Teď jsem se teda fakt lekla, jestli rasismem taky není, když televizní tým sadisticky podstrkuje cizincům z různých konců světa české tvarůžky, utopence nebo knedlíky s omáčkou, aby je pak natáčel, jak si s tím neumějí hezky česky poradit.
Dolce&Gabbana vyvolal poprask svou reklamou
Dolce&Gabbana oznámila nadcházející módní show v Číně třemi reklamami, ve kterých se dívka snaží sníst hůlkami pizzu nebo těstoviny. Média kampaň označila za projev rasismu a posilování stereotypů o ženách, od značky se distancovaly největší čínské celebrity. Reklamy byly staženy z Instagramu a zdá se, že z přehlídky nic nebude. Slavnému návrhářskému duu se teď stahují mračna nad čínským trhem. Další poprask se následně spustil i na adresu Melanie Trump, která na Díkůvzdání oblékla šaty právě od značky Dolce&Gabbana. Média si smlsla nad její necitlivostí, ladící k jejímu manželovi.
Blanka, 28.11.18 00:00, z kategorie: Módní značky
Já zase moc nechápu, jak a jaké to posiluje stereotypy o ženách. Jakože je to „hloupá ženská“, protože si na to vzala svůj tradiční příbor? Takže kdyby se tu pizzu hůlkami pokoušel sníst muž, tak to bude jenom rasistické?
Ten poprask je kvůli tomu, že si Číňanka vzala na pizzu hůlky?
Tak se mi zdá, že dnes už žádný -ismus už není, co býval (a já se
v dnešním obsahu těch pojmů už neorientuju)… Ještě před pár lety by
to byl prostě fórek. Dnes je to problematický -ISMUS.
Jděte do háje.
Já jím pizzu příborem, pokud už ji jím, což není často. Dopouštím
se nevhodného chování já nebo naopak ten, kdo by se mi za takový způsob
stolování tak trochu smál?
O hůlkách vím jen to, že se nemají zapichovat do jídla, protože to
přináší smůlu. Nicméně toto jídelní náčiní považuji za opravdu
skvělého pomocníka při dietě, sníte toho skutečně méně, než když to
do sebe hrnete příborem, nedejbože lžící či dokonce rukama.
A mne to ako rasizmus pripadá. Jaký poprask nastane, keď niečo prisúdi niekto ako typické české. Reklama kde by Dolce & Gabbana propagoval módnu shov v Čechách chlapíkom v ponožkách, pojedajúc paštiku u fontány, by zdvihla zo stoličky polovicu osadenstva MP a tretinu národu Českého. Ale keď sa ohradia Číňania, že oni predsa nejedia všetko, (onú zmieňovanú pizzu)vždy a za každých okolností, hůlkami, že to posiluje stereoptypy o hlúpych Číňankách, tak, sa tu objavia názory, že toto predsa rasizmus nie je.
Příspěvek upraven 06.12.18 v 18:25
@giuliettka právě, zrovna Češi by nikoho moc poučovat v tomto smyslu neměli, co komu má nebo nemá připadat rasistické.
Ta reklama ve mě vyvolává fakt ten patronizující pocit, že muž
poučuje ženu, jak jíst, navíc mi celé pojetí videa přijde dost hloupé,
mají mít show v Číně a TOHLE zvolí jako upoutávku k tomu?
Další problémem je to, že Stefano Gabbana podle mě není duševně
v pořádku. A dává to všude po internetech, třeba jeho nedávný
komentář pod fotkou Seleny Gomez „ugly“ - https://www.wmagazine.com/…gram-comment
(zaprvé si myslím, že Selena má k ošklivce dost daleko, zadruhé, i kdyby
byla nevím jak hnusná, co má co takový komentář dělat pod její fotkou,
od návrháře, který se mimo jiné živí i tím, že své šaty půjčuje
právě takovým hvězdám, jako je ona)
No a k téhle kampani se váže ještě přestřelka mezi jednou holkou (asi
influencerkou, netuším) a Stefanem, kdy teda fakt použil naprosto hloupý a
rasistický věci. Ten muž není psychicky v pořádku, to ať mi nikdo
neříká. https://hypebae.com/…ist-messages
Nehledě na nestydatá a necitlivá vyjádření vůči adopci dětí
homosexuály.
Takže, je smutné, že ten, kdo udělal takový rozhodný krok, je Čína, na
druhou stranu tahle značka už fakt nemá úroveň a stále a stále upadá.
A všechny jejich kolekce se jen opakují - jako jo, mít vlastní rukopis je
fajn, ale pořád ta samá sicilská vdova s velkýma
náušnicema? Uffff…
Příspěvek upraven 17.12.18 v 17:55
Komentáře rychlovky
Zobrazovat komentáře chronologicky