Inspirace z přehlídky

23.01.12 | autor Ada

Abych vám pořád nevnucovala jen ty svoje usedlotiny, ukážu vám taky, jak to pojmout originálně a trošku - hi hi :) - sexy.

růžová košilka: Cotelli, sexshop eroscity.cz; botičky obchod pro transvestity dragfactory.com; šátek scarfworld.com; růžové síťovky obchod halloween.com; pytlované denimové zbytky: recyclechina.com

Nelíbí? Ani kdybych vám řekla, že je to od jednoho slavného návrháře?

autor fotky: Jiří Herman, dostupné z: http://media.2011.super.cz/images/gallery/27039.jpg?20120122180819

Já vím, že některým z vás už to bude připadat laciné... když on si Klír prostě nedá pokoj.(A kromě toho jsem o něm zatím napsala - kupodivu! - jen jeden článek.) Tomu už se nedá říkat ani "snadný terč" - on poskakuje pár metrů před hlavní a ještě provokativně mává rukama.

Co mě na Klírovi tak štve, že mu nemůžu přijít na jméno? Předně je to - zčásti ani ne svojí vinou - symbol ubohosti české "high fashion". Josef Klír je u nás v podstatě jediný, kdo se snaží dělat bombastickou haute couture v diorovském stylu, tím pádem nemáme na českém poli žádné srovnání - a tak teda jásáme a tleskáme. Klír přitom očividně není idiot (stačí si přečíst pár rozhovorů), šít zřejmě umí, přestože to dovedně maskuje (vystudoval libereckou textilní průmyslovku v době, kdy byla ještě velmi technicky zaměřená) a kreativity má na rozdávání. Věci, které jeho ateliér dělá na zakázku, neznám, ale pokud je z něj třeba tenhle Klírův oblek, nevypadá to s kvalitou tak zle. Tady nic nevytýkám.

Jenže pak přijde autorská přehlídka...

autor fotky neuveden, převzato z Klírova Facebooku: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.298267350184150.79739.116312195046334&type=3

Začne se vesele aranžovat, vršit a kreativně kombinovat, a je to v pytli. Doslova.

Kolikrát už jsme viděli tenhle typ šatů? Korzetový živůtek, na prsou naaranžované šlehačkové vlny, pár volně spadajících drapérií a průsvitná, cancourová nebo jinak originální sukně?

autor fotky neuveden, převzato z Klírova Facebooku: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.298267350184150.79739.116312195046334&type=3

Já vám to ráda povím: mockrát. Stejné šaty najdete ve všech kolekcích na Klírových stránkách, počínaje rokem 2006 (starší tam nejsou). V podobných se vdávala v roce 2008 Iveta Bartošová; totéž na sobě měla Tonya Graves před pár dny na křtu Klírova kalendáře:

autor fotografie: Jiří Herman, dostupné z: http://www.super.cz/8236-woow-tonya-graves-se-promenila-v-elegantni-damu-proc-to-nedela-casteji.html

Když chci být velkým návrhářem, tak tohle prostě nedělám. Typický rukopis není totéž jako opakování jednoho a toho samého po několik let.

Co se týče korzetů, kvůli nimž (a obřím sukním) se Josefovi dostalo ukrutně trapné přezdívky "český Galliano", tak ty už onen opravdový Galliano ani nedělá. Nějaké byly ještě v couture kolekcích pro Diora v letech 2008 a 2009, a to bylo asi tak všechno. V Gallianových autorských kolekcích byste museli hledat ještě dál v minulosti. Ale u nás jsou korzety pořád na piedestalu...

Pak tu máme ty polonahé holky. Galliano občas vymyslí šatičky jako dech, které pak na molu předvádějí (jak je zvykem) modelky na holém těle:

John Galliano, jaro 2009, převzato ze style.com

V couture pro Diora na podzim 2009 bylo pár podvazků a v autorské kolekci na jaro a léto 2008 vyrukoval s předválečnou plovárnou a šantánem:

John Galliano, jaro 2008, převzato ze style.com

Když ovšem dva dělají šantán, není to ten samý šantán. Růžový korzet, rudý korzet s několikerým šněrováním, kožešinová štóla a nezbytné ocásky z umělé organzy, toť laciné propriety českého velmistra haute couture:

autor fotky neuveden, převzato z Klírova Facebooku: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.298267350184150.79739.116312195046334&type=3

Cylindr (!) se závojem (!), korzet (!), který ani moc nesedí, ale co už, hlavně že tam je a je to sexy, volně nařasená a našlehaná sukně (!), origiální stužkové cosi (!) na krku. Divíte se, že se mi z české módy chce pravidelně brečet?

autor neuveden, převzato z: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.224528877557998.64977.116312195046334&type=3

Josefu Klírovi by pomohla jedna věc: restart. Všechno vyházet, zapomenout na to, neládovat to do půjčovny, vykašlat se na debilní přezdívku a na celou českou ótkutýr. Plácnout se přes ruku pokaždé, když se natáhne po nějakém hodně laciném materiálu, jako je umělohmotná organza. Neškrábat se kamsi nahoru, když na to nemám, a neposlouchat tleskání bulvárních redaktorek a celebritek, které zaplácají čemukoli, co se jim ukáže barevně nasvícené a navlečené na misskách. Zbavit se image rebela z průmyslovky... a začít znova jednoduchou, nositelnou, nápaditou a skutečně propracovanou ready-to-wear.

To tady totiž potřebujeme. Řasičů saténu tu máme dost.

Líbil se vám článek?

Témata článku

 Váš příspěvek
 
To je žalostné..  23.01.12 22:23

..koukat a srovnávat české vs. zahraniční návrháře.

 
Proč?  24.01.12 11:31

A proč?

 
:-)  23.01.12 22:24

Na to se dá říct asi jen – ha ha :-) Po dvouhodinovém proklikování What not to wear docela pecka pro oči…

 
MP Barbucha
Příspěvků: 775 23.01.12 22:26

Hi hi hi sexy:-) to mě rozsekalo. A zboží ze sexshopu a obchodu pro transvestity pro srovnání také nemá chybu. Skvělý a vtipný článek!

 
gorila  25.01.12 13:20

Ono když si dohledáš kdo je výrobce oné obuvi, která jak se dle Adiny poznámky prodává v obchodech pro transvestity, tak zjistíš že ti výrobci vyrábějí obuv pro ženy. Holt se tito výrobci drží jiné filozofie než zprofanovaný Baťa.

 
Klír  23.01.12 22:26

Já nemůžu z těch cancourků na žluté slečně :D

 
MP Barbucha
Příspěvků: 775 23.01.12 22:29

Hned ta první modelka z autorské přehlídky, co vypadá jako ohřátá smrt (snad je to jen make up), má na sobě strašně divné šaty. Když na to koukám, mám chuť jí ten světle růžový cár strhnout, nebo někam zastrčit. Vypadá, jako by se to na ní přichytilo nějak cestou na molo či co…

 
Křížala  23.01.12 22:29

No jo, když on (Klír) tak moc chce být originální ! A z těch hader je to hodně poznat. A zatímco u Galliana je pod těmi návrhy vidět jakási platforma, Klír je prostě jen kreativní. Děkuju za pěkný článek, Ado, krásně se bavím !

 
lachenauerin  23.01.12 23:30

Když já právě už dávno nemám pocit, že chce být originální; mám pocit, že na to prostě už kašle – na nějakou originalitu, tvůrčí zápal, radost z neotřelosti a tak vůbec. Že zlenivěl, že to vzal – možná mimoděk – tak, že tohle, co dělá, mu na slušné živobytí stačil, tak co by se namáhal. Podle mě jedna z největších tragédií, co můžou schopného člověka potkat.

 
XX  24.01.12 12:06

Za mě jen tolik, že nechápu, jak se tímhle uživí. Jěště že má dost jiných zákaznic, kdyby byl odkázán na takové jako jsem já, musel by začít s něčím jiným.
Přirovnávání ke Gallianimu považuju za vtip.
Jeho modely nikdy hezké nebyly a je to furt stejné.:-(

 
Ty jo  25.01.12 01:24

Hadra, štatl, okurek??? Hahaha, já se těmi provincionalismy taky dost bavím.

 
Zuzana  23.01.12 22:39

Zrovna včera jsem si říkala, že bych se zeptala Ady na Klíra. Šla jsem takhle v metru, a najednou vidím Klíra, rovnou pětkrát na plakátu a k tomu bylo napsáno něco ve stylu „muž co rozumí ženám“. NE! NE! NE! Už jen na tom plakátu se nemůže nikomu líbit. Klírovu tvorbu naprosto nechápu, není to slušivé, dokonce je to ošklivé a naprosto nepoužitelné a neupravitelné. Chce se mi brečet když ho vidím v televizi, leze mi na nervy jak jeho prezentace tak tvorba.

 
MP Barbucha
Příspěvků: 775 23.01.12 22:52

Ne, ne, ne, tohle opravdu není porozumnění ženám. Spíš porozumění mužům, kteří by chtěli být ženami:-) Ti by něco z těch hadrů zřejmě unosili

 
Ty jo  25.01.12 01:26

Pomni, abys nezapomněl , jak se píše pomněnka. A hlavně si to ujednoť :-)

 
Sibyla  24.01.12 09:52

Ani to ne. Rozumí své sebeprezentaci, a ani té ne dobře, jinak by si vzal k srdci Adiny rady. Jméno už má, tak proč nezačít dělat opravdové oblečení? Potlesk kroužku českých hvězdiček z Blesku není potlesk světa, Pepíčku! Opakuješ se, přijde někdo mladší s jiným druhem ulítlosti a budeš stará vesta – která bohužel ani nezdobí ani nehřeje.

 
Plakát Klíra  25.01.12 12:25

Ten plakát je hrozný! Proč se nechá dobrovolně takto vyfotit a ještě veřejně vystavovat? Na bilbordech! Ty směšný grimasy alá sexy zádumčivý muž a bez tílka s lezoucíma spodkama. Uf!

 
atrix  03.02.12 12:32

Taky Klírova „tvorba“:

  • to by se jednomu chtělo fakt hořce plakat…
 
dvě výjimky  23.01.12 22:40

Souhlasím až na dvě výjimky – mě se šaty Tonyi Graves líbí, hodí se k ní, spolu s účesem mi to přijde jako správnej odvaz ( ne „vodvaz“ :) Nerozumím tomu, ale prostě se mi v těch šatech moc líbí. A pak taky „polonahá holka 1“, šaty si umím představit v horkém létě na mladé slečně, která si pod ně ovšem ještě něco vezme :)

 
MP Barbucha
Příspěvků: 775 23.01.12 22:54

Mě se líbí zase ty šaty na Ivetě Bartošové. Nelíbí se mi ty šaty, nelíbí se mi Iveta Bartošová, ale dohromady to funguje a vzájemně si to rozumí:-)

 
Evka  23.01.12 23:36

Protože jak šaty, tak nositelka jsou ze stejně řídkého těsta.

 
klaraj  23.01.12 23:03

a není ta polonahá holka náhodou právě od Galliana? … :-)

 
Nachty  24.01.12 10:38

Samozřejmě že JE PRÁVĚ od Galliana!!! Proto je to hezké a nositelné :o)

 
Ty jo  25.01.12 01:28

Tě se šaty Tonyi líbí? Tak to je klika :-)

 
Ajla  25.01.12 15:02

Může mi někdo vysvětlit, co je to poslední dobou za módu psát takto nesmyslně „tě“ místo „tobě“? Vždyť to zní hrozně!

 
Kolka  26.01.12 13:00

To Tě by mělo být nezákonné, především, když Ty Jo upozorňuje na pravopis kousek výš…

 
Gramatika  29.01.12 20:14

„Tě se šaty Tonyi líbí“ je výsměch replice „Mě se šaty Tonyi líbí“. Ve třetím pádě má být „mně“.

 
jaja  23.01.12 22:43

„… neposlouchat tleskání bulvárních redaktorek a celebritek, které zaplácají čemukoli, co se jim ukáže barevně nasvícené a navlečené na misskách.“
Přesně :-D trefněji bych to nenapsala

 
Klírova přehlídka  23.01.12 22:44

Jsem moc ráda, že Ada napsala tenhle článek. Když jsem poprvé viděla ty fotky z přehlídky, tak jsem si zrovna říkala, že tohle by stálo za článek v pekle. Ado, čteš mi myšlenky :o)

 
Ovec  23.01.12 22:45

Mně se líbí cylindr! Teda líbil by se, bez těch serepetiček.

 
katii  25.01.12 13:03

Cylindr v profesionální podobě: http://www.youtube.com/watch?… na Vanesse Paradis

 
Ivana  23.01.12 22:46

Klír = Caxa. Fakt jako by se inspirovali jeho prací-hrůza..

 
P.  23.01.12 22:53

Usedlotiny… Poskakuje par metru pred hlavni… Diky, Ado, zprijemnila jste mi vecer, Hodne jsem se smal.

 
julajka  23.01.12 22:58

Ještěže je leden a krutá zima. Takové peklo mě totiž ďábelsky rozpálí! :-o

 
Řasič saténu - tleskám!  23.01.12 23:00

Skvěle vystiženo. Další prznitel zdejšího vkusu převlečený za umělce. Ale proč ty laciné materiály používá, to by mě zajímalo. Jestli za tou podobností s nabídkou erotic shopů není něco víc…

 
dadina  23.01.12 23:03

Tolik zmrvených metrů látky a tolik prosratého času…to fakt jinak říct nejde, pardon.

 
Sibyla  24.01.12 09:53

Ta látka je tak hnusná, že jí není škoda. Totéž se odvážím říct o čase p. Umělce.

 
dadina  24.01.12 11:36

Ale jo, ikdyž je třeba hnusná, tak je to hrozné plýtvání…

 
Vi  23.01.12 23:03

Ha, jedny z těch šatů jsme dnes prohlížela detailně ve výloze na Vinohradské. Jsou na té společné fotce „společenských šatů“ zcela vpravo, bílé, mají jakože korzet a sukni, na které někdo volány ustřihl těsně pod zadkem a našil je o dvacet čísel níže.

Co mě na tom nejvíc zaujalo, byl nákrčník ozdobený hadí páteří!! Fakt to tam bylo na popisce napsáno.

 
uu  23.01.12 23:07

ado, zajímal by mě tvůj názor na tvorbu gábiny páralový. díky

jinak pepa má dobrej marketing, no. pobratřil se se všema těma misskama a dalšíma celebritkama a podařilo se mu vzbudit dojem, že je to světoznámý génius. podobně, jako ten kýčař laffita. možná, že kdyby pejsek a kočička věděli něco o marketingu, tak by jejich dort byl taky nejvyhlášenější pochoutkou v café café a duplexu :)

 
iron board  24.01.12 07:43

Jo, to by mě taky zajímalo.
Mám od ní nějaké věci, ale vesměs jednoduché věci bez zdobení a všelijakých jiných příkras, prostě konfekční a nudné, jak by mnozí řekli;-), věci do práce, ale myslím, že řemeslně je to povedené. Co se třeba společenských šatů týče, vůbec netuším, co nabízí a čeho je schopná.

 
Lina  24.01.12 11:44

Taky od ní pár věcí vlastním, spíše jednoduché s nápadem, teď naposledy úžasný zimní kabát. Společenské šaty od ní mám jedny – opravdu reprezentativní velkou večerní, ale co jsem viděla v jejím obchodě, šije i jednodušší kousky třeba do tanečních, některé na můj vkus trochu moc pestré, ale asi zaléží na typu člověka a příležitosti. Schválně se zkuste podívat na webovky na kolekci svatebních šatů – to je jiná liga naž zmiňovaný Klír (můj osobní favorit jsou ty krátké s malinovou mašlí).

 
iron board  24.01.12 11:55

Reaguju na Lina: vy musíte být já, ty krátké s mašlí jsou můj favorit:-)

 
Misha  08.02.12 21:52

Přesně. Ty jsou úžasné a koukám na ně už druhý rok. Mít toho správného pána a hlavně o pár centimetrů víc, bo su děsný prcek a vypadal bych v nich jak podražené kecky, tak jdu do nich.

 
Kristy  23.01.12 23:08

Yeah, definitely IN :-) Ty saty co ma Tonya by mi tak nevadily, protoze nejsou preplacane. Sice nejsou originalni, ale peklo to taky neni. Bohuzel se to neda rici o tech ostatnich. Diky Ado za dalsi clanek!

 
kurnikshopa  23.01.12 23:48

s jednou výhradou – čokoládová dáma, by se neměla obléct do průsvitné vanilkové róby – tedy nechtěně průsvitné.

 
kurnikshopa  24.01.12 16:48

předpokládám, že ty palce dolů jsou za pocit hodnotících, že komentář má jiný, než věcný podtext – ne nemá – Opálení může vyniknout v modelu s dobře řešenými rozparky, nikoliv v něčem, kde opálení prosvítá, i když měly být nohy jen TUŠENY.

 
Ty jo  25.01.12 01:31

Zrzavka?

 
Miru  23.01.12 23:09

Chudák Pepik má asi pocit, že ještě stále tvoří modely na školní přehlídky :-D. Na té škole vás totiž nikdo nepochválil, pokud jste vytvořili ,,jen" něco hezkého, dobře padnoucího a třeba i zajímavého. Dokud to nebyl dostatečně napumprdlíkovaný nesouměrný dort, nebo naopak hadérek s výstřihem pod pupík, či něco plného lesku a kraječek, tak vaše nápady naprosto nikoho nezajímaly.. Takže přehlídky naší slavné SPŠT bývaly jedno velké módní peklo :-D.
Ale jinak byla ta škola dobrá, i když s tou ,,reklamou" nahoře se zdá, že naopak…
TAKŽE PEPO PROBER SE UŽ!

 
Maraa  23.01.12 23:18

Když už nic tak ten růžový korzet je hezký :) (řekla Maraa, úchylák přes korzety)

 
Katie12
Příspěvků: 33 24.01.12 00:05

marně hledám ve všech fotkách něco hezkého! byť jen jedinou část, když už teda je šance, že poznám, kde končí a kde začíná!! většinou ale nepoznám. připomíná mi to výtvory homera simpsona. nebo abych to nepřeháněla, svěrací kazajky hejna afektovaných choleriček, které se poprali se sestrama a ještě se dostali k nůžkám. jeslti se sebou pan klír něco neudělá, začne pro mne nabírat puncu dalšího zbytečného člověka na planetě.

 
NightFury
Příspěvků: 17 24.01.12 11:39

Akorát, že to s velkou pravděpodobností není skutečný korzet..

 
Klír je zlo  23.01.12 23:24

Klír je pro mně symbolem podvrženého luxusu. Když jsem viděl jeho vrcholně nevkusnou kolekci předražených hodinek s otřesným zpracováním a nereálnou cenou, musel jsem se nahlas a dlouho smát. To bylo poprvé co jsem jeho jméno zaznamenal. A pak jsem zjistil, že to tak má se vším. A dnes jsem si to opět potvrdil. Klír je Michal David, Diskopříběh a Kamarád do deště v jednom.

 
Velryba grónská  23.01.12 23:29

Od přehlídek šatů jakékoli úrovně čekám aspoň inspiraci. Tady není nic. A to, co je originální (např. „přestřižená“ dlouhá sukně na bílých šatech na 4. fotce vpravo), je ošklivé. Inspirace průhlednými šaty, pod které si normální člověk musí vzít ještě jedny, je na nic.

 
Katie12
Příspěvků: 33 23.01.12 23:41

tak přesně když jsem zkoukla na supru jak vychválili tonye její look, řekla jsem si, celkem to jde, ale už jsem jí viděla 10× krásnější a přitažlivější. jednodušše ta ženská má šmrnc, ať si vezme co chce. umí prostě v čemkoli chodit. když jsem pak sjela celý ten článek, nevěděla jsem, jestli mám velebnosti blejt nebo brečet.. válet smíchy se mi nechtělo, páč tomuhle už se nedá smát!! je to hnus, odporné, hnus, nechutné, zbytečné, hnus a taky hnus!!! klír by potřeboval odjet do tibetu, tam se domeditovat do jednoduchosti bytí a převést to do mody. musí mít v tý svý jedný hlavě takovej chaos, že by z toho bylo hlav 20!!!

 
MP Barbucha
Příspěvků: 775 24.01.12 00:13

přesně! Ty šaty na Tonye tady lidi chválí proto, že jsou ze všech těch klírovin nejméně strašné. Tonya se umí obléct stokrát líp a kdyby ty šaty byly v kontrastu s nějakými hezkými, tak by vyniklo, jak jsou hnusné

 
Katie12
Příspěvků: 33 25.01.12 15:35

Tak to máš pravdu, i vedle plesovek mojí mamky – většinou jednoduché koktejlky decentních barev – by ty na tonye vypadaly jak hadr na podlahu. navíc jsou ze špatného materiálu, neměly by přece nechat její ladnou tmavou nožku tak viditelnou!! to už se dnes nedělají spodničky pod takový šaty?

 
Černá Moora  23.01.12 23:42

noaleteda, te bílej oblek je naprosto děsnej! to nemůžeš myslet vážně :DDD

 
kurnikshopa  23.01.12 23:45

ach jo – na cizích modních přehlídkách jsou vedle extravagantních modelů pro bulvár, pro zasmání a pro návrhářovo ego taky spousta normálních, nositelných, ba přímo civilních kousků, který ukazujou, CO SE BUDE DOOPRAVDY NOSIT někdy příští, možná přespříští sezonu. To bohužel na přehlídkách pana Klíra dost chybí – no, možná se ten pán domnívá, že venku je ten jeho svět a to, co předvádí, si na sebe oblíkne i normální, soudná ženská, která netrpí anorexií.

 
Potvůrka  23.01.12 23:46

Ty šaty Tonyi Graves se mi také líbí a jí sluší.
Zrovna minulý týden jsem stála na zastávce tramvaje, trochu společensky unavená a koukala přímo do Klírovy výlohy a chvíli jsem si nebyla jistá, jestli už mě nešálí zrak a já nemám halucinace. Něco tak strašného jsem snad nikdy neviděla. Byly tam vystaveny šaty ze 4. obrázku úplně vpravo. Kdybych nevěděla, o koho jde, asi bych si myslela, že se jen jedná o hloupý vtip. Takhle se mi jen zvedl žaludek.

 
Katiie.  23.01.12 23:50

Jsem z textilní průmyslovky v Liberci a pořád jsme dost technologicky zaměření oproti druhé škole v Kateřinkách („fešn dizajn“ kde se pro změnu zase neučí SKORO nic technologicky.)…

A abych pravdu řekla.. Nesnáším jak nám furt Klíra strkají pod nos. Jeho modely se mi nelíbí, nikdy se mi nelíbily. Ano, pokud to udělá jednou. Ne, pokud to vidíme na každé jeho přehlídce. Myslím, že to bude právě to, co na naší škole chybí. Návrhářství. Nevím proč se máme šrotit předmět ‚Základy oděvního výtvarnictví‘ a samotní nic netvořit (Tedy ano, můžeme. Můžeme to dokonce přinést do školy. Na moje návrhy se řeklo jen „Večerní šaty by jsme už potřebovali“ a to byl konec, protože sehnat peří na sukni je přeci drahý.) Možná, že kdyby to na naší škole fungovalo odjakživa tak, že po každém probraném období v ZOV by jsme každý navrhli vlastní kolekci alespoň 3 modelů, které by byly inspirovány právě tou probranou dobou, Pepovi by se dařilo lépe, měl by do navrhování základ a nevykrádal by sám sebe a částečně se zbytečnou laciností i Galliana.

 
MP Barbucha
Příspěvků: 775 24.01.12 00:08

Kattii: to, co popisuješ, je sice smutné, ale taková je realita na školách. A to na všech, nejen na návrhářských nebo textilních průmyslovkách. Pokud si někdo odnese ze školy technické znalosti a řemeslnou dovednost, aspoň tu základní, tak má štěstí. Z většiny škol si neodnese ani to. A po škole je na každém, aby na sobě makal a učil se a vzdělával sám. To platí v každém oboru. Proč myslíš, že nikdo nechce zaměstnávat absolventy? Nikomu se je nechce všechno učit:-)
Takže já bych tím pana Klíra rozhodně neomlouvala, protože ten už je ze školy nějaký ten pátek venku a místo usínání na pochybných vavřínech mohl pracovat na zlepšování své tvorby. Na školu bych to opravdu nesváděla, školní systém u nás není ideální a schopný člověk se na něj nespoléhá.
PS: To je zároveň i rada pro Tebe:-) Vyprdni se na školu, dostuduj a pak jdi vlastní cestou.

 
baconeba  24.01.12 21:25

Obávám se, že Pepovi by se v navrhování lépe nedařilo – za prvé se mu nejspíš nedostává od přírody a za druhé je mu evidentně blížší co nejméně hlavu namáhající cesta

 
helen  24.01.12 00:11

Pokaždé když míjím výlohu Klírova ateliéru, vytane mi na mysli (velmi barvitě) představa procesu tvorby vystaveného modelu- dle mé teorie vše začíná tím že Pepa Klír stvoří střídmé šaty,dumá, tu ho však políbí (nejspíš značně zfetovaná) múza a začnou se dít věci: Pepa přestane ovládat své skryté kreativní a nevybouřené „já“ , jeho ruce se mění v břitvy a nůžky a začíná ta pravá tvůrčí show… Lepší vysvětlení opravdu nemám.:-)

 
kopírák  24.01.12 00:19

přesně tak, už x let pozoruji, že všechny jeho šaty se vůbec neliší, jsou jako přes kopírák. řekl mu to už někdo???!?

 
Bebe  24.01.12 00:21

Vtipné, trefné, pekelně ostré. Povedený článek :-)
Občas to vypadá, že J. Klír dělá šaty stylem „naberu si plnou náruč oblečení, mrsknu ho po missce, a jak se to uchytí, tak to zůstane a voilá, máme nový model“.

 
NightFury
Příspěvků: 17 24.01.12 11:45

Kdyby oblečení.. podle mě to je spíš „naberu si plnou náruč kusů látek a galanterie, mrsknu ho na krejčovskou pannu a která misska nad tím zaóchá, ta pak půjde na galavečer ve vzniklém "modelu“ " :))

 
Monika  24.01.12 00:43

Milá Ado,
už dlouho mě žádný článek takto nepobavil, a ani nemusím být žádný velký odborník, na tohle vážně stačí mít oči, vlastně by stačilo jedno…
Zrovna dnes jsem přidávala na blog úchvatné fotky z dnešní prezentace haute couture domu Dior, která byla opět jedinečná, ale to co provedl Josef Klír…nějak pořád nerozumím tomu, proč někdo touží po tom, být za každou cenu světový, když na to evidentně nemá. Nejhorší na tom je, že oni si vážně nejspíš myslí, že se z toho okolí posadí na zadek.

 
Miko  24.01.12 00:43

Bejt Klírem, tak se honem pokusim přezdívky „český Galliano“ zbavit, vzhledem k tomu, jak moc je dnes Galliano oblíbený.

 
Karin
Příspěvků: 174 27.01.12 13:58

Třeba má Pepik taky zajímavý hlášky, když se namaže…

 
Gabrielle  24.01.12 01:08

Ado, koukni tady http://www.facebook.com/photo.php?… :D všem finalistkám byly přiděleny šaty od MÓDNÍ návrhářky. Vážně to stojí za to

 
ancul  24.01.12 01:43

Ouch… že sa do toho tie slečny vôbec nechali navliecť

Vynorila sa mi pri preklikávaní tých fotiek jedna spomienka: asi 11 rokov – karneval v letnom tábore. Ešte aj nami vyrobené sukne z krepového papiera nám sedeli lepšie a vyzerali vkusnejšie, trúfam si tvrdiť :)

 
petra  24.01.12 01:47

:DDDDDDD to si dělají prdel ne?

 
iron board  24.01.12 07:26

ehm, co na to říct?

 
Iren  24.01.12 08:40

http://www.salonbrigita.com :)

 
Esme  24.01.12 10:13

Autorka se k této kolekci vyjádřila jednou větou: „ Démonicky smyslná, dráždivá a sexy nositelná extravagance , která v nás probouzí fantazii a zdůrazňuje krásu a přirozenost žen, takovou jaká je…“

Jinými slovy, byli jste varováni…

 
MUDr.Lant  24.01.12 08:49

Asi tak před 15léty jsem chodila na ZŠ a měli jsme nějaké výročí školy či co. Jedna slečna (žákyně 8 třídy) na něj navrhovala a šila „modely“, řekla bych, že to naprosto odpovídá tomu, co předvedla tato návrhářka …

 
Marta  24.01.12 09:18

Opravdu to stojí za to, chudáci holky…

 
Infected  24.01.12 10:10

No ty vole…:D:D:D nejvíc mě pobavila slečna s tím zdravotnickým límcem. Vím, že za to nemůže, ale společně s tím „modelem“ to vypadá fakt drsně :D:D:D

 
Lina  24.01.12 12:26

Naopak, ten límec je jediným nositelným kouskem, který jsem tam zaznamenala…

 
P.  24.01.12 10:14

Já vím, že opakuju výše napsané. neuvěřitelné. Tohle je vážně příliš. Zajímavé jsou taky komentáře pod fotkama, jak se chudinky holky (finalistky Miss Haná) omlouvají, že si šaty nevybraly. Paní „módní návrhářka“ by jim měla zaplatit nějaké odškodné.

 
petra  24.01.12 10:56

na druhou stranu, jestli modelky samy tušily, že ty šaty nejsou dobré, tak mají opravdu dobré předpoklady pro modeling, protože se tváří, jakože se jim ty šaty ohromě líbí.

 
Chtivá pracka  24.01.12 11:38

Svatá prostato, to je nějaký konkurz do podniku s červeně podsvícenýma oknama, ne? Chudiny holky, na takové příšerné hadry bych se jim zvysoka vyto… Které hovado to vyplodilo???

 
Lenka2  24.01.12 11:56

No já tady snad padnu! Jsem dotčená tím, jak někdo takový humus může vydávat za modely vhodné k reprezentování na miss (i když je to jen regionální miss) a jistě za to pobírat nemalé částky. Já dostat kilometr levného sto procent polyesterového saténu a půl kilometru síťky od pomerančů (nebo-li punčocháče a la bordel), nadělám snad stokrát větší parádu, i když nemám vůbec žádné základy šití ani módního návrhářství.
No vrchol nevkusu… s tím by někdo zaujal leda tak těsně po tom, co se zvonilo klíči.
A ta červená kočka… To kolem krku, to je zdravotní límec kvůli nějakému úrazu, nebo je to „sexy voživující“ prvek? Fakt nevím…

 
Mori
Příspěvků: 174 24.01.12 13:03

Podle všeho zdravotní – píše to tam v komentářích jedna z účastnic. Nicmńě ty šaty jsou tak jako tak vesměs příšernost.

 
Barbucha  24.01.12 12:22

Jsem jediná, koho pobuřuje nejvíc to, že slečně je 15 let? Je tedy ještě dítě? Mám pocit, že je to velmi nevhodné. Mimoto kdybych já v 15ti byla takto krásná a štíhlá a někdo by mě zlanařil na účast v soutěži Miss, asi bych se nehádala o tom, jestli ty šaty jsou vkusné, nebo ne. Ty holky si chtějí splnit sen, hezké jsou na to dost, nebudou to ohrožovat tím, že budou brblat o šatech. V tomto věku také budou brát názor dospělého, který je pro ně určitá autorita, jako danou věc a ani je nenapadne se bránit. Pro mě je to na hranici zneužití nadřazeného postavení a nezlobila bych se na ty holky, ale na ty osoby, které je do toho navlékly. Případně i na rodiče.

 
mujercita  24.01.12 12:27

Nejste. Naprostý souhlas

 
Lina  24.01.12 12:34

Tak nevím, jestli by se u účastnic mladších 18 let nejednalo o ohrožování mravní výchovy mládeže. Modní přehlídka ala „Comeback Perlovky“…

 
Sonya  24.01.12 01:27

Nabídnu Vám pohled módního laika: Když něco podobnýho vidím, vždy mně napadá, zda kdybych měla k dispozici ten materiál a pokusila se o nějaký podobný výtvor a pak to navlíkla na modelku a poslala na molo s modely od Klíra, jestli by to někdo vůbec poznal. Já si prostě myslím, že ne. Tak moc je to špatný. Když se ale podívám na modely např. toho Gilliana, tak mě ani nenapadne, že bych měla na to, něco podobnýho vymyslet. Nejsou to sice pro mě nositelný věci, ale přesto jsou tak nějak pěkně koukatelný a lahodící oku. Kdežto při pohledu na modely Klíra mám tikání v ruce, která chce na těch šatech něco utrhnout, schovat, zvednout, odstřihnout nebo prostě vymazat.

 
Esme  24.01.12 10:11

nebo hodit na jednu hromadu a podpálit :-D

 
cryptoprocta  24.01.12 02:32

Mně se líbí ty růžový punčošky z prvního obrázku :-)

 
mujercita  24.01.12 10:07

Ok, ten Klír je asi bez diskuse. Ale co je přijatelné na tom Galianovi? Možná trochu menší hrůza, leč hrůza to je taky

 
Rena8  24.01.12 20:02

Tak to bych si dovolila nesouhlasit, Galliano umí nádherně kombinovat barvy, bez diskuse umí šít a i když jsou jeho modely vesměs běžně nenositelné, jak psala výše Sonya – dá se na ně koukat (a někdy se i kochat)

 
Markys  24.01.12 11:02

Vzpomínám si, že moje maminka si nechala ušít sako od jedné naší návrhářky. Řekla jí, že nemá konfekční postavu a že by potřebovala sako " krejčovsky vypracované „.
Na to jí návrhářka řekla, že neví co to je !!! Také má za sebou studia na textilní průmyslovce, má
za sebou přehlídky, je oslavovaní misskami, ale pokud nechcete a nemůžete nosit uvolněné modely bez vytvarování, nemáte šanci ! Extravagantní nemusí přece znamenat beztvaré a šokující
kombinací hader a hadříků !
Haute couture přece znamená " vysoká krejčovina “.

 
MarieS  24.01.12 11:05

Proč Klír musí mít přezdívku „český Galliano“? Proč to nemůže být prostě Klír (přeci je poznat)? Proč některé české rádobycelebrity mají přezdívu „český/á XY“. To tu není někdo originální, zajímavý, kdo se obejde bez přirovnání k celebritám ze zahraničí?

 
lilip  24.01.12 11:21

To je teda zběsilost na molu. Míjím se s tímhle typem ohozů a ještě víc mě děsí ty mrvolně vychrtlé modelky, jejichž koncentráčnický zjev podpoří ještě mrtvolné nalíčení. Nechápu – má to být hezké? Na koho má tento zjev působit přitažlivě? A obalitse do hromady cancourů k tomu – ani Galliano mě nijak neuchvátil – ve finále mi to přijde stejné.

 
taky jedna  24.01.12 11:31

http://www.facebook.com/media/set/?…

 
Světluška  24.01.12 12:07

Modelky váhou a tvary k nerozeznání od žehlicího prkna,mejkap jako z natáčení Frakensteina a oblečené do něčeho… ještě že tomu nerozumím!!! Proč někdo tleská a jásavě píše do plátků oslavné ódy? Asi nečetli pohádku Císařovy nové šaty. Já jsem módní neandrtálec a proto jako ten malý chlapeček upřímně volám: Nešla bych v tom ani potmě do sklepa, leda na maškarní a to bych musela bejt na plech. Je to trapárna.

 
modra_kocka  24.01.12 12:10

Jen jedná poznámka: trochu mi vadí, že šaty Tonyi Graves a Ivety Bartošové spadly do jedné kategorie. Kdybych Adě nevěřila, tak se budu do krve hádat o to, že oboje šaty nemohl dělat stejný návrhář.
Tonya má obrovský cit pro oblečení, vkus a hravost. Zatímco její šaty jsou prostě…božské, Iveta B. má na sobě pravé svatební peklo. I když druhý pohled ukazuje, že to šaty nebudou ze zaprděné půjčovny z konce 80. let, přesto je to neslušivé, oko netěšicí umělohmotné cosi

 
Alena Čechová  24.01.12 13:05

Když se tak zamyslíte nad tím, jak taková kolekce vzniká a kolik to stojí, nutně nakonec dojdete k závěru, že u nás nikdy žádná ótkutýr nebude. Pan Klír si samozřejmě na ni může hrát, stejně jako si naši rappeři hrajou na gangstas, ale ta upocenost plagiátu z toho bude cejtit na sto honů. Na druhou stranu, proč ne? Když to prodá, je to jeho boj. My ostatní můžeme obléhat Pařížskou a tetelit se, jak jsme si pořídily vyběhlou kolekci za přemrštěnou cenu a vlastně proč ne? Když tak obcházím ty různé dyzajnbloky a podobné akce, je mi jasné, že v módě Češi prostě neprorazí. Je asi načase se s tím smířit nebo začít vychovávat zběsile drzé a zlobivé děti.
My jsme prostě takový národ. Sníme o domečku za městem, jsme uhranutý tím zaprděným rodinným štěstíčkem a při představě, že si někdo koupí „absolutně nepraktický“ model v ceně osobního auta (esůvéčko táto!) se křižujeme. A není to proto, že jsme chudý.

 
Heretical  28.01.12 20:41

Zrovna takový Jakub Polanka má podle mě slušný a zasloužený úspěch a jeho modely rozhodně nejsou zaprděné. Znáte ho? S tím zevšeobecňováním na celý národ taky nemůžu souhlasit.

 
Erko  24.01.12 13:48

Klír nemá o haute couture ani tušení, zato v bordelu byl pečený vařený.
Navíc nemá vkus.
Absolutně

 
Slunce a déšť  24.01.12 17:30

Ado, mohla bys prosím neznalému osvětlit, jaký je rozdíl mezi autorskou a couture kolekcí? Tipl bych si, že v autorské má návrhář zcela volnou ruku a v couture je omezený požadavky módního domu, ale nevím, jestli to tak opravdu je. Předem děkuji

 
fabiola  24.01.12 17:35

Já pravidelně jdu po Vinohradské z práce na metro a kolem Klíra chodím.
Ono naživo to co má ve výloze až tak špatné není. Vypadá to dobře ušité.
Ani samo o sobě to tak strašné není – mluvím o tom co vidím ve výloze. Dokonce bych vytkla vyblité barvy (všechno je to jako pro Mrtvou nevěstu Tima Burtona) .
Ale nikdy nic z toho mne nenalákalo vstoupit dovnitř. Přesto věřím tomu, že kdyby měl šít na zákázku podle přání tak se to povede a vpašuje tam i nějakou tu svoji kreativitu.
Každopádně, jeho nabídka je fakt smutná. Veskrze mne fascinuje, jak to, že se uživí.

 
N  24.01.12 20:08

Náhodou – miluju ho. Pokaždé když něco jednoduchého spíchnu, říkám si, že je to vkusnější než on.

 
tarantule*  24.01.12 21:20

To se rovnou můžu zabalit do starý záclony a budu podle tohohle nenávrháře dokonale in :-)))

 
Jitka  25.01.12 12:42

Pan Klír sám a jeho tvorba jsou esencí nevkusu! Jak propastný je rozdíl mezi jeho tvorbou a např. minimalismem Jakuba Polanky. A hlavně ten rozdíl v přístupu. První je za rádoby hvězdu v Praze ,kde dělá pořád to stejné dokola, ten druhý jde na zkušenou do Paříže …

 
tenisky na podpadku jsou   25.01.12 16:33

tedy doufala jsem, že tenisky na podpadku byly modní halucinací počátku milenia, proč se zase tadle hrůza vrací na modní či pseudomódní mola??!!!

 
Kačerin  25.01.12 20:42

Moc se mi líbí barva těch posledních žlutých šatů! Miluju žloutou v tomto odstínu! (Ne ty šaty, ale tu barvu ;-)) A málokdy seženu něco na sebe v této barvě.. :-(

 
Přehled?  25.01.12 22:14

Tady mozna bude taky hlavnim problemem, ze pan Klir ocividne nesleduje soucasnou svetovou modni scenu – pokud opravdu touzi po svetovem uznani a vysoke mode, bylo by logicky nasledovat svetove trendy a potencionalni konkurenci. Ale mam z toho fakt pocit, ze je mu to uplne sumak, jede si ty svy cary, lesky a kanyry a naprosto mu vyhovuje obdiv cechacku, kteri nemaji oci a vlastni nazor a tim padem je lehke jim neco podstrcit – staci rict: Tohle je super, originalni, kreativni… A vsichni to odkyvaji, takova skupinova sugesce.
Mimochodem ta hruza zacina uz jen na zpusobu prezentace, vyber vetsiny modelek je naprosto otresny, make up umelce asi taky vytahl nekde ze salonu Verka a to podsvicene podium jak nekde v Karlovych Laznich naprosto nekoresponduje se stylem, pokud se tomu da vubec tak rikat. Pardon, ale slizkyho chlapa, kterej necha vystavovat plakaty se svoji fotkou v sitovanym triku jako devadesatkova hvezda http://www.youtube.com/watch?… v metru , nemuze nikdo prece brat vazne…

 
díky  27.01.12 19:26

Ado, díky za ten článek!já několikrát do týdne jezdím okolo jeho obchodu na Vinohradské a nestíhám zírat. je otázka času, než si o něco urazím hlavu nevěřícně zírajíc okénkem z tramvaje…

 
des  29.01.12 21:55

Kristepane,
tá modelka v Klírovom ružovom výtvore z Facebooku s ružovou prišitou handrou vyzerá ako Natalie Cole, ale potom, co ju vytiahli utopenú z mora a dali ju k dispozícii fetišistovi z maskérne pohrebného ústavu. Namiesto zjemnenia vytvrdenie rysov, linky ako pouličná pracovníčka, pery mŕtvoly… Čo to je za make-up artistov, vyhnať na Sibír! Model nebudem komentovať, ten asi vytiahli z mora tiež, rovno žralokom zo zubov.

 
jste ubozí  30.01.12 22:22

Moc se mi líbí, že většina z Vás nikdy nic nedokázala, ale kritizovat to umíte všichni výborně. A mám pocit, že i kdyby se Vám to líbilo, tak to přeci nepřiznáte, protože se jako volové musíte přidat ke stádu. No spíš je škoda tohle číst, protože zvracet se mi chce tak maximálně z Vašich komentářů a ne ze šatů od Klíra. Škoda času stráveného čtením těch Vašich blábolů.

 
Fler  30.01.12 23:16

Většina z nás něco dokázala… každá ve svém oboru. Kdyby se nám to líbilo, tak to rády přiznáme… jenže ono se nám to OPRAVDU NELÍBÍ!

 
lesy  06.02.12 21:42

Po otevření odkazu na půjčovnu šatů jsem si na chvíli myslela, že mi blbne monitor :D

 
June  11.02.12 01:27

Nemůžu si pomoct, některé se mi prostě líbí ;)
Třeba ten druhý obrázek s tou slečnou v podivném jeansovém cosi. To se mi líbí, klidně bych to cosi nosila.

TOPlist