marmota-b

Ikonka uživatele marmota-b
Score: 0 Registrován od: 23.11.11, naposledy on-line 21.5.19 01:40
Počet příspěvků v diskuzích: 532 Český Brod
Hodnocení uživatele: 1672 474
 

Luxusní Fler: Když nevíte, co s penězi...

8.5.17 19:43

Já myslím, že může slušet i jiným, ale ty musí počítat s tím, že v létech padesátých se ještě pořád mnohdy nosily korzety a stahovací podvazkové pásy, takže bez nich to nebude vypadat jako na obrázku. A výrobce šatů musí už předem počítat na samotném střihu s větší velikostí prsou a nejlépe do nich rovnou i zapracovat nějakou vnitřní strukturu (nemusí to být nutně korzet, ale aspoň pořádná podšívka a pasovka, něco na ten způsob), aby všechno zůstalo, kde má. Když se tohle opomine, kýžený efekt se prostě nedostaví. No a ono se to většinou opravdu opomíjí, protože to je moc práce, materiálu a peněz... a dovedností a znalostí, které leckdo nemá. Stačí mi kouknout se na sestru v podprsence a sestru v korzetu (který jsem jí šila na míru, a radši honem upozorňuju, že mi to trvalo pekelně dlouho...), abych viděla, že rozdíl existuje a efektu se dosáhnout dá jenže ne způsobem, který se dá snadno naslepo kupovat na internetu. P. S. Ale je fakt, že na výstřizích sestra trvá a má pravdu. span classsmallPříspěvek upraven 08.05.17 v 19:46/span Zobrazit komentář »

První květnový haul!

11.5.16 17:24

Aha, to může být další vysvětlení, proč mě to trklo až u pejska, já je totiž vážně nečtu. :D Zobrazit komentář »

První květnový haul!

11.5.16 17:23

Čili pokud je žena nižší postavy, ale má dlouhý trup a velikost košíčku nad B, bude stejný problém? ;) Zobrazit komentář »

První květnový haul!

11.5.16 17:20

Já to čtu intelektuálně vyflusnutá z tlumočení, a stalo se mi totéž. :) Zobrazit komentář »

Páteční momentky 7

9.5.16 14:13

Omlouvám se, neumím přispěvek vymazat doporučovala jsem Riekra, načež mi došlo, že to je přece jen v trochu vyšší cenové relaci... Občas mám na boty štěstí v secondhandech. Musí teda mít člověk přístup k více secondhandům, čas a trpělivost a počítat s tím, že věc na léto může ukořistit v zimě a podobně, ale venkoncem jsem nakonec většinu svých nejlepších bot sehnala z druhé ruky... Samozřejmě brát jen ty, co jsou skoro jako nové, unošené od předchozího majitele se na jiné nohy už asi nehodí. span classsmallPříspěvek upraven 09.05.16 v 14:18/span Zobrazit komentář »

Páteční momentky 7

9.5.16 14:06

Taky se mi jednou stalo, že jsem nemocné známé stála ve frontě na zdravotní pomůcky a koukala na boty, které bych chtěla (už si nepamatuju, jak přesně vypadaly, ale myslím, že to byl takový trochu vintage styl asi jako ze třicátých let? protože po takových botách koukám furt). To bylo tak před dvěma lety v Praze na Proseku, a teda byl tam takový pár jen jeden, ten zbytek byl dost křuskovitý. :( Tak asi holt musí mít člověk to štěstí. span classsmallPříspěvek upraven 09.05.16 v 14:07/span Zobrazit komentář »

Páteční momentky 7

9.5.16 14:02

Jsem ráda, že nejsem jediná s tímhle problémem. Nemám to s těmi lodičkami zas tak hrozné (i když najít takové, ve kterých se mi noha nevikle, je taky umění), ale mám pro změnu problém s botami šněrovacími: často to musím sešněrovat nadoraz a stejně je mi jich polovina tak široká, že ani šněrování nadoraz nepomůže. A přesně ten samý problém s palcem: aby se mi do bot vešel, zbytek prstů má často toho prostoru zase až moc. Zobrazit komentář »

Průvodce šitím: Triky se záševky

17.4.16 13:30

Akorát zvlášť u silnějších látek je pak potřeba počítat s tím, že záševky a švy na rubové straně trochu přidají na objemu, takže když se to zkouší naruby, musí tam na to být trošku víc vůle. ;) span classsmallPříspěvek upraven 17.04.16 v 13:30/span Zobrazit komentář »

Průvodce šitím: Triky se záševky

15.4.16 14:49

Myslím, že takhle polopatě řečená ve skutečnosti ne, a máte naprostou pravdu, přinejmenších u přiléhavých střihů, když je šijete na konkrétní postavu, je to opravdu mnohem lepší já si tak ty záševky většinou sešpendlím/sestehuju na zkušebním střihu, když ho dělám, a pak narýsuju rovnou i na střih. Zobrazit komentář »

Video od Ady: šmejdy v obchodech

14.4.16 16:28

Míval, už moc nemá ze začátku roku jsem sháněla bavlněná trička a skončila u nudných tmavých od Markse & Spencera; Esprit už na mě byly taky hadříky a ještě s potisky, které se mi nehodily do krámu... Zobrazit komentář »

Keramika na ramenou

14.4.16 16:04

Mně na tom přijde fajné hlavně to, že ten výběr stěžejních látek je takový dost... všechno hozené na jednu hromadu, druh vlákna vedle způsobu výroby... Ale jinak to opravdu není zas tak hrozné. Zobrazit komentář »

Jak si okopírovat tričko

14.4.16 15:53

Ovšem pozor, člověk má vyhráno teprve ve chvíli, kdy sežene správný materiál. Což já se svou oblibou triček zcela bezelastanových mám dost složité; koupila jsem si tuhle látku, která tvrdila, že je 100% bavlněná, a doma zjistila, že tam ty elastické nesmysly stejně jsou. The Dreamstress nedávno psala o skvělém jednoduchém způsobu jak zjistit, jestli úplet (v jejím případě vždycky s elastanem) bude držet tvar a nebude se vytahovat jako blázen: http://thedreamstress.com/2016/02/ataleofthreeteeshowtopickfabricsforsuccessfulknitsewing/ Pro ty, kdo nevládnou angličtinou: vtip je stručně v tom, že když úplet/tričko složíte a ono se vám to složené hned začne rozlézat a ztrácet tvar, radši ruce pryč. Zobrazit komentář »

Páteční momentky 5

14.4.16 15:37

Mně je občas zima z táty, který zásadně nenosí nic na hlavě, i ve chvíli, kdy já mám čepici z merina s ohrnutým okrajem a jsem za ni velmi ráda... asi jde i o zvyk, slyšela jsem příběh o Laponci, který prý běžně usínal v závěji v třicetistupňových mrazech... Zobrazit komentář »

Páteční momentky 5

14.4.16 15:30

Jedna známá mojí babičky kdysi, přišla na to prý na mostě, když jí vítr zvedl kabát. :D Zobrazit komentář »

Průvodce šitím: Triky se záševky

14.4.16 15:04

A ještě dodám radu pro začátečnice: záševek neodstřihujte bez předchozího vyzkoušení, že všechno sedí, jak má! Tu chybu jsem v začátcích párkrát udělala a pak nebylo z čeho opravovat. :P Zobrazit komentář »

Průvodce šitím: Triky se záševky

14.4.16 15:02

Dělám to taky podobně, ale dost to chce vychytat, aby nebyl na každé straně jinak dlouhý a nezasahoval, kam nemá. :) Zobrazit komentář »

Páteční momentky 6

14.4.16 14:39

A za odkaz na blog děkuji; tenhle typ bloggerství jde sice celkově nějak mimo mě, ale líbí se mi třeba to, že tam zároveň dává i hudební doprovod... tam mám pořád co objevovat! Zobrazit komentář »

Páteční momentky 6

14.4.16 13:50

(To byla ode mě taky trochu ironie, protože samozřejmě vím, že to není původně české slovo. Jen by mi šlo v češtině mnohem líp z huby, zvlášť když Edward nám tady pod Frantou Pepou Jedničkou mohl být celkem šumafuk.) Zobrazit komentář »

Páteční momentky 6

14.4.16 13:49

A nedá se říct hezky česky secesní? :) Zobrazit komentář »

Páteční momentky 6

14.4.16 13:47

Mě to taky hned připomnělo Burdu. Zobrazit komentář »

Páteční momentky 6

14.4.16 13:42

Já děti nemám a nechci se moc vyjadřovat tak ani tak, protože podobné kalhoty poslední dny taky nosím, z jisté nouze, ale... pamatuju se, že mamka s námi (tři dcery poměrně krátce po sobě) kabát nosila, a před ní dlouhé generace matek v dobách, kdy šusťákové bundy ani neexistovaly, takže nějak to jít musí... ale netuším, jestli na to časem sama přijdu. :) P. S. Snad že ty kabáty byly tehdy 100% vlněné, patrně valchované a téměř voduodpuzující, a každý měl doma kartáč na šaty? span classsmallPříspěvek upraven 14.04.16 v 13:45/span Zobrazit komentář »

Jablonecká šlehačka

14.4.16 13:06

Propána, co to provedli Mulan?! Zobrazit komentář »

Jablonecká šlehačka

14.4.16 13:00

No tak zas v rámci vánočních besídek slušný nadprůměr, já se v roli Baltazara musela spokojit s oranžovou larisou s kočkama, tahle slečna zvládne všechny role najednou. :D Zobrazit komentář »

Tohle by máma nenosila

20.8.15 16:34

Tady bych chtěla dát zelené ramínko samotnému článku, zvlášť za ty komentáře o Pekle samotném... Pro módu sedmdesátých let mám ke všemu slabost (když pominu úděsné materiálové složení), snad proto, že pro ni zřejmě měla slabost i mamka a některých prvků se držela až do začátku let devadesátých. Když jsem byla malá, chodila na výlety v sukni a koupila si k tomu slaměný klobouk. A do kostela v zimě chodila ve vlněném kabátu áčkového střihu z látky se vzorem rybí kosti. Tak se mi to nějak zarylo do povědomí a v rámci svého vlastního vkusu a vzhledu směřuju k něčemu podobnému. Zobrazit komentář »

Průvodce šitím: Nákup látek II

31.7.15 14:13

To zrcadlové přeložení dělá hodně, tak to rozkreslují skoro na všech střizích a je to dost velké plýtvání látky. Zobrazit komentář »

Průvodce šitím: Nákup látek II

31.7.15 14:09

Přesně tak, když člověk neví, je lepší to přehnat než koupit moc málo. Teď na to hrozně žehrám u látek, co mi přenechala mamka kupovala naslepo, jak se jí co líbilo, a teď u ledasčeho narážím na to, že toho není dost na to, na co by se to nejlíp hodilo... Zobrazit komentář »

Letní podprsenky a šifonový hadříček

19.7.15 13:16

4. Případné chování některých mužů to přesto neomlouvá. (Viz váš bod č. 1. trochu si ve svých zásadách protiřečíte.) Zobrazit komentář »

Šití: střih na dámské kalhoty

18.7.15 11:15

Já to nikdy nešila, ale palazzo bude totéž v bleděmodrém plus mnohem větší šířka nohavic. V profilu mám fotku kalhot, jejichž tvar vznikl tím, že jsou nohavice od rozkroku střižené kolmo dolů bez jakéhokoli zužování. Čili palazzo budou nejspíš vyžadovat od rozkroku rovnou rozšiřovat. Ale jelikož se podle toho, co jsem tak viděla, taky většinou šijou z mnohem splývavějších materiálů, které jsou někdy pěkný prevít na šití, asi bych doporučovala jimi hned nezačínat. span classsmallPříspěvek upraven 18.07.15 v 11:16/span Zobrazit komentář »

Šití: střih na dámské kalhoty

18.7.15 11:10

Není ani potřeba párat, já to jednou provedla způsobem obšlehnutým a domyšleným podle obrázku na internetu je to piplavá detailní práce na dlouhé zimní večery, ale za ty perfektně padnoucí kalhoty, když už člověk náhodou jedny doma má, to stojí. Postup je následující: ve všech výrazných bodech a zásadních oblastech střihu prostehovat podél směru vlákna, t. j. v pravých úhlech, nějakou kontrastní nití (ručně, samozřejmě). A potom měřit a měřit a rýsovat a rýsovat. Nejvíc je těch prostehovaných linií potřeba udělat nahoře, v rozkroku a kolem záševků vždycky lepší přehnat než pak zjistit, že člověk někde ten úhel či křivku hází od oka. Do nohavic stačí míň, hlavně u kolena a chytit úhel a délku švů. Dodám, že jsem měla štěstí, že ty perfektně padnoucí kalhoty, které jsem měla doma, byly normálně do pasu až i trochu vyšší, a nemají pasovku, ale záševky až nahoru a podsádku to výrazně usnadňuje další úpravy toho střihu na cokoli potřebuju! Zobrazit komentář »

Na výletě v Amsterdamu

1.7.15 10:19

Jinak teda souhlasím já jsem tam sice nikdy nebyla, ale sestra je holandštinářka. :) Říkám si, jestli to není právě tím, že tam Ada byla jenom na skok. Zobrazit komentář »

Na výletě v Amsterdamu

1.7.15 10:16

Aby bylo opravdu jasno, protože to zřejmě vůbec ale vůbec nikdo nepochopil, tím komentářem nahoře jsem upozorňovala na to, že v kolonce Témata článku pod článkem a nad komentáři, kde se nachází to, čemu se na jiných blozích říká tagy, se kromě tagu Amsterdam nachází tagy Hamé Sweet Fashion, Industra, Michaela Mathonová a rozhovor, které se tam zjevně dostaly nějakým nedopatřením. Tímto dávám tvůrcům stránky konstruktivně vědět, že tady mají zbytečně matoucí chybu v kategorizaci. Udělejte s tím prosím něco, dokud je to nové. Zobrazit komentář »

Na výletě v Amsterdamu

1.7.15 00:30

Témata článku (myslím tagy, ne obsah) se nějak nepovedla, relevantní je jenom jedno... Zobrazit komentář »

Průvodce šitím - stabilizace tkaných látek

26.6.15 16:52

Přesně tak. Klidně si to vyzkoušejte vemte si kus (tkané) látky a tahejte jí v různých směrech, uvidíte a ucítíte to sama. span classsmallPříspěvek upraven 26.06.15 v 16:52/span Zobrazit komentář »

Průvodce šitím - stabilizace tkaných látek

23.6.15 12:08

Jsem z těch, kdo jsou pro to stabilizovat ještě před stříháním: u některých látek. U některých volněji tkaných látek stačí to vystřižení k tomu, aby se mi látka pod rukama celá změnila... Zobrazit komentář »

Návrhář Fero Mikloško

7.6.15 22:19

Měli by, mají ho na internetu já jenom komentovala, že jsem si ho tam nějak zvlášť nevšimla, když jsem tam byla, protože těch věcí, na které koukat a které zkoumat, bylo mnoho... Zobrazit komentář »

Návrhář Fero Mikloško

6.6.15 17:48

Celkově dost pěkné... Občas opravdu přehlídkově moc najednou, a ty dyšesové šaty se mi taky tvarově zrovna tak úplně nezdají, i když to může být zafixovaným příkladem dokonalého použití z níže uvedeného odkazu. :D Rozhodně je ale tohle o mnoho tříd lepší než obvyklé zjevy zde propírané. :) To oranžové šaty jsou krásné; taky se mi zdá, že mají dole několik záševků, což je dobrá inspirace... Dyšes znám od Dreamstress; ta z něj často šije historické šaty, a teda na ty je to naprostá paráda. http://thedreamstress.com/2013/04/whymygarmentsdontalwayslookedperfectlypressed/ Naživo jsem to asi nikdy neviděla: najít v obchodech hedvábí mnoha druhů se moc nepoštěstí a ze Sartoru si ho zrovna nevybavuju, i když ho tam nepochybně někde měli. Zobrazit komentář »

Krajka

30.5.15 21:27

A mně to nedá a podotknu, že moravský kroj neexistuje, jenom spousta různých moravských krojů. :) Zuberská krajka, ta valašská. Taky mám pro ni slabost. Zobrazit komentář »

Vysoké podpatky – jak vybrat menší zlo

30.5.15 21:17

Ráda bych podotkla, aby obrázek u čísla 1) nemátl, že takový ten prodloužený prohyb vršku podpatku dopředu pod podrážku když je podpatek sám správně pod patou, samozřejmě vnímám ze zkušenosti pozitivně, protože takové podpatky jsou většinou stabilnější a přirozeněji se mi v nich chodí. V tom problém ilustrace není, jde jenom o to umístění / úhel. :) Mám pár takových bot s nízkým podpatkem a v těch jsem schopná chodit zrovna jako v botách bez podpatku bez jakýchkoli následků. Zobrazit komentář »

Vysoké podpatky – jak vybrat menší zlo

30.5.15 21:06

Díky moc za tip! (Mimochodem taneční boty na latinské tance se mi většinou moc líbí, mají pěkné klasické tvary.) Zobrazit komentář »

Vysoké podpatky – jak vybrat menší zlo

30.5.15 21:04

To je přesně ono, mám plné zuby kupování bot, které se za pár měsíců rozpadnou. :) Teď se mi nedávno podařilo v sekáči ukořistit kožené boty vyrobené ve slovenské továrně (jméno teď z hlavy nedám), co už někdy od začátku devadesátých let není. Boty jsou, až na trochu použitou podrážku a zjevně už jednou vyměněný spodek podpatku, docela jako nové. To by se mi s moderními nekoženými botami sotva poštěstilo, i když jsou to samozřejmě boty pro zvláštní příležitosti, takže se tolik neonosí. Zobrazit komentář »

Napsat uživateli marmota-b zprávu   Přidat uživatele marmota-b do přátel

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek