Lachenauerin

Ikonka uživatele Lachenauerin
Registrován od: 28.05.11, naposledy on-line 25.2.16 20:57
Počet příspěvků v diskuzích: 544 Praha
Hodnocení uživatele: 8265 876
 

Matkou v zimě? Ženskost zachrání vlna a kůže

22.2.16 17:26

Kruci, mělo to být zařazené jinde, pardon. Zobrazit komentář »

Matkou v zimě? Ženskost zachrání vlna a kůže

22.2.16 17:26

Přiznávám, nemám ráda toto paušalizování ve stylu matky se oblékají úděsně a na vše rezignují. Především proto, že jsem se v praxi (u sebe ani u ostatních žen v mém okolí) moc nesetkala s tím, že by platilo. A ne, nežiju v žádné sociální bublině, nejsem extrémně bohatá nebo něco na ten způsob. Co jsem si všimla, většina žen se v mateřství strojí v podstatě stejně jako předtím, jen s drobnými změnami, které lze bez většího mudrování přičíst potřebě přizpůsobit oděv prostředí. Pro mě to znamenalo vlastně jediné: na pár měsíců sundat vysoké podpatky (které jinak nosím běžně a ráda), protože nad kočárkem, i když jsem si dala madlo hodně nahoru, jsem se s nimi hrbila a bolela mě záda. Zobrazit komentář »

Co na hory aneb jak být v teple a nevypadat jako sud

10.2.16 14:44

Před výběrem si ujasněte, kolik jste ochotní do výbavy investovat a jestli na hory opravdu jedete lyžovat. A než začnete něco psát, tak si ujasněte, pro koho to píšete, např. jestli oslovujete cílovku Blesku pro ženy, anebo chcete promlouvat ke čtenářům MP. Toto, co jste stvořili dnes, je šroubované, za každou cenu rozverné, je to laciné, prostě... je to blbé. Ono se také (och, jaký to div) dá psát zcela věcně a střízlivě (mámli tedy co sdělit), ne, opravdu to nemusí být pořád obrovská řachanda. Zobrazit komentář »

Video od Ady: šmejdy v obchodech

27.1.16 12:58

Ano, i mně se styl videa líbí. Konvenuje mi ta civilnost a věcnost projevu, nepřítomnost šaškování a machrování. Jsem opravdu příjemně překvapená. Technické nedokonalosti (zvuk, obraz...) mě neruší. Co chtělo být řečeno, to řečeno bylo. A to je nejdůležitější. Zobrazit komentář »

Video od Ady: šmejdy v obchodech

26.1.16 12:55

Video pěkné, stopáž v pořádku, rozhodně nezkracovat! Kdo se chce něco dovědět, musí tomu obětovat trochu času. Když neobětuje, smůla, nedoví se nic. Na publikum musí bejt přísnost, jak mi kdysi řekl jeden básník, s nímž jsem měla nějaké pracovní vyřizování. Zobrazit komentář »

Co dělám v novém roce

19.1.16 18:57

Jasně, s tím souhlasím. Zobrazit komentář »

Co dělám v novém roce

19.1.16 16:28

Já myslím, že nejde vždy ani tak o typ a geny (i když to jistě roli hraje, a ne malou), ale také o určitou stylizaci. Na MP (a Adě) mj. oceňuji to tíhnutí ke slušnému, spíše konzervativnímu oblékání; i když já sama jsem, co se odivání týče, vše možné, jen ne konzervativec. Ale i coby člověku velmi liberálnímu (v politické rovině bych se nazvala libertariánkou) se mi nelíbí špína, zapranost, vylézající spodní prádlo, příliš mnoho nahoty, lacinost apod. V těchto věcech jsem s Adou a MP v naprostém souladu. Chodila jsem sice oblékaná i učesaná extrémně výstředně, ale vždy jsem byla spíše stydlivá, co se odhalování týče. Ale jedna věc je vědět, co je slušné, druhá věc je mít oko pro styl, oko pro estetiku. Sama nejsem žádná velká krasavice (a navíc mám neustále opačné problémy: i ve čtyřiceti mám tendence působit jako dvacetiletý fracek), ale přesto se mi Adino oblékání nelíbí. Je to mladá žena, ale obléká se víceméně stejně jako učitelky neurčitého věku v mém dětství. Zobrazit komentář »

Buran by (ne)plesal: Společenské šaty podle nové etikety

18.1.16 19:50

Autorova čeština je výrazně pod úrovní páťáka. S tímto by se páťák na víceleté gymnázium nedostal. Zobrazit komentář »

Buran by (ne)plesal: Společenské šaty podle nové etikety

18.1.16 19:49

Článek je jeden velký malér. Po obsahové, gramatické i stylistické stránce. Raději nepsat nic než takovéto slátaniny. Zobrazit komentář »

Jarmily na nohy: v čem (ne)chodit do fitka?

7.1.16 17:41

Mne na tomto článku mj. štve, že u leckoho může docela slušně přispět k utužení představy, že pokud není člověk za všech okolností půvadný a elegantní, tak ať raději do tělocvičny neleze. Nedejbože, aby byl při cvičení ještě celý ufuněný, červený a zpocený. Moc dobře vím, o čem mluvím. Sice nepotřebuji hubnout, ale cvičit (jakožto člověk s astenickou, neosvalenou konstitucí) ano; a proč raději cvičím doma nebo běhám v parku? Protože přesně o toto, jakožto plachý introvert, nemám zájem: o kritické pohledy ve stylu panebože, jak to ta ženská vypadá; vždyť má úplně nevhodné oblečení... A co jsem si tak všimla, opravdu mnoho lidí si nejde nikam kolektivně zacvičit proto, že nechtějí být terčem posměchu. Zobrazit komentář »

Jarmily na nohy: v čem (ne)chodit do fitka?

6.1.16 18:45

Obepínající pánské kalhoty mi sice také připadají nevkusné, nicméně výraz kulečník jako (asi) eufemismus pro pánské přirození je v nevkusnosti spolehlivě předčí. Jako pardon, ale fakt fuj... span classsmallPříspěvek upraven 06.01.16 v 18:46/span Zobrazit komentář »

Fashion blogerka bez internetu

8.5.13 21:22

Můžou. Páskové nebo taky se u nás říkalo potápky, ale to o dekádu dřív, za protektorátu. Což bylo podle tance, kdy vlnící se tělo klesalo a stoupalo a někomu to připadalo, jako že se potápí a vynořuje. Zobrazit komentář »

Dlouhá, široká a bystrozraká

30.3.13 22:55

Šmarjá, tak koukám na ten odkaz: na fotce zepředu (stejná jako zde) dole čouhají kalhotky, na fotce zezadu nic, prostě zadek... totiž ne, vložka mezi půlkami. Nechápu, a potom žlutá komiksová žárovička takže tohle jsou ty nalepovací (nebo jak se jim říká) kalhotky! Zobrazit komentář »

Dlouhá, široká a bystrozraká

30.3.13 22:20

Fakt ples? A fakt teď? Takže ty fotky nejsou z roku 1990? Zobrazit komentář »

Oscar de la Renta podzim/zima 2013

14.2.13 00:22

Hm, koukám, koukám, že mi nezbude než se intezivně začít věnovat bohatnutí. Doufám, že to do podzimu stihnu... Zobrazit komentář »

Fashion Week

12.2.13 16:03

Chci to (skoro) všechno!! (Podle vzoru: Pane doktore, dejte mi nějaké prášky proti chamtivosti. Ale dejte mi jich hodně, hodně, hodně!) Zobrazit komentář »

Má Trávníčkova přítelkyně falešnou kabelku?

23.1.13 17:20

Mno, falešnou kabelku, to si odhadnout netroufám. Ale úplně mi stačí, že má zaručeně pravého Trávníčka. To musí být hotové terno. Zobrazit komentář »

Šaty pro Brno

21.1.13 19:36

Uf... hodně špatně okostýmovaná televizní pohádka někdy z 80. let. Chybí už jen hustý les z papundeklových smrčků. Zobrazit komentář »

Drobky z obchodů

17.8.12 13:20

Je fakt, že na podzim všechny řetězce nasadí barvy padajícího listí (ach, jaká to invence...) a vůbec nehledí na to, že teplých barevných typů je v populaci, přinejmenším té středo a západoevropské, o dost méně. Zobrazit komentář »

Maturita jako sport

8.6.12 16:41

On pak hlavně uniká ten hlavní smysl přezouvání; vedle pohodlí se snad doma přezouváme hlavně kvůli čistotě, aby si člověk nenanosil domů špínu z chodníku. Zobrazit komentář »

Luděk Hanák jaro/léto 2012

28.5.12 13:47

Když opominu samotné hrůzostřihy, hrůzomateriály a hrůzozpracování, mám z většiny českých návrhářů dojem, že je to takový mírný pokrok v mezích zákona. Aby se opravdu rozšoupli a vytvořili něco vskutku promyšleně extravagantního, v dobrém slova smyslu honosného, něco, co by přineslo neotřelé a klidně i šokující kombinace stylů, materiálů, střihů či idejí, k tomu se neodhodlají. A na to, aby tvořili obyčejnou, běžně nositelnou konfeci, na to jsou zase asi moc hrdí nebo co, jako že oni jsou přece jen něco víc, oni jsou návrháři, že jsou zkrátka origoš. A pak z toho vychází taková ta luxusní noblesa pro Nanynku Kulichovic, nebo jak to nazvat. Nehledě k tomu, že oni svou tvorbou vůbec netlumočí nějakou myšlenku, to by ji totiž museli nejprve mít. Zobrazit komentář »

Tříčtvrteční fenomén

15.5.12 13:48

Neodsuzovat lidskou slabost, ano, výstižněji to už vyjádřit nelze. Taky jsem kdysi měla tendenci si myslet: Když to zvládnu já, musíš to zvládnout i ty, on, ona, ono... No, více jsem se mýlit nemohla. Zobrazit komentář »

Jak ušít (dámské) kalhoty

6.5.12 21:22

možná jsem paní opatrná a rozhodně nejsem žádný odborník ... ale přece jen mi tu jedna záležitost chybí, totiž stehování. Možná tím spíš, pokud to má být článek pro začátečníky. Ale fakt nechci prudit, třeba se to už považuje za zbytečné; pravda ovšem je, že za ta léta, co nás babička, prvorepubliková to švadlena, všechny obšívala, vlastně bylo nejdřív vždy všechno nastehované, pak se to vyzkoušelo, rozpáralo a teprve potom se jelo naostro. A pamatuju si to až nechutně přesně, protože mě to věčné a několikafázové zkoušení šíleně, ale šíleně šlo na nervy. Br. A stejně to coby puberťačku učila i mě. Inu, tak mě to tak napadlo, no... span classsmallPříspěvek upraven 06.05.12 v 21:23/span Zobrazit komentář »

Zelená

27.4.12 21:43

Čokoládovou hnědou? Takovou tu studenou, zapudrovanou. A k tomu korále v barvě té sukně, třeba... Ale určitě záleží, do jakého stylu to chcete ladit, pokud do nějakého ujetěrozverněletního, tak třeba i nějakou neonovou barvu. Zobrazit komentář »

Zelená

27.4.12 21:38

kde se tohle rčení vzalo. Kombinace dvou studených barev, co na tom komu mohlo připadat šílené? Přitom dobře pamatuju, jak babičku málem trefil šlak, když jsem si někdy ve třetí třídě k zelené sukni natáhla modré punčocháče a hodlala v tom vyrazit považte do školy! Odpoledne pak lomila rukama a říkala mámě: No představ si to! Ona by šla v zelenomodrým! Zelená a modrá...! Zobrazit komentář »

Jarní viróza

24.4.12 17:58

Saprlot, to mělo být o vlákno níž! Zobrazit komentář »

Jarní viróza

24.4.12 17:57

Protože si ty krásné lodičky koupí omylem...? Zobrazit komentář »

Decentní jaro

19.4.12 15:47

Aha, tak se omlouvám, nějak dneska neumím číst, teď vidím, že jste to napsala úplně obráceně, než jsem myslela, takže moje předchozí reakce je naprosto bezpředmětná. Zobrazit komentář »

Decentní jaro

19.4.12 15:45

Toto se obávám, že není dobrý nápad. Pokud člověku nějaká barva moc nesluší, nejhorší, co může udělat, je dát si blízko k obličeji třeba právě prostřednictvím šátku nebo šálky. Zobrazit komentář »

Soutěž s Converse: vyhlášení

18.4.12 18:16

jenže ta soutěž byla asi přece jen spíš reklamní než módní a zřejmě jak jsem pochopila z článku měla nějaké zadání, a to se patrně podařilo splnit. Já osobně taky neskáču nadšením, ale prostě mi přijde trochu nefér předhazovat někomu, že má zabahněné boty, když stojí v bahně. Už proto, že já taky tak nějak neumím stát v bahně a nemít boty od bahna. Zobrazit komentář »

Soutěž s Converse: vyhlášení

18.4.12 17:40

To nějak už na zahradách bývá. Když stojíte v bahně, inu, tak máte podrážky od bahna. Nadto mi nepřijde nijak neslušné dát se vyfotit při zahradničení nebo třeba i při skládání úhlí, to je fuk, a fotku zveřejnit. Ostatně, slečna mi na práci v kůlně a na podzimku připadá oblečená naprosto normálně, tedy normálně dobře. Zobrazit komentář »

Týtý

17.4.12 14:35

ale mně obecně nejen tady ty přetékající či jinak nepasující dekolty kolikrát ani nepřijdou jako snaha vystrčit ty vnady za každou cenu na odiv, ale spíš jako důsledek toho, že ženské, a to včetně těch bohatších a mediálně známých, zkrátka nevědí, že dekolt prostě má sedět. A určitě na tom budou mít vinu i mizerné střihy šatů, včetně těch rádoby luxusních. Jistě, jak u koho, u takových těch osob, jejichž jedinou předností, je silikon, tam to bude zřejmě spíš opravdu záměr, ale všechny ty herečky, zpěvačky, moderátorky ... ale i nevěsty, tam to vidím spíš na bezradnost, nevědomost nebo představu, že to snad ani jinak nejde. Zobrazit komentář »

Týtý

16.4.12 15:25

Genzer a Suchánek, to je fakt esence buranství a myslím buranství komplet a sakumprásk nejen v odívání. A Michal David pro změnu esence čistého kolotočářství taktéž sakumprásk. Zobrazit komentář »

Přijela pouť a přivezla módu!

14.4.12 02:26

Jéžiš, tohle téma se tak zbytečně dramatizuje. Jedna věc je přece na všechno kašlat, druhá věc je přizpůsobit oblečení situaci. Třeba i tomu pískovišti nebo tomu, že vám bude v tramvaji sedět na klíně škvrně a roztomile vás okopávat. Brát si v takové situaci hedvábnou sukni? Aby se zničila? Podpatky? Když jsem vodila za ručičku devadesáticentrimetrové škvrně, bolely mě z toho hrbení do strany záda tak šíleně, že jsem to prostě nedávala; a to jsem i třetí trimestr zdráně odchodila na víc jak deseticentimetrových platofmách. Zobrazit komentář »

Boty, které byste měli znát

6.4.12 18:08

Jo, kedsky. Pamatuju, jak jsem jako škvrně viděla kreslený vtip od Vyčítala, kde jakýsi vandrák děl směrem ke žralokovi na své botě: A ty mi tady moc nekedsej. Zobrazit komentář »

Boty, které byste měli znát

6.4.12 17:43

Uggsy klidně; je to dvojitý plurál, ale není v češtině ani první ani poslední (z těch zažitých čipsy, keksy, ba i crocsy vida, ani nemusíme chodit moc daleko; ostatně i džínsy, byť dnes už jsou častější spíš džíny). Jedna věc je věcná logika (dvojitý plurál jí odporuje), druhá věc funkčnost, potažmo mluvitelnost; a někdy bohužel nejde držet oboje. Ikeu bez zábran skloňuju stejně jako X dalších zkratkových slov; jezdíme např. ve fiatu a už ani nevíme, že FIAT je taky zkratka. Jo, a ty šaty, když jich je takhle hodně: Sedmadvacatery šaty. Jisté je ovšem jedno: Ač je to k nevíře, on si jazyk vždy nějak poradí. Takže se třeba dočkáme i Uggáčů podle vzoru lacláče :) Zobrazit komentář »

Inspirace na jaro - přehlídky

4.3.12 00:33

Sice nejsem Ada, ale jak se toto téma táhne celou diskusí, tak už to tak nějak nevydržím...:) Přechylování/nepřechylování tak, jak je použito v článku, je v pořádku a má logiku. Existují v podstatě tři možné modely, jak k věci přistupovat: 1. Přechýlit v rámci jednoho textu všechna ženská příjmení. 2. Nepřechýlit nic. 3. Přechýlit všechna příjmení s výjimkou těch, která končí na samohlásku. Důležité je hlavně to, aby se autor textu držel jednoho z těchto pravidel. Některá nakladatelství mají (nejen) na toto svůj vlastní úzus, který musejí všichni autoři či překladatelé dodržovat. Jinak přechylování je z hlediska funkčnosti jazyka v češtině organické, a to nejen kvůli skloňování, ale i kvůli slovosledu, jenž na rozdíl od spousty jiných jazyků není rigidní. Věta s přechýleným příjmením je jednoznačně srozumitelná bez ohledu na to, jaký typ možného slovosledu mluvčí či pisatel zvolí; při použití nepřechýleného tvaru je někdy nutné užít jen jeden z nich. Ano, omluva za přednášku, ale jazyk je mi zároveň obživou i vášní, pročež jsem už mírně alergická na tvrzení, že přechylování je neúcta k dotyčným osobám; za prvé to jednoduše není pravda a za druhé tvrdím, že úcta k jazyku coby jednomu ze stěžejních atributů lidství stojí beztak ještě o něco výše. A krom toho což není myšleno na žádný ze zdejších příspěvků se dnes a denně setkávám s lidmi, kteří se můžou zbláznit z přechylování, ale nejsou mocni dodržovat shodu podmětu s přísudkem. Howgh. Zobrazit komentář »

Usedni a mysli

10.1.12 20:04

Mno, řečeno v jisté nadsázce, vidím na většině obrázků oblečení usedlé, na posledním pak oblečení blbé. Řečeno seriózněji: Obrázky s výjimkou posledního pro mě do značné míry reprezentují klasický styl. Ano, může ho nosit dvacítka i šedesátka, pokud jí vyhovuje a odpovídá jejímu založení. A jistě ho nemusí nosit jen do kanceláře. Ale taky ho nosit nemusí, pokud jí nevyhovuje a jejímu založení neodpovídá. Máli člověk svým oděvním stylem vyjadřovat svou osobnost, pak je logické, že někomu vyhovuje styl klasický, jinému bohémský, jinému rockový, romantický atp. Každý z nich je přitom úplně v pořádku, žádný není lepší či horší, pokud je to opravdu styl. Zobrazit komentář »

To se dělá, pane prezidente?

21.12.11 14:44

Niky: Dětem se toho dá vysvětlit více, než by si člověk myslel. Ano, leckdy z toho smutné jsou, ale i stav být smutný patří k životu, což je opravdu důležité učit se chápat už v hodně útlém věku. To jednak. Ale co je hlavní: Je mi jasné, že dětem z obecné školy je asi nesnadné vysvětlit, že není v TV pohádka, protože umřel VH, pokud o žádném VH třeba dosud doma neslyšely. Vím, že takových je dost, vím to od dcery, která chodí do druhé třídy a už kolikrát přišla ze školy udivená a pohoršená, že představ si, mami, oni ti troubové vůbec nevědí, co jsou to komunisti a fašisti, nevědí, co je to demokracie, nevědí tohle a tamto... Možná jsme nenormální rodina, ale zase asi nejsme jediní, jejichž osmileté dítě, když se dovědělo o úmrtí VH, plakalo a vzlykalo: Já nechci, aby byl pan Havel mrtvej, vždyť byl tak hodnej. Protože dávno, pradávno ví na své dětské úrovni, samozřejmě, kdo je Václav Havel, ale i kdo byl Masaryk, Beneš, Milada Horáková, parašutisti, co umřeli v kostele v Resslovce a na druhé straně i to, kdo to byl Heydrich, Hitler, Stalin, Husák, Gottwald... Ví to, protože považujeme za důležité, aby to vědělo. A ono to kupodivu nevnímá jako újmu, jako protivné přednášky, protože mu to jako přednášky nepodáváme a protože se o těchto věcech dovídá opravdu odmalička a kupodivu se samo ptá, protože ho to zajímá. Děti totiž zajímá leccos, skoro všechno, s čím se setká pokud se s tím tedy setká, živý zájem o všechno je dokonce jedním z atributů dětství. Fakt nejsem supermatka a každou chvíli něco zvorám, nevozím dítě po deseti kroužcích týdně, nestíhám, občas dokonce na to nebohé stvoření i ječím; neberte to, prosím, tak, že se tu chci nějak předvádět, jen jsem měla potřebu se k tomuto tématu vyjádřit, snad to zde na webu, který se snaží lidi kultivovat není tak úplně mimo mísu. Díky. Zobrazit komentář »

Napsat uživateli Lachenauerin zprávu   Přidat uživatele Lachenauerin do přátel

Poslední článek:
Módní nákupčí: Povolání snů, nebo hrůzy?

Autor: Kamila

Svět skloňuje velká jména návrhářů, přitom o našem šatníku... Celý článek