22.6.17 00:00 Máme jim co závidět? Vogue, ikona všech časopisů na světě, bude nově také v Polsku. Novinku oznámilo vydavatelství Condé Nast, které upřesnilo, že se tak stane od roku 2018.
Poláci milují luxusní zboží, což je vidět i na ročním obratu tohoto artiklu, který se pohybuje kolem 584 miliónů dolarů. Velký zájem je zapříčiněný i tím, že je Polsko silnou katolickou zemí a téměř každý občan chodí na nedělní mše v lepším a luxusnějším oblečení.
Navíc, skoro v každém větším městě najdete obchodní domy, kde jste mohli pořídit daleko dříve kousky od COS či dalších značek, o kterých jsme si mohli v té době v Česku nechat jen zdát.
Polsko se zařadí mezi dalších 22 zemí, kde Vogue bude svůj časopis vydávat. Šéfredaktorem by se měl stát Filip Niedenthal, který donedávna vedl Harper´s bazar.
Budete Polákům závidět jejich Vogue, nebo nechcete další časopis s miliónem reklam ani vidět? Admin Módnípeklo.cz
19.6.17 00:00 Talentovaní mladí návrháři v českém módním průmyslu nejsou až tak vidět. Velkou překážkou může být i základní kapitál, bez kterého navrhovat, šít či propagovat prostě moc nejde.
The way český projekt, který se považuje za takovou zahraniční obdobu Runway project, by to měl změnit. Jde o módní reality show, kterou od začátku června vysílala televizní stanice Óčko.
Se soutěží přišel obchodní dům Chodov, který nabídl finanční podporu a zprostředkování výherní kolekce, kterou si na Chodově budete moci zakoupit. Ze stovek nadaných mladých lidí bylo vybráno 8 finalistů z řad návrhářů, designérů nebo absolventů UMPRUM.
Do finále se probojovali tři z nich. Jiří Kalfař, Pavel Berky a Lay Sedláková. Tito talentovaní návrháři představili své kolekce na téma Heritage (dědictví) na VIP módní přehlídce ve Vnitroblocku v Praze, po které by se mělo rozhodnout, kdo vyhraje 1 milion korun. Admin Módnípeklo.cz
7.6.17 00:00 Tým autorů pod vedením archeoložky Kristýny Urbanové právě nyní tvoří, bádá, ilustruje, tká, fotí a popisuje (a mnohdy i přepisuje a škrtá, nebo pláče nad zašmodrchanými nitěmi) unikátního průvodce světem pravěkého textilnictví.
Čtenář získá ucelený náhled na sezónní rozdělení hospodářských prací a náročnost rukodělné textilní výroby v období pravěku. Kromě poznatků z archeologie, historie, dějin umění a přírodovědných oborů, jsou součástí knihy také manuály na výrobu tradičních textilních výrobků, nářadí a náčiní nutného k textilní výrobě, návody k aktivitám spojeným s barvením přírodními prostředky a tipy a rady na pěstování vhodných rostlin (například barvířské rostliny aj.) a výrobu přírodních barviv. Pokud jste se namlsali, podpořte projekt na startovač.cz Admin Módnípeklo.cz
25.5.17 00:00 Minulý víkend se v Cannes konal filmový festival. Kdo by očekával od filmových hvězd, že se budou zajímat především o filmy, je na omylu. Do Cannes se už tradičně sjíždí zástupy světových celebrit, aby se mohly projít po červeném koberci. Ukazují tak novinářům a nám, pouhým smrtelníkům, co se aktuálně nosí a bude v následujících měsících třeba trendy.
Nejinak tomu bylo i letos. Například španělská herečka Paz Vega se představila v róbě značky Armani Privé, která jí nejen sedla jako ulitá, ale zároveň zdůraznila všechny její přednosti.
Jessica Chastain zvolila šaty od Dior Haute Couture v odstínu zelené, která je letos pokládána za barvu roku. S přihlédnutím k jejím zrzavým vlasům, můžeme jen konstatovat, že to byl rozhodně skvělý tah.
Stříbrný overal od Armaniho si oblékla portugalská modelka Sara Sampaio. Šifonový živůtek společně s bílými lodičkami dodává modelu svěžest a overal tak nepůsobí nudně.
Prožíváte filmový festival v Cannes a líbí se vám modely, které zde celebrity předvádějí, nebo máte pocit, že by měl být festival více o filmech? Admin Módnípeklo.cz
4.5.17 00:00 11. srpna 2017 do Prahy dorazí výstava The arts of shoes vytvořená z vybraných kolekcí světově známého obuvnického boha Manolo Blahnika. Po výstavách v italském Miláně a ruském Petrohradě bude pražské Muzeum Kampa třetí zastávkou této expozice.
Zahájit sbírku nemůže nikdo jiný než sám Manolo Blahnik, takže se můžeme těšit na jeho osobní návštěvu v naší metropoli. Jak přiznal, je pro něj možnost vystavovat v Praze velice osobní záležitost, protože se tady narodil jeho otec a velice se těší na spolupráci s Čechy.
Manolo Blahnik je celosvětově uznávaným módním návrhářem a slávu získal především prostřednictvím kultovního amerického seriálu Sex ve městě, pro který navrhoval.
Expozice rozdělená do pěti částí nabídne pohled na Blahnikovy nejpůsobivější boty, kousky ovlivněné architekturou, uměním nebo přírodou. Vystavená obuv v sobě nese vlivy Španělska, Itálie, Ruska, Anglie, Japonska či Afriky. V Blahnikově záběru najdete i
ikonické boty inspirované Brigitte Bardot nebo Alexandrem Velikým. Celkem se představí na Kampě přes 200 párů luxusních bot na podpatku. Na zhlédnutí výstavy budete mít 3 měsíce. Výstava potrvá až do 12. listopadu.
Nejedna z nás prahne po luxusních lodičkách od Manola. Zařadíte se také do fronty a vyberete si na výstavě ty své vysněné, nebo si bohatě vystačíte s jehlami z konfekce? Admin Módnípeklo.cz
27.4.17 00:00 Po celém světě jsou vidět falešné kabelky, pásky, oblečení či boty. Pro nás na Módním pekle žádná novinka. Co kdyby tomu bylo však naopak a světový návrháři se inspirovali například nákupní taškou za pouhých 19 Kč?
Stalo se tak u španělské značky Balenciaga, která vyrábí luxusní kabelky. Jejich desingeři jsou zřejmě skalními fanoušky švédské nábytkářské firmy IKEA, protože navrhli stejnou variantu kabelek nápadně podobajících se ikonickým modrým taškám, ve kterých se v Ikee normálně nakupuje. Hlavní rozdíl, který může zákazník pocítit, je v ceně. Luxusní modrou koženou kabelku od Balenciaga totiž seženete za 53 tisíc korun.
Ikea vydala k této příležitosti prohlášení, že jsou velice polichoceni tímto počinem a moc dobře chápou univerzálnost staré dobré velké tašky.
Tak co, také nebudete váhat a vytáhnete IKEA tašku z pod postele, nebo jste ochotní dát více peněz za kožený originál? Admin Módnípeklo.cz
2.4.17 00:00 Vypadá to, že rok 2017 bude ve znamení genderu, rovnoprávnosti žen a feminismu. Alespoň podle světových návrhářů a módních domů. Slogany podporující ženskou sílu momentálně tryskají z každého trika či mikiny, které vyjdou i na několik tisíc dolarů. Jako jedna z prvních, kdo si vypůjčil tyto úderné věty, byla Marie Grazie Chiuri, která vytvořila kolekci pro Dior. Hitem Instagramu se stalo triko z její kolekce s popisem We Should All Be Feminist. Dalším průkopníkem v oslavě ženského hnutí je neméně slavný Prabal Gurung, který zaplavil módní mola slogany jako The Future is Female nebo podpořil plus size módu výkřikem Our Minds, Our Bodies, Our Power.
A jak to máte vy s obdobnými slogany na oblečení a feminismem jako takovým? Myslíte si, že může módní průmysl pomoci tímto způsobem v boji za rovnoprávnost žen ve světě? Admin Módnípeklo.cz