Barevné kombinace

15.11.10 | autor Ada

Dnes mě ve městě napadlo kouknout do některých obchodů, jak moc je to špatné s nabízenými barevnými kombinacemi. Dají se v obchodech vybrat kousky z barevně sladěné řady? Napovídá se zákazníkovi, co by mohl zkusit a co bude letos in? Kupodivu ano. Byla jsem jen ve dvou a moc jsem se nezdržela, nicméně stačí vlézt dovnitř, rozhlédnout se - a nikdo nemůže tvrdit, že ho kromě modrých džínů a černého svetru nic nenapadá. Kromě toho jde většinou o velmi neutrální ladění, které české touze po nenápadnosti musí vyhovovat.

Camaieau: různé odstíny hnědé, šedá, šedohnědá, tmavě modrá.  Může být i s džínami; např. džíny, tmavě modré tričko, delší šedý svetr nebo pletená tunika, k tomu hnědý kabát, nebo klidně černý + světlejší hnědé boty a kabelka. Bez džínů (místo nich volte tmavě modré kalhoty, šedé tvídové kalhoty, kalhoty ve velbloudí hnědi) to bude o něco elegantnější.

Škoda, že fotky z mobilu v umělém osvětlení za moc nestojí; výběr hnědých a šedohnědých barev v Camaieau je skutečně široký. Utopení v hnědé se předejde kombinací s dalšími barvami a volbou správných odstínů - hlavně ne moc tmavých.

Trochu neobvyklá kombinace v H&M: velbloudí hněď, černá a zářivě červená lehce teplého ražení.

Různé odstíny teplé i studené šedé, pudrově béžová a krémová. Takhle samo o sobě je to dost chladné, ale dobře se k tomu vybírají doplňky, třeba černé nebo vínově červené.

Stále populární chanelovská kombinace: světlé pudrové odstíny do růžova, béžova a broskvova, slonová kost, tmavě šedá, černá.

Sem tam jsem mezi chanelovskými barvami narazila na výraznější, světle cihlovou barvu (na téhle fotce svetýrky v zákrytu za černými). Pár kousků v tomto odstínu se zjevilo i v Camaieau. Je to šikovná barva v půlce cesty mezi nevýraznou a výraznou, kombinovatelná s chanelem i s tmavě modrou a okrovou.

Pokračování příště: zajímavých barevných kombinací je v obchodech dost a vůbec to neznamená, že se na vystavené kousky musíte ihned vrhnout a nakoupit jich plnou tašku. Stačí se inspirovat!

Líbil se vám článek?
 Váš příspěvek
 
ZuzkaOu  15.11.10 23:37

No – máma od srpna marně shání nějaký top v jarních barvách. Letos jsou holt trendy pudrová, velbloud, různý fialový a petrolejový a tak. Všude. A ještě tedy takové nepodstatné požadavky jako slušný materiál a bez výstřihu, aby jí nefoukalo na krk.

 
Lukáš  15.11.10 23:39

No jo, fajn, ale kde jsou nějaké živější barvy? S takovou nabídkou se člověk nemůže divit, že to v zimě v metru vypadá jako v tubě od živočišného uhlí. Vše je šedivé, ponuré a člověk jásá, když vidí aspoň červenou.

 
Ada Pekelná
738 příspěvků 15.11.10 23:41

Živější barvy? Vždyť by je nikdo nekupoval!

 
Lukáš  15.11.10 23:53

Neříkám, že to musí hned zářit, ale přeci jen mi ta barevná škála přijde poněkud smuteční. Ono už pastelové barvy by přinesly příjemné oživení a outfity by hned byly od pohledu veselejší.

 
Barbora  15.11.10 23:55

Chápu, že ta podívaná v českých ulicích na stereotypní duo světlemodré džíny + černá buda (nebo hůř: červenošedá šusťákovka) je trochu otravná. Přesto si myslím, že styl není jenom o barvách. Kdo se obléká např. u Denisy Nové, tak taky barvami zrovna nehýří – a přitom může vypadat skvěle. Některé superstylové ženy v minulosti chodily převážně jenom v černé, zvlášť ve starším věku (Coco Chanel, Diane Vreeland). K tomu třeba rudé nehty, rudou rtěnku nebo výrazné šperky.
Já vím, že černomodré kreace, které potkáváme v tramvaji, se těžko můžou vymlouvat na inspiraci u Coco Chanel. Ale přesto si myslím, že (jenom) v barvách to není.

 
Anča  16.11.10 00:37

Nedávno jsem strávila běháním po obchodech dva dny a byla jsem z toho dost zoufalá. Právě že to všechno je jen v doplňkových barvách, a já v kombinaci hnědá+šedá+tma­vomodrá prostě chodit nechci. Neříkám, že musím výrazné hippíe barvy, ale cit mi říká, že doplňkové barvy jsou prostě doplňkové…
Navíc to šijí z takových materiálů, že člověk může rovnou na tržnici a nepozná rozdíl. Sháním šedé kalhoty a mám pocit, že v pseudoznačkových obchodech mají to samé co vietnamci nebo tesco. A to fakt není moje představa elegance :( A o moc dražší než do 700 si zase nemůžu dovolit…

 
loca  16.11.10 00:48

Já se teda přiznám, že mám jeden problém, který dost zásadně ovlivňuje výběr mého oblečení, a to kruhy v podpaží od potu. Vyzkoušela jsem už všechny možné i nemožné antiperspiranty i ty hrůzy, co mají v lékárně, ale moje tělo je zdá se imunní. Asi nebudu sama s tímhle problémem. No a kvůli tomu vybírám trička, košile a šaty v první řadě podle toho, zda to na nich bude vidět či ne. Rve mi to srdce, protože miluju syté barvy, hlavně červenou a zelenou, ale co nadělám. Takže černá je bohužel nejosvědčenější :/

 
sun  16.11.10 00:51

dnes jsem také byla v HM.. sháněla jsem něco veselé barvy k šedé vlněné sukni, co by zároveň moc nenarušilo můj rozpočet, když už jsem ho přetáhla minulý měsíc.. líbilo se mi jedno oranžovočervené tričko s volánky kolem výstřihu a rukávů.. jenže, co vypadalo jakž takž na ramínku, se v kabince ukázalo jako vetchá hadra.. a takhle to mám v HM často, vlastně jsem si tam za celý život nakoupila spíš jen doplňky nebo tretky do do vlasů, ale u oblečení mám nějaký blok. Jak přijdu do těch velkých prostorů přeplněných věcmi, namačkaných těsně na sobě, s přehrabujícími se lidmi všude kolem, přestane mě nakupování bavit.. Když už přece jen vezmu něco do kabinky, většinou se ten pocit ještě utvrdí. Nekvalitní materiály, tvary netvary, přes ramena upnuté a kolem pasu volné a vytahané (a rozhodně nemám veslařská ramena a vosí pas). A není to jen v HM, ale i v dražších obchoďákových kšeftech. Po Vánocích to zlevní na polovinu a jen potvrdí, že kvalita i přes vyšší cenu není nic moc. Klidně dám třeba 1500–2000 za pěknou sukni, když vím, že ji při nejbližší příležitosti nezačnou prodávat po kvantech za polovinu a že třeba 2 sezóny vydží v přijatelném stavu, jenže kde takové hledat?
HM styl oděvů na pár použití mi moc nevyhovuje.

 
Dia  16.11.10 07:04

S tou barevností nesouhlasím. Ráda nosím živější barvy a u nás je to bída. Připouštím, že se v našich obchodech můžu pěkně sladit do hněda nebo šedočerna, ale co když nechci? Nikde nevidím žádné veselé barvy (možná tak pár kousků červené) nebo třeba kvalitní věci s květinovým vzorem. Předražené obchody, kde jde cena trika do tisíců, nepočítám, tam nekoukám.

 
Karolína  16.11.10 07:21

To Sun: souhlasim s tebou, kvalita HM mi přijde velmi slabá, o to víc nechápu všechno to šílení českých „modnich blogerek“ z tohodle obchoďáku.. je to unifikované, rozpoznatelné a má to každá! + materiál i střihy sou často velmi nekvalitní. Nevím co na tom HM všichni maj..

 
IrisK  16.11.10 07:51

Když mi nevyhovuje nabídka (barev, střihů, materálů) v módních obchodech, tak jdu do sekáče. Chápu, že někdo s tím má problém, ale podle mě je to dobrá alternativa, jak sehnat zajímavé oblečení. Ano, je to práce navíc, musí se hledat.

 
mia  16.11.10 07:56

Tak ja neviem, ale v HM nakupujem často a rada a nepamätám si, že by som niekedy mala problém s tým, že by vec bola zle ušitá, alebo sa rýchlo rozpadla…to sa mi stalo skôr v kvázi ,,lepších" obchodoch, ako zara alebo peak and cloppenburg…
takže buď mám šťastie alebo fakt neviem…za mňa HM super! a to s atam obliekam ja, dieťa aj muž a nakupujem tam ozaj takmer každý víkend… čo sa týka farebnosti, neprekáža mi, čo práve ponúkajú obchody, aspoň sa to dobre kombinuje, ale občas by som privítala iné farby…
Ja zbožňujem zúfalky a hlavne ony sú tam vždy pekne farebne oblečené, tak len slintám, že u nás nie je taký výber…

sun- ja som napríklad kúpila asi pred dvoma rokmi puzdrovú čiernu sukňu v zare a je super, nerozpadla sa, je to klasika, ktorá mi ešte dlho ostane v šatníku..

 
A.C.  16.11.10 08:10

Když vejdu do obchoďáku, kde visí jeden zapudrovaný velbloud vedle druhého, propadám trudomyslnosti a prchám. I když vím, že to jsou barvy, ve kterým lze se ctí projít peklem, stejně prchám.

Jediná barva, kterou na fotkách vidím, je červená, zbytek jsou „nebarvy“, nuda, šeď, pudr, velbloud. První dvě fota jsou jako regály ze sekáče.

 
Khiria  16.11.10 08:42

No, já se taky cítím nejlíp, když mám na sobě alespoň jednu věc v syté barvě – i kdyby jenom doplňky, chodit od hlavy k patě celá napudrovaná, šedá nebo hnědá nechci(i kdyby výsledek byl sebeelegantnější) a ani si to vzhledem k mému barevnému typu moc nemůžu dovolit, byla bych pak vyblitá úplně :o) podle mě ale není problém nějakou takovou výraznější věc najít, a to neprolézám obchoďáky denně, např. i na tom zde proklínaném fleru se dají pěkné kousky objevit a ani nemusí stát tisíce. Problém je pro mě osobně trochu jinde, když už zabrousím do třeba zrovna těchto obchodů viz fotky, abych si koupila např. nějaký šedý, hnědý, černý, tmavěmodrý… svetr k těm svým výraznějším vrškům, málokdy si vyberu, teď už od září sháním pěkný svetr marně(nestojím o vestu bez rukávů, potřebuju opravdu svetřík). Všechno jsou to buď šílené hadry, že mám pocit, že už to odnosilo pár lidí přede mnou, nebo je to křivě šité, čučí z toho nitě, je to neforemné, kouše to, když už to vypadá dobře, vytáhnu to a zjistím, že to končí pod prsy… atd. :o( o barevných svetrech už vůbec nemluvím, ale i ten neutrální je nesehnatelný, když tak koukám na ty fotky viz výše, nevybrala bych si od pohledu ani jeden…

 
ladylui  16.11.10 08:55

Dřív jsem hodně nosila černou, teprve před pár měsíci jsem objevila kouzlo barev a musím říct, že svět je hned veselejší :-)
Jinak co se týče HM, souhlasím, že oblečení je kvalitativně jaksi níž, než bych si představovala, kolikrát je lepší zajít do sekáče a tam při troše štěstí ulovit pěknou kvalitní věc za desetinu ceny, než bych dala v HM za nový hadr… tak na podlahu..

 
darkie  16.11.10 08:55

Ja som tak vbehla do obchodov vcera, zhanala som saty na ples a suknu na zimu (to by vydalo na iny post).
Ad farby, prijemne ma prekvapili v jednom obchode, kde mali travovo zelenu, oranzovu, fuchsiovy kabatik… Sice stale poskromne, ale aspon daco.

 
Khiria  16.11.10 09:10

darkie: a který že to byl obchod…? Ráda se nechám inspirovat, podzimní nabídka mě nenadchla ani v mých jinak oblíbených obchodech…

 
Karolína  16.11.10 09:12

Ještě k tomu HM, krom hadrovitosti hadrů, mi vadí, že tam jaksi nakupujou všichni.. to mi přijde už také lepší sekáč, kde mohu najít větší originalitu a občas i kvalitu.

 
Monca  16.11.10 09:45

hmmm, tak taketo farby ako odfotene regaly by ma teda velmi nenadchli, ja to so svojou farebnostou podla niektorich az prehanam, ale nemyslim si ze vo vsetkych obchodoch je to taka hnedobezovosiva nuda. Nie tak davno som si napriklad v Orsay kupila tyrkysovo modry rolak aj pancuchace, ktore kombinujem napriklad so sivymi pletenymi satami. Taktiez vidam v obchodoch hodne fialovej, zelenej a aj inich farieb. Pekne farebne kabatiky som (aspon tuna v Bratislave) videla v NEXT-e, aj Calliope ma dost farieb na vyber popri tej sedi (akurat ze tam uz maju zeny s konfekconou velkostou nad 42 bohuzial smolu).
Co sa tyka HMka, tak suhlasim ze, kvalita u niektorich veci dost pokrivkava, co mam ja skusenost, tak hlavne stalost farieb, ktore nedokaze ochranit ani praci prasok so slovickom color v nazve. Ale aj napriek tomu tak chodievam, lebo sa tam DA vybrat a dokonca maju aj tehotensku konfekciu (aj ked nie v kazdej prevadzke).

 
eeek  16.11.10 09:46

pomoc, hadry na podlahu vyblitych barev. v kamajeu navic jako bonus sileny material akrylakrylakryl, ktery si uz ani nehraje na to, ze by vydrzel do dalsi sezony. barevnosti v tonech sedy idealni pro slovansky holubici typ s bravou vlasu pochcana slama a svetlou pleti. pokud nenajedu co nejdriv na system redial, nemam s barevnymi trendy sanci vyladit zbytek fyziognomie :-D kam ma jit normalni clovek nakupovat? ne vsechno jde pres net (ale nakonec to stejne risknu ve sleve pripadne po zjisteni, ze v cechach stojej ty veci jeste nekolikrat vic nez vsude okolo). casem si clovek vyselektuje oblibene vyrobce (ne jako hon na znacku, ale prirozenou tendenci vybirat si dle subjektivniho vkusu). jake jsou vase oblibene eshopy, ktere dovazeji do cech, krome obligatniho asosu, new looku (mimochodem, tam to s temi materialy taky neni nic moc) a par skate znacek?

(a to ani nejsem zadny fashion victim a na ulicich jsem k potkani v dzinech a mikine :-) nicmene po dlouhodobych pobytech v zahranici, kdy dilema bylo – tolik hezkejch veci a zadny prachy celim zcela nove situaci – drahy hadry, ktery se mi nelibej)

 
ZuzkaOu  16.11.10 09:55

eeek – kašli na redial, zaměř se na eshopy britské konfekce – cena stejná, kvalita nesrovnatelá, ačkoliv ti Britové nevyrábí nic jiného, než střední kvalitu konfekce.
Zasilka dojde do tří dnů, poštovné mají docela rozumní a většina z nich se už naučila, že Czech republic není Čečna a zasílají. A díky Britským zákonům na ochranu spotřebitele nedělají nejmenší problémy v případě vracení zboží.
Nejbarevnější je asi boden.co.uk, ale ti už jsou na vyšší cenové hranici.

I když teda jarní barvy nemaj ani tam, moje maminka má prostě letos smůlu

 
Katkarina  16.11.10 10:04

Aby som bola on – tá (ne) farebnosť by mi ani nijak nevadila, skôr ten pomer cena – kvalita je fakt otrasný, z Camaieau je tak 80% vecí nenositeľných, prípadne som ochotná si ich kúpiť až pri poslednej zľave, vtedy si poviem, že ok, za tú cenu to párkrát oblečiem. Naaranžované to vyzerá pekne, ale pre mňa je väčšina z dôvodu zlého strihu alebo kvality nenositeľná (a to mám veľkosť 36)…
A k tým sekáčom z diskusie, keď som na Slovensku u rodičov, vždy sa dobre zásobím, lebo je tu pár fakt dobrých a ceny začínajú na 30 centoch, ale potrebovala by som nejaké tipy na sekáče v Brne… Môžete niekto odporúčať dobrý sekáč (nemyslím tie, kde visia krikľavožlté tričká a hnedé prešívané kabáty s umelým kožuchom vovnútri, to si môžem ísť požičať k babke). Díky moc :)

 
eeek  16.11.10 10:22

zuzka ou – nj, s tim redialem tedy to byl jen takovy bonmot… britskou konfekci znam, ale fakt spis mne zajima neco, co je ‚jine‘. pokud to teda neni primark, kde jsem ochotna za ty dve libry pocitat s tim, ze to holt vydrzi sezonu :-) z britske konfekce se mi dost casto libil topshop, ale nikoliv ta parodie na topshop, co funguje v cechach. ja bych tady uvitala nejakou i kdyby ‚stredni kvalitu konfekce‘, protoze v soucasnosti tady nic takovyho neni. shodou okolnosti jsem celkem omylem zabloudila do sterbohol, kde je v europarku outlet nextu s dost zajimavymi cenami a lidi, kteri jsou jako ja a libej se jim divne veci, by si tam i neco nasli :-) boden je urcite velmi kvalitni, ale na mne je prilis ‚seriozni‘ resp. konzervativni, bohuzel, nebo aspon ze zbezneho pohledu to tak vypada. nicmene barvy maji pekny a rozhodne lepsi vyber, o tom zadna. takovy kamajeu z dalky vypada barevne taky docela pestre, ale jejich pomer kvalita vs cena je proste sok, navic kdyz ma clovek rad prirodni materialy nebo chce byt hodny na pokozku a nechat dychat, tak je to jasna volba :-)

 
Superstar  16.11.10 10:25

Kvůli mizérii co se týče barevnosti oblečení mně přestalo bavit nakupování.Už ani nechodím dovnitř obchodů, stačí nakouknout, vidím vyblité barvy a jdu pryč.K tomu ještě kvalita taková, jakoby paní uklízečka tím oblečením vytřela celý obchod a pak to pověsila na ramínka…Za tento hnus mám jako utrácet peníze???? A to nelze říct, že by ty šmejdy co vidím, byly zrovna za babku.
Už mě to fakt nebaví, jdu po ulicích-šeď, nuda.Jdu do obchodu- vidím šeď a nudu.Zoufale postrádám KVALITNÍ a zároveň zářivé oblečení.Už jsem narazila na obchody,kde se dá uspět- T.Hilfiger a Lacoste..Tam mi přijde,že ví, co to jsou barvy a kvalita.Nicméně v ČR dosti předražené.

 
Khiria  16.11.10 10:34

… Jinak je fajn, že Ada taky jednou napsala, co je dobře, ale jak u plesových šatů, tak tady bych ocenila i příklady/in­spiraci, jak kombinovat oblečení, resp. co je správně… Mám taky problém s tím, že neumím(a kolikrát na to ani nemám) nakupovat komplexně – koupím si kousek, do kterého se zamiluju a až pak přemýšlím, s čím ho skloubit. Kolikrát vidím nějakou slečnu, které to sluší a její oblečení jako celek vypadá super, načež kdybych viděla jednotlivé kousky, co má na sobě, v obchodě, projdu kolem nich a ani si jich nevšimnu, případně by mě ani nenapadlo si je koupit…

 
Jiřina  16.11.10 10:36

Kvalita látek a ušití oblečení v řetězcích je většinou hrozná – příklad z dnešní Maladé fronty: 

Objednávat z ciziny je někdy risk – nelze se spolehnout, že každá bavlna, viskoza, vlna… je kvalitní, zpracování se liší a někdy tlak na min. cenu znamená nekvalitní hadr. Na fotografii to bohužel nelze poznat, tam záleží na obratnosti stylisty a fotografa.

 
Ada Pekelná
738 příspěvků 16.11.10 10:56

Eeek: v Camaieau zdaleka nemají jen akrylové věci, často mívají různé směsi s vlnou, angorou apod. Nevýhoda vlny je v tom, že kouše (pokud to není hodně kvalitní materiál, případně kašmír), proto je lepší, když jsou věci v běžných obchodech z akrylu. Nevýhoda je akorát v tom, že se dopředu špatně pozná, která bude žmolkovat a která ne, a musí se o ně lépe pečovat (neždímat na vysoké otáčky, nevěšet na šňůru).
Aby slovanský slámový typ nepůsobil v takových barvách mrtvě, vybere si výrazné doplňky. Stačí červená šála a hned je to o něčem jiným; a pro lidi, kteří nemají peněz nazbyt, je lepší mít neutrální oblečení a barevné doplňky.

Ad barevný obchod: možná Jeans Club? Kultura prodeje mizerná a je potřeba dávat hodně pozor na kvalitu, ale dají se vybrat pěkné věci a nejsou ani drahé. V Tatuumu zase mají hodně světle zelených a jemně fialových věcí. Vyfotím je do nějakého dalšího článku.

 
eeek  16.11.10 11:10

ada: ja z camacosi :-) nemam ani jeden kousek, a to prave z toho duvodu, ze jsem bez predsudku (na to netrpim) nahlidla dovnitr. pokud se mi neco libilo predevsim z pletenych zimne podzimnich veci, proste material neodpovidal me predstave ani pomeru ceny a vykonu. z tohoto pohledu kamajeu pro me nekde kolem C&A apod. co se tyce doplnku, bohuzel jsem ten blbej slovanskej typ, co si strasne preje sperkovat se salickama apod. a v dobre vire par takovych utrat uz ucinil s porad stejnym vysledkem – proste to nenosi, protoze mu to prekazi pri praci… blbe :-) cili kdyz doplnky nejsou volba, musi jit holubici typ ‚prakticka zena‘ po barvach (co se tyce obleceni, z toho diskutovaneho dokonaleho sveta jsem jednoznacne typ ‚vanda‘, co se ‚outfitu‘ tyce – nejlip to jde v pracovnim, ale na vecirek lze dopracovat s trochou snahy do jakychsi normalnich moznosti pote, co zapojim normalni odev :-) takze mam pochopeni pro zeny, ktere hledaji barvu uz v hlavnich kusech, doplnky proste nejdou. forma naleduje funkci, atakdal. bohuzel :-)

 
adel  16.11.10 11:28

Pro ty, ktere tvrdi, ze nelze najit barevne/kytkovane + kvalitni obleceni bych rada zminila, ze existuji i obchody, jako treba Jackpot, kde maji celou skalu kombinovatelnych barevnych veci, ktere nejsou predrazene. Ono, omezovat se na H a M a hadrarny toho typu, asi neni nejlepsi a neni se cemu divit, ze si vsichni stezuji, ze tam nic zajimaveho neni…

 
Khiria  16.11.10 11:34

adel: pro někoho bohužel Jackpot celkem drahý je :o( i když tam zrovna mají podle mě kvalitní věci, časem až dostuduju a najdu si lepší práci, třeba tam začnu nakupovat :oD … i v Espritu se dá, ale taky je to už docela dražší…

 
darkie  16.11.10 11:40

Prihovaram sa za farby u Tommyho, Tatuum, Promod sa o cosi snazi (aspon u nas, v Brne som nebola). S JeansClub mam rozne skusenosti, zalezi na vybere.
Mam novo jasnozelene polotriko a taky jemny makkucky svetrik od Hollister (nakupy v UK), a bucham si hlavu, ze nieco na styl toho svetrika som si este nekupila (je makky, pritulny a najma dlhy! kvitujem, ze mi netiahne na krize hned ako si sadnem).
Najst nieco take tu…

 
eeek  16.11.10 12:10

adel: jackpot sice neni hadrarna, ale velmi kvalitne vypracovana konfekce, nicmene kreativitou nijak zvlast neoplyva a nemusi se libit vsem; nakupuje tam moje maminka, ktere je pres padesat, a myslim, ze to je dobra volba. ja se citim na tenhle typ obchodu porad jeste relativne mlada. samozrejme vec vkusu to je, ale ‚barevne a zajimave‘ zaroven nerovna se ‚kytkate‘… samozrejme obchody typu esprit a jackpot ano, pro nekoho, kdo ma na lepsi zaklad a zaroven vkus, kterej sice neurazi, ale… btw do H&M, kdyz uz ho zminujes, rozhodne neni zarny priklad. tohle fakt neni flame s cilem dokazat, co je a co neni hadrarna, spis ze se mi zda, ze pro urcitou skupinu lidi je tady opravdu problem nakupovat; v zahranici diky slevam clovek dosahne i na kvalitnejsi konfekci, pripadne znacky, bez velkeho potu a stresu a me jen mrzi, ze tady tyhle moznosti nejsou. tim spis, kdyz clovek neni vychrtla tyc, na kterou cili vsechny retezce tema habitama vsema :-)

 
scully  16.11.10 12:18

Taky mam s temito barvami taky problem – pripadam si v nich nevyrazna, vyblita, tuctova…je to sice elegantni, ale moji povaze je blizsi hravost a veselost a tohle je pro me moc „nudne“…

 
Marinne  16.11.10 12:21

Mne sa pudrove farby pacia. Krasne su v kontraste s ciernou, lebo to nie je nevyrazne (kontrast) a nie je to ani tvrde ako cierna s bielou na celych plochach. Doplnam k tomu perly, alebo cerveny ruz, alebo oboje. Staci perlovy naramok. Ono na to, aby bol clovek vyraznejsi a nezanikol netreba kriklave farby, staci kontrast, alebo nieco v cervenej, tej v obchodoch je habadej. Inak ester za mna je vyborna farba khaki, taka do zelena, hodi sa ku vsetkemu a nie je to cierna. A krasne zelene saty a kabaty som videla v M&S na Vaclavaku, na jednej figurine mali bielu bluzku s perlami, tmavo hnede nohavice a zeleny kabatik a vyzeralo to ultra-chic…takze to nie je len o farbach, ale aj o spravnom kombinovani.

 
Khiria  16.11.10 12:30

jenže ne každému pudrová barva sluší… Mně by se taky třeba líbila, kdybych v tom nevypadala jako mrtvola :o) ale khaki bohužel považuju za nejhnusnější barvu vůbec, teda ještě přežiju tu do šedo/hnědozelena, nenápadnou, ale taková ta klasická vojenská khaki výrazně do zelena je mi vyloženě odporná :o(

 
Marinne  16.11.10 12:35

Mam na mysli nieco taketo: http://img18.allegroimg.pl/…6/1320212669. A co takto v pudrovej trebars suknuu, alebo iny kus oblecenia, ktory nie je proste blizko pri tvari…a skombinovat s farebnym vrskom.

 
Marinne  16.11.10 12:38

Aj ked celkovo, mrtvolny look mi nevadi…pokial dotycna nema hlboke vrasky, alebo kruhy pod ocami, no tak je bledula a co. Malujem sa a staci si trochu zvyraznit licka a riasy a clovek vyzera hned inac…proste sa snazim upravit si tvar tak, aby som nevyzerala ako mrtvola v comkolvek, co si na seba dam.

 
Khiria  16.11.10 12:42

To je přesně ten brčál, který se mi nelíbí :o) ale chápu že hezky zkombinovaný může vypadat dobře, je to jen moje subjektivní antipatie ;o) někde jsem teď zahlédla za výlohou krásné pudrovo-černé sukně, možná v promodu…? Byly opravdu super, s černou krajkou, ale pro mě možná tak do divadla, není to úplně můj styl na každodenní nošení… Možná až se budu muset oblékat elegantně v práci :o) Možná kdyby byla nějaká jednoduchá…

 
Marinne  16.11.10 12:48

Zalezi s cim to skombinujes…ak to budu matne materialy a decetne icenie, moze to byt aj na den, preco nie…vela holiek co poznam by si aj kupili suknu, alebo nieco slavnostnejsie, ale nejak tak ziju v predstave, ze to je len do divadla, a ze do skoly/prace sa to nehodi. No pokial dotycna pracuje na vykopavkach, tak nie, ale inak? Preco by som sa mala elegantne obliekat len raz za rok. Ja chcem byt pekna kazdy den! :)

 
Frndolina  16.11.10 12:50

me sa tieto farby pacia, pretoze sa daju kombinovat tak s teplymi, ako aj studenymi farbami. da sa z nich vybrat, tiez nemusim pudrovu farbu, ale tie sive a sivomodre odtiene sa mi pacia velmi (aj teraz som sivo-modra)! potom uz len skombinovat s niecim vyraznejsim a staci aj malo – bizu alebo sperk, opasok alebo dokonca vyraznejsie pancuchace k neutralnej sukni ci satam a vysledny efekt je skvely. ako pise Marinne – je to o spravnom kombinovani. a mam pocit, ze s tymito farbami je to kombinovanie jednoduche.

 
R.  16.11.10 12:52

V camaieau a HM jsem dřív často nakupovala, ale tahle neutrální barevnost mě nějak omrzela (ne že bych se oblékala do zvlášť sytých odstínů, ale přeci jen). Krom toho jak už někdo výše psal, v HM taky nemám moc dobrou zkušenost s kvalitou. Poslední dobou mám nějak v oblibě Promod – z toho, co tam mají právě teď, se mi líbí strašná spousta věcí, až mě to samotnou překvapuje. Je to takové hodně ženské, i barevnost příjemná. Jen pořád ne a ne sehnat nějaké kalhoty, nemáte tip na dobrý obchod? Naposledy jsem koukala v Esprit, dokonce i džíny vypadaly fajn (prosím, nekamenovat), jinak ale nemůžu nikde objevit pěkné nositelné střihy. Ne mrkváče, ani ne zvonáče, prostě něco mezi tím – aby byly tak akorát a daly se dát klasicky přes botu (nevím jak vás, ale mě tedy móda kozaček v kalhotách nějak nechytla). Co se střihu pozadí (kapsy atd) týče, jako by měli šablonu, skoro všude stejné, takové to co sluší chlapeckým postavám a na nás s vyklenutějším (nemyslím velkým, jde jen o tvar) pozadím se nemyslí. Mimochodem, taky si všímáte jak jsou v obchodě schopní vedle sebe pověsit třeba černé kalhoty a chlupatý (ale někdy stačí i málo) svetr a kalhoty (nebo cokoli jiného tmavého) jsou pak plné od chlupů? Vidím to nějak moc často – a to pak přímo vybízí k nákupu, barvy nebarvy :)

 
Panenka_bohemica  16.11.10 12:55

Jo přesně, pokud se Vám některá barva fakt líbí, ale vypadáte v ní mrtvolně, nedávejte si ji blízko xichtu. Vyberte si v takový barvě třeba doplňky nebo spodky. Nebo si klidně kupte i ten svršek a pak si vemte šálu v barvě, která Vám lichotí.

Co se týče barevnejch kombinací, nejsem expert a troufám si říct, že mně na druhejch nevadí snad nic – kromě červený se zelenou, to bejvá opravdu humusík.

Já mám HáeMka, Lindexy, Kappahly atd. ráda, hadrárny nebo ne. Návrháře kopírujou hbitě, takže dostane -li člověk chuť na módní výstřelek, jsou fajn :-)

 
scully  16.11.10 13:01

marianne: khaki taky muzu, je to ma oblibena barva a hodi se mi k hnedozelenym ocim, navic jak rikas, je pomerne neutralni a neni to cerna…vseobecne si nejsem moc jista v pastelovych a lomenych barvach, mozna si jen neumim vybrat ty prave odstiny (mam spis olivovou plet a cerne vlasy). Vetsinou kombinuju cernou nebo hnedou s barevnymi kusy, mam rada pestre sukne, tricka, svetry…do kancelare treba s oblibou nosim cervenou pouzdrovou sukni ke kolenum s cernou kosili atd…:-)

 
Khiria  16.11.10 13:14

Mně se moc líbí trikolora(tmavě modrá, červená, bílá) nebo jakákoli barevná kombinace dvou barev z ní :o) z neutrálních barev jsem teprve nedávno vzala na milost i šedou a zjistila, že se v ní docela cítím, do té doby jsem se bála, že v ní taky budu mrtvola :o) ale ve spojení s něčím výraznějším super… Asi bych na sebe někdy měla zkusit navléct něco nového, jenže jsem většinou líná zkoušet věci, které se mi na ramínku až tolik nelíbí, přestože se mi to kolikrát vyplatilo… Potřebovala bych někoho, kdo by mi vrážel do ruky/kabinky věci, které by se mu na mě líbily a já je zkoušela :oD takhle to dělám s mamčou a je většinou spokojená…

 
R.  16.11.10 13:33

Já zas nejradši nosím vínovou, černou nebo hnědou. Začínám mít ráda i zelenou, ale tady mám problém sladit odstín s pletí – jsem na tom moc světlá, právě až dozelena. Jinak hnědé oči i vlasy, takže takovou přírodnější barevnost mám asi nejradši. A když se poránu necítím, nahodím černou s nějakým barevnějším doplňkem (šperky nebo šátek) a je to :)

 
Pes Zoro  16.11.10 13:43

Má sladká děvčátka. Prozradím vám tajemství. Jsem zcestovalý psík, a tak vím, že k nám do České republiky se vozí jenom to, co se jinde neprodá. Staré, nemoderní a nekvalitní hadry. Ať je to v HM pro chudé nebo v Mangu, Zaře, Promodu či kdekoliv jinde. Rád bych vás také jednou potěšil. Mám vám ty barevné regály příště vyfotit?

 
Panenka_bohemica  16.11.10 13:46

Čau pejsku, ve Zlíně měli úplně to samý, co ve Švédsku :-)

 
Marinne  16.11.10 13:50

Asi ta sklamem, ale napr. launch jednotlivych kolekcii je riadeny globalne (v ramci EU)…akurat ze z tych kolekcii sa ine veci dostanu sem a ine do spanielska, pretoze kazdy trh je iny…to co sa preda v spanielsku, ale vo FR (teraz mam na mysli take tie az cigansko-farebne vrecia v ktorych sa s oblubou premavaju cernosky) sa tu masovo nevyskytuju…proste kazdy trh je iny a pokial sa niekto specializuje na europu tak to vie a riadi sa tym. Od automobiliek az po vyrobcov cokolad. Je ale pravda, ze sem si mozu dovlit doviest kusky z menej kvalitnych materialov a nastrelit vyssie ceny.

 
Daniela S.  16.11.10 13:51

Hlasim z Milana, ze H&M tu ma identicky sortiment s brnenskym.

 
Marinne  16.11.10 13:57

Ono ide o to, ze H&M and spol kopiruju to, co sa pre dane obdobie predvadzalo na prehliadkovych molach ako nove trendy. A ked si vsimneme ich cielovu skupinu (mlady lud), tak tam nejaka kolekcia veci co leteli 2 roky dozadu neprejde. Mame internet a vieme ho pouzivat!

 
mia  16.11.10 13:57

Pes Zoro- to čo tvrdíš, nie je pravda…je to tak ako píšu baby, len možno nie všetko dostaneš v jednom obchode alebo v jednom meste…trošku sa to líši, preto, ked mám niečo vyhliadnuté, tak niekedy musím obehať viac obchodov jednej značky, lebo v tom prvom to nemali…

 
Panenka  16.11.10 13:59

eeek: Z Topshopu lze k nám objednávat, poštovné je 6 liber a když jsem něco vracela, peníze jsem měla na účtu 10 dní po odeslání zásilky z ČR, takže servis je super. Tohle je můj nejoblibenější zahraniční obchod, protože mají hodně věcí v prodloužených délkách a materiály a zpracování je fajn.

Jinak, co se těch barev týče, tak mě absence nějakých vyloženě zářivých barev nevadí, moji favorité pro zimní sezonu jsou černá, pudrové odstíny, khaki. A na ty pudrové odstíny bych nenadávala, možná někomu přijdou vyblité, ale lichotí naprosto všem, narozdíl od těch zářivek, ve kterých bude polovina Češek vypadat utopeně.
V H&M si člověk musí vybírat, dražší věci jsou ok, levné věci šílené.

 
Pes Zoro  16.11.10 14:20

Milá děvčátka, nevím jak vás přesvědčit. Jakmile někam zase pojedu, udělám sondu a hodím to na rajče. Poválené zmuchlané a špinavé věci, které vidíte v našich regálech, se opravdu jinde nevyskytují. Údaj s dvěma roky zpoždění by odpovídal. Některé věci stejné jsou, ale celková nabídka je na západních trzích lepší. Ceny již nejsou nižší jako to bylo tak před osmi devíti lety. Jsou mírně vyšší nebo stejné. U kvalitních věcí jsou ceny dvakrát vyšší, ale je to adekvátní. Takové zboží u nás nenajdete. Já rád věci typu Pietro Filipi. Kdo zná, tuto kvalitu si může představit i v konfekci na zahraničních trzích. Také je u nás menší zastoupení – malá pestrost. Ty „značky“, které tu probíráme, tvoří v zahraničí dle mého odhadu třicet procent z celkové nabídky. Kdežto u nás osmdesát. Čili i z tohoto důvodu je nabídka v České republice velmi slabá.

Milá děvčátka. Vypadat dobře není jen věc peněz. Nejdůležitější módní součást je sama osobnost nositelky/nositele. Někdo může nakupovat třeba ve Švédsku a stejně mu to není nic platné :-)

 
Panenka  16.11.10 14:26

Pse Zoro, loni jsem si koupila v H&M ostře růžový kabátek. Původně jsem ho měla vyhlídlý v Brně, ale nákup se nakonec uskutečnil v New Yorku, kde visel stejně jako v Brně při vchodu do obchodu, v místě s nejnovějšími kolekcemi. Stejné zkušenosti mám se Zarou, Promodem a spol. Neříkám, že šíře sortimentu je stejná, to opravdu ne, ale v obchodech jsou stejné věci jak všude jinde po světě.

 
Marinne  16.11.10 14:31

Drahy Zoro,
sice neviem preco si hovoris pes zoro, ked zorro znamena liska, ale neva… To ze niekde najdes veci, ktore sa Ti podobaju na 2 roky stare kolekcie.....nuz vedz ze sa jedna o kusky, ktore sa budu vyrabat a predavat stale, bez ohladu na kolekcie, napr. cierne nohavice, slimy, biele bluzky, rifle apod. Ceny a pomer zastupenia tychto obchodov je preto tu taka rozdielna, pretoze CR i SR su male trhy. A je tu pomerne malo obchodov specializujucich sa na strednu cenovu vrstvu. Bud tu mas Vietnamcov, alebo 4-ciferne sumy, takze ten stred je tu maly. Hovorim o strednej cenovej hladine v porovnani s normalnym ceskym/slovenskym prijmom. Otazka ale je, preco CR a SR nepritahuju dalsie retazce, resp. dovozcov s oblecenim a preco si tu mozu dovolit nastavit vyssie ceny. Predajca sa chova tak, ako mu dovoli trh, tu im to prechadza, ale to nie je chyba predajcu, ale nakupujucich a ich neznalosti.
A to, ze vyzerat dobre nie je otazkou penazi, drahy zlaty moj, to sa tu riesilo x krat na diskusiach po roznymi clankami. Mne to hovorit nemusis, tu to vieme uz davno :)

 
Ada Pekelná
738 příspěvků 16.11.10 14:37

To, co říká Zorro, se může týkat „velkých“ značek. U nás je spousta krámků, kde se prodávají značkové věci, řekněme Versace, DKNY, Moschino, jako by to bylo bůhví co a za patřičně vysoké ceny, přitom je to směs kousků z různých sezón, z levnějších řad apod. Na takové nákupy je fakt lepší cizina.

Řetězce mají všude stejné zboží s mírnými lokálními odlišnostmi. To, že v některých obchodech člověk vidí hromady hadrů bez ladu a skladu naházené na stolech, už je věc kultury prodeje a slušnosti kupujících.

 
Marinne  16.11.10 14:41

Ja som videla hromady nahadzaneho oblecenia vo FR v Zare, behom vypredajov uplne normalne. A Cameiu je tam docela hadrarna. A to som tam bola 5 rokov po sebe, takze mozem porovnavat.

 
Daniela S.  16.11.10 14:41

Mno, tak zrovna brnenske H&M je oazou kulturniho prodeje proti Milanske skladce. Ne ze bych si tam nakupovala.

 
Frndolina  16.11.10 14:47

zmuchlane a povalane veci su typicke pre sezonne vypredaje v Beneluxe vo vsetkych tychto lacnych retazcoch a velkych obchodakoch. najprv to daju vo velkej kope na stolik a po par hodinach je to jedna velka kudlanica na stoliku, vedla neho i pod nim. mozno inde su fajnovejsi…

 
scully  16.11.10 14:58

Hlasim z Athen ze kolekce ze Zary je tu letos stejne „malobarevna“ jako v CR. Pejsek Zoricek je nejspis neprilis atraktivni muzicek, kteremu dela mocinky dobroucko se povysovat nad harem zen a divek:-))))))

 
Jas39grippen  16.11.10 15:04

scully:Já myslím že jen napsal svůj názor, povýšenost necítím. I když oslovení „děvčátka“ trochu skřípe.

 
Marinne  16.11.10 15:09

Oslovovat „devcatka“ skupinu uplne cudzich zien, o ktorej netusim, ake je vekove rozpatie.....vyz­nieva to arogantne. A v tom pripade moze cakat, ze si z neho bude robit niekto posmech. Pretoze aroganciu si treba zasluzit, inak je dotycny za hlupaka.

 
Janka  16.11.10 15:09

kdo rád klasiku trochu barevněji, doporučuji můj dnešní objev – výprodej propínacích svetříků Mark and Spencer ve veselých barvách – já si pořídila trávově zelený (moje srdcovka), ale jinak tam mají celkem slušnou barevnou škálu, nikoli obligátní černá, šedá fialová kombinace jako ve většině obchodů.
Jo a když už jsme u toho, pro milovnice chanel stylu doporučuju zimní nabídku Mótivi (brněnská olympie). Mají to sice lehce dražší než v hmku, ale nositelné, vlněné (=teplé) a nadčasové.

 
Panenka_bohemica  16.11.10 15:14

Zorro, a co že ti teda vlastně jde v tvých příspěvcích..?

Že to maj v zahraničí lepší, barevnější a za adekvátnější ceny, páč k nám se vozej zbytky? No tak nabídka obecně by pestřejší bejt mohla, ale ta se řídí hlavně poptávkou, že jo… A kdo chce, způsob si najde, to se tu řešilo už mnohokrát. A dodatek o vypadání dobře je předkládán proč?

Mimochodem, choděj sem chlapci i sladká děvčátka nad padesát :-))

 
Khiria  16.11.10 15:15

Jé, a jsou ty svetříky úplně slabé nebo silnější? Zajdu se tam mrknout, do M&S normálně moc nechodím…

 
Panenka_bohemica  16.11.10 15:18

Pardon, koukám, že jsem napsala dvě r.. asi deformace filmovým světem :-))

 
Zdenka  16.11.10 15:56

Pes Zoro: Dle Vašeho názoru si tedy Promod dělá stránky v angličtině s koncovkou .eu a cenami v eurech speciálně pro ČR? Prozatím jsem u nás na maloměstě našla téměř vše, co bylo na těchto stránkách. A co nebylo k mání, to mi jedna šikovná zaměstnankyně přivezla z Prahy nebo ze sousedního o zhruba 10 % většího maloměsta.
A to „děvčátko“ si též vyprošuji, není-li Vám alespoň 60.

 
eeek  16.11.10 16:16

hele, neni pes zorro nahodou metamorfozou jiste zde nedavno velmi populerni osoby? ktera ma take ve zvyku rikat vsem ‚devcatka‘, pripadne ‚labilni slecny‘? :-D ty tlachy o absenci osobnosti mne zaujaly :-D

panenka: dik za tip, o topshopu vim, ze zasila – nabidka na webu, pokud mas srovnani, odpovida obchodum? mne to vzdycky prislo… chudsi, no. jinak ale nelze nez souhlasit, ze zdejsi giganti jako H&M jsou v zahranici jen jednim z mnoha, je vetsi rozptyl vkusu, stylu… v UK napriklad spousta holek aktivne nosi padesata leta jako denni styl – ruda rtenka, puncochy se svem, tupirovany vlas apod. tudiz je vetsi snaha postarat se o catering i vsem ruznym skupinam tohoto typu a retezce tomu jdou na ruku, to same indie styl, ‚americky‘ styl, ‚zensky nad tricet styl‘ atd. atd. atd.

 
Jas39grippen  16.11.10 16:18

eeek Says: A myslíš ze Martina chodí nakupovat oblečení? Vždyť umí tak dobře šít…

 
Jana  16.11.10 17:20

eek, na webu toho mají o dost míň, ale mě to nevadí, třeba nad tím jejich vlajkovým obchodem na Oxford St jsem byla naprosto znechucená- stojany plné přetékajících hadrů a strašně všechno nepřehledné. Z těch 50 kusů v Tall kolekci si vyberu mnohem líp.
Pes Zorro se asi dostal minulej měsíc poprvé za humna a je z toho ještě tak odvařený, že nám všem musí popsat, jak to vypadá za hranicema. Holt lidi mají tendenci soudit ostatní výhradně podle sebe, maximálně podle svého okolí.

 
Ava  16.11.10 18:34

Několik drobných poznámek:
1. nevím, proč a jak se přišlo na to, že zářivé barvy jsou zárukou pěkného oblečení. Kupříkladu když se podíváte na zde několikrát zmiňovanou FF, tak tam uvidíte barev, až Vám oči přecházejí…(a není to ani trochu myšleno pozitivně). To radši komplet černá.
2. k obchodům, kvalitě, uspořádání, úpravě, barvám… Sama jsem nějakou domu pracovala ve zmiňovaném Camaieu. Nehodlám tu neslušně šířit všechny detaily, nicméně: uspořádání prodejny je diktováno shora, z pařížské centrály, a to min. každý týden. Mně se mnohdy kombinace nelíbily, ale musím uznat, že alespoň to mělo nějakou hlavu a patu. Stejně tak se zde střídá množství prodavaček, které si nemohou dovolit klasický český znuděný přístup – proto se Vám asi často v Camaieu (ale podobně třeba v Tezenis, Intimissimi aj.) stane, že Vás prodavačka bude okatě zdravit a ptát se Vás, co si přejete, zda může pomoci s výběrem, zda nechcete k halence nějaký doplněk atd. Pro Čechy je to – dle mého názoru – nezvyklý přístup, který velká část z nich nemá ráda, ale to je holt filosofie mezinárodního molochu… Prodejna se permanentně v průběhu celé směny uklízí, seřazuje (doteď jsem nepochopila, jak je možné, že stále existují obchody, kde zákazník zboží sám vrací do regálů… to potom nikdy nemůže vypadat dobře). Potud můžu říct, že je vše pozitivní.
Ale tato „péče“, lépe řečeno, zaplacení takového množství zaměstnanců a celkového konceptu obchodu, se samozřejmě projeví na ceně zboží. A v tom nyní budu zcela neloyální svému bývalému zaměstnavateli- nekupujte si zboží v původní ceně!!! Od doby, co jsem krátce pracovala v C., jsem si nikdy nekoupila věc mimo výprodej… a není to proto, že jsem taková socka, ale proto, že jsem na vlastní oči viděla proces zlevňování původně naprosto neadekvátně předraženého zboží. Jeden příklad za všechny: moje „promoční“ sukně stále pův. 1249,– a já ji koupila za 199,– (a to mám asi nejběžnější konfekční velikost).
Osobně si myslím, že ochota lidí vyhazovat neskutečné množství peněz za průměrné zboží (nejlepším příkladem jsou podle mě značky Tommy Hilfiger, Lacoste a Hugo Boss) v domnění, že jde o nějaký luxus, je základní příčinou, proč je veškeré oděvní zboží u nás tak nesmyslně předražené…

 
ja4na  16.11.10 18:58

v obchodech vlajkovych jsou kolekce stejne, v obchodech nizsi kategorie byva sortiment orezan podobne jako sortiment obuvi – tzn lepsich, drazsich modelu je mene kusu

 
Aailyyn  16.11.10 19:27

Já mám teda nejradši černou, troufám si tvrdit, že mi i nejvíc sluší… Občas červená a v poslední době jsem si celkem oblíbila fialovou, nejdřív jsem si ji na sobě samý moc představit neuměla, ale celkem to není úplně marné.

 
dasa  16.11.10 19:49

Zatím jsem nepoznala moc rozdíl mezi řetězci u nás a v zahraničí, to je blbost :-)

Náhodou…mě se takové barvičky dost líbí…a i tak lze vypadat hezky :)

 
terezec  16.11.10 21:07

loca Says:
Listopad 16th, 2010 at 12:48 am

Já se teda přiznám, že mám jeden problém, který dost zásadně ovlivňuje výběr mého oblečení, a to kruhy v podpaží od potu. Vyzkoušela jsem už všechny možné i nemožné antiperspiranty i ty hrůzy, co mají v lékárně, ale moje tělo je zdá se imunní.

zkousela jste Driclor?

 
Yuki  17.11.10 00:19

Ono je to asi jak v čem. Loni jsem sháněla kabát na zimu, náhodou jsem se v té době dostala do polské Vratislavy a prošla si tam nákupní centrum, hlavně obchody, jejichž řetězce jsou i v Česku. Nebyla jsem ale s to si vybrat, protože různých kabátů tam bylo opravdu hodně a rozhodla jsem se počkat až po návratu do Brna, vždyť ty obchody jsou i u nás… To byl šeredný omyl, u nás vedly na celé čáře bundy a kabátů měli jen pár a divných (nakonec jsem si horko-těžko vybrala, ale lituju doteď, že jsem si nepřivezla nějaký pěkný z Polska). Prostě nabídka kopíruje poptávku.

 
Antoinet  17.11.10 11:56

Proč nikdo nenakupujete v Marks and Spencer? Tam mají barev, provedení kvalitní, sice hodně kousků usedlých, ale vybrat se dá.

 
Rybka  17.11.10 12:04

právě, že usedlých, nejsem žádná „módní ikona“ co by nosila extravagance a nejnovější trendy, ale přece jenom jsem se svými 25 lety na Markse a Spencera příliš mladá, co se týče každodenního nošení, nemluvím o kostýmcích a spol., i prádlo se tam pořídit dá a nějaké to triko občas, ale obecně to je podle mě na starší…

 
Jiřina  17.11.10 12:16

Rybka: Nesouhlasím, myslím, že mladá děvčata nemusí chodit s cípatou sukní a šišatým tričkem. V M-S je právě dost oblečení pro základní kolekci, v mnoha barvách a v kvalitě, která v jiných obchodech s podobnými cenami není.

 
mia  17.11.10 13:06

no napríklad aj preto, že v MaS nemajú veľkosť XS…:( a ak sa nájde, tak len občas nejaká vec, čo sa mi zrovna nepáči…aspoň teda u nás, v zahraničí možno nie je problém zohnať v týchto obchodoch typu MaS, debenhams, PaC…atd…veľkosť XS

 
Althea  17.11.10 14:29

Mne se treba dost veci v MS libi, ale nejak mi tam nesedej ty strihy.

 
katy  17.11.10 15:28

jediný rozdíl, který jsem zaznamenala v zahraničí, byly rozdíly ve slevách. viděla jsem tu v HM šaty zlevněné na 299,– a v Barceloně byly ty samé po slevě za 3 Eura…jinak se přiznám, že v HM nakupuju, protože třeba na Promod málokdy mám, a je pravda, že něco jsou hadry, ale dají se vybrat i pěkné kousky, třeba jako v tom zatracovaném New Yorkeru, kde jsem včera koupila opravdu elegantní šedivostříbrnou teplou sukni za necelé tři stovky. jde o to hledat a občas na sebe zkusit navléknout i kousky, které na věšáku nepůsobí nic moc.

 
Lenka  17.11.10 15:44

eeek: V Camaieu rozhodně jen samé akrylové věci nemají. Nedávno jsem si tam koupila podzimně-zimní kabátek (čokoládově hnědý, nalítala jsem se jak blázen po celé OC, protože jsem nechtěla černý ani šedivý) ve složení: 59% vlna (!!!), 23% polyester, 11% akryl, zbytek ostatní vlákna :-) Je moc fajn a opravdu hřeje. Nosím pod něj i do počasí pod nulou jen tenkej svetr a tričko a nikdy mi zima nebyla. A to kolikrát čekám třeba půl hodiny venku na autobus v 5 ráno…
Konkrétně v Camaieu jsem s kvalitou věcí (až na svetry) docela spokojená. Mají tam fakt pěkný sukně třeba.

 
Rybka  17.11.10 16:33

Jiřina: v životě bych na sebe nevzala cípatou sukni a úplně nevím co se myslí křivým trikem :o) nosím ráda jednobarevná trika a věci vůbec protože mám ráda šperky a brože, tak je k tomu střídám, nebo mě maximálně zaujme vkusný vzor či obrázek(občas ještě i trochu infantilní viz např. zvíře :o)). Ale v MS jsou mi za prvé většinou trika velká, i když mají být vel. 8 a za druhé mi prostě až na výjimky přijde, že ty střihy prostě trochu usedlé jsou, koukala jsem tam teď na svetry ve slevě, ale i ty obyč s knoflíčky na sobě měly takové hodně podivné knoflíky, jako mívala babička na halence, takové ty kulaté a lesklé… A i když to možná vidím špatně, k ne úplně elegantnímu triku by to prostě vypadalo blbě. ALe tím nechci pomlouvat Markse a Spencera, maminka, babička i tchýně tam rády nakupují a ty věci jsou většinou opravdu kvalitní, jen jsem do něj asi ještě „nedorostla“, i když jak říkám, něco tamodtud mám taky :o)

 
rionka  17.11.10 17:18

bah! vsude tolik hnede! loni meli v h&m uzasnou smaragdove zelenou, kam se podela? chci chladne a zarive odstiny, bezova je IMHO FUJ.

 
Althea  17.11.10 18:20

Ja tedy v Camaieu kdysi koupila sukni a triko, a oboji se rozpadlo do tejdne, takze od ty doby me tam nedostanou. Z HM a Orsay mi ty veci aspon par mesicu vydrzi. A nejaky kvalitnejsi veci tu stejne neni mozny sehnat, shanela jsem treba vlneny kalhoty a nakonec jsem je sehnala v sekaci za 120 korun.

 
Rybka  17.11.10 18:29

Já jsem dřív do Camaieu vůbec nechodila, ale za poslední dobu odtud mám hodně věcí a nerozpadlo se mi zatím nic, některé věci mám už dost dlouho. Svetřík, co jsem tam kupovala asi před třemi lety vypadá pořád jako nový, žádné žmolky, nevytahuje se… Trička, tílka, sukně, i jedny kraťasy, co tamodtud mám, taky drží barvu i tvar, u triček se ani nepářou okraje, jako se mi to obvykle stává… Navíc se tam super nakupuje ve slevách, které mají docela často. Osobně si nemůžu stěžovat. Mají tam samozřejmě i hadrovité věci jako všude, ale tak si je prostě nekoupím… Akorát kalhoty jsem si tam nikdy nevybrala.

 
Kultakutri  17.11.10 21:18

Což vysvětluje, proč opět křičím: V obchodech nic není. Nesnáším hnědou. V těch neutrálních odstínech vypadám buďto jako utopená Ofélie, nebo hodně lacině, občas obojí najednou. Já potřebuju černou, bílou a fuchsiovou, což jsou moje základní barvy. Kde je hromada krásných černých hadrů? Bílých věcí, přes které nejsou vidět spoďáry? No?

 
Lenka  17.11.10 21:43

No a já mám hnědou zase docela ráda :-) Hlavně tmavou. A upřímně – nejsem si jistá, jestli bych chtěla nosit řvavě červený nebo fuchsiový nebo třeba oranžový zimní kabátek. Ani ten bílý ne… Evokuje mi to hrůzu, kterou jsem viděla onehdy v New Yorkeru. Šíleně kýčovitý bílý kabát s černými knoflíky. Ale tedy smaragdově zelenou taky miluju :-) A jedinou věc v téhle barvě (tričko) mám právě v Camaieu, koupila jsem ho tam před dvěma roky. Od tý doby ticho po pěšině :-/ Z Camaieu jinak moc věcí nemám, nakupuju tam spíš vyjímečně, nejvíc ve slevách… Ale řekla bych, že kvalita věcí Camaieu je rozhodně vyšší než třeba v Bershce. Kde jsem koupila kdysi dvě tílka – po jednom (ručním) vyprání vypadaly, jak když je krávě vyndá z huby. Ale to záleží na osobní zkušenosti každého z nás, na tom, na jaký (ne)kvalitní kousek konkrétně narazí.

Ještě k těm kabátkům – fuchsiový a zelený (spíš světle) jsem viděla v Nextu… Bohužel mi neseděl střih, jinak bych si ten zelený koupila.

 
city  19.11.10 11:27

Taky mám moc ráda barvy. Tohle je extrém, ale mně se to moc líbí: http://www.flickr.com/…/5184440235/

 
city  19.11.10 11:33

Ještě se mi líbí, jak – hlavně co se týče barev – kombinuje tahle holka:
 http://jenloveskev.com/…ar-that.html

 
Taco...  19.11.10 14:37

Tak jsem se vrátila z Mars and Spencer s velkou taškou, nadšená a jen to včechno zabalit pod stromeček abych se pak divila :-)

 
marie  26.11.10 13:42

tmavé barvy mě v zimě také trápí, ale snažím se sehnat již nějakou dobu hezký barevný kabát, který by nestál moc a zatím bez úspěchu… jediné na co jsem narazila je desigual, ale u toho mi nevyhovuje materiál a kvalita… máte někdo typ, kde se dají sehnat hezké zimní barevné věci? samozřejmě nepočítám kabáty v červené a vínové nebo zimní sportovní bundy:))))

 
Panenka_bohemica  26.11.10 14:47

A to je takovej problém se trochu pohrabat na internetu..? Jak má kdo vědět, co považujete za hezké a kvalitní.

 
L  07.12.10 00:51

Bohužel se musím přidat ke konstatování, že v českých pobočkách některých oděvních řetězců (Zara, Promod…) je opravdu menší výběr, ne tak pěkné oblečení, o barvách už vůbec nemluvě, jako v jejich zahraničních obchodech. Netvrdím že všude, já porovnávám s Barcelonou, kam občas jezdím a oblečení nakupuji jedině tam. Nejen kvůli tomu, že výběr je tam opravdu bohatší a pořídit barevné kousky není žádný problém, ale také kvůli cenám, které jsou tam nezanedbatelně nižší, o výprodejích ani nemluvě – v nich pak můžete nakoupit solidní kousky vysloveně za babku.

 
Michal  29.01.11 23:55

Děkuji Avě za výstižný pohled na věc z pohledu ženy, která v takovém obchodě fungovala. Ceny, o kterých Ava píše mne mj. jako zákazníka začínají čím dál vážněji uvažovat o nákupech konfekce pro běžné nošení v zahraničí. Aktuálně se v tuzemských řetězcích omezuji jen na nákup drobných doplňků. Buď mne k tomu nutí obchody, které prodávají šunty, nebo se začínají kazit (např. letošní pokus C&A o anglické převlečníky stál vyloženě „zato“, barevné kombinace kravat a košil byly spíše k pláči), anebo obchody prodávající předraženou kvalitu či dokonce pouhý průměr, jak píše Ava. A budu fakt rád, až nás obchody typu T. Hilfiger či Guru přestanou brát jako nějaké Rusy, kteří výrobek koupí právě proto, že stojí majlant.

Mužům, ale i ženám doporučuji vyzkoušet zakázkové šití na míru z látek vyrobených v Anglii či Itálii (nejlépe u tradiční firmy se šikovnými lidmi) – jakmile tohle poznáte, velmi pravděpodobně vás nemá konfekční sako, oblek či dámský kabátek a kostým téměř čím oslovit. Nezastírám, že je to žel i poněkud dražší cesta.

 
pavel  18.02.11 16:27

Dobrý den, mohli by ste mi poradit jak se mám zbavit kousání zimní bundy? Mám ji novou a netuším jestli pomůže vypraní nebo nějaký trik. Předem děkuji za odpověd pavelzcasady@sez­nam.cz

Poslední článek: Vysoká cena levné módy

19.07.14 | Právě jsem dočetla velmi zajímavou knížku o tom, jak funguje móda v konzumním světě, a ráda bych vám ji doporučila. Máte pocit, že oblečení je až moc, že toho vlastně tolik nepotřebujeme a že to takhle nemůže jít donekonečna? Rozhodně nejste sami. (číst dále)

TOPlist