Cycle Chic

Fotoalbum tématu (16) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další »
Beruska_bez_tecek
704 příspěvků 25.7.13 08:46

Zrovna jsem přijela ze Stockholmu, kde jsem jezdila celý týden na městském kole a pozorovala lidi okolo.

Takže ANO - na městském kole jde jezdit a jezdí se prakticky ve všem, v sukních, šatech, oblecích, kraťasech, plátěných kalhotech…

ALE, doprava ve Skandinávii a v Praze se absolutně nedá srovnat. Je tam menší provoz, prakticky všude jsou cyklostezky a řidiči jezdí maximálně ukázněně. Na ulicích není špína, takže člověk nepřijede do práce zaprášený od hlavy k patě. To za prvé.

Za druhé, i tak je to dost nebezpečné. Člověk v sukni na rozhrkaném městském kole je velmi nebezpečným prvkem dopravy. Možná je to cool, ale rozhodně to není doporučitelné a i po takovém městě jako je Stockholm bych preferovala a maximálně doporučovala sportovní oblečení a helmu…a převléknout se v práci.

elleela
526 příspěvků 25.7.13 10:10

@Beruska_bez_tecek To, že se situace v Praze a Stockholmu nedá srovnat, je jistě pravda. Ale i země a města, kde je nyní situace příznivá pro lidi na kolech, se k tomu musely dopracovat. My jsme o pár desítek let pozadu.

Beruska_bez_tecek
704 příspěvků 25.7.13 20:19

@elleela Pointa mého příspěvku byla spíš, že i ve městě jako je Stockholm by cyklista měl dbát primárně na bezpečnost a ne řešit, zda jede v sukni, klobouku s mašlí a košíkem na řídítkách.

koi
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.7.13 12:56

Konkrétně do práce jezdím vyloženě v cyklistickém oblečení a převlékám se, ale hlavní důvod je ten, že do práce to mám napříč přes celou Prahu (těsně přes 20 km - jedna cesta), takže při takové vzdálenosti už se vyplatí trochu zabrat a zrychlit (= zpotit se). Tudíž člověk se bude převlékat tak jako tak. No a použití vysloveně cyklistického oblečení je logické - polstrovaný zadek je skvělý vynález, a dres má zadní kapsy, což je asi tak nejpraktičtější místo na uložení čehokoli, co chcete mít cestou po ruce.
O přilbě nediskutuji, to by měla být samozřejmost. Neberu výmluvu, že na určité trase „není potřeba“, protože přilba je nejužitečnější právě pro případy „normálních pádů“ ke kterým může dojít kdekoli, zatímco při srážce s autem je její význam spíše přeceňovaný.
Prostě ne/nošení přilby neberu jako věc módy, ale jako věc bezpečnosti, takže jako něco z úplně jiné kategorie. „Oni to taky nedělají“ neberu jako důvod.
Na kratší vzdálenosti (v rámci té samé městské části) jezdím v tom, co mám na sobě, tam je ještě možné „jezdit tak, aby se člověk moc nezapotil“.

Občas jezdím v „normálním oblečení“ (touto dobou hlavně v letních šatech) i napříč přes Prahu, ale to jen v situacích, kdy na daném místě nevadí že budu upocené, takže jen nějaké soukromé záležitosti.

VeronikK
1286 příspěvků 31.7.13 14:01

@elleela No jo, ale představte si, jak by ty moje šaty asi vypadaly (nebo spíš byly cítit) po cestě do práce - mám to cca 25 km. I když sice po rovině, to si radši vezmu nějaké funkční oblečení a s sebou převlečení. S městským elegantním kolem bych se tahat nechtěla, ale na pohled se mi líbí. U nás taky spoustu lidí jezdí na kole na vlak, a to i sukni, podpatkách a tak, ale my bydlíme na takovém kopci, že ho sotva vyjedu (spíš ho většinou vytlačím) i bez podpatků… Takže ani kolo na nádraží není pro mě výhoda - bohužel.

elleela
526 příspěvků 31.7.13 14:21

@VeronikK Ale já chápu, že šaty na kolo si nemůže z různých důvodů dovolit každý. Myslela jsem to tak nějak obecně, že Češi si zvykli na horská kola a cyklooblečky a kolo jako sportovní náčiní, a přitom může sloužit bezvadně jako dopravní prostředek ve městě s normálním oblečením. 25 km už není krátká městská vzdálenost a jste dobrá, že to do práce na kole jezdíte.

koi
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.7.13 14:28

Já si myslím, že spíš než vnímáním kola jako sportovního náčiní je to způsobené tím, že lidé používají kolo po městě spíše „protože je to potřeba“, tedy na vzdálenosti, které už jim pěšky přijdou neúnosné.
To tedy asi souvisí i s dnešním článkem na „Prahou na kole“ o tom, jakým způsobem jsou u nás kola ukládaná (vynést je z bytu zabere čas a námahu, a uložení jinde buďto není k dispozici, nebo není bezpečné).
Třeba u nás v práci jezdí na kole vícero lidí, ale skoro všichni (respektive všichni, o kterých vím, kde zhruba bydlí) jezdí z větší vzdálenosti… lidé co bydlí na přilehlém sídlišti chodí pěšky.

panvi
250 příspěvků 31.7.13 14:44

Přemýšlela jsem, že si zajedu do města na nákup na kole. Ale co s kolem tam? :( Pro znalé - liberecké Forum/Lidl. Jsou tam garáže pro auta a tím to končí. Nikde v okolí 2 km není místo, kde by se dalo kolo „legálně“ zaparkovat. A kde by ho nikdo hodně rychle neukradl :D

Vím, že např. Hradec Králové má u každé prodejny (včetně obchodních center) držáky na kola… ale jak to řešit zde netuším.

chemikář
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.7.13 16:05

@panvi http://www. novinky. cz/finance/309189-nezamcene-kolo-na-ulici-v-cesku-zmizi-v-prumeru-za-dve-hodiny-nejrychleji-v-hradci. html

koi
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.7.13 17:00

Nezamčené kolo je problém nejen kvůli zlodějům, i když to je nějaký kus, který zloděje nezajímá (případně ho kradou pouze nedopatřením - klasicky třeba furtošlap), tak vám vždycky hrozí, že se na něm někdo „ze srandy“ sveze a nechá ho stát o kilometr dál, ale ve výsledku skoro totéž.

elleela
526 příspěvků 31.7.13 18:30

@koi Kráděž furtky bych snad někdy chtěla vidět :-) To překvapení zlodějovo.

elleela
526 příspěvků 31.7.13 18:32

@panvi To se chce obrátit buď na ten obchod, nebo přímo na město, ať s tím něco udělají.

VeronikK
1286 příspěvků 31.7.13 19:43

@elleela Jela jsem to jen párkrát, když neprší a nevedu děti do školky, protože to bych pak nestihla :-) Doufám, že to trochu zlepším…

VeronikK
1286 příspěvků 31.7.13 19:49

@koi Je to fakt, a Praha třeba je celkem kopcovitá. V Paříži se mi strašně líbil ten systém půjčování kol, pěšky je to často celkem daleko. Ale taky tam mají kopce podobně jako v Praze - taky jsem o tom četla, že se jim ta půjčená kola pod kopci hromadí - kopec sjedou ráno lidi na kole a zpátky z práce metrem :-)

koi
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 31.7.13 20:07

@VeronikK
To hromadění kol mi připomnělo - pokud někdo neví, tak Praha na tohle reagovala, a večer a o víkendech je možné v některých tramvajích vozit kolo, od určité zastávky dál směrem konečná. Hlavně v místech, kde je ta konečná do kopce - například Sídliště Modřany.

ima
247 příspěvků 31.7.13 21:22
@koi píše:
@VeronikK
To hromadění kol mi připomnělo - pokud někdo neví, tak Praha na tohle reagovala, a večer a o víkendech je možné v některých tramvajích vozit kolo, od určité zastávky dál směrem konečná. Hlavně v místech, kde je ta konečná do kopce - například Sídliště Modřany.

to je jako s těma horníkama v dole, že jo? :-)

Charlene
282 příspěvků 31.7.13 23:20

@panvi pokud se nepletu, kola se dají legálně postavit ke knihovně, to se do 2 km od fora vejde ;)

Zebra33
2038 příspěvků 1.8.13 12:22

Krasne se tady shromazduji ty ruzne duvody, proc v CR moc neexistuje takova ta kultura „nesportovniho“ jezdeni na kole :). 1. leckde kopcovity teren (to teda bohuzel moc nejde zmenit), 2. malo stojanu na kola, 3. vysoke riziko kradeze, 4. malo pruhu pro cyklisty, 5. neexistujici/malo propracovany system pujcovani kol. Ja nikdy moc na kole nejezdila, takze ted moje denni dojizdeni na kole k S-Bahn/metru je pro me docela zajimava zkusenost (v Nemecku). Pritom treba kdyz si vezmu, kde jsem bydlela v Praze, tak tam by se v pohode na kole k metru nebo do obchodu jezdit dalo. Akorat ze v Praze to kolo musite mit nekde v byte, aby vam ho neukradli (ukradli nam i z dobre zabezpeceneho sklepa) a nez ho pak dostanete z bytu na ulici, to uz je rychlejsi dojit k tomu metru pesky. Pritel se celkem bavil, kdyz jsem se ho vydesene ptala, jestli to svoje kolo za 25 tisic fakt necha ve sklepe, kde je na nej dokonce skrz mrize videt. Jiny kraj, jiny mrav.

bertulka
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 1.8.13 14:48

Dnes jsem potkala tuto paní, vlastně cením, že má snahu jet na kole ( i když to kolo spíše vedla), jen ta kombinace helmy a oblečení mně přijde divná, i když je samozřejmě správně, že ji má.

elleela
526 příspěvků 1.8.13 16:38

@bertulka Někde jsem četla studii, že povinnost nosit helmu vlastně lidi od ježdění na kole i odrazuje. Tam, kde je cyklistická kultura na vyšší úrovni, moc helem nepotkáte, řidiči jsou na cyklisty zvyklí, cyklisti mají vyhrazené pásy a podobně. Dokonce jsem se dozvěděla, že přilba psychologicky zvyšuje lidský pocit bezpečí tak, že pak jedinec jede odvážněji a tím rizika opět stoupají. No mně se to esteticky taky nezdá, mít na sobě třeba sukni a k tomu tu sportovní helmu, ale naštěstí existují opět městské varianty. A přiznám se, že po svém městě, kde se dobře orientuji, kde jsem si jistá a za předpokladu předvídání bez té helmy vyjíždím celkem často.

koi
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 1.8.13 16:46

@elleela

Na téma přilby v městském provozu třeba toto:
http://prahounakole.cz/…va-hysterie/

Osobně si myslím, že přilba je důležitá hlavně při „normálních“ pádech (bez účasti auta), například kvůli nějaké díře v povrchu, nabourání do psa přebíhajícího přes cyklostezku (velmi oblíbené), zapasování kola do kanálu a tak podobně. Řekla bych, že její potřeba se dá velmi zmenšit snížením rychlosti, pokud cyklista jede pořád dejme tomu 15 km/h. Tady jsou ve výhodě majitelé furtošlapů, které je nenechají příliš se rozjet z kopce:-)

Osobně jsem jednu přilbu rozbila (praskla ta vnitřní výztuž) a stalo se mi to když jsem ztratila balanc při objíždění zpomalovacího prahu.

wednessday
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 1.8.13 16:48

@bertulka Pokud někdo ve starším věku má problémy s chůzí, tak často radši jezdí na kole, především na venkově.

Mišulc
14 příspěvků 5.8.13 13:15

Ak by mal niekto záujem o kvalitné cyklistické oblečenie, odporúčam pozrieť značku Isadore Apparel. Čo viem, tak je to relatívne nová značka vytvorená bratmi Velitsovcami. Cenovo sa radí medzi tie luxusnejšie, ale zato pri výrobe používajú ekologické prírodné materiály a dizajnovo sú podľa môjho názoru veľmi pekné. O čosi elegantnejšie oproti tým farebne prekombinovaným, ktoré bežne stretávam na trasách :) Škoda len, že zatiaľ mi moja finančná situácia nedovoľuje vyskúšať aj na vlastnej koži :(..

Gräfin
2642 příspěvků 5.8.13 13:20

Konečně mám něco k tématu - začala jsem jezdit do práce na kole. Mám to 7 km, převážně rovina, mírný kopeček cestou domů, 2 km málo frekventovaná silnici, zbytek cyklostezka. Mám horské kolo a na tom by se v sukni jezdilo špatně. Jezdím v šortkách a v tričku - barevně sladěné k mému limetkovému kolu :D a v práci se převlékám. Bylo by mi nepříjemné v oblečení do kanceláře sedat na kolo.

Zebra33
2038 příspěvků 5.8.13 13:27

@Gräfin - 14 km denne, mate muj obdiv, na to jsem ja moc lina :). Ja jenom tak popojizdim, mam damske mestske kolo a v sukni se mi stejne jezdi spatne. V pouzdrove se i na damskem kole blbe naseda a lehci povlavajici sukne se vam zas vyhrne az k rozkroku. Ja jsem celkove takova cyklisticka pindulina - kolo jsem vybrala podle toho, ze na nem byly kyticky, dovybavila jsem ho povlakem na sedlo v bile barve s ruzovymi, zelenymi a modrymi punticky a korunu tomu nasadil pritel, kdyz mi tuhle zakoupil ruzovy zamek :)

Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další »
Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek