Stížnost na cokoliv

Fotoalbum tématu (609) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
ertz
1158 příspěvků 13.1.22 19:03

@pabylka Na vysoké jsem chodila na brigády do jedné fabriky a zažila scénu, jak někdo takové pomluvy umí vyřešit- během pauzy se sešla celá dílna dělnic a jedna z nich řekla: " To jsem ráda, že tu všechny jsme. Něco mě trápí - Máňo, tys o mě řekla, že… Sama víš, že jsem si to nadpracovala, vyměnila a…" K tomu, co říkala, asi měla svědky, já jsem neznala předchozí děj - ale vzduch se vyčistil, Máňa si nedovolila nic dodat a bylo vyřízeno.
Mohla byste si nachystat argumenty a před ním a dalšími lidmi říct, co Vám na jeho chování vadí. A doslova říct: děláte… a mně to vadí/uráží.
Ale akutně Vám pomůže leda tak štípat dřevo, boxovat nebo vyklepat razantně koberce.

Porkpiehat
3171 příspěvků 13.1.22 19:09

@pabylka Ano, je možná starý a nemocný, ale pokud budete snášet takové chování, tak brzo onemocníte vy. Skončíte na dlouhodobé nemocenské a nebo dáte výpověď.
Odešla jsem z mé první práce, kterou jsem zbožňovala, kvůli arogantnímu blbečkovi, který nic nedělal, jen roznášel drby a lísal se do přízně vedení. Potom, co mě a kolegyně pomluvil u majitele firmy (začalo se čachrovat s pracovními smlouvami a my jsme se jako jedné ozvaly, že na to nemají právo) a ten na nás přišel řvát, že jsme se klepaly ještě zbytek dne. Ten den jsme se dohodly, že si začneme hledat práci a žádná z nás to nebude vyčítat těm ostatním, pokud si jinou práci najdou. Moje dvě kolegyně se asi necítily tak potupené (a hlavně si možná neuvědomovaly, že se to bude jen zhoršovat), takže jsem byla jediná, kdo si práci skutečně hledat a navíc shodou úžasných náhod našel už během měsíce. Nová práce se mi líbila minimálně stejně jako ta původní, i když se dost odlišovala.

V jiné práci jsem podpořila kolegyně, když sepsaly stížnost na kolegu, který nás opakovaně ohrožoval na životě svojí bezohlednou jízdou (ve služebním autě), přestože jsme ho opakovaně žádaly, aby jezdil pomaleji a opatrně (respektoval pravidla silničního provozu). Ten den se kolegyně vrátily hrozně rozklepané, skoro plakaly, protože málem skončily pod koly traktoru. Bylo nám jasné, že si to s námi přijde vyřídit, ale myslím, že kolegyním pomohlo, že jsem se v tom okamžiku ozvala a řekla mu, že i když stížnost napsaly kolegyně kvůli tomu konkrétnímu dni, tak že za nimi plně stojím a pokud bude potřeba, tak se písemně ke stížnosti přidám. Já jsem se ze společných jízd vracela vystresovaná. Když jsem věděla, že pojedu s ním, tak mě už několik dní dopředu bolel žaludek.

Ten den, kdy jsem se rozhodla si hledat novou práci, se mi hrozně ulevilo. To samé po té stížnosti. Vy sama nejlépe znáte situaci ve vašem zaměstnání a chápu, že nechcete být za „udavačku“ (ale kolegové ho znají, nikdo vás za udavačku mít nebude a možná se k vám přidají). Ale nenechte si takové chování líbit. Je dobře, že jste dokákala pohotově reagovat na tu jeho zmínku o stížnosti na ředitelství. Nešlo by, abyste si na ředitelství stěžovala vy?

pabylka
1111 příspěvků 13.1.22 22:19

@ertz @Porkpiehat děkuji…zvedli jste mi náladu…
Nicméně nějaké vyrikani vůbec nepřipadá v úvahu…je to člověk, který se Vám otočí zády, odejde a zabouchne dvere. Anebo umí jen sprostě řvat.
Ono jde o zdravotnictví, jsme na stejný pozici, můj nadřízený to není. Ale třeba je sprostý i na sestry a ty se zase boji říct cokoli…a ačkoli s ním byli opakovaně problémy, tak ho na vedení vždy podrží, lékařů je málo…je to bohužel tak. Nicmene jsem si přečetla, že to je forma mobbingu (nezdravému, ironické poznámky, pomluvy a zesměšňování), a že se doporučuje si zapisovat události i se svedkami a následne to řešit s vedením nebo inspektorem práce. Ale radši bych byla, kdyby odešel. ( Což neodejde, protože ho vyhodili již ze dvou zařízení za alkohol a tady u nás se drží jak klíště)

ertz
1158 příspěvků 14.1.22 06:16

@pabylka Vemte si to jako dlouhodobý projekt - sbírejte munici (argumenty, opravdu zapsat den + co udělal), budujte si podpůrnou síť z kolegů a nachystejte bitevní pole - vyberete si takové, ze kterého nemůže utéct, popř se útěkem ztrapní. Taky je dobré nachystat si nějakou dobrou odpověď na jeho obvyklé blbé řeči ( Např. A mohl byste se mnou mluvit i klidným hlasem nebo umíte jen řvát?…)Až budete klidná a vše bude podle Vás nachystané - můžete zkusit protiakci. Chlap třeba neodejde, ale bude znejistělý a bude si troufat míň. Takové typy často vykolejí už jen to, že mu někdo odporuje, že ten odpor trvá a je proti němu víc lidí. Třeba by Vám pomohlo, kdybyste ho pozorovala jako diagnózu, ne osobu. Ty rady, co jsem psala, nám jednou dal docent psychologie na přednášce (jinak to byla teorie o ničem) ale tohle stálo za to. A jeho poslední rada byla: Jen klidná hladina odráží hvězdy.

pabylka
1111 příspěvků 14.1.22 08:33

@ertz děkuji.

bao-baba
2139 příspěvků 14.1.22 08:57

@ertz Rady jsou asi dobré, ale chodit do práce s tím, že je to bitevní pole, je asi naprd. Ještě za socíku jsem zažila tuhý bossing. Nový šéf, mimochodem chlastal první ligu, měl strach z toho, že umím víc než on. Nebudu rozpitvávat detaily. Zvenčí mi přišla nabídka, hned jsem po ní skočila, i když mě práce samotná bavila. Změnila jsem úplně profesi a měla kliku, po 1989 se stala lukrativní. Takže dotyčný mi udělal vlastně službu. Někdy si říkám, jestli jsou nějaké paralelní světy, ve kterých bych zůstala a jak bych asi žila.

Oveeec
3214 příspěvků 14.1.22 14:14

Mám ob dveře souseda. Od rána do večera s někým telefonuje a řve u toho jako tur, až sem se musela jít podívat, jestli má otevřené dveře. Nemá. Zato má hodně otravný projev. Pořád mu přeskakuje hlas a teď do toho ještě kašle a frká (a nevím, jestli je to otravnější o to, že mluví nějakým cizím jazykem, nebo jestli je to naopak lepší, že nevím, co říká). Už jsem na něj jednou šla, když si v sobotu ráno stoupli s kámošem do dveří a hulákali na celou chodbu, a jindy, když v neděli v půl sedmé ráno sušil nějaký batoh v sušičce nebo co, tak už na něj potřetí nejdu, ale vůbec to nechápu, jak může někdo takhle řvát a jak to asi musí znít u něj. Velmi ho za to nemám ráda.

MP blanka
3017 příspěvků 14.1.22 14:45
@bao-baba píše:
@pabylka To, že je někdo starší, neznamená, že má nárok se chovat jako hovado.

V tejto súvislosti - páčilo sa mi, čo používal môj otec, keď sebakriticky uznal, že niečo zmrvil : Stáří před blbostí neochrání.

kobylkalucni
496 příspěvků 14.1.22 14:49

@Oveeec a nebylo by snazší za nim prostě jednoduše zajít a bez emocí mu to rict? Třeba si to vůbec neuvědomuje a neví o tom, jak hlasitě to zní.

Oveeec
3214 příspěvků 14.1.22 14:54

@kobylkalucni Já doufala, že mu to dojde minule, když jsem za ním (bez emocí) šla. Samozřejmě se omlouval, ale pokračuje (akorát ne tak brzo ráno). Už se mi za ním nechce. Není to nic, co by se přes den nedalo vydržet, i když otravné to je.

Porkpiehat
3171 příspěvků 14.1.22 14:56

@pabylka Také mi připadá zapisování si podrobností (místo, datum, děj, svědci) jako dobrý nápad. Minimálně já osobně bych měla pocit, že něco dělám a ne že jen bezmocně trpím.
Před lety jsem si vyvinula metodu, která mi pomáhá lépe zvládat podobné osoby. Snažím se u daného člověka najít něco, co je na něm k politování (zdravotní stav, nefungující parnerské soužití atd.). A dívám se pak na něj jako na chudáka, který je zlý jen proto, že je nešťastný. Pokud dotyčný/á nejde do nějakých extrémů, tak to dost pomáhá.
Z chování vašeho kolegy je jasné, že umí jen řvát a pomlouvat, není schopen argumentace (jaké argumenty také může poskytnout, když není v právu). A odchází s bouchnutím dveřmi jako malé trucovité dítě. Představuji si ho jako děcko, co zuřivě skáče na místě a něčeho se dožaduje. Nevím, jestli byste se dokázala natolik uvolnit, abyste se při jeho „přednášce/projevu“ nahlas rozesmála. To by musel puknout zlostí (= klepla by ho pepka = vyřešen jeho trvalý odchod ze zaměstnání).

ertz
1158 příspěvků 14.1.22 18:42

@bao-baba @pabylka Příspěvek jsem samozřejmě psala v lehké nadsázce - ale na druhou stranu - pokud je pabylka v práci jinak spokojená, proč by měla odcházet ona. Vadí mi, že slušní často ustoupí a hovádka se pak roztahují. Myslím, že pokud takového člověka začnete tak jako odosobněně pozorovat, nebude Vás to tak štvát a on bude v koncích. Samozřejmě si musí každý sám za sebe rozhodnout, jestli ty snahy o to stojí.

ertz
1158 příspěvků 14.1.22 18:48

@Porkpiehat To je ta metoda „otevřených dveří“ - někdo chce vyrazit dveře a když je před ním otevřeme, spadne. Takže na řeči o tom, že tu někdo byl doma nemocný se dá klidně říct: Jo, byla jsem doma. A co jako?
U nás v práci se taky mlčky vyžadovalo pracovat do roztrhání těla, na nemocné padaly významné pohledy, popř. rádobyvtipné dotazy, jestli si v době nemoci zaseli/upekli vánoční cukroví/ udělali jarní úklid - doplňte si dle ročního období. Jedna kolegyně tenhle přístup loni málem nepřežila - a pro ty nepoučitelné hrdiny kapitalistické práce to byla dost jasná výstraha.

MP Janka
846 příspěvků 14.1.22 19:46

Achjo, člověk by čekal, že od minulého povinného testování v práci začnou myslet i na ta oddělení, která mají nepravidelnou pracovní dobu včetně víkendů. No chyba lávky a s testováním 2× týdně to bude ještě větší zábava. A komu vyšly hned na začátku služby tak, že se bude muset jet otestovat ve svém volnu, jinak se o víkendu nedostane přes turnikety a ochranku do práce? Ano mně…
Abych nezapomněla, ještě mám možnost shánět antigenní testování v sobotu po 20. hodině :-D

bao-baba
2139 příspěvků 15.1.22 10:37
@ertz píše:
@bao-baba Vadí mi, že slušní často ustoupí a hovádka se pak roztahují.

To s vámi souhlasím. Nicméně jsi myslím, že je potřeba v každém jednotlivém případě skutečně zvážit, zda ten boj má smysl, nebo jestli vynaložené úsilí není jen ztráta sil a času. Uvedu příběh, který jsem si opravdu nevycucala z palce, nikde nečetla ani neslyšela vyprávět, mám to z první ruky. Manžel mé známé na tohle těžce doplatil. V té době, kdy se to stalo, mu bylo přes padesát, bál se, že si nenajde už slušné místo. A tak se snažil a bojoval, pracoval co nejlíp a nejvíc, jak dovedl. Už v neděli byl od rána špatný, odpoledne začal zvracet. Celá věc došla tak daleko, že se dostal kvůli šikaně do péče psychiatra a posléze do invalidního důchodu na hlavu. Už je to cca 10 let, ale dosud se nedokáže k ulici, kde sídlí bývalý zaměstnavatel, ani přiblížit.

ertz
1158 příspěvků 15.1.22 15:59

@bao-baba Tak to máte samozřejmě pravdu, jsou situace, kde vyhrává ten, kdo brzo utekl. Taky vím o firmě, kde byl bossing a zlepšilo se to až po zásahu odborů. Naštěstí se zaměstnanci podporovali a vycházeli spolu dobře.

Moir
2635 příspěvků 15.1.22 16:43
@bao-baba píše:
To s vámi souhlasím. Nicméně jsi myslím, že je potřeba v každém jednotlivém případě skutečně zvážit, zda ten boj má smysl, nebo jestli vynaložené úsilí není jen ztráta sil a času. Uvedu příběh, který jsem si opravdu nevycucala z palce, nikde nečetla ani neslyšela vyprávět, mám to z první ruky. Manžel mé známé na tohle těžce doplatil. V té době, kdy se to stalo, mu bylo přes padesát, bál se, že si nenajde už slušné místo. A tak se snažil a bojoval, pracoval co nejlíp a nejvíc, jak dovedl. Už v neděli byl od rána špatný, odpoledne začal zvracet. Celá věc došla tak daleko, že se dostal kvůli šikaně do péče psychiatra a posléze do invalidního důchodu na hlavu. Už je to cca 10 let, ale dosud se nedokáže k ulici, kde sídlí bývalý zaměstnavatel, ani přiblížit.

Já zažila šéfovou, která podle dost lidí má psychiatrickou diagnózu, nebo je minimálně strašně strašná v jednání s lidmi, kteří nejsou totálně splachovací a to já nejsem, na druhé straně je opravdu odborník světové úrovně a pro VŠ ústav/katedru, kterou vedla dokázala sehnat až neuvěřitelné množství peněz a sponzorů pro drahé přístroje (takový nižší průměr před 15 lety 1 milion a víc). Jeden den - ty jsi úžasná, příští rok ti nechám místo na doktoranda, napíšu tě do projektů, pak na mne sprostě řvala před lidmi na chodbě, jindy mne několik dnů po sobě nechala na sebe čekat několik hodin po pracovní době, aby pak prohlásila, že na mne zapomněla (já věřím, že zapomněla, ale…), řvala na mne, jak jsem strašně nekolegiální, když jsem se dovolila v její nepřítomnosti druhého v pořadí „velení“, jestli mohu jít dát krev a on to dovolil a ona to pak zjistila.
Po několika měsících jsem se bála do práce a po 5 měsících skončila na neurologii v 27 letech s podezřením na mozkovou mrtvici (naštěstí to asi byla kombinace stresu, ošklivé migrény a nachlazení). Dodnes vypínám televizi, když se někde k něčemu vyjadřuje, jen z pomyšlení na ni mám ještě teď husí kůži a zvedá se mi tlak.

ertz
1158 příspěvků 15.1.22 17:59

@Moir Ano, to jsou ti psychopati ve vedoucích funkcí, proti nim asi není obrany - a to je škoda. Ale nakonec se to snad provalí a ona na to doplatí.

Lakerol
291 příspěvků 15.1.22 18:06

@Moir prof. H*******á?, V**T?

Moir
2635 příspěvků 15.1.22 22:51
@Lakerol píše:
@Moir prof. H*******á?, V**T?

zásah, potopeno

Moir
2635 příspěvků 15.1.22 22:52
@ertz píše:
@Moir Ano, to jsou ti psychopati ve vedoucích funkcí, proti nim asi není obrany - a to je škoda. Ale nakonec se to snad provalí a ona na to doplatí.

nedoplatí, všichni to o ní vědí, úplně všichni a prochází jí to už mnoho desítek let

Lakerol
291 příspěvků 16.1.22 05:40

@Moir Já mám zkušenost jen malinkou z konference. Víc vím z doslechu, ale mám podobné zkušenosti.
Dennodenní přesčasy povinně, ať člověk měl práci nebo ne, vyhrožování, šikana, nutnost přihlížet špatnému zacházení se studenty a kolegy. Taky mu hodně dlouho procházelo, ale nakonec odešel. Ne kvůli tomuto, byla potřeba řada profesních průšvihů. Zacházení s lidmi se bralo jako místní kolorit, že my už jsme asi zvyklí. Má to doteď následky, jak osobní, tak profesní.

Moir
2635 příspěvků 16.1.22 08:52
@Lakerol píše:
@Moir Já mám zkušenost jen malinkou z konference. Víc vím z doslechu, ale mám podobné zkušenosti.
Dennodenní přesčasy povinně, ať člověk měl práci nebo ne, vyhrožování, šikana, nutnost přihlížet špatnému zacházení se studenty a kolegy. Taky mu hodně dlouho procházelo, ale nakonec odešel. Ne kvůli tomuto, byla potřeba řada profesních průšvihů. Zacházení s lidmi se bralo jako místní kolorit, že my už jsme asi zvyklí. Má to doteď následky, jak osobní, tak profesní.

v zásadě znám jen asi dva lidi, kteří s ní nemají problém, jeden je člověk, který s ní byl v kontaktu, když pracoval na ministerstvu, tak si na něj nedovolila a druhý je její nynější nástupkyně v pozici vedoucí ústavu (moje reakce, když jsem se to dozvěděla byla „ta vlezdo..cká kocočtverec“

Lakerol
291 příspěvků 16.1.22 10:03

@Moir Neznám, jsem asi o generaci později :slight_smile:

Moir
2635 příspěvků 16.1.22 10:39
@Lakerol píše:
@Moir Neznám, jsem asi o generaci později :slight_smile:

současná vedoucí ústavu je tam od roku 2003 nebo tak

Stránka:  « Předchozí 1 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 Další »
Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek