Ukažte špeky

03.10.10 | autor Ada

Potkala jsem na ulici mladou paní. Těžko přesněji tipovat věk, nakrátko ostříhané dámy s nadváhou vypadají mezi 25 a 60 lety tak nějak stejně. Možná kolem 30? Rozhodně byla příliš mladá na to, aby se stala živým vzorníkem všech chyb, jichž se tlustší ženy dopouštějí. Vyfotit jsem ji nestihla, takže náčrtkem:

Takže to máme...

  • na hlavě drn fmelírku (tmavě hnědá, žlutá, v ofince štrejchnuto červeně)
  • nahrbený postoj - ramena vpřed, záda ohnout
  • prsa někde v pase, zadní část podprsenky přirozeně na lopatkách, vpředu se navíc rýsovaly kopečky hmoty přetékající z košíčků
  • volná, rovná halenka s vycpávkami, visící přes sukni
  • krátká rovná až lehce áčková sukně
  • ladění do hnědých barev (neslušelo jí to, byla celá do unaveného hnědožluta)
  • na nohou sešlapané černé křápy s hranatou špičkou a velmi širokým podpatkem (kabelku si nějak nepamatuju, ale bylo to asi nějaké nenápadné kafebraundozelena)

Čirá česká kancelářská hrůza. Velikost odhadem 44/46, tj. stále využitelné tvary, krabice na nožičkách zatím bezpečně v nedohlednu. Ihned mi v hlavě naskočilo, jak málo by té paní stačilo, aby vypadala slušně... jen se zarazit a zamyslet, až si příště sedne do kadeřnického křesla nebo bude v obchodě sahat po další nemačkavé blůzičce v domněle nenápadné barvě. A pak jsem si řekla, že to pro dobro macatého lidstva vyleju z té hlavy na Peklo. Vím, že máte praktické články rádi.

Osoba na dalším obrázku má pod šaty stejnou postavu jako osoba na prvním obrázku. Přesto vypadá stokrát líp a povíme si proč.

Krátký drn je to nejhorší, co můžete pro svůj buclatý obličej udělat. Nechte si delší vlasy! Pokud kvalita vlasů nedovoluje aspoň mikádo pod bradu nebo se o delší vlasy nechcete starat (bez péče budou vypadat stejně blbě jako drn), nechte si je ostříhat do moderního a slušivého účesu. A hlavně, vyprdněte se na melíry. Proč některé ženy tak tíhnou k natírání svých krátkých vlasů různými válečnými barvami? Protože mají pocit, že nevypadají dost přitažlivě, výrazně a živě. Jenže to není vlasama. Ty to, chuděry, odnášejí naprosto nezaslouženě.

O podprsenkách už tady toho padlo hodně. Paní, které to vzadu leze za krk, vepředu padá k pasu a ještě přetéká, má moc velký obvod a malé košíčky. Potřebuje podprsenku s košíčky, které padnou, a obvodem, který nebude plandat, ale udrží poprsí na místě. Prsa se tím zpevní, posunou na hrudník, kam patří, a jejich váhu neponesou ramínka, která se tím pádem nebudou zařezávat a nepotáhnou ramena dolů. Ani vzhled prsou už nepotáhne nebohou majitelku do stydlivého shrbení, protože najednou zjistí, že nemá úděsné věšáky, ale normální prsa. A propos, držení těla: hrbení je zlo u hubených i širokých. Narovnání znatelně zploští i břicho.

Další bod: oblečení. Spousta časopisů a článků trapně omílá radu, že na tlusté tělo patří volné pytle, aby se tloušťka schovala. Asi jako když tříleté dítě zavře oči a myslí si, že ho nikdo nevidí. Máte-li nadváhu, nepomůže zavírat před ní oči. Pokud vás trápí, buď zhubněte, ať se už trápit nemusíte, nebo - pakliže to nejde nebo se vám nechce - svou postavu přijměte takovou, jaká je. I  žena s nadváhou může být půvabná, s výjimkou silně obézních jedinců, pro které ovšem existuje jedna rada: k lékaři a hubnout, protože už nejde o krásu, ale o mnohem víc. Obezita je peklo.

Takže místo volné rezavé halenky a rovné hnědé sukně potřebuje naše modelka oblečení, které jí akorát padne a zdůrazní její pas. Správná velikost (oblečení není ani volné, ani těsně obtažené, ale tak akorát kopíruje a uhlazuje postavu) a pas jsou klíčové věci. I když pas náhodou nemáte (postava s tukem v pase), nějak ho nasimulujte. Velmi podrobně se touto problematikou zabývají následující články na blogu Nemám co na sebe: tady, tady, tady a tady. Zrádné jsou také rovné sukně. Rovná sukně má po celé délce stejnou šířku jako boky, takže nijak nezdůrazňuje jejich oblý tvar. Rovné krátké sukně sluší akorát tak prepubertálním holčičkám, které žádné boky nemají. Ženská s velkým zadkem potřebuje sukni, která kopíruje postavu, nejlépe po kolena nebo mírně pod. Pas zdůrazníme páskem, střihem nebo aspoň rozdílem barev. Halenku jsem modelce zastrčila dovnitř, ale mohla by zvolit i pružné (ne však o číslo nebo dvě menší) tričko nebo tuniku sahající přes boky.

Máte-li nadváhu, NIKDY nenoste nic hranatého. Všemu rovnému, hranatému, v ramenou cihlami vycpanému a podle almary střiženému se vyhýbejte jako developer záplavové oblasti.

Zdroj: petrklic.cz

Naší modelové paní by bývaly mnohem lépe slušely chladnější barvy, nemusela by se bát ani výrazných, třeba červené. Měla bledou pleť se žlutým nádechem a ta rezavá barva jí silně neslušela. Pakliže ji má ráda a nebyl to jen pokus schovat se v nenápadných hnědých odstínech, mohla by ji použít třeba na doplňky, boty či kabelku.

Černé hranaté křápy - vážně se nemůžu přimět tomu říkat boty - bych rychle vyhodila na smetiště a pořídila pěkné lodičky na užším (ne jehlovém) podpatku. Výška nemusí být závratná. Hranaté boty nebrat. Pouťové špice nebrat. Nebrat nic, co buclatou nohu zbytečně dál zvětšuje a přidává jí to na hmotnosti.  Vím, že je to v českých obchodech trochu sci-fi, nutí-li vás tuková vrstva hledat boty s větší šířkou. Ale nevzdávejte to, prosím!

Kombinace hnědé a černé taky není nic moc. Jen přidává na celkové usedlosti.

Máte taky špeky? Je lepší je vkusně ukázat, než nevkusně zahalit!

Líbil se vám článek?
 Váš příspěvek
 
bába  03.10.10 22:24

Amen. Mám několik velmi baculatých kolegyň kolem třicítky a oblékají se tak, že po nich mlsně loupám i já svým heterosexuálním okem. A ne že bych chtěla generalizovat, ale… nejsou to Češky.

 
Panenka_bohemica  03.10.10 22:43

Modelka c.2 – ty jeji boty bych brala.

Nahrbeny postoj je opravdu nic moc. Chce si na to davat bacha, pak se clovek nemusi desit, kdyz se zahledne treba ve vyloze..

 
Panenka_bohemica  03.10.10 22:47

Jinak prakticke clanky jsou moc fajn! Plus plus body za ilustrace.

 
DajSemTieSlize  03.10.10 22:47

Ogrcane meliry su fenomen, z ktoreho mi uz dlhsie tuhne krv. Kadernicke, co je take nieco schopna na vlasoch vytvorit, by som najradsej polamala ruky. O to znepokojujucejsi je fakt, ze cloveka moze sprznit nielen dedinska holicka co sa zasvatila cely zivot trvalej a farbeniu sedin na fialovo, zle mozte dopadnut aj v tzv. „lepsom“ salone. (http://tv.sme.sk/…o-prace.html)

 
Mydri
76 příspěvků 21.02.13 00:30

Bože můůůůj, tohle že je reprezentativní účes do práce??? zděšeník Navíc se jí to vůbec nehodí k obličeji. Ale plus za to namalování, to se povedlo.

 
ZuzkaOu  03.10.10 22:57

DajSemTieSlize  – proboha co jí to vyrobily? Jak může někdo na zadání reprezentativní účes do práce vyrobit na hlavě tygra v autentické barevnosti? A to ani nemluvím o tom, že jí nesluší ani střih, ani barva.

 
Magda  03.10.10 23:04

Jo, proto se kadeřnic bojím jako čert kříže a do větších úprav se nepouštím. Někdy mi to přijde škoda, ale pořád je to lepší, než běhat po ulici v havarijním stavu.

 
Evina  04.10.10 00:42

Ta paní na videu vypadá, jako by měla na hlavě tmavou kapuci:)) Předtím byla taková přirozená a slušelo jí to, trochu víc navlnit a byla by kočka.

 
mimo.ň  04.10.10 07:36

Skvěle napsaný článek.
Mám 69 kilo na 180 cm výšky (i když vždycky to taky tak nebývalo), takže podobné oblékací manévry více méně podstupovat nemusím. Přesto musím říct, že spoustu rad v článku uvedených beru jako užitečné upozornění :-) i pro sebe.

 
Kudlibabka  04.10.10 08:52

Přivedl mne tento blog (a zejména blog „nejznámější módní bloggerky“, kterou nikdo nezná) na myšlenku, že si založím svoji doménu se svým vlastním virtuálním periodikem, a tam třeba napíšu, že kdo má větší prsa, tak se hrbí, protože velká prsa prostě něco váží a jsou pro záda zátěž, pak taky něco o tom, že sehnat podprsenku na tyto dary přírody prostě nelze, jen hnusné antikoncepční stany za neadekvátně vysoké ceny, dále pak připíšu něco o vbočených palcích dámiček, co nechodí v křápách (hlavně o té, co se nedávno objevila v repo TV ve sporu o zapomenutý šroub v její noze, když si nechávala křivoučký palec narovnat) a tak různě. Děkuji za inspiraci :-))

 
Monika P.  04.10.10 09:00

Výborný článek!
Ráda bych dodala k tomu postoji ramena dolů a dopředu – pokud s tím dámy (a vlastně i pánové) něco nezačnete dělat, bude z vás v pokročilejším věku hrbatec. Bokem k zaměstnání si přivydělávám jako cvičitelka a kolikrát jsem vážně zoufalá z toho, jak si klienti (převážně pochopitelně klientky) vykládají pokyn „postavte se rovně“ (k ohnutým zádům se zhusta přidá ještě podsazená pánev).
Kromě toho, že jsou ohnutá záda hnusná, není to zdravé a pochopitelně to časem začne bolet. Akorát mám za to, že pokud je někdo zvyklý se hrbit, nic jiného než cvičení mu nepomůže (myslet na to a vědomě se rovnat funguje tak 5 minut).
A k tomu odkazu od DajSemTieSlize – to je vážně strašné, jediné, co se mi tam líbilo, jsou oční linky. Tmavá barva se studeném tónu a ta odbarvená část pěkně hnusně peroxidově žlutá, panebože!

 
martina  04.10.10 09:51

Kudlibaba – jojo obchody jako braexpet a její partnerské prodejny neexistují, značky podprsenek pro větší prsa neexistují (krisline k dostání i na astratex.cz), cvičení na zpevnění zádového a břišního svalstva by trvalo několik hodin denně a bylo strašně moc namáhavé a neproveditelné a pohodlné nohu nedeformující boty jsou na tom jako Yeti.

 
kiwi  04.10.10 10:06

DajSemTieSlize – chuděra malá, ta teda dopadla. Ale mohlo ji už předem varovat to něco, co má na hlavě ta „profesionálka“ – proč, u vousu z brady prorokovy, se poslední dobou nosej ty křivý účesy?! Na jedný straně vystříhaný, na druhý dlouhý – nositelky pak vypadaj jako Miloš Zeman blahé paměti s palicí nakřivo, a nebo působěj dojmem že jim právě někdo vlepil pořádnou facku. A škoda, že nevlepil.

 
Ada Pekelná
738 příspěvků 04.10.10 10:41

Kudlibabka: kdybys měla prsa tak těžká, že by tě táhla do oblouku a nemohla ses narovnat, courala bys je po zemi a každé by mělo tak dvacet kilo. V dobré podprsence pro velká prsa, která se – jak podotýká Martina – dá koupit už i u nás (doporučuju skouknout třeba značku Freya, která má k antikoncepčním stanům daleko), neexistuje pro hrbení výmluva, protože ramenům se velmi odlehčí.
Na předpoklad, že existují pouze buď široké křápy nebo špičaté lodičky pro dámičky, ani nebudu reagovat.

 
Kudlibabka  04.10.10 10:48

Cha! To je vtipné, martino (přemýšlím jak Ti také zkomolit jméno, hanlivě…:-), ale celkem mi to neva). Uvažuješ i v širších souvislostech, viď? Kde třeba ta „tlustá a ošklivá“ paní bydlí, jaké má sociální podmínky, jakou má práci, odkud a kam zrovna šla apod? Tady ty články jsou něco jako kopání do mrtvol. Jsou laciné. To vidí každý, kdo má trochu cit, že to není to pravé ořechové. Chtělo by to napsat něco opravdu zajímavého, toto jsme už slyšeli, četli, viděli milionkrát. Ocenila bych větší kreativitu při psaní. Prsa si klidně vycvič, já svoji mléčnou žlázu obalenou tukem nebudu trápit :-)) Záda budeš mít jistě pěkná a břicho také. Nohu ani tak nedeformují boty jiného tvaru než jsou křápy, ale spíš výše podpadtku. Je vidět, že tady jsou samí odborníci (včetně té pani, která byla nejspíš nejdál za humny a ví jak nevkusné jsou Češky…).

Prostě, děvčata, nic se nemá přehánět. Móda je něco jako dortíček, kousek kultury. Pokud nejste návrhářky, neměly byste to brát tak vážně.

 
mia  04.10.10 10:58

keby mňa hentak ostrihala a nafarbila kaderníčka, ako z toho videa, tak ju asi zabijem!!!
je ťažké nájsť skvelú kaderníčku…naš­ťastie mne sa to podarilo…po veľmi dlhom hľadaní a oplakaných vlasov…
síce tiež vyzerá ako tá z toho videa…je to mladá baba s divočinou na hlave, ale ked jej poviem, že chcem melír ton v tone alebo len farbu a jemne pristrihnúť, tak odchádzam spokojná ako nikdy!!! a vlasy mám dlhé a normálne, nie som za žiadne úlety, ale za peknú prirodzenú klasiku, ktorú ale nie je problém upraviť a vyzerá to vždy dobre…

 
Birkina  04.10.10 10:59

Mne se na te „vylepsene pani“ nezdaji ty boty – pasek pres nart opticky zkrati a rozsiri nohu, volila bych podobny tvar i vysku, jen pasecek bych vynechala. Jinak souhlasim se vsim, sama nejsem kdovijak hubena a je slozitejsi sehnat na sebe neco kvalitniho, co telu pomuze, ale jde to. Jen to holt nemaji na kazdem rohu.

 
Kudlibabka  04.10.10 10:59

To je těžké tady. Jdu si raději přečíst Tvůj rozhovor na Fleru, prý je pěkný.
Jak víš, jaký je můj předpoklad o botách? To je Tvoje interpetace, já jsem nepsala o všech možnostech jak se obouvat.
Z vlastní zkušenosti vím, že velká prsa se prostě zpevnit nedají a sportování i s pevnou podprsenkou je utrpení. Nezpevní je nic, je to zátěž pro záda, mnohé si nechávají prsa zmenšovat operativně, protože to vyžaduje jejich zdravotní stav. Pokud ta tlustá paní co má prsa v pase bude cvičit na záda a břicho, jistě pro sebě udělá hodně dobrého, ale prsa bude mít pořád v pase a poté co sundá krunýř, který zabrání estetickému šoku malicherných lidí, než se večer převlékne do pyžama, tak ji budou prsa trochu bolet ,když je celý den nosila v nepřirozené poloze. Krajkové či vyztužené podprsenky se nedají nosit na běžné příležitosti. To by bylo dlouhé psaní (vyztužené podprsenky jsou navíc nepříjemné, vylisované podrpsenky jsou – ať stojí kolik chtějí – naprosto nesexy a vhodné jen pro velikosti 0). Prsa velikosti F s obřím objemem pod prsy lze nosit i v takových podprsenkách, které vypadají jako mateřské či kojící. Takové podprsenky se mi nelíbí, vypadají nepřitažlivě. To je všechno ale jedno. Těmto blogům chybí něco podstatného. Nějaký nadhled a pochopení z lidského hlediska. Prostě mě to jen inspirovalo. Konkrétně tento blog se mi nelíbí, máš tady lepší, ale i tak… zprvu mi to připadalo vtipné. No, na vyšší dívčí to nemá… promiň. Třeba i pro Tebe ta soutěž na Fleru bude přínosná v tom, že sama se vypracuješ a budeš psát o zajímavějších věcech nebo aspoň jinak – líp.

 
ZuzkaOu  04.10.10 11:04

Kudlibabka
Myslím si, že naopak právě přístup – nemám ideální postavu, tak je to holt jedno, co si vezmu na sebe je esence pekla. Zejména, když při troše námahy nemusí člověk vypadat jak kredenc. A nejdražší investicí zde může být pak pořádná podprsenka. Protože bez té se osoba s nadváhou prostě neobejde, pokud nechce být za petrklíčovou krabici.

Zbytek pak při troše přemýšlení a hledání nemusí být ani drahý, ani extravagantí.

Nohu deformují špatně vyrobené boty, nezávisle na výšce podpatku. Pravda, vysoký podpatek je složitejší vyrobit tak, aby neničil chodidla.

Takže ukazovat, že i ve velikosti 42 a větší je možné se oblékat slušivě, pěkně, aktuálně, svůdně atd. rozhodně není kopání do mrtvol.

 
ZuzkaOu  04.10.10 11:11

Ad podprsenky – nemáš pravdu. Jsem majitelkou poprsí, které patří do prádla velikost 80J až 75/K. DOkud jsem nosila 90E, tak to sktuečně bylo utrpení, přesně takové jaké píšeš. Sportovní shockabsorber jsem pořídila okolo 500 Kč a podprsenky do do 20 liber za kus, tj. taky okolo 500. PRavda, člověk musí zajít do banky, povolit platby přes internet a zajistit si paypal kvůli bezpečnosti. Taková strašlivá námaha…

 
bara  04.10.10 11:15

Ada : za dnešní článek a hlavně ty odkazy potlesk
(vlasy by mohly mít ještě mnohem šikéznější střih; botky s páskem tady sedí dobře, ale najít podobně lichotivý model bude extra fuška)

 
ZuzkaOu  04.10.10 11:19

EHm. A určitě je možné pokládat následující střihy podprsenek za antikoncepční, protože
lidská sexualita je nekonečně variabilní. Já tento efekt u nich skutečně nepozoruju a především mi nedělají ve výstřihu hýždě a dokáží prsa držet od sebe, takže linie není náhorní plošina, ale dva kopce.
 http://www.brastop.com/SearchPage.aspx?…

A děkuju za reklamu na blog, pravda nemám čas obnovovat nabídku na aukru, ale spoléhám na samostatnost a inteligenci spanilomyslných čtenářek.

 
Nimu  04.10.10 11:21

Kudlibabko, proč by se nedaly vyztužené podprsenky nosit běžně? Naopak velká prsa (a já mám F) se lépe nosí ve zpevněném „vězení“. Nikde se nic nepohupuje, nic nebolí a vypadají dobře. Chápu, že neexistuje nic, co by vyhovovalo absolutně všem, ale nemůžeš generalizovat ani ty.

 
martina  04.10.10 11:36

Kudlibabko, vrátím se jen k jednomu bodu. Vůbec jsme nemluvila o cvičení prsou nebo na prsa. To je bohužel peklo časopisů a aerobiků, že pořád vnucují posilování prsních svalů. Ty zesílí, zkrátí se ještě více, táhnou proti ochablým zádům a kulatá záda jsou ještě kulatější. Je ze zdravotního i toho estetického hlediska potřeba posílit zádový svalový korzet, zejména svaly mezilopatkové, a prsní svaly spíše protahovat. Posilování prsních svalů při prsech velikosti cca F a více moc velký význam nemá. Cvičení lze zvládnout doma bez jedinné extra pomůcky, ze začátku by bylo dobré cvičit 3× týdně, na udržení stačí 2×.
Bez ohledu na módu je pro každého velký přínost mít zpevněné svaly a dobré držení těla. Bolesti zad a vyhřezlých plotýnek jsou opravdové peklo.

 
Ameline  04.10.10 11:42

Nimu: Vyztužené mají jednu zásadní nevýhodu: Sedí jen jednomu typu prsů. Obzvlášť velký prsa na malým obvodu má tendence dělat hodně do stran, protože je to v zásadě s trochou nadsázky polokoule. Já je třeba nemám ráda, protože si myslím, že když si lidi (=přítel) uvidí vyztuženou, budou si myslet, že mám zapotřebí nějáké schovávání. Nedělá podle mě úplně přirozený tvar. A navíc přes ni partner necítí bradavku. Ale to jsem jen já a můj odpor k vyztuženým podprsenkám. Někomu můžou vyhovovat, nevím.

 
ZuzkaOu  04.10.10 11:49

Vystužené podprsenky se ve větších velikostech téměř nedělají, protože pak tvarují prso jinak, než je jeho fyziologická přirozenost a tím se může tkáň dráždit a začít produkovat cysty, které se velmi rády zvrhávají.

Klíčem je správně zvolený obvod (cca 10 –15 cm menší, než je naměřený obvod pod prsy, kvůli pružnosti moderních materiálů a potřebě pevného obvodu, aby se váha mohla rozložit) a dostatečně veliký a dobře ušitý koš. který pak bude držet prsa tam, kde mají. Byť u konfekčních velikostí 44 a více koš se bude spíše blížit poloviče abecedy, nikoliv začátku.

 
sisa  04.10.10 11:50

Taky nechápu, o co Kudlibabce jde. Já jsem dřív nosila 80C a záda mě bolela dost (je mi 25), pak jsem ale shlédla chytré video, podle kterého jsem se přeměřila a šla do obchodu pro 75D a byl to obrovský rozdíl. V Debenhams balení 2 vyztužených podprsenek stálo 20 euro, jiné už nenosím a vypadá to, že i dlouho vydrží. Podotýkám, že bydlím v malém městě, ale na jednodenní výlet do Prahy nebo Bratislavy se snad dá vyhrabat odkudkoliv. Nehledě na to, že kdyby to opravdu nešlo, tak máme i tyhlety internety, že. O víkendu jsem se pustila do své nebohé matky – taky ten typ a la „jsem tlustá a nic mi nesluší ale nic s tím nedělám, protože to nemá cenu“ a objednaly jsme pro ni z Victoria's Secret velikost 85F, do teď nosila 105C… A ani ta „viktorka“ nevychází nějak úděsně draho. Fuj, to jsem se rozohnila. :)

 
Moir  04.10.10 11:54

Kudlibabko, maminka má vbočený palec, přestože v životě nenosila vyšší podpatek, než 5 cm a to jen výjimečně.
O podprsenkách nemáte pravdu, jak již napsali jiní, a bylo tu mnohokrát řečeno, že správně udělaná a hlavně vhodná velikost podprsenky udělá zázraky. A prsa u pasu rozhodně nejsou přirozená!

 
Rez  04.10.10 11:56

Tuším, že Kudlibabku jako tvořilku z Fleru uráží Módní peklo jako celek, narušující tvořilkovskou integritu :)

 
Ada Pekelná
738 příspěvků 04.10.10 12:06

Kudlibabku nic neurazilo, Kudlibabka dává velmi jasně najevo, že je nad věcí a my víme prd. Je to velmi jasné ze všech jejích příspěvků, a ozve-li se ještě, zopakuje nám to znovu.

 
Kudlibabka  04.10.10 12:09

To nemůžu. Měla jsem napsat „podle mého názoru“ nebo něco na ten způsob. Lisované košíčky už ze své podstaty nemůžou sedět skoro nikomu. Zpevněné – to jsem myslela lisované i když nejsou push-up, to jsem se špatně vyjádřila. Kostice ujdou, ale pro některé tlusté asi taky nebudou vždy řešením. Taky vám prozradím, protože jsem po několik let sledovala svlékající se kolegyně v divadle, že tyto hrozné podprsenky – lisované s push-up – nosí 90% (tamních) dívek a žen a všechny v tom vypadají jako v krunýři. To jsem ještě nevěděla, že existuje tento blog, mohla jsem je vyfotit a poslat to sem na zkouknutí. Měla jsem jednu kolegyni, která měla nadměrnou velikost a podprsenku, se kterou byla spokojená, měla jednu a byl to stan. Nicméně si ji chválila. Což chápu.

Já jsem taky nějaké podprsenky kupovala přes net, ale nejsem spokojená. Jak to člověk nevidí v reálu, nemá skutečnou představu o tom, jaký to je materiál (jaké má vlastnosti), nemůže si to osahat. Jaký tvar ty švy udělají jeho prsům atd.

Třeba ta paní měla angínu a byla po operaci křivého palce… :-))

 
Kudlibabka  04.10.10 12:11

proč? já jsem na tento blog dostala link už před soutěží a psala jsem kolegyním, že je to „super stránka a je to kolikrát i dost vtipný“. Ado, ty nejsi vůbec nad věcí :-)) jak jsi psala v tom rozhovoru. No, škoda. Ozve-li se ještě… uf. Jsi opravdu odvážná :-)

 
Poděs  04.10.10 12:16

Zúžené podpatky jsou při tloušťce celkem zlo pro kotníky. Nebylo by lepší zvolit nějaký širší?

 
Evita  04.10.10 12:31

Kudlibabo,
tak si ten svůj blog udělej, rádi se pobavíme. Mně Ada baví. A Ty ne.

 
Kudlibabka  04.10.10 12:46

martina – jo, to psal někdo jiný, to nebylo na Tebe s tím cvičením.

sisa – o co mi jde? Jen diskuse, nic víc. O podprsenkách. Mimochodem, zrovna tento článek se mi prostě nelíbí. Je blbý. Na zbytek nemám názor. Doma mám tuny časopisů a knížek o tom, jak se mají oblékat tlusté ženy. Je to nuda. Kritika je ošemetná věc. Někdo rád kritizuje oblečení a kulturu, jiný zase blogy ;-) Psaní je můj koníček a já se nemůžu dívat na to (podobně jako se někdo nemůže dívat na oranžovohnědoš­pekatokřápovou paní jdoucí po ulici), jak někdo kazí text v kyberprostoru :-) Je to málo originální, jízlivost nestačí. Dnes se lidi chtějí zviditelnit jakýmkoliv způsobem. Tím že nechtějí být tuctoví. Je snad nějaký rozdíl v tom, jestli na sebe upozorňují nevkusným oblečením a špeky nebo blbým blogem? Já v tom rozdíl nevidím. Ale tím nezavrhuju možnost, že se Ada vylepší a napíše dobrý blog, někdy člověk zkrátka nemá svůj den – vezme na sebe hnusné oblečení nebo napíše nudný blog. No nic, děvčata, já tady nebudu dělat zdarma reklamu, bavte se jako dřív :-) Vše dobré.

 
Ada Pekelná
738 příspěvků 04.10.10 13:06

Jaké jsou tvé oblíbené originální, zábavné a skvěle napsané blogy?

 
Panenka_bohemica  04.10.10 13:30

Pokud nejste návrhářky… – To mi připomíná to tvrzení, že chytrý člověk školu nepotřebuje a hloupému je stejně na nic.

Já si sem teda chodím především číst, páč jízlivé jedovaté texty s bohatým slovníkem mě baví. Nic proti, ale vzhledem k tomu, že ve Vašich příspěvcích, Kudlibabko, až příliš často figuruje „chtělo by to originálnější články, víc kreativity a vůbec touhu po zlepšení tohoto blogu“ apod. – nežere Vás náhodou, že někdo umí psát a lidi to baví číst? Nejsem hnidopich, a už vůbec ne na pravopis, ale jelikož je psaní Vaším koníčkem, nekazte si vlastní kyberprostorové příspěvky…

 
city  04.10.10 13:59

Výborný článek. Silnějším ženám by často měl opravdu někdo říct, že si NEMUSÍ oblékat jen volné pytlovité věci. Když jsem měla po dětech 20 kg navíc, často jsem měla subjektivní pocit, že v jasněmodrých letních kalhotách a vypasované halence (v mé velikosti, nikoli o dvě čisla menší) vypadám mnohem lépe než v kalhotách černých, ale ostýchala jsem se tak chodit, protože „to je přece pro štíhlé“ a mně přísluší černá, protože černá zeštíhluje. Teď je mi jasné, že moje intuice a subjektivní pocity byly správné.

Ještě k těm kulatým zádům: před časem jsem si všimla, že má záda nějak kulatější a kulatější. A jak píše tuším Martina, vědomě na to myslet a vyrovnat se funguje tak 5 minut (já bych řekla spíš 30 vteřin). Loni jsem začala cvičit jógu (z jiných důvodů) a letos v létě, když jsem se zahlédla někde ve výloze, tak mě praštilo do očí, jak mám rovná záda :) Takže cvičení opravdu pomáhá :-)

 
Monika P.  04.10.10 14:08

To city:
To s těmi pěti minutami jsem psala já :) Martina pak taky psala o cvičení a mluví mi z duše. Rovná záda totiž rovnají se zpevněné zádové a břišní svaly, což fakt jinak než cvičením dosáhnout nelze.
A pomalejší, protahovací cvičení, jako je třeba jóga či pilates jsou na to jako dělané. Pomohou i jiná – míněno rychlejší – cvičení, ale tam už to chce se na to zaměřit (spousta paní cvičí aerobic pořád shrbená a navíc dělají všechno pro to, aby náhodou nezapojily nějaký sval, prostě sebou tak nějak škubou do rytmu); u jógy nebo u pilates vás to v podstatě donutí se narovnat hned a efekt je tak rychlejší. Navíc se na to cvičitelka (stojí-li za něco) zaměřuje a klienty opravuje.
Jsem ráda, že to někdo pocítil sám na sobě a potvrdí nám tu, že naše přípomínky jsou k věci. Děkuji :-)

 
Elodie  04.10.10 14:13

DajSemTieSlize: aned jak s pomocí kadeřnice zestárnout o 10 let :-(

 
polly_jean  04.10.10 14:14

kudlibabu štve celá plejáda věcí:
vyfouknul jí někdo nápad psát blog o módě
možná to už i zkusila, ale neměla ohlasy jako Ada
sama má nadváhu a nosí strakaté krabice s vycpávkama

a malá poznámčička nakonec: já vlastně vůbec nechápu, že čeho ten spor vznikl? Kudlině se něco nelíbilo a chce psát vlastní blog? Aťsi, nikdo jej stejně nebude číst, já měla problém dočíst příspěvek, natož celej článek! A ještě bych ráda podotkla, že reakce jsou prostě divně a vůbec ne k věci i kdyby tu holky stočily téma na světovej mír, tak nás stejně praštíš přes obličej svejma plandákama a lisovanejma podprdama.Nechápu.

 
Marinne  04.10.10 15:34

Pohodlnost boty okrem sirky podpatku zavisi aj od vyvazenosti/balansu boty. Mala som pekne lodicky na malinkom podpatku sterdnej sirky, velkostou mi padli, ale chodit sa v tom nedalo, lebo to bolo cele krive. Kvalitnu kozennu obuv v rozumnych vyskach robi napr Minozzi, alebo dobre vyzeraju Funky shoes, oboje okolo 1 000Kc za lodicky. Minozzi mam dvoje, su velmi pohodlne. Od kvalitnych kozennych topanok, nespicatych, sa vboceny palec neurobi. Nema ako. Vbocenie palca nie je dosledok podpatkov, ale uzkej spicky, ktora ho tlaci dnu.
Podprsenky: www.brastop.com – ceny sa pohybuju max do 700Kc aj za nadrozmerne velkost, casto robia akcie. Ak vam nesedi velkost, vratit – vratia vam peniaze Cvicenie na chrbat – joga, alebo Pilates. Obe vychadzaju z principu, ze tazisko tela je v oblasti brucha a preto terba „centralnu oblast“ posilovat, spevnovat, tym sa stava stoj rovny jednoduchsim.
Nefnukat, snazit sa.

 
Aailyyn  04.10.10 15:43

Jsem sama, kdo tak úplně nepobral, o co kráčí? Kudlibabka kritizuje Adu, úroveň jejího projevu, konkrétní článek, podprsenky, módní peklo nebo koho vlastně?

 
Marinne  04.10.10 16:20

Vsetko?

 
Panenka  04.10.10 16:27

Kudlibabko, samozřejmě je pochopitelná, když má někdo špatný den, ale tuším, že v tom případě má většina populace špatný den každý den. Ale o tom to není, spíš o tom, přestat hledat důvody, proč to nejde a začít hledat radši ty, proč to jde.
Aailyyn, asi jde o to, že kritizovat chce.

 
Nimu  04.10.10 16:38

Ameline – tak já zas žádnou než vyztuženou nemám a ani nechci. Já dokonce sehnala zpěvněnou i ve variantě kojící :-) Na běžné nošení mám victoria's secret, vyzkoušený typ, který mi sedí. Tvarují překvapivě i košíčky, je třeba to zkoušet a vybírat. Za mně spokojenost.

 
Panenka_bohemica  04.10.10 17:22

Souhlasím s City – hodně lidí si říká „to je pro štíhlé, tohle pro mladé, tohle pro staré, tohleto pro úchyláky“ atd. Myslet pružněji a neházet se do starého železa v 45, by to chtělo. Koukněte na takovou Helen Mirren.

 
Maya  04.10.10 19:25

Kudlibabka nejspíš jen závidí, že má někdo talent zajímavě a vtipně psát o věci, které nepochybně rozumí. A proto holt musí prudit (a neuvědomuje si, jak směšně působí).

 
Madietta  04.10.10 19:36

Milá Kudlibabko, netuším, jak máš velká ňadra, ale já se mohu „pochlubit“ velikostí 75G. Momentálně mám doma osm nádherných podprsenek, dalších několik ke mně míří poštou – objednáno z internetu, kde je výběr obrovský. Tyto podprsenky moje ňadra dokonale drží, tak že se celý den ani nehnou, nikde mě nic netlačí, záda mám rovná a mojí macaté postavě ubral přechod na správnou velikost opticky asi tak 5 kg. Nevěřím, že bys byla jediná majitelka velkých ňader na světě, které je prostě žádná podprsenka neudrží, spíš jsi líná snažit se hledat, nenosíš správnou velikost, ale zato si umíš krásně stěžovat. No, znáš to, jaký si to uděláš… ;-)

 
Jiřina  04.10.10 19:46

Tento článek by měl být ve Vlastě! Chytře, vtipně napsáno /ať si Kudlibabka říká co chce/.

 
Warholette  04.10.10 21:05

v seriali Pestunka (The Nanny) hra postavu matky Fran Drescher plnostihla starsia pani, ktoru som vo vreci snad nikdy navlecenu nevidela. napriek svojim kilam navyse neustale nosila vypasovane saka a sukne, ktore dali vyniknut jej obstojnym noham a mohutnemu poprsiu. herecka sa vola tusim Renee Taylor a hrala postavu Sylvie Fine. staci si pozriet par epizod, inspiracia ako nosit kila so sarmom zarucena :)

 
Ta co taky nesouhlasí  04.10.10 21:07

Tak jako se slečna pisatelka tohoto blogu naváží do „pochlebovaček“ např. na Fleru, tak i ona tu má své pochlebovačky, které nechtějí slyšet jiný názor než ten, který vyplývá ze článku. Proto tu může např. Kudlibabka psát cokoli, chtít diskutovat se svým názorem a je jí to houby platné. Co jim nevoní, prostě ji smetou, aby nedejbože neurazili „modní kritičku“. Je to tu stejná drbátna, jako jakákoliv jiná diskuse. Slečna pisetelka tohoto blogu něco pohaní a ostatní ji přitakají – a běda, kdo ne, že? Dámy, ne jen hadrama je živ člověk, taková mamča (beru průměr mamin z mého okolí)má doma kolotoč, z práce domů, žádné běhání po obchůdkách ale co zrovna Vám mám říkat… snad jen to, že se tu ještě porozhlédnu :-))

 
Marinne  04.10.10 21:31

Hmmm, len si pri tom kolotoci treba dat pozor, aby taka mamina neskoncila s nadvahou, desnym ucesom, desnymi handrami, zosuchana a deprimovana,kri­ciac: „ja som sa pre vas obetovala!“ Nie, nie, to co ma clovek denne ako sucast servisu si nikdy nabude vazit, necajte, ze po 20 rokoch manzelstva a vychovy deti vas budu clenovia rodiny na rukach nosit za to, ako skvele sa o nich starate. Budu to povazovat za samozrejmost! Takze starat sa o domacnost ano, ale zivot sa netoci len okolo zehlenia a muzi ani deti nepovazuju upratovanie, varenie a stopkanie ponoziek za dokaz lasky. Kazda zenska si musi najst cas na seba, inak jej ziadny nezostane.

 
ZuzkaOu  04.10.10 21:45

Ukamenujte TuCoNesouhlasí a JejížJménoNes­mímeVyslovovat! Rouhačka! Zničme to Pravdu! Bojujme za mír.

 
ZuzkaOu  04.10.10 21:47

Mimochodem matky co úpí jak se obětovaly nebývají světice, ale pasivně agresivní manipulantky.

 
Panenka_bohemica  04.10.10 21:53

Já si ráda vyslechnu názory ostatních a speciálně rozvíjené argumenty mě zajímají! Osobně jen bojuju proti přístupu „Máte-li tvář a postavu modelky, pak si můžete obléct cokoliv! A pokud ne, tak taky… páč to už na tom stejně nesejde, že jo.“

Kudlibabka nejdřív napíše, že „tento článek se mi prostě nelíbí. Je blbý. Na zbytek nemám názor.“ A pak vyrukuje s tím, že kritika je ošemetná atd. a že psaní je jejím koníčkem a někdo prostě rád kritizuje blogy.

Tak má nebo nemá názor?

Člověk je živ nejen hadrama, ale kdo v hadrech čeká na štěstí…

 
Panenka_bohemica  04.10.10 21:58

Marinne to napsala pěkně. Ani čas člověk nemá, pokud si ho sám neudělá.

 
jana  04.10.10 23:34

Nakoukávám na články často (tento byl nejen zábavný, ale i přínosný – díky).
Diskuze pod nimi většinou nečtu, dnes jsem nahlédla – nečetla jsem celé, tak se omlouvám, že možná budu mimo, ale trochu mne pobavil příspěvek Kudlibabky o tom, že podprsenka na větší prsa se prostě sehnat nedá. Nevím, v kterých letech Kudlibabka podprsenku sháněla, ale pokud to nebylo před dvaceti lety, je to jen řada s dalších výmluv vedle : nemůžu jíst zdravě, protože nemám dost peněz, nemůžu cvičit, protože nemám čas, nemůžu vypadat ke koukání, protože mám na práci důležitější věci.
Já osobně mám mírnou nadváhu, velikost podprsenky 75 G-H. Opravdu to vezme chvíli shánění, než seženu padnoucí i pěknou. Ale jsou! A je jich celkem dost. V porovnání se situací před 15 lety je shánění podprsenky malina. Co se týče ostatního oblečení – halenky, saka…je to horší (mám asi 30 cm rozdíl v obvodu přes prsa a v pase), ale obléknout se normálně, nekrychlově, nesilonově, nepytlově se lze. a podotýkám, že při troše fantazie i za naprosto stejný peníz, který byste utratily za krabice, silony a nepadnoucí podprdy.

 
Ta co taky nesouhlasí  05.10.10 07:31

S Marinne souhlasím. Ani já nejsem oběť své rodiny, jen mé priroty jsou jiné. Mám 52 kilo, chodím ke kadeřnicií, líčím si řasy (víc nepotřebuji), dobře mi sedí džíny. Svých koníčků mám spousty, neobětuji se 24 hodin rodině.Jen jsem chtěla podotknout, že ne každá žena miluje nakupování, kombinování, módnost a raději sahne po své osvědčené kombinaci haříků než mrhat časem po obchodech a kombinovat nezkombinovatelné…

 
Beena  05.10.10 08:16

Kdyby ty ženy, co se nevyžívají v mrhání času po obchodech sahaly po osvědčených kombinacích hadříků, bylo by to fajn. Problém je, že to, co je tu kritizováno nejsou osvědčené kombinace, osvědčená kombinace není peklo, byl by to příjemný standard. Jenže ten je dnes posunutý. Pokud má někdo několik osvědčených klasických a slušivých kombinací hadříků z kvalitních materiálů a slušivých střihů, je to úplně v pořádku. Pokud se někomu osvědčil pytel, v pořádku to není. Kombinovat nekombinovatelné je jiný level, pro začátek by stačilo, kdybychom uměly/i(!) kombinovat kombinovatené.

 
sisa  05.10.10 10:40

Ehm, tak jsem si na fleru vyjela Kudlibabky profil a je to jasné.. K shlédnutí doporučuji zejména „brože“ nebo spíš chuchvalce něčeho divného, které vytáhla ze sifonu nebo ze sítka v kuchyňském dřezu a napíchla na sichrhajcku. Typická středostavovská šmudla bez fantazie, která si na nudné hadry vyšívá kytičky a dělá obličej raněné laně. Jo a jestli to je na těch fotkách ona, tak takhle „velká“ prsa bych brala taky, normální C, na které se sežene prádlo bez potíží i v levnější konfekci.

 
Panenka_bohemica  05.10.10 10:41

Jinak ještě k těm barvám – dá se to docela dobře vyřešit šálou, důležité je, aby ta „lichotivá“ barva byla blízko obličeje.

Mně třeba nesluší právě ty studené barvy, ani černá moc ne, vezmu-li si ale černý svršek a šálu v teplé barvě, už to vypadá dobře.

Předpokladem je libovat si v doplňcích, no.

 
L.  05.10.10 11:51

sisa: jaks přišla na to, že je to zrovna tahle Kudlibabka?

 
K.  05.10.10 12:05

Ta, co taky nesouhlasí: Já tu občas nesouhlasnej názor projevím a že by se mě někdo snažil smést, toho jsem si nevšiml. Jo občas mi někdo odpoví a začneme o tom, s čím konkrétně v článku nebo předchozím komentáři nesouhlasím diskutovat, ale to je imho naprosto v pořádku. Problém s kudlibabkou je v tom, že když čtu její příspěvky, nenacházím tam nic konkrétního, o čem by se dalo mluvit a nebylo to přitom už dost jednoznačně vyvráceno…

 
Dahllie  05.10.10 12:34

Tak nám minulý měsíc s velkou pompou otevřeli další obchodní centrum a v něm obchod značky Ulla Popken (http://www.ullapopken.cz/), že prý moderní oblečení od velikosti 42. Říkala jsem si hurá, konečně i něco na nás, co nejsme opuchlé nitky ale máme (bohužel ?) prsa a zadek. Ale hned po vstupu mě nadšení opouštělo. Drtivá většina nabízeného zboží byly neforemné volné tuniky, pokud možno „zakrývající“ všechno od prsou dolu. Kabáty bez pásků a členění, takže vytvářely perfekní jednolitou krabici. Figuríny oblečené jak kdyby utekly z petrklíče, jen barvy byly slušné a materiál kvalitnější.
A že prý prádlo větších rozměrů… košíčky „až“ do E, zato obvody snad do dvou metrů.
Tak jsem zase zklamaně odešla a vzpomínala na New Look a Evans…

 
Panenka  05.10.10 13:22

Dahllie, ale Evans posílá za 6 liber k nám…to stejné Asos, Next. Dá se to vrátit a mají moc hezké věci. Navíc je skvělý, že tyhle značky- ASOS, Next, Topshop(ten má až do velikosti 16=naše 44) mají stejné číslování a všechno, co jsem objednala pro sebe nebo mámu perfektně sedělo.

 
Panenka  05.10.10 13:22

A s Ullou souhlasím, je to naprostá hrůza.

 
Dahllie  05.10.10 13:25

Panenko, vím. ale jsem konzerva a raději si všechno zkouším dřív než to zaplatím. Naštěstí čas od času jedu do Londýna, tak si zase nakoupím na rok dopředu :-D

 
sisa  05.10.10 14:27

L: Vyplynulo to z proběhnuvší diskuse. Máš jiné informace?

 
Anča  05.10.10 15:04

Jasně, že je to stejná Kudlibabka. Stačí si přečíst její diskuzní projev na fleru :) Pokud existuje více takových Kudlibabek, tak teda potěšpánbůh ;)

 
L.  05.10.10 16:30

sisa: nemám, jen se ptám :)

 
Filipka123  05.10.10 21:12

Článek mě moc potěšil. Mám také velikost 42/44 a odmítám se halit do beztvarých a převážně tmavých „stanů“. Miluju červenou, vypasované (ale ne o číslo menší!!!) šaty, lodičky na vysokém podpadku, a cítím se skvěle. Hubnout se mi nedaří, tak jsem se smířila s tím, jak vypadám a tento článek mě v mém přesvědčení jen utvrdil. Dík :-))

 
Adéla  07.10.10 09:44

Včera jsem poprvné narazila na tento blog a početla jsem si:)

Myslím si, že oblékání souvisí s výchovou. Mámě je přes šedesát, a snaží se. Pro sebe, pro svůj pocit ženskosti. Pokud není nemocná, bolavá, nezastihnu ji doma ve vytahaných teplácích a beztvarém triku. Rozlišuje styl oblečení podle situace. Vybírá si kvalitní věci. A pozor, bydlí na vesnici:) Proč jsem psala o výchově? Protože tohle převzala od svých rodičů. Děda (narozen 1912) a babička (ročník 1920) věděli, co jsou šaty „na svátek“, a co „na pátek“. Ladili boty k barvě oblečení, musely být čisté, upravené atd. … a bydleli na vesnici:)

Naproti tomu moje tchýně rezignovala. Cosi neidentifikova­telného na hlavě (stříhá se sama, prý škoda peněz), legíny (už 20 let stejné barvy – černé) a na nich plandavá halena nejméně o tři čísla větší než její velikost (pohodlí především). Boty – černé (černá se hodí ke všemu, do obchodu i na pohřeb), hranaté, a hlavně – levné. A nečekejte žádnou chudinku, tchyně má krásné rysy ve tváři, nádherně husté vlnité vlasy, bezvadnou postavu a nemá nedostatek (může si dovolit se hýčkat)… a proč kupuje to nejlevnější na tržišti? Už je jí „přece“ PŘES ČTYŘICET!!! To je její „pádný“ důvod:)
A výchova? Její máma to vzdala po posledním porodu, ve 34 letech… šátek na hlavě, kamaše, diolenová zástěra, až do konce svého života nevyšla jinak oblečená.

A teď babo raď:) Máma i tchýně si připadají spokojené se svým stylem, jedou si každá to svoje. Každá vychovaná jinak, každá opakuje naučený vzor…

 
Panenka_bohemica  07.10.10 11:52

V podstatě souhlasím. Jedné mojí příbuzné je 40, ale oblékala se tak… no řekněme na pětapadesát. A proč? No protože už je přece stará ženská. A slyšela jsem to úplně pokaždý (ježiš tohle si nemůžu oblíct, to se ke mně nehodí… a tohle je pro mladý.. atd.) Kvůli tomu, že se chtěla oblíkat „adekvátně věku“, se zbytečně příliš zestařovala.

 
scully  07.10.10 12:10

Přesně to, co říká Adéla se sem chystám k nějakému článku pojednávajícím o (ne(vkusu žen po čtyřicítce už docela dlouho…Problém totiž není v nedostatku času ani peněz – v naprsto každém obchodě jsou dnes věci jako jarní a pozdimní a letní a valentýnské a jánevímjaké výprodeje, kdy jsou ceny skutečně hodně příznivé – a nevím, jestli je to kouzlo, ale na ramínkách většinou zůstávají viset právě věci rozměrnějších velikostí, zatímco moje XS a S mizí okamžitě (mám na mysli klasické řetězce, které jsou v každém větším městě (HM, CA, Orsay, Marks and Spencer, Halens, nebo i echtlevné Takko a Kík, i tam se při troše štěstí a vkusu dají najít přijatelné kousky za pár korun, obzvlášť právě sezonní doplňky, na kterých při zkombinování s lepším kouskem není cena znát). Problém není ani v nastavení společnosti a netoleranci dnešních mladých. Problém je v tom, jak ženy po čtyřicítce vnímají samy sebe, a potažmo jiné ženy svého věku, které se liší a dbají o zevnějšek jinak. Přesně jak bylo vyjádženo u článku Batohu bez tebe – děti pryč, manžel doma, tak prosím odkopnout do kouta. Panující názor, že když odrostou děti, tak se z ženy stává babka, pro kterouje slovo atraktivní a přitažlivá málem sprosté, je velmi velmi smutný. A nejsmutnější je fakt, že si ho ženy, kterých se to týká vytvářejí a neustále potvrzují jen a jen samy.

 
Panenka_bohemica  07.10.10 13:41

Já sama dřív zas měla problém jiný – strašně jsem dávala na mínění okolí a „co by tomu řekli lidi“. To bylo tak v pubertě na gymplu. Takže džíny a triko a hlavně nenápadně, aby si mě nikdo nevšim a nikomu nedala příležitost mě pomluvit. Byla jsem nešťastná ze sebe, z toho, jak vypadám, nedokázala jsem se z toho ale vymanit. Proto tady Módnímu peklu tak fandím. Protože říká „to, že je něco zažité, neznamená, že to je nutně dobrá cesta“. Kdyby mě tenkrát někdo proplesk a řek „to, že jsou všichni takoví, neznamená, že musíš být taky taková“, mohla jsem si třeba nějaký ty depky ušetřit.
Postupem času a změnou prostředí jsem přišla na to, že lidi Vás pomluví vždycky, budou-li chtít, proto je lepší být sama se sebou spokojená, nad PINDY se povznést, nesnažit se někomu zbytečně zavděčit a zařídit si svůj život podle sebe. Pokud je někdo spokojený v hadrech, prosím, budiž mu to přáno. Takový člověk se nad uštěpačnými poznámkami pousměje (to k těm, pro které vzhled není středobod vesmíru, jak někdo argumentuje). Ale ti, co nemají odvahu žít podle sebe, to je horší. Občas to chce být trochu egoista, nebo po Vás ani pes neštěkne. (Skoro mám chuť napsat, ženské, nebojte se ukázat, co ve Vás je :-)) Ale Módní peklo to dělá líp. Tož tak.

Pardon za dlouhý příspěvek.

 
Adéla  07.10.10 15:08

Scully, myslíž, že je to nějaká krize středního věku? Nebo pohodlnost? Nebo vliv komunismu? Nebo „co by tomu řekli sousedi“?

Panenko, jsi dobrá, že jsi to překonala.

 
Adéla  07.10.10 15:09

…oprava…myslíš:)))))

 
VLT  07.10.10 15:27

Vždycky, když se v podobné diskuzi objeví argumenty o tom, že na to, aby se oblékaly hezky, některé ženy nemají, vzpomenu si na kamarádku.
Matka samoživitelka, čtyřicátnice, nezaměstnaná, s dcerou, která právě zahájila školní docházku. Asi si umíte představit, jak jsou na tom s penězi. Přesto je Monika jednou z nejlépe oblečených ženských, které znám. Ano, nakupuje výhradě v second handu, ale umí vše tak skvěle sladit, že to působí jako ten nejdražší model. Vyhýbá se těm nejpříšernějším materiálům (ono i v tom second handu se najde něco pěkného, jen to chce hledat) a má úžasný cit pro sladění barev. Nerezignovala, nevykašlala se na všechno, stojí jí to za tu trochu úsilí být upravená a sladěná – a sluší jí to náramně.

 
Sida  07.10.10 15:40

Secondhandy jsou vůbec nejlepší. Samozřejmě máte-li styl a kašlete na trendy. Je to ovšem zase o dostatku času na prolézání sekáčů a dostupnosti těchto obchodů.

 
mimoon  08.10.10 04:11

… jenomže ono nakonec zase všechno souvisí se vším – tipuju, že (aspoň některé) ty dámy kolem 40 se najednou CÍTÍ pekelně staré – a tím, že to pořád opakují nahlas, vysílají takové ty SOS signály do okolí: řekněte mi někdo, že jsem ještě mladá…
Jenomže tyhle hry s náma bude hrát málokdo… a už vůbec nikdo, kdo má upřímně na srdci náš prospěch – a ne jen nějakou záludnou manipulaci („to víš, že seš mladá, bejby – a teď si vem bačkory a pudem vyměnit Tena plínu“) … jak napsala Panenka_bohemica, lidi vás vždycky pomluví, když budou chtít…
Ad second handy – jo, tam se najde pokladů, jen je nutný mít cit pro materiál, barvy… a aspoň jednou za čas pořídit do portfolia jetejch kousků něco fungl novýho – kupodivu to dělá divy.

 
Adéla  08.10.10 09:03

Holky, dáte sem tip na zajímavé „sekáče“ v Praze? Chodila jsem do jednoho bezvadného, v Hostivaři, ale změnili zboží na klasické stánkové. Když si vzpomenu, jaké poklady se v něm daly najít… je mi do pláče.

 
Georgina  08.10.10 09:29

mimoon: Dobrý postřeh. A ono to ani nefunguje, každý musí „ject na vlastní baterky“ a ne se nechat jenom postrkovat z vnějšku. Za a) nikdo to pro nás neudělá a bez vlastní šťávy v nádrži zůstaneme někde na škarpě b) je to energetické upírství, taky nic chválihodného.

A tip na sekáč v Praze by mě taky zajímal. Třebě i nějaký, kde nebudou ceny skoro jako u nového, tričko za tři stovky a sukně za pět je na mě a cekáč moc.

 
Sida  08.10.10 09:35

http://www.dobre-veci.cz/.html
Jinak je to spíš náhoda, dobře jsem nakoupila např. v sekáčích na váhu na rohu Vinohradské / Hradecké u st.Flora nebo u Nádraží Vysočany, tram.zast. Najít se dá všude, dokonce v otřesném ruském sekáči na rohu Průběžné / V Korytech u zast.Nádraží Strašnice. Před 2 roky jsem tam koupila trika Custo Barcelona s potisky jak titulky k Almodovarovým filmům a od té doby jsem tam nenarazila na nic zajímavého. Je to o náhodě a prolézt všechno.

 
Loli  12.10.10 15:33

pri tomhle clanku mi nechte v hlave blikaly obrazky bezpoctu Britek, ktere jsem kdysi denne potkavala,a jejich obrovska bricha a prsa nacpana do barevnych uplych satu nebo sukni a ty jejich perfektne nalakovane buclate prsticky…no jo, v Cechach si bud ty silnejsi zeny vezmou odporny bokovky, ze kterych jim leze nechutnej zadek anebo si vezmou skrin ala halenka/sukne/saty.

 
bara  12.10.10 18:35

to Scully Říjen 7th, 2010 at 12:10 pm : jsem osoba už pár let přes 40, konfekční velikosti 36–38 oblékám bez problémů dosud, mladistvého ducha i vizáž jsem si též zatím uchovala, ale budu s tebou poněkud nesouhlasit. Ono se opravdu zrovna moc nehodí, aby ženská mého věku, byť mladistvého vzhledu chodila v mini pod zadek, v ultra nízkých bokovkách, v obtažených leginovitých kalhotách a podobně. Jistě že se dá občas nějaký klasičtější a vhodnější kousek v některém obchodu najít, ale věř mi, že to dá opravdu hodně velkou dřinu. Většinu tebou sepsaného seznamu obchodů a mnohé další jsem absolvovala zrovna minulý týden – halenku, tričko, svetr, některé doplňky – to problém opravdu není, ale sukní v délce ne mini jsem potkala zhruba 4, kalhoty do pasu jedny jediné.

 
Panenka_bohemica  12.10.10 21:39

Scully má pravdu. Už jen čekám, až nějaká babča vyrukuje s evoluční biologií, přirovná se k letničkám a řekne, že tím má vědecky podloženo, že za svoji zanedbanost vlastně nemůže.

 
bara  13.10.10 01:37

Jistěže i zralá ženská by o sebe měla dostatečně dbát a vypadat šik, akorát je to mnohem větší fuška a honička, než když je člověk ve věkové kategorii 17–40 na niž je specializována většina obchodů s módou. Je to jako se sháněním lodiček velikosti 42, pro většinu výrobců a obchodníků jsme málo perspektivní nákupní skupina. Rezignaci to samozřejmě neomlouvá.
(ještě „veselejší“ je shánění oblečení pro kategorii 60+ nenadměrných velikostí a nediblíkovských typů, které je v obchodech okatě dáváno najevo, že spíš než obleček/botky si má běžet raději obhlížet modely dřevěných penálů)

 
Panenka_bohemica  13.10.10 10:32

Mně o shánění vyprávět nemusíte, já měřím 185 cm, konfekční velikost 38 – ovšem se vším co to obnáší, krátké rukávy atd. – a do boty 42 se narvu, jen když mám štěstí a výrobce omylem vyrobil větší.

Že by v ČR mohl být větší výběr za přiměřenější ceny, to by mohl, ale myslím, že před lety bylo mnohem hůř.

 
bara  13.10.10 12:09

Dříve to s výběrem bývalo opačně – nebyly oblečky pro mladé, většina byla pro 40+ i když to jako mělo být pro dvacítky;-)

 
André  29.10.10 12:57

skvělé články Ádo, akorát ne každej může nosit boty na podpatku a to ani na tom nejmenším. Já miluji podpatky, ale moje mamka (mohla bys ji posloužit jako modelku k článku), si ze zdravotních důvodů podpatky vzít nemůže, a kvůli ochrnuté špičce ani sandály, balerínky a jiné cupky. To jen tak , že ne vždy je to jen otázkou „ne“vkusu :) ale jinak, dobry články :). A „moje babičko“ bylo dokonaly :)

 
tima  09.12.10 00:19

Zdravim, nosim vel.44 a nikdy v zivote jsem neslysela o sobe ze jsem spatne oblecena. Neverim, kdyz silnejsi zeny se vymlouvaji na to, ze se neda najit hezky obleceni ve vetsich velikostech. Chce to trochu snahy. Dekuji, s pozdravem

 
ajulka111  11.12.10 17:58

Tak jsem procitala diskuze a dosla jsem k nazoru,ze dle podle vas je nejlip oblikana zena Halina P.(hadry o sto cisel mensi).Ale nechtela bych byt majitelkou obchodu,kam tento typ zenskych chodi zkouset hadry,jelikoz popukane a roztahane svy uz tezko zpravite.Zatim co p.Fialova chodi v neforemnych pytlech,dle vas.Nebo se pletu?Tak nejak jsem vase nazory nepobrala,asi jsem blbka.To bude tim,ze prodavam na Fleru:-)))

 
Jitka  04.01.11 13:48

Výbornej článek – a vůbec celej web, gratuluju!

 
Dadina  04.01.11 14:11

Ajulko…to bude spíš tím,že jste přesvědčena,že se dá všechno velmi elegantně schovat do batikovaného „šlepu“......a pak to všem ženám(všech velikostí)dodá tu správnou originalitu a bude to mocinky hezoulinké.....

 
Natálie  26.04.11 21:49

luxusní! .-)

 
Lucka  23.01.12 09:31

Dneska jsem narazila na článek o blogu, ze kterého by se měly baculky poučit – ano, ta žena je vysoká, ale kde vidět, že není úplně nejštíhlejší – no musím ale uznat, že má ještě další dvě devízy – je přirozeně krásná a má velmi jasně definovaný a ženský pas…ale přesto, pěkná inspirace, že to jde i jinak

http://www.supervizaz.net/…s-1-nohavice

 
seznam.mih  04.03.12 19:27

Žena baculatější se dá ještě pořád dobře obléknout, pokud je k tomu přiměřeně vysoká. Víte, jak špatně se už pak shání věci pro malé, které mají velikost tak 42/44? Kalhoty před nošením automaticky zkracuju, minisukně mám jako sukně nad kolena a o kabátech, u kterých chci, aby mi končili nad kolenama ani nemluvím …

 
Utikacek
8 příspěvků 23.11.12 10:51
Navrhy

Ahoj, mohly by se tu prosim objevit fotky dam 44–46–48 ktere svym oblekam splnuji dane rady? Teorie je krasna, ale nejak chybi inspirace realitou. Dekuji. Jinak prima clanek…

Poslední článek: Vysoká cena levné módy

19.07.14 | Právě jsem dočetla velmi zajímavou knížku o tom, jak funguje móda v konzumním světě, a ráda bych vám ji doporučila. Máte pocit, že oblečení je až moc, že toho vlastně tolik nepotřebujeme a že to takhle nemůže jít donekonečna? Rozhodně nejste sami. (číst dále)

TOPlist