Knihovnice ze Zary

15.10.10 | autor Ada

Zcela upřímně by mě zajímal názor pekelných návštěvníků na tento styl, který se objevil v nabídce Zary. Styl, který by se dal nazvat knihovnicí, knihomolkou či starou mladou. Mívala jsem na základní škole dvě spolužačky, které se podobně oblékaly, ač jim nebylo ani patnáct let. (Je fakt, že v té době jsme chodili jako hastroši všichni, jen styly se mírně lišily.)

Doba  ovšem pokročila a už nějakou dobu se dá v módě - želbohu mimo naše hranice, převážně směrem na západ - pozorovat směr, který by se dal označit jako "dělám si z módy srandu". Když chcete dát najevo, jak je vám móda u šosu, nevlezete si do riflí a sportovní bundy, ale navlečete šaty po prababičce, stylově doplníte a vyrazíte do ulic. Autorka blogu Girl in Czechland v článku o Češích a módě píše, že to u nás nejde - protože Češi neznají módní ironii a takový styl by prostě nepobrali. V tom s ní souhlasím, neboť že Čechům v módě absolutně chybí hravost říkám už od začátku.

Takže - tentokrát nedávám anketu, abyste se mohly rozepsat v komentářích - co si myslíte o stylu okresní knihovnice? Je to hnus? Nebo vám to přijde vtipné a klidně byste se tak oblékly, ale bojíte se, že by to zůstalo nepochopeno? Pro vás by to nebylo, ale na ulici by vám to nevadilo? Pánové se mohou vyjádřit, zda jim to přijde totálně nemožné, nebo by ocenili, že má nositelka smysl pro humor. (Že to některé z vás vzrušuje víme, to psát nemusíte.)

Zdroj: zara.com

Zdroj: zara.com

Zdroj: zara.com

Autor

Ada

Ada začala psát Módní peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou mnoha článků na Pekle.


Reklama

Líbil se vám článek?

Reklama

 Váš příspěvek
 
jana  15.10.10 12:44

co máš proti knihovnicím?

 
Barbora  15.10.10 12:45

Zajímavé. Myslím, že je to jeden z těch stylů, které vypadají SKUTEČNĚ cool jenom na ultrahubených modelkách pózujících na stylizovaných fotkách. Normální žena bude vypadat skutečně jako ta utahaná knihovnice.
Asi jsem s tímhle stylem „zamlada“ taky experimentovala. Obvykle jsem ho doplňovala baretkou a martenskami a představovala si, že vypadám jako chudé dítě z doby protektorátu.
Ale je to,jak říkáte ve svém příspěvku. Za prvé to nikdo nepochopil. A za druhé je to styl VELMI nelichotivý skoro ke každé postavě, pokud zrovna nejste vyhublá jako to chudé protektorátní dítě.

 
Jezerel Vaniva  15.10.10 12:54

Nooo, já jsem tak trošku knihovnice, ale na tohle bych odvahu neměla :-) I když pár těch kousků by se dalo i nějak dobře (jinak) nakombinovat.

 
bára  15.10.10 12:59

zrovna ta první halenka je úúúžasná!

 
Panenka_bohemica  15.10.10 12:59

Ano, ano, styl „vykradla babičce šatník“, jak tady někdo napsal, to jsem přesně já! (Až na to, že já bych s velkou chutí vybílila skříň i prababičkám :-) ).

Nejvíc si to užívám právě teď, na podzim, v zimě, na jaře. V létě točím spíš jiným směrem.

Normálně tento styl v Česku nosím a reakce byly vlastně jen kladné. (Pokud si někdo myslel svoje, nevím o tom, a co nevím, mě nežere). Často mě ale lidi oslovují a ptají se, jestli jsem cizinka. Když chci opravdu přitáhnout pohledy, vezmu si klobouk, třeba baret. Nicméně chlapi skládali komplimenty a toho jsem se dřív v riflích fakt nedočkala.

Měla jsem trochu obavu, že elegantní styl přidává roky (je mi 22) ale hodně udělá volba doplňků, takže ani „stará mladá“ se zatím nekonalo. Občas mi někdo i podrží dveře. Což se opravdu divím :-))

Jo, tohle já můžu. S čím vším přišla Zara nevím, tož se podívám (dík).

 
Blanka  15.10.10 12:59

Já bych to nenosila,ale ne ze strachu že to spoluobčané nepochopí,na ty kašlu,ale mě se to prostě vůbec,ale vůbec nelíbí.

 
Tesizz  15.10.10 13:04

A mně se to líbí! :) Nemluvím o výsledných kombinacích, ale zamilovala jsem se do sukničky z obrázku 3 a halenky 1,5 a 6 :)) Ale souhlasím s Barborou - tento styl jenom na vychrtlinky…

 
Monika  15.10.10 13:05

No tak zrovna ten první a třetí model se mi líbí (jen ta mašlička by nemusela být). Asi to je tím, že se mi líbí retro a jsem zvyklá nosit šaty, sukně a halenky. Rifle, tenisky a sportovní bundu jsem na sobě neměla věky. Není to sice žádná extra přitažlivá móda, ale furt lepší než to, co denně vidím kolem sebe. Je to prostě jen další módní trend. Klidně bych si to na sebe vzala do školy, FF snese skoro všechno.

 
Panenka_bohemica  15.10.10 13:10

Zapomněla jsem napsat, že tím nedávám najevo, že je mi móda u šosu. Módu sleduju ráda, baví mě, který návrhář co vymyslel atd. Elegantní/dámič­kovské - nevím jak to nazvat - se mi prostě líbí. Věci po babičce nosím moc ráda, ale uznávám, že v tom je ta sentimentální hodnota.
Když se jdu válet do bahna se psem, tak si samozřejmě elegantní oblečeníčko neberu. „Mezi lidi“ ale vždycky. Baví mě to.

  • Jsem hubená a hodně vysoká. Ale podpatky si občas klidně vezmu. Při mojí délce chodidla 6 cm ani necítím. A vyšší beru jen na plesy, to už mám pak skoro 2 metry..
 
Širín  15.10.10 13:19

Styl s názvem „Schovanka katolické dívčí školy na přelomu 19. století“.

 
jana  15.10.10 13:20

kludne ma zabite, ale mne sa ta prva kombinacia paci, neviem ci je to uz stavom „je to tak hrozne az je to pekne“ ale ja by som si to pokojne obliekla
Ci si vytahovanim „retro“ handier robim z mody srandu? Nemyslim si. Teda aspon ja som velky fanda 30, 40 az 50-tych rokov, mimoriadne ma potesil LV ked minulu jesen vytiahol tie spodnickami vyriasene sukne po kolena, okruhle kabelky (napr mango) clenkove cizmicky (to asi vsade) a osobne som si urobila radost jednou pletenou ciapkou ad Galliana co vyzera ako „zo satnika starej mamy“ ale mne sa to paci. Celkom ale nekopirujem pratety, paci sa mi, ked mam doplnky z aktualneho storocia alebo par neutralnych kuskov, ako vypasovane jednofarebne sako, alebo co ja viem, nieco, co to trosku pritiahne k zemi, ale ano suhlasim, ze ludi to vseobecne udivuje, ci uz si myslia, ze je to recesia alebo mi uplne strihlo to neviem, ale zizaju, ako keby som bola naha:-D
K obrazkom z temy…neviem, mne sa tie ostatne (okrem prvej) velmi nepacia, nie pre knihomolskost, skratka sa mi nepacia, ale to je iba moj osobny vkus, no v principe proti tomuto stylu nemam nic.
Inak tema je super a rada si precitam vsetky prispevky (za aj proti)a uz sa na ne tesim. Velmi produktivne:-)

 
Sylvie  15.10.10 13:25

Mně se to děsně líbí :) Panenka_bohemica to vystihla přesně. Ráda se oblékám elegantně a kombinuju vintage kousky a nesouhlasím s názorem, že to není přitažlivé nebo lichotivé, mně přijde tahle móda úžasně ženská, pokud to samozřejmě umí člověk nosit a zvolí správné doplňky…

 
Honza  15.10.10 13:28

Halenky ujdou, zvlášť Zara má podle mýho mínění dost dobrý vzory, který se daj s lecčims zkombinovat, ty spodky jsou ale votřes, jediná snad ta třetí sukně se mi líbí, šortky už pokulhávaj ale zbytek vypadá levně a humusácky. je pravda, a děsí mě to, že tyhle styly lichotí vysokým štíhlým holkám a navíc, zdá se, že trend dlouhých sukní se nás ještě nějakou chvíli bude držet, návrháři ho, zdá se, chrlí pořád ostošest. navíc, fastfashionový předělávky z přehlídkovejch mol dopadaj většinou hrůzně, o to víc, když se kopíruje ještě jakžtakž ucházející sukně z panenský vlny a kašmíru nebo alpaky a vznikne z toho akrylovej hadr na podlahu v odpovídající bar­vě.

jinak ale retro je pecka největší, halenky spíš teda s áčkovou mini nebo sukní po kolena, loďky kačenky, zvonový kalhoty, JO JO JO! :)

 
Beena  15.10.10 13:35

Totální souhlas s Panenka_bohemica. Je mi 20 a styl a miluju módu 30. let. :) V inspiraci na nákupy vede minulost ale i aktuální trendy, a to většinou ty, které se vzhlédly v minulosti. :) Baví mě to, baví mě i to, že se lidi otáčí a pozastavují, barbíny zvedají obočí. :) Jsem ráda, že jsem teď objevila kadeřnici, která ovládá umění mačkaných vln…A červený rty, perly, satén, kožešina, krajka, mašle, vysoké pasy… Na druhou stranu mám i jelení brož od Kamily, takže… Jo, jsem pro tento styl, líbí se mi a praktikuji ho, i když úplně z těhlech zařinejch věcí nijak zvlášť nadšená nejsem.

 
Luciaaa  15.10.10 13:39

Mne sa tento vintage štýl veľmi páči. Nemyslím tým práve tieto modely zo Zary, videla som už aj krajšie kúsky. Ale ja osobne by som s tým nemala odvahu vyjsť do slovenských ulíc, asi by na mňa pozerali ako na mimozemšťana. Dlhšie tento štýl pozorujem na rôznych zahraničných fashion blogoch a teraz je to fakt in :) Podľa mňa je to také oživenie a nádych z minulého storočia :) Mám rada retro módu retro prvky.

 
loca  15.10.10 13:39

Mně se tenhle styl líbí (až na ty poslední dvě s dlouhou sukní, ty nejsou nic moc), klidně bych se tak oblíkla. Dřív jsem občas nosila staré mamčiny halenky a přešité sukně, ale moje mamča byla bohužel dost hubenější, takže už se do toho nenasoukám. Ale je fakt, že tenhle styl přidává roky, což jsem ale zrovna u sebe považovala za výhodu, aspoň už po mně nechtěli všude občanku (a to už jsem plnoletá pěkných pár let :)

 
jana  15.10.10 13:40

Beena, cervene pery su skvele a vytlacana (mackana) vlna je uplna apoteoza:-) Ja si neviem ani predstavit ako sa tvari okolie ked prechadzas namestim s cervenym ruzom a vytlacanou vlnou:-D

 
Cat  15.10.10 13:42

Oblečení na obrázcích se mi moc nelíbí, ale „babičkovský“ styl ano. Nedávno jsem nakukovala do obchůdku První republika v OC Letňany, mají zajímavé věci.
A moc se mi líbí oblečení tety Apoleny (Iva Janžurová) z filmu Páni kluci, ta její tmavá, dlouhá sukně s vysokým pasem, dokonale kopírující postavu a světlá blůzička, sněrovací kotníkové botky :-)

 
Sida  15.10.10 13:54

Halenky se mi líbí a nosila bych je k džínům, k těm modrým kalhotám, které tu proklínáte:-), na mini už nemám věk a sukně do půli lýtek mi neslušejí, ostatně jako skoro nikomu.

 
šklíba  15.10.10 13:58

mě se to vcelku líbí, pokud to někdo umí nosit. na mě by to vypadalo blbě, tohle není styl pro bacule

 
Panenka_bohemica  15.10.10 13:58

(Z obrázků bych využila asi nejvíc halenky z prvních dvou snímků, třetí sukni a šortky. Zbytek ani ne).

Jiinak jo, lidi civí, ale zatím mi nikdo přímo nevpálil „ježiš to je hnus“ nebo tak něco. Že podrbou za zády, to asi jo, ale radši ať mě zdrbnou jako tu upravenou a nesjpíš namyšlenou povrchní nánu, než jako tu krávu s mastnýma vlasama, co nemá ani na hřeben..

 
esie  15.10.10 14:07

A nelíbí a nelíbí!Ty fotky pro mě osobně symbolizují všechno to upjaté, slušňácké a zaprdlé na někdejších učitelkách/úřed­nicích OPBH/funkcionářkách MNV atd…

Tento styl opravdu není pro každého (pro mně teda rozhodně), musí se umět nosit s určitou nadsázkou a bohužel spoluobčané to nepoberou ani náhodou! Souhlas s Adou - módní ironie - co to je? To chce ještě hooodně dlouhou cestu.

A pokud mohu mluvit za pány… no ehm, takový, kterému by se to na ženě líbilo, ten by se zase nelíbil mně!!! Myslím, že na jejich první signální to nezabere a ffftip ocení maximálně v módě vzdělaný homosexuál.

 
Georgina  15.10.10 14:09

Není to špatné a nemám nic proti takovému stylu.
Osobně si ale připadám, že takovéhle období „slušné knihomolky“ už jsem nechala za sebou, jenom jsem se tenkrát neoblékala s takovým šmrncem a sebenadhledem. Což je škoda.
Ta trička bych si v zaře ale nekoupila, mám velký problém dát peníze za něco, co vypadá jak kdyby vypadlo z maminčiny normalizační skříně i s tím odstínem vybledlé modré nebo hnědé.

Kdyby byl nějaký styl mohla by k němu být tohle alternativa, jenže jaksi chybí ten styl.

 
Panenka_bohemica  15.10.10 14:19

Heh, no.. můj přítel mi řekl, že si mě tenkrát všimnul, protože jsem davu vypadala jako žena :-))

Beena - červený rty, perly a satén v pohodě, ale běda, běda, kožešina rovná se týrání zvířat.
Já mám po babičce spoustu kožešinových věcí (páč babička nikdy nic nevyhodila a i bílou králičinu nechala zpracovat, když byla srst pěkná), ale vzít si to na sebe, to aby se člověk pomalu bál. A jo, ti bílí králici byli zabiti, vykucháni a sežráni!

Nepodporuju nijak kožešinový trh, ale tenhle fanatismus „zabila bělounkého králíčka, aby měla kožíšek“ mě fakt sere. Pardon, nechci zavýst diskuzi jinam, páč na tohle téma by to asi fakt vřelo. Jens mi to připomněla.

 
Monika P.  15.10.10 14:20

Kopíruju komentáře Panenky_bohemicy a podepisuju na tečkované čáře. :)
Mám tento styl moc ráda, sama pracuju v kanceláři, takže pro mě jako dělané!
Pokud se to správně nakombinuje, přidají doplňky, nemyslím si, že tento styl nutně dělal nostitelku starší. Přidával by, pokud by např. se přidaly neslušící brýle, mastné vlasy v nemoderním účesu, žádný make-up a špatná pleť.. Pak by to byla fakt zaprášená knihovnice nebo studentka filozofické fakulty, nejspíš latiny (no offence, výjimky jsou, vím).
Dokonce si myslím, že pokud má oblečení správný střih a velikost, není pravda, že by tento styl měl být jenom na vysoké hubené. Já měřím 168 cm a postavu mám normální ženskou, modelku bych teda dělat nemohla, ale žádná baculka taky nejsem. Jde to i tak :-)
A jo, někdy lidi civí, ale většinou je to fakt sranda (třeba pokud civí ty barbíny, tak mě to skoro až baví), pokud už někdo něco řekne, je to spíš pozitivní, než negativní (i s tím jsem se setkala, ale ty komentáře jsou většinou tak ubohé, že nemohou ublížit; navíc přesně jak píše Panenka_b., ať si klidně myslí, že jsem mimo, já si na oplátku o nich budu myslet, že jsou tupí omezenci :-)).
A pak stará známá omílaná pravda - když ono jde taky o to, co z člověka vyzařuje, že. Zakřiknutá knihovnice bude i v super kchůl hadříkách od LV působit pořád jako… zakřiknutá knihovnice.

 
Colour  15.10.10 14:23

Ten čtvrtý model s kraťásky se mi líbí moc, ten 1. taky ujde ale jinak si myslím že je to tak trochu ,,too much" hlavně druhý model. Jedna má oblíbená bloggerka-kisforkani.blog­spot.com nosí opravdu hodně retro a vintage styl, ale má to vždycky moc pěkně dotažené. Navíc je z Austrálie, takže z jejích modelů přímo sálá to, že tam je to všem jedno

 
jana  15.10.10 14:27

Juj kozusiny, mozem si rypnut? Prosiiiim…
Ja mam pravu kozusinu rada, okrem toho ze ziadna ina tak nehreje som presvedcena ze ten zver uz aj tak neozije bez ohladu na to ci ho budem nosit alebo nie a okrem to, kym budem panom tvorstva budem nosit co sa mi paci. Taky medved v Tatrach nebude riesit ci je moralne ma rozrthat, on to proste urobi a dokonca zo mna nebude mat ani kozusinu takze asi tak… a este k tymto ekosialencom a ekosialenym legislativnym opatreniam, vedeli ste ze ak v SEBEOBRANE zabijete alebo zranite chranene zviera, mozete ist za to aj do basy? (!!!) Takze trochu rovnovahy do tejto ekologickej anarchie a pravej kozusine trikrat hura!!!:-D

 
Zuzipa  15.10.10 14:40

Tenhle styl se mi i líbí i nelíbí - jak kdy podle aktuální nálady;)

Kladné na něm vidím že je to zajímavé, hravé a pokud se to správně nakombinuje tak to bude moc hezké. Každopádně to není taková ta laciná sexiii móda a pokud si někdo pohraje tak to bude vypadat velmi žensky aniž by to bylo jakkoliv vulgární. Důležité budou boty, doplňky, ladění barev.
Tenhle trend dle mého názoru vyžaduje mnoho přemýšlení - zvláště pokud nemáte postavu modelky - ale nesouhlasím s tím, že je to jen pro vychrtlé modelky - jen se to musí brát s rozumem a nenavlíct na sebe celou kolekci a myslet si , že budu vypadat jak modelka z katalogu když mam velikost 44;)

Jinak můj osobní vkus - červená košile super (obr2), celý béžový komplet se mi taky líbí (obr.3), kraťasy dobry na hubenou holčinu - zbytek se mi nelíbí - a nejvíc se mi nelíbí varianta s pletenou sukní - tu si nedokážu představit hezkou na nikom i s nejlepšíma doplňkama…

 
martina  15.10.10 14:42

nejvíc mě na stylu dělámsilegracizmódy děsí, že se stane mainstreemem. A to se stane, když už to má v kolekci Zara.

 
Jana  15.10.10 14:46

Hmm, tak tomuhle nerozumím, přiznávám. To už je na mě „vyšší dívčí“. Líbí se mi halenka 1 a sukně 3, ale s tím zbytkem si nějak nevím rady. Na druhou stranu potkat takhle oblečenou ženu mezi těma „klučinama“ v teniskách, motérkách a vestách by bylo osvěžující a určitě by se mi to líbilo. Sama bych se na to netroufla, jsem malá a nevychrtlá.

 
Eva Lída  15.10.10 14:48

Souhlasím s Georginou: kdyby byl nějaký styl, mohla by to k němu být alternativa… ale ten není. Mimochodem, dneska jsem sháněla obyčejnou jednobarevnou blůzu z nějakého příjemného materiálu a … nesehnala. V takovou chvíli bych kousky jako tu bílou blůzu s fialovomodrýma květama nejradši rozdupala.

 
MissTaken  15.10.10 15:09

Když někdo zkombinuje všechno ve stylu babičky, knihovnice (jak chcete), nelíbí se mi to. Málokdy jde poznat, jestli jde o styl, nebo prostě o nevkus. Hranice je tenká…

Byla jsem s kamarádem na nákupech. Baví nás lišit se, máme rádi trendy i výstřelky. Když platil u pokladny jeho asi 20. rifle, ptal se mě: ,,Koupíme si ty rukavičky jako má Karl Lagerfeld?" Byly černé, z imitace kůže, bez prstů… ,,Ty jsou nudné!" odpověděla jsem, protože jsem měla vyhlídnuté jasně červené s cvočky. Zrovna si je prohlížela jedna slečna a jakmile mě uslyšela, položila je do stojanu a z obchodu odešla. Prodavač mě probodl pohledem, ale já jsem si o kapku zvýšila sebevědomí. To, co jsem zrovna tehdy měla na sobě nebylo nic podle posledního trendu, bylo to elegantní, ne usedlé, mělo to šmrnc. Nebyl to první případ. Uznala můj názor, což beru jako krok dopředu ve vnímání módy, nebo prostě „jen“ vkusu.

 
Karolína  15.10.10 15:25

mě se to líbí moc, všechno a ať si klidně myslej, že sem stará panna, knihovnice, či mladá babička :-D stejnak si to kolegové v práci myslej a můžu říct, že mi to vlastně lichotí, vim, že to potvrzuje to, jak chci abych vypadal. neni to absurdní? :-D ne, ja jsem já a jestli to prodávaj v zaře, nosí knihovnice nebo mam po babičce, mě je to fuk. ja bych to brala všechno a hned!

 
Marcipánka  15.10.10 15:31

nevím jistě,jestli se tak oblékám (koneckonců to můžete posoudit sami), ale moc se mi to u lidí, co vědí, jak to nosit, líbí.
nechápu, proč to nazývat „knihovnicí“, když vintage je jedním z největších trendů poslední doby. že to na sebe někdo splácá páté přes deváté a totálně netuší, jak se co má nosit, jen chce být IN, je věc jiná. dle mého názoru je ale tahle „zastaralá sirrotčí a knihovnická móda“ skvělá. co je nejlepší, těžko vyjde z módy.
a dost dobře nechápu, jak si teda Ada představuje slušně oděného člověka, když mně právě nejslušnější připadá právě dobře vyvedený styl, s nímž přichází Zara na obrázcích.

 
Lavender  15.10.10 15:44

Strašně, strašně se mi to nelíbí. Dokážu si to možná představit na modelkách v časopisu, ale rozhodně ne na ulici..... možná tak ještě v tý knihovně, nebo v advokátní kanceláři. Ale na ulici proboha ne…
Ale líbí se mi sukně z třetího obrázku :-) Ovšem zbytek oblečení bych rozhodně volila jinak…

 
Serendipity  15.10.10 15:49

První a poslední halenka jsou fakt krásné. Ale já bych si k nim taky vzala džíny. :) Jinak tenhle styl se mi víceméně líbí. Ne všechno, ne vždycky, ale na štíhlounké holce (což já nejsem), která to umí nosit, proč ne…

 
katy  15.10.10 15:50

nějak nemůžu rozeznat hranici mezi „hravý“ a „prostě usedlý“ zvláště v tomhle případě. pokud to mělo být rozverně hravé, měli to nafotit úplně jinak. a nebo jsem jedna z těch, co to nechápe :)

 
mia  15.10.10 15:52

mne sa to celkom páči, občas nosím retro veci, ked mám na to náladu…trochu mi to pripomína štýl Bree zo zúfaliek…
čo sa týka kožušín, ked sa zúžitkuje zviera celé a nie je to ohrozený druh, tak ok. Ale aby sa zabíjali napr. mláďatá tuleňa len kvôli kožušine, tak to som určite proti.

 
Lavender  15.10.10 15:52

EDIT - bože nééé myslela jsem sukni z pátého obrázku.

 
Marinne  15.10.10 15:56

Mne sa to paci :) A ohromne. Uplne sa k tomu nuka cerveny ruz, cierne puncochace a cierne lodicky. Cele je to otazka toho, co si kto moze dovolit, napr, sukne nad kolena vacsine slecien svedcia, bluzka s modrym vzorom a modrou suknou nad kolena by bolo nunu. Len sa treba drzat linie, neznasam, ked nejaka vec robi z cloveka zjav tvaru skrine, je jedno o co sa jedna.
Asi by stalo za to pozret sa po nejakych dlhych sukniach ale vsetky su od bokov rovno strihane dole a to na seba nedam, ani keby mi platili. Ale keby bola pekneho strihu so sirokym, vysokym pasom a k tomu nejaka bluzka…asi by som neodolala :)
Inak chodim oblecena elegantne, casto v sukniach, alebo satoch a ludia sa ku mne chovaju milo, predavacky sa skor pristavia ako ked vybehnem v dzinach. Bohuzial to plati aj o bezdomovcoch. Asi si myslia, ze som bohata :D

 
JaSof  15.10.10 15:59

No, nadšená nejsem. Halenky by ještě s přimhouřením obou očí jakž takž šly, ale ty sukně jsou strašlivé. Zejména ta pletená. I mladé štíhlé kočky by v tom vypadaly jako učitelky z filmu pro pamětníky.

 
Dahllie  15.10.10 16:06

Když se móda 20'-40' let v posledních pár letech promítá ve společenském oblečení, tak proč ne i v tom na běžné nošení. Však v tom jako ve spirále lítáme pořád. Od zvonovek 60' do elasťáků 80', loni pouzdrovky ve stylu 50'…
Osobně bych si to nevzala, se svými boky a prsy si nemůžu vzít halenku bez výstřihu a skládanou sukni. Vypadala bych jak buldozer. Ale pokud se to někomu líbí, proč ne.

 
Marinne  15.10.10 16:07

no problem je, ze nevidiet kde tie sukne koncia. A ta pletena nebude mat ziaden tvar, takze ta nebude vyzerat velmi dobre v reali. Ale ta posledna, modra, keby bola po kotniky by nemusela byt od veci.

 
okkvp  15.10.10 16:17

Není přece nikde napsáno, že nosit možno jen uvedené kombinace. Samostatně je velká část podle mého poměrně pěkná a v jiné kombinaci nebo s nějakým doplňkem vyzní velmi žensky, šik a sexy. Pokud se však někdo vymodí přesně podle tohoto obrázku
 http://static.zara.net/…51_1_1_3.jpg?…

  • dodrží i postoj a přihodí unylý až umučený ksicht alá modelka z říjnového lookbooku, tak budu mít asi cukání dát ji desetikačku na přilepšenou.


Knihovnici v tom ze sebe udělá sebehezčí/sebem­ladší nositelka, pokud bude unylou knihovnicí ve své hlavě. Pro dívky bez života, sebevědomí a vlastní myšlenky to asi není ta správná volba. Bohužel takových děvenek je na ulicích vidět mnoho a proto si možná dost „užijeme“
Mimochodem - ještě by mně zajímalo, proč má tolik modelek, fotografů a lidí kolem módy pocit, že postoj alá „čtyřletá“ je nějak sexy/cool/šik.

 
katy  15.10.10 16:22

tak tu bych z fleku viděla ve filmu ve frontě na potravinové lístky…samozřejmě záleží s čím se ty jednotlivé kousky zkombinují, nic proti retro stylu.

 
K.  15.10.10 16:28

Jako chlap říkám, že se mi to líbí, asi bych to na holce radši viděl s nějakými moderními doplňky a účesem, než i tyhle věci ladit do retro stylu (to max. na nějakou tematickou retro akci) a je potřeba, aby to nositelce opravdu sedlo (ani ne tak k postavě jako k povaze (ideální pro rozvernou, v dobrém slova smyslu trochu bláznivou holku či ženu)), ale většina z toho mi nepřipadá špatná (víc se mi líběj ty věci nahoře a dole, v prostřední řadě asi jenom ta sukně vlevo). Rozhodně daleko lepší, než tuctový značkový barbíny (pomíjím, že oproti těm je lepší prakticky cokoliv).
Jo a ještě cítím potřebu autorce vynadat za titulek, a to jménem svých kamarádek - knihovnic, které by se vyzněním článku mohly cítit právem uraženy, kdyby ho četly.

 
David  15.10.10 16:41

Je to super, mi se to hrozně líbí! Záleží kam by v tom daná slečna samozřejmě chodila, ale na nějaké retro párty (kterých je v poslední době čím dál víc a víc) je to nádhera

 
Míša  15.10.10 16:41

Mně se to strašně líbí! Je mi 17, takže si takové oblečení nepamatuju. První a poslední model jsou nádherné, ale ani ty ostatní nejsou špatné - jen si moc nelibuju v béžové, hnědé a khaki.
S radostí bych si to oblékla. Ikdyž by se na mě lidi dívali divně - to dělají i tak. V takové té počáteční fázi puberty (kolem 13) jsem si v tom začala dokonce libovat, bavilo mě, když to přitáhlo divné pohledy spousty lidí. Miluju barevné silonky, krátké sukně, podpatky, nebojím se skoro ničeho. Ale opovážím se říct, že mám vkus. Dokážu velice dobře odhadnout, co k sobě ladí, co spolu bude vypadat hezky, jak docílit toho, aby výsledek nevypadal lacině. A to je mé velké štěstí. Je hezké, že se některé dívky snaží chodit v něčem jiném, zvláštním, ale velice často to bohužel dopadá katastrofálně. Jakby taky ne, když se nemáme od koho učit.
Znáte tuto stránku? http://lookbook.nu/
Snad nikdy jsem tam ještě nenarazila na nic, u čeho bych si řekla „panebože!“. Ikdyž se mi často jednotlivé části moc nelíbí, celek je skoro vždycky skvělý. Je fakt, že většina lidí je tam opravdu skoro vychrtlá. Ale myslím si, že pokud žena není vyloženě oplácaná, pak jí tento styl a styl z tohoto článku může slušet. Dokonce i pokud oplácaná je! Jen se to musí umět. Člověk musí mít trochu střídmosti a taky toho přirozeného citu pro to, co vypadá hezky, a co už ne.
A na závěr - pokud bych toto nosila (jakože velice ráda, asi si něco takového ušiju, protože tohle u nás za (pro mě) rozumné ceny moc neseženete), pak ne proto, abych si z toho dělala srandu. Podvědomě možná, ale samotnou by mě to nenapadlo. Prostě se mi to líbí. A nedělá mi problém být trochu jiná. Vždyť já si ani jiná nepřipadám, jen ostatní to vidí jinak :D

 
Panenka_bohemica  15.10.10 16:46

Jo, tohle už jsem tu někde psala - nesnažím se za každou cenu vypadat, jako z nějaké dekády. Ba přímo se tomu vyhýbám, pokud nejdu třeba na 60s party nebo se chci vyloženě vyladit úmyslně.

Je mi jasné, že někomu moje kombinace můžou připadat jako „pěst na oko“, svoje dlouhé vlasy taky neostříhám proto, že by se třeba víc hodily krátké a vlnité - protože je mám ráda tak, jak jsou a upravím je jinak. Přílišná autentičnost podle mě může smrdět unylostí, ale třeba se pletu.

 
Monika  15.10.10 16:53

Koukám, že se zde v diskuzi sešlo celkem dost žen, kterým už došlo, že pokud v čr chtějí vyčnívat z davu a trochu se odlišit, paradoxně stačí obléct se jako žena (nemyslím tím kurví disco styl). Já si to naštěstí uvědomila ještě mladá a konečně mi začali muži pouštět do dveří a řidiči na přechodu.

 
Panenka_bohemica  15.10.10 17:02

Ano, přesně tohle jsem rozebírala pod článkem „Proč vlastně?“ :-)

 
kuli  15.10.10 17:12

Tak tenhle styl miluju, naštěstí teď nežiju v ČR, takže si módní ironii vážně užívám. Jinak myslím, že ty sukně do pasu a zastrčená halenka, na to pásek, dělají právě tu ženskou postavu (ne jako bokovky a triko). Ale je fakt že sukně do půlky lýtek dost zkracuje postavu a chce to podpatky a s těma kraťasama mám trochu problém jelikož sice nejsem nijak při těle, ale to břicho trochu mám, no a tenhle střih ho zrovna umí dost zvýraznit.

Jinak příteli se to taky dost líbí, a když si jednou za týden obléknu na výlet džíny a košili tak je dost zklamán =)

 
Tulpa  15.10.10 17:18

Ehm, jak to říct - kdybych se chtěla takhle obléct, rozhodně nejdu do Zary, ale zajdu do sekáče:) Znala jsem paní, která se takhle oblékala pořád a i když byla čistá a upravená, stejně se na ni všichni koukali, jak kdyby neměla na chleba. Možná jinde, ale v Čechách imho opravdu nemá smysl utrácet nesmyslné peníze na outfit, který vypadá jak sesbíraný u popelnic.

 
martina  15.10.10 17:27

Vlastně se mi to docela líbí, ale vzala bych z těch let jenom to lepší. Atmosféru amerického nezávislého filmu 50. let, ženy upravené žensky, odhalující minimálně. Rozumné množství kombinovatelného oblečení, šaty i na doma. Taneční večery a výlety za město. Já bych se přimluvila i za společné nedělní obědy, kdy je muž v košili, žena v šatech a zástěře a z trouby to voní :).

A stejně jako každý rád vynechá z poválečných let potravinové lístky, vynechala bych obnošené nekvalitní křusky, nejlépe o číslo větší, umělohmotné a nekvalitní materiály (tenkrát začínaly), mizerně řešené nepadnoucí střihy. Pokud budou blůzky plátěné, můžou být korále plastová bižuterie. Sukně nechť pěkně sedí a respektuje postavu ženy. S nevýraznýma smutnýma barvama to také není potřeba přehánět. Jak ženy tehdy toužily po pestře květovaném plátně.

Shrneme: Pár prvků užít určitě, ale do laciného řetězce bych to koupit nešla. Už na těch fotkách je vidět, že to se sukněma je špatné a s pletenýma ještě horší. Záměrně nepadnoucí střih je zlo. A pod tenhle hezký typ blůzky si pořiďte padnoucí pevnou podprsenku, jinak to bude vypadat moc zle.

 
Rose  15.10.10 17:37

No.. vlastně se mi celkem líbí vysoký sukně a pod tím košile, ale já sama bych si to asi netroufla vzít. Tohle prostě sluší jenom ultraštíhlejm holkám, kde se jim pod sukní místo břicha nebude dělat hrbol. A taky nemusim tyhle hnědo-šedo-žlutý kombinace z babiččinýho šatníku. Jó, takhle prababiččinej, nebo praprababiččinej by nemusel bejt špatnej. Takže tyhle modely mě vlastně moc neberou.

 
Luci in Disguise  15.10.10 17:59

Nic vtipného na tom není. Jsou to úplně normální outfity, nechápu, čemu se tak divíš. Okresní knihovnice by si tohle nikdy neoblékla. Ta bude mít džíny od číňanů a tričko. V módě se trendy neustále opakvují a nyní se vrací tento styl, nechápu, co ti na tom přijde tak k popukání. Dalo by se říci, že takto se oblékám poměrně často a rozhodně by mě nenapadlo to brát jako recesi.
Doteď jsem tento blog respektovala, ba se někdy i zasmála a souhlasila, tímhle článkem jsi,ale šlápla vedle. O módě nic nevíš. Vždy mě to pálilo na jazyku a teď už to musím říct: Chtěla bych vidět tebe.

 
Dina  15.10.10 18:02

Mně se tenhle styl líbí,rozhodně lepší,jak ku*rvoidní modely z tahavé bavlny s lákavými průstřihy,co se tu už předváděly.Vy­soká,štíhlá,u­pravená žena,hezky nalíčená,v tom bude vypadat prostě žensky.Rozhodně se to ale nedá doplnit praktickou hnědočernou obuví na čtvercovém kramfleku a umaštěným drdůlkem,chce to trochu provokativní kontrast,třeba rudě nalíčené rty,samozřejmě jen pro toho,komu rudá rtěnka sluší.Moderní sestřih na vlasech,lodičky na jehlách apod.

 
mimoň  15.10.10 18:22

Nelíbí, nelíbí, nelíbí. Chtělo by to rozsvítit doplňky, všechny ty utahané zaprášené barvy… postrádám černou ,–((((

 
Rawi  15.10.10 18:35

Já bych do toho šla! Klidně si na sebe obliknu utahane, zaprašene barvy. Když to umíte nosit tak to muže vypadat skvěle :)

 
Anicka  15.10.10 19:03

Mne prijdou ty veci zvlast hezky, ale dohromady fakt nic moc..

 
Barčís  15.10.10 19:25

teda jako musim říct, že když jsem byla malá a maminka mě navlíkala do „těch hnusnejch punčocháčů“, tak jsem byla nejvíc nešťastný dítě na planetě… a teď je úplně miluju… nevím, kde se tohle ve mě bere, ale v tomhle bych se asi taky odvážila vyjít někam ven a klidně se v tom ukázat… nějaké kousky se mi zrovna líbí :)

 
Mila  15.10.10 19:39

Asi chápu, co je myšleno, když se tady mluví o eleganci a ženskosti 30. let a souhlasím s tím, ale imho konkrétně tyto zobrazené kusy a jejich kombinace mi elegantní nepřipadnou, a ani vyloženě ženské. Zvýrazněný pas a květinové motivy ještě jaro nedělají. Takže myšlenka určitě dobrá, realizace spíše ne.

 
Panenka_bohemica  15.10.10 20:11

Je fakt, že já hned vidím jednotlivé věci v kombinacích a co k tomu i s líčením atd… kdybych si musela obléct zarovskou kombinaci pouze tak, jak je na figuríně, pak asi tu kraťasovou.

 
Aailyyn  15.10.10 20:13

Že se to někomu líbí a chce to nosit mě nepobuřuje. Může to být elegantní, může to být ženský a může to být slušivý. Mně osobně se to teda nelíbí a na sebe bych to nevzala. Asi to bude tím, že si na prudce elegantní, jak to tu někdo nazval dámičkovský, styl prostě nepotrpím.

 
Daniela S.  15.10.10 21:09

Ja asi chapu, jaka byla puvodni myslenka, a pokud je kytickovana halenka z vlneneho zerzeje, cervena halenka z hedvabneho satenu a ty posledni dve z hedvabneho sifonu, jsou to pro me nadcasove kousky. Proc se mi vkrada myslenka bavlneneho upletu a polyesteru?
Ac ty vzory muzou vypadat desive - pro ceske okresni publikum - neni to zadny vystrelek, zrovna dnes jsem se probirala katalogem latek z comskych barviren z padesatych let a byly tam i vetsi ulety, ve vysledku pouzivane na velmi slusnacke koktejlove nebo odpoledni saty.

Kupodivu cim dele ziju mezi Armanim a Burberry z vyprodeje, tim vetsi mam potrebu skutecne originalnich, skutecne kvalitnich kousku. Lonska zima nam probehla ve znameni fialovych svetru do vecka - byly jich na ulici a v praci bez prehaneni stovky! - leto jsme prozili s lososovymi polo tricky la Martina… Italove sice sleduji modu, ale stylu maji pomalu.

Z hedvabi s drobnym cerveno hnedo bilym vzorkem jsem si usila halenku s poradne velkou masli pod krkem, zadna minivazacka jako od Zary, z tmave hnedeho satenu tilko, z pruhovaneho popelinu kosili s plisovanym zapinanim a z cerneho hedvabi s docela divokym kvetinovym potiskem tuniku na leto. Na fialove svetry shlizim!

Ty spodky jsou des, to rozhodne.

 
dasa  15.10.10 21:10

Mě by to absolutně neslušelo, nic pro mě, ale líbí se mi to a to moc.Představuju si v tom štíhlou, ale pěkně tvarovanou prsatou slečnu, myslím, že by to leckterýho chlapa rajcovalo víc než laciný výstřihy a legíny „prdel ven“.

 
Elaine  15.10.10 21:23

no zrovna tady v Londýně tenhle styl děsně frčí…Skoro všechny holky podobné věci nosí, takže mi to vůbec divné nepřijde. A jelikož jsem štíhlá a celkem vyšší postavy, klidně bych si něco v podobném duchu obklékla. Velmi moderní jsou tady tyhle svetříky, má je tu každá druhá, taky se chystám jej koupit: http://entertainment.ie.msn.com/…article.aspx?…. Myslím, že jako doplněk k vintage stylu je ideální

 
Eva Schön  15.10.10 21:42

Počkať počkať, ale obliekať sa vintage a „naschvál škaredo“ sú dve odlišné veci, dva odlišné štýly a dva rôzne pohľady na módu ako takú.

Keď som pôsobila nejaký čas v módnej brandži v Londýne, mala som kolegov, ktorí sa schválne obliekali škaredo = nosili krátke nohavice, ktoré pôsobili akože sú im malé, nosili naopak poobliekané veci.. všetko to pôsobilo nedbalo až srandovne. Až neskôr som pochopila, že to tak má byť schválne.. že oni sa síce o módu zaujímajú, ale neberú to až tak vážne.. ale pekne s jemnou iróniou a nadsádzkou nám to servírujú. Proste z toho majú srandu.

Na a potom sú tu vyznávači vintage, ktorí milujú vôňu second-handov a starú dobrú nadčasovú klasiku. Radi sa prehrabávajú na povalách v krabiciach oblečenia od starej mamy, milujú staré fotografie a filmy. Odmietajú nosiť tuctové veci, ktoré sú masovo dostupné v high-streetových obchodoch. Vintage patrí k najrozšírenejším módnym trendom na svete.. nejde iba o módu ako takú, ale tiež o postoj k životu. Nič takéto na teenegerkách, ktoré zbožňujú Miley Cyrus a všetok voľný čas trávia prechádzkami po obchodných domoch so spolužiačkami, nehľadajte. Vintage štýl patrí k ľuďom, ktorí majú radi kultúru, umenie a nadčasovú klasiku. Sorry za zovšeobecenie, ale chápeme sa:)
V ČR alebo SR sa samozrejme toto často nevidí, tu ľudia ešte trpia bývalou doktrínou socializmu.. naše mamy nepoznali Vogue a neobdivovali YSL, obliekli sa do toho, čo bolo dostupné a pohodlné a netúžili po červenom rúži, perlách a dobrom strihu šiat. Opäť, česť výnimkám:)

Ešte niečo k noseniu vintage štýlu.. netreba hodnotiť jednotlivé kúsky na regáloch, treba to vidieť na nositeľovi. K tomu treba charizmu a štýl. Mnoho dievčat si to dopĺňa modernými prvkami nech sa tomu trošku pridá súčasný šat a nevyzerá to akoby sme si odbehli z nakrúcania filmu zo 60tych rokov. Takže to ani tak nie je o jednotlivých kúskoch oblečenia, ale o tom ako to niekto dokáže skombinovať a nosiť. Nie každému sa to hodí.

Takže: Mne vôbec nepríde tento štýl vtipný (prečo by aj mal?), ani hnusný.. ale zaujímavý, inšpirujúci, klasický, nadčasový. Rada sa obliekam inak, nekonvenčne, originálne. Rada sa vynímam zo šedého priemeru. Rada som v obliekaní inovatívna, kreatívna, využívam referencie z umenia a dôb minulých.
Vždy sa len všetci sťažujeme na to ako sa v našich krajinách ľudia obliekajú bez vkusu, vtipu či originality.. ale sme to práve my čo to môžme zmeniť. Treba sa odvážiť byť iný a vyraziť do ulíc. Nech ostatných inšpirujeme a zavedieme nové trendy.

Neviem či outfity na hore uvedených obrázkoch sa predávajú aj v českých či slovenkých Zarách, ale ich predaj vo väčšine európskych štátoch si viem veľmi dobre predstaviť. Veď čo je zlé na krásnej klasike ak sa spojí s modernými doplnkami??

http://evaschon.blogspot.com/

 
ciskacis  15.10.10 21:53

Je to hnus. Nemá to barvy, přitom je to moc členité, aby to bylo elegantní, není to ani čisté, ani kontrastní, je to ke krku, takže dekolt se neuplatní, dýlka sukní divná. Pro mě ani omylem. Fuj. Dokážu si představit hodně štíhlou a vysokou holku, spíš nějakou jemnou blondýnku, co v tom třeba uplatní svou éteričnost, sebe nee. Podle ulice to hodně holek vyznává, některým to sluší. Myslím, že se v tomto stylu není třeba obávat, že se něco k něčemu nebude hodit, když je to vše stejně mdlé. A nejhorší na tom je, že mi to připomíná osmdesátý léta. Žena a móda 1986, samá hnědá, brčálová zelená a špinavá žlutá, občas si vyrazit z kopýtka kytičkovým vzorem, ale ne moc velikým. V obchodech je to předražený, tenký a muchlavý. Pár kamarádek to nosí, a tak respektuju jejich volbu.

 
Černá mamba  15.10.10 22:18

Brala bych tak možná sukni z první fotky, zbytek je děs. Už bych to jen doplnila takovýma těma hnusnýma béžovýma bavlněnýma punčocháčema, co nosily děcka za totáče.

 
Maruš  15.10.10 22:29

Mě se to líbí. je to takové jemné, dívčí. Řekla bych, že utahaná knihovnice bude mít spíš džíny a nějakou obyčejnou mikinu nebo tričko.

 
martina  15.10.10 22:36

@ciskacis - dekolt se neuplatní a dýlka sukní divná tj. dlouhá, zadek nekouká. no tak proto to nebude seksí :D

 
A.C.  15.10.10 22:40

Ty barvy, zapraný vzhled, se mi moc nelíbí. Asi bych nějakou z halenek vzala na milost, pravděpodobně tu poslední, rozhalenku s modrofialovými kytkami.. Všechny ty sukně jsou ale nemožné, i na štíhlé modelce vypadají jako pytle,c o přidají 20kg, pletená a úpletová jsou hnusné.
Styl knihovnice bych si oblékla, kdyby to byla kombinace halenka, perličky u krku, tmavá sukně.. taková lehce staropanensky anglická. Ale nafocené kombinace vypadají spíš jako z kontejneru humanitární pomoci. Ožvýkané, pomuchlané, nepříliš slušivé.

 
Janka Gesiova  15.10.10 22:49

Mne se to libi:-) Co mas proti?

 
Eva Schön  15.10.10 22:50

Počkať počkať, ale obliekať sa vintage a „naschvál škaredo“ sú dve odlišné veci, dva odlišné štýly a dva rôzne pohľady na módu ako takú.

Keď som pôsobila nejaký čas v módnej brandži v Londýne, mala som kolegov, ktorí sa schválne obliekali škaredo = nosili krátke nohavice, ktoré pôsobili akože sú im malé, nosili naopak poobliekané veci.. všetko to pôsobilo nedbalo až srandovne. Až neskôr som pochopila, že to tak má byť schválne.. že oni sa síce o módu zaujímajú, ale neberú to až tak vážne.. ale pekne s jemnou iróniou a nadsádzkou nám to servírujú. Proste z toho majú srandu.

Na a potom sú tu vyznávači vintage, ktorí milujú vôňu second-handov a starú dobrú nadčasovú klasiku. Radi sa prehrabávajú na povalách v krabiciach oblečenia od starej mamy, milujú staré fotografie a filmy. Odmietajú nosiť tuctové veci, ktoré sú masovo dostupné v high-streetových obchodoch. Vintage patrí k najrozšírenejším módnym trendom na svete.. nejde iba o módu ako takú, ale tiež o postoj k životu. Nič takéto na teenegerkách, ktoré zbožňujú Miley Cyrus a všetok voľný čas trávia prechádzkami po obchodných domoch so spolužiačkami, nehľadajte. Vintage štýl patrí k ľuďom, ktorí majú radi kultúru, umenie a nadčasovú klasiku. Sorry za zovšeobecenie, ale chápeme sa:)
V ČR alebo SR sa samozrejme toto často nevidí, tu ľudia ešte trpia bývalou doktrínou socializmu.. naše mamy nepoznali Vogue a neobdivovali YSL, obliekli sa do toho, čo bolo dostupné a pohodlné a netúžili po červenom rúži, perlách a dobrom strihu šiat. Opäť, česť výnimkám:)

Ešte niečo k noseniu vintage štýlu.. netreba hodnotiť jednotlivé kúsky na regáloch, treba to vidieť na nositeľovi. K tomu treba charizmu a štýl. Mnoho dievčat si to dopĺňa modernými prvkami nech sa tomu trošku pridá súčasný šat a nevyzerá to akoby sme si odbehli z nakrúcania filmu zo 60tych rokov. Takže to ani tak nie je o jednotlivých kúskoch oblečenia, ale o tom ako to niekto dokáže skombinovať a nosiť. Nie každému sa to hodí.

Takže: Mne vôbec nepríde tento štýl vtipný (prečo by aj mal?), ani hnusný.. ale zaujímavý, inšpirujúci, klasický, nadčasový. Rada sa obliekam inak, nekonvenčne, originálne. Rada sa vynímam zo šedého priemeru. Rada som v obliekaní inovatívna, kreatívna, využívam referencie z umenia a dôb minulých.
Vždy sa len všetci sťažujeme na to ako sa v našich krajinách ľudia obliekajú bez vkusu, vtipu či originality.. ale sme to práve my čo to môžme zmeniť. Treba sa odvážiť byť iný a vyraziť do ulíc. Nech ostatných inšpirujeme a zavedieme nové trendy.

Neviem či outfity na hore uvedených obrázkoch sa predávajú aj v českých či slovenkých Zarách, ale ich predaj vo väčšine európskych štátoch si viem veľmi dobre predstaviť. Veď čo je zlé na krásnej klasike ak sa spojí s modernými doplnkami??

 
Panenka_bohemica  15.10.10 23:02

Aha, no mně to bylo nějaké podezřelé.. Holt - česká povaha se asi fakt nezapře :-)) Nepochopila jsem, vůbec. Řadím se k vintážníkům..

 
Marianna  15.10.10 23:06

Ano, tenhle styl se mi vlastně líbí, ale musí se umět nosit. S olezlou hlavou, nehty, taškou a okopanýma křuskama - hmmm, nic moc. Abych pravdu řekla, bokovek a roztomiloučkých tričínek mám tak akorát po krk. Líbí se mi, že se zase začly nosit sukně, kalhoty do pasu, když se vše hezky zkombinuje, vypadá to stylově. (samozřejmě - ne v ČR, tady jsem si vzala kraťasy do pasu a všechny kamarádky v bokovčičkách na mě koukaly jak spadlé z hrušky).Zrovna ty oblečky ze Zary bych si trochu poupravila - vázankou bych si úplně nezakličkovala krk, to už je trochu jeptiškoidní, ale jinak fajn. S pěknýma botkama, hodinkama atd. plus nějakou hezkou taškou to přece nikomu knihovnici připomínat nemůže. Mimochodem! Knihovnice, co znám já, nosí tak maximálně mikinu z tržnice, takže ehm, ehm.

 
Jana2  16.10.10 00:42

mne sa to páči, je fakt že na tých fotkách to vyzerá tak nemasto-neslano, ale rozhodne si viem predstaviť, že žena by v súčasnosti v podobnom oblečení vyzerala veľmi štýlovo, ale to chce samozrejme aj pekný, trebárs aj jednoduchý účes, možno zaujímavé pančuchy a pekné lodičky, nie telové silonky pod ktorými sa vynímajú čierne chlpy a na nohách hranaté křápy…

 
Panenka_bohemica  16.10.10 01:17

Pokud to teda fakt bylo myšleno jako „dělám si srandu z módního diktátu“ a proto se naschvál oblékám úsměvně, tak to ale může fungovat opravdu jen v zemi, kde se módní trendy, styly a image obecně úspěšně prodává a sleduje. Což v odžínovaném Česku asi nebude tak horké. Recese na něco, co v ulicích prakticky neexistuje..? Vyhaštrořit se člověk může i do proužkovaného pyžama s rudýma lodičkama, ale ne, asi bych to vážně nepobrala, že to je protitrendový styl a ne utečenec z Bohnic.. - A nic to nemění na tom, že se mi některé ty věci ze Zary líbí :-9

 
V.  16.10.10 03:50

Mě se to líbí, ale záleží na tom, jak se učeše a co zvolí za doplňky. Na druhou stranu však chápu, že se to spousta lidem nelíbí. Třeba na FF UK podobně o děné holky občas potkávám (pořád je to lepší než ty, co nosí pytlovinovo-batikované kombinace nebo kalhoty rejoice), ale vypadají v tom jako ty funkcionářky MNV, jak už řekl někdo nahoře. U nás se vintage nebo retro oblečení nosit nedá, protože spousta lidí nosí věci, kterým dnes vintage říkáme, nepřetržitě už od doby, kdy byly skutečně „in“. A kdo nosí vintage je pak označován za nevkusného, bezdomovce, debila a podobně…

 
sida  16.10.10 07:34

Čím dál si říkám, že ty halenky jsou skvělé a kombinací s džínovinou - nejen kalhotami, ale i sukní, vestou - vznikne jakýsi urban-western bez jelenic a třásní.

 
Nika  16.10.10 08:20

Mě se to líbí, připadá mi to klasicky ženské a asi tak miliónkrát hezčí než džíny a sportovní bunda, ve kterých se většina žen v Čechách ukrývá nejčastěji.

 
Dáša  16.10.10 09:53

Článek fajn, jen bych se přimlouvala za to, aby se tu jako měřítko nevkusu, špatného stylu nezmiňovaly knihovnice, zrovna u nás v knihovně jsou ty paní velmi šik:-) Retro oblečení nemusím, a popravdě, ani ho kolem sebe moc nevídám. Taky se dá pochopit, že hodně mladé lidi, kteří tento styl nezažili, může-z různých důvodů(od okouzlení po recesi) zaujmout. Respektuji právo každého nosit si co chce a v čem se cítí dobře. Na druhé straně by bylo ideální, kdyby každý člověk měl soudnost a základní povědomost o oděvu, co a kam ano a co a kam už ne.

 
Georgina  16.10.10 10:10

Eva Schön na to kápla:) Je rozdíl mezi retro a retro, vzít si po babičce krajkové rukavičky a paraplíčko a perlový náhrdelník a kožešinový límec, nebo kytičkované šaty s knoflíky až ke krku a rukávy po zápěstí s tlustými punčocháči.

Vybavujete si film Mravnost nade vše? Tam je obojí, dáma i ošklivé kačátko jak z katolického internátu. Panenka Bohemica nosí určitě první styl, zara je možnost b.

 
Beena  16.10.10 11:31

Tak abych to uvedla na pravou míru: Bolerko jen vypadá, že je kožešinové. :) Je ze sekáče, za 359Kč, debenhams. :) Ale vypadá jak z bílých králíků, to je pravda, čímž v podstatě popdoruji zabíjení zvířat pro kožich. (Jakože se hlásím k téhle módě.) Ale taky jím maso… To máte tak.

A mačkanou vlnu jen na slavnostní příležitost, na každodenní nošení by to vlezlo dost do času a taky do peněz. :)

Jinak je právě pravda, že je to tom celkovém vzezření, když si něco takového vezmu na sebe, odpovídá tomu i make-up a vlasy, v tomhle nevyrazí na ulici nikdo oranžovej ze solárka, se žlutým melírem s červeným proužkem ve stylu „Tak to trocha voživíme.“

A georgino: To paraplíčko, kamarádka ho měla ke svatebním šatům (žádná šlehačka, naopak jendoduchost a střídmost s elegancí minulosti) a nad paraplíčkem jsem úplně slintala. :) :) :)

 
Veronique  16.10.10 11:34

Já si nemůžu pomoct, ale označení okresní knihovnice mi přijde v tomto případě trochu zavádějící. Zara dělá kvalitní oblečení a záleží jen na nositelkách, jak ho skombinují. Proč hned knihovnice? Je to tak trochu vintage a komu se to líbí (ano, patřím mezi milovníky vintage), proč ne?
Nemluvě o tom, že světové značky typu Chloe apod.navrhují podobné typy oblečení, které dnes jdou hodně na odbyt. Mimoto tento ,granny' styl je mi stále mnohem sympatičtější než styl ,mám Gucciho, kdo je víc'.. Přijde mi, že kdo nosí tento typ oblečení, tak ví o módě mnohem více, než slečna, která se narve do riflí, bílé chlupaté vestičky a růžového pásku. V tom prvním případě není jednoduché na sebe narvat šaty po babičce, ale k vytvoření hezkého outfitu je potřeba i dalších doplňků a hlavně CITU pro vkus a styl. V tom druhém případě je to samozřejmě o něčem jiném..

 
Anahi  16.10.10 12:41

Neviem prečo by ľudia mali tento štýl nosiť zo srandy. Babičky v tých rokoch vôbec neboli babičky, ale mladé ženy žijúce v dobe, kedy sa na oblečenie kládol často väčší dôraz ako teraz (krajčírky, látky, vzory…) Veľká časť súčasnej módy vychádza práve z týchto epoch a asi je dôvod, prečo sa neustále vracia.

Je to jeden z lookov, ktoré nosím (nie zrovna také haleny aké sú na fotke), keďže môj štýl je dosť ovplyvnený retrom, aj keď retro je veľmi široký pojem, lebo ja sa nelimitujem len jednou konkrétnu etapou. Samozrejme, že tie fotky zo Zary sú len basic verzia, ale všetko sa dá vybalansovať. Keď sa k tej sukni dajú pekné pančuchy, k tomu lodičky, oxfordky alebo kotníkové čižmy na vysokom opätku s platformou alebo bez, hneď to bude inak vyzerať. Ale hlavne to treba dotiahnuť doplnkami. Myslím, že tento štýl si ich žiada. Skôr väčšie, výrazné. Napr. bižutéria inšpirovaná viktoriánskym štýlom, somzrejme určená na denné nosenie. V obchodch ako Six, Pull & Bear či Stradivarius je toho plno. Len treba poznať mieru. Konkrétne niektoré tie halenky zo Zary neoptrebujú náhrdelníky, keďže vzor a mašle sú sami o sebe dosť výrazné. Skôr nejaký opasok, prsteň, náramky atď.

No a keď pre niekoho je to už s halenkou moc, nech si na to dá úzky krátky rolák/pulóver až futuristického štýlu, aké mávajú napr. C'N'C' Costume National, Cristina Gavioli či Hussein Chalayan. Sú to drahé značky, ale dajú sa vystriehnuť na yooxe za veľmi dobrú cenu, poprípade kto má šťastie, nájde tieto veci aj v secondhande. K tomu dobrý makeup, pekný lak na nechty, štýlový kabát, šatku, na hlavu baretku či klobúk a človek má myslím dosť zaujímavý look, v ktorom cítiť retro, ale zároveň pôsobí nadčasovo. Je to niečím proletárske, ale takisto aj glamour. :)

Niektorí ľudia sa pozerajú, ale mne osobne to nevadí. Napokon, keby som chcela byť za neviditeľnú, tak sa tak aj oblečiem. S otvorene negatívnou kritikou som sa nestretla. Ak ľudia niečo povedia, tak že som ako z časopisu, alebo ako Parížanka. Či je to pochvala netuším, keďže neviem ako sami vnímajú módu v časopisoch. :D Možno myslia to, že som veľmi štíhla. Nosím rôzne štýly a je mi jasné, že každému vyhovuje viac niečo iné.

 
Panenka_bohemica  16.10.10 12:59

O kožešinových farmách si iluze nedělám, stejně jako si nedělám iluze o tom, že vajíčka, který maj na sobě zelenou nálepku, jsou zaručeně od volně pobíhajících slepiček krmených tím nejlepším ekologickým obilíčkem, a že kožené boty jsou z kravičky, u který vlastně vůbec nešlo o tu kůži.. Firmám jde o zisk, ne o dobročinnost a ekologické smýšlení prodává, protože se najdou fanatici, kteří si bojem za dobrou věc dokazují, jak jsou morálnější, soucitnější a vůbec lepší lidi. Velká reklama je u toho ne proto, aby lidi odradila od koupě kožichů - ti jsou v jejich prezentaci přeci malicherní idioti - a takovým by to asi bylo jedno, ne? Přeci nevěříte, že by najednou odložili stotisícový kožich, „procitli“, prohlásili „och, osvítili jste mě“ a začali hlásat návrat k žití v souladu s přírodou. Jestli jsou výjimky, budiž. Mně to přijde jako pozérská propaganda, ať už byl původní úmysl jakýkoliv.

Obchodní altruismus je mýtem.

 
Marianna  16.10.10 13:31

Souhlas s Veronique. Navíc - fotky v článku neprezentují styl Zara, ale Zara prezentuje v levnější variantě to, co se objevuje na přehlídkovch molech luxusních značek. Dělá to tak Topshop, Mango, HM, Primark a další podobné řetězce. Ostantě stačí nahlédnout do nové Elle, kupříkladu…
Stokrát raději budu vypadat jako stylová „granny“ (ale to půjde s mým ZATÍM, haha, mladým obličejem stejně těžko:), než narvat se do skládané sukýnky a trička s nápisem Guess…fuj!

 
Tereza  16.10.10 15:15

Mně se tenhle styl líbí a asi mně nikdy nenapadlo, že má jít o výsměch modě a dělání si legrace. Když to někdo dokáže nosit, zvolit správné doplňky, tak v tom může vypadat velice stylově a dobře, i když netvrdím, že se to asi bude líbit všem.

 
Daniela S.  16.10.10 15:40

Tez se priznavam ke dvema kozichum, jeden z hnedych kraliku s kratkym chlupem, rocnik 1977, a jeden z zihanych kraliku dlouhosrstych, rocnik 1965. Nepripadam si nemoralne, naopak VELMI ekologicky, ze nekonzumne nadale pouzivam vyrobky minulych generaci.

 
Klér  16.10.10 16:58

Některé ty kousky jsou docela fajn,působí to tak retro :)) A to se mi líbí,ale asi máloco bych se odvážila vzít na sebe..

 
Jana  16.10.10 17:08

Tenhle styl se mi moc líbí, i když jsem pořád nenašla odvahu ho vyzkoušet na sobě, myslím, že na něho nemám postavu. Ale v davu džín a triček působí jako kousek kvalitní čokolády v nemastné neslané buchtě. A taky mi připomněl jednu knihovnici - a to Evelyn z filmu Mumie (Rachel Weisz to v téhle retro módě zatraceně seklo a působila jako skutečně křehká a elegatni Žena).

 
martyny  16.10.10 17:25

Já nevím, není to ani tak o odvaze, ale tenhle styl…jsou to vlastně 50tý léta :)

 
L.  16.10.10 19:20

Pokud to zustane stylem, a pridame k tomu treba sexy naliceni, pekny boty a upraveny vlasy, pak to beru

 
Jiřina  16.10.10 21:49

Dámy, podívejte se na letošní módní přehlídky - na jaře to budeme nosit všechny. Ostatně štíhlý živůtek a rozšířená sukně je nejslušivější ženské oblečení. A stále se v různých variantách vrací.

 
kiwi  16.10.10 22:12

Mně se tyhle blůzičky líběj (až na poslední dvě, ty mi moc vintage nepřipadaj) - podobná (ze sekáče) kdysi patřila k mým nejoblíbenějším kouskům a nosila jsem ji, dokud se nerozpadla…ale jak již výše řečeno, chce to k tomu nějaký méně konzervativní oblečení, než vyobrazený nudný sukně v barvě hnoje. Ke klasice to chce nějakej odvaz…pak to bude mít šmrnc.

 
Superstar  17.10.10 08:25

No já nevím…Na první pohled mi ty hadry přišly jako vtip-že by se takto někdo dnes chtěl dobrovolně oblíkat, po chvilce zamyšlení a notné dávky představivosti pro někoho snad něco nositelné za předpokladu decentního makeupu a stylového obutí…No můj subjektivní názor- nevím čím to, ale v Zaře jsem si nic pěkného už dloooouho nekoupila.Na obrázcích mi to připadá jako soubor hadrů vyřazených k odnešení do kontejneru.Prostě mi z toho nevyzařuje kvalita.A ty vyblité barvy…no comment.

 
Denynka  17.10.10 09:14

A mě se to taky líbí a mému příteli taky :)

 
Birma  17.10.10 10:04

K tomuto typu oblečení mám takový „rozporuplný“ vztah. Něco se mi líbí, ale spíš na druhých, sama se takto neoblíkám. Jelikož mám dost široký hrudník a větší prsa, tak bych v těchto halenkách vypadala jak paňmáma. Problém mám i s tou barevností - je to všechno příliš zašedlé, nevýrazné, samá hnědá, béžová… já preferuju kontrastní barevnost.Tohle sluší spíš světlejším éterickým typům a já jsem pravý opak. Ale každému co jeho jest :)

 
Kerstünne  17.10.10 11:30

Tohle si na sebe vezme jenom člověk, který chce být übertrendy megaretro supercool za každou cenu. Někde viděl, že retro je kchůl a vzpomněl si, že ve skříni po prababičce visí spoustu megaretro supercool oblečení, které je sice trošku prožrané od molů, ale to nevadí. To je taky kchůl. Tak to přepere, aby nebyl cítit babiččiným odérem, navleče to na sebe, doplní megaretro supercool korálema, kostěnými popelníkovými brýlemi, vyšeše vlasy hore, jde do ulic, kde s obrovskou grácií chlemtá kofolu, aby všichni viděli, jak obdivuje übercool normalizaci, která je dneska vlastně tak strašně moderní!
Jasně, uznávám, že retro je supercool, ale nic se nemá přehánět. Když něco nosím jen kvůli nějakému pošahanému trendu, který vymyslela banda pošahaných amíků a spoustu holek to nosí jen kvůli tomu, že je to strašně úžasný stajl z Ameriky, něco je špatně. Když v něčem nevypadám dobře, tak si to na sebe nevezmu, i kdyby mi to Vogue cpal pod čumák sebevíc. Dokonce ani ty hubené slečny na obrázku v tom nevypadají bůhvíjak. Uznávám, že to sexy být nemá, má to být právě tak strašně „nemoderní“ a trapné, jinak by to nebyl ten pravý styl. Ten, kdo to na sebe obleče, na sebe chce poutat pozornost. Chce, aby se lidi otáčeli a ukazovali na něj prstem. A on půjde dál s nosánkem nahoru, protože ví, jak je to stylové, úžasné a za zády má všechny módní magazíny, které tuto módu diktují.
Špatně, špatně, špatně!
Styl do byl do té doby, dokud to nenosila každá kravka, která přesedlala s Adia a Meatfly na retro, aby pak mohla zase znova přesedlat z retra na cojávím sci-fi, a pak zas na něco jiného… Ale o tom ta móda je. Mění se pořád a musí se měnit. To, co bylo před rokem moderní, je dneska pryč. Takže logicky - to, co je moderní teď, bude taky za nějakou dobu v nenávratnu (byť je to retro).

Dávám bolševikovi rok, maximálně dva…

 
Panenka_bohemica  17.10.10 11:47

Kdyby to nebyl uvedeno „Tohle si na sebe vezme jenom člověk, který chce být übertrendy megaretro supercool za každou cenu“, tak bych na ten příspěvek řekla „jo třeba i tací s najdou“.

Dík, že jsem dle Vás byla zahrnuta mezi suprkůl lidi, nicméně nesouhlasím.

 
Kerstünne  17.10.10 11:55

panenka_bohemica: neznám tě, nevím co nosíš a je mi to jedno. Neříkám, že retro v malé míře nemůže vypadat dobře, narážím na to, že se stalo masovým trendem, který je už teď odsouzený k záhubě.
(Dějiny se pohybují po periodě: určující byl buď důraz na Boha, nebo na člověka = Gotika > Renesance > Baroko > Klasicismus … pohyb kyvadla.
Dnes je určující nevím co, ale probíhá to tak, že se vybije jeden trend, který začne lidi už srát a objeví se nový. Retro není nesmrtelné a nebude. Něco ho nahradí.)

 
Panenka_bohemica  17.10.10 12:23

Tak to jsme objevili Ameriku.

 
Kerstünne  17.10.10 12:25

Tečka. Přesně to totiž retro je. Objevení Ameriky.

 
Panenka_bohemica  17.10.10 13:46

Však já to chápu.

Někteří lidi módu nesledují - nad ty se povyšují trendaři - a vůbec nejobdivuhodnější je být individualista, který je povznesen i nad trendaře, protože přeci není tupá ovce, aby se zařadil k nějaké skupině.

 
MayChild  17.10.10 16:17

Ale… mě se to líbí. Dokonce jsem asi tak před měsícem o koupi některých těch halenek přemýšlela. Nejlepší je halenka č. 1 ovšem v červeno-tmavomodré kombinaci. Zvolila bych však jinou sukni - ke kolenům a ve veselejších barvách, těch neutrálních tónů je tam na mě až příliš. Pravda však bohužel je, že je to styl spíš pro hubenější holky. My s větším poprsím máme holt horší pozici…

 
Heidy  17.10.10 16:22

Jako u každého oblečení, i tady záleží na nositeli. Je jedno, jakou má kdo postavu. Když se slečna obleče do tohohle, narovná ramena, zatáhne břicho a na podpatcích si to malými kroky rázuje vstříc osudu, bude pěkná za všech okolností. Kdo si to obleče a celou dobu si bude říkat „Vypadám normálně? koukaj na mě všichni?“ tak bude působit jako zmoklá slepice. S grácií se dají nosit i tříčtvrťáky od vietnamců a vytahané triko, vše pocákané barvou. Problém není v šatech, je to v sebevědomí.

 
Wednesday  17.10.10 17:16

Jak tohle muze nekomu pripadat vystredni? Vzdyt to je klasika. Zenska v tom vypada jako zenska, lidske oko to neurazi. Je to moc pekne a klidne bych to nosila.

 
Birma  17.10.10 21:05

Heidy: jo, to je pravda, že všechno závisí na nositeli… ale není pravda, že tohle sluší všem typům postavy. Tohle podle mě sluší nejvíc drobným „klučičím“ typům žen (ty v tom budou vypadat jako „pařížské studentky“ či jak to nazvat), ovšem ženám s kulatými tvářemi a mohutnější horní půlkou těla tyto oděvy příliš neprospějí. No a mě osobně se tohle prostě moc nelíbí - přijde mi to strašně mdlé. Vlastně - líbí se mi ta sukně v druhé řadě nalevo. Jsem prostě málo retro :)

 
Janiiiv  17.10.10 21:28

Halenky bych brala, ale rozhodně ne s těmi spodními díly, které k tomu přidali. Nepřipadá mi to jako modely knihovnic, ale modely „pračka mi sežrala poslední nositelné kalhoty a nic lepšího a čistšího jsem ráno nenašla“.

 
Frik  18.10.10 08:14

Je to půvabně ženské, nenápadně elegantní - možná to není nebe, ale rozhodně je to hodně daleko od toho pekla venku. No, už to tu padlo - nejdou k tomu lhostejnojaké botky jako ke džínám, a musí se to umět nosit.

 
snura  18.10.10 10:03

Tenhle trend se u designeru (na zapade) objevuje jiz nekolik sezon a nerekla bych ze jde o ironii - ani v pripade Zary. Samozrejme hodne zalezi na stylingu, viz posledni prehlidky napr. Rodarte nebo Miu Miu. Ani Zara nejspis nemela na mysli, ze se jejich modely musi nosit presne v tehle kombinacich, spis jenom chteli ukazat naladu.

Jinak Modni Peklo je vyborne, zacala jsem ho cist teprve nedavno, po doporuceni meho kamarada. Uz 9 let ziju v Londyne a do ted jsem nenasla jediny blog/web/magazin ktery by se v Cechach zabyval modou, pouzival konstruktivni kritiku (nekopiroval pouze clanky ze zahranici) a zaroven to psal nekdo kdo vi o cem mluvi.

 
Malatí d.d.  18.10.10 13:22

Jsou typy, na kterých tyto modely vypadají úžasně, ale je jich tak půl promile populace, možná ani to ne :-)

 
FRUITYLIPGLOSS  18.10.10 14:36

ja osobne zboznujem tento styl.paradne retro.i ked si myslim ze sukenky mohli byt kratsie aby to bolo trosku viac sexi :) zijem v anglicku a tu je to uplne normalne takze ja by som sa len potesila keby vidim viac takychto uletov(:) aj na slovensku alebo v cechach.

 
Can  18.10.10 14:46

Jednotlivé kousky jsou krásné. Tedy až na tu pletenou sukni, ta je tragická. Bohužel jsou podle mne nakombinované tak šíleně, že je to úplně sráží.
Asi až pojedu do města, tak to v Zaře obhlédnu.

 
Jarda  18.10.10 15:08

U nás je zázrak vidět pěknou holku bez pivních špeků, zpackaného účesu a skejtových křápů na hnátách jako kůlech, natož v sukni.
Styl knihovnice je super a je škoda, že se to u nás moc nevidí. Perfektně to vypadá s nějakými rozvernými doplňky nebo zářivou rtěnkou. Nepostradatelné je charisma nositelky, musí se to jednoduše umět prodat.
Na materiál jako je vlna nebo umělá kožešina, je třeba si dát v Zaře pozor. Leč se sice výrobci asi snaží, za tak nízké ceny se kvalitní materiál, který nebude vypadat jako v louži vymáchaný plyšák nebo rohožka, vyprodukovat nedá.

 
MatildaD  18.10.10 16:44

Díky Míše za odkaz na www.lookbook.nu moc jsem se pobavila a inspirovala, jinak i na těchhle stánkách jsem taky moc zjistila, a dál zjištuji - čím dál víc že nic nevím :-) prosím, ještě, ještě - pokud někdo víte nějaké dobré stránky pro inspiraci, přidejte, minimálně mě pomůžete :-)

 
aya  18.10.10 17:58

Tyto oblečky bych si na sebe vzala jako zadavatelka státní maturity nižšího - neboli proletářského typu.
Sama jako učitelka jsem volila, co na sebe u téhle zvláštní příležitosti ( byla generálka).
Rozumějte - jsou tam otázky jako poznej z textu, jestli má strom listí nebo srst ( nadsaz.) a příklady vesměs ze základky, tak na to jsem čistý buzines styl nevolila.
Ani jsem neměla sil na revoltu - jako třeba turecké kalhoty a bůhvíco popsaného.
A když není sil, tak přesně tohle je ono - v tom se dá přečíst dětem text slovo od slova, jak nám ho nadiktovali shora.
P.S.: ty vrchy jdou - spodky jsou nějaké blbé..

 
ciskacis  18.10.10 18:28

martina@ Jezuskote! Divná dýlka = ani pouzdro nad kolena, ani pouzdro pár cm pod kolena, ani rozevlátá lehce pod kolena, ani dlouhé pouzdro na zem, ani rozevlátá na zem, ale něco do 3/4 lejtek, co se nachází na spodních obrázcích. Dekolt. Lidé s tlustými krky - jako treba ciskacis -musí nosit špičatější výstřihy a nemohou si dovolit uvazovat tam, kde mají ostatní lidé konec krku, dekorativní pentle viz obrázek 2.

 
farfalla  18.10.10 21:13

je to docela osklivy(pro mne), ale nekomu to slusi… hubene holky, ktere nemaji odbarvene vlasy a nehodi to na sebe jen kvuli tomu, ze to v zare maj a je to in.. holky, co fakt ctou, nakupuji v sekacich a maj obcas svaciny na hranici neexistence(do kabelky se diky vynechani jabka/chleba veslo o knihu vic)… moje byvale spoluzacky tak vypadaly, trochu jako z toho filmu ONCE, kde byla ta typicka ceska kraska:-)

 
Luciaaa  18.10.10 21:35

MatildaD, neviem či poznáš tieto stránky: http://www.thesartorialist.blogspot.com/ a http://www.vanessajackman.blogspot.com/ Patria medzi moje obľúbené, môžeš sa inšpirovať :)

 
notrends  19.10.10 10:42

první model by ušel, ale ty další nechápu přestože jsem notrends.

 
ýmo  19.10.10 15:16

brrrrr, do těchhle sukní aby měl člověk nohy jako tyčky :( a jejich délka nesluší snad nikomu. halenky se mi líbí, vypadají nositelně.

 
Bramborka  19.10.10 16:23

Halenky tohoto typu se mi vesměs líbí, líbily a líbit budou, jsou klasické, mimo trendy. Některé sukně na obrázcích (třeba ta pletená) sluší jen některým typům (zmíněná dívkám 2 kila před smrtí na mentální anorexii). Ačkoli se nějakým způsobem pravděpodobně podobám Sidě, mohla bych halenky, které by mi slušely nosit i jinému, než džínům. U všeho výše uvedeného však hodně záleží na materiálu a vypracování (u spodků to vypadá poněkud nekvalitně). Přes veškerou snahu se mi nepodařilo poznat, které sukně sahají do těch neslušivých délek, nějak tam není vidět.

 
Stříbro  19.10.10 18:04

S tímhle retro a trochu babičkovským stylem moc souhlasím a ráda ho nosím. Bohužel, nemám příliš kousků toho to stylu ve svém šatníku, proto kombuinuju i jinými věcmi. Pro mě je tenhle styl užasně ženský a jsem do něj skoro zamilovaná, ale musí se umět nosit. Setkávám se obdivnými, pobavenými, ale i poboršenými reakce lidí a to mě baví.

 
Žena  19.10.10 18:49

Nebráním se tomuto stylu, ale oživila bych ho něčím „moderním“. Ve velkoměstě budete in, ale na vesnici za magora.

 
Loli  19.10.10 21:28

Styl to neni uplne spatny, ale urcite to neni pro kazdeho a vic nez o kila bych rekla, ze jde o takovou tu celkovou image - musi se to nosit s citem a vzdycky ozivit treba vyraznym lakem na nehty, rtenkou, kabelkou a tak. Nicmene ani jeden z tech spodku bych si urcite nekoupila, pze uz vyfocene je to spatne, bohuzel u vetsich kusu latky to opravdu chce kvalitni latku. Nicmene chapu, ze v teto cenove relaci to neni vzdycky mozne…

 
Ziri  19.10.10 21:44

Mně se to líbí. Jen ne ty dvě poslední sukně. Ale ty halenky jsou super, mám v šatníku podobné kousky a sklízím za ně často obdiv.

Je to hezké, ženské a mají styl. Byla bych stokrát radši kdybych viděla na ulicích holky v tomhle, než kopie panenek Barbie, v horším případě dvojnice pornohereček.

Nicméně souhlasím, že konkrétně tyto modely budou slušet hlavně hubeným holkám.

Já bych do toho šla. Ať si okolí říká co chce.

 
Kultakutri  19.10.10 22:35

Hrozné, hrozné, ještě jednou hrozné. Až budu chtít vypadat jako něco mezi hajzlbábou a sirotkem lowoodským, tak mě prosím zastřelte.

A slovo experta na konec: ta pletená sukně bude buďto neprůhledná a bude v ní děsný vedro a bude strašně drahá. Nebo nebude strašně drahá, ale neskutečně se prověsí. Pravděpodobně to bude průměrný akryl, bude lepit, vyboulí se na zadku a na kolenou, vyvěsí a bude vidět a táhnout skrz… a ještě bude nevkusně drahá.

 
okkvp  20.10.10 00:13

ta pletená sukně podle stránek stojí 999,– Kč, bude vypodložená, nicméně se nejspíš i tak vysedí, prověsí, bude se mačkat a žmolkovatět

 
scully  20.10.10 10:58

Mně se některé ty kousky líbí jednotlivě, ale to spojení mi vážně připomíná moje učitelky ze základní školy, na přelomu 80 a 90. let (kterým mohlo tehdy být tak 40 - 50, ale jako šestileté žábě mi připadaly děsně staré)…Ty halenky na prvních dvou obrázcích bych kombinovala třeba s úzkými černými kalhotami teď, nebo džínovými šortkami v létě pro country look, k hnědým šortkám do pasu si dovedu líp představit vestičku v safari stylu nebo třeba i veselé tílko s červenobílými pruhy v „námořnickém“ stylu…tyhle kombinace mi nepřijdou ani elegantní, ani sexy, ani hravé, prostě jenom nudné…:-(

 
Ala  21.10.10 07:58

Móda první poloviny 20.století se vrací, ostatně tak jako každá móda. Je fakt, že tento styl je často vidět v Anglii. Skvěle se to k podzimu hodí. Ovšem se soudností se nemá šetřit a tak tenhle styl asi nebude to pravé ořechové pro českou dívku „krev a mlíko“. Halenky jsou krásné, sukně ve většině případů také. Co se týká Zary tak mi tahle móda od nich nepřijde nijak nová. Vždycky tam takovéto kousky měli.

 
Panenka  21.10.10 09:00

Podle mě je to móda pro jednotlivce, kteří si s tou nadsázkou umí poradit. Záleží pak na účesu doplňcích a podobně. Což je podlě mě jeden z největších kamenů úrazu, co se týče módy, u nás. Doplňky a nešťastné uchopení trendu. jako třeba kozačky nad kolena. Jsou super, ale většina ženských, co jsem v nich potkala, vypadaly jako prostitutky.

 
RoSa  21.10.10 11:30

češi nemají smysl pro humor.. v módě určitě ne.. na střední jsem na šílené modely ještě měla „koule“, ale na výšce jsem si všimla, že se na mě většina veřejnosti dívá jako na infantilku nebo psychotičku (ti lepší jako na kombinaci obou). takže už „experimentuju“ jenom s doplňky.
při tom je to škoda; některé holky na ulicích mívají oblečky promyšlené a vtipné! doufám, že jim to co nejdýl vydrží! (odvaha i babiččiny svršky)

 
Tia  21.10.10 11:33

Ten prvy model je uzasny, ten by som si hned vzala na seba :)) Ja sa nejako takto obleciem rada hocikedy, hoci to nehrotim do extremu kvetinkovych bluziciek :) taketo experimenty som ale mala aj kedysi na gympli, ked som si brala miesto sportovych triciek twinset s perlami - a zabila som to tmavymi dzinsami :D :D :D

 
Mountbatten  21.10.10 12:25

Jo, je to totalne knihovnicky!
A to vim, o cem mluvim:-D Kdyz jsem prede lety nastudovala na študia, sokovalo mne, ze i na ty filde - pravda,byla sem zvykla za cernovlase podivinky z posledniho patra v Celetny:-) - kde jsou divnosti normou, chodi holky, co se oblikaj, jakoby nevedeli, co chtej.
Chtej a nemuzou.
Stare mlade.
Utecenci z klastera.
Nazveme to jakkoliv, ale urcite 90% z nich se takto neoblika jakoze si delaj prcu z mody. Ani proto, ze chtej byt elegantni a maji rady retro. Nebo retro objevily jako cool modu.
Spis proste, ze ziji knizkama a lidsky svet jim moc nerika a nosi to prvni, co najdou ve skrini - a urcita zenskost jim zakazuje mit tam (jen) dzinsy.

Ja mam take rada retro a prvni dve halenky CHCI!:-)
Ale jak uz zde bylo zmineno - je rozdil mezi eleganci a pytlovitym beztvarym cosi… a toto obleceni mi takove prijde.
Take mam v satniku sedive halenky s nabiranim a masli, uzke sukne pod kolena s vysokym pasem apod. Ale myslim, ze mezi volnym, sirokym oblecenim, ktere zakreje postavu a mezi nevyzyvavym, lec telo kopirujicim oblecenim je rozdil. Ac vzhledove to vypada obdobne.

 
Yasuyo  21.10.10 12:40

Je to jako styl á la Amélie z Montmartru. Mě se právě toto oblečení líbí, snad jen ty kraťasy nejsou nic moc. Není to prvoplánově sexy, ale je to ženské, romantické. I když je fakt, že to nemusí slušet každému a že lidi na ulici prostě civí, protože člověk něčím trochu vybočuje z davu.

 
Boris K.  25.10.10 11:24

Třetí a čtvrtý model se mi líbí hodně, ale opravdu jako ironie – v praxi by hodně záleželo na osobnosti, která je v tom oblečená.

 
Karolina  26.10.10 15:33

Uaaah, jsem knihovnice a dá se skoro říct, že okresní:-)))). A fakt se takto neoblíkám. Některá ta sukně by ještě šla, ale ty haleno-košile - či co - hrůza. U nás v knihovně se nikdo takto neoblíká, Neříkám, že jsou všichni IN, ale toto fakt ne. Snažíte se překonávat předsudky, anachronismy, nešvary … módy v Čechách, tak nepodporujte ten přežitý sociologický blábol o typické knihovnici - zakomplexované, škaredé, totálně out - prosíííííím. To je opravdu out přežitek. koukněte třeba sem: http://www.greaders.cz/…ne-je-to-tu/ Jinak se mi zde zdají články v poslední době konstruktivnější a na lepší úrovni. Karla

 
Anna  26.10.10 15:33

První řádek, vpravo-příšerná nepadnoucí sukně, jinak se mi to moc líbí, i když by to chtělo právě ten vtip. Nějaký kontrast? Ale kdyby se každý oblékal alespon takhle, tak sláva :)

 
Dadina  29.10.10 11:40

http://ona.idnes.cz/…i-trendy.asp?…

 
Cindy  29.10.10 13:55

Nejvíc mě tu teda pobavil komentář, že Zara dělá kvalitní oblečení :-) Ale jinak některý ty kousky by v jiný kombinaci vypadaly i pěkně…

 
Jiřina  29.10.10 15:18

Problém skoro všech řetězců je, že oblečení, které na fotkách vypadá dobře - střih, barva, vzor, při bližším zkoumání je šunt. Bavlněné plátno i úplet je tenoučký, že máte obavu, že nepřežije jedno praní, „vlněné“ látky obsahují malé procento vlny a ještě té horší kvality a tak je to se vším. Navíc k nám vozí starší kolekce, resp. výprodej, zbytky /ale většinou za původní cenu!/.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 29.10.10 20:07

Jiřina: V řetězcích je stejné zboží jako v zahraničí, jen to někdy nebývá celý sortiment. Problém, který popisuješ, se týká butiků, které se soustředí na „velké“ značky.

 
Barbora  03.11.10 17:49

Takže zaprvé, vůbec nechápu co by na těchto modelech mělo být vtipné. Mě osobně se tento styl velice líbí (i když tyto vybrané kombinace ne tak docela). Třeba francouzsky se takto oblékají pořád a jejich styl, jak jste si asi mohli všimnout, je mnohem oblíbenější než náš (respektivě Váš) český styl.

 
3youni  04.11.10 20:18

mne sa trochu pacia tie prve dve sukne, ale v zivote by som to tak neskombinovala, elbo je to otrasne.

 
Kat.  12.11.10 18:48

Nikdy cokoliv zastrčené v čemkoliv. Samotná první modrá halenka hezká.

 
slečna Winifred  15.11.10 20:23

První outfit je super, ne? Poslední halenku bych klidně taky brala. Skládaná sukně v poho. Největši problém jsou pro mě ty barvy. Béžová!!! boha jeho…

No a taky..přijde mi trochu nefér tvrdit, že Češi nemají v módě smysl pro humor. Zkuste se někdy podívat do řad dospívajících, cca 17-20 let. Nebo klidně i starší. Samozřejmě, záleží na tom, kam se podíváte. Ale v prostředí, které znám já, kde jsou většinou inteligentní tvořiví lidé schopni nějakého nadhledu, uvidíte spoustu zajímavého. Spoustu oblečení, které si dělá legraci ze svého nositele, z přehnaného módního diktátu, i z programového kašlání na módu. Jde jen o ten nadhled. A taky odvahu. A na oboje je potřeba nebýt úplně hloupý, žejo. Jinak se člověk moc bojí toho, co by na to řekli ostatní…a tak radši chodí v tom, v čem chodí všichni z baráku. No a taky na to musí mít vlastní názor, jinak si nikdy žádný outfit nevytvoří..

 
slečna Winifred  15.11.10 20:25

Mimochodem, vlastně nechápu, co vám na tom tak vadí. Je to styl, a to dost výrazný. Přijde mi trochu francouzský. Tak to je přesně to, co chceme, ne? Aby byli lidi odvážnější, nechodili všichni v tom samém..no a byli trochu šik.

 
Mina  16.11.10 02:09

Super! me se to libi moc! Miluju Vintage styl a to mi prijde zenksy jemne. Trosku to nakombinovat a bude to i sexy. Umim si se v tom predstavit, ale myslim ze moje kamaradky (behuzel bez v kusu) by ze me meli tezkou prcu…

 
coquine  01.12.10 14:58

Je to moc pekne a velice zenske. Svetovi navrhari konecne skladaji hold zenske krase. Do mody se bohudik vraci hravost a luxus.
Je ovsem dulezite podotknout,ze obleceni by melo vystihovat zivotni styl zeny. Zena by mela byt osobita a jeji celkovy styl by mel vypravet pribeh.
Konkretne tyto kousky ve mne evokuji romantickou, jemnou a intelektualni dusi. Vzpomenu si na Godardovi filmy a starou dobrou Pariz. (z ceskych celebrit bych si predstavila treba Anu Gaislerovou)
Pokud jste ale spise italska sexice nebo germanska udernice, tak v tomto stylu budete rozhodne vypadat jako slon v porcelanu.

 
Christy  02.12.10 23:41

Mno, já teda mujsím říct, že ač to bude pravděpodobně velmi náročné na postavu, mně se to VELICE zamlouvá. Má to hodně retro-feeling a to jě něco, co já vždycky žeru! :) (kromě teda napodobování 70s a mladší). Jó, proč jsem se nenarodila dřív…třeba tak před šedesáti lety někde ve Franciii…

 
Antees  03.12.10 10:12

Líbí:) Je fakt, že se to nehodí na každou, ale tak je to se vším. Myslím, že toto by slušelo nejen hodně štíhlým mladým dívkám, ale také alespoň v obličeji hodně výrazným (ne zmalovaným, ale s výraznými rysy), aby té vizáži dal jistý kontrast.

 
rena  06.12.10 20:44

Nevím proč, tento styl teď všechny obchody nabízejí… Je to děs, ale uznávám, že některým typům to může slušet. Většina žen v tom ale vypadá děsně - včetně mě. Proboha, co mají proti normálním límcům? A proč všechny halenky vypadají jako vyžvejkanej hadr, na který někdo našil pár kanýrů?

 
Mína  11.12.10 17:02

Hele, proč ne… bohužel je k tomu potřeba štíhlá postava, jinak nositelka vypadá jako oháknutá z oblastního sekáče, kam přispívají svými kousky především sekretářky z nejbližšího JZD. a taky to chce cit pro kombinování barev, zdravou dávku soudnosti a pěstěný vzhled, což jsou suma sumárum atributy u nás poměrně nevídané…

 
Helena  14.12.10 22:09

Několikrát tu „zazněl“ názor, že to vypadá dobře jen na ultrahubenejch modelkách, mně naopak přijde, že hubené holky v tom vypadají zoufale.
Když si v tom představím plnoštíhlou dívku - taky nic moc představa. Snad jen ten první model je pěkný, halenka na pátém obrázku taky, i ta na šestém, kdyby ovšem byla vyžehlená. Největší otřes je ta druhá sukně, nevím jestli je to sedlo tak šikmé, nebo modelka nějak divně stojí?

 
Olma  15.12.10 21:07

Nechápu, jak tu někdo může zmiňovat První republiku. Obě moje babičky za První republiky žily a ani jedna z nich takovéto hadry nenosila, fotek máme dost.

Mně to spíš připomíná 80. léta a výtvory mé tety Milady z Prostějova. Ohavné a neslušivé věci s límečky, mašličkami a paspulkami a tunýlky, které si u ní dávaly šít ženské členky rodiny a které jsem musela nosit ještě do tanečních. To už sice bylo po revoluci, ale v PRIORU na mladou holku neměli vůbec nic. Mám kopřivku, jen když si na to vzpomenu ;-)

Brala bych jedině ty šortky.

 
Monika  02.01.11 22:13

Ta hnědá halenka na první fotce je dobrá, ale jen s jinou sukní nebo nějakými slušnými kalhotami. Ten zbytek nic moc…

 
Sibyla  02.01.11 23:29

Mně to připadá zoufale nepřitažlivé a myslím, že by to i krasavici proměnilo ve vítězku okresního přeboru v dojivosti. Co tu padlo o ironii a hravosti: to v praxi kolemjdoucí nepřečte, usoudí na zapšklou staropanenskost. Já osobně tuto ironii, nadsázku, citaci či jak to „umělci“ nazývají, pokládám za mor naší neinvenční doby. Tvůrce nemá co říct, tak odlije z porcelánu holínku, plastový kalíšek etc - čímž se jako vysmívá původnímu nevkusu - a znalci na sebe vědoucně pomrkávají. Zamořilo to několik ročníků Designbloku. Jsem nejspíš staromódní, ale jsem přesvědčená, že užité umění, kam módní tvorba patří, má především sloužit, a forma má vyplývat z obsahu. Všechny tyhle srandičky jsou jen mlžení kolem nahého císaře.

 
Mandy  03.01.11 16:35

Trochu problém.
tohleto by možná na 16 leté, souměrné holce 180 cm vysoké působilo i dobře a zajímavě
ale jinak.....
představte si v tom normální běžnou 30 nici, s výškou 162 cm…

 
Motyka  20.01.11 17:25

Nemyslím si, že by to bylo jen pro mladé a hubené. Spíš pro ženy, co mají vyrýsovanou část těla zvanou pas. Nicméně, já takové sukně nosím, pěkně do pasu a k tomu elegantní halenky. Abych se zbavila označení stará mladá knihovnice, volím třeba průsvitnou košili a pod ní tílko a tak podobně.

 
Usamovapravaruka  22.01.11 09:54

Mně se to velmi líbí. Ale jak píšeš v článku, tady na malém městě, kde lidé jsou nakaženi „šedým morem“, by se na mě dívali jako na černocha v sauně a navíc by mě ještě pomluvili. Jsou trochu netolerantní k lidem, co se oblékají odlišně.

 
Lucka  15.03.11 12:37

Řekla bych, že většina lidí se novými modními trendy moc nezaobírají a radši si na sebe oblečou nějakou klasiku ve které se cítí dobře a ví, že jim sluší. Někteří, mají módu jako zábavu a nemůžou se dočkat než výjdou nové kolekce a vyrazí nakupovat, ale pak už člověk musí přemýšlet nad tím, jestli chce být zaručeně in, protože ví jaké prvky budou nejvíce zasahovat do Jara 2011 a nebo nechce být pro smích a zůstat nepochopen lidmi v ulicích, z kterých minimálně polovina neměla modni časopis v ruce co je rok dlouhý. A věřím, že i spousta mužů, by nebyla nadšená, kdyby zrovna v jednom z těchto modelů ho zašla navštívit. Je to vyloženě o lidech a jejich sebevědomí.

 
Zarran
41 příspěvků 19.03.11 12:21

Jsem také knihovnice, stejně jako Karolina… a opravdu mne dost udivuje a uráží, jakým způsobem jsou tu knihovnice Vámi prezentovány a komentovány naprostou většinou uživatelů (např. jako zaprášené, utahané, vkus jedině vietnamský atd.).

Váš web znám krátce a pročítám postupně všechny články, od nejstarších po nejnovější. Doteď jsem byla nadšena, že někdo vidí svět podobně jako já a nebojí se to říct. Tímhle článkem jste mne ale zklamala a de facto jím popřela osvětu, kterou tu propagujete…

Děkuji K. a Dáše za zastání…

 
Baba Jaga  19.03.11 14:51

Zarran: já jsem to ale spíš pochopila jako narážku na zažité klišé, ale ani mě nenapadlo, že by ho Ada chtěla šířit. Ale možná to vnímám takto, protože pravidelně chodím do knihovny a vím, jak skutečné knihovnice vypadají (takto ne, ty u nás mívají rifle, tričko a gelové nehty). Ale doporučila bych vám nebrat se tak vážně, ať už v diskusi, nebo v módě.

 
Zarran  20.03.11 17:33

Baba Jaga: Jsem jedna z posledních, kteří by se brali vážně. Ať už v módě, nebo jakkoliv. Ale tuhle diskuzi vážně beru, hlavně mne to mrzí kvůli všem knihovnicím a knihovníkům, které znám…

 
bubbagump  21.03.11 11:48

O mně lidi často říkají, že se oblékám jako „stará mladá“. Je mi 23 a jsem vyznavačkou módního minimalismu, chic elegance ala Audrey a spol. Ale TOHLE je zrovna styl, který já si představím pod pojmem stará mladá. Pro mě hrůza děs, jako návrat do dob totality…

 
Ivča  07.04.11 23:28

mě se to teda strašně líbí, myslím, že na pěkné hubené holce to vypadá skvěle, má to pro mě kouzlo, působila by na mě trochu tajemně, rozhodně zajímavě a nekonvenčně a taky intelektuálně :) škoda, že na to figuru nemám :/

 
kikush  11.06.11 08:47

hej to je presne pro me :P

 
seznam.mih  04.07.11 09:32

mě se líbí 1. 3. a 4. modelty poslední dva modely nesnáším. Do toho mě dycky oblíkala máma, když jsem byla malá, ale to byli 90. léta tak to možná byla nějaká móda nebo nevím … rozhodně ty, co jsme vyjmenovala, se mi fakt líbí a nebála bych si to na sebe vzít :)

 
Helena  04.07.11 11:03

První a třetí model bych nosila, kdyby ta sukně byla ke kolenům a ne do půli stehen, sukni na druhém modelu mám dost podobnou. Ty poslední dva modely mi připadají trochu jako stará mladá, halenky se mi nelíběj. Ale určitě mi to nepřipadá hrozné. Blbé je, že na mě by to určitě neměli. Jsem velká a nejsem hubená. V Zaře mi někdy je 44 (jinde obvykle 42), a to nemají skoro nikdy. Nemluvě o té délce těch sukní a provedení…

 
Archea  19.07.11 21:30

No, kdyby si v každé řadě prohodily halenky, tak proč né? ;-)

 
Zharah  26.07.11 17:01

Podla mňa to krásny štýl, úplný opak lacných ubersexy handier, vyšúchaných bedráčov a tričiek s potlačou, ktorými sú posiate naše československé ulice. Nebol by svet krajší, keby sa prezliekol do tohto? Hoci preferujem farebnejšie outfity, rozhodne mi to nepripadá ako „stará mladá“; skôr „zrelá mladá“ alebo mladá s vkusom. Nenazývala by som to retrom, skôr romantickou klasikou. Fandím!

 
luci  29.08.11 18:33

Mne sa to páči, aj keď ja sama by som do toho nešla. Žila som v Anglicku dlhé roky, tak som si na túto módu zvykla. Milujem Zaru a od kedy mám bábo, tak aj ich detskú módu. Ozaj, rada by som si prečítala nejaký článok o detskej móde. Napr. o nových kolekciách atď. Veď to, ako je malé dieťa oblečené je zrkadlom matkynho vkusu. Či?

 
BeBe  02.09.11 14:25

ano, byla jsem v tom obchode, zaujalo mne to na venkov, pripomnelo staré casy a romány z Anglie, smutné na tom je, že si to tam kupovaly holky, které jsem v tom pak díkybohu neviděla, neboť byly na dlouhou sukni malé, na halenku moc vybavené a hlavně… absolutně netuším, kde to budou nosit…?

 
Nika  19.09.11 20:01

Vzhledem k tomu, že pár pracovnic v knihovnách a různých historickovědných ústavech znám, tak na některé je to ještě moc in. :o) A teréní pracovnice potají stejně šetří na Moiru. V deseti stupních po dobu 8 hodin je tohle úplně na nic. :o)))

 
Kája  07.11.11 21:59

Náhodou mě to přijde jako super nápad, já bych se takhle oblékla mít na to ty peníze. Občas mám takové bláznivé nápady, myslím že je to super ;)

 
Dew  07.11.11 22:26

Super! …tak podobně se ráda oblékám a cítím se v tom dobře…a je pravda, že mezi ostatními trochu vyčnívám:))

 
Konvalinka  11.12.11 19:48

mám takový dojem, že zrovna podobné modely nosila kdysi moje prababička.

 
Babička  27.01.12 09:54

Tak tohle je přesně jeden z mých oblíbených stylů… až na ty velké strakaté košile na posledních dvou obrázcích, ty moc nemusím. Přítel si mě dobírá, že se oblíkám jako babička, ale myslí to ve srandě a já kvůli němu nezměním, co se mi líbí a v čem se cítím dobře. Nebaví mě být prvoplánově sexy, ale pokud si k takovémuto modýlku nechám rozpuštěné mé dlouhé vlasy do pasu a namaluji si červeně rty, reakce jsou jen pozitivní. V práci jsem považována za holku, co má svůj osobitý styl. Dokonce jsem po prababičce vyhrabala staré zašlé krajky, které jsou ale precizně vypracované a našila si je na černé tričko kolem krčního lemu. V České republice jsou lidi, kteří ocení osobitý vkus a kdo to nepochopí ať si nosí ty svoje světloučky modré džíny, s lesklým čertným topem.....

 
Grenobel  05.05.12 10:31
Prababiččin styl

Jak píšeš, že se některé ženy(slečny) oblékají jako jejich prababičky(nebo v tom stylu), tak to bych brala, ten styl se mi líbí a nevadilo by mi, že by na mě lidi koukali divně, naopak. Spíše je problém takové šaty sehnat, ale babička má nějaké staré klobouky, zkusím je na ní vyloudit:).
Jinak se mi tento styl líbí, i když pravda, že tady v Česku by na vás koukali jako na chudáka, který buď je slepý nebo nemá na ,moderní, oblečení. Ale žít v Británii, nebo někdo na ,,západě,, už to dávno nosím :)

 
delta  08.05.12 18:09

ten spodek je divnej, ale ty halenky jsou krásné.

 
geokachna  24.05.12 09:08
normálka

Tohle běžně nosí půl univerzity, je zhola jedno zda zaměstnaců, či studentek. Nenapadlo by mě, že to je nějaký aktuální styl :)))))

 
reetme
14 příspěvků 08.06.12 16:49

Hodne mam rada takovyto styl, casto takove veci nosim, myslim, ze to zvyraznuje puvab a krehkost zenske postavy. Navic to presne odpovida memu charakteru, takze jsem PRO!

 
JohankaK
184 příspěvků 16.08.12 21:54

Já to normálně nosím a nemám vůbec žádný smysl pro humor.)! Možná jsem mladá, ale já prostě mám ráda takovouhle „eleganci“, než nošení riflí a vystrčených podprsenek. Možná někdo namítne, že když jsem mladá měla bych se odvázat, ale já prostě bych to pak nebyla já.

 
dacena
4 příspěvky 30.10.12 22:55

Milé dámy, myslíte si, že knihovnice nechodí po ulicích, že chodí kanálama? Jak to vzniklo, že tohle nosí jen knihovnice a pod.?Takhle se oblékaly ženy za socializmu. Nesměly se nijak odlišovat, a vlastně ani nemohly. Neměly na to, aby mohly jinak vypadat. Mimochodem je vidět, že oblečení není ani dobře ušito. Nezáleží jen na oděvu, když v tom neumíte chodit, tak budete vypadat ve všem jako strašidlo. dacena

 
Dela
2 příspěvky 19.11.12 13:53

Rozhodla som si prejsť znova tieto články a znova sa pobaviť :)
niečo podobné sa mi stalo keď som bola s mamkou v Prahe na výletoch, bol júl (červenec)teplo, mala som dlhú širokú bledomodrú bavlnenú sukňu do pása s malými bodkami, ktorá už mohla mať 30 rokov :D, ale móda je nadčasová, všakže, a pohodlné biele triko, keď napíšem niečo na štýl pin-up… a také dve pražské dievčiny v rifliach, teniskach a úžasných moderných značkových tričkách o mne dosť nahlas hovorili: aha na tu nánu z vesnice…
takže obliekať sa inak nie je na hanbu, len to niekto nepochopí.

Balenciaga nabízí luxusní kopii modré IKEA tašky

Po celém světě jsou vidět falešné kabelky, pásky, oblečení či boty.... Celý článek


Reklama

Poslední článek:
Jak si snížit IQ tričkem

Autor: Admin Módnípeklo.cz

Nevkus, který se táhne už nekonečnou řádku let. Překypuje... Celý článek


Reklama

Témata článku

Trhanka v kalhotách

Autor: Ada

Minule jsme koukali na líc pánských košil, dneska se podíváme na... Celý článek

Vysoká cena levné módy

Autor: Ada

Právě jsem dočetla velmi zajímavou knížku o tom, jak funguje móda v... Celý článek