Trhan v košili

29.12.10 | autor Ada

Kdo chce být dnes za trhana, nemusí se ani příliš snažit. Všechno koupíte v obchodech už připravené - a nejen vorvané rifle. Akorát že to očividně není vždycky úmysl.

Všimla jsem si, že se v pánských odděleních hojně objevují košile s nápadným prošíváním, někdy kontrastním, jindy do barvy. Podle materiálu a vzorů jsou to košile na běžné nošení (třeba k džínám), rozhodně ne do obleku - to pro pořádek. Jenže ozdobné prošívání (neboli štepování), zvlášť v kontrastní barvě, je velmi citlivé na přesnost provedení. Jakmile vám to kapku ujede, hned je to vidět.

Kostkovaná košile s černým prošíváním, na kterou jsem koukala v Reserved,  je vzorníkem práce kvapné, málo platné. I na nevyvedených fotkách je to vidět až moc zřetelně.

Nitě byly tu silnější, tu tenčí; švadlena také zapošívala, kde ji zrovna napadlo, takže na viditelných místech byly rozeseté zapošívací chuchvalečky. Nejpříšernější byly knoflíkové dírky, z nichž lezly cucky takovým způsobem, že by to ani chirurg doma neupravil.

Štepování kolem kapsiček vypadá, jako by švadlena měla v krvi pár promile. To, co mělo být patrně zpevňovacími a ozdobnými zámečky na krajích kapsové lišty, se proměnilo v další chuchvalce. A nějaké navazování vzoru? Prosím vás...

Všelijakých lezoucích nití a otřepků bylo na košili požehnaně. Nevadí mi ze zakoupeného oblečení pár zapomenutých nitek odstřihnout, ale čeho je moc, toho je příliš.

Ještě jednou Reserved. Tato košile má na ramenou ozdobné nárameníčky, doplněné poutky. Kraje poutek nejsou nijak zapošité, je to tam prostě přistehnuté horkou jehlou a ponechané vlastnímu osudu. V podobném duchu se nesl i zbytek košile. A nepokoušejte se mě někdo přesvědčovat, že je to schválně, aby to vypadalo ležérně. Mezi ležérností a odfláklou prací je rozdíl.

Mnohem lepší košili jsem pak objevila v Tescu (jde o jejich značku F&F). Cenový rozdíl cca 150 korun, ušitá je však mnohem lépe. Štepování je rovné, bez chuchvalců, dírky jsou pěkně obšité, jen tu a tam čouhala krátká zapomenutá nitka. Škoda, že není lépe vyřešený vzor na kapsách (stejnost kapes, navazování vzoru na patce), ale celkově už je to oděv, který se nemusíte stydět nosit.

Největší pozor si na zpracování dávejte samozřejmě u oblekových košil, oblečení pro volný čas nějakou drobnost unese, ale pod elegantní sako nepatří nic, z čeho lezou nitě.

A víte, co je nejhorší? Že se nelze spolehnout na stejnoměrnou kvalitu v jednom obchodě. Týká se to skoro všech běžných řetězců, kde klidně najdete na stojanu hned vedle sebe slušný kousek i šunt.  Podobně jsem objevila svůj zimní kabát - visel na stojanu v Orsayi uprostřed mezi dvěma mizerně ušitými modely z nepříjemného materiálu. Až moc často nakupování v řetězcích připomíná hrabání v sekáči, kde musíte také dlouho lovit, než najdete něco dobrého za nepřemrštěnou cenu.

Lamentovat nad příšernou kvalitou oblečení a sdílet své zkušenosti se špatnými a dobrými obchody můžete v komentářích.

Líbil se vám článek?
 Váš příspěvek
 
Andrea  29.12.10 16:56

Na značku F&F nedám dopustit – je to oblečení poměrně kvalitní a když u pokladny otevřete peněženku, nekrvácí vám srdce :)

 
Petra  29.12.10 17:14

Přesně tak. Poslední dobou je FF čím dál lepší. Já teda nejraději chodím do Orseye, a to především proto, že mi sedí jejich střihy a mají kvalitní zpracování, ale je fakt, že před nějakou dobou jsem si povšimla, že změnili materiály. Najely na mnohem levnější a nekvalitnější látky…, bohužel..:-( nechápu…, asi krize a začali šetřit..:-(

 
Karo  29.12.10 17:39

I presto ze F&F ma nekdy lepsisiti nez konkurencni obchody, jejich strihy jsou katastrofalni, nic nesedi tak jak by melo a to hlavne v panskem oddeleni. Rukavy jsou kratke, okolo pasu to planda a tak dale, podle me i materialy jsou divne. Jediny obchod s cenove dostupnym oblecenim kde se da nakoupit modni obleceni, ktere se vymyka tradicnimu vzoru obycejne ceske mani je H&M a Topshop. I presto ze kvalita zpracovani neni vzdy na spickove urovni, ale to u satu nebo kosile za 600 nikdy nebude.

 
loca  29.12.10 17:43

Au, tak ta knoflíková dírka, to je bolest pro oči. Obšívání knoflíkových dírek je vopruz, to jo, ale tak nějak to má svůj účel, což si ovšem nemyslí všichni, protože jednou už jsem narazila i na propínací šaty, které je neměly obšité vůbec. To si snad nekoupí ani člověk s obostrannou lobotomií.

FaF ač z Tesca, tak mě poměrem cena-kvalita taky párkrát příjemně překvapilo. Ale značku Orsay nějak nechápu, kvalita dost kolísavá, ale hlavně to jejich číslování – co kus, to originál, a divné střihy. Nedávno mi byla velká sukně 34, a to mám velikost 38.

Obchod, kam už nikdy nevkročím, je Kenvelo. Jednou jsem podlehla a v úžasných slevách nakoupila trička na léto a ani jedno nebylo po prvním vyprání nositelné (vytahaná látka, rozpárané všude možně, dírky, o barevné ne-stálosti radši pomlčet). I těch 50 káčé mi přijde dost za hadr na jedno použití.

 
Lenka  29.12.10 18:04

Loca: Nedá mi to a na tvůj (doufám, že můžu tykat :-)) komentář musím reagovat. Už hodněkrát jsem si tady přečetla, že se spoustě lidem po prvním vyprání oblečení totálně zničí. Že vybledne barva, oblečení se vytahá, rozpárá atp. Prostě není dále nositelné. Můžu se zeptat, jak a v čem pereš?? Já si kupuju oblečení z běžné konfekce, HM, CA, i z toho Kenvela mám jedno tričko, Camaieu, New Yorker atd. A stalo se mi pouze jednou, že se mi věc po asi pěti vypráních vytáhla a rozpárala ve švu. Tenkrát šlo o letní tílko za 150 Kč z Bershky. Jinak se mi to, co popisujete, opravdu v životě nestalo. Prosím o objasnění :-)

 
Holka  29.12.10 18:10

Nemám ráda Camaieu. Přijde mi, že za normální peníze tam jde koupit jenom hadr, všechno zajímavější mi přijde zbytečně předražené. Stejně tak jsem nikdy nepochopila, proč vytahovat z peněženky pětikila za „párty tílka“ pošitá vším možným, ušitá ze všeho možného. Prostě nemám důvěru k ničemu, co se ani neudrží na ramínku.

 
GreatSusan  29.12.10 18:16

Lenka: dobra otazka! ja mam taky spoustu veci z hm, topshop, vero moda, zara, mango a pod., peru ty veci uplne normalne v pracce a v podstate se s nima nikdy nic nestalo, barvy vypadaji porad stejne, nite se neparou a veci jsou jak novy. Je fakt, ze tech veci mam pomerne hodne, takze je nenosim kazdy den po celou sezonu, tj. neperu je nekolikrat tydne, ale lidi, co maji na leto jen dve tricka na stridacku zas tak moc neni. Pak je mozny, ze po dvacatym prani neco povoli, stejne jako boty z deichmanna po jedne sezone intenzivniho noseni vetsinou konci… Myslim, ze nadavani na kvalitu ve stylu „jednou to vyperu a muzu to vyhodit“ je tak trochu poza…

 
GreatSusan  29.12.10 18:22

A taky: obchody jako Camaieu, New Yorker, Orsay nebo Tally Weil jsou urceny pro teenagery a ne pro dospelou populaci, ktera ocekava kvalitnejsi zpracovani. Sestnactilete holky vetsinou koukaji spis na vzhled, nez na material a maji mnohem rychlejsi spotrebu hader, nez do prace chodici matka od rodiny. Taky z tech veci rychlejc vyrostou (vytloustnou), takze neni potreba, aby jim tricko vydrzelo 10 let…

 
Bejby  29.12.10 18:36

V sekáči jsem našla originál košili Burberry London za pár kaček, s tradičním vzorem. I když byla nošená, tak například s košilí z Camaieu se to nedá srovnat. Je do detailů propracovaná, skvělé knoflíky. MILUJU JI !

 
loca  29.12.10 18:39

to Lenka: peru úplně normálně jako většina běžných smrtelníků a vím, který program na co použít. Je jasný, že po stopadesátým vyprání nebude nic vypadat jako nové, ale už se mi fakt stalo, že jsem mohla věc vyhodit po prvním vyprání. A zrovna s tím Kenvelem mám dost blbou zkušenost, látka se vytahala a hlavně barvy nevydrží vůbec nic. Jinak nakupuju v běžné konfekci, většinou ve slevách, nebo v sekáči – tam to má ale jistou výhodu, věci jsou už ozkoušené zubem času.

 
Anahi  29.12.10 18:43

Ja som včera tiež skúšala v Reserved jeden sveter a bol teda dosť handroidný. Hneď vedľa má predajňu Ann Christine a napriek tomu, že tam sú ceny oveľa nižšie, kvalita je častokrát lepšia. A to sa AC skutočnou kvalitou teda nevyznačuje. Na rôzne módne výstrelky je to však podľa mňa oveľa lepšia voľba ako Reserved.

 
Lenka  29.12.10 18:45

Loca: Aha :-) Díky. Já abych pravdu řekla, tak si peru téměř veškerý oblečení až na ponožky a džíny v ruce. Třeba svetr za 600 bych do pračky nikdy nedala. Jsem takhle zvyklá.. Tak možná že i proto jsem nikdy se zničeným oblečením po jednom vyprání problém neměla.

Bejby: Tak to docela závidím, my tady takovéhle kvalitní sekáče nemáme ani náhodou :-(

 
Bejby  29.12.10 18:50

Lenka: To byl asi v tom sekáči omyl, sice se pyšní tím, že je to luxusní second hand z Anglie, ale přibližně za dva roky co funguje, mám odtud pouze tři věci. A té košile by si tam málokdo všiml, vedle těch blýskavých flitrových tričínek téměř zanikla.

 
Jas39grippen  29.12.10 18:51

No, mně se teda po dvou vypráních na 40°C, délka cyklu 40 minut, prášek nějakej ariel, totálně vydojily trička z New Yorkeru. Plus – černé tričko krom ztáty tvaru ještě potkala ztráta barvy. Alespoň jsem si z krajkových ramínek udělala čelenku a zbytek mám na podlahu.

Ad boty Deichmann – koupila jsem si – já naiva – tenisky za 300,–. Při druhým(!) nazouvání mi rupla zdánlivě pevně vypadající látka u okraje boty. Tenisky z Tesca, celou sezonu před tím používané při porovnání s těmi z Deichmanna po dvou týdnech vypadaly mnohem lépe. A zase záleží – vedle toho ležely boty jiné odrůdy (rozuměj – značky), bytelnější. O stovku dražší. Ty teda nepovolily, zato povolila moje noha :-/

Orsay – cena úměrná kvalitě, materiál děs. H&M, kus od kusu, ale vlastně na něj nedám dopustit. Camaieu – hezký kousky drahý (asi aby tam dlouho vydržely a lákaly), zbytek šunt. Kenvelo..to bylo kvalitní kdysi v pravěku..tak rok 2003.
AlpinePro – mikina za 1000,– cca 6–7 vyprání – ožmolkovaný okraj, ožmolkovaný podpaží, oloupaná barva na zipu a to bych řekla, že jsem ji nosila hodně málo, protože bývala (ano bývala) hodně výrazně růžová. Práno na 40, v souladu s cedulkama.

 
Deichman  14.01.12 00:04

Já nevím, ale mám s Deichmanem opačnou zkušenost, mám od nich několikery boty a jsou pořád perfektní – a to se nejedná jen o jeden typ bot, mám od lodiček přes zimní kozajdy po outdorové boty a nedám na tuhle značku dopustit. Všechny boty mi slouží již několikerou sezonu a jsem s nimi fakt spokojená.

 
skylorka  29.12.10 18:51

Já jsem z výběru oblečení poslední dobou dost zklamaná. Jediné místo, kde jsem schopna ještě něco koupit je Peek & Cloppenburg kde se ve slevách dají koupit poměrně slušné kousky.

A taky se ptám: kdy už proboha skončí ta děsivá móda obtažených (skinny) kalhot a dlouhátánských triček? Vždyť to skoro nikomu nesluší, výstavní postavu (a hlavně nohy) má opravdu jen málokdo. Mám velikost 38 u topů a vel. 40 kalhoty a nemůžu si nic pořádně koupit, bo ve všem vypadám jak špekáček…

 
loca  29.12.10 18:51

to GreatSusan: nemyslím, že by to bylo tím, pro jakou věkovou kategorii je daná značka určená. Dneska je prostě nežádoucí, aby věci vydržely dlouho, protože si přece máme pořád kupovat nový, lepší, modernější. Jenže zrovna to oblečení je víc ovlivněný módníma trendama, takže si nový koupíme, i kdyby to starý bylo furt v pohodě. Látky a zpracování stojí často za prd, protože se nakupuje to nejlevnější. Až potud s tím nemám žádný problém, to je prostě trží hospodářství. Štve mě ale, že se člověk už nepořídí ani podle značky a ceny, když si koupí něco dražšího a očekává, že kvalita tomu bude odpovídat (někdy jo, někdy ne). Viz kolekce Lanvin pro HaM, to je až do nebe volající drzost. Stejně jako blbý tričko z Kenvela za pade (ovšem původní cena mnohem vyšší) na jedno použití.

 
skylorka  29.12.10 18:51

jejda, z minulého přípsěvku se mi někam zatoulaly čárky (vypadává mi tlačítko), omlouvám se…

 
GreatSusan  29.12.10 18:52

Lenka: vsechno v ruce? to trva docela dlouho, ne? a taky to nici ruce. Ja narvala do pracky i moje svatebni saty (a nestalo se s nima vubec nic :-)))

 
Daniela S.  29.12.10 19:01

Mne by se zilo o tolik lip, kdybych dokazala ignorovat nevypracovane detaily! Samo mi na to pada oko, naposled na znackovem saku za bratru 280 €. Prosivaci nit dosla zrovna uprostred predniho dilu, a tak se ufikla a proste zalozila nova. Bez zapositi, jen tak rovnou. Mluvim o prednim stehu prosim. Prodavac mel tolik slusnosti, ze aspon upadl do rozpaku. (Muz samozrejme mavl rukou a koupil si to, protoze „si toho nikdy nikdo nevsimne“. Asi ne. A to je spatne.)

 
Lenka  29.12.10 19:02

GreatSusan: Tak to bych si netroufla :-D
Netrvá to dlouho, hlavně rozhodně neperu každej den :-) Nemám moc kousků oblečení, který bych si nějak extra oblíbila a tahala je neustále. Rovněž mi přijde zbytečný vzít si na sebe jednou tričko (na jeden den myslím) a hned ho prát s tím, že je nechutný vracet do skříně použitý oblečení. Nedávno jsem tenhle názor někde četla a fakt mě pobavil…

 
GreatSusan  29.12.10 19:03

Loca: argument trzni hospodarstvi je jasnej, tak to proste je. Co se tyka stiznosti na znacka / cena: hm je proste levny (takze i min kvalitni) obleceni, at na tom stoji lanvin nebo ne. drazsi znacky maji vetsinou i kvalitnejsi obleceni, drazsi znacky ovsem stoji tolik penez, ze jsou v Cechach pro normalniho smrtelnika v kategorii luxusni az nedosazitelne (nemyslim designove obleceni, ale kvalitni konfekci). No a u vsech znacek se vyplati pouzivat zdravy rozum a oci, v hm se da koupit dobre tricko za 300, stejne jako v peek&cl. hadr za 3000.

 
Lenka  29.12.10 19:04

Omlouvám se za off topic, ale mám jeden dotaz. Co si myslíte o oblečení zn. Lindex? Kvalitní, nekvalitní…?

 
Weerča  29.12.10 19:07

Nedá mi to a musím se zeptat. Celou dobu tu čtu, jak je „všechno“ předražené a kvalita nikde. Tak se chci zeptat za kolik se podle Vás dá koupit opravdu kvalitní oblečení. Myslím takové aby se v něm člověk cítil v pohodě a i dobře vypadala a něco vydrželo.
A musím přiznat že Kenvelo je opravdu hrozné, měla jsem z něho pár věcí a musela jsem je vyhodit. A abych dala za kalhoty 1200,– a pak je ještě prava v ruce. No na to nemám čas.
Já mám osobně ráda Mango – vše mi sedí perfektně a kvalita je odpovídající ceně. Taky nejsou špatné Zara a Camaieu. Bohužel CaA má na můj vkus buď moc staré a nebo naopak moc moderní oblečení.
Ale jak tu někde bylo psáno : Dá se najít i mezi hrůzou poklad :-)

 
kvaltné veci  19.01.12 15:56

Najlepší pomer cena/kvalita jednoznačne Marks and Spancer.

 
GreatSusan  29.12.10 19:09

Lenka: priznavam, ze u tech satu mi bylo taky trochu nevolno, ale dopadlo to dobre. co se prani tyka, peru veci kdyz jsou spinavy, pozadavek prat veci po jednom (i sebekratsim) noseni mi prijde jako luxusni rozcapenost zapadniho sveta a plytvani vodou a energii. Snazim se ale prat najednou (v nizkoenergeticke pracce :-), protoze to pak najednou schne, bohuzel nemam extra mistnost nebo sklep na suseni pradla…

 
GreatSusan  29.12.10 19:12

Lenka: me prijde Lindex ok, kvalita je vetsinou ferova a ceny jsou ok, hlavne kdyz si clovek pohlida vyprodeje. Co se vzhledu tyka, neni to uplne moje, ale rozhodne jsem tam uz videla hezke veci, ktere bych nosila. Na kazdy pad je to kvalitnejsi nez reserved a co..

 
Eleonora  29.12.10 19:13

No, kvalita je téma, které mě neustále vytáčí do pekelných nížin. Nejhorší zkušenost mám s CAčkem. První vyprání je OK, ale na další se kua ještě nedostane a už je to celé zažmolkované. Mám obavu použít žmolkovač, že by mi po pár použití s té látky nic nezbylo. Naštěstí tam i výběr stojí za hovno, takže se tam ani nedá nic koupit.
Ale zajímá mě, máte někdo zkušenost s používáním odžmolkovače? Je moje obava reálná?
Jo a díky za tip na FaF

 
Lenka  29.12.10 19:16

GreatSusan: Díky :-) Já se právě zítra chystám do Prahy, omrknout slevy, a nebudu mít moc času, tak si dělám takový plán, kam se podívat a kam nemá cenu ani nahlížet.

 
loca  29.12.10 19:26

GreatSusan: naprosto souhlasím s poslední větou. Ale třeba si nemyslím, že všechno v HaM je levný, když třeba stojí šaty tisícovku, tak od nich očekávám alespoň rovné ušití, sedící střih a netrčící nitě, což dost často splněno není. Navíc je u nás ještě dražší než na západě, a to jak absolutně, tak relativně (poměr cena – kolik si člověk vydělá), a to nemluvím o slevách, o kterých si můžeme nechat tak akorát zdát, takže bych teoreticky mohla očekávat i odpovídající kvalitu.

Docela by mě zajímalo, které značky jsou podle vás kvalitní konfekce (to není žádná ironie, já nikdy neutrácela moc za oblečení, takže s těma dražšíma nemám skoro žádné zkušenosti).

 
martina  29.12.10 20:08

a co třeba ta trička jednou, dvakrát vypraná, do měsíce od zakoupení vracet? bylo to černé, je to šedé, vraťte mi peníze.

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 20:14

Od košile za pár stovek člověk kvalitu čekat nemůže, protože za ty prachy musí prodejce kromě laciné a nekvalifikované asijské pracovní síly a odpadového materiálu pořídit ještě přepravu těch věcí, nájem zářivého obchodu v centru města, reklamu, zdejší prodavačky (i když také často nekvalifikované) a navíc na tom všem vydělat. Co mě zarazilo, že jsem nějaké ty trčící nitky objevil i u jinak pěkné košile Calvin Klein Collection koupené v jejich orig. butiku.

Pokud jde o H&M, tak v jejich brněnské prodejně na České jsem snad nikdy nepotkal jedinou pánskou věc, která by se nedala označit za totální odpad. Ale v Praze v Myslbeku mají kouket s pánskými společenskými hadry, které nevypadají zle a jsou i za rozumné ceny.

 
GreatSusan  29.12.10 20:15

Loca: to s tema cenama je des, v Cechach je opravdu vsechno predrazene. Saty s krivyma svama za 40 euro jsou bez diskuse moc drahe vsude. Ocekavat ale za (v Cechach) relativne vysokou cenu odpovidajici kvalitu je (s odpustenim) blahove. Kvalita tech obchodu odpovida levnym zapadnim cenam pro spotrebni obleceni, jestli je to v Cechach relativne drahe nebo levne nikoho moc netrapi. Ty veci u nas proste nekupuji -nactilete, ale dospele zenske, tomu odpovidaji i stiznosti na ruznych diskusich, ze to obleceni nepasuje. V podstate se trochu posunula cilova skupina, kvuli tomu se ale nebude menit produkce – v hm v praze se prodavaji naprosto stejne veci jako v hm v hamburku nebo v new yorku.
Co se tyka kvalitni konfekce, pripada mi ze treba esprit ma (ve vetsine) dobre materialy a strihy, v p&c je k dostani treba rene lezard (kvalitni, ale velmi, velmi drahe), v p&c je ale hodne kvalitni i jejich „domaci“ znacka. Pro orientaci bych vyrazila do nejakeho „lepsiho“ obchodniho domu a „prozkousela“ se vsema obchodama – a sice bez penez a bez ohledu na ceny. Clovek tim ziska trochu cit pro vec a muze pak jit „lovit“ do levnejsich oblasti. V podstate bych se ale nikdy nespolehala na to, ze kdyz to ma znacku a stoji spoustu penez, ze to bude ok.

 
Bludicka  29.12.10 20:21

Vzpomínám se slzou v oku na Terranovu před cca 10 lety. Dodnes mám a občas nosím tři trička, které jsem si tam zakoupila na začátku tisíciletí, pořád vypadají skvěle. A dneska? Jen pohled do výlohy mě odpuzuje, hadrárna nejtvrdšího kalibru. HM poslední dobou nesnáším, kvalita je stejná jako kdekoliv jinde (tedy nic moc) a navíc ty poslední kolekce, hnus velebnosti. Mám ráda Camaieu a jsem s jejich výrobky vesměs spokojená, některé kousky jsou sice drahé, ale vždycky se mi vyplatilo počkat do slev :-) Ráda chodím taky do Tatuum, ale tam taky spíš čekám na slevy – věci mají moc hezké a ne úplně tuctové. Ještě nedávno jsem občas nakupovala v Espritu, ale když jsem tam teď nakoukla, polila mě hrůza – kvalita šla někam do háje a ceny zůstaly stejně vysoké. Dřív jsem si tam klidně koupila obyčejné bavlněné tričko za 700, protože jsem věděla, že mi vydrží 3 roky (střídám oblečení a taky neperu po každém nošení), ale když jsem teď viděla ty jejich aktuální hadry, nechápu tu drzost.

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 20:22

ad GreatSusan:

„Pro orientaci bych vyrazila do nejakeho „lepsiho“ obchodniho domu a „prozkousela“ se vsema obchodama – a sice bez penez a bez ohledu na ceny. Clovek tim ziska trochu cit pro vec a muze pak jit „lovit“ do levnejsich oblasti.“ Tohle je zajímavá taktika, ale má svoje úskalí. Já si před časem projel na netu videa z módních přehlídek velkých značek, omrknul jejich kolekce na oficiálních webovkách, následně vyrazil po obchodech „pro smrtelníky“ a akorát jsem se nasral:)

 
Lenka  29.12.10 20:23

A co třeba Pull and Bear? Já osobně tam nikdy nenakupovala, ale kamarádka mi tenhle obchod doporučovala, prý tam mají úžasné věci za dobré ceny.

 
Jana2  29.12.10 20:28

nikdy sa mi u F&F nestalo, že by mi niečo niekde plantalo, nesedelo, vadilo, nevyhovoval materiál… práve naopak, častokrát sa mi stalo, že ak som nikde nič nezohnala, F&F nesklamalo… a za tú cenu, navyše častokrát aj so zľavou, lebo F&F máva zľavy kedy sa mu zachce, je to dvojité potešenie

naopak H&M – tak to je zväčša na zapkalanie – oblečenie zvyčajne pekné, veľmi módne a trendy, nechám sa zlákať hoci som si vedomá tej otrasnej kvality – hlavne pri pleteninách… takže teraz nelamentujem, teraz len konštatujem, že H&M a kvalita, to proste k sebe väčšinou moc nejde… ale zároveň som tam kedysi nakupovala oveľa častejšie než teraz, pretože začínam nadobúdať pocit, že sú čoraz drahší a drahší a za takú cenu už nakúpim oblečenie aj v Peek&Cloppenburg alebo v Zara…

naopak kam nikdy ani len nevkročím, to sú obchody napr. Bershka, Stradivarius, Tally Weijl či Pull&Bear – hnusohnusnehnusné háby hacafrakovýh a umelých materiálov z otrasným prešívaním, divným číslovaním a nulovou kvalitou, obzvlášť ich všelijaké seksi tričečka nie sú hodné ani päťeurovky…

 
bara  29.12.10 20:31

jj, právě jsem z jednoho obdrženého vánočního dárku odstřihala klubko trčících nití, páč platit čínským šičkám za čištění by už asi byla neúnosná položka. Kvalita šití jak od učňů v prvním ročníku. Materiál příjemný, byť kvalita nic moc, ale jde o blůzku na lítání na doma a po zahradě za sedm stovek i s páskem (NewYorker) a od oblečku za podobné peníze ani nic moc jiného čekat nelze !
Akorát jsem se v OC trochu nasmála, neboť stejný materiál i téměř stejný střih prodáván ještě v dalších třech krámech jiných značek.

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 20:32

Pull&Bear – relativně módní a efektní, ale kvalita na první pohled slabá.

 
Jana2  29.12.10 20:34

jo a ďalšie obchody, ktoré môj mozog už ani neregistruje sú s.Oliver a Esprit, pretože podľa môjho názoru ich oblečenie postráda akýkoľvek nápad, pritom ceny sú ako z inej galaxie…

re-Reserved bol kedysi môj obľúbený obchod, mám ho rada aj doteraz, ale je pravda, že treba dôkladne vyberať, sú v ňom zastúpené snáď všetky stupne kvality…

nad úplnou skazou Terranovi plačem aj ja – takisto mám doteraz od nich tričká alebo svetre ešte zo začiatku tisícročia a doteraz vyzerajú dobre… a v súčasnosti? to isté co Tally Weijl…

jo a aby som nezabudla na GATE – aj tam nakupujem rada a vzhľadom k ich prijateľným cenám som im takisto ochotná odpustiť niekedy trochu menšiu kvalitu

 
Jana2  29.12.10 20:36

Bara: no tak to ja od „blůzky na lítání na doma a po zahradě za sedm stovek i s páskem“ ZA 7 STOVEK očakávam rozhodne kvalitu a to veľkú…

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 20:37

ad Jana2: No jo, s.Oliver jsem míval kdysi rád, měl jsem od tam skvělý svetr, který výborně sloužil několik let, ale teď už to tam stojí za… Esprit nápodobně. Zajímalo by mě, čím to je??

 
loca  29.12.10 20:38

to Martina: to je jak snažit se reklamovat boty u Bati, marná snaha (ano, už i já jsem poznala, co znamená ona „módní obuv“ – chraň bůh v ní chodit po ulici, na to přece módní boty nejsou, to je přece jasný, slečno, že ten podpatek nevydrží ani týden, když v těch letních sandálech chodíte po venku). Jako reklamovat se nebojím, slevu uhádám i v sekáči, ale sepraná barva mi teda ještě neprošla :/

 
kolasice  29.12.10 20:41

Pánské košile již nikdy více u Blažka. Naopak u Cottonfield, Bugatti, Stones mají košile pěkné, padnoucí, dobře ušité. V období slev se tam dají pořídit kousky po tisícovku. Vím, že i to je pro mnoho lidí nedostupné, ale za ty peníze už to alespoň nějak vypadá.

 
Antoinet  29.12.10 20:41

Jediný obchod, kde si jsem jistá kvalitou je Esprit. Vím, že je dražší, ale radši jedno tričko od nich než dvě odjinud. Navíc tam mají oblečení v normálních barvách a střizích.

 
Jana2  29.12.10 20:42

Loca: dovtedy by som predavačke pílila uši, až by ma prosila, aby som konečne odišla, že mi tú reklamáciu uzná

čo sa týka reklamácie topánok, tak v tomto smere som už dokonale obrnená a neustúpim ani za nic

 
Mishelle  29.12.10 20:43

Co mě v poslední době pořádně vytočilo, byly rukavici z Terranovy. Při prvním nošením se mi tak rozpáraly, že jsem si ten den připadala jak trhan. Všude samé nítě. A kamarádce, která si je kupovala semnou se rozpáraly tak, že se nedaly nosit. A po reklamaci, kdy dostala nové rukavice vydržely o 2 dny déle – úspěch… Jenom nepochopím jakto, že když si rukavice koupím u větnamských prodejců za 30 korun tak my vydrží celou sezónu?

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 20:44

ad Kolasice: Cottonfield je móda pro volný čas, košile do obleku jsem u nich neviděl. Stones moc neznám, od Bugatti mám jen polobotky (maximální spokojenost), na košile se u nich mrknu. Blažek – málo muziky za dost peněz.

 
loca  29.12.10 20:45

to GreatSusan: „Pro orientaci bych vyrazila do nejakeho „lepsiho“ obchodniho domu a „prozkousela“ se vsema obchodama“
Tomu bych se právě chtěla vyhnout, protože fakt nemám ráda nakupování :)
Ale je fakt, že jedno tričko z Esprit mám, ze sekáče za pár kaček, a kvalitní rozhodně je. Ale nedávno jsem tam nakoukla a nelíbilo se mi tam vůbec nic.

 
kolasice  29.12.10 20:46

Differen: To je pravda, nemám doma manažera, takže s tím neposloužím. Bugatti je ale sázka na jistotu a ceny stejné jako u Blažka.

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 20:47

Kolasice: Tak já taky nejsem manažer, ale ty formal košile mi prostě přijdou tak nějak lepší i k džínám. Na Bugatti se musím podívat. Boty mají vážně fajn.

 
bara  29.12.10 20:49

to Jana2 – to ale nemyslíš úplně vážně, že ne ? Ne, že by mi nebylo příjemné si pořizovat oblečky za stejné peníze (často o dost levněji) než za předrevolučního systému, kdy jsem měla plat skoro o řád menší, ale přece jen umím počítat

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 20:52

Bara: Předrevoluční ceny byly ještě poněkud jinde. Myslím, že nejen 700, ale i např. 350 Kčs byla tehdy docela vysoká cena. Že by Tuzex?:)

 
Jana2  29.12.10 20:59

Bara: za 700 českých korún ja rozhodne požadujem kvalitu, sama tu píšeš o nejakej blúzke, ne div o večernej róbe… blúzka za 700 czk by rozhodne nemala byt hadr do zahrady

 
bara  29.12.10 21:01

DifferenFromTheRest : byla to dost vysoká cena, ale víceméně nebylo na výběr, kromě nějakých opravdu echt nemoderních hadrů. Módní kožené páskové letní boty ze Snahy Brno stály v roce 82 šest stovek, malosériový kabát střední úrovně 1800,– atd …

 
Alena Čechová  29.12.10 21:01

V HM jsem koupila před cca 3–4 lety lněné košile, dodnes drží. Mám je celkem 4 a v létě je tahám pořád. Jinak si tam kupuju už jen podkolenky, bo je to hrůza. Občas mají originální doplňky.
Jackpot – kdysi můj nejoblíbenější, po prudkém sešupu kvality v minulých asi 2 letech už tam ani nechodím, aby mi to nebylo líto.
Promod – nátělníky a tenká trička s dlouhým rukávem. Neskutečně mačkavé kalhoty z ramie, které vypadají po cca 30 sekundách nošení jak vytažené krávě z huby. Ale mám od nich svetr za 190 Kč, který vypadá dost dobře a hřeje.
Tatuum – pro mne náhražka Jackpotu. Kupuju si u nich kabáty a lněné košile.
Zara – tuctová móda, velmi nekvalitní trička, sem tam skvost
Mango – koukala jsem, že jim zbyla skoro celá kolekce šatů, slevy budou! Personál se vzdor tomu ani nenamáhal něco mi 23. prosince večer prodat. Všechny bych je vyrazila.
Pietro Filipi – dražší, ale kvalitní. Trochu usedlé, ale pro mne tak akorát. Nemají nekvalitní věci nebo jsem na ně nikdy nenatrefila.
Blažek – kupuju tam košile manželovi i synům, naprostá spokojenost.
Upřímně nevím, kde kupovat boty.

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 21:11

Bara: No jo, boty a kabát. Docela by mě zajímalo, jakou měly ty boty a kabá kvalitu, z jakých byly materíálů atd. A hlavně kolik by stála taková blúzka s páskem. I když je to vlastně jedno. Já si to nepamatuju, takže se ani moc přít nemůžu:)

Alena Čechová:

Jackpot se mi vždycky líbil a vzhledem ke zkušenostem s Cottonfieldem jsem byl přesvědčený o jeho kvalitě. Takže tohle je pro mě novinka.

Tatuum má pěkné věci. Bohužel pro mě, v pánské módě zatím nezjistili, že existuje něco jako slim fit:(

Zara, tak ta mi leze poslendí dobou děsně krkem. brrrrrr

Pietro Filipi si podle trošku hraje na něco, čím není. kvalitu nezpochybňuju, ale usedlé je to až moc.

Dámské boty má docela zajímavé Vagabond a ve slevě by to nemusela být příliš palba.

 
K.  29.12.10 21:24

Možnost koupit v ČR něco jiného na sebe, než boty (ve speciálce s nadměrnejma velikostma), černý džíny a tričko nebo košili s krátkým rukávem jsem už prakticky vzdal.

 
kiwi  29.12.10 21:26

Úplně souhlasím s přehledem Aleny Čechové. Ještě bych tam přidala Marks+Spencer, kde oceňuju trojí délku u kalhot – myslím tím džíny v nějaký Roma řadě nebo jak se to jmenuje, jiný kousky jsou tak do domova důchodců…

Ale divím se zde prezentovanému názoru, že za pár korun (=stovek) nemůžeme přece očekávat nějakou extra kvalitu. Jak to že ne?! Taky bychom mohli odevzdat peníze rovnou při vstupu a opět odejít…jsou snad u těch hadrů nápisy „na jedno použití“ nebo „došijte doma“?!

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 21:31

K: No nestandardní velikosti, to už je tady vůbec problém. Jinak bych byl vděčný za tip na černé úzké jednoduché džíny ze solidního materiálu. To zas nemůžu sehnat já.

 
bara  29.12.10 21:32

DifferenFromTheRest : pamatuji si z té doby cenu za české bavlněné tričko – polokošili cca 200,– módní tričko s potiskem 200–350,–. Daly se tehdy občas sehnat třeba hladká jednobarevná bavlněná trička s kr r. za 60,–, ale ty se většinou po 2–3 praních staly nenositelné. Cenu toho mého dnešního konkrétního oblečku odhaduji na 350–450,– hlavně proto, že módní věci bývaly dražší (a proplétaný pásek z uměliny stál i tehdy kolem dvou set).
Kvalitu po stránce materiálu a vypracování ty výrobky měly opravdu vyšší (to tričko nosím bez ostychu dodnes), ale je to nutné srovnávat s kupní silou člověka s průměrným platem. Můj otec, padesátník v hodně vysoké funkci bral tehdy 4600,–, nástupní plat VŠ byl 1800,– (a nájem kóje v OC nestál 80 tis/měs)

 
kami  29.12.10 21:34

K. (doufám, že se nepletu v identitě;) – manžel podobných rozměrů jako ty se pro všednodenní nošení obléká výhradně v Bushmanu – mají supervýběr (na místní poměry – tj. vybíráme někdy až ze tří kusů!) prodloužených kalhot a v tom outletu v Malešicích i za super ceny (třeba 500Kč/kalhoty) – a tam mají navíc i výběr, protože krajní velikosti jim zbývají více než ty časté. V nadměrkách mají, nebo mi to aspoň připadá, samé hrozně divné věci. Vycházejí z předpokladu, že kdo je velký, je automaticky také balón.

Jinak společenské oblečení jen u krejčího, máme moc dobrého (teď mi šije plesové šaty:)

 
K.  29.12.10 21:36

V tom bohužel nepomůžu, já vždycky sháním co nejširší…

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 21:38

Bara: Jsem ročník 84, takže pro mě nové informace. Dík. Takže nástupní plat byl tehdy srovnatelný s cenou zimního kabátu? Já měl po VŠ nástup nějakých 15 tis. čistýho. To by byl už pěkný kabátek:))

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 21:40

K: Jo, širokých džínsů mají všude dost. To slimky jiné, než otrhané z obchodu pro teenagery, aby člověk pohledal.

 
K.  29.12.10 21:44

Kami: nepleteš :-) Od Bushmana mám docela rád svetry, měl jsem rád i jejich kalhoty, ale poslední dvoje se mi na můj vkus podařilo moc rychle prodřít. Možná kdybych na ně narazil v tom outletu, během listopadu a prosince jsem tam byl 3× a v mojí velikosti neměli žádný. Košile maj bohužel moc úzký v ramenou a jejich trička mi přijdou drahý…

 
kami  29.12.10 21:51

K. někdy před měsícem měli v Malešicích speciální akci Kalhoty – neměli tam nic jiného než obrovské množství kalhot všech druhů – nakoupili jsme tenké letní, výletové odepínací, podšívkované zimní… a fakt kolem té pětistovky. Což v těchto velikostech je přímo rajská hudba. Tu kalhotovou akci si musel nějak těsně minout, byla tuším týdenní. Máš jinak pravdu, že na některých zhoršují látku a prodírá se to. Ale na těch zimních je už leta pořád stejná a zvýšené prodírání nepozorujem.

Nu, a košile prodloužené? Společenské s dlouhým rukávem, ty kupuješ kde? My chodívali do Máje, než z něj udělali současnou nablýskanou podivnost. Teď už je tam nevedou. A vůbec netuším, kam teď na ně.

 
bara  29.12.10 21:53

DifferenFromTheRest : tak zase je nutno brát v potaz, že kupní sílu ovlivňovaly i jiné jinak uměle pochroumané ceny – např nízké ceny potravin, ceny za bydlení atd… ale zhruba tak jak píšeš (tzn dnes srovnatelný kabát za 6–10 tis)

 
K.  29.12.10 21:58

Tak to mě mrzí, že jsem to minul.

Košile jsou jedním slovem průšvih. Mám pár oblíbených, které se snažím nezničit, protože na novou padnoucí narazím výjimečně. Za poslední rok jsem si jedinou novou košili s dlouhým rukávem přivezl z Francie. Občas nezbyde než vzít i do obleku košili s krátkým, není to sice úplně vhodné, ale když mám na sobě oblek, tak mám v 95% případů zároveň v ruce foťák a potřebuju zvedat ruce i víc jak 15 stupňů od těla.

 
Anna  29.12.10 22:58

Já už tedy na klasické obchody naprosto rezignuji a v současné době navštěvuji téměř výhradně sekáče. Když má člověk štěstí, natrefí na opravdu pěkný kousek, který vydrží až neskutečně dlouho. Často jde o značky zmiňované výše jako současný totální šunt. Jinak na praní zdá se mi jsem docela vyzrála, hlavně ponožky a trička – když je to propocený, tak to hodím do vlažné vody s mýdlem (k velké škodě klasického jelena vzal čert), tam to nechám hodinku dvě odmočit a pak to vyperu v ruce. Krásně to pak voní a není z toho vyrážka jak z některej prášků. A mastný fleky (z jídla, montérky od vyjetýho oleje by asi nešly) už automaticky peru v jaru. Ale tam bacha, když se to s tim jarem přežene, tak pění tak neskutečně, že to nevymáchá ani čert…

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 22:58

Bara: Jasně. Myslel jsem to samozřejmě s nadsázkou. Je mi jasný, že potraviny a bydlení, jsou dneska reálně asi dražší.

 
DifferenFromTheRest  29.12.10 23:02

Anna: Sekáče možná v Londýně, Berlíně atd. Tam prý člověk potká neuvěřitelný skvosty. Tady u nás se mi to zdá dost slabý. Navíc to chce čas a trpělivost se v tom přehrabovat. Jo a mejdlo s jelenem se snad dělá furt, ne?

 
zirafka  29.12.10 23:25

Marně přemýšlím, který obchod bych v poslední době neposlala rovnou do pekla. Napadá mě jen Promod a Marks&Spencer. U M&S fakt oceňuju, že mají i prodloužené velikosti, takže vyšší člověk nemusí hledat nazdařbůh něco u čeho omylem nechali delší rukávy nebo nohávy. Někomu možná ty jejich věci přijdou příliš usedlé, já oceňuju, že se tam dá sehnat kvalitní „základ šatníku“, který vydrží a který se pak dá doplňovat nějakými módnějšími hadroidnějšmi kousky na pár použití. Nebo ještě lépe originálními doplňky, šperky, výrazným líčením, nebo nehty.

 
Ara  29.12.10 23:33

S tím souhlasím, nejlepší je M&S. Jenom nechápu proč nevzali na vědomí módu bokovek, všechny jejich kalhoty mám do podpaží. Značka Per Una jsou krásné romantické kousky přesně podle mého vkusu. Bohužel mám zcela průměrnou postavu, takže ve výprodeji už na mě nic nezbylo, ale vy všechny postavy velikosti 12 a výš rychle vyražte na nákup, teď budete mít žně!!

 
Lindiste  29.12.10 23:35

Jo, s PROMODem mám taky dobré zkušenosti, ne, že bych tam notoricky nakupovala, ale ty věci (sukně především) mám už roky a drží pořád perfektně pohromadě, i materiály jsou kvalitní, nejsou seprané ani vyšisované (ale peru je, to samozřejmě).

 
moomi  30.12.10 01:14

Lenka: V Lindexu doporučuju punčochy a punčocháče, jedny pevné červené nosím dokonce už třetí sezónu a ještě se mi je nepodařilo zrušit.
V Čechách nakupovat je k pláči, vůbec nechápu, proč se Češi nechávají tolik okrádat. Je roztomilé myslet si, že za 800 Kč musíte přece koupit pěkný kus oblečení. Prdlajs. V našich obchodech visí cedulky 800 Kč na hadrech na podlahu, které by se v zahraničí ani za 10 dolarů neprodaly. Mám svojí metodu: Jdu si vyzkoušet svetr (třeba k Tommy Hilfigerovi – 2800 Kč), složím ho úhledně na hromádku, poděkuju, a koupím si ho na internetu za 40 dolarů (to je jeho cena i s přidanou hodnotou). Svetr vydrží několik let, je pořád černej a ještě to k něčemu vypadá.
V Čechách se nebojím do M&S, H&M, Reservedu (trochu se přece jenom bojím), značkových outletů, Lindexu, Topshopu (ale je tam draho), Manga, Zary a Promodu. C&A, Orsay a všechny takový ty obchoďákový blejskátka dostávají never more, protože když chci vypadat jako z tržnice, jdu na tržnici.
Jo a ještě k tomu praní… Když si prádlo perete v ruce, perete ho ve studené vodě s jemným práškem asi tak pět minut i se ždímáním a je potom vyprané. Do pračky ho hodíte na dvě hodiny a na 40. Jednoduchá matematika říká, že se prádlo hodinu a 55 minut zbytečně ničí v teplé vodě, z toho bych taky zešedivěla.

 
Agneta  30.12.10 01:39

Dřív jsem nedala dopustit na H&M, ale teď mi přijde, že kvalita šla krutě dolů a ceny nahoru. Co do poměru cena/výkon – málokdy mi přijde zajímavý u nezlevněných hadrů. U trička za stovku jsem ochotná respektovat, že je na jednu sezonu, za 300 ať kouká vydržet ;-). V Orsay jsem si minulý týden zkoušela troje šaty jedné velikosti – jedny byly malé přes prsa, druhé přes zadek a třetím se rozjel zip. Vede u mě Esprit, Marks&Spencer, zajímavé kousky mívají v Ann Christine a samozřejmě sekáče :-)
S nákupem pánských košil nemám zkušenosti, ale před Vánoci mne napadlo pořídit příteli pod stomek kravatu. Před časem jsem dovezla nějaké kousky z Itálie – kvalita slušná, cena výborná, tak jsem se vydala pátrat, zda by se něco od stejných výrobců nedalo pořídit i tady. Velmi naivní… když jsem zjistila, že to, co tam stojí do 10,– EUR a mají toho všude hafec je tady „luxusní prvotřídní italská kravata“ za 800,– minimálně, valila jsem oči…

 
Zuzanka  30.12.10 07:07

Osobně mám dobré zkušenosti s H&M (ale třeba kabát bych si tam nekoupila, spíš si tam pořizuju levnější věci, u kterých neočekávám, že mě budou provázet po léta) a taky třeba s Ann Christine, ale tam samozřejmě koukám a co vypadá šmejdsky, neberu. A teď ty horší – moje tričko z Reserved (stálo asi pětikilo, obyčejné bavlněné tričko s dlouhým rukávem, tak jsem čekala, že vydrží) už po několika málo praních v pračce podle cedulek úplně ztratilo tvar, vydojilo se a rozpáral se mi celý spodní lem. Skoro totéž (plus ztráta barvy) se mi stalo s trikem z C&A, ale tam jsem s tím počítala.
A ještě na závěr přidám, že věci s nejdelší trvanlivostí, co mám, pochází z Quelle a z Halens. V Quelle sice člověk musel vybírat, aby natrefil na něco moderního, ale Halens je v tomhle směru víc současný. A věci drží tvar a barvu, takže jsem spokojená.

 
Malatí  30.12.10 07:51

Seprané barvy a vytahanou látku vám v obchodě jako reklamaci neuznají z prostého důvodu – nemůžou zjistit, jak jste to praly. Bohužel hodně lidí používá prací prášky s bělícím účinkem na všechno, místo toho, aby měli jeden na bílé a jeden na barevné a také se pod vlivem mediální masáže používá aviváž i na bavlnu, což je samozřejmě úplná hovadina neb právě díky ní (kromě froté) hadrovatí.

 
Alena Čechová  30.12.10 08:00

Dobré kabáty šili v OP Prostějov. Té firmy je velká škoda, hlavně proto, že dle mého soudu zanikla kvůli blbosti managementu.
K Pietro Filipi – občas tam lze najít velmi zajímavé věci. Například jejich kolekce od Kláry Nademlýnské neměla chybu. Akorát se jí nedostalo takové publicity, jako té od paní Geislerové. Dá se tam koupit klasika, kdy nemusíte obrážet kvůli černým kalhotám celé město, ale jdete na jistotu.
Na špeky chodím na CodeMode, docela se dá v Praze vybrat i v buticích. Viděla jsem třeba v Timour et group pěkné šaty. V Leedě se dá taky vybrat. A i tam mívají slevy. V Leedě sice vyhrožovali pánskou kolekcí, ale viděla jsem tam i věci na holky.
V Nextu jsem si koupila pěkný klobouk. Jejich móda je sice taky usedlá, ale kalhoty šijou docela dobré.
Vůbec bych se nebála chodit k českým návrhářům. Ty ceny nejsou o moc vyšší a kvalita nesrovnatelná (s řetězci)

 
mimoon  30.12.10 08:42

Hodně řetězců se za poslední dvě sezony zkazilo – HM, Esprit… u takovejch „značek“ jako New Yorker, CA nebo Terra Nova člověk jaksi předpokládá, že to nebude úplně the best. U Espritu to zamrzelo.
Marks and Spencer jsou většinou dost „babský“ – vybrala bych si tam málokdy.
Povedlo se mi sehnat nádhernej zimní kabát od Gil Bret – za cenu, která snad ani neni publikovatelná. Ale materiál stojí za to: vlna+kašmír, ani ťuk uměliny.
Sekáče jsou loterie, je dobrý si občas projít a koukat.
Onehda jsem koupila ve svým oblíbeným sc.h. péřovou bundu. Přesně moje velikost, hladká, černá, jednoduchá, NEŠUSTÍ (zn. NafNaf). Jedním slovem KRÁSA. Vzápětí jsem ovšem pochopila, proč se tam asi octla.
Pouští totiž peří, a to nikterak skromně. Blbé je, že chodím v černé dost často; takže když jsem ji po první cestě do práce svlíkla, vypadal svetr, co jsem ho měla na sobě, jako bych byla nocovala v kurníku ,–((( Na druhou stranu – super záminka k zahájení pátrání po světlém svetru…
Skvěle to vystihla moje kamarádka: no, eště pár tejdnů ji budeš vytřásat, a na jaro máš epesní větrovku.

 
Pet.  30.12.10 09:05

Já bych měla jeden dotaz do diskuze…, protože jednu věc stále nemohu pochopit, tak bych prosila, zda by mi to někdo znalý mohl objasnit. Proč, z jakého důvodu je v Čechách oblečení stejné značky (např HM, Zara apod.) mnohem dražší, než na západě? Proč? A je tomu skutečně tak? Nikdy jsem v zahraničí v těchto obchodech nebyla, ale setkávám se s tím tvrzením na mnoha diskuzích, tak proto se ptám. Ještě bych podotkla, že když si člověk koupí něco třeba v tom HM, tak má na té věci cedulku s cenou v KČ,EUR,Librách atd…Zkoušela jsem to přepočítat a vždy to odpovídalo ceně v KČ, tak jak to můžou mít levnější? Mají jiné visačky? Díky za odpověď :-)

 
nemesis  30.12.10 09:20

Ara cituji: „…nejlepší je M&S… Bohužel mám zcela průměrnou postavu, takže ve výprodeji už na mě nic nezbylo, ale vy všechny postavy velikosti 12 a výš rychle vyražte na nákup, teď budete mít žně!!!“ :-))
Nezlobte se, ale pokud máte velikost menší než 12, nejste (v Čechách rozhodně ne) průměrná postava.
To byste tomuto národu hodně fandila. A nehájím tady baculky, sama mám přibližně 10.
Jinak souhlasím s M+S, pak mám kvůli kvalitě ráda Gerryho Webera, ale jejich nabídka tady není nic moc, i když vybrat se dá (Arkády nebo Van Graaf), ale raději Vídeň. Tam zjitíte, že ani v našich sousedů není v kvalitnějším textilu velikost 10 (jejich 36) žádný průměr, začíná se 34 a v ní mají málo věcí, převaha je je 42.
Zbytek pro mne jistí sekáče (adresy neprozradím, byste mi to vykoupily) a pro doplnění třeba Ivko pletené věci a úlovky z ciziny.
A kašmírové svetry za 100 EUR klidně peru v pračce, pokud máte kvalitní pračku a dobrý prací prostředek, je blbost to šudlat v ruce.

BTW: M+S zlevnil pánské kašmírové svetry z asi 2000 Kč na 1000 až 1200 Kč, pokud máte štěstí a vyhrábnete svou velikost (pro mne S nebo M, ale to už je volnější model), doporučuji.

 
Jiřina  30.12.10 09:32

Timurky dělají krásné věci na mladé ženy. Kvalitní materiál, střihy, provedení.
Pánské košile: nejlepší české jsou Janek /prodejny v Praze a v Brně/ a Joss Klatovy, kteří mají e-shop.

 
V.  30.12.10 09:35

Pet: Zkus si třeba najít libovolnou věc v českém kamenném obchodu Promod a srovnej to s oficiálními stránkami: http://www.promod.eu/ Já jsem takhle zjistila, že kabátek, co jsem si chtěla koupit v obchodě, prodávají o 500 kč dráž, než je uvedeno na oficiálních stránkách.
Dalším důkaze budiž lanvin pro H&M  – už se mi nechce googlit přesné české ceny, ale boty, co v čechách stály cca 3000kč, oficiálně stály 99 $. http://www.fashionologie.com/…ign-11776479?…

 
Alena Čechová  30.12.10 09:42

Oficiální zdůvodnění dvojích cen je, že se firmy jistí proti kurzovým výkyvům (to máme za to, že nejsme v eurozóně). Neoficiální zní, že je to proto, že jim to dovolíme.
Docela by mne zajímalo, jak to vypadá např. v Litvě nebo na Ukrajině.

 
Georgina  30.12.10 09:52

O šmejdech na jedno vyprání – to nebude konkrétní značkou, ale tím, že když kterýkoliv obchod dá něco do komínku za 50kč, tak to znamená, že to je něco, co měli rovnou dát do sběru. Já si také myslím, že za 80 – 120 kč, by se mělo dát koupit normální kvalitní tričko. Jenže obchod si za přesně takové tričko řekne rovnou 500 kč a za věci, za které bych byla ochotná dát 500 kč minimálně litr. Bavlněná trička dobré kvality do sta korun mají velkoobchody s textilem na reklamní potisk.

 
JaSof  30.12.10 09:52

Já se musím zastat Orsay – kalhoty nakupuji jedině tam a vydrží léta, nemusí se žehlit a žmolkovatí až po cca dvoustém vyprání. Drží tvar, sedí a většinou jsou dost elastické, takže se přizpůsobí i lehkým nesouměrnostem postavy. U některých halenek mi vadí mačkavý materiál, ale to je moje blbost, že je musím mít, i když se pak vzteknu u žehlení. Zimní kabát bych si od nich ale nekoupila, mají strašlivé střihy a tuhé materiály. Zato se tam občas najde kožená bunda, která opravdu stojí za hřích (kamarádka nosí už sedm let jednu jejich koženou červenou a je kouzelná i po těch letech). Letos na ni asi dojde, tak doufám, že mě nezklamou.

H&M mě většinou vytáčí nabídkou barev i tvarů, zvlášť teď je to samá plandací pudrová, šedivá a vůbec vyblitá. Kvalitní kousky jdou přes tisícovku, to fakt jdu radši o patro níž do Orsay.

C&A mi vyhovuje jen asi na bižuterii a šátky a vůbec doplňky. Nejkrásnější šátek ze všech mých cca 30ks mám právě odtud (srdeční záležitost).

F&F má opravdu divné střihy, ale dá se najít pěkný kousek a nebývá drahý. Synátora oblékám jedině tam.

Nákupčí Lindexu je zřejmě z úplně jiné galaxie než já. Nevyberu si tam ani podprsenku.

Camaieu má lepší kousky oblečení opravdu silně předražené, zato má úžasný výběr bižuterie, který jinde nenajdete. Mám od nich i jeden bavlněný roláček, který drží tvar i po x-tém vyprání a stál asi dvě stovky ve slevě.

Reserved nemám ráda. To, co se mi líbí, je opět předražené a zbytek jsou šunty. Občas se mi líbí jejich boty, ale nebývají kožené.

Taily W. je obchod pro kurví look, přesto jsem pár věcí zkoušela, ale nesedí mi, šije se to pravděpodobně jen na prsa max. dvojky.

Marks a Spencer zase tvoří hlavně pro důchodkyně, snadno se tam sklouzne do kategorie stará-mladá. Občas se tam najde úžasný kousek, ale opět pod tisícovku nejde…

Takko jsou šunty kromě džínů. Mám už třetí a nedám na ně dopustit (ale moc je nenosím, v práci máme dress code). Trika pro syna jsou z Takka taky fajn, než se zničí, vyroste z nich, stejně tak kalhoty.

Co se týče dražších obchodů – nemůžu tam, nemám na to. Vlastním jen pár věcí ze sekáče od Zary, Espritu a Promodu. Jsem s nimi naprosto spokojená.

Podtrženo, sečteno – díkybohu za Orsay! :)

 
line  30.12.10 09:57

Díky za článek i typy v diskusi. Mně se osvědčil náš obchod s oblečením na vesnici. Nevím, kde paní majitelka nakupovala věci, ale kvalita zpracování byla skvělá a daly se najít kousky, které jsem neviděla na nikom jiném. Snažila se obchod utáhnout asi pět let, pak bohuže zkrachovala :(

 
JaSof  30.12.10 09:59

Ještě co se týče kabátů, jukněte na www.marlene.sk. Dostala jsem jeden od Ježíška a je KOUZELNÝ!!! Nádherně šitý, kvalitní materiál. U nás na Vystrkově s ním budím téměř pozdvižení. :)

 
scully  30.12.10 10:21

Ja jsem celkem spokojena s obchodem Tally Weijl, respektive zatim se mi tam nepodarilo koupit nic, co by se po dvou vypranich rozpadlo, nebo z ceho by lezly cancoury niti. I strihy a rozpeti velikosti moji drobne postave vyhovuje, vzdycky si tam neco vyberu. Souhlasim ale s Adou, ze kvalita kolisa i v ramci jednoho obchodu, nebo jednoho typu vyrobku obcas clovek jasa a obcas se poradne spali…

Mimochodem, Tally je i tady v Recku, kde je retezcu celkove o hodne min nez v CR. Zatim jsem narazila jen na HM, Clockhouse, Zara, Mango, Berschka a Marks and Spencer. Obchody jako NewYorker, Terranova ci Orsay tu myslim pobocky vubec nemaji, nebo o nich zatim nevim. Zato tu jsou tisice malych neretezcovych obchudku s oblecenim sitym vsude mozne a samozrejme v sirokem rozpeti ceny i kvality. Je to trochu dobrodryzstvi hledat a nakupovat, ale zase si clovek muze byt temer 100 % jisty, ze stejny kabat nikde na ulici nepotka :-)) Jo, a vietnamci tu taky skoro nejsou, vim zatim jen asi o dvou obchodech.

 
Ophelia  30.12.10 10:26

Když už se tady probírají ty obchody, co si vůbec myslíte o Timeoutu?

 
cizinka  30.12.10 10:31

Jiřina: Jaké „Timurky“? Dík :-)

 
Alena Čechová  30.12.10 10:36

TimeOut – otřesná kvalita triček, ta se rozpadají po prvním praní. Prima kalhoty na léto, mám troje a nosím je už několik sezón. Líbí se mi jejich barevnost, že se neuchylují k černé a šedé jako ostatní. Jenže oni dělají tu hippie módu, tak to barevné být musí. Ale celkově je to jako všude: nekvalita za vysokou cenu. Na první pohled hezké, po pár měsících na vyhození. Kromě těch kalhot.

 
Jiřina  30.12.10 10:45

Cizinka: Timurky jsou dvě české návrhářky, absolventky módy na Umprum Ivana Šafránková a Saša Pavalová. Založily asi v r. 1993 značku Timoure et group, nyní používají TEG. Jediná jejich chyba je, že mají velikosti jen 36–38, výjimečně 40. V Praze mají dva obchody.
 http://www.timoure.cz/teg/index.html

 
Varvana  30.12.10 10:49

Na druhý svátek vánoční jsem vyrazila do Tesca u nás v Ostravě (Hrabová) a právě ve slevách jsem si koupila F&F značku – kabát ve světlé barvě za 499,– dvoje jarních botů (za 101 a 179,), fialový svetr za 150,–. A protože mám větší velikost a mívám problémy si vůbec něco koupit, byla jsem velice spokojená. Na odchodu jsem si všimla ještě stojanu se slevněnými kalhotami – a světe div se i moje velikost 44. V Marks and Spencer bohužel sice mají mojí velikost často, ale (aspoň tady v Ostravě) jim chybí „long“. A včera v CA ve Futuru jsem si koupila černé džíny za 399,– a sedí mi!! Neuvěřitelné.

 
Jiřina  30.12.10 10:51

K cenám: U kabelek se zcela vážně diskutovalo o několikatisí­cových cenách a u kvalitního oblečení každý počítá desetikoruny!

 
Pet.  30.12.10 10:51

Musím souhlasit s JaSof. Taky mi přijde Orsay, jako jedna z těch lepších a kvalitnějších a rozhodně jim nechybí kreativita. Mě vážně Esprit a Next apod. dooost nudí. Styl stará – mladá nerazím :-) Orsay jede víceméně na vlně elegantnosti, ale naštěstí to není usedlé. Jen ty materiály poslední dobou zlevnily. Chodím tam už nějakých pár let, ale z takhle bídných látek začali šít až poměrně nedávno. Naštěstí ne všechno :-) Kalhoty, sukně a halenky pořád super. Svetry – průměr, kabáty šílenost. TimeOut.., to se snad ani nedá komentovat. Naprosto všechno se mi srazilo, vyblilo z barev a nakonec rozpadlo. V. – děkuji za info ohledně Camaie. Asi fakt začnu nakupovat stylem – půjdu do prodejny, vyzkouším, vrátím – objednám z netu :-)) Ach jo..Je fakt, že dokud tady budou lidi dávat šílený peníze za něco, co jinde prodá vají za zlomek ceny, tak to asi jiný nebude …

 
Miriam  30.12.10 10:56

Z teska máme doma už několik kousků, ale moc s nimi spokojená nejsem. Mikina s tepláky se zničily už po prvním praní. a bíločerné kalhoty enormně pouští barvu…oblečení se sráží i když ho perete na jemný režim a na velmi nízkou teplotu. Trika jsou v pohodě… Je to tam jak co. Musíte pečlivě vybírat, ale to ostatně všude.

 
Posanka  30.12.10 10:58

Panske kosile doporucuju zn Olymp – nemecka znacka, maji je treba ve Van Graaf. Jsou Easy Iron – fakt se nemusi zehlit, nebo jen minimalne.
Jinak je samozrejme lepsi si pro ne zajet treba do Drazdan, kde maji vetsi vyber a nizsi ceny… (nebo na kosile a pansky obleceni vubec je nejlepsi Italie:)

 
GreatSusan  30.12.10 11:15

to je docela zajimavy, me teda Orsay prijde dost strasny, jediny pozitivni je, ze je to levny. Ale taky to levne vypada a je to z levnych materialu. No, mozna se to dreba zmenilo a ja to propasla…

 
Mabool  30.12.10 11:27

Tak tady je přesně vidět, že co člověk, to jiný požadavek … což naprosto chápu, pokud jde o design oblečení, ale je zajímavé, že se těžko hledá i shoda, kde hledat kvalitu a kde ne. Je to opravdu škoda, že u nás i obyčejně sotva jednosezónové oblečení stojí tolik peněz. Před asi 2 lety jsem si v Paříži koupila nádhernou tuniku, kterou nosím doteď, zub času na ní není vůbec vidět a byla skoro za hubičku – hloupých 10 euro. U nás těžko hledám něco, co by se mi aspoň líbilo a o takovéhle ceně a výdrži u oblečení si můžu nechat akorát zdát.
Nicméně, měl by někdo tip, kde sehnat kvalitní teplý zimní kabát do tří tisíc? Mám asi milion požadavků, ale tím hlavním je, když už do toho budu dávat tolik peněz (pro mě jako studentku je to opravdu astronomická částka), aby vydržel a opravdu hřál.

 
Jane  30.12.10 12:09

Holky, asi odbočím od tématu, doufám, že to nebude vadit, ale na stránkách H&M mají jedny šaty, které se mi líbí a tak se chci zeptat, jestli jste je někdo neviděl v Brně ? Já když sjem H&M letmo procházela, tak jsem je neviděla, ale prý třeba v Ost jich mají prý plno :/. Tak by mě mrzlo, kdyby je tu neměli. Dole přikládám odkaz. A moc děkuji za odpovědi ! ;)

 
Jezerel Vaniva  30.12.10 12:15

Ophelia – mám z TimeOut dvě spíše sportovní trika. První černé je stále černé a perfektně drží tvar, i když ho hodně nosím a peru už dva roky. Druhé je taky tvarově i barevně stálé, ale mám je zatím „jenom“ rok. Na druhou stranu muž měl odtamtud mikinu, která vydržela jen jednu sezónu.

 
V.  30.12.10 12:22

Jane: já chodím v brně na českou, také jsem zlehka pátrala po těhle šatech, ale neviděla jsem je tam. Resp: zahlédla jsem tam podobné (možná stejné), ale jelikož nestály inzerovaných 299 ale cca 600, nijak blíže jsem je nezkoumala. (ty šaty zas tolik nepotřebuju a ztratily tím u mě na atraktivitě). V H&M v Olympii jsem nikdy nebyla, tak nevím, jaká je situace tam.

 
Ada Pekelná
765 příspěvků 30.12.10 12:27

Jane: před Vánoci jsem je tam viděla, ale na stojanu bych je nepoznala. Na fotce vypadají úžasně, v reálu strašný hadr.

 
scully  30.12.10 12:46

Marks and Spencer mam moc rada kvuli jejich sekci s jidlem – hodne tam nakupuji anglicke pochoutky, ktere mi v beznych obchodech chybi, protoze se sem nedovazeji (vinegar chipsy, lemon curd, cider atd.). Obleceni se mi libi moc, par kousku mam, ovsem z UK, kde maji tech velikosti tak nejak sirsi skalu, tady vetsinou se svou 34–36 splacu nad vydelkem. MS je skvely, jak uz nekdo napsal, na vytvoreni zakladu satniku a pro nadcasove kousky, jako kosile, cerne kalhoty, pouzdrove sukne atd…

 
Martin  30.12.10 12:54

Jiřina: Proc by meli delat velikosti i na tlustý lidi? Vypadalo by to na nich hrozne

 
Jane  30.12.10 12:55

Adi, myslíš na České ? Popřípadě kde v jakém patře, oddělení atd. Já bych se na ně ráda koukla, moc procházet se mi to už nechce. Ikdyž podle toho co píšeš si vůbec nejsem jistá :/.

 
Jarka  30.12.10 13:21

Ado, odbočím úplně od tématu, před časem jsi dělala anketu, jestli bychom zde v pekle uvítali i střihy a tipy jak upravit střih pro nestandardní postavy a dost lidí by je tuším chtělo, vč. mne. Prosím, hoď sem zas nějaký článek i v tomto duchu. Předem dík.

 
city  30.12.10 14:40

Neznám obchod, kde bych mohla prostě nakoupit. Všude je to „pátrací akce“ s nejistým koncem – zda mezi všemi těmi nehezkými/nek­valitními/dra­hými věcmi najdu něco, co se mi bude líbit a bude v přijatelné kvalitě a ceně. V FaF jsem si nedávno koupila hezké šaty na denní nošení za skvělou cenu a v materiálu, který vypadá nezničitelně. Kvalita ušití celkem dobrá. V Zaře se mi líbí kabátky a kabáty, v Mangu šaty, v Marks and Spencer svetříky a kalhoty a taky košile, v Promodu sukně…

OT: Nemáte prosím někdo tip, kde by se daly koupit pánské černé džíny, které by ZŮSTALY ČERNÉ i po vyprání? Už jsem si říkala, že bych i připlatila, ale bojím se, že cena kvalitu stejně nezaručí. Kdybyste někdo měl osobní zkušenost, byla bych ráda, kdybyste se o ni podělili.

 
nemesis  30.12.10 15:27

Černé pánské džíny jsou problém… Prala jsem je manželovi vždy „naruby“ v příslušném tekutém prášku jen na 30C, přesto mám pocit, že dlouhodobě na 100% podle mých představ nevydržela žádná značka (takže pokud nejsou otrhané, další kolo je „Pere a barví Iberia“). Vyzkoušeno v podstatě vše, co je na trhu v ceně přibližně do 3500 Kč, asi nejlepší výsledky Pierre Cardin, hodně daleko za ním Wrangler, celkem slušné Blažek, ale ten je myslím už nedělá. Ostatní darmo mluvit.

 
Sůva  30.12.10 15:40

Díky za zajímavé tipy, i když ta hodnocení jsou dost rozdílná, stejně nezbyde než to zas prostě obejít… Odpusťte dotaz mimo téma: Jak se díváte na oblečení šité dle zásad spravedlivého obchodu (fair trade), popř. že je českého původu atd.? Často se mi stává, že lidi ani nevědí, o čem že to je řeč…

 
Alena Čechová  30.12.10 16:01

Oblečení Fair Trade nabízela tuším Zara. Osobně jsem si koupila triko z kolekce inspirované indiánským vzhledem.
Doma mne poněkud zkrušilo, jsem zaplatila o cca 100 Kč více než by odpovídalo ceně v eurech podle aktuálního kursu.
Triko ale drží, je pěkné i teď a kdekdo mi jej chválí.

 
Alena Čechová  30.12.10 16:04

…no, nechtěla jsem psát „indiánským lookem“, ale ten vzhled je ještě blbější. Asi by mělo být „stylem“.

 
Barbora  30.12.10 16:58

Já jsem se značkou FaF zatím spokojená. V létě jsem si u ní koupila fialové kalhoty (je mi 17) a rozhodně se řadí k mé oblíbené části šatníku. Poté ještě minišaty, které ale nosím jen občas – šedá barva mi moc nesluší. Nyní ve slevách jsem objevila dvoje minišaty a ty jsou úžasné! Potom ještě balerínky za 2 sta :), ale u nich nevím, jakou kvalitu čekat.

 
K  30.12.10 17:24

Bývala šéfka si koupila v Diora kozačky za 30 000,– Kč. Při prvním nošení ji odpadl podpatek a rozšil se zip. Docela dobrý, ne? Mně přijde, že je to jak člověk naletí. Jinak musím uznat, že raději nakoupím kdekoliv jinde než v HM, Zaře, Kenvelu atd. Z principu to nemíním podporovat…A také často mám dojem, že v ČR se prodává to co se neprodalo nikde jinde…tak to šoupnout tam kde jim to lidé žerou :-) . Na tržiště samozřejmě nechodím ( aby mně někdo nepochopil špatně) – tam mi ty hadry přijdou nukleární.

 
Denynka  30.12.10 17:47

Tak s tím vytaháním souhlasím, já už v New Yorkeru léta nic nekupuju, to samé Tally Weijl a podobně. Je to hrozný.Camaieu mám docela ráda…ale nejraději mám stejně Zaru…občas zajdu i do Bershky ale třeba svetr mám strach koupit všude kromě Zary. Všechno opelichá :-/ Boty jedině Vagabond…Deichmann mě už taky vyléčil…naučila jsem se kupovat kvalitu a ne kvantitu

 
Terka  30.12.10 19:15

Koukám, že se v hodnocení obchodů neshodneme… Každá (ý?) má trochu jiné zkušenosti… Podle mně dost záleží na jednotlivých kouscích, já bych si asi vybrala ve většině z obchodů (asi nejsem náročná).
Souhlasím s tím, že Kenvelo už není, co bývalo (před 5 a více lety). Orsay má podle mě hezké barvy a vzory, celkově takový ten ženský styl, Camaieu mi přijde dost předražené. Ve FaF se dají najít fajn kousky. Zkušenosti s New Yorkerem různé – jedna mikina fajn, další pro jednom vyprání sražené rukávy a vytahaný lem kolem pasu… V Terranově někdy ráda nakupuji svetříky – vydrží a vypadají dobře.

 
jana  30.12.10 19:38

Jen bych chtěla reagovat (a vybít si zlost) na jeden příspěvek ohledně reklamací u Bati..loni jsem si tam koupila kožené polozačky, placaté, se sportovní podrážkou a kožíškem. po jedné sezoně byly v obou patách prošlapané díry, teklo do nich. samozřejmě reklamace neuznaná, prostě je to „modni obuv“ takže chodit se v ní asi nemá! 1600kč v háji, to by se například v humanicu nestalo! Baťa to má teda dost vychcaně (sprominutím) ošetřené, neumím si představit, co by mi v té reklamaci uznali…

 
city  30.12.10 19:39

Nemesis, díky za tipy. Já teď taky budu barvit. Je pravda, že na černé džíny nepoužívám žádný speciální prací prostředek, tak to asi budu muset. Můj 17letý syn se definitivně rozloučil s modrými vyšisovanými a trvá na černých džínách, ale předtím to bylo jinak, takže se s tou černou teprve učím zacházet.

 
tralala  30.12.10 19:58

Před zhruba 7–8 lety jsem si u Bati koupila krásné béžové boty za 2 500 kč.Tehdy to bylo fakt hodně peněz a ani dnes to není málo za boty. Šla jsem domů z práce a pršelo. Botičky uvnitř byly černé a ta černá barva mi zabarvila béžovou.Reklamaci mi neuznali protože boty nejsou do deště a kozačky nejsou do sněhu. Od té doby Baťu obcházím velkým obloukem. Samozřejmě všem svou zkušenost předávám.
V podstatě boty nakupuji v zahraničí. Na českém trhu se prodávají samé hrůzy.Tak mám kvalitní nadčasové boty, kozačky atd a to za méně peněz. Pokaždé když někam jedu, tak se pokouknu a něco si dovezu. A rozhodně nemůžu souhlasit že draho znamená kvalitně
DO BATĚ NECHODIT!

 
Maja  30.12.10 20:29

Když to tady tak čtu, taky si postěžuju na Baťu, když pomluvit, tak pořádně! Celé své stipendium a pak ještě něco ušetřeného navíc jsem dala do jedněch jejich bot. Co se týče bot, jsem celkem náročná na výběr, mám oblíbený jeden typ, který je zatěžko sehnat (celá léta předtím jsem nosila boty, nalezené v sekáči, které mi vydržely 4 roky a mojí mamce předtím ještě 3 roky…prostě ještě postaru poctivě vyrobené boty, lehce viktoriánky) a našla jsem je po velké snaze právě až u Baťi. No co, pálka obrovská to byla, ale  – Baťa, klasika česká, to se snad vyplatí! Já hloupá před nákupem žádné diskuze o módě nepročítala, takže o úskalí té „módní obuvi“ jsem neměla tušení. Po šestnácti dnech se podpatek u bot za úžasných 1800 Kč ošoupal o celý jeden centimetr při chůzi pouze přes náměstí do školy – ráno tam, večer zpět, pár metrů. Reklamace samozřejmě neuznána a za soudního znalce to nestojí. Totální arogance a výsměch ze stránky prodejce. Když jsem na botách po prvních pěti dnech uviděla to jejich poškození, samozřejmě jsem běžela do nejbližšího Baťi optat se, zda-li to opraví. Néé, to je mechanický poškození, to my neopravujeme, slečno. No a pak nás při reklamaci seřvou, že jsme jim to nepřinešli už „při prvních příznacích“. A o co byl můj vztek větší, když ty boty čtrnáct dní po mém nákupu zlevnili na 1000 Kč a posléze až na 600 Kč. 16 dní na noze, 1800 Kč a teď do odpadu, děkuji Baťo a taky posílám dál.

 
coralline  30.12.10 20:31

to Jana: „to by se například v humanicu nestalo!“ Bohužel musím oponovat, přítel si v humanicu koupil boty (označila bych je za pánské vycházkové či tak něco), které po měsíci!!! nošení měly paty prošlapané skrz naskrz a reklamaci neuznali. Možná jsou v některých prodejnách vstřícnější než v jiných, ale já už si v humanicu nekoupím ani tkaničky.

 
loca  30.12.10 20:32

to Pet.: ceny na visačkách kurzu neodpovídají. Nasadit vyšší ceny kvůli kurzovému riziku, jak tu někdo psal, by mohlo být vysvětlení, ale určitě ne v případě, kdy něco stojí 4eura a u nás 130 Kč (zrovna dneska jsem to sledovala a u těch nejlevnějších věcí ten rozdíl bývá +- 1 euro, což je na kurzové riziko teda sakra dost).

Já po tom kdysi pátrala a dopátrala se hlavního důvodu, kterým je malá kupní síla naší zemičky. Prodejci nemůžou nakupovat v takovém množství, aby dosáhli na větší množstevní slevy, což se samozřejmě odrazí v konečné ceně pro zákazníka. To zní logicky. Osobně si ale myslím, že je to z velké části tím, že to holt nakonec stejně koupíme, protože Češi nejsou ještě tolik zvyklí koukat na kvalitu (tolik vietnamských hadráren jak u nás člověk jinde nenajde), je tu menší konkurence, menší srovnání. Vždycky je mi smutno, když o nás tvrdí, že jsme smetiště Evropy, ale je na tom dost pravdy.

 
jana  30.12.10 21:25

Coralline: asi to fakt zalezi na jakou paní prodavčku zrovna narazíš:) a to se mi právě líbí, že to s tebou i hned vyřídí nějaká normální pani, co taky vidí, že je to šunt, u Bati se to někam posílá na posouzení. ja jsem v humanicu vracela už čtvery boty!!! (po půl roce i po roce)…už jsem si připadala jako sňatkovej podvodník, ale ony byly fakt rozbitý:) a vrátili mi peníze, jen jednou mi dali poukázky.

 
Doda  30.12.10 21:50

Začínám být opravdu velice ráda, že naše drahé okresní město je takovej zapadákov, že tu ani jednu ze jmenovaných značek nemáme, naopak tu máme velice kvalitní Vietnamce, od kterých nám věci vydrží několik let v nezměněném stavu, za levno, některé dokonce ani nejsou Made in China, ale Italy a v moc hezkých barvách, střizích a vůbec. Prostě zlatíčka! Teď si jich budu vážit ještě víc :-D

 
tralala  30.12.10 22:08

to Maja – to nejsou pomluvy ale holá fakta – bohužel :-(

 
tralala  30.12.10 22:11

Baťa se obrací v hrobě………

 
Lenka  30.12.10 23:18

Dnes jsem byla v OC Chodov a jsem opravdu ZHNUSENÁ tím, co nabízí HM ve výprodeji. Za 1. Ty samé nebo hodně podobné věci jsem viděla ve výprodejích už před 2 roky. Za 2. Tak odporný materiál a střihy jsem také hodně dlouho neviděla. Všechno široké a krátké, otrhané, z průhledné umělotiny… prostě hnus. Chápu, že už je několikátý den povánočních výprodejů, ale toto… jsem prostě ještě nikdy neviděla. Myslelal jsem si, že snad jde o nějaký vtip či co..

JINAK:
Kupodivu se mi nejlíp nakupovalo v CA a Camaieu. V CA mají moc pěkné doplňky (úžasné šátky, šály, „závěsy“ na krk) a hlavně – objevila jsem tam skvělou vlněnou sukni petrolejové barvy, po které jsem už dlouho toužila. V HM jsem si koupila baret podobné barvy, také z vlny. Je hodně pevný, tak doufám, že se hned neotlemí jako můj poslední koupený baret v Gatu. Další téměř nemožnost byla koupit kozačky. Podobně jako Ada, i já jsem měla naprosto jednoduché a reálné požadavky :-) Chtěla jsem černé, jednoduché, bez ozdob, nelakované, s podpatkem tak do 5 cm, kožené a vzhledem k období slev jsem se chtěla vejít do 2000,–-. No zkrátím to – oběhala jsem všechny obchody s obuví a jediné ucházející jsem objevila až u Bati. Původní cena 2599, po zlevnění 1399. Doufám, že vydrží… Po přečtení vašich zkušeností s reklamacemi u Bati si opravdu netroufám jít nějakou případnou vadu reklamovat.

 
Ara  31.12.10 01:17

Že jsou hadry ve výprodeji pár let stejné jsem si taky už všimla, ale víc mě zarazilo, když jsem v Marks&Spencer objevila svou loňskou bundu (pravda v jiné barvě) za cenu zcela původní. To je normální, že se prodávají stejné modely několik let za stejnou cenu, nebo to drbou jen nás, Čechy, páč jsme blbý a dáme si to líbit?

 
K.  31.12.10 05:33

Ara: já jsem za tohle rád. Když už jednou narazím na něco, co mi opravdu vyhovuje střihem, barvou i zpracováním a vypadá to, že to i něco vydrží, mám tendenci kupovat rovnou víc kusů do zásoby (mám opravdu nestandardní postavu, např. velikost bot 50 je pro většinu výrobců něco nevídaného a výška kolem dvou metrů s dlouhejma nohama a rukama v poměru k tělu to samé). Problém je ale v tom, že zrovna ta výdrž se dopředu odhaduje poměrně obtížně. Takže mít možnost tu samou věc koupit i za pár let, až ten první kus doslouží, nebo už je jasný, že je opravdu trvanlivej, beru. Platí samozřejmě pro nás, kdo máme rádi nadčasovou klasiku, ti, jimž záleží na tom, aby měli věci podle poslední módy, tohle pochopitelně využívat nemohou.

 
JaSof  31.12.10 11:21

Lenka: že jo? Nápis v H&M přes celou výlohu ve smyslu SLEVA AŽ 250% A SKORO NA VŠECHNO. Když jsem tam ze zvědavosti vlezla, objevila jsem hadry nevhodné ani podlahu a na třech stojanech. Dělají z nás blbce.

Mimochodem, ve zlatnictví mě chtěla předevčírem ve slevách jedna hvězda natáhnout o patnáct stovek – souprava Swarowski se slevou čtyřicet procent ve výsledné ceně za 2.900,– a na internetu je cena bez jakékoliv slevy 1.390,– až 1.490,–. Chce se mi blejt, velebnosti. Babinský hadr.

 
Lenka  31.12.10 11:54

JaSof: Přesně. Sice se tam ženský těma hadrama probíraly, ale neviděla jsem jedinou, která by si šla něco vyzkoušet nebo si něco dokonce koupila. Opravdu humus. Oproti tomuhle bylo CA jako luxusní butik :-)

Jinak s těmi šperky se mi už taky něco podobného stalo. Resp. příteli. Kupovali jsme spolu náušnice pro jeho mámu, stály kolem 3000,–-. Taky, s exkluzivní veleslevou. A pak jsem je objevila náhodou na netu, když jsem si vybírala náušnice pro sebe, za normální cenu 1999,–-. Docela to naštve kolikrát…

 
barbarea  31.12.10 12:11

Ten přepočet cen u nás je opravdu hrůza. Když nakupujete v zahraničí, máte automaticky slevu minimálně 20%. Promod – boty 1999 u nás, 59 v eurech, Camaieu – kabát 3600 u nás, 99 v eurech (!). HaM či Zara to samé.
A výprodeje výsměch. Mám pocit, že v HaM u nás prodávají ve slevách pouze věci, které si normálně nikdo nekoupí a prodají se, až když k nim přidají magickou červenou cedulku, na které stojí konečně cena odpovídající té v eurech. Levněji to zjevně nejde. V Zaře situace stejná, aby mělo cenu prohrabovat se hromadami svetrů, musí se čekat nejméně na 6. vlnu slev, kdy opět zbývá jen pár odvážnějších kousků ve velikostech L a XL. A další obchody to samé. Zatímco v zahraničí výrazně zlevňují většinu sortimentu, tady je to jen hnus a bída.
Jediný obchod, kde se odvážím v Čechách nakupovat, je Mango, speciálně prodejna na Příkopech. Poměr cen v korunách a eurech si bohužel nevybavím, každopádně slevy potěšující, výběr velký a kvalita dalece převyšuje obchody ve stejné cenové kategorii.

 
Ara  31.12.10 12:26

Přivedlas mě na http://shop.mango.com a moc se mi tam líbí. Ď.

 
loca  31.12.10 15:33

No tak v tom, že se ve výprodejích prodává oblečení i z několika předešlých sezon, už jsme západ dohnali. Ve Španělsku jsou největší výprodeje po vánočních prázdninách. tj. 2. týden v lednu, do obchodů navezou úplně všechno, co kde zbylo v nějakým skladu. To je hadrárna nejhrubšího zrna, na to nemá žaludek snad ani zarytý milovník sekáčů. Jenže oni si aspoň na nic nehrajou, všichni ví, o co jde, a ty hadry se prodávají kolem 1–3 eur. Za týden to naštěstí odvezou a hodí normální výprodej sezóny.

 
Mína  31.12.10 16:08

Všeobecně oblíbené módní řetězce stojí za velký kulový, po třicítce jsem zjistila, že je pro moje nervy a styl například lepší, když zainvestuju do kašmírového svetru, než když si koupím tři svetry v h&m, které po druhém vyprání zcuckovatí a nedrží tvar. jinak jsem moc spokojená s oblečením v Attrativu, je to dobře zpracované, materiály jsou kvalitní a drží to tvar i barvy. Můžu vřele doporučit. Jen je to krapet dražší, ale už nemám potřebu mít skříň plnou nekvalitních hadrů a vypadat jako každá druhá pipka na ulici, takže nenakupuju bezhlavě oblečky každý měsíc, jako jsem to dělala dřív, tím pádem mi logicky zbyde v peněžence víc peněz a můžu si dopřát nějakou tu kvalitku :) …

 
marie  01.01.11 20:17

já tedy preferuju Tatum a Marx a Spencer. Možná jsem jiná věková kategorie ale co se týká kvality tak výborná a ještě je mým favoritem Promod a Desigual, to abych se trochu oživila ze „spencera“. Obvykle člověk pozná hned na jednotlivých kouskách že to asi déle nevydrží.

 
kolasice  01.01.11 21:53

Míno. Přesně tak – kvalita je přednější, než kvantita. I v období slev se snažím nepodlehnout a nekupovat bezhlavě nesmysly. Nejlepší je vytipovat si věci, které za něco stojí a čekat, když nepočkají, nic se neděje…

 
L.  01.01.11 23:52

Souhlasím se zde výše řečeným názorem, že v každém řetězci se najdou jak šunty, tak pěkné kousky…chce to opravdu zahrát si na detektiva, vyhradit si na to třeba jedno odpoledne a pátrat a pátrat… Já mám nejraděj Zaru, protože se tam dají najít občas opravdu pěkné a originální kousky za slušnou cenu (mluvím spíše o západu Evropy…to je poznámka k oné diskusi o dvojích cenách), a navíc většinou dobře padnou. Třeba střihy Manga mě většinou míjí, málokdy mi tam něco sedí. Nově jsem pro sebe také objevila Tatuum, kde také mnoho kousků originalitou zřetelně vyčnívá nad průměr. A znají tam barvy!!! :). Co se týče diskuse o kvalitě, tak mě dokáže nejvíce naštvat, když věci pouští, což je poslední dobou bohužel velmi časté. A pouští tak, že hodně… pak je problém s praním, aby to neobarvilo ostatní věci atd…

 
L.  02.01.11 00:30

A ještě malá poznámka k jevu, kterého si všimlo už několik diskutérek…ano, i já musím dle svých zkušeností potvrdit, že dříve to bývalo lepší! Hezčí věci… kolekce posledních let jsou nějaké divné, nezajímavé, na jedno brdo, preference šedých a unylých barev…Nejvíce v tomto „klesla“ Terranova, kde dříve (ale už je to opravdu pěkná řádka let) se tam dalo nakoupit opravdu dobře, ale teď je to hrozná hadrárna. Ale platí i pro Zaru, Bershku, Stradivarius, že to není to, co bývalo. Ve Španělsku se letos (2010) objevil nový řetězec „Blanco“, a mají opravdu zajímavé věci, dost se lišící od řetězců ostatních. V létě měli velice zajímavou kolekci šatů tak trochu ve stylu 60.let a velký výběr pěkných sukní. Navíc ceny jsou víc než přijatelné, ve slevách už pak není o čem mluvit… viz:
http://www.blanco.com/?…
http://www.blanco.com/?…
http://www.blanco.com/?…
při kliknutí na obrázek se objeví ceny těch kterých kusů prezentovaného oblečení
(akorát že ta zimní kolekce je opět barevně poměrně méně výrazná…)

 
thecherry
31 příspěvků 26.03.13 20:15
Je to o štěstí

Musím přidat názor k této starší diskusi. Není divu, že Zara a Bershka mají podobnou „ekonomiku“ a styl, když je vlastní ti samí lidi. Podle posledních zpráv má Zara nejvyšší marži na prodávané oblečení ze všech zahraničních značek působících na ČR trhu. Camaieu je hrozně předražené taky. Kromě toho, ani drahé značky nic nezaručí. Jednak je hloupé koupit si kabelku za 50 tisíc, jen proto, že má nápis Dior, když je to stejně tak jen na jediný účel (mimo toho reprezentativního). A někdy ty kabelky vypadají hůř než od Vietnamců. Btw, u SR Vietnamců jsem si před asi 5-ti lety koupila svetr za asi 200 Kč, a ještě pořád i po tisícím vyprání má stejnou barvu a tvar jako když byl nový. Takže záleží na štěstí asi:) A kožené kozačky z Humanicu na Andělovi nosím již 3-tí rok a pořád „fungují“:) Občas kůži ošetřím voskem a oni zase obživnou.

 
mejdabejda  02.01.11 09:45

jestli maji nekde opravdu výstavni kousky,paradne usite(plačící smajlik) a za bezva ceny( řvoucí smajlik), pak v obchode v Brne, misto byvaleho KFC, hned vedle HM, a to je teda pastva pro oči!

 
Lenka  02.01.11 10:32

L.: Opravdu krásné věci!

 
Jenka  02.01.11 18:10

Ahoj, já jsem pod stromeček dostala několik kousků z Jeans Clubu (oblečení má ale značku Philip Russel), zatím se zdají v pohodě, ale přiznám se, že ještě nejsou vyprané :). Taky se mi poslední dobou líbí v Takko Fashion, mám od nich nějaká trička, svetr a košili, která drží tvar i barvu a musela jsem odstřihnout jen jednu zapomenutou nitku. Cenově pro studentku pořád ještě dostupný. Co myslíte?

 
harfa  02.01.11 19:10

L: to blanco je náádhera!! eshop asi nevedou co?

 
Lenka  02.01.11 19:32

Jenka: Z Jeans Clubu mám triko za 79 Kč. Černobíle pruhované, tříčtvrteční rukávy, bez výstřihu. Je úžasný. Z pevnýho materiálu, nepouští, už je několikrát prané… Ale peru v ruce :-) Nosím ho moc ráda. Jinak jsem tenhle obchod (v Palladiu) navštívila jen jednou a pokud se dobře pamatuju, tak se mi tam dost věcí líbilo. Hlavně trika…
Takko ráda nemám, v životě jsem si tam nic nevybrala :o)

 
Ada Pekelná
765 příspěvků 02.01.11 20:02

Jeans Club je z mé zkušenosti trochu hadrárna, ve které se ale dají najít pěkné věci. Mám odtamtud taky nějaké drobnosti. Musí se hledat, neskočit hned po prvním triku, které vystavili u dveří.
Pro Takko platí víceméně totéž, ale přijde mi, že tam už je těch schůdných věcí o dost méně. Ovšem studentka, která má málo peněz, ale zato dost času to tam prohrábnout, určitě něco najde.

 
Karolína  02.01.11 20:13

Jeans Club byl ještě před pěti lety (to mi bylo 15 a byla jsem bez peněz nicméně jsem chodila na čumendu :D) naprosto úžasný, jednoduché střihy, tlumené barvy, hlavně ale to oblečení bylo kvalitní a z propracovaných materiálů. Nyní je z toho skutečně hadrárna, krásně zapadající mezi ostatní, nicméně to se týká jen dámské módy. V pánském oddělení je stálě ještě vkusno a kvalitno. V Takko fashion nakupuji, co se mi líbí jsou barvy, i v zimě jimi ten obchod hýří. Ano, chce to čas, ale pak člověk najde krásné kousky. Šijí z dobrých materiálů, sice čouhají nitě, ale zato všechno drží tvar tak jak jsem to koupila. a je zde velký výběr triček z normální bavlněné látky (ne ty průsvitné hadříky jaké mají např. v newyorker), délka k bokům a za ceny více než lidové (149). Ráda se tam vracím. Jo, jsem pořád chudá :-D JInak podobný typ obchodu je Charles Vögele, co se kvality týče, dle mého na jedničku, akorát člověk musí hledat než najde něco mladistvějšího, ale kalhoty mají skvělé, na několik typů postav a v několika mat. provedení (několik džínovin, a potom např. tm. šedá, béžová, krémová, tm. modrá, záleží asi co jim přijde)

 
Marek  02.01.11 21:01

A jste si jistá, že je to od FF? V tom případě asi u North Face nebudou moc nadšení, protože si poněkud vypůjčili jejich logo, viz.: http://eu.thenorthface.com/…eu-en/cover/

 
Katka  02.01.11 21:50

DifferenFromTheRest Znáte nějaký dobrý sekáč v Berlíně? Já tu narazila jen na dva, ale vevnitř jsem nebyla…

Já jsem na kvalitu taky pes, to si radši připlatim, ale bohužel to někdy nestačí. Teď jsem na mateřské, tak se do krámů moc nedostanu, co mám po ruce je CA, tak nakupuju hodně tam, jsem docela spokojená, co jsem tam teď koupila, je dobrý. Jedno tričko asi za 5 euro a je to super držák…
Já mám ráda Next, kalhoty můžu kupovat i po netu a seděj perfektně. Kupuju tam oblečení pro malou, ale v poslední době se mi zdá, že s kvalitou šly taky dost dolů, což mě štve…
Teď se spíš orientuji v dětském oblečení a to je taky nebe a dudy, tady se moc drahé oblečení nevyplatí, když z toho hned vyrostou, ale na druhou stranu, pokud se to nerozpadne a krásně drží tvar i barvu, vydrží to na i na několik miminek.

 
Katka  02.01.11 21:54

Jinak jak se tu někdo ptal na ty rozdílný ceny v ČR a v zahraničí, tak já si jednou cedulku přepočítala a rozdíl to byl … i jsem jednou viděla, jak jsou ty libry zaškrtaný. A hlavně jsem jednou chtěla platit v Markrovi librama co mi zbyly z Londýna a řídila se tou cenou na cedulce, ale prodavačka jich po mě chtěla víc :-(
V Anglii je to sakra znát.

 
L.  03.01.11 03:29

Harfa: E-shop bohužel ne…ale dívám se, že krom husté sítě ve Španělsku mají obchody také v Portugalsku, Řecku a jeden v Londýně. Takže kdybyste měla cestu… A navíc zdá se, že docela expandují, takže třeba se jich dočkáme i u nás…bylo by to určitě zajímavé oživení trhu.

 
L.  03.01.11 03:35

Ad Takko: Také se mi nezdá špatné, dá se tam vybrat. Pro sebe jsem si tam našla pěknou mikinu a hlavně suprovou podzimně-jarní bundičku. Ano, ceny jsou přijatelné a hlavně mají ty věci docela barevné, což je fajn.

 
Sida  03.01.11 08:28

Jaké máte zkušenosti s Benettonem? – pomineme-li jejich italské velikost, předpokládající průměrnou mužskou výšku 170 cm atd.

 
Marie  05.01.11 17:33

Dvojí ceny jsou děs a mimochodem, ty kecy,že jsme malá země mi lezou krkem… jsou země menší a nemyslím si, že by tam měli tak předraženo jako u nás (dobře Monaco nepočítám)! Tady jde jen o českou vyčůranost… a taky blbost (kolikrát někdo pohrdá sekáči a kupuje si hnus hadry v H&M apod.,hlavně, že je to nový a nenošený a to že je to drahý??? To je přece ZNAČKA!!) Pak si obchodníci dělaj' co chtěj'…

 
thecherry
31 příspěvků 26.03.13 20:23
H&M

Úplný souhlas. H&M má dobré akorát tak spodní prádlo možná. A líbí se mi jejich online dressing room, kde se můžete obléct dle jejich aktuální nabídky. Ale to je asi tak vše. V H&M mají draho i v čase slev a téměř všechno hadry. Já osobně nakupuji, jen když něco potřebuji a vím co hledám. Celkem ráda mám slevy v C&A. A když už je Greenpeace donutili k ekologičtější výrobě oblečení, tak jsou mi zase o trošičku více sympatičtější:P

 
Olinka  06.01.11 21:49

Sida: Benetton mám velmi ráda – ze sekáče. Protože i po slevách jsou nad mou cenovou citlivost. Přítel si tam vloni kupoval svetr (zn. Sisley teda) a po vyprání nějak „ztvrdl“, ale já to neprala, tak těžko říct… Jinak mám z tama kabelku (z 1499,– na 499,–) a spokojená jsem maximálně a to ji tahám dost i dost zatěžuju (knížky, flaška s vodou…), celkově se mi tam kabelky velmi líbí, snad bude zas nějaká ve slevě:-)

Co se týče Espritu a Olivera – nakupuju tam moc ráda, ale vloni jsem si v Rakousku od Olivera koupila vlněný kabátek, který se šíleně vyžmolkoval. Ale už se asi „uklidnil“, vzala jsem ho žiletkou a je jako nový (zatím). A to stál původně asi 170 éček (u nás by na něj sleva 70% určo nebyla!). Chce to vybírat a počkat na slevy. A pro brněnské: mám zkušenost, že v Olympii mívají na to samé oblečení výraznější slevy jak ve Vaňkovce.

 
Sasa  07.01.11 13:27

Ja mam rada Lindex a Peacocks, obe v Nitre, kde je prekvapivo dobry vyber. V Peacocks treba vyberat, ale maju prijemne ceny a napr. kvalita business oblecenia sa mi zda dobra. Maju dokonca moderne veci pre moju mamu, ktotra ma nadrozmernu velkost a to yb si clovek pomyslel, ze su to veci iba pre pubertacky. Mam od nich nohavice a nosim ich uz 3 roky asi tak kazdy druhy den a vydrzia vsetko. Pekne sukne a svetriky. A inak mam rada Soliver – pride napr. kvalitnejsi a rovnako drahy ako Mango alebo Zara a maju nemecke cislovanie, kore mam rada, pretoze sa citim stihlejsia:-) A F&F je prijemne alternativa, ak niekto chce doplnit satnik a najma po Vianociach su v cenach neprekonatelni

 
Saša  08.01.11 08:12

a kto má rád uletenejšiue módu, odporucam Blutgeschwister – ja som na nihc zavislá a Pussy Deluxe. Tato znacka bola v Prahe na Narodni Tride, ale uz je tam iba trapny Converse shop
www.napo-shop.de
 http://www.blutsgeschwister.de/…og/index.php

 
Petrax  11.01.11 00:49

No, ne že bych dávala u všech komentzářů úplně pozor, ale padlo tady vůbec, že ty věci nejsou kvalitně ušité, porotože nám je šijí děti v Bangladéši s 16-ti hodinovou pracovní dobou (myslím to s nadsázkou, ale bojím, že to může být i pravda…)? Pokud mi někde prodají kalhoty – klidně za tisícovku – a putují za mnou přes půl světa a vezmu si, kolik lidí se má jimi uživit (od pěstitele bavlny po prodavačku v obchodě), tak mi to přijde hodně málo…

 
Katka  12.01.11 14:53

Já mám teď čerstvou zkušenost, a to s tím, jak některé české rádoby butiky neuvěřitelně nadsazují ceny na zboží vietnamské a podobné provenience. Včera jsem viděla u Vietnamců svetr, za 199 Kč. Dnes jsem šla na Smíchově u Arbesova náměstí kolem obchodu Easy Style, kde na výloze bylo uvedeno módní oděvy, slevy až 70%. Zašla jsem se tam podívat a co nevidím, ten samý svetr od Vietnamců, ale za 699 Kč s tím, že to byla již slevová cena, protože jako cena původní bylo uvedeno 899 Kč. Neskutečné. Je mi líto lidí, co si v takových obchodech draze nevědomky koupí oblečení s tím, že je z českého butiku a přitom je to šunt, který by na tržišti koupili o několik set korun levněji.

 
fany  12.01.11 15:25

Petrax a Katka : máte obě pravdu, člověk by rád koupil kvalitní zboží od českého výrobce a pak zjistí, že kupuje noname zboží, které vyrábí otrokáři v chudých zemích. Takže jakkoliv jsou některé ceny nereálně nízké, tak člověk pod dojmem těchhle zkušeností hledá podobně nízké ceny, které považuje za adekvátní. Pro české výrobce asi zničující. Velké řetězce určitě kazí ceny a často i vkus.

 
Alex  04.02.11 11:47

Když je tu řeč o obchodech a košilích, tak bych se rád zeptal, zda-li nevíte o obchodě v Brně ve kterým by se dala koupit SLIM FIT KOŠILE S DLOUHÝM RUKÁVEM určená pro běžné nošení. To hledání mě už totiž silně přestává bavit. Nedej bože ještě aby byla dostatečně dlouhá aby při sehnutí nebo sednutí nevylézala z kalhot, neměla naprosto zbytečný kapsičky a dolní knoflík byl umístěn opravdu dole a ne někde ve 2/3.

 
Ilonka  10.07.11 22:47

Pro pořádek, takové věci už se dávno nešijí v rukách, ale na strojích… myslím si, že NIKDO z nás nekontroluje při koupi jakékoliv věci jestli je šev o milimetr vychýlený z běžné osy, nebo je tam malinký chuchvaleček navíc......
S tímto prostě nesouhlasím…

 
alenka  16.11.11 21:48

máte niekto skúsenosti so značkou TIME OUT s údržbou a tak ?

 
K.  02.02.12 19:08

Kvalitu dneska najít… Já přesto, že jsem teenagerka, bych opravdu moc MOC ráda nosila oblečení z kvalitních materiálů (přece nebudu chodit v něčem s čím dělám v chemických laborkách?), kvalitně ušité a dobře zpracované střihy. To je už je skoro nemožné. Dřív jsem měla pár vyčleněných obchodů, které se mi líbily, ale najednou taková příšerná pecka a došlo mi jak je to všechno strašné… No… V HaM jsem si nic nevybrala už roky, vypadá to otřesně! CaA, tam jsem kupodivu loni objevila dvoje slušivé tuniky, Orsay – tu jsem měla tak ráda… Ale letošní kolekce, ty odpady, z děsných materiálů… Proč neumí ti co to šijí aspoň kombinovat barvy? Pull and Bear. Byla jsem tam na doporučení. Velikosti? Sakra co podle návrhářů má dělat holka se zadkem? Ty sukně byly spíš pásky. Ale jediný bod k dobru, proč se tam možná ještě podívám – úžasná naprosto neužitečná a taky nic moc ušitá, ale geniální gumová pláštěnka! Docela bída když to byla jediná věc co se mi líbila po NĚKOLIKAHODINOVÉM nákupu. Nejvíc mě děsí, že už asi přes rok se nám výrobci takovýchto značek snaží vnutit zbytky možná odněkud ze západní Evropy kde ještě měli soudnost a nekoupili si to. Prostě „značková“ OC mi příjsou stejná a i horší než jakékoliv Second Handy…

 
Kimy  11.02.12 15:24

Já mám z Reserved takovou bílou košili s modrými a červenými našitými nitkami a ta je dobrá (i když se trochu zdrcla), jinak tam ale raději nenakupuji. Hledat „jehlu v kupce sena“ (rozuměj kvalitu mezi aušusem) mě nebaví…

 
Nedám dopustit na Anglick  11.03.12 10:44

Já nakupuji jen v sekáčích a to převažně v Anglickych.Vím jaka je kvalita i po vyprani.Koupim si vše od triček,mikin,ša­tu,bot a kabelek za super penizky.Vše tam maji modní.Značky Next,Gap,Mexx,ES­PRIT,´HaM,atd­.Jo a anglická kvalita s českou FaF se nedá srovnat.

Poslední článek: Modrá je dobrá

20.09.14 | Na úvod dnešního pouličního pekla pro vás mám celomodrou slečnu, proto také ten prudce originální název ukradený z profláklé písničky. Písnička je oslavou modré a oblečení té ženy taky. Do posledního detailu. Všimněte... (číst dále)

TOPlist