Je možno reklamovat "nesednoucí" střih?

Vložit odpověď
dobrovolkoko

1.8.18 13:47

Dobrý den,
mám dotaz ohledně zcela nesednoucího střihu dámské košile.

Dostala jsem za úkol pořídit firemní košile s vyšitým logem. Vzhledem k tomu, že většina byla pánských a dámské pouze pro 2 osoby, rozhodla jsem se pro jednu známou českou firmu zabývající se převážně šitím pánských košil. Když byly pánské košile ovzorkovány, ušity, doručeny a zaplaceny, chtěla jsem i košile dámské. Byly mi zaslány vzorky ve 3 velikostech k vyzkoušení. S kolegyní jsme je „hodily“ na sebe, zda je dopneme, ale vůbec nás nenapadlo, že by se jednalo o zcela „nesednoucí“ střih. Při rychlém vyzkoušení člověk do detailu nezkoumá, zda jsou někde faldy či přebývající látka, pouze pocitově zhodnotí, zda košile nikde netáhne. Navíc se jednalo o košili se strečovým materiálem, vypasovanou, takže jsem předpokládala, že má být „na tělo“. Když jsem je poté objednávala, navíc jsem zjistila, že mají pouze v každé velikosti po 1 ks, jelikož se jednalo o vzorky, které si kdysi někdo nechal ušít, ale nechtěl je… Teď už chápu proč. Když košile s vyšitým logem byly doručeny a já jsem si je odnesla domů a znovu jsem si je vyzkoušela tentokráte před pořádným zrcadlem, s hrůzou jsem zjistila, že nesedí vůbec nikde ani jedna velikost v rozmezí 36-40. Byla jsem z toho v šoku a bylo mi jasné, že takovou košili v životě na sebe neobleču.

Kontaktovala jsem danou firmu, že střih je zcela nepadnoucí a nemůže nikomu sedět. Samozřejmě, že první argument byl ten, že je to 100% naše chyba a měli jsme si je pořádně vyzkoušet, což je pravda. Potom padla i nějaká nabídka ohledně úpravy, což dle mého názoru je v tomto případě nemožné. Nakonec jsem byla požádána, abych poslala nějaké fotografie a ozvala se po dovolené, což jsem udělala. Výsledek: reakce nulová, po týdnu jsem telefonovala a 1. jednatel byl stále na dovolené, odkázal mě na 2. jednatele, který byl neskutečně sprostý (opravdu mě mrzí, že jsem si daný telefonát nenahrála)a položil mi telefon s tím, že tím, že jsme fakturu uhradili, je vše pro ně uzavřené.

Jsem si vědoma, že došlo z naší strany minimálně ke 2 chybám: 1. Košile jsme si nevzali někam, kde je pořádné zrcadlo a zároveň je měl zhodnotit někdo nezávislý.
2. Zaplatili jsme fakturu v požadované době zkrácené splatnosti 14 dnů.
Otázka zní, zda vůbec a ještě navíc ve vztahu firma-firma je „nepadnoucí“ střih možno reklamovat??? Nebo je vše založeno na dohodě? My samozřejmě zaplacenou částku už neuvidíme, firma se možná může radovat, že nám prodala „neprodejné“ vzorky, nicméně v životě už u ní nic neobjednáme a určitě ji nemohu nedoporučit ani nikomu jinému.

Přikládám popsané fotografie 3 velikostí na 2 postavách k posouzení, zda tyto košile mají „padnoucí“ střih především v oblasti zadní části u krku a vsazení rukávů.

Najdete v encyklopedii: Tabulka dámských velikostí

 

Obávám se, že ve chvíli, kdy jste je měli na vyzkoušení, tak máte smůlu. Ale nejsem na tohle odborník. Zkusila bych trvat na svém, že jsou výrobky od základu vadné, to jsou hrubé konstrukční chyby. Šiju, košile sice zatím nikdy, ale těch potřebných úprav se mi na těch košilích zdá tolik, že budou dražší, než nové košile a u některých potřebných úprav vůbec pochybuju, že jsou možné.

Moir +21322/-3342

3.8.18 11:01

 

Košile jsou opravdu mimořádně nepadnoucí.Ani když jsem si kdysi na sebe amatérsky šila jako mladá studentka,něco takového bych na sebe nikdy nevzala.Kolik jste těchto hrozných kousků koupili?

dobrovolkoko: Odpověď mi pomohla, děkuji!

Sheba +3109/-461

1.8.18 19:53

 

Tak reklamovat můžete cokoli, záleží pak na druhé straně, zda to uzná. Pokud ne, tak vemte košile ke krejčímu, není na nich žádná taková závada, kterou by nemohl upravit (je možno spravit odstávající pruramky, hrbol za krkem i hrbol vzadu na lopatkách). Lze i nechat vyúžit přímo na postavu.

Semtex +454/-163

1.8.18 20:08

Pro vložení odpovědi se prosím zaregistrujte nebo přihlaste.

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Poslední článek:
Módní nákupčí: Povolání snů, nebo hrůzy?

Autor: Kamila

Svět skloňuje velká jména návrhářů, přitom o našem šatníku... Celý článek