Overlock / Coverlock

Fotoalbum tématu (3) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Rixol
3 příspěvky 26.2.18 22:26
Overlock / Coverlock

Zdravím! :) Chystám se pořídit overlock a coverlock stroj, jelikož zatím jsem si je vždy jen půjčovala od rodiny, ale už bych chtěla i něco svého. Měla jsem vybraný hybrid stroj, co je dva v jednom, ale následně jsem si přečetla, že to až taková výhra není, a že je lepší mít pro obojí inviduální stroj. Co myslíte? Je lepší koupit oba zvlášť, nebo je tento v pořádku? (měla jsem vybraný teneto: https://www.raj-siti.cz/…r-14-t-968-1#text ) Předem moc děkuji :)

Stránka:  1 2 Další »
Reakce:
Moir
2442 příspěvků 27.2.18 09:07

K tomu jen jediné, od Singru co nejdál.

Agraynel
81 příspěvků 27.2.18 13:31
...

Opravdu raději investovat a koupit každý zvlášť :) Přestavba tak jednoduchá není, jak se může zdát, pár minut zabere… a prý je to neskutečný opruz… A souhlasím s kolegyní - Singer nebrat. Já osobně šiju Brotherama a jsem nadmíru spokojená :)

Rixol
3 příspěvky 27.2.18 15:38

Proti Singeru nic nemám, mám od nich classic šicí stroj a jsem spokojená. :D Ale pak jsem se koukla i na zahraniční stránky na recenze a bylo to dosti smíšené, tak začínám váhat. Pravděpodobně tedy vezmu nějaký overlock s dobrými recenzemi. (Zatím mám vyhlídnutý tenhle, ale ještě si udělám větší průzkum: https://www.raj-siti.cz/…r-m-1034-d-1 ) Jestli máte nějaké tipy, tak se neváhejte podělit! :D

Agraynel
81 příspěvků 28.2.18 07:22

@Rixol Záleží hodně, co na něm chcete šít. Pokud jen úplety a sem tam nějaký to plátno, tak vám stačí. Pokud už chcete šít něco silnějšího jako třeba brokát, samet, kepr apod, zainvestujte do vyšší řady. Nedej bože, pokud na tom chcete šít softshell, to vám tohle zničí. Já mam tenhle brother, ale tu vyšší řadu tu 3034 a ušije to bez problému naprosto všechno, od úpletu až po silnou vlnu… Pokud máte možnost to prokonzultovat s odborníkem, tim lépe. Na fcb je mnoho skupin na toto zaměřených. nezdá se to, ale ne každej stroj ušije všechno a ne každej stroj má všechny stehy :)

ATEH
72 příspěvků 28.2.18 08:19

@Agraynel Ehm… ovelockem se šijí pouze úplety. Veškeré tkaniny je nutné šít klasickým rovnostehem, overem se jen začišťují švové přídavky.

ATEH
72 příspěvků 28.2.18 08:20

@Rixol Pokud chcete solidní over s výborným poměrem cena / výkon, kupte si Ladu. Bez jediného zásahu mi profi pracuje už osm let :-)

giuliettka
7702 příspěvků 28.2.18 09:40
@ATEH píše:
@Agraynel Ehm… ovelockem se šijí pouze úplety. Veškeré tkaniny je nutné šít klasickým rovnostehem, overem se jen začišťují švové přídavky.

To nie je pravda. Overlokom možete šiť úplne všetky tkaniny, klasický rovný steh vám overlock nahradí zošívacím stehom, ktorý vyzerá z lícnej strany ako rovný steh a zo spodnej je to retiazka ako na flatlocku.

ATEH
72 příspěvků 28.2.18 09:48

@giuliettka Jste si jistá, že domácí overy jsou pětinitky? ;) Ani průmyslvoé pětinitky nejsou určené k šití úpletů.
Můžete mi popsat, jak vsadíte navolněný hlavicový rukáv, ušijete výpustkovou kapsu, jak budete zapošívat?
Pokud tím „vším“ máte na mysli softshellové kalhoty a bundy bez kapes… ale jak třeba příšít zip? ;)

Jordaan
9177 příspěvků 28.2.18 09:54

@ATEH

@giuliettka nepise „vsechno“, ale „vsechny tkaniny“, je jasny, ze vypustkovou kapsu na overlocku nedate.

giuliettka
7702 příspěvků 28.2.18 09:59

@ATEH Nepísala som, že sa používa na uplne všetko, že nepotrebujete klasický šicí stroj. Predpokladám, že @Rixol normálny stroj má, keď si overlock len občas požičiavala. A áno aj domáce overloky sú 5 nitkové, záleží od toho koľko do stroja investujete. Sofsthel som nikdy nešila, tak netuším ako sa šije a či to tá 4 a 5 nitka prešije, ale ostatné materiály áno. Ja kombinujem šitie na klasickom stroji a na overlocku. Takže zips, kapsy, štepovanie a tak robím na klasickom, ale bočné švy, rukávy a ostatné šijem naozaj na overlocku a nielen na úplete. Prečo by ste nemohla všiť navolnenú hlavicu na overlocku? Veď navolnujete vy rukami a je jedno na akom stroji to šijete. A overlock sa uzašíva tak, že necháte dlhšiu retiazku, neustrihnete presne u kraja, tú potom preložíte smerom do tkaniny a prešijete klasickým strojom, to zabráni páraniu a vyzerá to pekne aj rubovej strany.

ATEH
72 příspěvků 28.2.18 10:20

@giuliettka Omlouvám se, váš příspěvek jsem pochopila víc jednoznačně.
K tomu rukávu; je mnoho oděvů, u nichž distribuce navolnění není stejná po celé délce hlavice a ani u běžné halenky ten rukáv nevsadíte bezchybně. Je mnoho materiálů, kterým nestačí tak úzký švový přípdavek a je velmi mnoho oděvů, u nichž společné začistění švových přídavků je nevhodné. Toto je i zcela nevhodné při šití princesového švu.
Pokud by takový technologický postup byl v pořádku, jistě by na něj přešel průmysl (šije tak jen dlouhé vcelku rovné švy), protože ve výsledku by ušetřil spoustu času a mzdových nákladů.

giuliettka
7702 příspěvků 28.2.18 10:44
@ATEH píše:
@giuliettka Omlouvám se, váš příspěvek jsem pochopila víc jednoznačně.
K tomu rukávu; je mnoho oděvů, u nichž distribuce navolnění není stejná po celé délce hlavice a ani u běžné halenky ten rukáv nevsadíte bezchybně. Je mnoho materiálů, kterým nestačí tak úzký švový přípdavek a je velmi mnoho oděvů, u nichž společné začistění švových přídavků je nevhodné. Toto je i zcela nevhodné při šití princesového švu.
Pokud by takový technologický postup byl v pořádku, jistě by na něj přešel průmysl (šije tak jen dlouhé vcelku rovné švy), protože ve výsledku by ušetřil spoustu času a mzdových nákladů.

Je v poriadku, verte mi. Skočte sa tak pre zaujímavosť pozrieť do skrine. Máte tak ušité všetky ramenné švy, bočné švy a vsadené rukávy na ľanových košeliach, na všetkých športových košeliach bez ohľadu na materiál, teraz som si pozrela aj manželové voľnočasové košele značky HIS a tí šetriť nepotrebujú, cena im to hravo zaplatí…, na džíbnových, no skrátka všade. :-)

ATEH
72 příspěvků 28.2.18 10:50

@giuliettka Promiňte, košile nejsou přece všechno. Navíc nic takového ve skříni opravdu nemám. Mimochodem jsem krejčová s velmi dlouhou praxí ;) A když šiju zakázkově pánskou košili tak jedině úzkým přeplátovaným švem :)

giuliettka
7702 příspěvků 28.2.18 10:52

@ATEH :-) Toto je podľa etikety bavlna.

giuliettka
7702 příspěvků 28.2.18 10:57
@ATEH píše:
@giuliettka Promiňte, košile nejsou přece všechno.
Škoda debaty. Vy ste písala pouze úplety. A ja tvrdím, že pouze úplety to nie sú. Nechcite mi tvrdiť, že košele sú úpletové. Naozaj sa tak šijú všetky materiály a to, že vy neviete nevolniť hlavicu rukáva a všiť ju na overlocku, neznamená, že sa tak nešije.
giuliettka
7702 příspěvků 28.2.18 11:00
@ATEH píše:
@giuliettka Promiňte, košile nejsou přece všechno.

A nikde netvrdím, že sa tak šije všetko, len že aj iné materiály ako šijete vy, takže aj vaše odporúčanie stroja pokulháva. Vy ho máte tak akurát na ozdobu. Ak ním len občas začistíte švové prídavky a ušijete úplet.

@ATEH píše:
@Rixol Pokud chcete solidní over s výborným poměrem cena / výkon, kupte si Ladu. Bez jediného zásahu mi profi pracuje už osm let :-)
ATEH
72 příspěvků 28.2.18 11:10

@giuliettka Já jsem psala o běžných domácích ČTYŘNITNÝCH overlocích. Pětinitky znám jen průmyslové, z domácích tomuto kritériu vyhovují jen některé kombinace over/cover. Košile nemá HLAVICOVÝ rukáv ale KOŠILOVÝ, první zmíněný mají třeba saka nebo propasované dámské halenky a šaty. Zatímco košilový se nejdřív všije do průramku a následně v jednom sledu sešije boční a rukávový šev, u hlavicového se všívá do průramku až po šesití bočního a rukávového.
Ale budu ráda, když mi prozradíte, jakou značku a typ pětinitného overu vlastníte. Rozšířím si obzory :)

ATEH
72 příspěvků 28.2.18 11:17

@giuliettka Jasně, na ozdobu! A přesně z tohoto důvodu si ke mně jezdí šít pánské obleky a svatební šaty X set kilometrů :D

giuliettka
7702 příspěvků 28.2.18 11:17
@ATEH píše:
Ale budu ráda, když mi prozradíte, jakou značku a typ pětinitného overu vlastníte. Rozšířím si obzory :)

Rozšírte si radšej obzory v tom aké tkaniny sa dajú šiť na overlocku. Nech ho nemáte len na parádu.

@ATEH píše:
Košile nemá HLAVICOVÝ rukáv ale KOŠILOVÝ, první zmíněný mají třeba saka nebo propasované dámské halenky a šaty.

Teraz už pochybujem, že ste vyučená krejčová.
Hlavicový rukáv, - jeho horní kraj je spojen s trupem oděvu průramkovým švem, přičemž podle výšky oblouku se může dál dělit na vysokohlavicový všitý rukáv do průramku, jehož konstrukční výška vrcholu hlavice se přibližuje velké ose průramkové elipsy; je jednodílný nebo dvojdílný a nízkohlavicový uplatňuje se hlavně u košilových typů oděvů. Části hlavicového rukávu - hlavice je část rukávu všitá do průramku a průramek je otvor pro paži umístěný v horní části trupového oděvu.

giuliettka
7702 příspěvků 28.2.18 11:19
@ATEH píše:
@giuliettka Jasně, na ozdobu! A přesně z tohoto důvodu si ke mně jezdí šít pánské obleky a svatební šaty X set kilometrů :D

Tak si to užijte.
My dve sme @Rixol nepomohli ani omylom, akurát sme jej zaplevelili vlákno, tak končím.

ATEH
72 příspěvků 28.2.18 11:26

@giuliettka Na vaše invektivy se mi reagovat nechce (nerada jsem sprostá), ale v jednom máte pravdu, nepomohly jsme. A kdo ví, třeba se někdo naší polemikou dobře pobaví ;)

giuliettka
7702 příspěvků 28.2.18 11:28

@ATEH Sakra čo je invektíva? To že vy neviete, že hlavicový rukáv sa delí na dva druhy a vymyslela ste neexistujúci košeľový rukáv? Ale tak za to ja nemožem. :-)

ATEH
72 příspěvků 28.2.18 11:55

@giuliettka Asi se budete divit, ale existují i jiné písemné zdroje, než je vaše zkopírovaná definice (Mullera znáte? Nebo Kocurkovou?), která navíc zapomíná zmínit tříšvový „vysokohlavicový“ rukáv, což se ale dá pochopit, protože se užívá jen zřídka.
Ale je to docela sranda dohadovat se, kdo šije líp pusou (resp. klávesnicí) ;)

Moir
2442 příspěvků 28.2.18 12:03

@ATEH já se bavím zatraceně dobře, ostatně jako vždy, když guli začne hlásat své absolutní pravdy

Stránka:  1 2 Další »
Váš příspěvek

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek