Váš názor na celibát

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Další »
julie74
3342 příspěvků 30.9.18 11:45

@czDanda pokud to byla neprůbojná submisivní paní, neumím si představit že svému KNĚZI řekne do očí u dveří - ne, nechoďte sem, já vás dovnitř nepustím.

Pestrobarvec
136 příspěvků 30.9.18 12:25

@giuliettka Zpětně to vyhodnocuji jako kombinaci mé introvertní povahy s naprostým šokem. Nenapadlo mě, že by tato situace mohla nastat, do té doby jsem si onoho člověka vážila a projevoval se slušně. Myslím, že slovní narážky jsem odrazila či na ně nereagovala, ale jakmile se mě dotkl, zamrzla jsem a jediné co mi blikalo v hlavě bylo „okamžitě vypadni z toho auta“, což jsem učinila. Když je někdo neprůbojný a v krizových situacích mu nenaskakuje bojovný mód, je to celkem v háji. Nikdy, ale opravdu nikdy nemůžete stoprocentně říct, jak se v dané situaci zachováte. Kdyby na mě nějak šahal víc, asi bych si tipla, že bych se bránila, ale tohle harašení je taková divná mezivěc, kdy můj mozek nevěděl, jak to vyhodnotit a na jakou stranu se přiklonit. Dělat něco, nebo mlčet a vypadnout? Navíc jsem byla opravdu mladinká, později jsem v podobných situacích reagovala jinak. Je to zkrátka něco hlubinného, iracionálního, pro jiné nepochopitelného, ale je potřeba s tím počítat a nezpochybňovat to. Asi jako když se ptáte lidí, proč se bojí výšek. Je tam přece zábradlí, nejste blbí, abyste šli až ke kraji, nic se nemůže stát, ale i tak má někdo hrůzu i z věšení prádla na balkóně. Můžeme se bavit, zda v případě reakce na obtěžování nehraje roli i odlišná výchova dívek a podvědomé signály, které jim vysílá celospolečenský úzus, ale to už je vážně na jinou diskuzi.

giuliettka
4541 příspěvků 30.9.18 12:27
@Pestrobarvec píše: .. ale to už je vážně na jinou diskuzi.
Áno je, ale ďakujem, že ste mi odpovedala.
julie74
3342 příspěvků 30.9.18 12:32

Někde jsem četla, že když vám v parku skočí násilník na záda, tak co je první naprosto přirozená reakce - udělat uááá a začít ječet a a kopat ho do rozkroku. Tam je celkem jedno jak moc jste submisivní, prostě vystartujete. když na vás bude mluvit kultivovaným hlasem, bude to člověk který je pro vás autoritou už z minula, bude se u toho tvářit decentně a sahat vám na koleno, nastupují úplně jiné části mozku a to zdravé přírodní uááá s čutancem prostě nevydolujete. Jenom mám obavu, že to bylo vyloženo poněkud věděčtěji… :))))

czDanda
626 příspěvků 30.9.18 12:52
@Pestrobarvec píše:
@czDanda To je to samé jako: Proč měla sukni? Proč šla sama v noci parkem? Proč si dala o dvě sklenky vína navíc?

Ale kdepak.
Spíš bych to přirovnala k situaci, kdy poprvé vlezla tygrovi do klece a on jí ukousl ruku. Když tam vlezla podruhé, divila se, že jí ukousl i tu druhou…

czDanda
626 příspěvků 30.9.18 12:54
@julie74 píše:
@czDanda pokud to byla neprůbojná submisivní paní, neumím si představit že svému KNĚZI řekne do očí u dveří - ne, nechoďte sem, já vás dovnitř nepustím.

Knězi ne.
Ale násilníkovi, který s ní opakovaně přes její nesouhlas smilnil, to říci měla.

julie74
3342 příspěvků 30.9.18 13:01

@czDanda no kdyby to bylo tak jednoduché …
co by pak všichni ti psychologové a psychiatři se všemi těmi oběťmi celé roky dělali. Zejména když některé se stávají obětmi opakovaně. To proboha nikoho nenapadne jim takhle dobře poradit ???

julie74
3342 příspěvků 30.9.18 13:01
@czDanda píše:
Knězi ne.
Ale násilníkovi, který s ní opakovaně přes její nesouhlas smilnil, to říci měla.

Vlastně ještě jinak, touhle větou jste z oběti ještě navíc udělala pitomce …

giuliettka
4541 příspěvků 30.9.18 13:03
@julie74 píše:
Vlastně ještě jinak, touhle větou jste z oběti ještě navíc udělala pitomce …

Ale ja napríklad súhlasím, že bola pitomec. Nepáči sa jej to, ale pustí ho do bytu opakovane a namiesto toho, aby šla na políciu, tak sa nechá znásilniť ešte niekoľkokrát a potom ju netrápi to, že ju znásilnili, ale to, že u toho znásilnenia mala orgazmus? Vám ako pitomec nepripadá? Mne teda áno.

julie74
3342 příspěvků 30.9.18 13:15

@giuliettka hele stalo se vám že vás někdy někdo obtěžoval, ošahával nebo tak něco? Předpokládám, že by si radši ruku ukous. Mě se to taky nikdy nestalo. Moji známou přepadli třikrát a to nevedla žádný riskantní životní styl, já jsem na to byla mnohem hůř. Prostě někdo to tak má, protože na to má hlavu, agresoři to poznají na dálku a shrnout to do toho že je to pitomec, to je teda hodně pivní psychologie. Nehledě k tomu, že pokud paní má nějakou minimální inteligenci, tenhle názor širokého obecenstva jistě zná, jistě už jí ho i někdo vpálil a o to hůř se cítí.

Lizbeth
959 příspěvků 30.9.18 13:46

..ale jo, lidi jsou i pitomí..ale to neznamená, že to nejsou oběti a že je někdo nezneužil. A co měla nebo neměla dělat je už zbytečný celkem rozebírat, protože to nic nezmění na faktu, že ona nic špatnýho neudělala ( kromě naivity či slabosti).
ps. kauzu jsem si nepřečetla, myslím to spíše i obecně a dle vašich komentů.

Pestrobarvec
136 příspěvků 30.9.18 14:06

Ale ona ta psychologie nefunguje ve smyslu akce reakce. Pokud si na vás dovolí někdo, kdo působí jako autorita, má vás morálně vést a vzdělávat, tak vás opravdu může zmanipulovat a i když nechcete, tak ho stejně dovnitř pustíte opakovaně. Můžete si třeba říkat, že když odmítnete, tak vás začne vydírat, bude to ještě horší a podobně. A hlavně se stydíte. Proto chápu, že má paní problém s tím, že prožila orgasmus. Přece se jí to nelíbilo, bylo to špatně a někdo s ní dělal něco, co nechtěla. Jenže její tělo reagovalo takhle, úplně jinak než mozek a to dokáže rozhodit. Navíc prožila tento prožitek s někým, kdo jí zničil život. Podobně mluví i oběti incestu nebo osoby se stockholmským syndromem. A mimochodem je zajímavé, že se tu rozjela diskuze na téma, jak moc ta paní udělala nebo neudělala pitomost, ale pochybení kněze nebo církevních institucí nějak vymizelo.

julie74
3342 příspěvků 30.9.18 14:06

Podle zdroje Machuta, 2013, jde o nějaký velký průzkum, nahlásí v české republice sexuální násilí 3-8% žen. (myšleno samozřejmě jakékoliv sexuální násilí, nejenom klasické znásilnění). Podle toho co píšete výš, je jasné proč je to tak malé číslo.
https://www.in-ius.cz/…niha-web.pdf

giuliettka
4541 příspěvků 30.9.18 14:25
@Pestrobarvec píše:
A mimochodem je zajímavé, že se tu rozjela diskuze na téma, jak moc ta paní udělala nebo neudělala pitomost, ale pochybení kněze nebo církevních institucí nějak vymizelo.

Názor na kňaza vyjadriť nemožem, lebo dostanem ban.

Oldyn
6156 příspěvků 30.9.18 18:30
@czDanda píše:
Nechápu, proč si pouštěla kněze do bytu opakovaně.
Když byla poprvé jeho chováním tolik zhnusena, proč mu otevřela i podruhé, potřetí, počtvrté?
Proč nepoprosila o radu /pomoc/ svou rodinu?

Spíš proč neupalovala na policii hned po prvním činu.
Po shlédnutí dokumentu si říkám, jak moc reálná je náprava toho kněze, když pořád trvá na své nevině.

Puffin
167 příspěvků 30.9.18 22:39

@giuliettka Taky mám bohužel tuhnoucí reakce. Vím to o sobě, proto se snažím být velmi opatrná dopředu a do podobných situací se prostě nedostat. Ale obávám se, že kdyby se to blbě sešlo, tak bych ztuhla, mlčela a pak už možná ze studu mlčela navždycky. Blbé, vím.

isko
1514 příspěvků 30.9.18 23:38

@Puffin
Já jsem naopak četla, že ta „tuhnoucí reakce“ je poměrně běžná věc. Oběť se dostane do takového stresu a takového strachu o život, že zkrátka není schopná zareagovat. A četla jsem to sice na internetech, ale v odborných publikacích (takové ty knihy, které vám google po částech nabízí), takže tomu docela i věřím.

isko
1514 příspěvků 30.9.18 23:41
@Pestrobarvec píše:
Ráda bych k „pedofilům v církvi“ dodala, že pedofilové jsou statisticky zastoupeni ve společnosti a jejích vrstvách plus mínus stejně. Jistě, v profesích alá skautský vedoucí či učitel jich může být víc, ale rozhodně to nebude nějaké šokující číslo alá 40-60%. Problém u církevního zneužívání dětí (vycházím z příběhů obětí a soudních šetření) je fakt, že děti jsou manipulativnější a ovlivnitelnější než dospělí.

Možná tomu úplně nerozumím, ale ta větší manipulativnost dětí je určitě problém i u mimocírkevních zneužití, ne? Pokud něco řekne TRENÉR, či LÉKAŘ, tak to je pro jeho svěřence taky určitě silný argument.

isko
1514 příspěvků 1.10.18 00:05

Před nějakou dobou byl v USA odsouzen lékař Larry Nassar, který se staral o tým vrcholových gymnastek. Zneužil jich cca 265 a byl odsouzen na 175 roků.
Zajímavé na tom je, že první stížnosti na něj byly už v r. 1998. Jenže nikdo v gymnastice neměl doopravdy vůli, aby se věc prošetřila, protože by to zastrašilo sponzory.

Nicméně určitě nebyl jediný. Gymnastka Jennifer Sey vypráví, že v 80. letech měla ve svém okolí dva trenéry, kteří zneužívali svoje svěřence. Jeden zneužíval děvčata, druhý byl pedofil zaměřený na chlapce. Kluci se o tom otevřeně bavili, jenže pachatel byl oblíbený trenér, kterému nikdo nechtěl ublížit a navíc - ten, kdo otravuje (a ukazuje na trenéra) už nebude vybraný do týmu.

https://www.theguardian.com/…ndal-culture

Měli jsme ve vesnici holku, kterou zneužíval otec. Bylo jí dvanáct, dokonce nakonec otěhotněla. Stalo se to před x lety. A já jsem se k tomu doslechla: „Jak to mohla (ta malá holka) udělat svojí mámě!“ - tedy že spala s máminým manželem a on byl mámě kvůli tomu nevěrný.

Dovedu si představit, že ŘKC se svojí vybudovanou strukturou bude mít možná větší sklon k tomu, že se nic neřeší a zametá pod koberec. Ale nevěřím, že tyhlety věci a taky to zametání je problém jenom katolíků. Podle mě je to problém obecný, problém organizací, problém kdykoli se má ukázat prstem na někoho známého, vlivného, hodného a „obětavého“. Takže pokud už se má náhodou na někoho ukázat, tak je „lepší“ ukazovat na oběti.

Pestrobarvec
136 příspěvků 1.10.18 00:21

@isko Ano, samozřejmě máte úplnou pravdu, dle statistik jen část zneužití dětí mají na svědomí pedofilové. Ještě extrémněji se ona zranitelnost a ovlivnitelnost objevuje u lidí s mentalním handicapem, tam jistou formu zneužití zažilo až 40% z nich, většinou v různých ústavech a podobně.

Jinak prý jsou v přírodě obecně 3 reakce na útok (ať už sexuální či jinak agresivní). Nejčastější je útěk, pak strnutí (děláte doslova mrtvého brouka, v evoluční strategii tak doufáte, že predátor vyhodnotí, že jste mršina) no a pak je boj.

Pestrobarvec
136 příspěvků 1.10.18 00:21

Edit: Duplicitní příspěvek.

Pestrobarvec
136 příspěvků 1.10.18 00:29

@isko Při čtení vašeho příspěvku jsem si vzpomněla na přepis výslechu (jednalo se o ČR), který se ke mně dostal, kde se asi desetileté dívky ptali, zda otčíma, který ji zneužíval, nějak neprovokovala či nesváděla.

isko
1514 příspěvků 1.10.18 00:31

@Pestrobarvec
Kdo ještě zneužívá děti kromě pedofilů? (píšete, že jen část zneužití dětí mají na svědomí pedofilové)

isko
1514 příspěvků 1.10.18 00:32

@Pestrobarvec
Jo, to je přesně ono. Nechápu, jak někdo může položit takovou otázku.

Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Další »
Váš příspěvek

Před šesti lety se zřítila textilka Rana Plaza

Módní svět si připomíná šest let od zřícení textilní továrny Rana... Celý článek

Články z Expres.cz

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Poslední článek:
Módní nákupčí: Povolání snů, nebo hrůzy?

Autor: Kamila

Svět skloňuje velká jména návrhářů, přitom o našem šatníku... Celý článek