Blanka Matragi 2012

20.12.11 | autor Ada

Jestli jste si ještě nevšimli, Blanka Matragi má v Praze v Obecním domě novou výstavu. Potrvá do 7. října 2012, takže na návštěvu je spousta času.

Stojí za to jít se tam podívat?

Ne, jestliže čekáte něco nového. Blanka Matragi se drží svého stylu, nové jsou jen některé detaily. Metry malovaného hedvábí, kilogramy korálků, jasné i tlumené barvy, štíhlé siluety. Jestli se vám to před šesti lety nelíbilo, nebude se vám to líbit ani teď.

Z katalogu výstavy Timeless - Blanka Matragi 2012, fotila Lucie Robinson

Ano, jestli se chcete pokochat dobře odvedeným řemeslem. Na výstavě opět nechybí vzorníky - testovací kousky výšivek určených na nové šaty. (Jsou zde vystaveny nové i staré, které jsme viděli na minulé výstavě.) Před vitrínkami na zdech můžete stát, jak dlouho chcete, a prohlédnout si je opravdu důkladně. Fotit se nesmí, takže chcete-li si něco zaznamenat, blok a tužku s sebou.

Na šatech se uplatnily nejrůznější postupy - korálková výšivka, malba, aplikace, pošívání krajek korálky; jsou tu šaty z bílého hedvábí potištěné velkými černými květy, šaty kombinující více průsvitných vrstev; hedvábí je někde nařasené, jinde naskládané, pošité peříčky nebo posypané třpytkami. Korálky jsou někdy našité jeden za druhým, jindy jsou krátké šňůrky přichycené jen na koncích, např. na fialových "šupinových" šatech. Uprostřed místnosti se svatebními modely stojí vitrína se šaty, na kterých je úplně všechno - vypadají jako hodně pracná váza s vysokým smaltem. Všechny barvy duhy, kytičky, výšivky.

Ano, jestli máte orientální vkus a líbí se vám všechno, co se třpytí. Nemá cenu si lhát, kousek straky v sobě máme všichni... Obliba Elieho Saaba nebo Zuhaira Murada to ostatně potvrzuje. Ti však svoji tvorbu přizpůsobili západnímu vkusu, ubrali barev, složitých ornamentů a zdobných prvků.

Z katalogu výstavy Timeless - Blanka Matragi 2012, fotila Lucie Robinson

Ne, jestliže dáváte přednost minimalismu a Blanku Matragi jste si zařadili jako kýčařku. To je snad jasné.

Ano, jestliže potřebujete čerstvou inspiraci pro nové kousky na Fler.

Byli jste se na výstavě Timeless podívat? Máte to v plánu? Zajímá vás tvorba Blanky Matragi nebo ne, a proč?

Líbil se vám článek?
 Váš příspěvek
 
Mad  20.12.11 12:55

Mě se to líbí.
Nicméně… výraz modelky… je takový „Jsem věšák na šaty, vůbec tu nejsem“ :)

 
karolina  20.12.11 12:58

Tak za mě je to jasné, nemám orientální vkus, jsem minimalistka a tahle tvorba je v mých očích kýč…takže výstavu si odpustím.

 
Kamila  20.12.11 13:14

Nemohu říct, že by se mi to vysloveně nelíbilo, problém mám ale s tím, že x let dělá jedno a to samý. Prostě jede v tom svém osvědčeném konceptu. V principu to asi není špatně (kšeft je kšeft), ale mě tahle „zabržděnost“ způsobená úspěchem osvědčeného dost vadí. To je i důvod proč ji nedkážu považovat za první ligu. Řěmeslně je to jistě skvěle ovedená práce, ale chybí mi invenčnost, která je podle mě v módě důležitá… Jinak také prefruju spíš jednoduchost, v takovém přplácaném modelu bych se ztratila.

 
Lulu  20.12.11 13:14

Niektoré jej kreácie mi pripadajú ako z tej rozprávky „Princezná so zlatou hviezdou na čele“, či ako sa to volalo, keď si dala podmienku, že chce ušiť trojo šiat.

 
Martin  20.12.11 13:22

Achjo… tak čecháčci.. za prvé si uvědomte pro koho jsou tyto šaty primárně tvořeny. Ne, nejste to vy, co chodíte nakupovat do C&A a hledáte slevy, ne nejsou pro Vás kdo chodíte nakupovat do Tesca do F&F šedé kozačky za 300Kč. Já chápu že každý má nárok na svůj názor, ale někdy v tom názoru chybí trochu pokory a úcty k někomu kdo svým uměním dobyl svět, což se v případě Blanky Matragi stalo. Je paradoxem že ve světě na BM pějou chválu a našinci se snaží za každou cenu najít alespoň „něco“ nedokonalého. Ale jak říkám, každý má právo na svůj názor, to bez debat.

 
Fatabuna  06.02.12 13:39

To je přece známá věc, že doma není nikdo prorokem.

 
Hanka  20.12.11 13:27

Mě se ty šaty prostě líbí, vždy je na co se dívat, nenudí. Pro mě nejsou „na jedno brdo“. Beru to jako jedno téma :-) (možná v tom nevidíte rozdíl, nevím jak líp ten pocit vysvětlit..)

 
Katuliena  20.12.11 13:35

Blanku Matragi milujem. Pre mna to nie je gycove, ale krasne saty, naozaj pre princezne. Netreba zabudat, ze klientkami Blanky Matragi su zeny z kralovskych rodov. Nemusi sa nutne drzat minimalizmu, ale dat vyniknut velmi drahym materialom.

 
MP Milli
47 příspěvků 20.12.11 13:39

Možná to má všechno „na jedno brdo“, ale to její brdo je zatraceně dobře propracovaný do posledního detailu.
A nejspíš kdyby výrazněji vybočila a pustila do světa třeba sérii … (džínových kostýmků? těhotenských tunik? kojeneckých dupaček?), bylo by jí doporučeno držet se toho, co umí. A to ona vlastně dělá.

 
Mori  20.12.11 13:43

a bude ten článek o tom minimalismu?

 
Zuzana  20.12.11 13:45

Pro mě je její tvorba spíš uměním než módou (pokud se to dá odlišit :) pokud někdo říká že je to na jedno brdo, je to jako kdybyste o Picassovi říkali, že všechny jeho hlavy jsou napůl hranátý nebo že Hemingway je pořád depresivní. Je to směr umění, nemusí se každému líbit (stejně jako jiní umělci).

 
saryvary  20.12.11 13:48

Nepochybuji o kvalitě zpracování, kvalitě použitých materiálů, moře práce...... Nenakupuji v CA, neprahnu po slevách, přesto se mi šaty BM nijak zvlášť nelíbí. Nejsem z arabské země, nemám pro tento styl cit. Modelka (Monika Rohanová) se mi moc líbí.

 
Katuliena  20.12.11 13:55

inac, keby sa Fler inspiroval BM, bola by som len rada. Trosku remeselneho umenia by tam nezaskodilo. Lebo inac nevidim suvislost v spajani slova Fler a mena BM v jednej vete. To ze to nie je minimalisticke este neznamena ze je to gyc. Bodka.

 
lilip  20.12.11 13:56

JE to krása, umění, vkus – pro princezny jako dělané – šije ty šaty pro ně, takže by mě ani nenapadlo představovat si v těch modelech sebe. Jsou krásné, ženské, pohádkové. Na jedno „brdo“ se dá taky chápat jako svůj rukopis. Impresionismus byl taky jeden styl, expresionismus, kubismus. Rozhodně vyčítat, že „to byl styl na jedno brdo“ je trochu mimo. No jasně že byl. Matragi má taky svůj styl a drží se ho. Mně se líbí, na výstavu nepůjdu, stačí mi obrázky, když na ně narazím.

 
Aailyyn  20.12.11 14:00

Očividně v sobě nemám ani stopu straky, ani orientální princezny. Mě to prostě nikterak neoslovuje. Jo, dělá to dobře, uznávám, komu se to líbí, fajn, ale já jsem teda asi mimo cílovou skupinu.

 
Ela  20.12.11 14:01

I když se mi spíš líbí elegantnější věci – Dona Karan, Tom Ford a tak, tak musím říct, že B. Matragi mi nevadí a taky bych si z jejích jednodušších modelů vybrala. (Mít ty peníze :) ) Myslím, že není špatné, že se drží jednoho stylu a že je rozpoznatelná. Jedna z mála Češek, co něco dokázala, a to ve výhradně mužském světě!

 
Lara  20.12.11 14:04

Zuzano prosím nastudujte si něco o Picassovi. Opravdu nedělal jen hranaté hlavy. Jeho dílo obsahuje několik směrů. Nejen kubismus. V tom byl právě geniální.

Ohledně BM, tvoří určitým stylem, který není mé gusto, ale zpracování a ornament jsou skvělé. Jen by se měla držet svého kopyta. Její pokusy v jiných oblastech už moc valné nejsou.

 
Katuliena  20.12.11 14:04

presne o to ide. Je sama sebou a ocividne sa tym vie velmi dobre uzivit. Medzi klientami ma ludi, ktori radi ukazu ,, ze na to maju,, :-) Inac, ja mat tie peniaze tak si dam svadobne saty navrhnut prave od nej. Podla mna, aj ked su jej saty prezdobene, tak to ako celok vzdy harmonizuje. A aj linie siat ma velmi zenske.

 
MP limonada
16 příspěvků 20.12.11 14:07

Ty černé na fotce se mi líbí, ale to je spíš výjimka, jinak tvorba B. Matragi mému oku moc nelahodí. Co se týče kvality, bude to asi špička, ale to je zas jiná věc.

 
Malatí d.d.  20.12.11 14:10

Ano, mám orientální vkus a miluju všechno, co se třpytí. Výstavu jsem viděla, minimálně půlku šatů bych si odnesla a ne, vůbec bych se nestyděla je do společnosti nosit.

 
Lara  20.12.11 14:14

I když shodou okolností ty první se mi libí, není tam malba na hedvábí pro BM tak typická (pro mě už opravdu příliš), nekombinují příliš zdobných prvků, jednoduchá silueta.
Druhé se mi nelíbí. Barva sama o sobě výrazná, navíc šmouhy, řasený vrch, asymetrie, sukně skládaná, všeho moc. Ale neodsuzuju to, jen to není můj šálek. Dokonalé řemeslo to zachraňuje. Horší bude, jak to uchopí tvořilky z Fleru.

 
Plovdivcanka  20.12.11 14:16

Matragi miluju, je nekonvencni, pohadkova, sva, detailni, slozita, nakladna, luxusni a inspirativni. To co dokazala je obdivuhodne. Vazim si ji i jsem jeji velka fanynka!!!!

 
Jersika  20.12.11 14:19

Blanku Matragi miluju. Její modely jsou pro mě hlavně umění, dokonalé, fantasticky provedené a většinou i úchvatně barevné umělecké kusy. Beru je jako pastvu pro oči, vážně se nezabývám tím, že osobně radši nosím spíš jednodušší věci. Taky smekám před její profesionalitou, před tím, že to nikdy nevzdala, propracovala se z ničeho a dělá dobré jméno ČR ve světě.

 
Ara  20.12.11 14:21

Jenom si tak přemýšlím: A kdybyste ty šaty měly, kam byste v nich mohly jít?
Na maturák do Lucerny?

 
baconeba  20.12.11 14:22

Vzhledem k dlouhodobosti akce se určitě vypravím. Nelíbí se mi všechny její modely, některé považuji dokonce za hodně velký kýč, ale její tvorba je imho inspirativní a poučná v mnoha směrech. (Guernicu bych si nepověsila ani do sklepa s uhlím, přesto jsem se na ni šla na výstavu/do galerie podívat několikrát)

 
Kik  20.12.11 14:22

Ty prvni saty – okamzita asociace Tiffanyho lampy :-D Ale presna.

Blanka Matragi dokazala zuzitkovat sve primarni zamereni dokonale, prosadila se na trhu, ktery ji sedi. Nasla se v pribuznem oboru, respektive dokazala zkombinovat oboji sve zamereni a prave to, ze stredni vzdelani nema odevni, ji cini vylucnou a je to to, co na jeji tvorbe jeji klientelu zaujme. Troufam si tvrdit, ze pokud by pokracovala ve vysokoskolskem vzdelani v puvodnim oboru, nebyla by zdaleka tak znama a uspesna. Analogicky mne napada Martin Velisek – kupodivu :-)

Takze – dokazu na jeji praci nahlednout objektivne a ocenit to, ceho dosahla? Ano. Je to moje kafe? Vubec ne :-) Formuje se tvorba Blanky M. i sekundarne na zaklade ohlasu od geograficky specificke klientely? Ano…

 
ela  20.12.11 14:23

když už jsme u Matragi tak odbočim všimli jste si jak se ji ztraci mimika po navštěvach plastickych chirurgu

 
Velryba grónská  20.12.11 14:40

Ráda potěším oko čímkoli ladným, i jako minimalista.

 
Amy  20.12.11 14:45

Blanka Matragi je má nejoblíbenější česká návrhářka. Velmi see mi její kousky líbí a její vystupování je suprové.

 
Izodora  20.12.11 14:47

Dle mého, je BM především vynikající podnikatelka, alespoň to si vždycky říkám, když poskytuje rozhovor některému z médií. Díky tomu vnímám její tvorbu především jako dobře mířený a tvrdě vydřený kalkul, myšleno v dobrém a s obdivem.

 
látky pro Vás  20.12.11 14:51

Mě se líbí minimalismus, ale šaty Blanky Matragi jsou prostě skvostné. Přesně vystihují to, po čem její zákaznice touží. Arabská klientela vyžaduje zdobnost a blyštivost. Když si představíte, že máte jít na ples, kde se to ropnými magnáty, šejky a šáhy jen hemží. Kde je zapotřebí ukázat své bohatství a dokázat, že vy na to máte… hádejte, jaké šaty byste si oblékly?

 
Ul  20.12.11 14:52

Poctivé řemeslo, profesionalita, vášeň pro věc, takže klobouk dolů.

 
Dita  20.12.11 14:58

Já tam před 14ti dny byla. Těch 250,–Kč za lístek rozhodně stojí za to!

 
Rena Lange  20.12.11 15:02

Elo......i kdyby měla obličej jako medvěd ( mimiky zcela prostý ), mně to nevadí.
Kdyby takhle pěstěně a štíhle vypadaly všechny její vrstevnice ,to by bylo fajn a taky hned víc peněz v pokladně VZP.
Jako mladá jsem se těšívala na novinky v KOD – Klubu Odívání Mladých. Blanka Kyselová ,dnes Madam Blanka pro něj navrhovala levné skvělé věci z tehdy dostupných materiálů.
Víte že z KOD, jen od Daniely Flejšarové, byly i ty červené šaty, v kterých se většině líbila starší paní v tramvaji?
A taky byly za hubičku,žádné ceny z Fleru:-).

 
katango
1314 příspěvků 20.12.11 15:04

Její věci se mi nelíbí, ačkoli mám Orient ráda. A její osobu, alespoň tu veřejnou, kterak ji prezentuje v rozhovorech, taky nemám ráda. Ale obchodnice je skvělá, což o to.

 
Aailyyn  20.12.11 15:07

Já nechápu, proč tu zas někteří tak startují. Je Blanka Matragi skvělá návrhářka? Je. Umí brilantně řemeslo? Umí. Dokáže si svým uměním vydělávat? Dokáže. Jsou lidi, kteří, za předpokladu, že na to mají, to koupí? Jsou. Jsou lidi, kteří pokochají oko alespoň na obrázku? Taky jsou. (Jestli se jí rozpadají libovolné části obličeje pod plastikami nebo ne, to je dost nevkusný sem tahat, teda. Ada tu napíše něco pro kulturní rozhled svých čtenářů, výstavu a někdo zas vytáhne bleskoidní drby, kolik má dotyčná plastik.) No, zpět k tvorbě. Tak jako tak mě neoslovuje. Na sobě, na jiných, pro estetické potěšení, jsem prostě příznivce minimalismu. To, prosím vás, neznamená, že bych všechny ty šaty nejradši viděla hořet plamenem. Když se mi něco nelíbí, může se mi to taky nelíbit po předchozí zralé úvaze, to neznamená, že jsem nutně debil, co tomu nerozumí nebo rozumět nechce. (To, že po večerech nadšeně neslintám do knih Karla Čapka neznamená, že nevím, v čem spočívá jeho mistrovství a že ho neuznávám. Na osobitý vkus mám právo.)

 
Alena Čechová  20.12.11 15:15

Můj styl to není a jít jsem tam nechtěla. Po tomhle článku ale o tom začínám uvažovat, ze studijních důvodů. Akorát si nesmím zapomenout brejle.

 
Lucpuc  20.12.11 15:24

Mediálny obraz BM je mi nanajvýš nesympatický,ale nedá sa neuznať, že svoju prácu má v malíčku a šaty by účel na ktorý majú slúžiť asi len ťažko mohli splňovať lepšie..

 
Eva  20.12.11 15:29

Páni ! Velmi pěkné. Akorát je škoda je výstava je ode mě docela kus ale tak tím skvělým provedením se hold zatím pokochám jen na obrázku :)

 
XY  20.12.11 15:38

Šaty Blanky Matragi se mi vždycky líbily, protože dokáže nejen z černé a bílé, ale i z hodně barevných udělat velice elegantní model.

 
qydko  20.12.11 15:38

Chtěla bych být orientální princeznou a oblékat se do těchto šatů…

 
Nortia  20.12.11 15:42

Po objeveni teto (Nejen tedy, zase takovy magor nejsem :)) pani jsem si rekla, ze koralky nejsou nesmysl a sla na povrchove zuslechtovani na umprum :) Coz asi leccos napovida o mem nazoru na jeji praci… Nemam orientalni vkus, ale minimalne ve kvalite zpracovani ji vnimam jako jakysi vzor.
Vystavu mam ale bohuzel z ruky…

 
Milada  20.12.11 15:51

Byla jsem nadšená ze všech jejích šatů. Jsou dokonale provedené a uchvacuje mě to jejich „muchlání, skládání, aranaže…“ Ty bílé s černými růžemi, hned na začátku, jsou velice střídmé – řekla bych. Žádné výšivky, žádné ladné malůvky a čáry, ale krásné, elegantní růže. Pokud bych je směla obléknout, bála bych se 2 věcí – 1. že mi je někdo zničí cigárem nebo vínem, 2.= že mých 40 by se asi nepopasovalo s tou bílou. Nepřipadám si stará, jen mi připadají tak svěží, jako pro puberťačky :-)

 
N.  20.12.11 15:54

Blanka Matragi má nádherné šaty a jako návrhářka ji velmi obdivuji, ale osobně jsem toho názoru, že na obrázku vypadají šaty kolikrát lépe než na nějaké modelce, ale asi záleží, o jaké šaty se jedná..nedávno si jedna slečna pořídila šaty na ples a na obrázku vypadaly vážně úžasně. Ovšem, na kamarádce už tak krásné nebyly…ale je fakt, že Blanka je v tomhle umělkyně

Je vidět, že záleží, kdo si je oblékne. Já třeba obdivuju Louis Vuitton. Teď má novou kolekci, kterou můžete shllédnout na mém webu a podělit se o svůj názor :) zde: anetnelly.blog­.cz/1112/louis-vuitton-s-spring-2012-campaign

 
Francina  20.12.11 16:08

to Martin: Myslím, že svět obecně oslavuje spoustu kýčů. To ještě není známka kvality. A třeba takový Dalajláma určitě neví, kdo je BM. Jsem přesvědčena, že by její modely nehodnotil příliš nadšeně – a rozhodně to není čecháček, jak píšeš.

 
Kota  20.12.11 16:18

Nedávno jsem narazila na záběry z přehlídky BM, kde byly nejen tyto známé barevné motýlkovské modely, ale taky o poznání střízlivější modely, které potkat na plese, řeknu si „hmm, pěkný šaty“ ale s BM bych si je nespojila ani náhodou. A řeknu Vám, jít na výstavu BM a vidět tam místo očekávaných pompézních barevných rób střízlivou eleganci, asi by mě to docela naštvalo. :)

 
katango
1314 příspěvků 20.12.11 17:21

ad preciznost zpracování – to ty šaty snad šije a vyšívá sama? Nebo na to má plné dílny švadlen a vyšívaček?

 
katango
1314 příspěvků 20.12.11 17:24

Jo a ještě – BM nezávidím. Mám něco, co ona ne a co nikdy mít nebude – dvě děti.

 
Rika Akira  20.12.11 17:37

Malilinký OT – Ty tyrkysové šaty z Fleru se mi docela líbí :)

 
Dagmar  20.12.11 17:50

Katango> pro me maji vetsi cenu jeji saty nez vase deti, takze vam taky nezavidim

 
MP Jana
118 příspěvků 20.12.11 17:54

Přiznám se, že mě Blanka Matragi trochu irituje. Jednak se dá dost úspěšně pochybovat o světovosti někoho, koho nezná anglická wikipedie a taky je naprosto běžné, že se v haute couture specializují- jedna odnož dělá kabáty, saka, kalhoty, druhá se specializuje na šaty a výšivky dělá zase někdo jiný(třeba i jeden ateliér pro různé módní domy- jako ateliér nedávno zemřelého Francois Lesage), ale Blanka, ta zvládá dokonale všechno, takovej oděvní Ferda Mravenec. Docela poučný klip: lze si všimnout, že jedna paní dělá střih na kabátek, druhá na šaty a zase někdo jinej to vyšívá(právě v ateliéru Lesage).
http://www.youtube.com/watch?…
Prostě mi přijde, že fotky typu Blanka maluje hedvábí, Blanka poučuje vyšívačku, jak se to dělá, přijdou naaranžovaný pro média jako celej její příběh.

 
Křížala  20.12.11 18:04

V mých očích je Blanka Matragi holčička, která ráda šila na panenky a tato záliba se jí stala povoláním. Od módy očekávám inspiraci, impuls, nečekané propojení barev nebo materiálů, které mě okouzlí. A čekám že tu inspiraci budu moct aplikovat ve svém denním životě. Šaty pro princezny pro mě nejsou, já bych se tam nudila.

 
bubbagump  20.12.11 18:05

Jsem zastankyne minimalismu a elegance (nikoliv nudy, jak by si někdo mohl myslet). Preferují jiné typy šatů, ale musím uznat, ze tvorba BM je krásná. Kýč by to byl v případě, ze by používala nekvalitní materiály a usiti by bylo odflaknute.

 
Lizzie
37 příspěvků 20.12.11 18:06

Je vidět že šaty jsou opravdu kvalitně ušité. Není to jako když si prohlížíte díla některých tvořilek na fléru. Tohle oceňuji, ale osobně se mi tenhle styl taky moc nezamlouvá.

 
Morri  20.12.11 18:09

Výstavu jsem navštívila před dvěma týdny a byla jsem strašně natěšená, protože paní Matragi považuju dílem za návrhářku a o něco větším dílem za umělkyni (což mi jen potvrdil její podpis na jedněch vystavených šatech :-).
Rozhodně se mi líbí její pozdější tvorba (viz ukázky v tomto článku), tedy žádné volánky ani nabírané rukávy, kterými byla 90. léta, kdy začínala, přecpaná. Z výstavy jsem ale odcházela poněkud rozčarovaná, protože při detailním pohledu mi většina šatů nepřišla nijak precizně ušitá. Zajímalo by mě, jestli jen já odcházela s takovým divným pocitem.
Vinu ovšem nemůžu házet na paní Matragi, ale spíš na grafiky-vášnivé photoshopery, kteří o její tvorbě podávají zkreslený obraz. Však se podívejte na první obrázek, jak to odskákala chudák modelka (vyžehlený obličej, krk jako žirafa a naprosto nepřirozené paže a nohy mi také přijdou mimo proporce).

 
mujercita  20.12.11 18:25

Mně se líbí moc. Ne že bych ty šaty skutečně chtěla pro sebe, ale ráda se na ně dívám.
A dost mě vyvádí z míry, když se kdekoliv je řeč o Blance Matragi někdo ozve, že to stejně nešije ona ale její švadleny. To snad samozřejmé u každého zavedeného návrháře, ne?

 
Esme  20.12.11 18:31

Mno, pre mňa finančne nedosiahnuteľné a do bežného života nepoužiteľné. Opravte ma ak sa mýlim, ale pani B.M. navrhuje z oblečenia akurát iba tie princeznovské šaty? (priznám sa, že som lenivá hľadať na nete). Takto nejaká zdobná tunika od nej + biele nohavice a jednoduché sandálky by cez leto mohli urobiť veľa parády. Inak ma tak nejak jej tvorba necháva chladnou. Je to pekné, pekne sa na to díva, ale ak nechodíte na plesy od Opery tak tie zdobné róby niekam na hasičský ples asi nevyužijete.

 
lilip  20.12.11 18:31

Aailyyn – ha ha, myslím, že jste všichni mimo cílovou skupinu – šaty bych si nikdy nevzala do Lucerny, protože bych na ně neměla. Takže o tom ani nedumám po praktické stránce. Tohle je mimo naši realitu – ale je to krásné na koukání. Ano, artefakt který je obecně kvalitní a uznávaný, se klidně se může minout s mým osobním vkusem a je to v pořádku.

 
Rena Lange  20.12.11 18:52

B.M. Vám ušije precizně cokoliv a bude to mít šmrnc.
Starší dceři jsem nabízela že jí svatební šaty od BM koupím, pro mne by to nebyl problém,ale dcera odmítla. Řekla mi že by jí bylo trapně před kamarádkami a kolegyněmi které by si takové šaty nikdy dovolit nemohly a zbytečně by jim to bylo líto.
Ale !!! Šaty od BM pořídíte už od cca 12 000 Kč, pravda jednoduché, bez pracných výšivek , v každém případě originál jen pro Vás a podtrhující Vaši osobnost.
Když to srovnáte s cenami amatérských tvořilek na Fleru .....

 
lemniSKAta  20.12.11 19:14

mno, je snad jasné, že modelka byla instruována do strnulých poloh, aby evokovala figurínu… tvorba BM je krásná, i když úplně mimo můj vkus. Ale šaty na první fotce jsou démonicky skvostné

 
Katka  20.12.11 19:56

Byla jsem na výstavě, její věci se mi líbí, ale zklamalo mě právě to, že zde nebylo nic moc nového, dokonce bych řekla, že minulá výstava byla větší…

 
O.  20.12.11 20:00

Na Blanku Matragi se určitě podívat nepůjdu. Zato do UPM ano:
 http://www.upm.cz/index.php?…

 
Sylvie  20.12.11 20:11

B. Matragi ráda nemám, ale samozřejmě jí neupíram, že jsou její šaty opravdu precizně zpracované a vypiplané do posledního detailu. A rozhodně vedou právě mezi modely „Malované hedvábí, kilogramy korálků“.

 
Anna-Marie  20.12.11 20:25

Mě se to líbí.. a moc! Blanka má šaty precizně zpracované, má skvělé nápady, je velmi uznávaná. Komu se její díla nelíbí, budiž, ať chodí v šatech z tržnice, které se (bohužel!) objevují na většině maturitních, ale i ostatních plesů… ale přirovnávat Blančinu tvorbu k hrůzám z Fleru je opravdu moc!

 
Georgina  20.12.11 20:36

Ano, jsem straka, BM se mi líbí, na první výstavě v obecním domě jsem zapomínala dýchat. V civilu se snažím krotit, neb by to s nižším rozpočtem dopadlo jako fler. Stejně dávám za pravdu těm, co si stěžují, že Blanka v podstatě nemá nic nového  – kdo už zná její tvorbu nazpamět, pochopitelně čeká nový nápad. I zmíněný Picasso, jako všichni umělci, měl svá období. Není to žádná zlá kritika, ale celkem popisná a věcná součást recenze pro toho, kdo se na výstavu chystá, nebo chce vědět, o co (ne)přišel.

 
Zuzana  20.12.11 20:39

Laro – Picassa mám nastudovaného dost dobře, dokonce ve státě jeho dlouhodobého působiště, ale protože je veřejností znám a zařazován převážně jako kubistický umělec, tak jsem dala jako příklad toto. Vím, že ranná fáze jeho tvorby neměla s kubismem nic společného, měla byste číst mezi řádky.

 
Sibyla  20.12.11 20:55

Já tam byla, i když styl Matragi opravdu není můj šálek čaje. Ale uznávám ji pro perfektní práci – výšivky by obstály na barokních šatičkách pro Pražské Jezulátko – a jako Češku z malých poměrů, která to někam dotáhla, která nefňuká, nestěžuje si, ale tvoří a dře. Klobouk dolů!

 
Johanka-k  20.12.11 20:57

Nedávno jsem četla rozhovor jejího manžela…No, bylo to zajímavé…
Její šaty se mi moc nelíbí, ale první nebo tyto:http://blanka.com/…ta/hc/03.jpg
bych si klidně koupila a nosila(až budu ta princezna).
A tyhle(krátké):http://blanka.com/…ta/hc/08.jpg bych si vzala i do společnosti.

 
Chtivá pracka  20.12.11 20:57

Na výstavu asi nepůjdu, protože mám na práci spoustu jiných věcí, které mi přijdou důležitější i zajímavější. Co mě ale zaujalo v diskuzi – snad nebudu moc OT – jak se tady řeší, kam bychom si asi takové šaty vzaly… Inu, podle toho, co slýchám, jak byl kdo oblečen v divadle a na plese, v úvahu by připadala opravdu jen vídeňská Opera. A navazuju na téma na fóru o svátečních šatech – není to škoda, že v dnešní době, kdy finanční i společenská situace dovoluje nosit krásné a nákladné oblečení, stejně tuto možnostu nevyužíváme? Zatímco dřív se každá služka těšila na neděli, až se bude moci nastrojit (pro puntičkáře volný příklad), dnes se bojíme jít příliš elegantně ustrojeny i na místa, kam se to patří, aby se lidé nekoukali skrze prsty. A to prosím přidávám příklad z vlastního života, kdy jsem do školy ve zkouškovém období přišla v sukni, svetříku a kozačkách a spolužačky v džínách se mě hned ptaly, na jakou že jdu zkoušku, když jsem tak vymóděná:-(

 
Pfg  20.12.11 21:18

Nevím, co je „orientální vkus“
myslím, že vkus je jen jeden, dobrý nebo špatný.
Mám ráda orientální věci, ale pokud možno bez laciných cetek.
Blanka Matragi je kýčařka, i když sem tam od ní něco snesu.
Nemít orientální vyšívačky, její jméno málokdo zná, neb střih na dobré šaty jsem od ní ještě neviděla. A ty „tepláky“-což je její poslední výstřelek jsou opět předekorovaný nevkus…

 
Petra  20.12.11 21:18

Líbilo se mi to před lety a líbí se mi to pořád:) Nepřijde mi, že by stále dělala to samé, myslím, že je rozdíl v tom, mít svůj styl a opakovat se.

 
Lara  20.12.11 21:40

Zuzana: Nejen ta ranná. Mezi řádky to moc zřejmé nebylo. Myslím, že zrovna tento umělec si nezaslouží být takto osekán, tak mě to zamrzelo. Je škoda, že spousta lidí to opravdu vidí, jak jste to prezentovala. Nic proti Vám, Pablo je má srdeční záležitost :)

 
Lara  20.12.11 21:48

Pfg: No právě, ty její tepláky, porcelán atd. tam už je zřejmé, že tomu něco chybí a hodně přebývá. Jinak vůbec nic proti orientu.

 
Kamila  20.12.11 22:03

Myslím, že přirovnávat Matragi k Picassovi nebo Hemingwayovi je celkem dost nadnesené, hlavně vzhledm k tomu, že ti dva jmenovaní již prokázali značnou nadčasovost (jejich umění funguje stále). Navíc Picasso rozhodně nemaloval pouze hranaté hlavy a prohlásit o Hemingwayovi, že jeho tvorba je jen depresivní mi přijde jako vyjádření totální neznalosti jeho práce. Chápu, co jsi chtěla říct, ale to srovnání je naproto neadekvátní! Blanka Matrgi rozhodně pro módu neznamená totéž co Picasso a Hemingway pro výtvarný a literární svět.

 
Zuza  20.12.11 22:17

Mně přijde tvorba Matragi skvělá. Líbí se mi, že navrhuje šaty, které lichotí postavě…místo toho, aby byla za každou cenu originální a tvořila hnusné krychle a prapodivné hadry, jak to má v oblibě většina návrhářů…která tím možná maskuje vlastní neschopnost ušít padnoucí, slušivý kus oděvu. Což se hodně projevuje na výtvorech z oděvních průmyslovek:-) Mám ráda třpytivé věci a výrazné barvy a myslím si, že by se žena měla oblékat výrazně a slušivě…a ne se schovat do nějakých šedozelenohnědých pytlů, „jen abych nevyčnívala“.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 20.12.11 22:19

šaty se mi líbí, paní Blanka Matragi je profík, to už tady ale všechno zaznělo. Původně jsem myslela, že mi bude stačit dát pár palců nahoru, ale nedá mi to.
O osobě paní Matragi si každý může myslet, co chce. Já ji osobně neznám, ale minimálně má můj respekt proto, co dokázala. Rozhodně toho dokázala víc, než já. Proto má můj obdiv a uznání, i kdyby se mi její šaty nelíbily.
U nás ale není zvykem uznat něčí úspěch, takže diskuse je zase plná rýpalů. No a co, že všechno nedělá sama ručně. To nedělá žádný návrhář. Byla by to mimo jiné věčná škoda, kdyby návrháři ztráceli hodiny a hodiny času vyšíváním, které mohou svěřit švadlenkám. No a co, že nemá děti? Zrovna na tohle téma jsem ji slyšela mluvit v nějakém pořadu, říkala otevřeně, že na dítě by prostě v jejím životě nebylo místo. Mě to přijde správné a nesobecké. Mě naopak rozčilují celebrity, které mají dítě „na ukazování“, které v podstatě vyrůstá jen s chůvami. To mi přijde mnohem sobečtější.
Já sama děti mám a nebyla bych ochotná se kvůli kariéře dětí vzdát. Ale i kdybych ty děti neměla, tak bych toho tolik, jako paní Matragi stejně nedokázala. Výkřik komentující Katango mi evokuje pravý opak, tedy za každou cenu hledání aspoň jedné věci, ve které Blanku Matragi může trumfnout. Proč si to vůbec takhle brát osobně? Je to návrhářka, je dobrá a úspěšná, Vám se líbit nemusí, ale proč hned mít řeči typu: To se jí to navrhuje, když nemá děti…to je fakt dost ubohé

 
Zuza  20.12.11 22:21

A krom toho – považovat Blanku Matragi za kýč mi přijde jako slova někoho, kdo do módy vůbec nevidí. Kýč je nezdařená napodobenina umění – Blanka ovšem navrhuje vše sama – vzory výšivek, barvy na látce, střih šatů. Vše je původní a vysoce náročné na zpracování. O nějaké nezdařené kopii tedy nemůže být řeč.

 
Lara  20.12.11 22:24

Kamila: Díky, vnímám to stejně. Nechci BM upírat úspěch, ale žádnej YSL to není.

 
Heretical  20.12.11 22:24

Barbucha: Souhlasim s vami, jen drobnost. Ta vyse zminena vytka se netykala toho, ze vsechno nedela rucne, ale ze na fotkach se stylizuje tak, jako by to sama delala. Cili ji byla vytykana ta pretvarka, ne to, ze to nedela sama.

 
šnek  20.12.11 22:27

Výstavu jsem navštívila. Jsem zklamaná malým prostorem a cenou výstavy. Co se mi líbilo je srovnání náčrtu šatů, „fyzických“ šatů a jejich profi nafocením. V jednom bych druhé moc nepoznala. Vzorníky jsou super, u některých bych se ani nebála si ho dát do bytu, jako obraz. Taky mě zaujala Blanka jako modelka. :-)

www.fb.com/AnnsJewellery – muj web

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 20.12.11 22:27

Kamila a Lara: rovněž souhlas.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 20.12.11 22:30

Heretical: Aha, už to chápu… pamatuju si Vás z minulé diskuse o tlustých politicích, kde jsem s Vámi velmi souhlasila, bohužel (nebo bohudík:-)už nejde přidávat příspěvky, bylo to trochu maso

 
Lara  20.12.11 22:33

Můj názor k Blance je také ten, že její šaty moc nesluší Evropankám, resp. většina šatů, zejména těch hodně barevných a zdobných. Světlovlasé ženy se v nich vyloženě ztrácí. Je to příklad, kdy žena nenosí šaty, ale šaty nosí ženu. Líbí se mi na orientálních typech, opravdu na nějaké asijské princezně. Nemyslím, že móda by měla být všude stejná pro všechny. Potkávám ve škole cizinky, pravděpodobně Arabky nebo Španělky – tmavé typy, a v našem oblečení na mě působí divně.

 
Katka  20.12.11 22:38

Na výstavě jsem byla, záznam z přehlídky si pouštím téměř denně :). Její šaty jsou pro mě v podstatě umělecká díla, dokonale propracované, dechberoucí a velmi ženské :)

 
Jitka  20.12.11 22:42

Také jsem myslela, že dám pár palců a hotovo. Ale také se musím vyjádřit. Mám knihu o BM a píše tam, že DĚTI MÍT NEMOHLI! Jezdili po vyšetřeních a Blance se nepodařilo otěhotnět ani za pomoci lékařů.

 
Lara  20.12.11 23:04

Sakra já nechápu, co s těma dětma všichni mají. Copak je někdo méně člověk, protože je nemá? Mít děti není žádná zásluha, to umí každý, zasouložit si a mít buben. Ne, nemám sílu to vyjádřit jemněji. Zásluha je ty děti vychovat, aby z nich něco bylo. A i tak je to každého osobní věc. Koho zajímají cizí děti? Pokud by sem přišla stará babička s tím, že je matkou BM, pak bych jí pogratulovala, i když BM kdovíjak nemusím, něco dokázala, fajn, ale nějaké no name děti a chvástání ve stylu: Já jsem matka a kdo je víc? nesnáším.

 
Zu  26.12.11 11:39

Ano, navíc člověk potkává dost rodičů, kteří se ke svým dětem chovají takovým způsobem, že mě napadá, že by udělali záslužný čin, kdyby si bývali pořídili místo dětí třeba psa.

V podstatě je to mentalita biblického „milujte se a množte se“, v dnešní době již ad absurdum, protože první část často vypadla (ne že by to v nějaké době bylo extra jinak) ale především již není třeba zalidňovat zemi. Plus častý postoj ženy „nevím co se sebou, tak budu teda asi matka, vždyť se to tak dělá“.

A otázka na závěr: Řešil by to někdo u Blanky, kdyby byla muž?

 
Jitka  20.12.11 23:14

Lara, souhlasím, je to fakt, nechápu, proč ty děti sem někdo vytáhl. Já jsem to vysvětlení, že děti mít nemohli, sem musela napsat, protože jsme si s manželem tímhle taky prošli, tak vím, jak strašně to bolí, když člověk uslyší verdikt „nemůžete mít dítě“. Nám se to nakonec podařilo, paní Blanka se s tím musela vyrovnat a je fakt, že o tom nemluví a ani si kvůli tomu nehraje na chudinku.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 20.12.11 23:17

Lara: přesně! Přesně!

 
Lara  20.12.11 23:24

Jitka: Já ji obdivuju, že si splnila svůj sen, že za něčím šla. Je fuk, jestli se mi samotné šaty líbí nebo ne, ale prosadila se. I kdyby ty děti měla, nic by to pro mě neznamenalo. Považuji to za intimní záležitost.
Pro mě kvalitu člověka nedělá to, zda má děti, ale to jaký je, co dokázal. Nerada redukuji lidi na vagínu, resp. dělohu a penis. Moje kamarádka teď čeká díte, těší se, já se těším s ní, ale mám ji ráda proto jaká je. Není pro mě ted nějakým lepším člověkem. Pro mě je to stále inteligentní krásná žena, které si vážím za její přístup k životu, názory a empatii, ne za to, že je těhotná. Myslím, že kdyby lidé brali děti jako něco přirozeného a nestavěli to na piedestal, bylo by to lepší. Jiná moje kamarádka děti mít nemůže a vidím, jak ji ten kult mateřství a redukce ženy na tuto úlohu ničí a přidává na bolesti.

 
Hopskulka
58 příspěvků 20.12.11 23:31

Kdybych měla peníze na to, abych si mohla mezi róbami vybírat, asi bych zvolila nějakou jednodušší, než tyto. Nicméně i přesto, že bych to nenosila, se mi ty šaty líbí a na výstavu bych zašla. Uvidíme, třeba se v létě podívám do Prahy.

Laro, v naprosté většině s tebou souhlasím, včetně názorů o dětech a matkách. Jak řekl Chris Rock o své zrovna narozené dcerce…„I had a baby girl“…(potlesk obecenstva) …„well, it's not a big deal, even roaches have kids, right?…“ :-D

 
Veru  20.12.11 23:31

Ty šaty zbožňuju, Na výstavu se pokusím zajít, abych to viděla na vlastní oči, i když 250 Kč není úplně tak málo. Ale kouknu se ráda :)
A kdybych měla těch peněz ještě víc a jinou (=vyšší a štíhlejší) postavu, rozhodně bych si nějaké pořídila a ráda nosila na plesy. (Plesy, ne vesnické zábavy.) Je fakt, že bych si v nich možná připadala trochu jako exot – přiměřeně situaci a vkusně se dnes umí obléci málokdo, a podle toho to taky vypadá :-/ Viz ty výše zmiňované zkoušky ve škole, divadla, plesy atp. Je mi z toho pokaždé trochu smutno.
A s tím souvisí ještě jedno: asi je pravda, že orientálním, tmavším typům žen budou ty šaty slušet lépe. Na druhou stranu, pokud má evropská žena krásnou postavu a umí se dobře nalíčit a učesat plus má zdravé sebevědomí, tak pak věřím, že i jí takové šaty vynesou a nebudou na ní vypadat nepatřičně. Věřím, že i v Evropě to jde. A chtěla bych je někdy potkat „naživo“. :-)

 
Hopskulka
58 příspěvků 20.12.11 23:38

víte co? ne, beru zpět. Kdybych na to ty peníze měla, od Blanky Matragi bych šaty nosila :)

 
Lara  20.12.11 23:39

Kdybych měla možnost, vyzkoušela bych ty první. Ne proto, abych zapadla mezi ostatní a nevyčnívala, ale proto, aby mi raději okolí říkalo Sluší vám to, nikoliv Máte krásné šaty. Obávám se, že u mě je to věc ješitnosti.
Začínám uvažovat, že bych si po zkouškách za odměnu na výstavu zajela udělat si obrázek live a ocenit zpracování a výšivku.

 
Zuzana  21.12.11 00:54

Lara: Stejná srdeční záležitost :)

 
Michal  21.12.11 02:19

…kolekce BM jsou vhodné pro poměrně sebevědomé silné ženy s perfektní postavou, které se nebojí být výrazné. Jako kýč mi to nepřipadá, ale takových žen, které by si byly ochotny obléci tohle a soustředit na sebe pozornost, mnoho neznám. :-( Podívejte se, co se u nás normálně nosí na stužkováky a na plesy. A ne, že by mi něco tak neotřelého nechybělo. :-) Jinak souhlas, BM si už evidentně taky našla své osvědčené koleje, v kterých prostě jede.

 
kačaba  21.12.11 08:34

Pro mě je BM kýč, a to kýč až na půdu. Rozhodně to není umění, tedy vysoké umění, jako byl zmiňovaný Hemingway nebo Picasso.
Ano, napodobuje orientální styl, je to pro bohaté princezny – vysoké a s perfektní postavou (jak je zde v mnoha příspěvcích zmiňováno), ale není to vysoké a hodnotné umění. Protože už společenská vrstva, pro kterou je to určeno, způsob prezentace a orientace na zisk, jsou pro mě znakem kýče. I to, jak tady vzdycháte nad tím, jak se to nehodí pro obyčejnou ženu na obyčejný ples, ale pro bohatou princeznu z arabského světa. Proboha, vždyť i tohle vzdychání je znakem kýčovitosti této módy – budeme obdivovat krásné princeznovské šaty a snít o tom, jaké by to bylo si je také obléknout a jít se promenádovat se šejky do divadla, či kam… Vždyť už svou filosofií tvorby je Blanka na úrovni červené knihovny, nebo v horším případě telenovely (byť výborně filmařsky zpracované). O jejím mediálním obraze, nemluvě. (Aneb jak chudá česká holka ke štěstí přišla.)

Prosím, toto není útok na Blanku ani na to, jak je úspěšná, ať je. Obdivuji lid, kteří dokázali vystihnout náladu trhu a zbohatnout, udělat výborný obchodní tah, jako ona. Jen mě rozčilo, jak její tvorbu může někdo považovat za umění. Opravdu, to je jako označit za umění láhev od Coca-coly.

Pro doplnění:
Kýč není jen něco laciného a nepovedeného. Kýč je líbivá nápodoba umění vycházející vstříc obecnému vkusu (a nikde není psáno, že nemůže být dobře řemeslně zpracován). Naproti tomu je jedním z hlavních úkolů umění zpochybnit naše vidění světa, přinést jiný pohled na určitou situaci. A to Blanka Matragi v žádném případě nedělá, to se na mě nezlobte.
Její šaty jsou líbivý, dobře prodáváný artikl. Nic víc.

PS: Miluji design starých lahví od Coca-coly :)

 
Mady  21.12.11 09:16

Tohle mě nikdy neomrzí, její šaty jsou nádherné :)

 
Lindiste  21.12.11 09:36

Na novou kolekci BM jsem se opravdu těšila, já zrovna patřím k těm převtěleným strakám, ono ovšem stačí mít v sobě slovanskou krev, co si budeme povídat…
Nemůžu říct, že mě ta kolekce vyloženě zklamala, ale vyloženě nadšená jsem z ní nebyla, především z toho důvodu, o kterém psala Ada, že nepřinesla nic nového. Ale přesto… já mám pro její modely prostě slabost, jsou promyšlené, vypracované, mají krásné kombinace barev a hlavně jsou velmi ženské, v porovnání s jinými různými nadimenzovanými pytlovitými kreacemi jiných osobností. A na jednu stranu jsem ráda, že si Matragi drží svůj styl.
Co se týká nositelnosti, tak třeba tohle bych si na sebe vzala z fleku, to se mi líbí asi tak nejvíc. Černobílá kombinace možná někomu může přijít ohraná, já ji ale prostě zbožňuju… 

A třeba některé svatební šaty, které mě obvykle nechávají chladnou, mě třeba letos docela zaujaly, přijde mi, že se trochu ubralo na okázalosti a je to jedině dobře 

Jinak Matragi obdivuju, že je to pořádný dříč, který si svoje postavení si musel vybudovat dlouhodobým úsilím. Za jejími modely je vidět poctivé řemeslo a hodiny tvrdé práce.

 
Lindiste  21.12.11 09:39

V jejím případě to „štěstí“ jí nespadlo jen tak do klína, to se na mě nezlobte…

 
seznam.mih  21.12.11 10:15

Já nějak nevím
Ať koukám na obrázky jak chci, tak „klasické“ motýlí šaty se mi prostě líbí nejvíc, a to už je poměrně starý kousek 

nové věci mě nezaujaly a Blanka Matragi jako taková mě zklamala, když jsem byla v prváku. To už bude pět šest let zpátky a byli sme právě na výstavě BM. Čirou náhodou se tam objevila a chtěli jsme její podpis. Nad námi ofrnila nos s tím, že se podepíše jen těm, kdo si koupil její knížku. Nikdo netušil, že tam bude a o nějaké knížce jsem neměla ani páru (jsme byli přece drsní teenageři, co bylo cool se o nic nezajímat) tak nás to mrzelo a od té doby jí mám afixovanou jako nemilou paní, kterým se „obyčejným“ lidem nepostaví …

 
Simi  21.12.11 10:37

Šaty se mi líbí moc, pamatuju se ještě na první okamžik, když jsem je kdysi viděla v TV, jak mi spadla brada – měla jsem pocit, že krásnější šaty jsem ještě neviděla. Šaty na ples a tak by měly být dechberoucí, to podle mě obyčejné hladké pouzdro není, možná ještě na dokonalé postavičce. Dále pokud BM nemá děti, tak se tak rozhodla nebo jak někdo psal, je mít nemohla. Ona určitě nikomu cizí děti nezávidí a výkřiky, já mám to, co ona nemá…jsou ubohé. Jestli pak ta paní má stejně zářnou kariéru? Spíš ne…P.S. a to, že někoho nezná anglická nebo jaká wikipedie…wikipedie je encyklopedie, kterou tvoří uživatelé webu sami pro sebe, není to stažený Ottův slovník naučný, jinak lidé dále na západě potažmo v Americe kolikrát ani nevědí, že existuje ČR a kde leží a taky to neznamená, že neexistujeme nebo tu nežijí skvělí lidé

 
Kamila  21.12.11 13:29

Já mám dvě děti a nikdy by mě nenapadlo dělat z toho nějakou zásluhu, to že je BM nemá ani nevím, prostě mě to nezajímá. Nijak to podle mě nesnižuje její lidské hodnoty. Nesouhlasím ale s tvrzením, že ji mám obdivovat proto, že ona přece něco dokázala. Je hodně lidí, co něco dokázali a jejich tvorba pro mě nic neznamená. a proto se ztotožňuji s názorem, že řemeslně je to asi dobře odvedená práce, ale mě tenhle styl módy prostě nudí. Taky nechápu narážky na „čecháčkovství“ to, že se mi nelíbí ze mě přece nedělá nějaké nepřejíc monstrum. Fajn, je úspěšná, uznávám, přesto smi to nelíbí.

 
kiwi  21.12.11 13:44

Modely BM se mi nikdy nelíbily, připadají mi značně kýčovité, byť jsou dobře zpracované… ale to, jak a kolik se na nich nadřelo vyšívaček, z nich ještě žádnej zázrak neudělá. Dokážu si je představit třeba na takový Šárce Grossový… nebo by na ně mohli našetřit Kočkovi :-) Nakonec, ty arabský klientky mají podobnej vkus, taky nosej kila zlata…no, budiž jim přáno.
Kromě toho, že se mi nelíběj šaty, trochu mě popuzuje „světový“ vystupování zmíněné dámy – ještě nikdy jsem její jméno nezahlídla ve společnosti jiných, skutečně světových firem haute couture, ani při přehlídkách, ani jindy. Prostě nikdy. O té světoznámosti mluví jen ona sama… ale Blízký Východ není ještě celý svět, že ano.

 
KaCZFi
128 příspěvků 21.12.11 13:54

Modely Blanky Matragi me nijak zasadne neoslovuji, nektere strizlive pojate modely se mi libi, libi se mi jeji cit pro kombinaci barev, materialy, co me vsak zasadne oslovuje je poctivost remesla a dukladnost s jakou jsou saty vyrabeny. Neodpustim si vsak poznamku, co me v posledni dobe dost zamrzelo i mozna sokovalo, a to je neschopnost pani Blanky dustojne starnout – prehnana nezdrava stihlost a botoxem nacpane rty a licni kosti, face liftem protazene oci, zmenili tuto zenu v podstate v jakousi karikaturu zeny…bnohuzel…:-(

 
Dahllie  21.12.11 14:02

Do tvorby BM jsem se zamilovala, když jsem kdysi viděla motýlí kolekci. Nejsou to obyčejné šaty, ale umění. Kýčovitý mi příjde Klír, ne ona.

 
isko  21.12.11 15:59

Ale možná že ta matka dvou dětí z toho nedělá zásluhu. Ono totiž ze začátku padlo, že je tady hromada čecháčků, kteří nic nedokázali a jenom závidí, tak přispěvatelka zdůraznila, že nezávidí, a důvodem pro to, že nezávidí, je to, že má jiné věci – dvě děti. Jednoduše uvedla důvod.

 
Margot  21.12.11 16:41

Nejsem obdivovatelkou orientu, takže mám asi něco z té straky.:-) Modely Blanky Matragi se mi moc líbí. Ne úplně všechny, ale hodně je jich úžasných. Jsou takové nádherně snové, kouzelné.

 
gulietta  21.12.11 19:59

Keď napíšem pravdu,že sa mi modely Blanky Matragi nepáčia,tak budem za závistlivku a absolútne out.Ale aj tak sa mi nepáčia.Ale ani na Chanel nemám a ten sa mi páči neskutočne.Tak neviem či je to len tou závisťou to že má kolekcia Blanky Matragi nezaujala.A či je slávna neviem,ja som zistila že existuje až keď ma na jej výstavu pozvala priateľka z Prahy.Z mojho okolia som za týždeň nenašla jedinného človeka ktorý by o nej niečo vedel,keď som chcela nadniesť tému jej výstava a že som tam bola.Sláva je relatívny pojem.

 
Andrea  21.12.11 23:33

V Praze teď probíhá i jiná výstava: „Pražské módní salony 1918–49“…byla jsem tam s maminkou a oči jsme si mohly vykoukat, nádherné modely, některé nositelné i dnes, jiné spíš inspirace, v každém případě ale vkusné, elegantní a precizně zpracované…to je pastva pro oči! A zdroj inspirace…jeden kabátek, jednoduchý projmutý střih, skořicová barva, by se dal hned nosit…

 
Filda  22.12.11 00:32

Nevím, jestli Ada zhlédla pouze výstavu, nebo i zbylé modely HC na příští rok. Podle mě (přičemž respektuju Adin názor!) se Blanka svou poslední kolekcí posunula právě vstříc evropskému vkusu. Ne ve všech modelech, ale ve velké části ano. Např.  – kdyby se neřeklo, že je „Matragi“ – poznali byste to? Já ne. Ani náznak motýla. Ani náznak „princeznovského kýče“. Proto myslím, že tu ten posun je. Ne skokový, ne razantní, ale je.

K blábolům, které tu někteří diskutující prezentují jako důkazy Blančina neúspěchu, se nemá cenu vyjadřovat… Ano, my, zástupci prostého lidu, dříči s krůpějí potu na čele, jsme bezchybní a všichni, co to někam dotáhli, si na úspěch vlastně jen hrají, protože…

Jinak doporučuju před komentováním zhlédnout kompletní kolekci modelů HC 2012 – ze dvou fotek v článku se skutečně nedají dělat bůhvíjaké záběry… .-)

 
Filda  22.12.11 00:33

*závěry :-)

 
Rajcato  22.12.11 08:27

Šaty Blanky Matragi jsem viděla poprvé na živo a byly nádherné:) Na výstavě mi jen chybělo trochu popisků – kdy a pro koho byly navrženy (kromě nové kolekce), jaký materiál byl použit (pro nás laiky) + nějaká zajímavost s konkrétními šaty spojená… moje zvídavá část byla trochu ochuzena, ale ta vyhledávající krásu, nápaditost a talent si to opravdu užila :)

 
Věra  22.12.11 14:23

Milá Ádo,
na výstavě jsem byla i když to vůbec není můj styl. Šaty jsou nádherné, výšivky neuvěřitelně pracné. Brala jsem to z pohledu amatérské švadleny a jsem ráda, že to nemusím dělat. Zajímavý je vývoj Blanky od šílených rób jako z ruských pohádek ke svižnějším a modernějším kouskům. Fotky s modely, u kterých si byla i modelkou mně velmi pobavily. Po výstavě jsem se byla také podívat do butiku BM, který je hned za rohem. Prostředí je zde velmi hezké, prodavačky jsou příjemné a společenské modely mnohem modernější . Jsou zde i boty i když, pravda, letní a modelové kabelky. Doporučuji.

 
Baghira  23.12.11 22:12

Giulietta: S tou „slávou“ BM musím souhlasit. Máme kamaráda, který několik let žil v Bejrútu coby český diplomat. S BM se potkal na pár akcích – a prý ani v Bejrútu ji nikdo moc nezná. Nevím. Její šaty jsou určitě precizně zpracované – ale můj šálek kávy to není. Mám ráda jednoduché, nepřezdobené věci.

 
Chany  25.12.11 15:23

Krásné šaty pro krásné, movité a ztepilé ženy. Takže patřím-li do nákupuchtivé cílové skupiny je na sebekritickém zhodnocení každého z nás…:-)

 
Kabelka  26.12.11 01:19

Sakra, v dnešní době internetu mě přijde nepochopitelné, že existují osoby, které neváhají a klidně plácají nesmysly typu že Blanka Matragi si s manželem nepořídila děti, protože neměla čas (apod.- viz výše) a nejsou schopny si ani vyhledat její životopis! Že Vám není hanba!!!
Stačí třeba tento rozhovor (z 08/2006) pro časopis Marianne http://www.marianne.cz/…matragi.html
A pro rychločtenáře přehledný souhn milníků v jejím životě (mmch vč. zdrojů ze kterých je čerpáno): http://jida-ash.blogspot.com/…matragi.html

V prvním odkazu (rozhovor) se jasně píše:
„…nemáte děti, protože jste je nechtěla mít?
Neřešili jsme to. A děti jsme přirozenou cestou nemohli mít. “

a o kus dál tamtéž je uvedeno:
„...... I já doufám, že ještě budu mít děti.
Osvojíte si je?
Třeba ano. Roky jsme se marně snažili o dítě, já užívala hormony… Ale ještě se nevzdáváme! Věda teď velmi pokročila, určitě najdeme způsob, jak dítě mít. Moc si to oba přejeme a určitě toho docílíme.“ –
Ten druhý článek ke stejnému tématu uvádí: Bohužel po neúspěšném snažení a sérii lékařských vyšetření vyšlo najevo, že manželé Matragi nemohou mít děti. –
Hlavně pasáže v tom prvním článku z r. 2006, kdy ještě doufala že se jim podaří mít vlastního potomka mi přijde dost bolestné, vzhledem k tomu že je r. 2011 a víme že to nedopadlo.
Musela jsem to sem uvést – jednoduše je mi v tomto paní Blanky líto a myslím, že něčí nevkusné (chci říci pitomé) poznámky mě dost rozladily.

 
Kabelka  26.12.11 01:29

Co se týče modelů pí Matragi, laicky je hodnotím jako materiál na módní přehlídky či prezentaci na výstavách – ale to myslím platí pro celou plejádu předních světových návrhářů – že jejich modely nejsou šity se záměrem aby byly nošeny např. do práce. Kam je vynáší ty arabské princezny netuším (z tohoto regionu jsou mi známy jen „pohádky 1000 a jedné noci“), ale asi to nejspíš taky neoblíkají každý den (?).

Na výstavu jsem se ještě nedostala, ale můžete sem někdo napsat kolik tedy taková róba stojí? Na výstavě to má u šatů napsáno???? Dost komentářů na toto finanční téma „nedosažitelnosti“ naráží a je tu jen jedna konkrétní info od Reny Lange – a to, že se dají pořídit od 12 tis. Kč ve variantě jednoduššího provedení bez výšivek. Myslím že mě neporazí jakákoli cifra, jen by mě zajímalo o čem je tu bájeno.

Dále mi uniká podstata hned úvodního diskusního příspěvku od Martina – z 20.12., který má přes 300 kladných palců a píše na téma „čecháčkové“ co nakupují ve slevách v CaA a mají kozačky za 300,– z Tesco  – jak s tím někdo proboha může souhlasit? …jako že ti, kteří nežerou motýlí šaty, tedy nekteří čtenáři tohoto blogu, mají tak akorát na kozačky za 300,– Kč, jako že jsme národ socek který slídí v řetězcích po zlevněných onucích (navíc už to slovo „čecháček“ je pejorativní)? NO TO SNAD NEMYSLÍTE MARTINE VÁŽNĚ, ŽE NE?

 
Zu  26.12.11 11:40

Všimli jste si, že tady jde odpovídat, ale nikdo to nedělá?

 
Zu  26.12.11 12:12

Hm, protože to v převažující době diskuse ještě nešlo. Hlavně, že dělám chytrou, sorry.

 
Její šaty se mi líbí moc  26.12.11 16:48

Šaty od Blanky Matragy se mi moc líbí. Jestli se vypravím do Prahy a budu mít čas, tak bych se na výstavu ráda podívala. Na její šaty se dívám spíš jako na obrazy a s chutí si je zase a znova prohlédnu. I když vím, že já nic takového nenosím a nosit nebudu – nejsem princezna a manžela už mám :-)

 
Médea  27.12.11 23:06

Její věci se mi vesměs líbí, mám také takový kyčovitě princeznovský vkus.

 
Leni  28.12.11 19:52

Tak jsem tam dneska byla – některé šaty fajn, některé krásné, a pak strašná síla těch, kde mám pocit, že na ně pustila děcka s vodovkama. Svatební model „od každého trochu, hlavně ať je tam toho hodně“ mi připoměl kdysi oblíbené hračky My Little Ponny… Nejvíc mi bylo líto, že některé kusy s lacinými efekty byly ve skutečnosti velmi nákladné a pracné, přišlo mi to jako veliká škoda. Vesměs se mi tam líbily černobílé modely a některé vystavené výšivky.

 
Jessie  01.01.12 20:32

Mě osobně se to moc nelíbí, ale Elieho Saaba mám ráda hodně :)

 
Sluníčková holčička  01.01.12 22:20

Její sportovní kolekce je děsivá.

 
Blanka  03.01.12 15:15

moderní peklo čtu ráda, pobavím se. na druhou stranu mám pocit, že se autorce nikdy nikdo nezavděčí. Jasně, nemůže se každému líbit vše. Mně se modely Blanky Matragi líbí a myslím, že jsou uzpůsobené kultuře a zemím pro které je vyrábí a to i pro tu bohatší třídu. Ona nedělá modely pro chuďase ani střední třídu, děláji právě pro tu nejvyšší a proto taky se nemůže zavděčit každému. Kdo upřímně na její šaty pořádně má? Většina je ráda, že si zajde pro kus šedého hadru do háemka, jen aby nevybočovala. Kdybych si mohla takovéhle šaty dovolit a měla je kam nosit tak si je pořídím. Na druhou stranu by se mi i líbilo, kdyby autorka ukázala, co je podle ní TOP Styl, který se jí líbí a který podle ní je přesně ten ONO. nejde o to, abychom kritizovali, ale abychom viděli, že se jí taky umí některá značka nebo neznačka zavděčit.

 
Ada Pekelná
765 příspěvků 03.01.12 15:38

Vždyť v tom článku nepíšu, že se mi Matragi nelíbí (naopak, líbí, jsem straka a ráda zkoumám i jak je to udělané). Jen vysvětluju, co lze na výstavě čekat, aby si každý vybral, jestli mu stojí za to tam jít nebo ne…

 
Albína  12.01.12 22:37

Na výstavu jsem se vypravila s velkým očekáváním, protože jsem v televizi viděla několik přehlídek a na internetu našla spoustu fotek, a zřejmě proto jsem byla výstavou dost zklamaná. Vlastně se mi tam doopravdy líbily jen troje šaty celé a z jedněch přední část. Jednak jsou šaty na figurínách, takže málo vyniknou, za druhé osvětlení na výstavě je místy dost špatné, vitríny se lesknou a odrážejí okolí, za třetí těch modelů tam není moc. Kromě toho na přehlídkách a na fotkách nevyniknou detaily, které se daly na výstavě uvidět zblízka, a v tom byl pro mě problém.
Můj kamarád se mi trochu posmívá, že mám arabský vkus, ale toto bylo i na mě moc – spousty látky, spousty výšivek, spousty korálků… I kdybych na ty šaty měla, i kdyby mi padly, stejně bych je vlastně nechtěla.
Na tu výstavu jsem neměla chodit, mohla jsem si zachovat iluze.

 
lorinka  19.01.12 21:03

Ty co jsou nahoře se mi až tak nelíbí, ale tady tyto jsou prostě úžasné (myslím ty modré)

http://www.certnakoze.cz/…se-2284.html

 
kája  08.02.12 21:08

Na výstavě Blanky Matragi jsem byla a rozhodně je to něco jiného než na fotkách. U každého modelu můžete stát jsk dlouho chcete a stejně si nemůžete být jistí, že jste celý model důkladně prozkoumali. Každé šaty mají svůj nápad, jsou odvážné, ale i krásné. Mít hodně peněz jednoznačně bych si jedny koupila(možná nejen jedny).

 
Houp  19.02.12 16:02

Já se na výstavu připravuji a moc se na ni těším. Její šaty mám moc ráda, sice jsou některé přehaně lesklé a tak, ale to mi nevadí. Její styl se mi líbí a hlavně jsem četla, že ona svou tvorbu přizpůsobila ženám z Lýbie a z těchto orientálních zemí, kde se jim tento styl velice zamlouvá.
Líbí se mi to úsilí a hravost šatů, kde je vše krásně propracované.
Přesně… mít peníze klidně bych si nějaké koupila, protože její šaty jsou pro mě prostě krásné. Mám ve své dušičce takový ten nádech pro orient a pohádky, takže tohle je něco pro mě.

 
černá mamba  21.05.12 14:36

Šaty Blanky Matragi jsem vždycky obdivovala, ale o to větší pro mě byla výstava v Obecním domě zklamání :-( Téměř všechny vystavované šaty jsou extrémně špatně nasvícené a úplně to zabíjí dojem z výstavy. Jak mohu obdivovat něco, co je daleko za lesklým sklem a navíc potmě…:-/ Doporučuju za přemrštěných 260,– zajít někam jinam.

 
alca m
26 příspěvků 21.09.12 19:26

Hodně se mi líbí její šaty pro princezny v prvním videu .

 
amaranthine  12.07.13 15:21
Můj tajný sen

Tyhle šaty jsou můj sen. Sice nevím, na jakou příležitost by se asi tak hodily, ale až na ni přijdu, zaměřím tím směrem svou karieru a jednou se tam prostě dostanu. Je to nádhera!

Poslední rychlovka

V sobotu 24.10. od 13:0019:00 se na Radlické v Praze koná Friendly... Celý článek

Nová módní kolekce společenských šatů 2014/2015 je tady!

Sezóna plesů, večírků a společenských akcí je před námi. Proto není od věci prohlédnout si aktuální módní kolekci pro rok 2014/2015. Celý článek

Sezóna večírků i plesů se nezadržitelně blíží. Buďte připraveny

Každý rok je tomu stejně. S podzimem přichází nejen hektické pracovní období, ale také období, kdy začínají večerům vévodit plesy, párty či jiné společenské události. Celý článek

Poslední článek:
Odíváníčko

Ne všechno retro je úžasné. Ne všechno, co se tvořilo svépomocí za hlubokého socialismu, kdy byli lidé sortimentem v obchodech nuceni rozvíjet vlastní tvořivé schopnosti, patří do pokladnice domácí tvorby. Při prohlížení katalogu modelů pro děti se budete místy pobaveně usmívat, ale sem tam vám budou taky vstávat vlasy na hlavě! Celý článek

TOPlist