluji - zákon optiky za tmy neplatí!!! To, že vy auta vidíte, je způsobeno jejich světly…
A bohužel - ve srážce auta a chodce auto vyhrává.

bao-baba
629 příspěvků 16.12.19 14:58

Bohužel k neviditelnosti chodců přispívá, že se tolik nosí černá barva, teď v zimě je to, jakoby byl permanentní státní smutek.

Temperance
2286 příspěvků 16.12.19 15:13

@benyka Máte naprostou pravdu, až na to, že chodcům ta světla nestačí, aby se vyhnuli dírám v chodníku a kalužím. Je to už pár let, co si toho všímám. A co nechápu už vůbec, je výška kandelábrů. Lidem v prvním patře svítí do oken, a tam, kde jsou stromy, je na chodníku stín.
PS Jsem pěšák neřidič, ale pod kola neskáču ani na přechodu.

Matmys
2564 příspěvků 16.12.19 15:37

Tak tady, třeba

Oldyn
6227 příspěvků 16.12.19 15:39

Já jsem teda řidič i chodec a jako chodec nevyžaduji absolutní přednost, tady ten nešvar chodců, kdy se bez rozhlédnutí pustí na přechod… a už vůbec nekomentuji chodce, důchodce, dnes jsem v křižovatce pouštěla jednu babku o hůlce, samo bez přechodu, ten byl o tři metry dál. V autě jedu pomalu, naštěstí dnes každý přechod předchází informační dopravní značka, takže klidně i 30 Km/h.

benyka
7987 příspěvků 16.12.19 16:35

@Temperance Tak to máte asi pravdu. Před chvílí jsem si toho všímala na cestě od tramvaje domů a je to fakt slabé. V parku, kde jsou ta oranžová světla promíchaná s bílými a na cestě jsou kamínky a různé nerovnosti, je evidentní rozdíl, kde to vidět je a kde není.
@Oldyn To je právě ten průšvih, že i třicítkou můžete někoho srazit. U nás klasický příklad - jedeme po ulici, proti nám je zastávka tramvaje a před ní přechod. Tramvaj nám svítí do očí, ale chodce, který vstoupí na přechod z naší strany směrem k ní, a je mimo kužel jejího světla, není vůbec vidět.

zwedavka
1051 příspěvků 16.12.19 17:30

Jsem chodec i řidič. Řekla bych že je naopak světel až příliš a tahají oči a pak člověk houby vidí.

Ivana32
230 příspěvků 16.12.19 20:49

@benyka
Naprosto souhlasím, nechápu ta červená ramínka. Zrovna jsem dnes jela potmě domů, mimo obec- na poslední chvíli jsem si všimla člověka, který se po krajnici pohyboval v tmavém oblečení, bez reflexní pásky. Málem jsem ho měla na kapotě, těsně za zatáčkou. Pak ve městě- lidi ve tmavých hadrech doslova vběhnou do vozovky, protože přecházejí, nebo spíš přebíhají, z jedné ulice na druhou, naprostí sebevrazi. Když se chce někdo zabít, ať to udělá, ale netahá do toho ostatní lidi. Tohle je prostě mimo moje chápání.

Pozorovatel
638 příspěvků 16.12.19 21:38

Je tu vlakno “co mi dneska udelalo radost”? Muj prvni kluk me jeste nekolik let po rozchodu (vymenil me za jinou) psal emaily, jak me miluje… vedel, ze chodim s cizincem a jeste pred svatbou mi psal, ze udela cokoli, abych se k nemu vratila a svyho budouciho si nebrala. Nakonec mi popral pekny zivot v zahranici. Na jeho emaily jsem prestala reagovat, ani jsem mu nerekla, ze jsem do zahranici za manzelem neodesla. No a dneska jsem zjistila, ze v ty zemi snad je on uz cca od stejny doby, kdy mi pral, at se mi tam libi. Normalne mi to udelalo obrovskou radost, ze jsme kazdy v jinem state a neriskuju to, ze ho v Praze potkam.

Oveeec
2310 příspěvků 16.12.19 21:51

@Pozorovatel Neodstěhoval se tam tenkrát náhodou kvůli vám? :)

Pozorovatel
638 příspěvků 16.12.19 22:14

@Oveeec no, ptat se ho na to radsi nebudu. Jinak je zajimave i to, ze tam dela vedu na prestizni skole a vybral si neco souvisejici s mym oborem, ktery mi vytykal, ze jsem si vybrala, jakoze fuj. Pry uz ma i nejaky patenty. Vlastne si muzu jeste rict, ze stojim za jeho uspechem, zejo! kdybych se nechala premluvit, tak zkysne v Cesku na Akademii ved.

benyka
7987 příspěvků 16.12.19 22:35

@zwedavka @Ivana32 Na vozovkách mimo obec je to každému jasné: Chodec na silnici prostě není vidět. Ale ve městě je to dnes se světelnými poměry v podstatě stejné jako venku. Auta, vedle toho, že je jich podstatně víc než dřív, oslňují čím dál studenějším světlem reflektorů a čím dál většími a intenzivnějšími červenými koncovými a brzdovými světly, a slabé oranžové pouliční osvětlení v tom prakticky nehraje žádnou roli. Po městě jezdím raději MHD a pokud možno přes den (když jsou lidé v práci) takže si toho všímám až teď, když je tma už ve čtyři. Ovšem nutno přiznat, že narozdíl od dřívějších dob, kdy se pouliční osvětlení rozsvěcelo až v šest večer (tj. až všichni potmě doklopýtali s nákupními taškami z práce domů), dneska svítí už když se setmí. :-)

Ivana32
230 příspěvků 16.12.19 23:08

@benyka
Na vozovce mimo obec mě tedy ti sebevrazi štvou ještě víc než ve městě- jak k tomu řidič přijde, způsobí neštěstí někomu jinému a ještě sobě- lidská hloupost je neomezená. Kdyby měli alespoň reflexní pásky- a tím nemyslím jako ty ženy, co je nosí omotané kolem popruhu kabelky. Proto jezdím strašně nerada potmě domů- jenomže v tomhle období se tomu člověk nevyhne. Co se týče měst, ještě bych ke všem těm světlům přidala teď ty nejrůznější blikací předvánoční blbosti.

madlusa
56 příspěvků 17.12.19 08:49

Dlouho jsem si myslela, že s věkem začínám potmě hůř vidět, ale to s tím horším osvětlením a ostřejšími světly aut dává taky smysl. Plus černoši v tunelu. A přitom reflexní pásky ani nejsou potřeba, každej má dnes mobil, prostě ho rozsvítím, nebo baterku v něm, nastavím směrem k autům (to tedy předpokládá jít po správné straně) a jdu. Stačí přemýšlet. Na druhé straně, přišel za mnou strýc, abych mu na černou bundu našila reflexní pásku, že chtěl nějakou světlou, ale pro jeho věk (75+) nic takovýho neexistuje - všechno tmavý.

Vinca_minor
1372 příspěvků 17.12.19 09:26

Já to dělám tak, že v obci neskáču autům před kola a mimo obec mi barevně bliká displej mobilu směrem k řidiči a skáču do škarpy. Baterku raději nepoužívám, abych řidiče neoslnila, navíc u toho barevného blikání se dá předpokládat, že je to člověk. Očividně jsem vidět, protože řidiči přepínají světla z dálkových pořádný kus přede mnou a objíždějí mě. Ale porušuju zákon - nemám reflexní prvek.

Lakerol
131 příspěvků 17.12.19 17:36

Já jsem si zase pořídila světle šedý kabát a ještě zvažuji nákup vkusných reflexních placek. Kočárek mám ověšený snad dost, vším co jsem sehnala v bílé a červené. Přece jenom chci taky nějak vypadat, když už musím svitit.

HarrietW.
314 příspěvků 17.12.19 19:18

Já bych strašně ocenila, kdyby řidiči mohli nějak dát najevo, že mě na tom přechodu vidí.
Protože přesně - slabé lampy, černý kabát už teda nenosím, ale občas se mi stává, že vidím přijíždět auto, které možná zpomaluje, abych mohla přejít ulici, ale možná taky ne… Protože z něj vidím jen ta světla, která totálně oslňují, tudíž fakt nejsem schopná identifikovat, jestli se pohybují, nebo zpomalují. A sejří mě to, protože je mi jasné, že ten řidič z toho taky není šťastný, poněvadž neví, jestli se mu náhodou nevrhnu pod kola. Takže to většinou končívá, že já stojím jako trubka, auto dojede až ke mě a musí zastavit, zatímco kdybych si byla jistá, že mě vidí a zpomaluje, tak přeběhnu a šetříme čas oba. Si teda myslím.
No nic, už aby bylo jaro.

Judy24
1046 příspěvků 17.12.19 19:19

@HarrietW. Já blikám v takových situacích dálkovými. : ) A jako chodec se taky dost divím, proč to nedělá víc řidičů.

HarrietW.
314 příspěvků 17.12.19 19:26
@Judy24 píše:
@HarrietW. Já blikám v takových situacích dálkovými. : ) A jako chodec se taky dost divím, proč to nedělá víc řidičů.

Jo, přesně to bych ocenila… A snad nikdy se mi to nestalo. :)

Stránka:  « Předchozí 1 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1252 Další »
Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek